abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:59:29 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90063529
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:15 schreef stoeltafel het volgende:
Doe de buik nog niet omdat ik eerst moet afvallen. Kan de buikspieren wel trainen maar je ziet ze toch nog niet, logische redenering ?
Nee daar klopt geen fok van.
Je moet je rug en je buik trainen zodat je core sterk is en in balans.
pi_90065076
Oke helder verhaal. Train mijn rug ook al maar zal dan wat vaker de biekspieren trainen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:37:34 #203
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90065757
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef stoeltafel het volgende:
Oke helder verhaal. Train mijn rug ook al maar zal dan wat vaker de biekspieren trainen.
Crunches, situps fun fun fun. En voor het echte leuke ga je dragon flags doen
pi_90071148
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:59 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nee daar klopt geen fok van.
Je moet je rug en je buik trainen zodat je core sterk is en in balans.
Hoeft niet...
Met squat, deadlift enz train je ook wel genoeg buik.
pi_90071292
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:12 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hoeft niet...
Met squat, deadlift enz train je ook wel genoeg buik.
Natuurlijk niet. :{ :')

Fatsoenlijke ROM etc.
full stops and exclamation marks
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:16:50 #206
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90071457
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:

[..]

Fatsoenlijke ROM etc.
ROM?
pi_90071748
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:16 schreef caroline88 het volgende:

[..]

ROM?
Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though! :')
pi_90072041
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:

[..]

Range Of Motion. Er is nogal een verschil tussen je buikspieren aanspannen bij het squatten en je buikspieren daadwerkelijk significant bewegen. Dat wilde ik eigenlijk zeggen tegen DeRakker., maar ik had geen zin om te typen. Voor jou altijd though! :')
Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?
Elke keer wanneer je bijv. met squat naar beneden en naar boven gaat span je je rug en buikspieren aan.
Je beenspieren drukken het gewicht naar boven maar je rug en buik houden je boven lichaam stabiel + het gewicht wat op je schouderbladen ligt.

Buikspieren kan wel als aanvulling.
Ik train ze nu al een jaar ofzo niet meer...(enige spiergroep dat ik niet apart train)
pi_90072145
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:25 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je buikspieren met die oefeningen niet bewegenen?
Elke keer wanneer je bijv. met squat naar beneden en naar boven gaat span je je rug en buikspieren aan.
Je beenspieren drukken het gewicht naar boven maar je rug en buik houden je boven lichaam stabiel + het gewicht wat op je schouderbladen ligt.

Buikspieren kan wel als aanvulling.
Ik train ze nu al een jaar ofzo niet meer...(enige spiergroep dat ik niet apart train)
Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:35:38 #210
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90072631
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:20 schreef krioro het volgende:

[..]

Dank oh wijze uit het Westen :-)

Heb teveel in de computers gezeten dus mijn psycho-link in die hoek is nog te sterk :6

Ga mijn trainingsschema eens nakijken op hoe het met die ROM zit. Had al netjes opgezocht welke spieren bij welke oefening maar niet bij ROM stilgestaan.
pi_90072788
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:26 schreef krioro het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat ze niet bewegen. Ik had het over significant bewegen.
en het verschil is?
pi_90072951
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

en het verschil is?
Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.
pi_90072997
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:42 schreef krioro het volgende:

[..]

Ongeveer (niet precies nee) hetzelfde als het verschil tussen je buikspieren aanspannen door bijvoorbeeld crunches en je buikspieren aanspannen door er Tell Sell apparaten met elektrische impulsen op te plakken.
ja das een mooie vergelijking :')
  zaterdag 18 december 2010 @ 01:00:52 #214
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_90073780
Twee weken niet getraind... Gekke is dat ik in tijden van rust altijd het meeste aankom.

Volgens mij overtrain ik een beetje, of pak ik te weinig rust. Sowieso ben ik vrij zwaar voor m'n postuur. 95 kg in de ochtend bij 1 meter 81. Ben niet echt heel groot vind ik zelf (gewoon stevige kerel, al zeggen sommigen dat ik echt breed ben - ik zie het niet :')), en ook niet echt dikkig ofzo.

Ze zeggen wel eens dat interval training niet werkt voor spiergroei, maar ik heb het idee van wel, afgaande op mijn gewichtstoename in tijden van rust. Dus overtrainen, gevolgd door rust met overcompensatie.

Iemand hier een beetje wetenschappelijke shit over?
J. <3
pi_90084171
Er werken heel veel verschillende trainingsschema's, ook HIT, je moet echter nagaan welke het beste voor je werkt.
pi_90094824
ik doe alleen turkish getup en windmills voor 'directe' abs/core werk
pi_90116041
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Spartacus911 op 20-12-2010 10:24:06 ]
pi_90188657
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef krioro het volgende:

[..]

Fatsoenlijke ROM etc.
En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).
Dit wil niet zeggen dat het trainen van abs nutteloos is, maar in veel gevallen loont het meer om 40 kilo extra op je dealift of squat als sterkere/grotere buikspieren krijgen je doel is.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_90210940
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef McNulty het volgende:

[..]

En toch heeft hij gelijk. Wat is de functie van de core inclusief buikspieren? Het stabiliseren van de torso en ruggegraat d.m.v. deze spieren aan te spannen. Stel je wilt een een boodschappentas met een vooruit gestrekte arm opstillen. Je buikspieren spannen dan automatisch aan. Dat is de functie ervan en niet van het maken x aantal crunches. Iemand die in staat is 200 kg te deadliften/squaten heeft zo''n een sterke core/abs dat het hem mogelijk maakt een dergelijke gewichten te tillen. Zo iemand z'n core/abs zijn ook duidelijk veel sterker dan iemand maar 100 kg kan deadliften/squaten maar wel dragon flies/crunches (kan doen wat meer een teken van uithoudingsvermogen is niet en niet van max. kracht).
Dit wil niet zeggen dat het trainen van abs nutteloos is, maar in veel gevallen loont het meer om 40 kilo extra op je dealift of squat als sterkere/grotere buikspieren krijgen je doel is.
Nee.

Je traint je abs dan zo specifiek op alleen die manier en dat punt, dat bij een afwijking daarvan de kracht ineens aanzienlijk minder is.

Om op jouw voorbeeld in te haken: Stel je traint je biceps door met gebogen armen een boodschappentas vast te houden zonder je armen daadwerkelijk te bewegen. Dan ontwikkel je inderdaad wel kracht in je biceps op dat punt, voor die houding. Als je vervolgens pull ups gaat doen is dat echter vrijwel nutteloos omdat je dan je biceps op een hele andere manier nodig hebt.

En als je het hebt over groei (van je abs) is het ook onzin dat je dat beter dmv squats en deadlifts voor elkaar zou kunnen krijgen, om een vergelijkbare reden. Je biceps groeien ook niet het beste door die boodschappentas voor je te houden.

Net zoals bij iedere spiergroep is voor het trainen van je abs een fatsoenlijke ROM wel degelijk belangrijk. Basisprincipe.
pi_90212943
Iemand die een zware deadlift/squat heeft hoeft verder geen extra werk te verrichten om sterke buikspieren te krijgen die heeft hij al. Die kracht zal zich ook vertalen naar andere bewegingen, zeker als je in staat ben zware gewichtten te tillen op dl en sq. Kracht is geen geheel specifieke eigenschap. Daarom loont het voor veel sporten om aan krachttraining te doen.

Verder is is functie van de biceps niet te vergelijken met de buikspieren. De voornaamste taak van de biceps is om de voorarm in staat stellen te bewegen. Zou deze optimaal willen trainen dan zou je geen boodschappentas stil voor je moeten houden, maar een curlbeweging moeten uitvoeren. De voornaamste taak van de buikspieren/core is het stabiliseren van de torso (isometrisch), waarom zou je deze dan niet trainen op een manier waar hier het meest van gevergd wordt?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_90216598
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:25 schreef McNulty het volgende:
Iemand die een zware deadlift/squat heeft hoeft verder geen extra werk te verrichten om sterke buikspieren te krijgen die heeft hij al. Die kracht zal zich ook vertalen naar andere bewegingen, zeker als je in staat ben zware gewichtten te tillen op dl en sq. Kracht is geen geheel specifieke eigenschap. Daarom loont het voor veel sporten om aan krachttraining te doen.

Verder is is functie van de biceps niet te vergelijken met de buikspieren. De voornaamste taak van de biceps is om de voorarm in staat stellen te bewegen. Zou deze optimaal willen trainen dan zou je geen boodschappentas stil voor je moeten houden, maar een curlbeweging moeten uitvoeren. De voornaamste taak van de buikspieren/core is het stabiliseren van de torso (isometrisch), waarom zou je deze dan niet trainen op een manier waar hier het meest van gevergd wordt?
Je kraamt onzin uit (ook al is je uitgangspunt waar, dat kun je niet op die manier doortrekken), het gaat hier om basisprincipes die elke bodybuilder zou moeten kennen, die ga ik niet verder uitleggen aangezien je blijkbaar helemaal overtuigd bent van je gelijk. Zoek het maar op, of kijk naar trainingsschema's van succesvolle bodybuilders.

Let's agree to disagree iig. :s)
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:38:12 #222
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_90221228
Ik ken een aantal wedstrijdatleten die nooit buik trainen. Zwaar benen en rug trainen voor een gespierde core was hun gedachte.

En als je dan 110 droog op t podium staat lijkt het mij dat ze geen onzin uit hebben gekraamd...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_90224109
De ene supercoach zegt dat je wel abs/core direct moet trainen... en de andere supercoach zegt dat je aan de grote compounds genoeg heb.

Jullie hebben allemaal gelijk :)
pi_90229596
Een ontwikkelde core is een bijproduct of zelfs een voorwaarde om zware gewichten te verplaatsten op de DL,squat en press. Daarnaast hebben ze een positief effect op de algehele ontwikkeling van het lichaam. Zolang de focus van de training ligt op het versterken van deze lifts, maakt het imo verder niet uit of de core wel of niet getraind wordt.
Coaches die het constant over coretraining hebben en hier aan voorbij gaan, plaats ik mijn vraagtekens bij.
pi_90231574
Rectus abdominus Trunk flexion, posterior tilting of pelvis

External obliques Contralateral rotation (unilateral), ipsilateral side bending, trunk flexion or posterior tilting of pelvis (bilateral)

Internal obliques Ipsilateral rotation, ipsilateral side bending, trunk flexion

Transverse abdominus Abdominal "hollowing"

Het roteren van het lihaam wordt niet echt getraind met squats of deadlifts lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')