Nee daar klopt geen fok van.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:15 schreef stoeltafel het volgende:
Doe de buik nog niet omdat ik eerst moet afvallen. Kan de buikspieren wel trainen maar je ziet ze toch nog niet, logische redenering ?
Crunches, situps fun fun fun. En voor het echte leuke ga je dragon flags doenquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef stoeltafel het volgende:
Oke helder verhaal. Train mijn rug ook al maar zal dan wat vaker de biekspieren trainen.
Hoeft niet...quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:59 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Nee daar klopt geen fok van.
Je moet je rug en je buik trainen zodat je core sterk is en in balans.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoeft niet...
Met squat, deadlift enz train je ook wel genoeg buik.
ROM?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.![]()
Fatsoenlijke ROM etc.
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!quote:
Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!
Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?
Elke keer wanneer je bijv. met squat naar beneden en naar boven gaat span je je rug en buikspieren aan.
Je beenspieren drukken het gewicht naar boven maar je rug en buik houden je boven lichaam stabiel + het gewicht wat op je schouderbladen ligt.
Buikspieren kan wel als aanvulling.
Ik train ze nu al een jaar ofzo niet meer...(enige spiergroep dat ik niet apart train)
Dank oh wijze uit het Westen :-)quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though!
en het verschil is?quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:26 schreef krioro het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.
Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.quote:
ja das een mooie vergelijkingquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:42 schreef krioro het volgende:
[..]
Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.
En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.![]()
Fatsoenlijke ROM etc.
Nee.quote:Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef McNulty het volgende:
[..]
En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).
Dit wil niet zeggen dat het trainen van abs nutteloos is, maar in veel gevallen loont het meer om 40 kilo extra op je dealift of squat als sterkere/grotere buikspieren krijgen je doel is.
Je kraamt onzin uit (ook al is je uitgangspunt waar, dat kun je niet op die manier doortrekken), het gaat hier om basisprincipes die elke bodybuilder zou moeten kennen, die ga ik niet verder uitleggen aangezien je blijkbaar helemaal overtuigd bent van je gelijk. Zoek het maar op, of kijk naar trainingsschema's van succesvolle bodybuilders.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:25 schreef McNulty het volgende:
Iemand die een zware deadlift/squat heeft hoeft verder geen extra werk te verrichten om sterke buikspieren te krijgen die heeft hij al. Die kracht zal zich ook vertalen naar andere bewegingen, zeker als je in staat ben zware gewichtten te tillen op dl en sq. Kracht is geen geheel specifieke eigenschap. Daarom loont het voor veel sporten om aan krachttraining te doen.
Verder is is functie van de biceps niet te vergelijken met de buikspieren. De voornaamste taak van de biceps is om de voorarm in staat stellen te bewegen. Zou deze optimaal willen trainen dan zou je geen boodschappentas stil voor je moeten houden, maar een curlbeweging moeten uitvoeren. De voornaamste taak van de buikspieren/core is het stabiliseren van de torso (isometrisch), waarom zou je deze dan niet trainen op een manier waar hier het meest van gevergd wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |