Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Dus compound oefeningen met zware gewichten?quote:Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.
Zo zwaar mogelijk met de juiste techniek.. Jaquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:53 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dus compound oefeningen met zware gewichten?
Ja.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:53 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dus compound oefeningen met zware gewichten?
Ik kwam meerdere keren met alternatieven. Maar als de vraag (meerdere) keren niet begrepen wordt, ga je het anders formuleren. Dat was in mijn geval dus de kinderachtige vraagstelling. Beetje zonde om er steeds zo over door te gaanquote:Op zaterdag 13 november 2010 13:38 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je doet net alsof mensen klakkeloos wat doen, en i.p.v. dat je gelijk met alternatieven komt en het op een normale manier brengt ga je eerst 'n beetje whinen. Ga maar weer bejaarden lesgeven bij je sportschool met je fitness B.
Genoeg manieren waarmee je vis amper moeite is. Maar (zoals al gemeld), helemaal prima als je liever kwark eet dan dat je vis (of vlees) eet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kwark hoef je niet te bereiden en biedt veel eiwitten voor weinig geld.
Zo raar is het niet dat mensen een bakje kwark voor het slapen weg lepelen i.p.v. een vis maaltijd te nemen.
Ik zie het verband niet tussen; geen eiwitten (kwark) eten, en pre workout booster gebruiken...quote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef 1517 het volgende:
Ik ben van de kwark af sinds ik het volgende gebruik:
http://www.xxlnutrition.nl/crack/revolutions
Jij snapt het niet, ga je eens inlezen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef 1517 het volgende:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:59 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij snapt het niet, ga je eens inlezen.
Misschien neemt ie wel een preworkout booster voor het slapengaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:59 schreef 16meter het volgende:
[..]
Jij snapt het niet, ga je eens inlezen.
Kwark rookte je ook met een pijpje in een winderig portiekje?quote:Op maandag 15 november 2010 22:48 schreef 1517 het volgende:
Squat hoger dan DL, how come?quote:Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef kidkash19 het volgende:
Offseason programma zit er weer bijna op, krachtopbouw fase is goed gegaan aan de hand van het 5-3-1 schema
vorige week 3x 120 KG benchpress
SQ is nu een Max van rond de 185 KG
DL max is nu rond de 180
Even kijken of ik rond 31 dec de 200 kan toppen in mn Squat
Die 5 kg verschil op zo'n gewicht is niet echt schokkend als je het mij vraagt. Als je een paar staat te squatten met 185 kg kan ik me best voorstellen dat je daarna met deadliften wat kracht kwijt bent..quote:
Ik heb nog niet zo lang geleden een pot EAS van XXL gehad. Moet zeggen dat ik er niet veel van merkte. Eigenlijk snap ik ook niet goed wat de toegevoegde waarde is op een whey shake, waar ook veel snel opneembare eiwitten en aminozuren in zitten.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:32 schreef ukga het volgende:
Gebruiken hier eigenlijk mensen aminozuren vlak na de training?
de theorie is dat eiwitten afgebroken moeten worden tot aminozuren. En doormiddelvan direct na je training aminozuen intenemen zou het beter/sneller zijn voor spierherstel.quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang geleden een pot EAS van XXL gehad. Moet zeggen dat ik er niet veel van merkte. Eigenlijk snap ik ook niet goed wat de toegevoegde waarde is op een whey shake, waar ook veel snel opneembare eiwitten en aminozuren in zitten.
Het blijft gissen, maar ik ben meer van de theorie van de eiwitinname vóór het trainen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:28 schreef ukga het volgende:
[..]
de theorie is dat eiwitten afgebroken moeten worden tot aminozuren. En doormiddelvan direct na je training aminozuen intenemen zou het beter/sneller zijn voor spierherstel.
geen idee of het daadwerkelijk ook zoden aan de dijk zet
Artsen schrijven het soms ook voor als middel voor herstelversnelling. Op de markt beter bekend als Revitalose. Blijkbaar is er dus wel enige werking.quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:29 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zo lang geleden een pot EAS van XXL gehad. Moet zeggen dat ik er niet veel van merkte. Eigenlijk snap ik ook niet goed wat de toegevoegde waarde is op een whey shake, waar ook veel snel opneembare eiwitten en aminozuren in zitten.
ja ligt aan wat je doel is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Hallo vrienden, Ik kon zo snel niets anders vinden, Dus maar in dit topic
Ik heb sinds een paar dagen 2 van die Halters. Ieder van 2 kilo.
Nu wil ik eigenlijk rustig en simpel beginnen door ze gewoon omhoog en dan gestrekt te doen.
Maar hoelang adviseren jullie mij om dit per dag te doen? Ik ben een hele erge beginner
Alvast bedankt.
Als je meer kracht wilt hebben kun je elke dag een setje van 3 x 8 doenquote:Op zondag 21 november 2010 00:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
De armspieren wat trainen denk ik
2 kilo is zelfs voor (heel erge) beginners weinig hoor, je kunt beter zo'n dumbbellsetje voor beginners kopen van 4x 0,5kg + 4x 1kg + 4x 2 kg. Je moet sowieso gewichten bijkopen want het heeft geen zin om steeds met hetzelfde gewicht te trainen, je moet opbouwen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Nu wil ik eigenlijk rustig en simpel beginnen door ze gewoon omhoog en dan gestrekt te doen.
Maar hoelang adviseren jullie mij om dit per dag te doen? Ik ben een hele erge beginner
Alvast bedankt.
quote:
x2. En niet alleen je biceps trainen, maar ook je schouders, triceps, rug, benen en borst (En ja, borst expres als laatste genoemdquote:
Suggestie: lees de tweede zin uit de openingspost.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Alvast bedankt.
Waarom eigenlijk borst als laatste?quote:Op zondag 21 november 2010 23:28 schreef Levitas het volgende:
[..]
x2. En niet alleen je biceps trainen, maar ook je schouders, triceps, rug, benen en borst (En ja, borst expres als laatste genoemd)
Omdat dat spiergroep twee is die door bepaalde mensen als enige wordt getraind.quote:Op maandag 22 november 2010 17:27 schreef Rijstkoker het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk borst als laatste?
Jokertje?quote:Op maandag 22 november 2010 17:39 schreef -VoorDePoes- het volgende:
[..]
Omdat dat spiergroep twee is die door bepaalde mensen als enige wordt getraind.
.
Beetje jammer weer ditquote:ik ga vanaf nu ook 4 keer p/w gaan fitnessen (was voorheen 2 keer) doel is bij mij wel echt het 'shapen' van mijn lichaam en niet persoonlijke records smashen oid ik zie vaak genoeg mensen 100kg en meer bankdrukken maar ze zien er uit als een hangbuikzwijn... ga eens cardio doen T__T.
Toch blijft het een opvallend fenomeen: veel massa met daaronder een vadsige buik.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje jammer weer dit![]()
Jij doet dus bodybuilding en de 'dikke' gasten powerlifting/powerlifting.
Ik vind het er ook niet uit zien, maar dit is een keuze.
Daar heeft cardio niks mee te maken.
Afvallen gaat prima zonder cardio en alleen krachttraining.
Ik zeg ook niet dat je niet 100k kan bankdrukken zonder dik te zijn, wat ik duidelijk wil maken is dat ik voor een mooi lichaam wil gaan en niet per se voor kracht.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje jammer weer dit![]()
Jij doet dus bodybuilding en de 'dikke' gasten powerlifting/powerlifting.
Ik vind het er ook niet uit zien, maar dit is een keuze.
Daar heeft cardio niks mee te maken.
Afvallen gaat prima zonder cardio en alleen krachttraining.
Ook kan je prima 100kg bankdrukken doen zonder dik te zijn...
Ook met bodybuilding moet je voluit gaan, gewicht is niet het belangrijkste maar is wel een onderdeel in groeien.
Voeding + rust + trainen + genen zijn de dingen die je groeien bepalen.
Trainen is daar een onderdeel in, zonder je spieren kapot te maken heeft je lichaam geen impuls om te groeien... en heb je niks aan de andere factoren.
Ja, en voor powerlifters zijn bodybuilders gasten die geobsedeerd zijn door de ''look'' van kracht zonder het te zijn, die zich laten insminken om ververvolgens op een podium te gaan staan om van anderen te horen hoe geweldig ze er wel niet uit zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch blijft het een opvallend fenomeen: veel massa met daaronder een vadsige buik.
snap er ook niks vanquote:Op woensdag 24 november 2010 20:51 schreef krioro het volgende:
[..]
Jouwe was eerder, al mijn werk voor niks, wat is dit.
Logisch: wat hebben ze eraan om te gaan cutten? Veel PL'ers zijn er zelfs van overtuigt dat meer vet je sterker maakt (wat natuurlijk BS is).quote:Op woensdag 24 november 2010 20:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch blijft het een opvallend fenomeen: veel massa met daaronder een vadsige buik.
Liever niet:quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:43 schreef Spartacus911 het volgende:
Doen jullie ook weleens de bent-press?
Schijnt wel dat je dan meer kan drukken dan bij een overhead press.quote:but is no longer popular and poses safety concerns due to the contortion of the body and stresses placed on the shoulder joint and spine
Nog nooit van gehoord....quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:54 schreef Spartacus911 het volgende:
Ik doe momenteel maar 2 oefeningen 'grease the groove' tot eind december... snatch & bent-press
Ach, ieder z'n ding toch? Ik doe ook niet bepaald m'n best om een slanke middensectie te behoudenquote:Op woensdag 24 november 2010 20:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat ik dan ook maar ff mn split schema plaatsenquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:45 schreef Diabox het volgende:
Ik hanteer doorgaans deze split:
Borst/Triceps
Bovenrug/Biceps
Rust
Onderrug/Schouders/Traps
Benen
Rust
Rust
dus de ene dag ga je deadliften en de volgende dag squat?quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:45 schreef Diabox het volgende:
Ik hanteer doorgaans deze split:
Borst/Triceps
Bovenrug/Biceps
Rust
Onderrug/Schouders/Traps
Benen
Rust
Rust
Jep, hanteerde eerst een andere split, heb de gok gewaagd of dit goed zou gaan. En dit schema gaat me goed af, knal vooruit nog steeds.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:49 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
dus de ene dag ga je deadliften en de volgende dag squat?
Same here, alleen doe biceps met borst en triceps met rug.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Laat ik dan ook maar ff mn split schema plaatsen![]()
Een typisch standaard schema:
Borst/ triceps
Rust
Rug/ biceps
Rust
Benen/ schouders
Rust
Rust
Ik probeer zoveel mogelijk goed vlees te halen. Ten eerste omdat het goedkope spul vaak slecht smaakt en ik vermoed dat die qua voedingswaarde ook wat minder zouden kunnen zijn. Ten tweede omdat ik niet inzie waarom mijn hobby ten koste zou moeten gaan van het dierenwelzijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef McGilles het volgende:
Kopen mensen hier trouwens puur en alleen maar goedkope producten of kopen mensen ook gewoon kip bij de locale poelier?
En eieren de goedkoopste die je maar kan vinden of toch de wat duurdere 'vrije uitloop' eieren?
Zelfde geldt voor vlees? Goedkoop rundvlees of het '3-sterren' volgens het beter leven logo vlees?
Eens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bij rundvlees zit er wel degelijk verschil tussen geen-sterren vlees en 3-sterren vlees. Niet alleen het leesgenot van de dieren zelf maar ook de smaak. Niet te spreken over de glibberkip van de supermarkt, het smaakverschil tussen die kip en de kip van de poelier is echt een verschil tussen dag en nacht.
+1 Respect. Ik zit denk ik tussen de 25 en 50%. Deels omdat mijn vrouw sommige dingen niet wil of niet lekker vindt (bv. zilvervliesrijst).quote:Ik koop zeker 75% van mijn producten van biologische afkomst (ook melk en andere zuivelproducten)
Het gaat er niet om hoe vaak elke spiergroep aan de beurt komt. Spiergroei vindt nl. tijdens de rust plaats. Dus het nut van de split is dat je spiergroep A op dag 1 voluit kunt trainen omdat hij op dag 2 en 3 amper belast wordt.quote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef CarbonC het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een drie of meerdagse split?
Ik heb na 2 of 3 oefeningen voor een spiergroep al het idee dat ik die goed gesloopt hebt en dat een extra oefening weinig meer toevoegd. Als je dan 2 spiergroepen traint doe je maar 6 oefeningen. Daarnaast komt elke spiergroep niet vaak aan de beurt, toch?
Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van![]()
Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effectquote:Op maandag 29 november 2010 23:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.
Zelfs niet met rekoefeningen.
Alleen zou ik gwn zonder doen...
Kan beter gelijk goede techniek toepassen...
Grote spiergroepen pak je vaak rond de 5-6 oefeningen en dan kleinere zoals biceps/triceps/kuiten enz stuk of 2-3...quote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef CarbonC het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een drie of meerdagse split?
Ik heb na 2 of 3 oefeningen voor een spiergroep al het idee dat ik die goed gesloopt hebt en dat een extra oefening weinig meer toevoegd. Als je dan 2 spiergroepen traint doe je maar 6 oefeningen. Daarnaast komt elke spiergroep niet vaak aan de beurt, toch?
hoezo zou je anders niet dieper kunnen?quote:Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effectje kuiten hoeven dan minder ver, snaptu?
Ik doe normaal ook zonder, en met kan ik dieper, dus is de oefening zwaarder.
Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite meequote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hoezo zou je anders niet dieper kunnen?
Ligt dan aan je techniek of gewicht.
hoe diep ga je normaal?quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite mee
Die instructeur bedoelde waarschijnlijk dat je niet dieper gaat op die manier, dat is namelijk ook niet zo, integendeel. Gewoon op de grond doen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van![]()
Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Ik denk dat ik net boven parallel kom.quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hoe diep ga je normaal?
Hoe dieper je gaat hoe meer je hamstrings gebruikt..
Mja, zou misschien kunnen helpen, maar ik denk niet dat daar het echte probleem ligt.quote:
Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:46 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik net boven parallel kom.
Tot voorbij je hielen die op de grond staan?quote:Op woensdag 1 december 2010 19:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.
Inmiddels zak ik tot voorbij mijn hielen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:31 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Hielen zijn toch die bobbels aan de buitenkant van je voeten? Net boven je hak?
Zo niet, die dingen bedoel ik.
Nee, dat zijn je enkels.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:11 schreef Diabox het volgende:
Ja, tussen je kuit en voet dat gedeelte.
idd er moet spanning op je spieren blijven staan, maak er geen rek oefening van.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:45 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat zijn je enkels.
En om zó ver (tot de uiterst fysiek mogelijke positie) te gaan bij gewichttraining is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens ineffectief, de spanning komt op je pezen en gewrichten te staan ipv op je spieren.
kaasquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef DeRakker. het volgende:
Nog tip voor beleg op het brood?
Heb steeds kipfilet...
Nou om te beginnen heb ik nog wel een stukje brug te koopquote:
die melk is zeker nodig omdat anders die droge klont helemaal niet weg te werken isquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:47 schreef robuust89 het volgende:
Halve bak kwark+schep whey+beetje melk=
Rookvlees? Eieren? Tonijn? Kalkoen?quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef DeRakker. het volgende:
Heb steeds kipfilet...
Vandaar dat ik hem goed in mijn ass voel, en dat ik dusdanig vooruitgang boek dat het zelfs mn vriend opvaltquote:Op donderdag 2 december 2010 22:45 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat zijn je enkels.
En om zó ver (tot de uiterst fysiek mogelijke positie) te gaan bij gewichttraining is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens ineffectief, de spanning komt op je pezen en gewrichten te staan ipv op je spieren.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef Mr.J het volgende:
Kook nu mijn kip voor een uurtje of 3 zodat je net kippensoep hebt.
Behalve wat al genoemd is heb ik ook wel eens een of andere light smeerkaas met sambal, verrassend veel eiwit en weinig vet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:54 schreef DeRakker. het volgende:
Heb steeds kipfilet...
Dat verband wat je hier legt slaat nergens op. Als je het op een goede manier diep doet pak je je glutes stevig aan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:34 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Vandaar dat ik hem goed in mijn ass voel, en dat ik dusdanig vooruitgang boek dat het zelfs mn vriend opvalt
en dat allemaal doordat je iets dieper gaat... knap hoor.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:34 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Vandaar dat ik hem goed in mijn ass voel, en dat ik dusdanig vooruitgang boek dat het zelfs mn vriend opvalt
bij 3/4 squats voel jij je bips niet zo intens niet nee... of ben je iemand die brult dat hij 250kg squat en eigenlijk maar 5/6 gaatquote:Op dinsdag 7 december 2010 23:30 schreef krioro het volgende:
Dat verband wat je hier legt slaat nergens op. Als je het op een goede manier diep doet pak je je glutes stevig aan.
Geen idee hoe je erbij komt, maar nee, ik ga zo diep mogelijk op een verstandige manier.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:39 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
bij 3/4 squats voel jij je bips niet zo intens niet nee... of ben je iemand die brult dat hij 250kg squat en eigenlijk maar 5/6 gaat
Dat zou ik nog niet durven beweren. Al heb ik gisteren eergisteren 160 kilo gesjouwd met het in elkaar zetten van mijn home gym (Smith Machine). Morgen nog wel even de boutjes vastdraaien, ander verplichtingen... zaterdag/maandag/woensdag ga ik KT doen. Voor het eerst dus. En per donderdag elke ochtend cardio.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:29 schreef Spartacus911 het volgende:
Caroline... ben jij een bodybuildster?
Gluteus maximus ja, ofwel je ass. Je punt is?quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:30 schreef krioro het volgende:
Dat verband wat je hier legt slaat nergens op. Als je het op een goede manier diep doet pak je je glutes stevig aan.
Het geheel wordt de glutes genoemd, gluteus maximus is 1 van de 3 gluteal spieren.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:49 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Gluteus maximus ja, ofwel je ass. Je punt is?
Pics?quote:Op woensdag 8 december 2010 12:01 schreef caroline88 het volgende:
Miss Modern Times alle boutjes zitten strak.
quote:Op woensdag 8 december 2010 09:49 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Gluteus maximus ja, ofwel je ass.
Dank je Diabox.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Het geheel wordt de glutes genoemd, gluteus maximus is 1 van de 3 gluteal spieren.
quote:
Ik zeg niet dat je je spieren niet zwaar belast, je belast ze niet optimaal en doet het op een gevaarlijke manier.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:30 schreef krioro het volgende:
[..]
Dat verband wat je hier legt slaat nergens op.
met bankdrukken train je in principe als je het goed doet geen biceps.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:32 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom komt spierpijn meestal pas na 48uur? Pfff me bicepsWel lekker getrained
In hoeverre train je met bankdrukken nou je biceps?
Ben sinds 2 weken begonnen met trainen. Begin altijd met 15min cardio, dan 3 oefeningen per groep en 2 groepen per dag, goed begin? 3 Setjes en dan meestal 20 reps. Met bankdrukken hoe ik het iets zwaarder. 20 reps - 12 reps - 10 reps en 8 reps
Ik moet hier toch op inbreken.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:20 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Dank je Diabox.
[..]
[..]
Ik zeg niet dat je je spieren niet zwaar belast, je belast ze niet optimaal en doet het op een gevaarlijke manier.
quote:Op woensdag 8 december 2010 18:45 schreef Diabox het volgende:
Op woensdag 8 december 2010 12:01 schreef caroline88 het volgende:
Miss Modern Times alle boutjes zitten strak.
Pics?
Ledzep en ik denken er redelijk hetzelfde over, dus dat klopt wel :pquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef CarbonC het volgende:
@Fugie: het lijkt wel een LedZep reactie.
Verder: met welke oefeningen kun je je heupen flexibeler maken?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:49 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik moet hier toch op inbreken.
Jouw mening is dat met een full squat je niet optimaal zou trainen het gevaarlijk is. Maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Full squat is, mits juist uitgevoerd, in prinicipe superieur aan een parallel squat (grotere rom etc.). Maar voor iedere normale ziel een parallel squat al meer dan voldoende. Omdat een full squat technisch een stuk moeilijker is, ben ik het wel met je eens dat je onnodig risico neemt. Je zal met parallel squat dezelfde resultaten behalen met minder kans op grote blessures.
Verder is het volgens mij zo dat de 'diepte' van een squat wordt bepaald door de flexibiliteit in je heupen/hamstrings. Hoe flexibeler je daar bent, hoe makkelijker het is om een rechte rug te behouden tijdens de oefening en en hoe dieper je kan gaan. Vrouwen hebben daar een licht voordeel aangezien zij over het algemeen wat 'flexibeler' zijn.
Dus wil je perse diep squatten, zal je vooral aan de flexibiliteit van je heupen moeten werken. Daar zijn specifieke oefeningen voor, maar ook tijdens je squats elke net een beetje dieper gaan kan ook. Doe dat wel met een laag gewicht, want je wil niet te diep gaan met volle belasting. Dat kan au aan je rug doen.
Mijn advies, ga lekker tot parallel of iets daaronder en laat het full squatten voor de mensen die er hun geld mee verdienen.
hier nog een goede uitleg:
Wat Diabox zegt. Dus aardig verhaal op zich Fugie, maar mijn mening heb je verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:20 schreef Diabox het volgende:
@Fugie, er is 'n verschil tussen 'n full squat en "voorbij je hielen" waar krioro op doelde.
antagonisten samen trainen is ook lekker... om en om biceps/triceps... heb je iig een uurtje armen waar je U tegen zegtquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:35 schreef Diabox het volgende:
Belasting van antagonisten valt in principe wel mee, ik zelf heb iig. geen problemen met m'n biceps de dag erna trainen.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:56 schreef caroline88 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!
Maar mag ik vragen waarom je een Smith gekocht hebt? Dat is toch best een duur apparaat waar je niet extreem veel oefeningen mee kunt doen, toch?
(overigens volgens mij werd er gehengeld naar pics van jezelf)
Mooi hè?
Ja als je met vage verzoeken komt dan krijg je nooit waar je om gevraagd hebtquote:Op zaterdag 11 december 2010 08:01 schreef CarbonC het volgende:
Mooi!
Maar mag ik vragen waarom je een Smith gekocht hebt? Dat is toch best een duur apparaat waar je niet extreem veel oefeningen mee kunt doen, toch?
(overigens volgens mij werd er gehengeld naar pics van jezelf)
Klopt, deed ik vroegerquote:Op zaterdag 11 december 2010 02:32 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
antagonisten samen trainen is ook lekker... om en om biceps/triceps... heb je iig een uurtje armen waar je U tegen zegt![]()
Wat hij zegt.quote:Op maandag 13 december 2010 14:40 schreef Mopst3r het volgende:
Hey vet topic wist niet dat dit bestond
Waarom cardio?quote:Op maandag 13 december 2010 14:51 schreef z3bra het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Vraagje trouwens.. Wat is de juiste volgorde voor gevorderden? cardio-gewichten-cardio?
Thx
Cardio voor conditie/fitness en vetverbranding.quote:
cardio na krachttraining is t best.quote:Op maandag 13 december 2010 15:08 schreef z3bra het volgende:
[..]
Cardio voor conditie/fitness en vetverbranding.
visolie tabletten (omega 3) en wheyshakesquote:Op maandag 13 december 2010 15:17 schreef Mopst3r het volgende:
Watvoor supplementen worden er hier zoal gebruikt?
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Spartacus911 het volgende:
Zink is nodig bij de opbouw van eiwitten en daarmee voor de groei en vernieuwing van weefsel. Daarnaast speelt het een rol bij de opbouw en afbraak van koolhydraten
Start 3 januari met 2 potten epozine + CytoSport - Complete Whey Protein 2 x 2,270KG. Goed voor 6 weken en mocht het goed blijven gaan dan gaat er nog 3 weken verlenging komen icm met een creatineproduct (nog niet uitgezocht) welke na de 3 weken nog 3 weken door gaat. Eiwitten worden hierna weer gewisseld met de standaard whey shake van revolutions en super protein voor als ik naar bed ga...quote:Op maandag 13 december 2010 15:17 schreef Mopst3r het volgende:
Wat meer in depth: zink loopt de binding van IGF-1, IGF-2 aan IGFBP-III en IGFBP-V in de weg, en idem met IGFIIR naar de IGF1R. Verder speelt het ook een belangrijke rol bij conversie van T4 naar T3. Zonder voldoende zink kan dejodase zijn werk niet doen.quote:Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Spartacus911 het volgende:
Zink is nodig bij de opbouw van eiwitten en daarmee voor de groei en vernieuwing van weefsel. Daarnaast speelt het een rol bij de opbouw en afbraak van koolhydraten
Dat is toch zo met ZMA?quote:Op maandag 13 december 2010 16:03 schreef Spartacus911 het volgende:
zink zou het beste voor het slapengaan ingenomen moeten worden ivm testosteron levels, al weet ik de exacte reden niet meer.
Zink zal (vrijwel) geen invloed hebben op je testlevels, gezien iemand in een bulk daar wel voldoende voor binnenkrijgt, misschien in een cut.quote:Op maandag 13 december 2010 16:03 schreef Spartacus911 het volgende:
zink zou het beste voor het slapengaan ingenomen moeten worden ivm testosteron levels, al weet ik de exacte reden niet meer.
Mijn ratio vandaag is 31:42:27 (handig, zo'n appquote:Op maandag 13 december 2010 20:38 schreef Diabox het volgende:
Transvetten zoveel mogelijk vermijden (is niet zo heel moeilijk trouwens).
150gr vet is geen probleem, zorg gewoon dat je 'n degelijke verhouding hebt van je k/e/v.
Zelf zorg ik gewoon dat ik altijd ruim zit met m'n eiwitten, m'n koolhydraten concentreer rondom m'n training en ontbijt, en voor de rest maak ik me niet zo druk over de ratio carbs/vetten.
Crap, me app houd een andere volgorde aan.quote:Op maandag 13 december 2010 20:41 schreef Diabox het volgende:
Ratio k/e/v van 31/42/27? Ik zit meestal rond de 45/30/25.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=346329quote:Op maandag 13 december 2010 22:26 schreef TonyMalony het volgende:
Wie heeft er trouwens een recept (of meerdere recepten) voor het maken van "protein bars"? In de winkel kosten die dingen belachelijk veel geld en volgens mij kun je het thuis net zo goed maken + stukken goedkoper.
Ging m'n biceps niet hard trainen (sterker nog, ik ging m'n biceps geeneens trainen), maar schoot er al in bij het pakken van een dumbbell.quote:Op maandag 13 december 2010 22:26 schreef TonyMalony het volgende:
Waarom dan ook zo hard je biceps trainen als je al pijn had?
Wie heeft er trouwens een recept (of meerdere recepten) voor het maken van "protein bars"? In de winkel kosten die dingen belachelijk veel geld en volgens mij kun je het thuis net zo goed maken + stukken goedkoper.
momenteel ff niets, ik train nu toch niet echt zwaar. Zodra ik mijn hand weer volledig kan gebruiken ga ik wel weer aan de whey/dextrose en vlot daarna denk ik ook maar creatine erbij. Moet toch wat schade inhalen van de afgelopen maandenquote:Op maandag 13 december 2010 15:17 schreef Mopst3r het volgende:
Welke app voor welke phone en wat kan die allemaal?quote:Op maandag 13 december 2010 20:40 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Mijn ratio vandaag is 31:42:27 (handig, zo'n app)
Oke, thanks mate!
- Vitamine Dquote:Op maandag 13 december 2010 15:17 schreef Mopst3r het volgende:
MyNetDairy voor de IPhone. Dagelijkse inname bijhouden, makkelijk te voeren per ontbijt, lunch, avondeten en snacks. Je kan ook zelf eten toevoegen (erg fijn), daarnaast ruimte voor beweging, gewicht, grafieken over gewicht tot en met je medicijnen, die houd ie ook bij. Mooi spul.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke app voor welke phone en wat kan die allemaal?
aminozuren is alleen om snel herstel van je spieren te krijgen. weet dus niet wat het te doen heeft met afvallen.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:59 schreef 33 het volgende:
Mijn moeder wil graag beginnen met afvallen en graag wil ze aminozuren gebruiken als supplement. Wat zou ze kunnen gebruiken? Puur om af te vallen.
Ik heb al wat gegoogeld, maar kom niet echt ver.
Nee: geen aminozuren.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:59 schreef 33 het volgende:
Mijn moeder wil graag beginnen met afvallen en graag wil ze aminozuren gebruiken als supplement. Wat zou ze kunnen gebruiken? Puur om af te vallen.
Zo heb ik het haar precies gezegd, maar moederlief wil per se aminozuren omdat ze ergens heeft gelezen dat het 'werkt'. Aangezien ik zelf nooit supplementen in aminozurenvorm heb gebruikt en er weinig van af weet, vroeg ik het maar hier.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee: geen aminizuren.
Daarnaast: als je structureel en duurzaam je lichaam wilt veranderen moet je structureel je gedrag aanpassen. Alleen pilletjes slikken (welke dan ook) gaat je moeder niet helpen.
Wat dan wel:
- goed eten en drinken (gezond, regelmatig, voldoende)
- goed bewegen (krachttraining is erg geschikt om mee af te vallen)
- goed slapen
- regelmatig dagritme
Een erg goede site voor (met name) vrouwen is Slank en Sterk.
logischer zou zijn als ze eiwitshakes neemt, omdat deze je maag goed vullen, en eiwit shakes weinig kollhydraten bevatten en ook neit in vet omgezet worden. verder hebben aminozuren weinig effect op afvallen lijkt mequote:Op woensdag 15 december 2010 12:16 schreef 33 het volgende:
[..]
Zo heb ik het haar precies gezegd, maar moederlief wil per se aminozuren omdat ze ergens heeft gelezen dat het 'werkt'. Aangezien ik zelf nooit supplementen in aminozurenvorm heb gebruikt en er weinig van af weet, vroeg ik het maar hier.
Zelf gebruik ik Creatine monohydraat, er zitten wel flinke tussenposen in, ongeveer 6 weken op, 6 weken af.quote:Op maandag 13 december 2010 15:17 schreef Mopst3r het volgende:
Ik werk sinds 1996 als gewichtsconsulente. Zeg maar tegen je moeder dat afvallen het onderwerp bij uitstek is waarvan er meer onzin dan feiten in gedrukte vorm (al dan niet op internet) zijn gepubliceerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:16 schreef 33 het volgende:
[..]
Zo heb ik het haar precies gezegd, maar moederlief wil per se aminozuren omdat ze ergens heeft gelezen dat het 'werkt'. Aangezien ik zelf nooit supplementen in aminozurenvorm heb gebruikt en er weinig van af weet, vroeg ik het maar hier.
ik probeer al jaren mijn moeder te overtuigen... maar het werd pas waarheid toen de weight watchers met iets 'revolutionairs' kwam wat ik al jaren zeiquote:Op woensdag 15 december 2010 14:12 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik werk sinds 1996 als gewichtsconsulente. Zeg maar tegen je moeder dat afvallen het onderwerp bij uitstek is waarvan er meer onzin dan feiten in gedrukte vorm (al dan niet op internet) zijn gepubliceerd.
Ja weight watchers. Nog niet eens de slechtste. Maar mijn collega was gestopt er mee te werken omdat ze er depri werd. Elk jaar dezelfde mensen met yoyo klachten. Geen blijvend resultaat.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:26 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
ik probeer al jaren mijn moeder te overtuigen... maar het werd pas waarheid toen de weight watchers met iets 'revolutionairs' kwam wat ik al jaren zei
Je hebt alleen iets aan aminozuren supplementeren (BCAA's doel ik hiermee op) om je spieren zoveel mogelijk te behouden in een cut. EAA's kunnen gebruikt worden in een bulk om je eiwitsynthese boven basaal niveau te brengen. Maar op zich heeft het allemaal geen effect op afvallen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee: geen aminozuren.
Daarnaast: als je structureel en duurzaam je lichaam wilt veranderen moet je structureel je gedrag aanpassen. Alleen pilletjes slikken (welke dan ook) gaat je moeder niet helpen.
Wat dan wel:
- goed eten en drinken (gezond, regelmatig, voldoende)
- goed bewegen (krachttraining is erg geschikt om mee af te vallen)
- goed slapen
- regelmatig dagritme
Een erg goede site voor (met name) vrouwen is Slank en Sterk.
Vraag haar eens of ze weet wat aminozuren zijn, of waar aminozuren vandaan komen. En als ze daar antwoord op gegeven heeft, welk soort aminozuren ze dan zoekt. Er zijn veel verschillende soorten (maar weinig nuttige).quote:Op woensdag 15 december 2010 11:59 schreef 33 het volgende:
het stond in de Libelle, dan is het zo. laat derquote:Op woensdag 15 december 2010 20:17 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Vraag haar eens of ze weet wat aminozuren zijn, of waar aminozuren vandaan komen. En als ze daar antwoord op gegeven heeft, welk soort aminozuren ze dan zoekt. Er zijn veel verschillende soorten (maar weinig nuttige).
je antwoord mijn vraag ook met een vraag, slimmerd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:48 schreef kidkash19 het volgende:
hmmm een vraag beantwoorden met een vraag, ik zou zeggen ga eens wat meer onderzoek doen waarom een Smith machine niet echt een ideale machine is, zeker niet voor de BP.
Los bankdrukken zorgt ervoor dat je de omliggende spieren ook traint wat natuurlijk altijd een + is. Kan je een bepaald gewicht niet drukken zet dan gewoon je ego opzij en ga lichter met losse stang
Nee daar klopt geen fok van.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:15 schreef stoeltafel het volgende:
Doe de buik nog niet omdat ik eerst moet afvallen. Kan de buikspieren wel trainen maar je ziet ze toch nog niet, logische redenering ?
Crunches, situps fun fun fun. En voor het echte leuke ga je dragon flags doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef stoeltafel het volgende:
Oke helder verhaal. Train mijn rug ook al maar zal dan wat vaker de biekspieren trainen.
Hoeft niet...quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:59 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Nee daar klopt geen fok van.
Je moet je rug en je buik trainen zodat je core sterk is en in balans.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoeft niet...
Met squat, deadlift enz train je ook wel genoeg buik.
ROM?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.![]()
Fatsoenlijke ROM etc.
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!quote:
Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!
Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?
Elke keer wanneer je bijv. met squat naar beneden en naar boven gaat span je je rug en buikspieren aan.
Je beenspieren drukken het gewicht naar boven maar je rug en buik houden je boven lichaam stabiel + het gewicht wat op je schouderbladen ligt.
Buikspieren kan wel als aanvulling.
Ik train ze nu al een jaar ofzo niet meer...(enige spiergroep dat ik niet apart train)
Dank oh wijze uit het Westen :-)quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!
en het verschil is?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:26 schreef krioro het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.
Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.quote:
ja das een mooie vergelijkingquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:42 schreef krioro het volgende:
[..]
Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.
En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.![]()
Fatsoenlijke ROM etc.
Nee.quote:Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef McNulty het volgende:
[..]
En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).
Dit wil niet zeggen dat het trainen van abs nutteloos is, maar in veel gevallen loont het meer om 40 kilo extra op je dealift of squat als sterkere/grotere buikspieren krijgen je doel is.
Je kraamt onzin uit (ook al is je uitgangspunt waar, dat kun je niet op die manier doortrekken), het gaat hier om basisprincipes die elke bodybuilder zou moeten kennen, die ga ik niet verder uitleggen aangezien je blijkbaar helemaal overtuigd bent van je gelijk. Zoek het maar op, of kijk naar trainingsschema's van succesvolle bodybuilders.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:25 schreef McNulty het volgende:
Iemand die een zware deadlift/squat heeft hoeft verder geen extra werk te verrichten om sterke buikspieren te krijgen die heeft hij al. Die kracht zal zich ook vertalen naar andere bewegingen, zeker als je in staat ben zware gewichtten te tillen op dl en sq. Kracht is geen geheel specifieke eigenschap. Daarom loont het voor veel sporten om aan krachttraining te doen.
Verder is is functie van de biceps niet te vergelijken met de buikspieren. De voornaamste taak van de biceps is om de voorarm in staat stellen te bewegen. Zou deze optimaal willen trainen dan zou je geen boodschappentas stil voor je moeten houden, maar een curlbeweging moeten uitvoeren. De voornaamste taak van de buikspieren/core is het stabiliseren van de torso (isometrisch), waarom zou je deze dan niet trainen op een manier waar hier het meest van gevergd wordt?
Nee, niet specifiek. Maar de spieren die de core omvatten worden net als elke andere spier sterker door een toenemende belasting. Een toename van gewicht op de deadlift, squat, press zorgt voor een toenemende belasting op de core die daardoor sterker wordt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:48 schreef Spartacus911 het volgende:
Rectus abdominus Trunk flexion, posterior tilting of pelvis
External obliques Contralateral rotation (unilateral), ipsilateral side bending, trunk flexion or posterior tilting of pelvis (bilateral)
Internal obliques Ipsilateral rotation, ipsilateral side bending, trunk flexion
Transverse abdominus Abdominal "hollowing"
Het roteren van het lihaam wordt niet echt getraind met squats of deadlifts lijkt mij.
Voldoende barbels en andere gekkigheid?quote:
Wss had hij ongeveer al zon 6pack maar was dit alleen nog niet zichtbaar.quote:Wist niet dat je in 70 dagen zoveel kon bereiken. Vooral zo'n sixpack lijkt mij niet realistisch maar een ander vraagje.
of zoals ik een standaard split:quote:Op donderdag 23 december 2010 00:44 schreef Spartacus911 het volgende:
de vorige paginas gaan over buikspieren (anterior core training)
je schema is niet echt best, omdat je op donderdag ook je triceps pakt met schouders
als je alleen op die dagen kan, dan zou ik denken aan:
Maandag: pull
Woensdag: push
Donderdag: benen
of
Maandag:borst en rug
Woensdag:benen
Donderdag: schouders, biceps en triceps
Ik zelf doe geen buikspier oefeningen.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:59 schreef stoeltafel het volgende:
Oke bedankt, hou het schema van DaRakker aan, klinkt goed maar wanneer zou ik de buikspieren erbij pakken?
Buikspieren kun je er gewoon meerdere dagen naast pakken.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:03 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik zelf doe geen buikspier oefeningen.
Maar je zou ze op een maandag kunnen doen...opzich maakt t niet echt uit.
Alleen niet echt aan te raden wanneer je ook rug doet denk ik...
Bij de sportschool waar ik train is dat niet eens mogelijk. Je hebt dumbells tot 24kg en een losse stang met 15 kilo aan gewichten en een vaste stang waar je wel genoeg gewichten aan kunt hangen. Maar mis een losse stang, best veel oefeningen kan je nu niet uitvoeren wat jammer is. Gelukkig begin ik net waardoor ik met minimaal gewicht al veel resultaat boekquote:Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef Spartacus911 het volgende:
voor onderrug belasting zit je juist weer het slecht bij dat schema, maar ok... ik neem aan dat je niet zwaar gaat deadliften of BOR met rug gezien je vrijwel geen ervaring heb dus dan zal het weinig uitmken voor onderrugbelasting
Waarom heb je dan voor deze sportschool gekozen?quote:Op donderdag 23 december 2010 01:31 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bij de sportschool waar ik train is dat niet eens mogelijk. Je hebt dumbells tot 24kg en een losse stang met 15 kilo aan gewichten en een vaste stang waar je wel genoeg gewichten aan kunt hangen. Maar mis een losse stang, best veel oefeningen kan je nu niet uitvoeren wat jammer is. Gelukkig begin ik net waardoor ik met minimaal gewicht al veel resultaat boek
Dumbells tot 24 kilo? Ik ben net 4 maanden bezig en doe al 24kg BP met dumbells, dan moet je dus over een half jaar al een nieuwe gym kiezen.quote:Op donderdag 23 december 2010 01:31 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bij de sportschool waar ik train is dat niet eens mogelijk. Je hebt dumbells tot 24kg en een losse stang met 15 kilo aan gewichten en een vaste stang waar je wel genoeg gewichten aan kunt hangen. Maar mis een losse stang, best veel oefeningen kan je nu niet uitvoeren wat jammer is. Gelukkig begin ik net waardoor ik met minimaal gewicht al veel resultaat boek
Heb je een voedingsschema?quote:Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
Goedkoop, er zijn weinig alternatieven hier en begon vrij rustig maar nu ik eenmaal train wil ik me meer op krachttraining richten. Maar zit hier net komende jaar nog goed.
Wat anders, heb afgelopen maand een keer fatburnerw gekocht bij de tuinen om het proces te versnellen alleen heb net nog nooit geslikt maar zal dit helpen?
Gewoon zo veul mogelijkquote:
Ik ken het specifieke product niet maar de beste tijd om dat te nemen is 1-1.5 uur na je fitness training.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:26 schreef prinsrob het volgende:
Ik ben ook aardig fanatiek aan het fitnessen de laatste tijd, en heb een vraagje. Ik heb weight gainer gekocht bij De Tuinen om zo wat zwaarder te worden. Heeft dat nog toegevoegde waarde op gewoon veel eten? Of kun je net zo goed veel normaal voedsel eten? Wanneer is een goed moment om deze shake tot mij te nemen?
Een tweede vraag: ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd te squatten, maar dan op een Smith machine omdat dit me wat veiliger leek. Is dit minder goed? Ik heb wel behoorlijk spierpijn in m'n benen
.
Sport er hier iemand op het sportcentrum van de UTwente?
Ik sluit elke training af met een paar sets rechte en schuine crunches.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:59 schreef stoeltafel het volgende:
Oke bedankt, hou het schema van DaRakker aan, klinkt goed maar wanneer zou ik de buikspieren erbij pakken?
quote:Op donderdag 23 december 2010 12:47 schreef Agentperry het volgende:
Vrouwen die krachttraining doen, bah!
Nee zo ver wil/kan ik niet gaan. Train nu goed, rust goed en let redelijk op mijn voeding maar drink nog wel iedere week een biertje wat natuurlijk slecht is.quote:
Wat voor een indicatie geeft spierpijn dan aan?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:45 schreef caroline88 het volgende:
You are very welcome. Spierpijn ja dat hoort er af en toe bij.
Overigens is het wel of niet hebben van spierpijn geen indicatie van wel of niet effectief trainen.
Of je spieren vinden dat je meer gevraagd hebt dan in de CAO was afgesprokenquote:Op donderdag 23 december 2010 12:56 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Wat voor een indicatie geeft spierpijn dan aan?
Blijf vooral dromen maar met je huidige aanpak zal dat beachboy lichaam niet gemanifesteerd worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Agentperry het volgende:
Ach ik doe het ook zonder voedingsschema, je gaat misschien minder snel vooruit maar zolang ik maar vooruit ga vind ik het prima. Bovendien ben ik student en wil ik mijn gemiddelde van 3 stapavonden in de week niet verlagen, bier is veel te lekker.
Ik ben dan ook geen eckte fitnessert, meer een mooiboy die een beachboy lichaam wil
Goed verwoord:) Ga ook niet thuis zitten omdat ik toevallig getraind heb. De middel weg dan maar.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Agentperry het volgende:
Ach ik doe het ook zonder voedingsschema, je gaat misschien minder snel vooruit maar zolang ik maar vooruit ga vind ik het prima. Bovendien ben ik student en wil ik mijn gemiddelde van 3 stapavonden in de week niet verlagen, bier is veel te lekker.
Ik ben dan ook geen eckte fitnessert, meer een mooiboy die een beachboy lichaam wil
Voedingssupplementen van De Tuinen vind ik over het algemeen beter en zijn in de aanbieding goedkoper dan bij andere reformwinkels, maar webshops als xxlnutrition, bodylab, body and fit shop en muscletotaal hebben betere producten voor een lagere prijs. Maar: als je beginner bent is het eerst zaak om goed te trainen en goed te eten. Als je gezond aan wil komen: eet dan 6 keer per dag veel gezond eten (gezond eten = weinig zout, weinig suikers, weinig transvetten en zo natuurlijk/ongeraffineerd mogelijk).quote:Op donderdag 23 december 2010 12:26 schreef prinsrob het volgende:
Ik ben ook aardig fanatiek aan het fitnessen de laatste tijd, en heb een vraagje. Ik heb weight gainer gekocht bij De Tuinen om zo wat zwaarder te worden. Heeft dat nog toegevoegde waarde op gewoon veel eten? Of kun je net zo goed veel normaal voedsel eten? Wanneer is een goed moment om deze shake tot mij te nemen?
Tsja: wat is goed? Ik heb zelf jarenlang gewoon los gesquat voordat ik het in een Smith probeerde: ik kon er niet aan wennen. Voor de rest is het antwoord dat Caroline88 gaf 100% correct.quote:Een tweede vraag: ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd te squatten, maar dan op een Smith machine omdat dit me wat veiliger leek. Is dit minder goed? Ik heb wel behoorlijk spierpijn in m'n benen
.
Je komt er tenminste eerlijk voor uit; dat is bij newbie's in dit topic wel eens anders.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:00 schreef Agentperry het volgende:
Je hebt het niet begrepen, chef: krachttraining is een van de best manieren om in vorm te komen, zeker ook voor vrouwen.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:47 schreef Agentperry het volgende:
Wat heeft dat ermee te maken?quote:
Gaan mensen hierover liegen dan? Dat ze zeggen, ik train extreem goed, liegen over de voeding enzo? Train ook lekker maar eten kan echt beter maar ja.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je komt er tenminste eerlijk voor uit; dat is bij newbie's in dit topic wel eens anders.
[..]
Je hebt het niet begrepen, chef: krachttraining is een van de best manieren om in vorm te komen, zeker ook voor vrouwen.
[..]
Wat heeft dat ermee te maken?
Ach ik vind vrouwen die squaten of zoiets gewoon onaantrekkelijk, je kunt ook gewoon vet verbranden met iets vrouwelijks, zumba ofzo.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je komt er tenminste eerlijk voor uit; dat is bij newbie's in dit topic wel eens anders.
[..]
Je hebt het niet begrepen, chef: krachttraining is een van de best manieren om in vorm te komen, zeker ook voor vrouwen.
[..]
Wat heeft dat ermee te maken?
Ik ben geen totale beginner en heb al regelmatig Whey besteld bij XXLnutrition, alleen nog nooit weight gainerquote:Op donderdag 23 december 2010 13:12 schreef CarbonC het volgende:
Voedingssupplementen van De Tuinen vind ik over het algemeen beter en zijn in de aanbieding goedkoper dan bij andere reformwinkels, maar webshops als xxlnutrition, bodylab, body and fit shop en muscletotaal hebben betere producten voor een lagere prijs. Maar: als je beginner bent is het eerst zaak om goed te trainen en goed te eten. Als je gezond aan wil komen: eet dan 6 keer per dag veel gezond eten (gezond eten = weinig zout, weinig suikers, weinig transvetten en zo natuurlijk/ongeraffineerd mogelijk).
Vooroordelen direct gevolgd door de reden waarom ik thuis train. Humor.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:20 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Tja thuis trainen, denk altijd als je echt iets wilt bereiken moet je naar de sportschool. Natuurlijk kan iemand alles thuis hebben liggen maar de mensen die ik ken zijn allemaal groot geworden in de sportschool en vaak met iemand.
Hoe is met de begeleiding bij jullie sportschool? Bij mij weten ze niks, en als ik iets vraag moet ik maar een pt inhuren voor 30e per uur
Kijk gewoon fijn de andere kant op.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:27 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ach ik vind vrouwen die squaten of zoiets gewoon onaantrekkelijk, je kunt ook gewoon vet verbranden met iets vrouwelijks, zumba ofzo.
quote:Op donderdag 23 december 2010 13:36 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Kijk gewoon fijn de andere kant op.
Ga toch echt niet mijn tijd lopen verdoen met suf gehuppel als ik resultaten kan boeken met deadlifts.
EDIT: En squats natuurlijk
Bankdrukken doe ik nooit in m'n eentje. Dan pak ik wel dumbells.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:35 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik ben geen totale beginner en heb al regelmatig Whey besteld bij XXLnutrition, alleen nog nooit weight gainer. Ik had met mezelf afgesproken dat ik 86kg moest zijn voor het einde van het jaar, en aangezien ik nog een kilo aan moet komen leek het me handig even de eindsprint in te zetten met een weight shake
.
Ik was vanochtend de enige in de fitnessruimte (gebeurt regelmatig hier als je vroeg traint) en ging toch maar even proberen een pr te bankdrukken: 110kg x 8, lukte gelukkig net. Volgende keer 120 proberen
. Meer mensen die weleens een kritiek gewicht proberen zonder iem. die achter het bankje staat? Geen idee wat ik moet doen als het onverhoopt niet lukt, maar dat zien we dan wel weer
.
Die gaan hier maar tot 32kg. Ik zal eens vragen of ze zwaardere kunnen kopenquote:Op donderdag 23 december 2010 13:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Bankdrukken doe ik nooit in m'n eentje. Dan pak ik wel dumbells.
Verschil tussen troep posten en expert zijnquote:Op donderdag 23 december 2010 14:05 schreef Agentperry het volgende:
Oh ik wist niet dat je expert moest zijn om in dit topic(nota bene op FOK) te mogen posten.
Zover ben ik nog niet. Bij ons gaan ze tot 36kg geloof ik.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:55 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Die gaan hier maar tot 32kg. Ik zal eens vragen of ze zwaardere kunnen kopen. Ik train altijd in m'n eentje. Soms moet je dan wel een beetje voorzichtig zijn en kun je niet even kijken of je er misschien nog een rep uit kunt persen, maarja
.
Idd ik merk ook vrij snel vooruitgang, denk dat ik over een maand of 2-3 ook wel over de 30 zit.quote:Op donderdag 23 december 2010 15:21 schreef CarbonC het volgende:
Gym 1: tot 46kg
Gym 2: tot 38kg
En op het wellnesscenter op het werk is het net fors uitgebreid naar maar liefst 22kg(was eerst 15 kg
^2 )
Met dumbbell press ga je toch al snel over de 30kg heen; ik doe nu 10x40kg als 3e setje, na 10x34kg en 10x38kg) en ik ben echt geen massieve gorilla van 130kg met lage BF.
Die zien er vast nog heel netjes uitquote:
Weightgainer = berg snelle suikers = shitload aan vocht = 1kg erbij.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:35 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik ben geen totale beginner en heb al regelmatig Whey besteld bij XXLnutrition, alleen nog nooit weight gainer. Ik had met mezelf afgesproken dat ik 86kg moest zijn voor het einde van het jaar, en aangezien ik nog een kilo aan moet komen leek het me handig even de eindsprint in te zetten met een weight shake
.
Dewattes?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Weightgainer = berg snelle suikers = shitload aan vocht = 1kg erbij.
Tsja. Zet er dan gewoon 20iu slin /d bij, dan pak je ook nog een paar kg extra.
Niet elke kg is een goed kg.
Heb er een keer een laten vallenquote:Op donderdag 23 december 2010 16:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Die zien er vast nog heel netjes uit.
Fixed.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:47 schreef Agentperry het volgende:
Tijdje Hang Clean en Power Clean in mn schema gehad, vond het erg vet om te doen maar merkte er niet zoveel van.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:05 schreef Spartacus911 het volgende:
Verwerken jullie olympische (deel)oefeningen in jullie workout?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |