abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90232335
anders: http://www.t-nation.com/f(...)entury_core_training

The core functions in many different planes and movement patterns. The basic movements are trunk flexion, rotation, lateral flexion, stabilization/compression, and extension.

Stabilization/Compression: This is the primary role of the core during exercises like squats, deadlifts, and overhead presses.
pi_90239188
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:48 schreef Spartacus911 het volgende:
Rectus abdominus Trunk flexion, posterior tilting of pelvis

External obliques Contralateral rotation (unilateral), ipsilateral side bending, trunk flexion or posterior tilting of pelvis (bilateral)

Internal obliques Ipsilateral rotation, ipsilateral side bending, trunk flexion

Transverse abdominus Abdominal "hollowing"

Het roteren van het lihaam wordt niet echt getraind met squats of deadlifts lijkt mij.
Nee, niet specifiek. Maar de spieren die de core omvatten worden net als elke andere spier sterker door een toenemende belasting. Een toename van gewicht op de deadlift, squat, press zorgt voor een toenemende belasting op de core die daardoor sterker wordt.
Welke oefening zou je voorstellen om het roteren van het lichaam progressief te belasten voor max. kracht toename en niet uithoudingsvermogen?

[ Bericht 0% gewijzigd door McNulty op 21-12-2010 16:19:35 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_90239241
dubbel.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_90239800
Turkish getup >> Flexion, Lateral Flexion & Rotation
Double Windmill >> Lateral Flexion & Rotation

o.a. russian twists met dumbell naar keuze voor directe rotationele training

ikzelf doe het liefste Turkish getups voor een allround core training
pi_90241074
In welke reprange blijf je dan per set? En gebruik je kettlebels?
pi_90241668
Ik gebruik kettlebells
turkish getup (24 of 32kg) & double windmill (2x24 of 2x32kg) en dat voor 5-8 reps
russian twists meer reps, maar is ook minder een 'aanslag' op je lichaam
pi_90252449
Laatst las ik iets over drop sets, heb het een geprobeerd en voelde het wel echt flink branden. Maar nu is mijn vraag: "Is dit wel effectief?" Of kan ik beter mijn gewone series van 8 reps blijven doen ipv de eerst serie een dropset en daarna de gewone reps.
dus
dropset(8 reps)+8+8 of 8+8+8

En is het het beste om bij elke oefening een dropset te doen of alleen bij bepaalde oefening/een bepaald(maximum) aantal per trainingssessie?
pi_90253534
Kettlebels worden meer gebruikt voor een endurance type training en niet zo zeer voor max. kracht ontwikkeling. Een barbell en platen zijn daar meer geschikt voor.
pi_90300758
Binnenkort ga ik verhuizen richting het Haagse. Ben op zoek naar een lekkere hardkoor gym. Moet geen sauna, gaylord begeleiding of een smith machine.

Ik ga wonen op de Javastraat, dus het liefst iets in de buurt. Ideeën, iemand?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_90304182
Den Haag = Kneets
pi_90312519
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:06 schreef CarbonC het volgende:
Den Haag = Kneets
Voldoende barbels en andere gekkigheid?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_90312571
Ja, Kneets is een topgym.
pi_90320553
Hoe nep is dit, Of kan je toch veel bereiken in 70 dagen?
pi_90321126
wat zou er nep aan zijn? Je kan in 4 weken al heel wat bereiken als je er helemaal voor gaat

het was een ander verhaal al zou hij het postuur van dag 70 hebben en ineens 70 dagen later 10kg droge spiermassa erbij... deze man ging iemand met een flinke bierbuik en vochtkop naar zeer droog
pi_90321602
Wist niet dat je in 70 dagen zoveel kon bereiken. Vooral zo'n sixpack lijkt mij niet realistisch maar een ander vraagje. Hoe vraag trainen jullie de buikspieren?

Heb de gisteren deze oefening gedaan, 3 x 15 en ging kapot aan het einde. Vandaag kan ik niet eens meer lachen door de spierpijn. Heb mijn buikspieren al 2/3jaar niet goed getraind

Welke spiergroepen pakken jullie per keer? Twijfel hierover een beetje

Maandag - rug en benen
Woensdag - borst en triceps
Donderdag - schouders en biceps

Buikspieren vandaag voor het eerst getraind maar is dit een goede verdeling in de spiergroepen?
pi_90321832
de vorige paginas gaan over buikspieren (anterior core training)

je schema is niet echt best, omdat je op donderdag ook je triceps pakt met schouders

als je alleen op die dagen kan, dan zou ik denken aan:

Maandag: pull
Woensdag: push
Donderdag: benen

of
Maandag:borst en rug
Woensdag:benen
Donderdag: schouders, biceps en triceps
pi_90321967
quote:
Wist niet dat je in 70 dagen zoveel kon bereiken. Vooral zo'n sixpack lijkt mij niet realistisch maar een ander vraagje.
Wss had hij ongeveer al zon 6pack maar was dit alleen nog niet zichtbaar.
Waarschijnlijk was bij hem alleen afvallen al genoeg voor een mooi resultaat.
Want dat hij wat dik was zegt niks over het aantal spiermassa wat hij eronder had.
pi_90322003
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:44 schreef Spartacus911 het volgende:
de vorige paginas gaan over buikspieren (anterior core training)

je schema is niet echt best, omdat je op donderdag ook je triceps pakt met schouders

als je alleen op die dagen kan, dan zou ik denken aan:

Maandag: pull
Woensdag: push
Donderdag: benen

of
Maandag:borst en rug
Woensdag:benen
Donderdag: schouders, biceps en triceps
of zoals ik een standaard split:
Ma: borst, triceps
Wo: Rug, biceps
Do: Benen, schouders
pi_90322444
Oke bedankt, hou het schema van DaRakker aan, klinkt goed maar wanneer zou ik de buikspieren erbij pakken?
pi_90322617
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:59 schreef stoeltafel het volgende:
Oke bedankt, hou het schema van DaRakker aan, klinkt goed maar wanneer zou ik de buikspieren erbij pakken?
Ik zelf doe geen buikspier oefeningen.
Maar je zou ze op een maandag kunnen doen...opzich maakt t niet echt uit.
Alleen niet echt aan te raden wanneer je ook rug doet denk ik...
pi_90323501
voor onderrug belasting zit je juist weer het slecht bij dat schema, maar ok... ik neem aan dat je niet zwaar gaat deadliften of BOR met rug gezien je vrijwel geen ervaring heb dus dan zal het weinig uitmken voor onderrugbelasting
pi_90323594
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik zelf doe geen buikspier oefeningen.
Maar je zou ze op een maandag kunnen doen...opzich maakt t niet echt uit.
Alleen niet echt aan te raden wanneer je ook rug doet denk ik...
Buikspieren kun je er gewoon meerdere dagen naast pakken.
pi_90323710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef Spartacus911 het volgende:
voor onderrug belasting zit je juist weer het slecht bij dat schema, maar ok... ik neem aan dat je niet zwaar gaat deadliften of BOR met rug gezien je vrijwel geen ervaring heb dus dan zal het weinig uitmken voor onderrugbelasting
Bij de sportschool waar ik train is dat niet eens mogelijk. Je hebt dumbells tot 24kg en een losse stang met 15 kilo aan gewichten en een vaste stang waar je wel genoeg gewichten aan kunt hangen. Maar mis een losse stang, best veel oefeningen kan je nu niet uitvoeren wat jammer is. Gelukkig begin ik net waardoor ik met minimaal gewicht al veel resultaat boek
pi_90334245
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Bij de sportschool waar ik train is dat niet eens mogelijk. Je hebt dumbells tot 24kg en een losse stang met 15 kilo aan gewichten en een vaste stang waar je wel genoeg gewichten aan kunt hangen. Maar mis een losse stang, best veel oefeningen kan je nu niet uitvoeren wat jammer is. Gelukkig begin ik net waardoor ik met minimaal gewicht al veel resultaat boek
Waarom heb je dan voor deze sportschool gekozen?
pi_90334664
Goedkoop, er zijn weinig alternatieven hier en begon vrij rustig maar nu ik eenmaal train wil ik me meer op krachttraining richten. Maar zit hier net komende jaar nog goed.

Wat anders, heb afgelopen maand een keer fatburnerw gekocht bij de tuinen om het proces te versnellen alleen heb net nog nooit geslikt maar zal dit helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')