Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het misluktquote:Op donderdag 11 november 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:
Mijn zwager heeft dat ook een tijd gedaan, brood met beleg invriezen. Is idd best handig, als je eenmaal weet wat wel en wat niet werkt.
quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het mislukt
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Ik geloof dat ik bovenop 'm was gaan zittenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.
Ik ben niet dik omdat ik te lui of beroerd ben er iets aan te doen, ik ben dik omdat hetgeen wat ik ervoor moet doen om slank te zijn en blijven een onevenredige hoeveelheid inspanning van mij eist.
Wat Marijke zegt over de vooroordelen klopt wel eigenlijk, dik is bijna synoniem aan 'lui'. Toppunt voor mij was daarbij nog wel het familielid die aan m'n vriend vroeg of ik toch ooit wel eens iets deed in huisHet is vaak gewoon prijsschieten wat dat betreft en dat maakt het er niet altijd makkelijker op...
Goed moment om te vertellen dat ik inmiddels op 2 kilo zit![]()
Erkennen is inderdaad belangrijkquote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossingmaar goed das slechts mijn mening natuurlijk.
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker welquote:Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Marijke ff terugkomen op dat ingevroren brood, werkt het ook met dingen als smeerkaas, salami en philadelphia?
Wel jammer van dat kaas trouwens ik ben gek op kaas (Old Amsterdam!)
Komt dat?quote:
Meer een medisch verhaal?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker wel
En DE, zoals ik al zei ontken ik dat niet maar oordelen zonder iemand te kennen is lekker makkelijk en ik ben het gewoon niet zo stellig met je eens omdat ik zelf ook niet vrijwillig dik ben of verleiding moeilijk kan weerstaan
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker teveel gegeten
Weet je hoe het komt?
Dat zou best kunnenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef DarkElf het volgende:
ik heb t idee dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, maar dat kan natuurlijk
kippenragout?? Yummie!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Stomquote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Ik PM je strakjes wel evenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meer een medisch verhaal?
Dat lijkt me wel echt heel vervelend
Jaquote:
Niet zoals nu, echt krampen en pijn...quote:
Nee joh, ik las er helemaal niet in dat jij denkt dat dikke mensen lui zijn. Ik ging in op de vooroordelen die Marijke noemdequote:Op donderdag 11 november 2010 19:07 schreef DarkElf het volgende:
zulke mensen moeten eens leren nadenken, heel annoying is dat.
Ik beweerde ook nergens dat dikke mensen lui zijn, ik heb die woorden niet eens gebruikt of geïmpliceerd. En natuurlijk is het ook een gevolg van aanleg, dat weet ik ook hoor. Ik kom uit een familie met vrouwen die brede schouders hebben en allemaal goed bedeeld zijn in de heup en kont partij om maar wat te noemen...![]()
Ik denk dat je dus dan ook niet moet proberen echt slank te worden, zoals wij continue slank voorgeschoteld krijgen op tv en in bladen. Er is ook nog zoiets als bouw, doe je niets aan. En dus moet je gewoon proberen op een voor jou gezond gewicht uit te komen waarbij je je goed voelt en waardoor je gezondheid vooruit gaat. Onrealistische doelen stellen word je alleen maar doodongelukkig van.
Maar een beetje (ik zeg een beetje he? niet veel of erg of zo) op de achterste benen gaan staan omdat iemand eens zegt dat mensen die dikker zijn wrs zichzelf meer toestaan vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Ook om daarin te lezen of horen dat die mensen meteen lui genoemd worden... Ik schrijf wat ik bedoel, verborgen boodschappen ben ik niet zo goed in
Okequote:Op donderdag 11 november 2010 19:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik PM je strakjes wel even
Wat goedquote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo, Evi is fier op mij en ik ook op mezelfOndanks regen, wind en maagpijn toch gaan lopen
En nu in bad...
Respectquote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo, Evi is fier op mij en ik ook op mezelfOndanks regen, wind en maagpijn toch gaan lopen
En nu in bad...
Goed van jou!!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
Damn, stoer wijf!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
wekkertje is misschien een idee idd, of zoiets.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Soempie het volgende:
En ik krijg het maar niet voor elkaar overdag normaal te eten. Vandaag weer een pauze overgeslagen zonder dat ik het door had en daarna nog langer gebleven om over te werken. Uiteindelijk vandaag dus maar 1 broodje met smeerkaas op overdag.Ga vanaf morgen maar een wekkertje zetten denk ik.
Dankje! Het is een piepklein restaurantje in Breda en ik kan niet op internet vinden waar we nu gegeten hebben. Geen steak house in elk geval, die ik wel tegen kom. DE, ik heb gekozen voor biefstuk en groenten. Was in elk geval heel lekker.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sjeen![]()
Respect mademoiselle!
En gefeliciteerd soempie! Wat voor Zuid-Amerikaans restaurantje is dat?
Wekkertje klinkt als een goed plan!
quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:52 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. ziek zijn werkt goed voor de kilo's
ze blijven er alleen wsl niet echt af..
Twee dagen geleden op zoek geweest naar een trouwjurk..
erg verveend als er dan ineens uitkomt dat je maat 48 hebt( terwijl ik in de winkel normaal 44 heb..) Later bekeek ik de foto's van het passen ( we mochten alle jurken fotograferen..) en ik zie er echt dik uit op de foto's!
ben er eigenlijk wel een beetje van geschrokken.. wil niet later de trouwfoto's terug zien met zo'n dik mens er op
..
DUS!
Nu moet het echt gaan beginnen..
(ik ben nog een beetje aan het excusen.. maar heb me ingeschreven voor Dr Frank.. eens kijken of dat em gaat worden.. ook twijfel ik nog een beetje over WW.. voor de stok achter de deur..
Lastig om te beslissen.. al vrees ik dat het toch WW gaat worden ( ik vind het jammer ( maar begrijpelijk!!) dat je er voor moet betalen... )
*zucht* confrontatie met jezelf is niet altijd leuk.. moet er nog een beetje van bijkomen voordat ik echt aan de slag kan..
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
![]()
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan flink baaltHoeveel kg wil je kwijt als ik vragen mag?
Hoe groot ben je Barretje?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..
dus er moet 13 kg af..
Maar op de manieren waarop ik het nu doe lukt het niet..
ik sport 3 keer per week, eet geen snoep of chips..
ik weet het ook niet meer.. dus misschien dat zo'n WW cursus meer support geeft en ik er meer met m'n vragen terecht kan..
Ja, of ga langs een dietist, die heeft er echt verstand van. WW is leuk en de cursus is inderdaad een mooie stok, maar mijn ervaringen zijn erg wisselendquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..
dus er moet 13 kg af..
Maar op de manieren waarop ik het nu doe lukt het niet..
ik sport 3 keer per week, eet geen snoep of chips..
ik weet het ook niet meer.. dus misschien dat zo'n WW cursus meer support geeft en ik er meer met m'n vragen terecht kan..
Eetdagboekje inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe groot ben je Barretje?
En wat voor mij heel goed werkt, alles opschrijven wat ik eet en drink. Ik heb een weekoverzicht in google docs gemaakt. Dan zie je precies wat je door een dag heen eet en waar je aanpassingen zou kunnen doen
Dat doe ik in m'n schriftje jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:
Ik gooi er tegenwoordig ook mijn gewicht en sportieve activiteiten in. Puur om inzicht te krijgen in mezelf
Als het niet bij je past dan past het nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:20 schreef Barretje80 het volgende:
ohh ik ben echt een drama om dat dagelijks bij te houden
dan vergeet ik dat weer een dag en dan baal ik er van en doe ik het niet meer
en ik ben 1.75.. BMI = 29
te hoog dus..
en jah .. het zijn geen 3 cijfers zoals sommige andere dames hier.. maar het is te hoog en ik voel me er niet goed bij.. nouja.. voornamelijk na het zien van foto's..
volgens mij heb ik omgekeerde anorexiaals ik in de spiegel kijk vind ik mezelf "ok" zie ik een foto dan denk ik "oh nee! "
Goed zoquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Juicyhil het volgende:
1.2 kg erafna een week zonder sporten
Nee, ik tel geen kcal en heb ook geen minimum of maximum qua kcals. Ik heb een soort standaard menu waaruit ik kan kiezen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Kijk eens aan ik ben niet de enige die de kcals zelf bijhoudt. Ik tel punten, vind ik iets fijner dan kcalsEen punt is 25 kcals, ik hou geen rekening met vetten en koolhydraten, ik deel gewoon door 25. Sjeen en Marijke hebbeb jullie een minimum en maximum inname? Ik wel ik heb een minimum van 1750 kcals en een maximum van 2000. Het doel is om me er zoveel mogelijk aan te houden en ja de sportactiviteiten hou ik ook bij in hetzelfde excelsheetje
@Barretje een jongen die beweging en voeding ofzo had gestudeerd vertelde me. Dat als je vatbaar bent voor emo eten etc (wie niet) dat het vele malen handiger is om een eetroutine te hebben. Je valt dan minder snel in de verleiding met bijv boodschappen doen enzo (de routine zit in je hoofd). Mij bevalt het uitstekend :p Ik vind het hierdoor helemaal niet erg als ik een dag (of meerdere) uit de band spring ik val toch automatisch terug in mijn routine
![]()
Ik trouwens niet letterlijk elke dag hetzelfde hoor, ik varieer met de variabelen zeg maar
Is het ook jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:19 schreef MalaCocinera het volgende:
Dat klinkt een beetje als de routine![]()
Ik ga nu de WATP 1 mile doen en dan me maar eens buiten begeven. Waarom waait het zo hard?
Ik heb een gemiddelde van 1850 kcals per dag.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef -Splash- het volgende:
Gewoon omdat ik nieuwschierig ben. Hoeveel kcal eten jullie per dag?
Vraag me ook af of JuicyHill 1,2 kg afvalt door globaal weinig te eten of dat hij/zij gewoon een verhoogde metabolisme heeft.
Dat klinkt normaal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik heb een gemiddelde van 1850 kcals per dag.
Soempie ik woon in Rotterdam
Hier ook, ik tel niet ik hou me aan richtlijn van drie keer eten, drie keer tussendoor. Voldoende fruit en groente, genoeg drinken en regelmatig genieten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, ik tel geen kcal en heb ook geen minimum of maximum qua kcals. Ik heb een soort standaard menu waaruit ik kan kiezen.
1.58 en 77 kiloquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:32 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat klinkt normaal.
Wat is je lengte en gewicht?
Ik zit zelf nu op de 3250 kcal per dag en gaat wel goed zo.
Typ vanaf mijn telefoon, het gaat regelmatig misquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:39 schreef -Splash- het volgende:
Ik snap de bedoeling niet achter je smiley niet.
Dat dusquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook, ik tel niet ik hou me aan richtlijn van drie keer eten, drie keer tussendoor. Voldoende fruit en groente, genoeg drinken en regelmatig genieten.
Succesquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet er weer aan.
Ben vorig jaar 30 kilo afgevallen, en heb toen ineens moeten stoppen met werken (postbode) door gescheurde enkelbanden. Nooit geweten dat het er zo snel weer aankomt!
Net met vrees op de weegschaal gestaan, en terecht. Dus, hier gaat weer iemand echt iets aan z'n eetpatroon doen.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo weer binnen, voordeel van overgewicht is dat je
niet wegwaait met dit weer
Lunch en dan aan de studie
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:43 schreef LovelyLady het volgende:
hoiik ben weer een beetje bijgelezen, en lees/post ook weer mee
Gewoon doen... je wilt afvallen, niet een strafkamp volgen. Gewoon de saus achterwege laten en dan valt het heus wel mee. Zeker als je kip kebab neemt. Of wou je nooit meer shoarma/kebab eten?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef Lonaa het volgende:
Er staat nu groentesoep te pruttelen. Voor vanavond en de rest was ik inderdaad van plan in te vriezen.
Desalniettemin is de verleiding groot om.. weet ik t, een portie shoarma te halen ofzo.
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vetquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:54 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Gewoon doen... je wilt afvallen, niet een strafkamp volgen. Gewoon de saus achterwege laten en dan valt het heus wel mee. Zeker als je kip kebab neemt.
Ik denk dat ze dan wel voor de groentensoep gaat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vet
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Soempie het volgende:
Maar ik snap er niks van, je bent langer dan ik en lichter, maar maat 48?? Ikzelf heb maat 44 en soms zelfs 42. Durf voorlopig in elk geval niet een bruidsmode zaak in als ik het zo hoor.![]()
Ja, je moet er wel iets meer voor doen dan bellen of iets uit de vriezer trekkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan wel voor de groentensoep gaat.Maar prima optie idd.
Als ik shoarma maak doe ik het inderdaad zo. Van rund of kip. Zelf knoflooksaus maken is heerlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vet
Oeh, goed plan! Dat kan best af en toe eens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, ja!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Als je er trouwens nog een hele lading paprika en champignons bijgooit heb je ook meteen je groenten binnen
Mocht je dat willen dan he
Ja, veel lekkerder dan uit een tubequote:Op vrijdag 12 november 2010 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik shoarma maak doe ik het inderdaad zo. Van rund of kip. Zelf knoflooksaus maken is heerlijk.
Maar..ach.. ik zie t straks wel, wat ik ga eten. T soepje net geproefd en die was best lekker.
Da's best een eindje vanuit Bredaquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.![]()
Lonaa en LovelyLady, leuk! Succes ook.
@ MC en MZ: Rotterdam en Zwolle ken ik wel goed. Ging een aantal jaar terug nog regelmatig in Zwolle winkelen en er naar de bios. Leuke stad! En Rotterdam, daar wonen vrienden en het is niet zo ver van Breda, wel makkelijk. Ben er pas nog naar de Kunsthal geweest.
Ja, dat is lekkerquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Als je er trouwens nog een hele lading paprika en champignons bijgooit heb je ook meteen je groenten binnen
Met champignons ja.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Weersta die verleiding, je kunt hetquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:07 schreef flugeltje het volgende:
Of nee, ik heb trek....
zin
In shoarma dus...
Ja echtquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:07 schreef flugeltje het volgende:
Of nee, ik heb trek....
zin
In shoarma dus...
Ik kan hetquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Weersta die verleiding, je kunt het
Nee, maar ik weet dat je de discipline wel hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef flugeltje het volgende:
kwam het enigzins geloofwaardig over?
Oeh, lekker jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja echtHeb ik geen last van... ik verheug me wel op de sucadelapjes die we gaan maken van het weekend
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Heb nog een heerlijke salade met warme paddestoelen op het menu staan
Doet me niks die sjoowharmaaa
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sorry he.
Maar ik heb ook honger. trek
Harstikkequote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef flugeltje het volgende:
kwam het enigzins geloofwaardig over?
Dan moet je wat eten.quote:
Ik heb voor morgen ook iets heul lekkers op het menu staan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja echtHeb ik geen last van... ik verheug me wel op de sucadelapjes die we gaan maken van het weekend
Uurtje geleden hele grote groene appel gehad (en hij was LEKKER!)quote:
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uurtje geleden hele grote groene appel gehad (en hij was LEKKER!)
Zo eerst even wat opruimen, champignons kopen e.d. en dan is het tijd voor mijn gezonde shoarma
Apeldoorn kan je komen proeven, zit toch alleen te eten straks..quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:22 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Klinkt goed!Ik hoor wel waar ik kan proeven of je verantwoord bezig bent.
Sorry, je had gelijkquote:
heheheh.. jup.. alhoewel ik nog steeds aan het twijfelen ben om de zak te pakken.. want inderdaad... "eigenlijk" mag het niet...quote:
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn? Een wandeling. Ht is soms even doorbijten, maar het stimuleert je buikspieren en maakt het warm, wat de buikpijn vaak laat verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:02 schreef Barretje80 het volgende:
wij hebben vanavond Kip uit braadzak van de AH..![]()
Volgens mij best verantwoord.. moet er alleen nog wat groenten uit de vriezer bij bedenken..
*pakt stiekem nog wel een zakje chips met dip... Even de vrouwen-buikpijn weg eten*
Wat helpt tegen vrouwenbuikpijn is een warme kruik en neem dan een cracker met hagelslag ofzo of een broodjequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn? Een wandeling. Ht is soms even doorbijten, maar het stimuleert je buikspieren en maakt het warm, wat de buikpijn vaak laat verdwijnen.
En chips mag best, je wilt het alleen niet, want je wil afvallen. En als je het eigenlijk niet wil, waarom zou je het dan nemen? Als je het van jezelf niet mag, wordt het alleen maar interessanter
Ik heb dan liever een warme kop theequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:17 schreef MalaCocinera het volgende:
Een warme kruik, onder de dekens en een glas heerlijke rode wijn erbij. Zaaaaalig
Nee joh, en "buitenstaander" is imho net zo welkom als de tips etc nuttig zijnquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Lovely, maar waarom zou je iets gaan eten als je menstruatiepijn hebt? Je hebt toch pijn en geen trek? DAt zijn 2 totaal verschillende zaken. Je moet voedsel en pijn/verdriet etc. nooit aan elkaar gaan koppelen, want zo maak je van jezelf een emotie eter.
Maar ik ben weer weg. Ik denk dat jullie geen behoefte hebben aan goedbedoelde adviezen van een "buitenstaander"
Thee is dan lekker jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb dan liever een warme kop thee![]()
Ieder zijn ding
Ik zeg toch ook neem als eerste instantie een kruik, als je trek hebt in 'iets' lekkers dan neem ik een cracker met hagelslagquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Lovely, maar waarom zou je iets gaan eten als je menstruatiepijn hebt? Je hebt toch pijn en geen trek? DAt zijn 2 totaal verschillende zaken. Je moet voedsel en pijn/verdriet etc. nooit aan elkaar gaan koppelen, want zo maak je van jezelf een emotie eter.
Maar ik ben weer weg. Ik denk dat jullie geen behoefte hebben aan goedbedoelde adviezen van een "buitenstaander"
Ik ook hoor (net een kitkat op, niet echt lekker en totaal onnodig). Jammer, want nou neem ik beter geen toetje vanavondquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar ik moet bekennen dat ik met die periode van de maand vaak ook iets meer behoefte heb aan wat lekkers eten
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb dan liever een warme kop thee![]()
Ieder zijn ding
Ik heb geen moeite met slapenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapIk ben vaak ook heel erg moe in die periode
Oh da's balen als het niet echt lekker isquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook hoor (net een kitkat op, niet echt lekker en totaal onnodig). Jammer, want nou neem ik beter geen toetje vanavond![]()
*sluipt weer naar Slank
Ik ook ja, vreselijk moequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapIk ben vaak ook heel erg moe in die periode
Nee? Ik kan me dan zo goed ontspannen en binnen no time lig ik dan lekker te snurken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ook ja, vreselijk moeMaar daar helpt een wijntje niet bij
Ben je net bevallen trouwens?quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:25 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb gelukkig nooit veel last gehad van menstruatieklachten, maar mocht dat nu na de bevalling wel gebeuren ga ik het wandelen wel proberen. Een warme kruik helpt overigens ook. Gelukkig heb ik nooit grote cravings voor chocolade....
@marijke, idd ja. Als je dan een keertje zondigt kun je er beter goed van genieten ipv jezelf schuldig voelen, anders was het helemaal voor niets
Nee, hoeveel ik ook slaap, ik blijf moe...quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nee? Ik kan me dan zo goed ontspannen en binnen no time lig ik dan lekker te snurken.
Maar goed ga nu een sinaasappel oppeuzelen en dan the secret to weightloss vol 2 doen
Zo'n drie maanden geleden heb ik een marathon gelopen inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ben je net bevallen trouwens?En gefeliciteerd
Dat scheelt welHoef je je ook niet te beheersen
Ja, dat vind ik wel. En af en toe kan en mag dat ook best![]()
Bewegen én snoepen is altijd beter dan alleen snoepenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:29 schreef Barretje80 het volgende:
Overigens heb ik vandaag de keuken eriot gesloopt.. en flink wat balken in stukken gezaagt.. met de lichamelijke beweging zit het voor vandaag dus wel goed...
Of is het zo compenseren ook geen goed idee??
Goed beheerst danquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:28 schreef Barretje80 het volgende:
Ik heb altijd enorme vrouwen-krampen.. het liefst wil ik dan in bad, maar dat ziet er een beetje gek uit :p
een warme douche en thee werkt idd ook goed..
Overigens heb ik ALLEEN tijdens die periode in snoep/chips..
de rest van de maand nergens last van..
net 1 handje chips genomen.. das wel weer genoeg..
Willemquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zo'n drie maanden geleden heb ik een marathon gelopen inderdaadDe prijs heet Willem en hij is geweldig!
Al moet je jezelf tijdens de zwangerschap ook wel beheersen hoor, ik ben veel bewuster gaan eten zelfs. En nu moeten de kilo's er af die er al aanzaten voor de zwagnerschap en die er nu bijgekomen zijn
Af en toe een keertje zondigen is bij mij een voorwaarde om het vol te kunnen houden....
Mag ik vast wel even inneuzelen de 27equote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Goed beheerst dan![]()
Ik heb trouwens dit boek aangeraden gekregen van mijn dietist:
[ afbeelding ]
En moet zeggen, het is inderdaad een hele mooie basis om te leren "slank te denken".
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:35 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mag ik vast wel even inneuzelen de 27e
Een orgasme!quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn?
quote:
30 kilo... damnquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Goed beheerst dan![]()
Ik heb trouwens dit boek aangeraden gekregen van mijn dietist:
[ afbeelding ]
En moet zeggen, het is inderdaad een hele mooie basis om te leren "slank te denken".
[..]
WillemLekkere Hollandse naam
En gefeliciteerd
Kan me voorstellen dat er dan inderdaad wat kilo's bijkomen, een vriendin van me is net een dikke maand geleden bevallen, die was geloof ik 30 kg aangekomenMag ik vragen hoeveel er bij jou bijgekomen is?
Goed bezig.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef opinionr het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden in dit Topic.
Heb niet echt zichtbaar overgewicht, maar de weegschaal liegt niet.
Mensen waren altijd erg verbaasd als ik vertelde dat ik bijna 110 kilo woog.
Misschieb ook wel een voordeel dat ik lang en breed ben, waardoor de dikkigheid niet zo opvalt.
Feit is dat ik overgewicht heb en dat ik er vanaf wil. Heb in juni een tijdje zo'n eiwitten dieet gevolgd, maar dit was niet echt een succes. Dat wil zeggen: Ik viel als een gek af, maar verloor enorm veel energie en levenslust. Niet zozeer door het minder eten, maar door het eentonige eten met een gore chemische bijsmaak. Heb daarom maar besloten om na afgelopen zomer te gaan investeren in een duurzame en blijvende techniek:Sporten! En het leuke is, ik heb er nog plezier in ook. Niet alleen mijn gewicht is nu in een dikke (hihi dikke) twee maanden al aardig gezakt, ook voel ik me veel fitter en is mijn conditie weer op het peil van toen ik 13 was. Sinds vorige week ben ik ook bezig gegaan om mijn eetpatroon aan te passen. Gewoon netjes 3x per dag een maaltijd in normale porties. Als tussendoortjes geen chocola of broodje frikandel meer, maar gewoon een granenkoekje oid. En als ik 's avonds na het sporten nog honger heb eet ik een stuk fruit. Nooit gedacht dat het zo makkelijk kon gaan. Als je maar die mentale knop in je kop omzet, ben je al halverwege je streefgewicht. 't zit zooo tussen je oren blijkbaar
heheh van die getrouwde LC kan ik het wel hebben hoorquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Inderdaad! Zulks een onkuise suggestie naar een ongetrouwde jonge schone :L
Soempie.. kom ook eens HIER kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Soempie het volgende:
Barretje, wanneer ga je trouwen?Gefeliciteerd in elk geval met het voorgenomen huwelijk! Lijkt me echt heel leuk om jurken te kijken en te passen. Mijn stok achter de deur is ook dat m'n vriend en ik gaan trouwen. In de zomer van 2011, dus dat duurt nog even. Maar ik snap er niks van, je bent langer dan ik en lichter, maar maat 48?? Ikzelf heb maat 44 en soms zelfs 42. Durf voorlopig in elk geval niet een bruidsmode zaak in als ik het zo hoor.
![]()
DE, dat is niet het restaurant waar we gegeten hebben. Wat een afkorting ook.Als ik er langs kom dan kijk ik wel welk restaurant het nu precies was. Breda is inderdaad een heel leuke stad! Woon er met veel plezier. Waar komen jullie allemaal vandaan?
Precies! Ik wist ook precies tegen wie ik het zeiquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh van die getrouwde LC kan ik het wel hebben hoor
Ha, Barretje trouwt op de trouwdag van mijn ouders! Grappig.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:56 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Soempie.. kom ook eens HIER kijken
Ik fok vanaf mijn mobiel maar tik het maar in op Amazon. Het is zeg maar walking pilatesquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, hoeveel ik ook slaap, ik blijf moe...
Wat is dat secret to weightloss precies?
30 kilo over de afgelopen 2 jaar. (gestopt met roken, 4 miskramen en een zwangerschap)quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel er bij jou bijgekomen is?
Kijk dat zijn de betere tipsquote:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:48 schreef Lonaa het volgende:
Grmbl....
Vanochtend eerst boodschappen gedaan voor m'n gezonde groentesoep. Inmiddels besloten die morgen te eten en vandaag maar voor de shoarma te gaan.
Shoarmaproducten gehaald. Ga ik net m'n knoflooksaus maken. mayonaise op. Grrmbl.
Dat laatste is zeker zoquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef opinionr het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden in dit Topic.
Heb niet echt zichtbaar overgewicht, maar de weegschaal liegt niet.
Mensen waren altijd erg verbaasd als ik vertelde dat ik bijna 110 kilo woog.
Misschieb ook wel een voordeel dat ik lang en breed ben, waardoor de dikkigheid niet zo opvalt.
Feit is dat ik overgewicht heb en dat ik er vanaf wil. Heb in juni een tijdje zo'n eiwitten dieet gevolgd, maar dit was niet echt een succes. Dat wil zeggen: Ik viel als een gek af, maar verloor enorm veel energie en levenslust. Niet zozeer door het minder eten, maar door het eentonige eten met een gore chemische bijsmaak. Heb daarom maar besloten om na afgelopen zomer te gaan investeren in een duurzame en blijvende techniek:Sporten! En het leuke is, ik heb er nog plezier in ook. Niet alleen mijn gewicht is nu in een dikke (hihi dikke) twee maanden al aardig gezakt, ook voel ik me veel fitter en is mijn conditie weer op het peil van toen ik 13 was. Sinds vorige week ben ik ook bezig gegaan om mijn eetpatroon aan te passen. Gewoon netjes 3x per dag een maaltijd in normale porties. Als tussendoortjes geen chocola of broodje frikandel meer, maar gewoon een granenkoekje oid. En als ik 's avonds na het sporten nog honger heb eet ik een stuk fruit. Nooit gedacht dat het zo makkelijk kon gaan. Als je maar die mentale knop in je kop omzet, ben je al halverwege je streefgewicht. 't zit zooo tussen je oren blijkbaar
Ja, ze is net als mij een jojo-er en ik denk dat ze tijdens de zwangerschap ook iets te gemakkelijk iets extra pakte (zo bakte ze ook heel vaak pannenkoeken enzoquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
30 kilo... damn
Ik ga dat boek eens opzoeken in de bieb denk ik
Eens kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik fok vanaf mijn mobiel maar tik het maar in op Amazon. Het is zeg maar walking pilates
Jeetjequote:Op vrijdag 12 november 2010 20:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
30 kilo over de afgelopen 2 jaar. (gestopt met roken, 4 miskramen en een zwangerschap)
Dat valt nog wel mee volgens mij, 12 kg... maar de een komt veel meer aan dan de ander heb ik al gemerktquote:Op vrijdag 12 november 2010 21:10 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben tijdens mijn zwangerschap 12 kilo aangekomen, maar goed, ik had wel al een heftig startgewicht.
Vandaag frietjes gegeten, met yogonaise en ketchupGeen toetje, want geen zin in. En nu lekker aan de thee...
quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:46 schreef flugeltje het volgende:
@marijke, ik ben nu 2 kilo kwijt in anderhalve week. Pas net begonnen
@Sjeen, ik heb ook heel lang op 12 kilo gestaan en toen begon ik ineens aan te zetten nog net de laatste paar weken
Ach ja, het is nu eenmaal zo. hard werken om het er weer af te krijgen dus...
Voor mij was het in elk geval even een eye opener: dus, laat de adviezen maar komen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef Tinkepink het volgende:
Preciesquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:21 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo de weegschaal staat op 76,6 daat 0,4 eraf. Nou ja alle kleine beetjes helpenNa het ontbijt de 2 mile WATP doen
Het advies van de eeuw was al gegeven:quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Voor mij was het in elk geval even een eye opener: dus, laat de adviezen maar komen.
quote:
Zo fanatiek is WATP niet, het is eerder een gillerquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
PreciesBeter 4 ons eraf dan erbij
En fanatiek hoor
Mijn beweging bestaat vandaag uit het verven van een muurEn vanavond ga ik heerlijk sushi eten met vriendinnen
![]()
Ik wilde al quoten en zeggen: dit is het beste advies van de dag.quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:57 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het advies van de eeuw was al gegeven:
[..]
Gezellig! M'n vriend en ik gaan vandaag bij een vriend meubels verschuiven. Eigenlijk zouden we ook gaan schilderen, maar er moest nog iets anders gebeuren. En dan vanavond ook samen eten bij hem. Ben bang dat het niet echt gezond wordt. En heb nog niet uitgevogeld wat ik met zulke dagen moet doen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
PreciesBeter 4 ons eraf dan erbij
En fanatiek hoor
Mijn beweging bestaat vandaag uit het verven van een muurEn vanavond ga ik heerlijk sushi eten met vriendinnen
![]()
Deze kleurquote:Op zaterdag 13 november 2010 11:59 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Zo fanatiek is WATP niet, het is eerder een gillerDaarom doe ik het ook zo vaak het is een eitje.
Anyway welke keur?
Ook gezelligquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Gezellig! M'n vriend en ik gaan vandaag bij een vriend meubels verschuiven. Eigenlijk zouden we ook gaan schilderen, maar er moest nog iets anders gebeuren. En dan vanavond ook samen eten bij hem. Ben bang dat het niet echt gezond wordt. En heb nog niet uitgevogeld wat ik met zulke dagen moet doen.
Want daar zitten natuurlijk moddermonsters in!quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga niet hardlopen vandaag... ben bang voor modderstromen
Dat zou ik ook zijn met de enorme houtkap in ons landquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga niet hardlopen vandaag... ben bang voor modderstromen
Ja, een hele gave bordeaux rodequote:Op zaterdag 13 november 2010 19:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Een chaise lounge, toe maar
Na het eten ga ik the secret to weightloss vol 1 doen
Ja tuurlijk maak me maar nog meer jaloersquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, een hele gave bordeaux rode![]()
Ik wilde em ook nog maat 10 jaar hoorquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:36 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maak me maar nog meer jaloers
Neem je een stukje fruit ofzoquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:51 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo heb me opeens een partij honger
Oeh, dat klinkt super lekkerquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:53 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb zelfgemaakte tomatensoep met gehaktballetjes uit de vriezer getrokken en daar een tomaten-brood salade bij gemaakt. Zo ontzettend lekker
Ik zit een kruidkoek reep (mijn tweede al) dikbelegd met cheddar te kanenquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Neem je een stukje fruit ofzo
Zoquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt super lekkerHoe maak jij zelf tomatensoep?
quote:Tomatensoep
Voorgerecht, 4 Personen
Bereidingstijd: 40Minuten
Ingredienten
750 g trostomaten
2 tenen knoflook
1 ui
1 el olijfolie
1 liter groentebouillon
2 laurierblaadjes
stukje foelie
zout, versgemalen peper
zelfgemaakte soepballetjes
Soepballetjes :
1 bosje bladpeterselie
500 g rundergehakt of half-om-half gehakt
zout, versgemalen peper
Bereidingswijze
Soepballetjes
Hak de peterselie. Meng het gehakt met de peterselie en breng op smaak met zout en peper. Rol met vochtige handen kleine balletjes van het gehakt. Kook de gehaktballetjes in circa 10 minuten gaar in water met zout.
Tomatensoep
Snijd de tomaten in stukjes. Pel en snijd de knoflook. Pel en snipper de ui. Verhit de olie in een (soep)pan en fruit de ui en de knoflook op een halfhoog vuur. Voeg de tomaten toe en bak alles al omscheppend 3 minuten op een hoog vuur. Schenk de bouillon in de pan, breng alles aan de kook en voeg de laurier en de foelie toe. Laat de soep circa 25 minuten op een laag vuur koken tot de tomaten helemaal gaar zijn. Verwijder de foelie en de laurierblaadjes. Pureer de soep en breng op smaak met zout en peper. Voeg de gehaktballetjes toe en warm de soep nog even kort door.
Helemaal goed dan toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik zit een kruidkoek reep (mijn tweede al) dikbelegd met cheddar te kanenMorgen weer een dag hoor
waar ik gewoon de draad weer op pak.
Ziet er goed uitquote:
Ja, ze waren heerlijk! Met zeewierquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Was het wel lekker? De salade?
Wel erg netjes van je
Wow, wat een knalkleur!quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Deze kleur
[ afbeelding ]
Want de poezen hadden dit gedaan
[ afbeelding ]
Zal morgen even een eindfotootje postenquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wow, wat een knalkleur!Gaaf. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Ook van de rest, met de bank.
En je katten, tsssk, ik zie nog wel een krabpaal staan!
Nou, ik ben vanavond compleet de mist in gegaan. Drank, vette hap en daarna ook nog hapjes. En ik heb niet eens me in het zweet gewerkt met het meubels sjouwen. Kwam niet verder dan wat stoelen en een lampje.
Walk Away The Poundsquote:Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Soempie het volgende:
Wat is WATP?
En goedemorgen natuurlijk.
Da's wel jammer dan ja... Ik merk bij mezelf dat met name voorbereiding erg goed werkt, dus zelf dingen meenemen of regelenquote:Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
Dat is dan wel jammer dat je er niet echt van genoten hebt. Irritant is het dan he als je dan blijft dooreten?quote:Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij superquote:Op zondag 14 november 2010 14:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Grr, deze week heb ik maar 2x gesport. Ik was zó moe (stress op het werk, vermoeid door al het werk) dat ik gewoon geen zin had om te sporten.
Was ik ook maar zó moe dat m'n handen konden afblijven van de zak chips.
Hier inderdaad die dingen ook niet standaard in huis, over het algemeen is dat ook voldoende om het dan te laten staan... Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...quote:Op zondag 14 november 2010 15:14 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij superen als ik er dan toch trek in heb en de trek gaat maar niet weg dan moet ik naar de avondwinkel om de hoek...
Dat doe ik dus wel.quote:Op zondag 14 november 2010 15:41 schreef flugeltje het volgende:
Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...
Ook de avondwinkel? Dat je zeg maar thuis zit slobberpak en je om moet kleden om naar de winkel te gaan? Ik geef toe het komt af en toe voor dat ik dan om 10 s'avonds in de stromende regen bier en chips haalquote:
En bedankt he.quote:Op zondag 14 november 2010 20:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Tijdens series aan de bier en chips zitten dat is een gewoonte waar je niet makkelijk vanaf
hmm, ik ga maar eens kijken of ik wat kan vinden.quote:Er heeft een user in dit topic gepost over negatieve gevoelens koppelen aan eten, misschien heeft ze tips voor je
Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel?quote:Op zondag 14 november 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:
Hou je trouwens als je thuiskomt je werkkleding aan?
quote:Op zondag 14 november 2010 20:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel?
quote:Op zondag 14 november 2010 11:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Walk Away The Poundsvan Leslie Sansone, ik heb the ultimate collection met 4 workouts. Het is walk at home ''fitness'' google maar ff, ik vanaf mijn mobiel het is lastig linken. Beloof me dat je niet al te hard zult lachen
Ik heb van alles al geprobeerdquote:Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef flugeltje het volgende:
Hey C_A welkom!
Ga je werkelijk crashen met het 500kcal dieet? Ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen, ik blijf het idee houden dat je dan continu honger hebt...
Waarom in vredesnaam weer gaan crashen als je net een compleet mislukte poging achter de rug hebt?quote:Op maandag 15 november 2010 09:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb van alles al geprobeerdIk word gek.... 16 kilo afgevallen met Sonja Bakker... 14 kilo weer aangekomen.
Ik ben het nu zatIk heb zoveel positieve verhalen gehoord, van collega's en vrienden. En die zien er nu allemaal zo mooi en slank uit. Dat ik het gewoon ga proberen
Vanochtend eerst shake opWas zeker wel te doen! En nog lekker ook
Normaal nu al honger, maar nog nergens last van op dit moment
Het punt is vooral dat ik tegenwoordig weer min of meer uit kan slapen, dus ontbijt en tussendoor en lunch worden dan op één hoop gegooid. En zaterdag door omstandigheden zelf helemaal vergeten te eten, alleen maar koffie gehad. Dat zijn natuurlijk niet de meest slimme actiesquote:Op maandag 15 november 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:
Blijft inderdaad lastig om in de weekenden netjes te blijven.... Zeker met feestjes of andere bijzondere gelegenheden.
M'n dieet vond het frietje van gisteren goedIn 2 weken nu 3 kilo afgevallen
@C_A Succes dan maar, is toch ook een soort van eiwitdieet?
Dat ja.. verjaardagje, of gewoon zin hebben in een toastje of een schaaltje chipsquote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam weer gaan crashen als je net een compleet mislukte poging achter de rug hebt?
Maar goed, in elk geval welkom!
Mijn weekschema ziet er door de week heel consequent en prima uit, in het weekend is het drama
Omdat je hier begeleiding krijg. Met afbouw nadat je je streef hebt gehaald... en opbouw naar de 1800 - 2000 calorien per dag.quote:Op maandag 15 november 2010 09:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam weer gaan crashen als je net een compleet mislukte poging achter de rug hebt?
Maar goed, in elk geval welkom!
Mijn weekschema ziet er door de week heel consequent en prima uit, in het weekend is het drama
Eerste 2/3 wekenquote:Op maandag 15 november 2010 09:51 schreef MalaCocinera het volgende:
Goedemorgen, na ontbijt koffie ga ik de 3 mile WATP doen. Welkom Charmed! Hoe lang was je van plan om op 500 kcal te gaan leven eigenlijk?
Je kunt ook begeleiding krijgen zonder op 500 cal te gaan leven. Je pleegt roofbouw op je lichaam zo...quote:Op maandag 15 november 2010 09:53 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Omdat je hier begeleiding krijg. Met afbouw nadat je je streef hebt gehaald... en opbouw naar de 1800 - 2000 calorien per dag.
Drie etentjes! Bofkont, ik ben jaloersquote:Op maandag 15 november 2010 09:54 schreef eleusis het volgende:
Dit weekend drie keer etentjes gehad, dus dat was weer kut.
Ze heeft wel gelijk, dit is heel slecht voor je vitale organen. Als een vrouw dag in dag uit in bed zou liggen zou ze 1500 kcal verbruiken. Ik neem aan dat jij gewoon werkt of naar school gaat op die 500 kcal.quote:Op maandag 15 november 2010 09:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je kunt ook begeleiding krijgen zonder op 500 cal te gaan leven. Je pleegt roofbouw op je lichaam zo...
Uitslapen gaat hier best wel redelijk, althans... Tot een uurtje of 10 weten we het wel eens te rekken als we Willem om een uurtje of 6/7 een flesje geven. Ik neem dan meestal alleen nog ontbijt en lunch en geen tussendoortje, wat ook niet altijd even goed is inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2010 09:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het punt is vooral dat ik tegenwoordig weer min of meer uit kan slapen, dus ontbijt en tussendoor en lunch worden dan op één hoop gegooid. En zaterdag door omstandigheden zelf helemaal vergeten te eten, alleen maar koffie gehad. Dat zijn natuurlijk niet de meest slimme actiesFruit is er ook zo een die erbij inschiet in het weekend...
Maar goed, twee weken bezig en twee kilo kwijt, mij hoor je niet klagen
Het was wel gezellig.quote:Op maandag 15 november 2010 10:00 schreef MalaCocinera het volgende:
Drie etentjes! Bofkont, ik ben jaloers!
Mijn vrienden zijn nog niet dood ofzoquote:Op maandag 15 november 2010 10:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Je hoeft niet weg te gaan.... We zijn een beetje overbezorgde kipjes hier. En vragen ons enkel af of je bekend bent met de risico's (en die kunnen best groot zijn geloof me) als jij dit wilt moet je het vooral doen.
Wat doe jij dan?quote:Op maandag 15 november 2010 10:10 schreef eleusis het volgende:
@charmed_angel: Als je eens wat minder eet dan de consensus, dan krijg je de wind van voren in dit topic ja. Daar kwam ik vorige week ook al achter.Ik had er een week de schijt aan en dus niet gepost maar we kijken het nog even aan. Er komen wel veel nuttige tips langs ook al is de sfeer vaak matig.
Dat ben ik volledig met je eens, ik ben niet voor niets maar 6 kilo afgevallen sinds juliquote:Op maandag 15 november 2010 10:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Anyway, keihard boeien, je vreet om te leven en niet andersom.
Ik kreeg hetzelfde welkomquote:Op maandag 15 november 2010 10:06 schreef charmed_angel het volgende:
ok.
Ik sta achter dit dieet. En ik geloof niet dat ik op me plek ben hierzo
Niks negatief naar jullie hoorMaar ik moet mensen om me heen hebben die ook achter mijn staan
En geloof niet dat ik dat hier kan vinden
Jammer.... fok is mijn favoriete forum
Ik wens jullie allen succes met jullie dietenDat 'jullie met z'n allen jullie streef halen
Dan doe ik het in me eentje en mijn consulent.
Dit is niet boos bedoelt hoor
Het is ook maar de eerste paar wekenquote:Op maandag 15 november 2010 10:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik kreeg hetzelfde welkom
Ik denk dat het puur is omdat ze erachter willen komen of je het goed doordacht hebt allemaal
Als dat zo is en je de risico's ook begrijpt is het nog wel niet de slimste methode, maar dan sta je wel achter je keuzes. Ik denk dat ik wel een vermoeden heb waarom je er snel zoveel kilo's af wilt hebben en ik kan dat eigenlijk wel begrijpen.
Ik shake trouwens in de ochtenden en doe ook een eiwitdieet, zij het een stuk gematigder dan dat van jou...
Qua afvallen doet ik Weightwatchers online. Punten tellen dus. En een beetje bewegen, maar niet te gek, want ik heb een hekel aan bewegen en het moet wel een BEETJE leuk blijven! Sportschool is helaas niks voor mij, maar misschien als ik wat minder een bierbuik heb dat ik wel ga hardlopen.quote:
Hou er wel rekening mee dat je echt alleen die eerste weken maar voor 500 gaat en daarna zo vlug mogelijk via 800 op je BMR terecht komt. Zodra je plannetje lukt moet je namelijk direct 'normaal' en goed gaan eten, dan kun je geen lange overgangsfase nemen. Dikke (quote:Op maandag 15 november 2010 10:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Het is ook maar de eerste paar wekenDaarna stap ik over naar Cambridge 800
Welk dieet doe jij dan?
Maar jij snapt me inderdaad
Ik weet wel dat mijn sportinstructeur zei: 1 uur in de sportschool is genoeg, liefst niet langer dan 1 uurquote:Op maandag 15 november 2010 10:26 schreef flugeltje het volgende:
Even over bewegen... Ik heb periodes gehad dat ik 3 keer per week 3 uur ging sporten en nóg vond ik er geen drol aan. Hoe zorg ik er toch voor dat ik het echt leuk ga vinden? Het is zo'n verplichting steeds en dat maakt het ook lastiger vol te houden...
Hoe doen jullie dat?
Moeilijk... Je zult iets moeten vinden dat je leuk vind om te doen. Ik heb tijden in een sportschool rondgelopen en vond er werkelijks niets aan. Daar geef ik mijn geld dus niet meer aan uit. Ik volleybal, dus eens per week 1,5 uur training en eens per week ongeveer 1,5 uur wedstrijd. Daarnaast probeer ik nu minimaal 2 avonden in de week te gaan hardlopen. Met Evi in mijn oren hoef ik zelf niet na te denkenquote:Op maandag 15 november 2010 10:26 schreef flugeltje het volgende:
Even over bewegen... Ik heb periodes gehad dat ik 3 keer per week 3 uur ging sporten en nóg vond ik er geen drol aan. Hoe zorg ik er toch voor dat ik het echt leuk ga vinden? Het is zo'n verplichting steeds en dat maakt het ook lastiger vol te houden...
Hoe doen jullie dat?
Ok, ik wilde dat eerst ook gaan doen... Dr. Frank. Maar iklust dat allemaal nietquote:Op maandag 15 november 2010 10:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je echt alleen die eerste weken maar voor 500 gaat en daarna zo vlug mogelijk via 800 op je BMR terecht komt. Zodra je plannetje lukt moet je namelijk direct 'normaal' en goed gaan eten, dan kun je geen lange overgangsfase nemen. Dikke () kans dat je dan dubbel zo veel gaat aankomen in de periode erna... Even goed met je consulente bespreken ook. Verder kun je door snel veel afvallen problemen krijgen in je cyclus...
Ik doe een eiwitdieet wat losjes gebaseerd is op Dr Frank, met een vleugje 'Grip op Koolhydraten' en een sausje van mezelfIn principe komt het erop neer dat ik probeer tussen de 30 en 40 gram koolhydraten per dag te blijven, bij eventueel zondigen dit binnen 1 uurtje te doen en de meeste menu's gewoon zelf te verzinnen rekening houdend met m'n BMR (na advies vanuit dit topic) Ik ben inmiddels 3 kilo kwijt in 2 weken, minder dan wanneer ik heel streng in de leer van Dr Frank of bijvoorbeeld Cambridge zou gaan zitten, maar ik ben een keer uit eten geweest en heb gisteren een klein frietje op. Het maakt het net effe wat makkelijker vol te houden allemaal.
Ik heb ook een hekel aan sporten, daarom doe ik WATP het is simpel en ik kan het doen wanneer ik wil. Geen rekening te houden met nog meer tijden, dat iedereen die me kent mij uitlacht dat neem ik maar voor liefquote:Op maandag 15 november 2010 10:26 schreef flugeltje het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Mag ik uit belangstelling vragen wat je eet op een dag als je aan de 500 kcal zit?quote:Op maandag 15 november 2010 10:33 schreef charmed_angel het volgende:
Ow en flugeltje mijn man en ik gaan het ook veilig doen het komende half jaarWe hebben een pauze ingelast
Voorlopig kan ik nog niet veel met m'n knieëen, dus 'springsporten' vallen nog even af. Ik wil in elk geval Aqua-jogging gaan doen, dat vond ik vroeger ook al tof. Bovendien kan ik daar al vrij vlot mee starten. Zodra we een beetje ritme in de dag hebben met het werken weer en Willem starten we. Nu is het vaak nog zo achter de feiten aanhollen dat nog een extra activiteit even niet te doen is...quote:Op maandag 15 november 2010 10:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Moeilijk... Je zult iets moeten vinden dat je leuk vind om te doen. Ik heb tijden in een sportschool rondgelopen en vond er werkelijks niets aan. Daar geef ik mijn geld dus niet meer aan uit. Ik volleybal, dus eens per week 1,5 uur training en eens per week ongeveer 1,5 uur wedstrijd. Daarnaast probeer ik nu minimaal 2 avonden in de week te gaan hardlopen. Met Evi in mijn oren hoef ik zelf niet na te denken
En als over twee jaar het nieuwe zwembad hier open is, dan wil ik graag gaan zwemmen
http://cambridgedieet.nl/(...)/cambridgeweightplanquote:Op maandag 15 november 2010 10:36 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Mag ik uit belangstelling vragen wat je eet op een dag als je aan de 500 kcal zit?
Wij verwelkomen iedereenquote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Voorlopig kan ik nog niet veel met m'n knieëen, dus 'springsporten' vallen nog even af. Ik wil in elk geval Aqua-jogging gaan doen, dat vond ik vroeger ook al tof. Bovendien kan ik daar al vrij vlot mee starten. Zodra we een beetje ritme in de dag hebben met het werken weer en Willem starten we. Nu is het vaak nog zo achter de feiten aanhollen dat nog een extra activiteit even niet te doen is...
Teamsporten is inderdaad een idee, maar vaak wat lastig om er tussen te komen op mijn leeftijd. De meeste teams spelen dan al jaren samen...
Ik word altijd wel stikjaloers van dat soort succesverhalen en vooral dat het vaak zo snel is gegaan, in een half jaar tijd 50 kilo kwijtquote:Elke dag at ik standaard hetzelfde: om elf uur een shake en over de hele dag verdeeld de reep. Ik kauwde uren op één hap. s Avonds nam ik weer een shake. Dagelijks kreeg ik niet meer dan 500 calorieën binnen. Het klinkt pittig maar ik had er totaal geen moeite mee. Ook niet tijdens het boodschappen doen en koken voor mijn gezin.
Fluugs, hou er rekening mee dat 50 kilo op een half jaar extreem veel is. Je huid houdt dat niet bij... Ik ben 27 kilo afgevallen op tijd van een jaar, mijn huid heeft dat gelukkig heel goed kunnen opvangen.quote:Op maandag 15 november 2010 11:19 schreef flugeltje het volgende:
Pfoe C_A ik was eens de succesverhalen aan het doorlezen van dat Cambridge-dieet, maar dit klinkt echt wel behoorlijk karig hoor...
[..]
Ik word altijd wel stikjaloers van dat soort succesverhalen en vooral dat het vaak zo snel is gegaan, in een half jaar tijd 50 kilo kwijt![]()
Overigens vraag ik mezelf bij de gezondheidsbezwaren wel nog altijd af wat slechter is, crashen of zo veel te zwaar zijn....
Ik hoef ook niet zoveel kwijt, en misschien heb ik bij 70 kilo wel zoiets van... nu is het goedquote:Op maandag 15 november 2010 11:19 schreef flugeltje het volgende:
Pfoe C_A ik was eens de succesverhalen aan het doorlezen van dat Cambridge-dieet, maar dit klinkt echt wel behoorlijk karig hoor...
[..]
Ik word altijd wel stikjaloers van dat soort succesverhalen en vooral dat het vaak zo snel is gegaan, in een half jaar tijd 50 kilo kwijt![]()
Overigens vraag ik mezelf bij de gezondheidsbezwaren wel nog altijd af wat slechter is, crashen of zo veel te zwaar zijn....
Ik hoop dat mijn huid het hier ook goed op gaat vangen allemaal, ik heb toch al wel wat over nog van de zwangerschap. Hoop dat 't bijtrekt...quote:Op maandag 15 november 2010 11:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fluugs, hou er rekening mee dat 50 kilo op een half jaar extreem veel is. Je huid houdt dat niet bij... Ik ben 27 kilo afgevallen op tijd van een jaar, mijn huid heeft dat gelukkig heel goed kunnen opvangen.
Daarom heb je ook stopwekenquote:Op maandag 15 november 2010 11:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Het schijnt bij crashen zo te zijn dat je ''onverwachts'' vol op de rem staat terwijl je lichaam veels te hard (want overgewicht) aan het werk is.
Je kan ook kiezen voor 's ochtends pap en 's avonds soep.... morgenavond eet ik lekker tomatensoepiequote:Op maandag 15 november 2010 11:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn huid het hier ook goed op gaat vangen allemaal, ik heb toch al wel wat over nog van de zwangerschap. Hoop dat 't bijtrekt...
Ik zou het zelf niet zo lang willen doen met 3 shakes per dag, maar de verhalen blijven jaloersmakend.
Ik vind het knap als je het kan, ik kan dat dus echt niet... Sowieso niet, omdat ik ook nog een dochter van 6 heb en een vriend, die wel gewoon moeten eten. En daarnaast wil ik mijn dochter een gezonde relatie met voedsel meegeven, dat lukt niet als mama op shakes en soep probeert te overlevenquote:Op maandag 15 november 2010 11:30 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Je kan ook kiezen voor 's ochtends pap en 's avonds soep.... morgenavond eet ik lekker tomatensoepie
Ik moet vanavond ook gewoon koken voor mijn manquote:Op maandag 15 november 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind het knap als je het kan, ik kan dat dus echt niet... Sowieso niet, omdat ik ook nog een dochter van 6 heb en een vriend, die wel gewoon moeten eten. En daarnaast wil ik mijn dochter een gezonde relatie met voedsel meegeven, dat lukt niet als mama op shakes en soep probeert te overleven
Ieder zo zijn ding
Mijn zoon leeft nu ook op shakes....quote:Op maandag 15 november 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind het knap als je het kan, ik kan dat dus echt niet... Sowieso niet, omdat ik ook nog een dochter van 6 heb en een vriend, die wel gewoon moeten eten. En daarnaast wil ik mijn dochter een gezonde relatie met voedsel meegeven, dat lukt niet als mama op shakes en soep probeert te overleven
Ieder zo zijn ding
De gouden regel, alles met mate.quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Welkom boefje! Goed dat je zoveel bent afgevallen' hoe heb je dat gedaan?
Erg lastig inderdaad. Vanmorgen zelfs champagne gedronken op m'n werk om iets van vorige week te vieren. Ik kan gewoon geen nee zeggen dan.quote:[b] Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef flugeltje het volgende:[/b
@soempie lastig he? Daarom vind ik het koolhydraatarm zo goed te doen, dan kun je af en toe best meedoen met stout als je de koolhydraten maar weglaat.
Tss, als ik die zak eenmaal open heb, moet ie wel op hoor!quote:Op maandag 15 november 2010 14:49 schreef Sitethief het volgende:
De gouden regel, alles met mate.
Dus als je zin heb in chips, best, maar dan neem je een half bakje (+/- 25 gram = +/- 140 cal) ipv een hele zak (+/- 1000 calorieën).
Herkenningquote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tss, als ik die zak eenmaal open heb, moet ie wel op hoor!![]()
![]()
'Slechte' dingen met mate eten gaat bij mij echt niet. Kan het maar beter niet in huis halen.
Dat zit echt tussen je oren hoor.quote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
'Slechte' dingen met mate eten gaat bij mij echt niet. Kan het maar beter niet in huis halen.
Wat hier heel erg heeft geholpen is de zak in de keuken laten, gewoon een bakje vullen en mee naar de huiskamer. Op de een of andere manier doe je dan toch rustiger aan. Een grote zak nodigt uit tot schranzen. Net zoals een grote schaal met z'n tweeën vrijwel automatisch tot tegen elkaar opeten uitloopt...quote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Beetje competitiedrangquote:Op maandag 15 november 2010 16:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat hier heel erg heeft geholpen is de zak in de keuken laten, gewoon een bakje vullen en mee naar de huiskamer. Op de een of andere manier doe je dan toch rustiger aan. Een grote zak nodigt uit tot schranzen. Net zoals een grote schaal met z'n tweeën vrijwel automatisch tot tegen elkaar opeten uitloopt...
Dat snap ik, maar dat doet er niets aan af dat ik het niet laat staan.quote:Op maandag 15 november 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Goed bezig Fluugs
[..]
Dat zit echt tussen je oren hoor.
Het werkt bij mij alleen met koekjes, maar als ik dan een rotdag heb weet ik de rest van de rol snel genoeg te vinden. Ik zie het maar als een verslaving en dan is het beter om het gewoon niet in huis te halen voor mij.quote:Op maandag 15 november 2010 16:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat hier heel erg heeft geholpen is de zak in de keuken laten, gewoon een bakje vullen en mee naar de huiskamer. Op de een of andere manier doe je dan toch rustiger aan. Een grote zak nodigt uit tot schranzen. Net zoals een grote schaal met z'n tweeën vrijwel automatisch tot tegen elkaar opeten uitloopt...
Overigens zijn we een tijd geleden al gestopt met dit soort dingen in huis te halen en eten we het nu helemaal niet meer... Als mensen onverwacht op visite komen flans ik wel iets in elkaar met komkommer of kaasjes ofzo...
Hoi Sjeenquote:Op maandag 15 november 2010 20:43 schreef Sjeen het volgende:
Hee ehloJe zit nu op streef? Lukt het vasthouden een beetje?
Nice!quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef ehlo het volgende:
[..]
Hoi Sjeen
Ik weeg nu 95 kilo (man, 1.91m). Qua gewicht hoeft het voor mij niet minder. Ik focus me nu vooral op het verlagen van m'n vetpercentage. Dat is nu 17.7% en ik wil graag naar 14%. Helaas is dat nog een stuk lastiger dan afvallen. Ik ben zo'n beetje wekelijks bezig met het aanpasen van m'n voeding naar aanleiding van de resultaten. Er begint gelukkig een beetje schot in te komen.
Het op gewicht blijven is geen probleem. Ik weet wat ik kan eten om op gewicht te blijven.
Met verleidingen heb ik gelukkig niet zo'n moeite (behalve pondspakken drop). Daarnaast kun je best een keer per week cheaten. Dat maakt het alleen maar makkelijker om het vol te houden. Het punt is alleen hoe erg je los gaat. Het zou jammer zijn als je op één avond je vooruitgang van die week teniet doet.quote:Op maandag 15 november 2010 21:12 schreef Sjeen het volgende:
Nice!
Nu is op gewicht blijven toch ook wel een probleem als je weet wat je moet eten. Je moet je immers niet laten verleiden... Been there, done that, een beetjeVandaar dat ik weer hier uithang
Vetpercentage, daar wil ik het helemaal niet over hebben![]()
Nou, ik heb op een bepaald moment de teugels laten vieren (en dat is bij mij meestal op het vlak van wijn/port enzo) en ben geblesseerd geraakt... Dan gaat het gestaag weer de verkeerde kant op.quote:Op maandag 15 november 2010 21:16 schreef ehlo het volgende:
[..]
Met verleidingen heb ik gelukkig niet zo'n moeite (behalve pondspakken drop). Daarnaast kun je best een keer per week cheaten. Dat maakt het alleen maar makkelijker om het vol te houden. Het punt is alleen hoe erg je los gaat. Het zou jammer zijn als je op één avond je vooruitgang van die week teniet doet.
Alcohol kan inderdaad funest zijn, zeker in combinatie met geraffineerde koolhydraten en bepaade vetten. Als je dan ook nog door een blessure minder beweging krijgt, gaat het helemaal fout. Als je niet aan meer sport kan doen (om wat voor reden dan ook) moet je daar je voeding ook op aanpassen (inname verlage). Je lichaam heeft tenslotte ook minder voeding nodig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:17 schreef Sjeen het volgende:
Nou, ik heb op een bepaald moment de teugels laten vieren (en dat is bij mij meestal op het vlak van wijn/port enzo) en ben geblesseerd geraakt... Dan gaat het gestaag weer de verkeerde kant op.
Succes! Na 12 uur carbs verlagen werkte voor mij ook redelijk goed. Wat ik ook lees is dat sommige mensen zo'n beetje alle carbs uit hun voeding schrappen. Dat is typisch iets wat bodybuilders ook doen in de laatste weken voor hun wedstrijden. Zo proberen ze nog net de laatste paar grammen vet kwijt te raken. Echter is het niet aan te raden om dit langer dan een week of 8 te doen. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te kunnen functioneren (geeft energie). Als je te lang een lage koolhydraat inname aanhoudt, kan dat vermoeidheid/futloosheid tot gevolg hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 21:32 schreef mspoez het volgende:
Alcohol is volgens mij bij ook het probleem. Ik eet zelden meer dan 1700 kCal maar drink regelmatig te veel. Zonde van het op mijn eten letten, dus eigenlijk. Na een zeer doordrenkt weekend heb ik nu besloten tot de kerst in elk geval maar even alcoholloos te gaan en verder te blijven eten hoe ik eet, dat wil zeggen rond die 1700 en met na 12u weinig carbs meer, plus de 2 à 3 x sport die ik al deed, gecombineerd met hypericum tegen de donkere wolken. Eens zien of dat effect heeft.
Dankquote:Elho, wat knap, 33 kilo...man, dat is een half mens!
quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:08 schreef flugeltje het volgende:
@ Ehlo Je laat de koolhydraten weg bij het avondmaal, is daar een reden voor?
Ik gebruik trouwens ook de whey. Waarom neem je 's ochtends eigenlijk alleen de eiwitten van het ei of begrijp ik je dan verkeerd?
Ziet er eigenlijk wel een beetje uit als een sportersdieet zo...
Djenneke!!!Wat goed!
Dat mag ook wel. Gefeliciteerd!quote:
Dat kopt. Ik ben een behoorlijke tijd aan het puzzelen geweest om ervoor te zorgen dat m'n vetpercentage omlaag ging. Ik ben eens op het Internet gaan lezen en heb wat navraag gedaan bij diverse instructeurs. In beide gevallen kreeg ik dit als advies en dat lijkt te werken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:08 schreef flugeltje het volgende:
@ Ehlo Je laat de koolhydraten weg bij het avondmaal, is daar een reden voor?
Nee, dat begrijp je goed. Ik neem alleen de eiwitten van het ei om een extra bron van eiwitten te hebben naast de whey en melk. Ik zou ook het eigeel op kunnen eten, want dat bevat ook een deel van de eiwitten. Ik doe dat echter niet om zo min mogelijk van de vetten binnen te krijgen.quote:Ik gebruik trouwens ook de whey. Waarom neem je 's ochtends eigenlijk alleen de eiwitten van het ei of begrijp ik je dan verkeerd?
Ik denk dat je het daar ook wel mee kunt vergelijken. Ik hoef dan ook niet echt meer af te vallen, maar wil graag m'n vetpercentage omlaag hebben. Daarvoor is meer nodig dan alleen onder je onderhoud eten.quote:Ziet er eigenlijk wel een beetje uit als een sportersdieet zo...
Ik denk dat het niet zo vreemd is dat je last van je maag/darmen hebt. Omdat je koolhydraat inname zo laag is krijg je waarschijnlijk niet genoeg vezels binnen. Vezels zijn essentieel voor de maag- en darmflora.quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:16 schreef flugeltje het volgende:
Hier gaat het goed, gisteren 3 kilo eraf. (2 weken bezig)
Ik zit qua koolhydraten inmiddels tussen de 30 en 40 gram per dag, dat is beter te doen dan onder de 30 te blijven. Verder moet m'n lichaam wel ontzettend wennen, heb last van m'n maag/darmen en ben een beetje wiebelig. Maar dat kan ook nog komen door een griepje waar ik afgelopen weekend mee in bed gelegen heb...
Dit had mijn post kunnen zijn. Ik heb me net voorgenomen om niet meer elke dag op de weegschaal te gaan staan. Heb gemerkt dat m'n broek losser zit en vanmorgen gaf de weegschaal toch een stuk minder aan. Gaf een goed gevoel en echt niet dat ik er dan morgen weer op ga staan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:58 schreef Sjeen het volgende:
Nadeel van elke dag op de weegschaal staan... Je ziet elke schommelingEn de dag na hardlopen ben ik dus per definite zwaarder
Als ik dat eetschema hierboven bekijken, dat zou ik niet trekkenDat valt buiten mijn kader van genieten van het leven
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je dat beter niet kunt doenquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:58 schreef Sjeen het volgende:
Nadeel van elke dag op de weegschaal staan... Je ziet elke schommelingEn de dag na hardlopen ben ik dus per definite zwaarder
Oh, maar het betekent niet dat ik niet geniet van het leven hoor. Ik ga ook lekker uit eten of neem af en toe een zak chips. Ik hou niet van bier/wijn/andere alchoholische dranken, dus dat scheelt. Ik doe wel alles met mate en dat is waar het probleem zit voor de meesten. Zonder goede discipline wordt het wel erg lastig om je doel te bereiken.quote:Als ik dat eetschema hierboven bekijken, dat zou ik niet trekkenDat valt buiten mijn kader van genieten van het leven
Weet ikquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:11 schreef ehlo het volgende:
[..]
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je dat beter niet kunt doen. Ik kan me voorstellen dat dat alleen maar frustrerend is.
Dat laatste ben ik zeker met je eensquote:[..]
Oh, maar het betekent niet dat ik niet geniet van het leven hoor. Ik ga ook lekker uit eten of neem af en toe een zak chips. Ik hou niet van bier/wijn/andere alchoholische dranken, dus dat scheelt. Ik doe wel alles met mate en dat is waar het probleem zit voor de meesten. Zonder goede discipline wordt het wel erg lastig om je doel te bereiken.
Daar sla je precies de spijker op z'n kop. Ik heb inderdaad een andere doelstelling.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:
Dat laatste ben ik zeker met je eensMaar ik wil graag door het leven gaan zonder poeders en zonder het splitsen van eieren en het weglaten van specifieke voedingselementen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat het voor jou goed werkt. Jij hebt immers een andere doelstelling voor ogen.
Dat weet ik, maar ik zie niet echt het verschil met Cambridge dieet of WW (met hun spekjes en eigen vet om in te koken). Oke je eet meer calorieeen en gezonder, zeker gezonder dan ikquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:53 schreef ehlo het volgende:
MalaCocinera: Voor mij werkt dit om mijn doel te bereiken.
Zoals ik al aangaf hoeft iemand die alleen af wil vallen echt niet zo'n schema te volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |