In welke regio woon je trouwens?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Stali het volgende:
[..]
.
Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
Als je het patat noemt dan verkoop je natuurlijk niets.quote:Op woensdag 29 september 2010 02:36 schreef captainkid het volgende:
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
Ik realiseer me ineens dat het wel gevaarlijk is i.v.m. bacterien. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan en dan kan ik mijn karretje opdoeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zelfgemaakte mayonaise![]()
Ik lees hier mee, lijkt me een bijzonder leuk avontuur. Ben benieuwd wat het gaat worden
Ben voorlopig even eigenwijs.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zou ook nog wat krokkie's en frika's in de diepvrieskar stouwen.
Als er vraag naar komt dan kan ik beloven het volgende keer wel te hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:36 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm ik zou toch wel voor kroketten frikadellen en kaassoufflé gaan omdat dat de meest verkopende producten bij een snackbar zijn en je er ook zeker vraag naar krijgt in je frietkot;)
Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zou ook nog wat krokkie's en frika's in de diepvrieskar stouwen.
maar in de gemiddelde patatkar zitten meestal 2 frituren toch? Ik vraag me alleen af hoe je zoiets winstgevend gaat maken als je alleen maar zelfgemaakte friet met beduidend duurdere saus wilt verkopen. Als je 3euro voor een patatje met gaat vragen zal het nooit druk worden bij jouw kraampje. Of ben ik nu aan het doemdenken?quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef Sessy het volgende:
[..]
Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.
Die is hier niet voor niks zoeter. Culinaire proleten vind je niet zo snel bij een patatkraam.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Wel echte mayonaise nemen hè! Belgische dus, niet die gore zoete zooi van hier.
En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Stali het volgende:
- Daar heb ik weer wel aan gedacht.. De auto kan een kleine kraam trekken. Zorg minder.
Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Vlaamse Friet..
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.
Dat is lekker ja, gefrituurde bloemkoolquote:Op woensdag 29 september 2010 17:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zou zelf experimenteren met wat voor rare gefrituurde dingen mensen nog meer willen kopen... Courgette door een mix van ei en meel halen is bijv. gebakken heel lekker (idem voor bloemkool), misschien is het gefrituurd ook wel wat en zo... Maar, het is TS z'n kraam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |