Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het misluktquote:Op donderdag 11 november 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:
Mijn zwager heeft dat ook een tijd gedaan, brood met beleg invriezen. Is idd best handig, als je eenmaal weet wat wel en wat niet werkt.
quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het mislukt
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Ik geloof dat ik bovenop 'm was gaan zittenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.
Ik ben niet dik omdat ik te lui of beroerd ben er iets aan te doen, ik ben dik omdat hetgeen wat ik ervoor moet doen om slank te zijn en blijven een onevenredige hoeveelheid inspanning van mij eist.
Wat Marijke zegt over de vooroordelen klopt wel eigenlijk, dik is bijna synoniem aan 'lui'. Toppunt voor mij was daarbij nog wel het familielid die aan m'n vriend vroeg of ik toch ooit wel eens iets deed in huisHet is vaak gewoon prijsschieten wat dat betreft en dat maakt het er niet altijd makkelijker op...
Goed moment om te vertellen dat ik inmiddels op 2 kilo zit![]()
Erkennen is inderdaad belangrijkquote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossingmaar goed das slechts mijn mening natuurlijk.
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker welquote:Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Marijke ff terugkomen op dat ingevroren brood, werkt het ook met dingen als smeerkaas, salami en philadelphia?
Wel jammer van dat kaas trouwens ik ben gek op kaas (Old Amsterdam!)
Komt dat?quote:
Meer een medisch verhaal?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker wel
En DE, zoals ik al zei ontken ik dat niet maar oordelen zonder iemand te kennen is lekker makkelijk en ik ben het gewoon niet zo stellig met je eens omdat ik zelf ook niet vrijwillig dik ben of verleiding moeilijk kan weerstaan
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker teveel gegeten
Weet je hoe het komt?
Dat zou best kunnenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef DarkElf het volgende:
ik heb t idee dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, maar dat kan natuurlijk
kippenragout?? Yummie!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Stomquote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Ik PM je strakjes wel evenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meer een medisch verhaal?
Dat lijkt me wel echt heel vervelend
Jaquote:
Niet zoals nu, echt krampen en pijn...quote:
Nee joh, ik las er helemaal niet in dat jij denkt dat dikke mensen lui zijn. Ik ging in op de vooroordelen die Marijke noemdequote:Op donderdag 11 november 2010 19:07 schreef DarkElf het volgende:
zulke mensen moeten eens leren nadenken, heel annoying is dat.
Ik beweerde ook nergens dat dikke mensen lui zijn, ik heb die woorden niet eens gebruikt of geïmpliceerd. En natuurlijk is het ook een gevolg van aanleg, dat weet ik ook hoor. Ik kom uit een familie met vrouwen die brede schouders hebben en allemaal goed bedeeld zijn in de heup en kont partij om maar wat te noemen...![]()
Ik denk dat je dus dan ook niet moet proberen echt slank te worden, zoals wij continue slank voorgeschoteld krijgen op tv en in bladen. Er is ook nog zoiets als bouw, doe je niets aan. En dus moet je gewoon proberen op een voor jou gezond gewicht uit te komen waarbij je je goed voelt en waardoor je gezondheid vooruit gaat. Onrealistische doelen stellen word je alleen maar doodongelukkig van.
Maar een beetje (ik zeg een beetje he? niet veel of erg of zo) op de achterste benen gaan staan omdat iemand eens zegt dat mensen die dikker zijn wrs zichzelf meer toestaan vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Ook om daarin te lezen of horen dat die mensen meteen lui genoemd worden... Ik schrijf wat ik bedoel, verborgen boodschappen ben ik niet zo goed in
Okequote:Op donderdag 11 november 2010 19:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik PM je strakjes wel even
Wat goedquote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo, Evi is fier op mij en ik ook op mezelfOndanks regen, wind en maagpijn toch gaan lopen
En nu in bad...
Respectquote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo, Evi is fier op mij en ik ook op mezelfOndanks regen, wind en maagpijn toch gaan lopen
En nu in bad...
Goed van jou!!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
Damn, stoer wijf!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
quote:Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Sjeen het volgende:
En nu in bad...
wekkertje is misschien een idee idd, of zoiets.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Soempie het volgende:
En ik krijg het maar niet voor elkaar overdag normaal te eten. Vandaag weer een pauze overgeslagen zonder dat ik het door had en daarna nog langer gebleven om over te werken. Uiteindelijk vandaag dus maar 1 broodje met smeerkaas op overdag.Ga vanaf morgen maar een wekkertje zetten denk ik.
Dankje! Het is een piepklein restaurantje in Breda en ik kan niet op internet vinden waar we nu gegeten hebben. Geen steak house in elk geval, die ik wel tegen kom. DE, ik heb gekozen voor biefstuk en groenten. Was in elk geval heel lekker.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sjeen![]()
Respect mademoiselle!
En gefeliciteerd soempie! Wat voor Zuid-Amerikaans restaurantje is dat?
Wekkertje klinkt als een goed plan!
quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:52 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. ziek zijn werkt goed voor de kilo's
ze blijven er alleen wsl niet echt af..
Twee dagen geleden op zoek geweest naar een trouwjurk..
erg verveend als er dan ineens uitkomt dat je maat 48 hebt( terwijl ik in de winkel normaal 44 heb..) Later bekeek ik de foto's van het passen ( we mochten alle jurken fotograferen..) en ik zie er echt dik uit op de foto's!
ben er eigenlijk wel een beetje van geschrokken.. wil niet later de trouwfoto's terug zien met zo'n dik mens er op
..
DUS!
Nu moet het echt gaan beginnen..
(ik ben nog een beetje aan het excusen.. maar heb me ingeschreven voor Dr Frank.. eens kijken of dat em gaat worden.. ook twijfel ik nog een beetje over WW.. voor de stok achter de deur..
Lastig om te beslissen.. al vrees ik dat het toch WW gaat worden ( ik vind het jammer ( maar begrijpelijk!!) dat je er voor moet betalen... )
*zucht* confrontatie met jezelf is niet altijd leuk.. moet er nog een beetje van bijkomen voordat ik echt aan de slag kan..
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
![]()
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan flink baaltHoeveel kg wil je kwijt als ik vragen mag?
Hoe groot ben je Barretje?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..
dus er moet 13 kg af..
Maar op de manieren waarop ik het nu doe lukt het niet..
ik sport 3 keer per week, eet geen snoep of chips..
ik weet het ook niet meer.. dus misschien dat zo'n WW cursus meer support geeft en ik er meer met m'n vragen terecht kan..
Ja, of ga langs een dietist, die heeft er echt verstand van. WW is leuk en de cursus is inderdaad een mooie stok, maar mijn ervaringen zijn erg wisselendquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
zit nu op de 88 kg en zou graag naar de 75 willen..
dus er moet 13 kg af..
Maar op de manieren waarop ik het nu doe lukt het niet..
ik sport 3 keer per week, eet geen snoep of chips..
ik weet het ook niet meer.. dus misschien dat zo'n WW cursus meer support geeft en ik er meer met m'n vragen terecht kan..
Eetdagboekje inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe groot ben je Barretje?
En wat voor mij heel goed werkt, alles opschrijven wat ik eet en drink. Ik heb een weekoverzicht in google docs gemaakt. Dan zie je precies wat je door een dag heen eet en waar je aanpassingen zou kunnen doen
Dat doe ik in m'n schriftje jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:
Ik gooi er tegenwoordig ook mijn gewicht en sportieve activiteiten in. Puur om inzicht te krijgen in mezelf
Als het niet bij je past dan past het nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:20 schreef Barretje80 het volgende:
ohh ik ben echt een drama om dat dagelijks bij te houden
dan vergeet ik dat weer een dag en dan baal ik er van en doe ik het niet meer
en ik ben 1.75.. BMI = 29
te hoog dus..
en jah .. het zijn geen 3 cijfers zoals sommige andere dames hier.. maar het is te hoog en ik voel me er niet goed bij.. nouja.. voornamelijk na het zien van foto's..
volgens mij heb ik omgekeerde anorexiaals ik in de spiegel kijk vind ik mezelf "ok" zie ik een foto dan denk ik "oh nee! "
Goed zoquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:41 schreef Juicyhil het volgende:
1.2 kg erafna een week zonder sporten
Nee, ik tel geen kcal en heb ook geen minimum of maximum qua kcals. Ik heb een soort standaard menu waaruit ik kan kiezen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Kijk eens aan ik ben niet de enige die de kcals zelf bijhoudt. Ik tel punten, vind ik iets fijner dan kcalsEen punt is 25 kcals, ik hou geen rekening met vetten en koolhydraten, ik deel gewoon door 25. Sjeen en Marijke hebbeb jullie een minimum en maximum inname? Ik wel ik heb een minimum van 1750 kcals en een maximum van 2000. Het doel is om me er zoveel mogelijk aan te houden en ja de sportactiviteiten hou ik ook bij in hetzelfde excelsheetje
@Barretje een jongen die beweging en voeding ofzo had gestudeerd vertelde me. Dat als je vatbaar bent voor emo eten etc (wie niet) dat het vele malen handiger is om een eetroutine te hebben. Je valt dan minder snel in de verleiding met bijv boodschappen doen enzo (de routine zit in je hoofd). Mij bevalt het uitstekend :p Ik vind het hierdoor helemaal niet erg als ik een dag (of meerdere) uit de band spring ik val toch automatisch terug in mijn routine
![]()
Ik trouwens niet letterlijk elke dag hetzelfde hoor, ik varieer met de variabelen zeg maar
Is het ook jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:19 schreef MalaCocinera het volgende:
Dat klinkt een beetje als de routine![]()
Ik ga nu de WATP 1 mile doen en dan me maar eens buiten begeven. Waarom waait het zo hard?
Ik heb een gemiddelde van 1850 kcals per dag.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef -Splash- het volgende:
Gewoon omdat ik nieuwschierig ben. Hoeveel kcal eten jullie per dag?
Vraag me ook af of JuicyHill 1,2 kg afvalt door globaal weinig te eten of dat hij/zij gewoon een verhoogde metabolisme heeft.
Dat klinkt normaal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik heb een gemiddelde van 1850 kcals per dag.
Soempie ik woon in Rotterdam
Hier ook, ik tel niet ik hou me aan richtlijn van drie keer eten, drie keer tussendoor. Voldoende fruit en groente, genoeg drinken en regelmatig genieten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, ik tel geen kcal en heb ook geen minimum of maximum qua kcals. Ik heb een soort standaard menu waaruit ik kan kiezen.
1.58 en 77 kiloquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:32 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat klinkt normaal.
Wat is je lengte en gewicht?
Ik zit zelf nu op de 3250 kcal per dag en gaat wel goed zo.
Typ vanaf mijn telefoon, het gaat regelmatig misquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:39 schreef -Splash- het volgende:
Ik snap de bedoeling niet achter je smiley niet.
Dat dusquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook, ik tel niet ik hou me aan richtlijn van drie keer eten, drie keer tussendoor. Voldoende fruit en groente, genoeg drinken en regelmatig genieten.
Succesquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet er weer aan.
Ben vorig jaar 30 kilo afgevallen, en heb toen ineens moeten stoppen met werken (postbode) door gescheurde enkelbanden. Nooit geweten dat het er zo snel weer aankomt!
Net met vrees op de weegschaal gestaan, en terecht. Dus, hier gaat weer iemand echt iets aan z'n eetpatroon doen.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:24 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo weer binnen, voordeel van overgewicht is dat je
niet wegwaait met dit weer
Lunch en dan aan de studie
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:43 schreef LovelyLady het volgende:
hoiik ben weer een beetje bijgelezen, en lees/post ook weer mee
Gewoon doen... je wilt afvallen, niet een strafkamp volgen. Gewoon de saus achterwege laten en dan valt het heus wel mee. Zeker als je kip kebab neemt. Of wou je nooit meer shoarma/kebab eten?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef Lonaa het volgende:
Er staat nu groentesoep te pruttelen. Voor vanavond en de rest was ik inderdaad van plan in te vriezen.
Desalniettemin is de verleiding groot om.. weet ik t, een portie shoarma te halen ofzo.
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vetquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:54 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Gewoon doen... je wilt afvallen, niet een strafkamp volgen. Gewoon de saus achterwege laten en dan valt het heus wel mee. Zeker als je kip kebab neemt.
Ik denk dat ze dan wel voor de groentensoep gaat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vet
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Soempie het volgende:
Maar ik snap er niks van, je bent langer dan ik en lichter, maar maat 48?? Ikzelf heb maat 44 en soms zelfs 42. Durf voorlopig in elk geval niet een bruidsmode zaak in als ik het zo hoor.![]()
Ja, je moet er wel iets meer voor doen dan bellen of iets uit de vriezer trekkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan wel voor de groentensoep gaat.Maar prima optie idd.
Als ik shoarma maak doe ik het inderdaad zo. Van rund of kip. Zelf knoflooksaus maken is heerlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan kun je het beter gewoon zelf maken. Kipfilet met shoarma kruiden, knoflooksaus van yoghonaise met verse knoflook. Is vele malen goedkoper, lekkerder en minder vet
Oeh, goed plan! Dat kan best af en toe eens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, ja!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Als je er trouwens nog een hele lading paprika en champignons bijgooit heb je ook meteen je groenten binnen
Mocht je dat willen dan he
Ja, veel lekkerder dan uit een tubequote:Op vrijdag 12 november 2010 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik shoarma maak doe ik het inderdaad zo. Van rund of kip. Zelf knoflooksaus maken is heerlijk.
Maar..ach.. ik zie t straks wel, wat ik ga eten. T soepje net geproefd en die was best lekker.
Da's best een eindje vanuit Bredaquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er niet bijloop als een muffin. M'n kleding past wel gewoon goed.![]()
Lonaa en LovelyLady, leuk! Succes ook.
@ MC en MZ: Rotterdam en Zwolle ken ik wel goed. Ging een aantal jaar terug nog regelmatig in Zwolle winkelen en er naar de bios. Leuke stad! En Rotterdam, daar wonen vrienden en het is niet zo ver van Breda, wel makkelijk. Ben er pas nog naar de Kunsthal geweest.
Ja, dat is lekkerquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Als je er trouwens nog een hele lading paprika en champignons bijgooit heb je ook meteen je groenten binnen
Met champignons ja.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef flugeltje het volgende:
Weersta die verleiding, je kunt hetquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:07 schreef flugeltje het volgende:
Of nee, ik heb trek....
zin
In shoarma dus...
Ja echtquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:07 schreef flugeltje het volgende:
Of nee, ik heb trek....
zin
In shoarma dus...
Ik kan hetquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Weersta die verleiding, je kunt het
Nee, maar ik weet dat je de discipline wel hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef flugeltje het volgende:
kwam het enigzins geloofwaardig over?
Oeh, lekker jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja echtHeb ik geen last van... ik verheug me wel op de sucadelapjes die we gaan maken van het weekend
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Ik kan het
Heb nog een heerlijke salade met warme paddestoelen op het menu staan
Doet me niks die sjoowharmaaa
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sorry he.
Maar ik heb ook honger. trek
Harstikkequote:Op vrijdag 12 november 2010 15:13 schreef flugeltje het volgende:
kwam het enigzins geloofwaardig over?
Dan moet je wat eten.quote:
Ik heb voor morgen ook iets heul lekkers op het menu staan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja echtHeb ik geen last van... ik verheug me wel op de sucadelapjes die we gaan maken van het weekend
Uurtje geleden hele grote groene appel gehad (en hij was LEKKER!)quote:
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uurtje geleden hele grote groene appel gehad (en hij was LEKKER!)
Zo eerst even wat opruimen, champignons kopen e.d. en dan is het tijd voor mijn gezonde shoarma
Apeldoorn kan je komen proeven, zit toch alleen te eten straks..quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:22 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Klinkt goed!Ik hoor wel waar ik kan proeven of je verantwoord bezig bent.
Sorry, je had gelijkquote:
heheheh.. jup.. alhoewel ik nog steeds aan het twijfelen ben om de zak te pakken.. want inderdaad... "eigenlijk" mag het niet...quote:
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn? Een wandeling. Ht is soms even doorbijten, maar het stimuleert je buikspieren en maakt het warm, wat de buikpijn vaak laat verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:02 schreef Barretje80 het volgende:
wij hebben vanavond Kip uit braadzak van de AH..![]()
Volgens mij best verantwoord.. moet er alleen nog wat groenten uit de vriezer bij bedenken..
*pakt stiekem nog wel een zakje chips met dip... Even de vrouwen-buikpijn weg eten*
Wat helpt tegen vrouwenbuikpijn is een warme kruik en neem dan een cracker met hagelslag ofzo of een broodjequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn? Een wandeling. Ht is soms even doorbijten, maar het stimuleert je buikspieren en maakt het warm, wat de buikpijn vaak laat verdwijnen.
En chips mag best, je wilt het alleen niet, want je wil afvallen. En als je het eigenlijk niet wil, waarom zou je het dan nemen? Als je het van jezelf niet mag, wordt het alleen maar interessanter
Ik heb dan liever een warme kop theequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:17 schreef MalaCocinera het volgende:
Een warme kruik, onder de dekens en een glas heerlijke rode wijn erbij. Zaaaaalig
Nee joh, en "buitenstaander" is imho net zo welkom als de tips etc nuttig zijnquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Lovely, maar waarom zou je iets gaan eten als je menstruatiepijn hebt? Je hebt toch pijn en geen trek? DAt zijn 2 totaal verschillende zaken. Je moet voedsel en pijn/verdriet etc. nooit aan elkaar gaan koppelen, want zo maak je van jezelf een emotie eter.
Maar ik ben weer weg. Ik denk dat jullie geen behoefte hebben aan goedbedoelde adviezen van een "buitenstaander"
Thee is dan lekker jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb dan liever een warme kop thee![]()
Ieder zijn ding
Ik zeg toch ook neem als eerste instantie een kruik, als je trek hebt in 'iets' lekkers dan neem ik een cracker met hagelslagquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:18 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Lovely, maar waarom zou je iets gaan eten als je menstruatiepijn hebt? Je hebt toch pijn en geen trek? DAt zijn 2 totaal verschillende zaken. Je moet voedsel en pijn/verdriet etc. nooit aan elkaar gaan koppelen, want zo maak je van jezelf een emotie eter.
Maar ik ben weer weg. Ik denk dat jullie geen behoefte hebben aan goedbedoelde adviezen van een "buitenstaander"
Ik ook hoor (net een kitkat op, niet echt lekker en totaal onnodig). Jammer, want nou neem ik beter geen toetje vanavondquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar ik moet bekennen dat ik met die periode van de maand vaak ook iets meer behoefte heb aan wat lekkers eten
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:19 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb dan liever een warme kop thee![]()
Ieder zijn ding
Ik heb geen moeite met slapenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapIk ben vaak ook heel erg moe in die periode
Oh da's balen als het niet echt lekker isquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook hoor (net een kitkat op, niet echt lekker en totaal onnodig). Jammer, want nou neem ik beter geen toetje vanavond![]()
*sluipt weer naar Slank
Ik ook ja, vreselijk moequote:Op vrijdag 12 november 2010 16:22 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Van dat ene glaasje val ik heerlijk rozig in slaapIk ben vaak ook heel erg moe in die periode
Nee? Ik kan me dan zo goed ontspannen en binnen no time lig ik dan lekker te snurken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik ook ja, vreselijk moeMaar daar helpt een wijntje niet bij
Ben je net bevallen trouwens?quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:25 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb gelukkig nooit veel last gehad van menstruatieklachten, maar mocht dat nu na de bevalling wel gebeuren ga ik het wandelen wel proberen. Een warme kruik helpt overigens ook. Gelukkig heb ik nooit grote cravings voor chocolade....
@marijke, idd ja. Als je dan een keertje zondigt kun je er beter goed van genieten ipv jezelf schuldig voelen, anders was het helemaal voor niets
Nee, hoeveel ik ook slaap, ik blijf moe...quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Nee? Ik kan me dan zo goed ontspannen en binnen no time lig ik dan lekker te snurken.
Maar goed ga nu een sinaasappel oppeuzelen en dan the secret to weightloss vol 2 doen
Zo'n drie maanden geleden heb ik een marathon gelopen inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ben je net bevallen trouwens?En gefeliciteerd
Dat scheelt welHoef je je ook niet te beheersen
Ja, dat vind ik wel. En af en toe kan en mag dat ook best![]()
Bewegen én snoepen is altijd beter dan alleen snoepenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:29 schreef Barretje80 het volgende:
Overigens heb ik vandaag de keuken eriot gesloopt.. en flink wat balken in stukken gezaagt.. met de lichamelijke beweging zit het voor vandaag dus wel goed...
Of is het zo compenseren ook geen goed idee??
Goed beheerst danquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:28 schreef Barretje80 het volgende:
Ik heb altijd enorme vrouwen-krampen.. het liefst wil ik dan in bad, maar dat ziet er een beetje gek uit :p
een warme douche en thee werkt idd ook goed..
Overigens heb ik ALLEEN tijdens die periode in snoep/chips..
de rest van de maand nergens last van..
net 1 handje chips genomen.. das wel weer genoeg..
Willemquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zo'n drie maanden geleden heb ik een marathon gelopen inderdaadDe prijs heet Willem en hij is geweldig!
Al moet je jezelf tijdens de zwangerschap ook wel beheersen hoor, ik ben veel bewuster gaan eten zelfs. En nu moeten de kilo's er af die er al aanzaten voor de zwagnerschap en die er nu bijgekomen zijn
Af en toe een keertje zondigen is bij mij een voorwaarde om het vol te kunnen houden....
Mag ik vast wel even inneuzelen de 27equote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Goed beheerst dan![]()
Ik heb trouwens dit boek aangeraden gekregen van mijn dietist:
[ afbeelding ]
En moet zeggen, het is inderdaad een hele mooie basis om te leren "slank te denken".
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:35 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mag ik vast wel even inneuzelen de 27e
Een orgasme!quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat heel goed helpt tegen vrouwenbuikpijn?
quote:
30 kilo... damnquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Goed beheerst dan![]()
Ik heb trouwens dit boek aangeraden gekregen van mijn dietist:
[ afbeelding ]
En moet zeggen, het is inderdaad een hele mooie basis om te leren "slank te denken".
[..]
WillemLekkere Hollandse naam
En gefeliciteerd
Kan me voorstellen dat er dan inderdaad wat kilo's bijkomen, een vriendin van me is net een dikke maand geleden bevallen, die was geloof ik 30 kg aangekomenMag ik vragen hoeveel er bij jou bijgekomen is?
Goed bezig.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef opinionr het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden in dit Topic.
Heb niet echt zichtbaar overgewicht, maar de weegschaal liegt niet.
Mensen waren altijd erg verbaasd als ik vertelde dat ik bijna 110 kilo woog.
Misschieb ook wel een voordeel dat ik lang en breed ben, waardoor de dikkigheid niet zo opvalt.
Feit is dat ik overgewicht heb en dat ik er vanaf wil. Heb in juni een tijdje zo'n eiwitten dieet gevolgd, maar dit was niet echt een succes. Dat wil zeggen: Ik viel als een gek af, maar verloor enorm veel energie en levenslust. Niet zozeer door het minder eten, maar door het eentonige eten met een gore chemische bijsmaak. Heb daarom maar besloten om na afgelopen zomer te gaan investeren in een duurzame en blijvende techniek:Sporten! En het leuke is, ik heb er nog plezier in ook. Niet alleen mijn gewicht is nu in een dikke (hihi dikke) twee maanden al aardig gezakt, ook voel ik me veel fitter en is mijn conditie weer op het peil van toen ik 13 was. Sinds vorige week ben ik ook bezig gegaan om mijn eetpatroon aan te passen. Gewoon netjes 3x per dag een maaltijd in normale porties. Als tussendoortjes geen chocola of broodje frikandel meer, maar gewoon een granenkoekje oid. En als ik 's avonds na het sporten nog honger heb eet ik een stuk fruit. Nooit gedacht dat het zo makkelijk kon gaan. Als je maar die mentale knop in je kop omzet, ben je al halverwege je streefgewicht. 't zit zooo tussen je oren blijkbaar
heheh van die getrouwde LC kan ik het wel hebben hoorquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:51 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Inderdaad! Zulks een onkuise suggestie naar een ongetrouwde jonge schone :L
Soempie.. kom ook eens HIER kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:19 schreef Soempie het volgende:
Barretje, wanneer ga je trouwen?Gefeliciteerd in elk geval met het voorgenomen huwelijk! Lijkt me echt heel leuk om jurken te kijken en te passen. Mijn stok achter de deur is ook dat m'n vriend en ik gaan trouwen. In de zomer van 2011, dus dat duurt nog even. Maar ik snap er niks van, je bent langer dan ik en lichter, maar maat 48?? Ikzelf heb maat 44 en soms zelfs 42. Durf voorlopig in elk geval niet een bruidsmode zaak in als ik het zo hoor.
![]()
DE, dat is niet het restaurant waar we gegeten hebben. Wat een afkorting ook.Als ik er langs kom dan kijk ik wel welk restaurant het nu precies was. Breda is inderdaad een heel leuke stad! Woon er met veel plezier. Waar komen jullie allemaal vandaan?
Precies! Ik wist ook precies tegen wie ik het zeiquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
heheh van die getrouwde LC kan ik het wel hebben hoor
Ha, Barretje trouwt op de trouwdag van mijn ouders! Grappig.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:56 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Soempie.. kom ook eens HIER kijken
Ik fok vanaf mijn mobiel maar tik het maar in op Amazon. Het is zeg maar walking pilatesquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, hoeveel ik ook slaap, ik blijf moe...
Wat is dat secret to weightloss precies?
30 kilo over de afgelopen 2 jaar. (gestopt met roken, 4 miskramen en een zwangerschap)quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel er bij jou bijgekomen is?
Kijk dat zijn de betere tipsquote:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:48 schreef Lonaa het volgende:
Grmbl....
Vanochtend eerst boodschappen gedaan voor m'n gezonde groentesoep. Inmiddels besloten die morgen te eten en vandaag maar voor de shoarma te gaan.
Shoarmaproducten gehaald. Ga ik net m'n knoflooksaus maken. mayonaise op. Grrmbl.
Dat laatste is zeker zoquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef opinionr het volgende:
Ik zal me ook maar eens melden in dit Topic.
Heb niet echt zichtbaar overgewicht, maar de weegschaal liegt niet.
Mensen waren altijd erg verbaasd als ik vertelde dat ik bijna 110 kilo woog.
Misschieb ook wel een voordeel dat ik lang en breed ben, waardoor de dikkigheid niet zo opvalt.
Feit is dat ik overgewicht heb en dat ik er vanaf wil. Heb in juni een tijdje zo'n eiwitten dieet gevolgd, maar dit was niet echt een succes. Dat wil zeggen: Ik viel als een gek af, maar verloor enorm veel energie en levenslust. Niet zozeer door het minder eten, maar door het eentonige eten met een gore chemische bijsmaak. Heb daarom maar besloten om na afgelopen zomer te gaan investeren in een duurzame en blijvende techniek:Sporten! En het leuke is, ik heb er nog plezier in ook. Niet alleen mijn gewicht is nu in een dikke (hihi dikke) twee maanden al aardig gezakt, ook voel ik me veel fitter en is mijn conditie weer op het peil van toen ik 13 was. Sinds vorige week ben ik ook bezig gegaan om mijn eetpatroon aan te passen. Gewoon netjes 3x per dag een maaltijd in normale porties. Als tussendoortjes geen chocola of broodje frikandel meer, maar gewoon een granenkoekje oid. En als ik 's avonds na het sporten nog honger heb eet ik een stuk fruit. Nooit gedacht dat het zo makkelijk kon gaan. Als je maar die mentale knop in je kop omzet, ben je al halverwege je streefgewicht. 't zit zooo tussen je oren blijkbaar
Ja, ze is net als mij een jojo-er en ik denk dat ze tijdens de zwangerschap ook iets te gemakkelijk iets extra pakte (zo bakte ze ook heel vaak pannenkoeken enzoquote:Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
30 kilo... damn
Ik ga dat boek eens opzoeken in de bieb denk ik
Eens kijkenquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik fok vanaf mijn mobiel maar tik het maar in op Amazon. Het is zeg maar walking pilates
Jeetjequote:Op vrijdag 12 november 2010 20:08 schreef flugeltje het volgende:
[..]
30 kilo over de afgelopen 2 jaar. (gestopt met roken, 4 miskramen en een zwangerschap)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |