abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86929627
Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.

Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.

Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.

Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier. :{ . En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
pi_86929643
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86929654
Ze onderschat het en waarsch. denkt ze ook nog dat ze zomaar ff overal kan staan. Ik zie het vooral 1 grote deceptie worden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86929664
Volgens mij is het tegenwoordig echt zo makkelijk.
Gewoon zorgen dat je boekhouding in de ogen van de fiscus in orde is, en een kvk nummer aanvragen plus een vergunning van de gemeente.
Ik kan het mis hebben natuurlijk.

Edit
Officieel moet je ook al je eten labelen en wat niet maar volgens mij doen weinig ventwagens dat. Kan me in elk geval niet voorstellen dat m'n patatbakker dat doet.
pi_86929693
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
Misschien is het makkelijk te starten, daar weet ik niets van af.
Ik weet wel dat ze nu dubbel moet verdienen om de zomer door te komen..
pi_86929709
Ja vergunningen daar dacht ik dus ook aan. Je kunt toch niet zomaar overal je poffertjes verkopen?

Kijk, dat ze e.e.a. wat mooier maakte dat kan ik wel begrijpen. Afscheid nemen van een bedrijf is niet makkelijk. Heb het er zelf ook moeilijk mee gehad. (We hebben een tijd op hetzelfde kantoor gezeten.)

Maar zoals zij het vertelde was het een en al glorie.
Ik ben waarschijnlijk gewoon jaloers. :').

Maar als het echt zo makkelijk gaat dan wil ik dat ook. *O* .
pi_86929736
Ik weet dat mijn patatbakker in z'n wagen bakken met geld verdient..
En echt snugger komt die niet over.
Volgens mij stelt het echt weinig voor maar je moet natuurlijk wel klanten krijgen en eerst investeren.
pi_86929767
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
pi_86929769
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
pi_86929814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
Het is haar kraam en er is kennelijk geen vuiltje aan de lucht. Want ik begon daar dus over.
Maar als ik nog meer positieve reacties lees dan begin ik absoluut ook een kraam. Al ben ik daar wrs. te laf voor. Maar intussen zit het wel in mijn hoofd. Door haar. En ik vraag me dus af of ze het niet wat mooier maakte allemaal. Wat ik opzich zeker wel kan begrijpen.
pi_86929821
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef maickeltje het volgende:
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.

Ik wil dit ook. O+ .
pi_86929822
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen :9
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 28 september 2010 @ 03:03:50 #13
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86929900
Niet geheel OT, maar een toplocatie is dus wel van belang. Wat wel duur is...
quote:
De West-Vlaamse stad Brugge organiseert een openbare aanbesteding voor de standplaatsen van twee fritkoten op de Markt.

In 2003 werd er maar liefst 89.839 euro en 97.123 euro betaald voor deze toplocaties. Dit keer wordt er mogelijk meer dan een ton geboden voor de bij toeristen geliefde kramen bij het Belfort.
http://www.vkblog.nl/beri(...)rijp_deze_buitenkans!
pi_86930231
Grootste pobleem zullen de standplaatsvergunningen worden, tenzij ze die heeft meegekregen bij de aankoop van de poffertjeswagen, maar dat betwijfel ik..verder is de marge op producten als pannekoeken en poffertjes inderdaad ernstig hoog....downside is, hard werken, heel hard werken, net als in een cafetaria..goed verdienen maar hard werken.....
Quinn Dexter
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:14:53 #15
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86931666
En je bent ook afhankelijk van een boel factoren zoals het weer, plaats & seizoen. Je omzet zal dus niet iedere dag hetzelfde zijn.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86932762
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
pi_86933064
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
Dat dus, volgens mij kan je gewoon bij braderieën enzo gaan staan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933315
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933398
Ze zal natuurlijk nooit zo toegeven dat ze zich de pleuris moet werken, en vrij nemen meteen inkomsten scheelt. ;) Als je een goede plek hebt, kan het lucratief zijn, maar er zitten veel variabelen in.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:06 #20
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_86934077
Het is een onzeker bestaan in de zin van dat je de zak bent als je ziek wordt of geen vergunningen krijgt.

Maar de marge is hoog en de inkomsten zijn deels onbelast omdat je niet met bonnetjes werkt; de fiscus zal dus genoegen moeten nemen schattingen en normwaardes.

Als je het erbij doet, heb je geen KvK nummer nodig, maar voor bepaalde vergunningen (en gunningsrondes) weer wel. Jemoet je aan de HACCP houden maar je hoeft er niet voor gecertificeerd te zijn.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_86934104
Daarnaast is KvK een kwestie van inschrijven en jaarlijks een paar tientjes betalen.
pi_86934292
Als het allemaal zo mooi was, zouden er extreem veel kraampjes zijn ;)
Mij is ooit verteld; Het is niet alles goud wat er blinkt.....

Toevallig ken ik iemand met een kraam (oliebollen in dit geval), maar als ik hoor hoeveel dat die moeten werken om hun 'normale' salaris te evenaren.. POEH, ik doe het ze niet na :P
Dan blijf ik wel zo'n kantoorkuier;)

Mensen denken wel vaker in het begin heel lichtzinnig over alles, en het is natuurlijk soms een beetje pochen dat ze 'een eigen bedrijf' hebben. Zo ken ik er wel meer, en sommige zijn er zelfs bijna failliet door gegaan..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:04:25 #23
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86934494
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:10 schreef Stali het volgende:

Is het echt zo makkelijk en mooi?
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86934530
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar zijn wachtlijsten voor, hele lange.
Als je dat eenmaal voorbij bent kan je wel erg goed verdienen, maar het is hard werken.
Braderieen zijn door het hele land, je moet om 3 of 4 uur opstaan en dan er naar toe rijden met je hele handel, de hele dag knoerthard werken en pas rond 5 of 6 uur alles schoonmaken en afbreken.

het is een hartstikke leuk leven met een patatkraam (wat wij hadden) of een poffertjeskraam, maar wel anders en niet handig als je een gezin hebt.
pi_86934657
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')