abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86929627
Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.

Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.

Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.

Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier. :{ . En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
pi_86929643
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86929654
Ze onderschat het en waarsch. denkt ze ook nog dat ze zomaar ff overal kan staan. Ik zie het vooral 1 grote deceptie worden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86929664
Volgens mij is het tegenwoordig echt zo makkelijk.
Gewoon zorgen dat je boekhouding in de ogen van de fiscus in orde is, en een kvk nummer aanvragen plus een vergunning van de gemeente.
Ik kan het mis hebben natuurlijk.

Edit
Officieel moet je ook al je eten labelen en wat niet maar volgens mij doen weinig ventwagens dat. Kan me in elk geval niet voorstellen dat m'n patatbakker dat doet.
pi_86929693
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
Misschien is het makkelijk te starten, daar weet ik niets van af.
Ik weet wel dat ze nu dubbel moet verdienen om de zomer door te komen..
pi_86929709
Ja vergunningen daar dacht ik dus ook aan. Je kunt toch niet zomaar overal je poffertjes verkopen?

Kijk, dat ze e.e.a. wat mooier maakte dat kan ik wel begrijpen. Afscheid nemen van een bedrijf is niet makkelijk. Heb het er zelf ook moeilijk mee gehad. (We hebben een tijd op hetzelfde kantoor gezeten.)

Maar zoals zij het vertelde was het een en al glorie.
Ik ben waarschijnlijk gewoon jaloers. :').

Maar als het echt zo makkelijk gaat dan wil ik dat ook. *O* .
pi_86929736
Ik weet dat mijn patatbakker in z'n wagen bakken met geld verdient..
En echt snugger komt die niet over.
Volgens mij stelt het echt weinig voor maar je moet natuurlijk wel klanten krijgen en eerst investeren.
pi_86929767
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
pi_86929769
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
pi_86929814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Het is haar kraam en er is kennelijk geen vuiltje aan de lucht. Want ik begon daar dus over.
Maar als ik nog meer positieve reacties lees dan begin ik absoluut ook een kraam. Al ben ik daar wrs. te laf voor. Maar intussen zit het wel in mijn hoofd. Door haar. En ik vraag me dus af of ze het niet wat mooier maakte allemaal. Wat ik opzich zeker wel kan begrijpen.
pi_86929821
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef maickeltje het volgende:
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.

Ik wil dit ook. O+ .
pi_86929822
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen :9
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 28 september 2010 @ 03:03:50 #13
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86929900
Niet geheel OT, maar een toplocatie is dus wel van belang. Wat wel duur is...
quote:
De West-Vlaamse stad Brugge organiseert een openbare aanbesteding voor de standplaatsen van twee fritkoten op de Markt.

In 2003 werd er maar liefst 89.839 euro en 97.123 euro betaald voor deze toplocaties. Dit keer wordt er mogelijk meer dan een ton geboden voor de bij toeristen geliefde kramen bij het Belfort.
http://www.vkblog.nl/beri(...)rijp_deze_buitenkans!
pi_86930231
Grootste pobleem zullen de standplaatsvergunningen worden, tenzij ze die heeft meegekregen bij de aankoop van de poffertjeswagen, maar dat betwijfel ik..verder is de marge op producten als pannekoeken en poffertjes inderdaad ernstig hoog....downside is, hard werken, heel hard werken, net als in een cafetaria..goed verdienen maar hard werken.....
Quinn Dexter
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:14:53 #15
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86931666
En je bent ook afhankelijk van een boel factoren zoals het weer, plaats & seizoen. Je omzet zal dus niet iedere dag hetzelfde zijn.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86932762
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
pi_86933064
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
Dat dus, volgens mij kan je gewoon bij braderieën enzo gaan staan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933315
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933398
Ze zal natuurlijk nooit zo toegeven dat ze zich de pleuris moet werken, en vrij nemen meteen inkomsten scheelt. ;) Als je een goede plek hebt, kan het lucratief zijn, maar er zitten veel variabelen in.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:06 #20
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_86934077
Het is een onzeker bestaan in de zin van dat je de zak bent als je ziek wordt of geen vergunningen krijgt.

Maar de marge is hoog en de inkomsten zijn deels onbelast omdat je niet met bonnetjes werkt; de fiscus zal dus genoegen moeten nemen schattingen en normwaardes.

Als je het erbij doet, heb je geen KvK nummer nodig, maar voor bepaalde vergunningen (en gunningsrondes) weer wel. Jemoet je aan de HACCP houden maar je hoeft er niet voor gecertificeerd te zijn.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_86934104
Daarnaast is KvK een kwestie van inschrijven en jaarlijks een paar tientjes betalen.
pi_86934292
Als het allemaal zo mooi was, zouden er extreem veel kraampjes zijn ;)
Mij is ooit verteld; Het is niet alles goud wat er blinkt.....

Toevallig ken ik iemand met een kraam (oliebollen in dit geval), maar als ik hoor hoeveel dat die moeten werken om hun 'normale' salaris te evenaren.. POEH, ik doe het ze niet na :P
Dan blijf ik wel zo'n kantoorkuier;)

Mensen denken wel vaker in het begin heel lichtzinnig over alles, en het is natuurlijk soms een beetje pochen dat ze 'een eigen bedrijf' hebben. Zo ken ik er wel meer, en sommige zijn er zelfs bijna failliet door gegaan..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:04:25 #23
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86934494
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:10 schreef Stali het volgende:

Is het echt zo makkelijk en mooi?
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86934530
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar zijn wachtlijsten voor, hele lange.
Als je dat eenmaal voorbij bent kan je wel erg goed verdienen, maar het is hard werken.
Braderieen zijn door het hele land, je moet om 3 of 4 uur opstaan en dan er naar toe rijden met je hele handel, de hele dag knoerthard werken en pas rond 5 of 6 uur alles schoonmaken en afbreken.

het is een hartstikke leuk leven met een patatkraam (wat wij hadden) of een poffertjeskraam, maar wel anders en niet handig als je een gezin hebt.
pi_86934657
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
pi_86934659
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:04 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
pi_86934719
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef blessed19 het volgende:
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
pi_86934999
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
Ik ben chronisch verkouden (lees, ik ruik haast niks meer) en ik heb jarenlang in de horeca gezeten, vandaar mijn intresse. mocht je op een gegeven moment goed verdienen, kan je het natuurlijk permitteren om af en toe een dagje over te slaan.

Hoe zit het trouwens met de belastingdienst? Hoeveel slurpen ze van je winst/omzet?
pi_86935945
Dat ligt aan je bedrijfsvorm, eventuele overige inkomsten, en je omzet.

Eenmanszaak/VOF/... dan kan je alles bij je loonaangifte optellen en wordt het ook als zodanig belast.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:27:20 #30
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86939176
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
Ik bedoel hiermee dat je met het opzetten van jouw toko wel even goed moet nadenken wat je wilt; de rechtsvorm kiezen (eenmanszaak zeer waarschijnlijk), inlezen in wat je allemaal moet fixen etc.

De uiteindelijke inschrijf handelingen zijn natuurlijk zo gepiept.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86941151
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
pi_86941250
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Gouden patat?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941534
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86941570
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?
:D.

Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold. ;).

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
pi_86941638
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Dat zou super zijn! O+ .

Hoe is het mogelijk, had er nooit over nagedacht en nu ineens bereenthousiast! :D.
Eerst naar de KvK.
pi_86941682
Ga goede Vlaamse frieten bakken en verkopen in het Zuiden des lands en dan help ik je over een jaar wel met de beursgang.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86941824
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
Ik ben 12, wat is postalgold? ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941949
Go Stali *O*
pi_86942024
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_86942158
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
Een kar en enkel voor dr bij op een zaterdag levert je ook geen risico's op. Je hoeft je dan niet voor je inkomen te verzekeren als je het 'er naast' doet, zolang je geen personeel hebt etc. zit je hier met een VOF of eenmanszaak ook voldoende veilig (en dus goedkoper), het grootste risico dat je loopt is dat het niet rendabel is, je je voorraad uiteindelijk weg moet kiepen en je kar weer op marktplaats moet.

Ik zou in dit geval niet beginnen met de KVK, maar uitzoeken hoe het op jouw lokale markt geregeld is met de standplaats.
pi_86942348
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?

:D _O-

Ik zie het wel voor me Stali. Een echt ouderwets nostalgisch Fritkot, met echt goeie friet/patat, o nee, niet weer deze discussie daar moet zeker in Nederland toch geld mee te verdienen zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:09:13 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947224
Hahaha, ik moet gelijk even denken aan de advertenties van de belastingdienst in de krant. De zgn. executieverkopen.

Via zo'n advertentie kwam mn moeder er dus achter dat een familielid waar ze verder geen contact mee had dus een poffertjeskraam runde en de zaken dus niet zo heel goed liepen: de zooi werd executionair verkocht i.o.v. de belastingdienst :D Dat is wel jaren terug en een en ander is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren.

Ik kan me goed voorstellen dat er een bak geld mee te verdienen is, zeker als inkoop van de grondstoffen geen drol kost. Echter, je kan ze niet zomaar overal gaan verkopen en een vaste plaats krijgen zal ook wel lastig zijn.

De vraag is dus: wat wil je?
- een kraam met een vaste plaats?
- zelfstandig zijn en je of laten inhuren (bijv. bij promoties, openingen van winkels, feestjes) voor bijv. een all-in prijs of zelf commercieel verkopen op bijv. beurzen waar je flink moet dokken voor een plaats en dat dan maar terug moet zien te verdienen?

Als je het goed aanpakt, moeten er vast wel leuke winsten te behalen zijn.
Ook hoi !
pi_86947473
Als je als poffertjeskraam door de belastingdienst gepakt wordt, betekend het of dat je je zaken heel-erg-niet-goed op orde had (lees: Je nog af te dragen belastingen al hebben uitgegeven), of dat je de boel bedonderde.

Het is haast onmogelijk, met zulke lage vaste lasten / inkoop, dat je je rekeningen niet meer kunt betalen. In het ergste geval heb je te weinig geld om operationeel te kunnen zijn en dus geen inkomsten, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je als poffertjeskraam een rij schuldeisers aan je kraam krijgt.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:25:29 #44
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947833
Ik weet niet wat voor poffertjeskraam ie had. Of het echt een kraam was, of een compleet restaurantje met personeel ed. Evenmin weet ik niet in welke omstandigheden het gebeurd is maar ik kan me voorstellen dat er nogal wat risico's aan zitten:
- personeel
- huur ruimte/kraam
- (gemeentelijke) belastingen
- enz
- enz.

Hoe je het ook went of keert, aan een eigen toko runnen zitten ook nadelen. In dit geval denk ik dus deels dat het heel veel afhankelijk is van bijv. de weersomstandigheden ed. Net als een warme dag mensen een terrasje optrekt zal het bij dit soort werkzaamheden ook wel zo zijn dat er factoren zijn waardoor je lang niet altijd met winst zal draaien en als je dat vaak genoeg doet kan het hard gaan en kunnen er best wel eens rekeningen onbetaald blijven met als gevolg dat je dus in die omstandigheid kunt komen.

Maar, als je idd met een aanhangertje gaat staan, dan zal zoiets niet snel een probleem zijn denk ik. Dan kun je verhoudingsgewijs gemakkelijk stoppen wil het echt mis gaan.
Ook hoi !
pi_86948573
Lee, ik heb toch maar wel een afspraak gemaakt bij de KvK. Kan elk handvat goed gebruiken en zij kunnen mij wel op weg helpen.

Heb vanmiddag nog wat verder gezocht. Om bijv. op een braderie te kunnen staan heb je een HBD kaart nodig etc. Donderdag en vrijdag ga ik markten in de omgeving verkennen. Want een leuk idee heeft geen nut als er al een overschot is. Op mijn eigen dorp is op de markt iig geen patatkraam.

En inlognaam, snap waar je voor wilt waarschuwen. Maar ik ga het alleen doen he? Geen personeel e.d.
En inderdaad als het toch niet blijkt te lukken dan verkoop ik mijn karretje weer en heb ik niet veel verlies. Het zou dan te overzien zijn. Zou het nooit beginnen als het mijn leven zou kunnen verwoesten met torenhoge schulden, daar ben ik veel bangig voor.
pi_86948747
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Roi het volgende:
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
Heb in het verleden ook naast een fulltime kantoorbaan zwart bijgewerkt in de horeca.
Dat verdiende wel erg goed maar ik deed het voornamelijk omdat ik het leuk vond om gasten een leuke avond te bezorgen en het contrast tussen kantoor en horeca vond ik gaaf.

Kan inderdaad niet voorspellen of ik het na een jaar nog wel leuk zal vinden maar he, mocht het tegen die tijd goed geld opleveren, dan zet ik echt wel door hoor. En anders stop ik er gewoon mee.
pi_86949095
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
pi_86949186
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
Dat kwam ik ook tegen. Gek is dat. Het gaf mij het gevoel dat je altijd nee krijgt en dus altijd bezwaar moet maken.

Nou ja, wordt vervolgd. Iedereen bedankt voor alle tips en meedenken trouwens.
pi_86949289
Als je ja krijgt ga je natuurlijk geen bezwaar maken. Gemeentes hebben vaak verschillende afdelingen (met verschillende juristen dus) die aanvragen beoordelen en die bezwaren beoordelen en verschillende mensen kunnen op basis van dezelfde gegevens best wel eens tot verschillende conclusies komen dus ja altijd bezwaar maken als je niet krijgt wat je wilt, kost je toch niks.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:12:28 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86949424
Heb je wel startkapitaal?

Wel goed dat je die stap neemt, ik had ooit met een ex ook over een eigen bedrijfje gehad. Met zijn 2en lijkt me dat toch makkelijker, heb je hulp tijdens het werk.

Maar zo'n klein patat kraampje moet makkelijk alleen kunnen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86949574
Dit ga ik even volgen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86949646
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.

Het is maar een idee hoor.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:40:29 #53
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86950467
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.

Het zijn geen glazenwassers. ;)
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86950777
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:42 schreef Stokstaart het volgende:
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen :9
Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.
Voor een frietkraam vind ik dit erg weinig. No offense verder hoor, maar ik dacht altijd dat die frietbakkers wel iets meer verdiende dan dat :)
pi_86950845
Vergeet geneeskunde, vergeet de advocatuur en rechterlijke macht...poffertjesbakker is DE SHIT
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86950853
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:50 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.
Voor een frietkraam vind ik dit erg weinig. No offense verder hoor, maar ik dacht altijd dat die frietbakkers wel iets meer verdiende dan dat :)
Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.
pi_86951170
Piekdagen zijn natuurlijk de weekenden en met name op evenementen rond de zomer. Denk echter ook aan het volgende:

- Diploma's Hygiëne
- Belangenvereniging
- Stallingsplaats van je kraam of kar
- Vervoer
- Het betalen van een hulpje
- enz. enz.

Ik werk bij één van de grotere evenementen van het land en regel verpachtingen van standplaatsen. Je moet is weten hoeveel aanvragen ik voor poffertjes en frietkramen krijg....Ik zou iets nieuws gaan doen, iets wat momenteel hip is en iedereen lekker vindt. Het moet natuurlijk ook mensen aanspreken. Lekkere verse pasta's, zelfgemaakte salades. Dat soort dingen. Ter indicatie, op evenementen kan een standplaats 1000 euro kosten maar voor populaire locaties is de prijs ook wel is om en nabij de 10.000 euro (voor een week). Op pinkpop/lowlands is zoiets allemaal in handen van een grote cateraar dus daar kom je niet tussen. Hoe het zit op markten en braderieën weet ik niet zo.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_86952320
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:

:') @stali, wat markdebomb net zei is dat op grote evenementen alles al uitbesteed is en je sowieso de hoofdprijs betaalt voor een standplaats lijkt me logisch. Maar er zijn ook zoveel kleine (regio)festivals waar je naar zou kunnen kijken naast een vaste plaats op de markt ofzo. Voorbeeld van waar ik met dochter heen ben geweest is www.kidsnbillies.nl Festivalletje in het Goffertpark wat bezoekers trekt uit NL, België en Duitsland en waar welgeteld één patatkraam stond en één met toko-food. Dat lijkt me een bij uitstek goed evenement om eens te informeren. En zo zullen er nog veel meer dingen zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2010 19:33:18 ]
pi_86957167
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.

Ik wil dit ook. O+ .
mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...
pi_86957414
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:08 schreef trekker25 het volgende:

[..]

mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...
of je leest het topic nog even verder dan de eerste post :')
pi_86957669
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:12 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

of je leest het topic nog even verder dan de eerste post :')
ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etc

Een low-profile ICT bedrijfje opzetten daar komt echt alleen KvK / BTW bij kijken. Maar als je eten gaat leveren....

en de verdiensten liggen echt niet veel hoger dan een kantoor-kruier...
pi_86960362
Wil niet elke post afzonderlijk beantwoorden.

Dus ik reageer op een paar dingen:

Ik wil die HACCP cursus volgen. Het is niet verplicht maar ik denk dat het goed is om te doen en je er altijd wel iets van opsteekt.
Stalling, is ook een goed punt. Mijn buurman kan een gewone bus in de straat zetten maar ik denk dat ik het niet kan maken om een karretje van gelijk formaat bij de buren voor de deur te zetten. Gelukkig is het hier makkelijk en dichtbij wel te stallen. Dat lukt wel.

Verder de posten van mark_dabomb en Sea of Love,

Ik zou het liever niet willen hebben van evenementen. Mijn doel is een beetje idealistisch en met klantenbinding. Op evenementen zou ik heel duur kunnen staan met dan een te klein karretje in mijn eentje en de goedkoopste olie en patat/friet kunnen inkopen en ze half gaar in bakjes te mikken. Dat is geen goed plan voor mij.

Zou ik hip willen zijn ga ik biologische patat verkopen. Maar de reden waarom ik gisteren echt gepakt werd door het idee is dat ik al jarenlang loop te mopperen op de friet die aangeboden wordt. Door Chinezen en zgn. kwalitaria. Het is het niet. Iedereen weet dat veel patat eten gewoon slecht is. Biologisch, plantaardig. Het blijft slecht. Maar laat het dan ook een lekkere traktatie blijven.

Wat ik wil hebben is een kar op vaste dagen met Vlaamse friet ouderwets gebakken in het duurdere Ossewit, geen fritessaus maar lekkere mayonaise en dit wil ik voor een redelijke prijs verkopen. Ik wil dat mensen bij me terugkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stali op 28-09-2010 22:17:38 (stalling toevoeging) ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:11:16 #63
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86960716
Ben erg benieuwd, vind het een leuk plan!

De lekkerste frieten vind ik de verse, dikke frieten waar je de aardappel nog van proeft. Zag op deze site waarderingen staan voor friettenten in Nederland. De beste frituren "verantwoord".
pi_86960878
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:16 schreef trekker25 het volgende:

[..]

ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etc

Een low-profile ICT bedrijfje opzetten daar komt echt alleen KvK / BTW bij kijken. Maar als je eten gaat leveren....

en de verdiensten liggen echt niet veel hoger dan een kantoor-kruier...
En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.

Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.

Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:

Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?

Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.

Verder wil ik een aparte rekening openen.
pi_86961282
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:11 schreef ChickenTonight het volgende:
Ben erg benieuwd, vind het een leuk plan!

De lekkerste frieten vind ik de verse, dikke frieten waar je de aardappel nog van proeft. Zag op deze site waarderingen staan voor friettenten in Nederland. De beste frituren "verantwoord".
Vlaamse Friet. ;) .
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.

Heb vierkante ogen inmiddels dus ga morgen je link lezen, dank je wel. Trouwens sowieso weer allemaal bedankt. Ook voor de kritiek uiteraard. ^O^ .
pi_86961284
Er zijn allerlei trends in deze sector, een half jaar geleden was er een aflevering over in Amsterdam Inc van AT5.
pi_86962178
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:
...
Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.
...
Het "handboek ondernemen" van de Belastingdienst, geheel gratis hier te downloaden. ^O^
pi_86962869
Poffertjes of friet bakken is natuurlijk wel een wereld van verschil.
Wanneer je geen verse aardappelen gebruikt, maar kant en klare friet moet je dit wel kunnen invriezen. Daarnaast gaan mensen ook vragen om kroketten en frikandellen.
Alles staat en valt met een goede aardappel. Ga je die zelf schillen en prepareren? Dat kost natuurlijk wel wat tijd. Voor poffertjes draai je een beslagje en je bent klaar.

- Wat voor omzet beoog je? Klantenbinding in het plaatselijke dorp is leuk, maar het moet natuurlijk, na aftrek van alle kosten, wel wat opleveren.
- Wat is de kostprijs van een door jou gebakken bakje/zakje friet?
- Heb je een auto om die patatkraam te kunnen verplaatsen?
- Ga je ook reclame maken?
pi_86963308
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Vlaamse Friet. ;) .
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.

Heb vierkante ogen inmiddels dus ga morgen je link lezen, dank je wel. Trouwens sowieso weer allemaal bedankt. Ook voor de kritiek uiteraard. ^O^ .
Oeh, vaste klant meldt zich alvast :D
Prrrrttt
pi_86963751
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Poffertjes of friet bakken is natuurlijk wel een wereld van verschil.
Wanneer je geen verse aardappelen gebruikt, maar kant en klare friet moet je dit wel kunnen invriezen. Daarnaast gaan mensen ook vragen om kroketten en frikandellen.
Alles staat en valt met een goede aardappel. Ga je die zelf schillen en prepareren? Dat kost natuurlijk wel wat tijd. Voor poffertjes draai je een beslagje en je bent klaar.

- Wat voor omzet beoog je? Klantenbinding in het plaatselijke dorp is leuk, maar het moet natuurlijk, na aftrek van alle kosten, wel wat opleveren.
- Wat is de kostprijs van een door jou gebakken bakje/zakje friet?
- Heb je een auto om die patatkraam te kunnen verplaatsen?
- Ga je ook reclame maken?
@DonJames, bedankt, ga ik downloaden en lezen. ^O^ .

Hele goede vragen. Have mercy, gisteren om deze tijd had nog geen flauw idee hier serieus over te zijn he?

Heb me met hulp voornamelijk georienteerd op regels.

- Omzet? Ik wil het erbij maar ik zou het geweldig vinden om er natuurlijk uiteindelijk van te kunnen leven. Als je er zo ineens veel over leest e.d. Ik moet wel een beetje oppassen niet overenthousiast te raken. Dat is nu wel een klein beetje aan de hand.

- Kostprijs zakje friet? Dat weet ik nog niet. Net zoals ik nog niet weet zelf bijv. mayonaise te maken of samples te vragen bij leveranciers en een goede combinatie te maken.

- Daar heb ik weer wel aan gedacht. *) . De auto kan een kleine kraam trekken. Zorg minder.

- Reclame maken hangt van de lokatie af. Ik heb een lokatie aan te vinken die heel druk bezocht wordt maar waar enkel een Vietnamees staat. Dan is het niet nodig. Weet ik nog niet.
pi_86963985
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Oeh, vaste klant meldt zich alvast :D
Ja, maar jij mag er niet voor betalen. Maar er is hier ook nog eens een heel mooie aquariumwinkel. Dat is mooi combineren. :) .
pi_86964120
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...

Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
pi_86964585
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...

Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?
pi_86964855
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:

Dit zou een heel goed idee kunnen zijn. Maar ze is een excollega en we hebben ons wrs. allebei wel aangepast maar er is nooit een klik geweest. Als je zo verschillend bent kan dat an sich juist heel goed gaan. Nee, niet met haar. Anders had ik haar allang gebeld ook en zou zij ook wel wat meer open zijn geweest, denk ik. We verschillen als dag en nacht.

Het idee is wel heel praktisch iig.
pi_86965006
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?

Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
pi_86966746
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
In welke regio woon je trouwens? :)
pi_86968458
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
pi_86968538
Hmm, ik wil hier ook wel wat meer over weten eigenlijk. TVP.
Tok.
pi_86969794
Kan me niet voorstellen dat het echt een een enorme goudmijn is, vind het altijd behoorlijke tokkies die in zon ding staan.. Als ik iemand tegenkom gaat alles ook altijd helemaal geweldig, als je ze dan weer wat beter leert kennen blijkt het allemaal wel mee te vallen.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:27:16 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86972051
quote:
Op woensdag 29 september 2010 02:36 schreef captainkid het volgende:
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
Als je het patat noemt dan verkoop je natuurlijk niets.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')