Dan kan ik in ieder geval bij jullie bovengenoemde vriendin wat kopen en haar mogelijk laten adviseren op het juridische vlakquote:Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar een juriste kan misschien geen friet bakken, en je zou maar honger hebben op dat plein.
Mijn ouders zijn allebei juristen en denken net als jij.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bedoel je dat de opvoeding van jou een mentaal uitdagende omgeving is
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunktquote:Op zondag 2 januari 2011 21:03 schreef Maanvis het volgende:
Ja zeg gaan jullie nu allemaal 't vrouwke van de frietkraam versieren!?
Ja. Met een review in REV natuurlijkquote:Op maandag 3 januari 2011 12:35 schreef Cat_Tank het volgende:
Is veul beter dan die van de viskraam, me dunkt![]()
Staal heeft ballen van staal. Weinig mensen die zoiets durven te doen alleen al puur vanwege reacties uit de omgeving. Ik weet niet waar je staat (ik verneem iets met Brabant), maar als je een keer onthult waar kom ik vanuit fucking Groningen om die friet van jou te komen eten
Niet in ossewit gebakken? Jammer.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Friet is vegetarisch. Ik zit hier niet in de Randstad..
Dan zien tenminste 13 users de 'review'quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja. Met een review in REV natuurlijk
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja. Met een review in REV natuurlijk
Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van hebquote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Geitenkaassoufle? Dat lijkt me nou echt niets.
Dát zet wél zoden aan de dijk.....quote:Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Lijkt me best lekker met de goede geitenkaas (waar ik dan eigenlijk geen verstand van heb).
Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...quote:Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zeg: een reportage op de FP en het forum.
Ik weet er echt niet heel veel van, maar er zijn ook een soort brie-achtige geitenkazen die wel lekker smelten (thuis eten we wel eens witlof uit de oven met dat soort geitenkaas erover). Maar je hebt ook van die harde korrelige geitenkaas inderdaad.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?
Tenminste da's mijn idee erbij...
Geitenkaas in bladerdeeg is een klassieker. Een ander deegkorstje erom en dan in de frituur lijkt me geen heel ander idee.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
Geitenkaassoufle? Dat lijkt me nou echt niets.
Overjarige koeienkaas smelt ook niet lekker, hardheid is vooral een kwestie van rijping. Maar je hebt geitenkaas die bij kamertermperatuur al bijna vloeibaar is.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar geitenkaas smelt toch nooit zo lekker als koeienkaas?
Tenminste da's mijn idee erbij...
Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in ossewit gebakken? Jammer.
Maar toch denk ik wel dat je er rekening mee moet houden, niet zozeer met de vegetarier, maar wel met wat mensen verwachten van gaan snacken. Je wilt geen rijdende snackbar worden, terecht, maar dan moet je wel een alternatief hebben voor wat ze van een snackbar verwachten, want je bent een alternatief voor een snackbar.
Ik denk dat er dan toch een beetje veilige keuzes moeten zijn. Mensen moeten natuurlijk niet verwachten dat ze er de pikanto-openruggetje kunnen krijgen of wat dan ook uit het brede ontdooiassortiment van hun snackbar, maar garnalenkroketten zullen een paar liefhebbers hebben, en heel veel die dat gewoon niet willen. Een gewone kroket, wat een heel mooi hangemaakt product kan zijn, voorziet dan meer in de vraag schat ik.
Overigens lijkt een kaassouffle me ook niet echt moeilijk op te waarderen, gewoon goede kaas met karakter erin, geitenkaas of Emmenthaler of zo. Ik zou voor de 'bijgerechten' het accent leggen op dingen die eigenlijk iedereen wel lust. Kip, gehaktbal, kroket, dat zijn geen dingen met specifieke liefhebbers en mensen die het echt niet lusten.
Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:46 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Alles moet in Nederland altijd maar een ''veilige keuze'' zijn, daarom hebben we overal 13 in een dozijn supermarkten en snackbars. Vindt je dat niet doodsaai worden?
Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort. En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel ja. Maar het gaat hier om een onderneming en niet om mij als consument, en een ondernemer moet altijd beginnen bij wat kost het en wat levert het op, dat is wat het ondernemen is. Waarmee je dan gaat ondernemen is vraag 2.
Dat is dus kwalitatief hoogstaand not so very fast food geworden. Prima, ik denk dat daar een markt voor is, ik zou willen dat het bij mij in de buurt zit, maar je bent dan wel een alternatief voor de snackbar, en dan kom je dus weer bij het ondernemen zelf terecht. Dan moet je dus niet hebben dat mensen naar de snackbar gaan omdat ze toch iets bij hun friet willen, maar garnalenkroketten nou eenmaal niet lekker vinden. Ze gaan immers niet de friet hier halen en de bijgerechten elders. Het ene product heeft nou eenmaal veel mensen die er hard 'nee' tegen zeggen en het ander nauwelijks. Als je dan een klein assortiment hebt, zou ik proberen te voorkomen dat er mensen zijn die er niks bij kunnen vinden waar ze zin in hebben. Overigens vind ik een goede huisgemaakte kroket helemaal niet saai.
Dat denk ik ook, maar dat ze iets heeft om klanten te trekken wil nog niet zeggen dat ze geen klanten kan wegjagen door iets niet te hebben. Ik heb er ook al eerder aangegeven dat ik naast de zure vlaamse mayo wat zoete fritessaus achter de hand zou houden, want veel mensen vinden dat zure echt niet lekker, en als je dan voor het hele gezin friet gaat halen en één kind trekt die zure mayo niet dan is het hele idee van joepie frietjes weg en komt het hele gezin niet nog een keer.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat een goede huisgemaakte kroket saai is, maar er zijn genoeg mensen die genoeg hebben van de standaard snackbarmeuk, dat kan je immers ook overal krijgen. Ik denk juist dat Staal een slim concept heeft door niet met een standaard assortiment te komen. Ik denk dat ze zo juist een gat in de markt aanboort.
Het is al wat krap natuurlijk, het succes van de snackbar zit hem voor een groot deel in de breedte van het assortiment. Dat moet zij dus compenseren met de kwaliteit, maar het moet al gecompenseerd worden. Patatje stoofvlees kent ook een kleine schare liefhebbers, gehaktballen gaan bij de gewone snackbar ook niet in grote getale over de toonbank en de garnalenkroket is ook niet echt iets voor een heel breed publiek.quote:En het is goed als er diversiteit is, maar als er stoofvlees, gehaktballen, kaaskroketten en garnalenkroketten zijn zoals Staal meldde, lijkt me dat toch wel genoeg keus?
quote:Op maandag 3 januari 2011 13:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Absoluut. Alles uit de kast voor de feestelijke opening. Een live-verslag van Teteleltteleleetepepelelpta, 6400 foto's van de FOK!Fotografen, een speeddate-evenement met de R&P slowchatters, de tieten van SHE, gratis abo's bij besteding van ¤10 of meer, misschien dat we zelfs Zanger Petro wel kunnen regelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |