abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86934659
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:04 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
pi_86934719
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef blessed19 het volgende:
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
pi_86934999
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
Ik ben chronisch verkouden (lees, ik ruik haast niks meer) en ik heb jarenlang in de horeca gezeten, vandaar mijn intresse. mocht je op een gegeven moment goed verdienen, kan je het natuurlijk permitteren om af en toe een dagje over te slaan.

Hoe zit het trouwens met de belastingdienst? Hoeveel slurpen ze van je winst/omzet?
pi_86935945
Dat ligt aan je bedrijfsvorm, eventuele overige inkomsten, en je omzet.

Eenmanszaak/VOF/... dan kan je alles bij je loonaangifte optellen en wordt het ook als zodanig belast.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:27:20 #30
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86939176
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
Ik bedoel hiermee dat je met het opzetten van jouw toko wel even goed moet nadenken wat je wilt; de rechtsvorm kiezen (eenmanszaak zeer waarschijnlijk), inlezen in wat je allemaal moet fixen etc.

De uiteindelijke inschrijf handelingen zijn natuurlijk zo gepiept.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86941151
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
pi_86941250
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Gouden patat?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941534
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86941570
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?
:D.

Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold. ;).

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
pi_86941638
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Dat zou super zijn! O+ .

Hoe is het mogelijk, had er nooit over nagedacht en nu ineens bereenthousiast! :D.
Eerst naar de KvK.
pi_86941682
Ga goede Vlaamse frieten bakken en verkopen in het Zuiden des lands en dan help ik je over een jaar wel met de beursgang.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86941824
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
Ik ben 12, wat is postalgold? ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941949
Go Stali *O*
pi_86942024
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_86942158
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:

[..]

:D.

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
Een kar en enkel voor dr bij op een zaterdag levert je ook geen risico's op. Je hoeft je dan niet voor je inkomen te verzekeren als je het 'er naast' doet, zolang je geen personeel hebt etc. zit je hier met een VOF of eenmanszaak ook voldoende veilig (en dus goedkoper), het grootste risico dat je loopt is dat het niet rendabel is, je je voorraad uiteindelijk weg moet kiepen en je kar weer op marktplaats moet.

Ik zou in dit geval niet beginnen met de KVK, maar uitzoeken hoe het op jouw lokale markt geregeld is met de standplaats.
pi_86942348
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?

:D _O-

Ik zie het wel voor me Stali. Een echt ouderwets nostalgisch Fritkot, met echt goeie friet/patat, o nee, niet weer deze discussie daar moet zeker in Nederland toch geld mee te verdienen zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:09:13 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947224
Hahaha, ik moet gelijk even denken aan de advertenties van de belastingdienst in de krant. De zgn. executieverkopen.

Via zo'n advertentie kwam mn moeder er dus achter dat een familielid waar ze verder geen contact mee had dus een poffertjeskraam runde en de zaken dus niet zo heel goed liepen: de zooi werd executionair verkocht i.o.v. de belastingdienst :D Dat is wel jaren terug en een en ander is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren.

Ik kan me goed voorstellen dat er een bak geld mee te verdienen is, zeker als inkoop van de grondstoffen geen drol kost. Echter, je kan ze niet zomaar overal gaan verkopen en een vaste plaats krijgen zal ook wel lastig zijn.

De vraag is dus: wat wil je?
- een kraam met een vaste plaats?
- zelfstandig zijn en je of laten inhuren (bijv. bij promoties, openingen van winkels, feestjes) voor bijv. een all-in prijs of zelf commercieel verkopen op bijv. beurzen waar je flink moet dokken voor een plaats en dat dan maar terug moet zien te verdienen?

Als je het goed aanpakt, moeten er vast wel leuke winsten te behalen zijn.
Ook hoi !
pi_86947473
Als je als poffertjeskraam door de belastingdienst gepakt wordt, betekend het of dat je je zaken heel-erg-niet-goed op orde had (lees: Je nog af te dragen belastingen al hebben uitgegeven), of dat je de boel bedonderde.

Het is haast onmogelijk, met zulke lage vaste lasten / inkoop, dat je je rekeningen niet meer kunt betalen. In het ergste geval heb je te weinig geld om operationeel te kunnen zijn en dus geen inkomsten, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je als poffertjeskraam een rij schuldeisers aan je kraam krijgt.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:25:29 #44
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947833
Ik weet niet wat voor poffertjeskraam ie had. Of het echt een kraam was, of een compleet restaurantje met personeel ed. Evenmin weet ik niet in welke omstandigheden het gebeurd is maar ik kan me voorstellen dat er nogal wat risico's aan zitten:
- personeel
- huur ruimte/kraam
- (gemeentelijke) belastingen
- enz
- enz.

Hoe je het ook went of keert, aan een eigen toko runnen zitten ook nadelen. In dit geval denk ik dus deels dat het heel veel afhankelijk is van bijv. de weersomstandigheden ed. Net als een warme dag mensen een terrasje optrekt zal het bij dit soort werkzaamheden ook wel zo zijn dat er factoren zijn waardoor je lang niet altijd met winst zal draaien en als je dat vaak genoeg doet kan het hard gaan en kunnen er best wel eens rekeningen onbetaald blijven met als gevolg dat je dus in die omstandigheid kunt komen.

Maar, als je idd met een aanhangertje gaat staan, dan zal zoiets niet snel een probleem zijn denk ik. Dan kun je verhoudingsgewijs gemakkelijk stoppen wil het echt mis gaan.
Ook hoi !
pi_86948573
Lee, ik heb toch maar wel een afspraak gemaakt bij de KvK. Kan elk handvat goed gebruiken en zij kunnen mij wel op weg helpen.

Heb vanmiddag nog wat verder gezocht. Om bijv. op een braderie te kunnen staan heb je een HBD kaart nodig etc. Donderdag en vrijdag ga ik markten in de omgeving verkennen. Want een leuk idee heeft geen nut als er al een overschot is. Op mijn eigen dorp is op de markt iig geen patatkraam.

En inlognaam, snap waar je voor wilt waarschuwen. Maar ik ga het alleen doen he? Geen personeel e.d.
En inderdaad als het toch niet blijkt te lukken dan verkoop ik mijn karretje weer en heb ik niet veel verlies. Het zou dan te overzien zijn. Zou het nooit beginnen als het mijn leven zou kunnen verwoesten met torenhoge schulden, daar ben ik veel bangig voor.
pi_86948747
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Roi het volgende:
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
Heb in het verleden ook naast een fulltime kantoorbaan zwart bijgewerkt in de horeca.
Dat verdiende wel erg goed maar ik deed het voornamelijk omdat ik het leuk vond om gasten een leuke avond te bezorgen en het contrast tussen kantoor en horeca vond ik gaaf.

Kan inderdaad niet voorspellen of ik het na een jaar nog wel leuk zal vinden maar he, mocht het tegen die tijd goed geld opleveren, dan zet ik echt wel door hoor. En anders stop ik er gewoon mee.
pi_86949095
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
pi_86949186
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
Dat kwam ik ook tegen. Gek is dat. Het gaf mij het gevoel dat je altijd nee krijgt en dus altijd bezwaar moet maken.

Nou ja, wordt vervolgd. Iedereen bedankt voor alle tips en meedenken trouwens.
pi_86949289
Als je ja krijgt ga je natuurlijk geen bezwaar maken. Gemeentes hebben vaak verschillende afdelingen (met verschillende juristen dus) die aanvragen beoordelen en die bezwaren beoordelen en verschillende mensen kunnen op basis van dezelfde gegevens best wel eens tot verschillende conclusies komen dus ja altijd bezwaar maken als je niet krijgt wat je wilt, kost je toch niks.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:12:28 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86949424
Heb je wel startkapitaal?

Wel goed dat je die stap neemt, ik had ooit met een ex ook over een eigen bedrijfje gehad. Met zijn 2en lijkt me dat toch makkelijker, heb je hulp tijdens het werk.

Maar zo'n klein patat kraampje moet makkelijk alleen kunnen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')