BTW + KvK is alles behalve veel geregelquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:04 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).
Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).
Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef blessed19 het volgende:
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic.
Ik ben chronisch verkouden (lees, ik ruik haast niks meer) en ik heb jarenlang in de horeca gezeten, vandaar mijn intresse. mocht je op een gegeven moment goed verdienen, kan je het natuurlijk permitteren om af en toe een dagje over te slaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn
Ik bedoel hiermee dat je met het opzetten van jouw toko wel even goed moet nadenken wat je wilt; de rechtsvorm kiezen (eenmanszaak zeer waarschijnlijk), inlezen in wat je allemaal moet fixen etc.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
BTW + KvK is alles behalve veel geregelVerzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
Gouden patat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan evenquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zie het nu ook wel zitten..
Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.
Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.
Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.
Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
quote:
Dat zou super zijn!quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan evenDan hebk al een klus voor je
Ik ben 12, wat is postalgold?quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold..
Een kar en enkel voor dr bij op een zaterdag levert je ook geen risico's op. Je hoeft je dan niet voor je inkomen te verzekeren als je het 'er naast' doet, zolang je geen personeel hebt etc. zit je hier met een VOF of eenmanszaak ook voldoende veilig (en dus goedkoper), het grootste risico dat je loopt is dat het niet rendabel is, je je voorraad uiteindelijk weg moet kiepen en je kar weer op marktplaats moet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
[..]
.
Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold..
Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
quote:
Heb in het verleden ook naast een fulltime kantoorbaan zwart bijgewerkt in de horeca.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Roi het volgende:
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
Dat kwam ik ook tegen. Gek is dat. Het gaf mij het gevoel dat je altijd nee krijgt en dus altijd bezwaar moet maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Sessy het volgende:
[..]
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |