abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 november 2010 @ 23:04:47 #176
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88685141
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt super lekker :9 Hoe maak jij zelf tomatensoep?
Zo ;) Komt van Taste of Life...

quote:
Tomatensoep

Voorgerecht, 4 Personen

Bereidingstijd: 40Minuten

Ingredienten
750 g trostomaten
2 tenen knoflook
1 ui
1 el olijfolie
1 liter groentebouillon
2 laurierblaadjes
stukje foelie
zout, versgemalen peper
zelfgemaakte soepballetjes
Soepballetjes :
1 bosje bladpeterselie
500 g rundergehakt of half-om-half gehakt
zout, versgemalen peper

Bereidingswijze
Soepballetjes
Hak de peterselie. Meng het gehakt met de peterselie en breng op smaak met zout en peper. Rol met vochtige handen kleine balletjes van het gehakt. Kook de gehaktballetjes in circa 10 minuten gaar in water met zout.

Tomatensoep
Snijd de tomaten in stukjes. Pel en snijd de knoflook. Pel en snipper de ui. Verhit de olie in een (soep)pan en fruit de ui en de knoflook op een halfhoog vuur. Voeg de tomaten toe en bak alles al omscheppend 3 minuten op een hoog vuur. Schenk de bouillon in de pan, breng alles aan de kook en voeg de laurier en de foelie toe. Laat de soep circa 25 minuten op een laag vuur koken tot de tomaten helemaal gaar zijn. Verwijder de foelie en de laurierblaadjes. Pureer de soep en breng op smaak met zout en peper. Voeg de gehaktballetjes toe en warm de soep nog even kort door.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:06:12 #177
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88685176
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:57 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik zit een kruidkoek reep (mijn tweede al) dikbelegd met cheddar te kanen :P Morgen weer een dag hoor :) waar ik gewoon de draad weer op pak.
Helemaal goed dan toch? ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo ;) Komt van Taste of Life...

[..]

Ziet er goed uit :D Ook maar eens proberen :Y

Heb me vanavond bij de sushi trouwens goed gedragen :D Twee keer salade genomen en maar 1 gefrituurd iets gegeten :D Dus ben niet ontevreden *O*
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88685295
Was het wel lekker? De salade?

Wel erg netjes van je *O*
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:12:06 #179
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88685332
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Was het wel lekker? De salade?

Wel erg netjes van je *O*
Ja, ze waren heerlijk! Met zeewier :9 En eentje met sashimi zalm :9
pi_88686200
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:17 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Deze kleur O+
[ afbeelding ]
Want de poezen hadden dit gedaan :o
[ afbeelding ]
Wow, wat een knalkleur! :D Gaaf. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Ook van de rest, met de bank.

En je katten, tsssk, ik zie nog wel een krabpaal staan!

Nou, ik ben vanavond compleet de mist in gegaan. Drank, vette hap en daarna ook nog hapjes. En ik heb niet eens me in het zweet gewerkt met het meubels sjouwen. Kwam niet verder dan wat stoelen en een lampje. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:42:08 #181
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88686249
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wow, wat een knalkleur! :D Gaaf. Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt. Ook van de rest, met de bank.

En je katten, tsssk, ik zie nog wel een krabpaal staan!

Nou, ik ben vanavond compleet de mist in gegaan. Drank, vette hap en daarna ook nog hapjes. En ik heb niet eens me in het zweet gewerkt met het meubels sjouwen. Kwam niet verder dan wat stoelen en een lampje. :')
Zal morgen even een eindfotootje posten :Y En ja, ze hebben in iedere ruimte van het huis minimaal 1 krabpaal staan _O- Stomme beesten :')

Heb je er wel van genoten? O+ En dan morgen gewoon opnieuw beginnen *O*
pi_88694493
Mogguh, na de koffie WATP 1 mile doen :)
  zondag 14 november 2010 @ 11:47:25 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_88694504
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 14 november 2010 @ 11:53:29 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_88694652
Wat is WATP?

En goedemorgen natuurlijk. c_/
pi_88694765
quote:
Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Soempie het volgende:
Wat is WATP?

En goedemorgen natuurlijk. c_/
Walk Away The Pounds :') van Leslie Sansone, ik heb the ultimate collection met 4 workouts. Het is walk at home ''fitness'' google maar ff, ik vanaf mijn mobiel het is lastig linken. Beloof me dat je niet al te hard zult lachen :')
  zondag 14 november 2010 @ 12:01:24 #186
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_88694841
Goedemorgen c_/

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Heb er niet echt van genoten, dus ik moet er echt wat op gaan verzinnen. Zulke dagen komen te vaak voor. Maar vandaag ben ik weer goed bezig!
Da's wel jammer dan ja... Ik merk bij mezelf dat met name voorbereiding erg goed werkt, dus zelf dingen meenemen of regelen :Y Maar ja, ik weet niet in hoeverre dat ook bij jou past ;)
pi_88694941
quote:
Op zondag 14 november 2010 11:47 schreef Soempie het volgende:
Dat is dan wel jammer dat je er niet echt van genoten hebt. Irritant is het dan he als je dan blijft dooreten?

Gelukkig ben je vandaag weer goed bezig :)
pi_88700052
Grr, deze week heb ik maar 2x gesport. Ik was zó moe (stress op het werk, vermoeid door al het werk) dat ik gewoon geen zin had om te sporten.

Was ik ook maar zó moe dat m'n handen konden afblijven van de zak chips. :(
pi_88700589
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Grr, deze week heb ik maar 2x gesport. Ik was zó moe (stress op het werk, vermoeid door al het werk) dat ik gewoon geen zin had om te sporten.

Was ik ook maar zó moe dat m'n handen konden afblijven van de zak chips. :(
He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij super ^O^ en als ik er dan toch trek in heb en de trek gaat maar niet weg dan moet ik naar de avondwinkel om de hoek...
  zondag 14 november 2010 @ 15:41:53 #190
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88701510
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2010 15:14 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

He wat vervelend.... Is het misschien een idee om die dingen standaard niet in huis te hebben? Dat werkt voor mij super ^O^ en als ik er dan toch trek in heb en de trek gaat maar niet weg dan moet ik naar de avondwinkel om de hoek...
Hier inderdaad die dingen ook niet standaard in huis, over het algemeen is dat ook voldoende om het dan te laten staan... Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88703845
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:41 schreef flugeltje het volgende:

Er voor naar de winkel gaan doe ik dan ook niet...
Dat doe ik dus wel. :{
  zondag 14 november 2010 @ 16:59:24 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88704374
Oeps, dan is het wel een probleem ja...
pi_88705224
quote:
Op zondag 14 november 2010 16:43 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat doe ik dus wel. :{
Ook de avondwinkel? Dat je zeg maar thuis zit slobberpak en je om moet kleden om naar de winkel te gaan? Ik geef toe het komt af en toe voor dat ik dan om 10 s'avonds in de stromende regen bier en chips haal :') Gelukkig vergaat de trek me vaak bij het idee dat ik me om moet kleden :P

Ik zit nu aan een kruidkoek reep en koffie, daarna the secret to weightloss vol 2 doen.
pi_88711020
Nou ehh.... ik ben totdat ik naar bed ga gewoon goed gekleed, dwz dat ik me niet hoef om te kleden om naar de winkel te gaan.

Cafetaria in de buurt: 2 minuutjes lopen
Tankstation in de buurt: 7 minuutjes lopen
AH XL: 10 minuutjes fietsen / 5 minuutjes rijden

Dit overkomt me trouwens enkel wanneer ik tv kijk (en ik volg best veel tv-series en kijk ook veel films) én moe ben. De laatste tijd komt het 'moe zijn' helaas te vaak voor. :( Ik heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende omtrent de werkdruk/stress, want dit gaat (weer) de verkeerde kant op.
pi_88711539
Tijdens series aan de bier en chips zitten dat is een gewoonte waar je niet makkelijk vanaf :') Er heeft een user in dit topic gepost over negatieve gevoelens koppelen aan eten, misschien heeft ze tips voor je :)
pi_88712316
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 20:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Tijdens series aan de bier en chips zitten dat is een gewoonte waar je niet makkelijk vanaf :')
En bedankt he. :P Gelukkig lust ik geen bier, dat scheelt alweer... Ik eet het 'gewoon' met water (1 zap chips + 1,5liter water)...

Overigens heb ik het echt ruim een halfjaar volgehouden om slechts 1 á 2 zakken chips per maand te eten. Dat doe ik nu per week (als het al niet meer is). :(

Dit heb ik ook al voorgelegd aan mijn personal trainer, zij heeft al wat tips gegeven (bijv. een van mijn tussendoortjes, bestaande uit Liga evergreen koekjes, te vervangen door een handje ongezouten noten). Proteïnen schijnen het hongergevoel te onderdrukken. Ze gaat ook nog even overleggen met een voedingsdeskundige die ze kent.

quote:
Er heeft een user in dit topic gepost over negatieve gevoelens koppelen aan eten, misschien heeft ze tips voor je :)
hmm, ik ga maar eens kijken of ik wat kan vinden.
pi_88712694
Hou je trouwens als je thuiskomt je werkkleding aan?
pi_88712952
quote:
3s.gif Op zondag 14 november 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:
Hou je trouwens als je thuiskomt je werkkleding aan?
Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel? :')
pi_88713165
quote:
Op zondag 14 november 2010 20:47 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ja... Dat is toch niet abnormaal, of wel? :')
:')

Het kan ''ontstressend'' werken zodra je thuiskomt om je onmiddelijk om te kleden. Je schudt dan als het ware het werk van je af. Ik merk dat het mij minder gehaast maakt. Dit is trouwens niet zo zweverig bedoeld als het klinkt :')
  zondag 14 november 2010 @ 21:07:12 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88714187
Ik heb vanavond een klein frietje op en ik heb er enorm van genoten! :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')