Zoquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt super lekkerHoe maak jij zelf tomatensoep?
quote:Tomatensoep
Voorgerecht, 4 Personen
Bereidingstijd: 40Minuten
Ingredienten
750 g trostomaten
2 tenen knoflook
1 ui
1 el olijfolie
1 liter groentebouillon
2 laurierblaadjes
stukje foelie
zout, versgemalen peper
zelfgemaakte soepballetjes
Soepballetjes :
1 bosje bladpeterselie
500 g rundergehakt of half-om-half gehakt
zout, versgemalen peper
Bereidingswijze
Soepballetjes
Hak de peterselie. Meng het gehakt met de peterselie en breng op smaak met zout en peper. Rol met vochtige handen kleine balletjes van het gehakt. Kook de gehaktballetjes in circa 10 minuten gaar in water met zout.
Tomatensoep
Snijd de tomaten in stukjes. Pel en snijd de knoflook. Pel en snipper de ui. Verhit de olie in een (soep)pan en fruit de ui en de knoflook op een halfhoog vuur. Voeg de tomaten toe en bak alles al omscheppend 3 minuten op een hoog vuur. Schenk de bouillon in de pan, breng alles aan de kook en voeg de laurier en de foelie toe. Laat de soep circa 25 minuten op een laag vuur koken tot de tomaten helemaal gaar zijn. Verwijder de foelie en de laurierblaadjes. Pureer de soep en breng op smaak met zout en peper. Voeg de gehaktballetjes toe en warm de soep nog even kort door.
Helemaal goed dan toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik zit een kruidkoek reep (mijn tweede al) dikbelegd met cheddar te kanenMorgen weer een dag hoor
waar ik gewoon de draad weer op pak.
Ziet er goed uitquote:
Ja, ze waren heerlijk! Met zeewierquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Was het wel lekker? De salade?
Wel erg netjes van je
Wow, wat een knalkleur!quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:17 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Deze kleur
[ afbeelding ]
Want de poezen hadden dit gedaan
[ afbeelding ]
Zal morgen even een eindfotootje postenquote:Op zaterdag 13 november 2010 23:40 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wow, wat een knalkleur!Gaaf. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Ook van de rest, met de bank.
En je katten, tsssk, ik zie nog wel een krabpaal staan!
Nou, ik ben vanavond compleet de mist in gegaan. Drank, vette hap en daarna ook nog hapjes. En ik heb niet eens me in het zweet gewerkt met het meubels sjouwen. Kwam niet verder dan wat stoelen en een lampje.
Walk Away The Poundsquote:Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Soempie het volgende:
Wat is WATP?
En goedemorgen natuurlijk.
Da's wel jammer dan ja... Ik merk bij mezelf dat met name voorbereiding erg goed werkt, dus zelf dingen meenemen of regelenquote:Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
Dat is dan wel jammer dat je er niet echt van genoten hebt. Irritant is het dan he als je dan blijft dooreten?quote:Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij superquote:Op zondag 14 november 2010 14:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Grr, deze week heb ik maar 2x gesport. Ik was zó moe (stress op het werk, vermoeid door al het werk) dat ik gewoon geen zin had om te sporten.
Was ik ook maar zó moe dat m'n handen konden afblijven van de zak chips.
Hier inderdaad die dingen ook niet standaard in huis, over het algemeen is dat ook voldoende om het dan te laten staan... Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...quote:Op zondag 14 november 2010 15:14 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij superen als ik er dan toch trek in heb en de trek gaat maar niet weg dan moet ik naar de avondwinkel om de hoek...
Dat doe ik dus wel.quote:Op zondag 14 november 2010 15:41 schreef flugeltje het volgende:
Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...
Ook de avondwinkel? Dat je zeg maar thuis zit slobberpak en je om moet kleden om naar de winkel te gaan? Ik geef toe het komt af en toe voor dat ik dan om 10 s'avonds in de stromende regen bier en chips haalquote:
En bedankt he.quote:Op zondag 14 november 2010 20:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Tijdens series aan de bier en chips zitten dat is een gewoonte waar je niet makkelijk vanaf
hmm, ik ga maar eens kijken of ik wat kan vinden.quote:Er heeft een user in dit topic gepost over negatieve gevoelens koppelen aan eten, misschien heeft ze tips voor je
Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel?quote:Op zondag 14 november 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:
Hou je trouwens als je thuiskomt je werkkleding aan?
quote:Op zondag 14 november 2010 20:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |