Misschien is het makkelijk te starten, daar weet ik niets van af.quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld
Het is haar kraam en er is kennelijk geen vuiltje aan de lucht. Want ik begon daar dus over.quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef maickeltje het volgende:
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
http://www.vkblog.nl/beri(...)rijp_deze_buitenkans!quote:De West-Vlaamse stad Brugge organiseert een openbare aanbesteding voor de standplaatsen van twee fritkoten op de Markt.
In 2003 werd er maar liefst 89.839 euro en 97.123 euro betaald voor deze toplocaties. Dit keer wordt er mogelijk meer dan een ton geboden voor de bij toeristen geliefde kramen bij het Belfort.
Dat dus, volgens mij kan je gewoon bij braderieën enzo gaan staan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).quote:
Daar zijn wachtlijsten voor, hele lange.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
BTW + KvK is alles behalve veel geregelquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:04 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).
Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).
Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef blessed19 het volgende:
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic.
Ik ben chronisch verkouden (lees, ik ruik haast niks meer) en ik heb jarenlang in de horeca gezeten, vandaar mijn intresse. mocht je op een gegeven moment goed verdienen, kan je het natuurlijk permitteren om af en toe een dagje over te slaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn
Ik bedoel hiermee dat je met het opzetten van jouw toko wel even goed moet nadenken wat je wilt; de rechtsvorm kiezen (eenmanszaak zeer waarschijnlijk), inlezen in wat je allemaal moet fixen etc.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
BTW + KvK is alles behalve veel geregelVerzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
Gouden patat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan evenquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zie het nu ook wel zitten..
Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.
Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.
Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.
Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
quote:
Dat zou super zijn!quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan evenDan hebk al een klus voor je
Ik ben 12, wat is postalgold?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold..
Een kar en enkel voor dr bij op een zaterdag levert je ook geen risico's op. Je hoeft je dan niet voor je inkomen te verzekeren als je het 'er naast' doet, zolang je geen personeel hebt etc. zit je hier met een VOF of eenmanszaak ook voldoende veilig (en dus goedkoper), het grootste risico dat je loopt is dat het niet rendabel is, je je voorraad uiteindelijk weg moet kiepen en je kar weer op marktplaats moet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
[..]
.
Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold..
Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
quote:
Heb in het verleden ook naast een fulltime kantoorbaan zwart bijgewerkt in de horeca.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Roi het volgende:
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
Dat kwam ik ook tegen. Gek is dat. Het gaf mij het gevoel dat je altijd nee krijgt en dus altijd bezwaar moet maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Sessy het volgende:
[..]
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
Het zijn geen glazenwassers.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.
Het is maar een idee hoor.
Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:42 schreef Stokstaart het volgende:
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen
Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:50 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.
Voor een frietkraam vind ik dit erg weinig. No offense verder hoor, maar ik dacht altijd dat die frietbakkers wel iets meer verdiende dan dat
quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.
Het is maar een idee hoor.
mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.
Ik wil dit ook..
of je leest het topic nog even verder dan de eerste postquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:08 schreef trekker25 het volgende:
[..]
mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...
ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etcquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:12 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
of je leest het topic nog even verder dan de eerste post
En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:16 schreef trekker25 het volgende:
[..]
ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etc
Een low-profile ICT bedrijfje opzetten daar komt echt alleen KvK / BTW bij kijken. Maar als je eten gaat leveren....
en de verdiensten liggen echt niet veel hoger dan een kantoor-kruier...
Vlaamse Friet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:11 schreef ChickenTonight het volgende:
Ben erg benieuwd, vind het een leuk plan!
De lekkerste frieten vind ik de verse, dikke frieten waar je de aardappel nog van proeft. Zag op deze site waarderingen staan voor friettenten in Nederland. De beste frituren "verantwoord".
Het "handboek ondernemen" van de Belastingdienst, geheel gratis hier te downloaden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:
...
Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.
...
Oeh, vaste klant meldt zich alvastquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Vlaamse Friet..
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.
Heb vierkante ogen inmiddels dus ga morgen je link lezen, dank je wel. Trouwens sowieso weer allemaal bedankt. Ook voor de kritiek uiteraard..
@DonJames, bedankt, ga ik downloaden en lezen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Poffertjes of friet bakken is natuurlijk wel een wereld van verschil.
Wanneer je geen verse aardappelen gebruikt, maar kant en klare friet moet je dit wel kunnen invriezen. Daarnaast gaan mensen ook vragen om kroketten en frikandellen.
Alles staat en valt met een goede aardappel. Ga je die zelf schillen en prepareren? Dat kost natuurlijk wel wat tijd. Voor poffertjes draai je een beslagje en je bent klaar.
- Wat voor omzet beoog je? Klantenbinding in het plaatselijke dorp is leuk, maar het moet natuurlijk, na aftrek van alle kosten, wel wat opleveren.
- Wat is de kostprijs van een door jou gebakken bakje/zakje friet?
- Heb je een auto om die patatkraam te kunnen verplaatsen?
- Ga je ook reclame maken?
Ja, maar jij mag er niet voor betalen. Maar er is hier ook nog eens een heel mooie aquariumwinkel. Dat is mooi combineren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Oeh, vaste klant meldt zich alvast
Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...
Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
Dit zou een heel goed idee kunnen zijn. Maar ze is een excollega en we hebben ons wrs. allebei wel aangepast maar er is nooit een klik geweest. Als je zo verschillend bent kan dat an sich juist heel goed gaan. Nee, niet met haar. Anders had ik haar allang gebeld ook en zou zij ook wel wat meer open zijn geweest, denk ik. We verschillen als dag en nacht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...
Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?
In welke regio woon je trouwens?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Stali het volgende:
[..]
.
Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
Als je het patat noemt dan verkoop je natuurlijk niets.quote:Op woensdag 29 september 2010 02:36 schreef captainkid het volgende:
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
Ik realiseer me ineens dat het wel gevaarlijk is i.v.m. bacterien. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan en dan kan ik mijn karretje opdoeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zelfgemaakte mayonaise![]()
Ik lees hier mee, lijkt me een bijzonder leuk avontuur. Ben benieuwd wat het gaat worden
Ben voorlopig even eigenwijs.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zou ook nog wat krokkie's en frika's in de diepvrieskar stouwen.
Als er vraag naar komt dan kan ik beloven het volgende keer wel te hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:36 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm ik zou toch wel voor kroketten frikadellen en kaassoufflé gaan omdat dat de meest verkopende producten bij een snackbar zijn en je er ook zeker vraag naar krijgt in je frietkot;)
Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zou ook nog wat krokkie's en frika's in de diepvrieskar stouwen.
maar in de gemiddelde patatkar zitten meestal 2 frituren toch? Ik vraag me alleen af hoe je zoiets winstgevend gaat maken als je alleen maar zelfgemaakte friet met beduidend duurdere saus wilt verkopen. Als je 3euro voor een patatje met gaat vragen zal het nooit druk worden bij jouw kraampje. Of ben ik nu aan het doemdenken?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef Sessy het volgende:
[..]
Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.
Die is hier niet voor niks zoeter. Culinaire proleten vind je niet zo snel bij een patatkraam.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Wel echte mayonaise nemen hè! Belgische dus, niet die gore zoete zooi van hier.
En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Stali het volgende:
- Daar heb ik weer wel aan gedacht.. De auto kan een kleine kraam trekken. Zorg minder.
Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Vlaamse Friet..
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.
Dat is lekker ja, gefrituurde bloemkoolquote:Op woensdag 29 september 2010 17:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zou zelf experimenteren met wat voor rare gefrituurde dingen mensen nog meer willen kopen... Courgette door een mix van ei en meel halen is bijv. gebakken heel lekker (idem voor bloemkool), misschien is het gefrituurd ook wel wat en zo... Maar, het is TS z'n kraam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |