SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk
Degene die willen:
- Purdey
- House_is_a_feeling
- Piles
- L0we
- FalleNk810i
- Marco001
- Monsterd.
Misschieners:
- Cherrylips
- Goddelijker
- Sjoegerd
Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst
[ Bericht 8% gewijzigd door monsterd. op 10-11-2010 10:05:27 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op woensdag 10 november 2010 09:29 schreef monsterd. het volgende:
ik heb nu al een tijdje de cd van maroon 5 in mijn radio zitten.. Daarnaast wissel ik het nu af met een te foute zomermix en nog foutere liedjes die ik zelf ooit op cd heb gezet (vengaboys, jamai, billy crawford). Ik luister maar weinig radio op het moment, vooral omdat ik me erger aan de Poolse variatie op het engels. Ze spreken echt alles super verpaupert uit..
![]()
[..]
Die mensen denken vaak dat ze gewoon alles mogen omdat zij toevallig wat later zijn.. Ja dahaaaag..
Scheelt dat je geen schade hebt, weet je zeker dat je de auto van de buurvrouw hebt geraakt?
en dan ook nog eens op de linkerbaanquote:Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef craftyvirus het volgende:
100 rijden waar je 120 mag terwijl het niet druk is. Daar kan ik me zo aan ergeren...
Enorm irritant :/ Maar ik raakte de auto wel jaquote:Op woensdag 10 november 2010 09:29 schreef monsterd. het volgende:
Die mensen denken vaak dat ze gewoon alles mogen omdat zij toevallig wat later zijn.. Ja dahaaaag..
Scheelt dat je geen schade hebt, weet je zeker dat je de auto van de buurvrouw hebt geraakt?
Ah superkutquote:Op woensdag 10 november 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Enorm irritant :/ Maar ik raakte de auto wel ja
Bij mij in de buurt op loop/fietsafstand zitten, even denken, 6 basisscholen. En nóg gaat iedereen die kinderen met de auto afdroppen. Waardoor het indd een enorme chaos wordt met parkeren en auto's, wat jij indd beschrijft Cherryquote:Op woensdag 10 november 2010 09:40 schreef CherryLips het volgende:
M'n nicht waar ik vaak langs ga woont vlak naast een basisschool. Altijd lachen daar rond een uur of drie. Dan gaan we in de slaapkamer boven staan en kunnen we de chaos in de straat overzien. Mensen die de auto schuin op een hoek parkeren zodat er niemand meer langs kan, mensen die de auto aan de zijkant parkeren zodat er - jawel - niemand meer langs kan. Dubbel parkeren, auto's op de stoep. Geweldig. Midden in een woonwijk in een woonerf. En wedden dat minstens de helft van die mensen gewoon in die enorm auto-onvriendelijke wijk woont en alsnog met de auto gaat?
Nouja, je weet iig dat de fout niet bij jou ligt, dat is iig al fijn. Nouja, wat betreft parkeren kun jem isschien op een andere manier inpakeren, wat voor jou fijn is? Als ik bijv. achteruit in parkeer doe ik dat niet op de spiegels maar kijk ik gewoon naar achter.. Is makkelijker omdat de auto toch klein isquote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt op loop/fietsafstand zitten, even denken, 6 basisscholen. En nóg gaat iedereen die kinderen met de auto afdroppen. Waardoor het indd een enorme chaos wordt met parkeren en auto's, wat jij indd beschrijft Cherry
Ja, superkut gewoon. Voel me er behoorlijk bluh onder. Volgende keer nog beter kijken, en nog voorzichtiger rijden
Ach, van de ene kant inderdaad iritant maar goed: Waar jij je druk om kan maken. Als het niet druk is kun je gemakkelijk de linkerbaan op om in te halen, kwestie van een beetje vooruit kijken. Sommige (oude) auto's rijden een stuk prettiger met 100~110 in plaats van 120~130.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:34 schreef craftyvirus het volgende:
100 rijden waar je 120 mag terwijl het niet druk is. Daar kan ik me zo aan ergeren...
bij mijn opa en oma zitten ook 2 scholen tegenover hun huis, ze hebben een behoorlijk riante oprit(Je kan er zonder te hoeven steken een u-turn maken OP de oprit). Alleen een aantal personen parkeren hun auto's altijd dusdanig op de oprit(als ze wegbrengen/ophalen) dat er geen enkele auto meer langs kan, en mijn opa dus niet eens de auto in de garage kan zetten! En dan hebben opa en oma al een gedeelte van de oprit geblokkeerd met stenen.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt op loop/fietsafstand zitten, even denken, 6 basisscholen. En nóg gaat iedereen die kinderen met de auto afdroppen. Waardoor het indd een enorme chaos wordt met parkeren en auto's, wat jij indd beschrijft Cherry
Ja, superkut gewoon. Voel me er behoorlijk bluh onder. Volgende keer nog beter kijken, en nog voorzichtiger rijden
Hier: USbstick met van alles en nog wat, van Papa Roach t/m T.a.T.uquote:Op woensdag 10 november 2010 09:50 schreef Purdey het volgende:
Oh ja, de muziek vraag. Ik luister altijd naar Radio 538. Simpelweg omdat ik geen CD speler heb. Anders zou ik er CD's in stoppen die ik thuis ook luister: Radiohead, Anouk, Coldplay en soms iets van Nirvana
En gelijk heb je naar mijn mening, het is niet voor niets de oprit van je opa en oma en niet van ouders van die kinderen.. Ik zou ook gerust mijn auto er zo voor zetten dat de ander er niet meer in kan. Ik weet namelijk hoe irritant het is.. Ik heb zelf een gehandicapte broer en mijn ouders hebben een speciale bus voor hem, met een speciale parkeerplek voor de deur, zodat a. de bus ergens kan staan b. je de lift kan gebruiken. Soms zie ik daar mensen ook gauw even hun auto neer zetten als de vriend van mijn moeder er niet is, dan hoop ik zo stiekem dat hij dan thuis komt en dan de bus gewoon voor die auto parkeert zodat die er niet uit kan. Er staat niet voor niets een kenteken bij die parkeerplek, en het is gewoon nodig dat mijn broertje normaal de auto uit moet kunnen komen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij mijn opa en oma zitten ook 2 scholen tegenover hun huis, ze hebben een behoorlijk riante oprit(Je kan er zonder te hoeven steken een u-turn maken OP de oprit). Alleen een aantal personen parkeren hun auto's altijd dusdanig op de oprit(als ze wegbrengen/ophalen) dat er geen enkele auto meer langs kan, en mijn opa dus niet eens de auto in de garage kan zetten! En dan hebben opa en oma al een gedeelte van de oprit geblokkeerd met stenen.
Nog erger: Als mijn opa er wat van zegt, omdat hij er niet langs kan met zijn auto, krijgt hij gewoon een grote bek dat hij zich er niet mee moet bemoeien enzo...
Als ik er een keer met een rolstoelbus kom bij mijn opa en oma, en er staan weer auto's, ga i kgewoon schijt aan hun hebben, zet ik de bus er dusdanig naast dat ze maar lekker via de passagierszijde in moeten stappen, en niet wegkunnen...
Oh, en ik heb dan geen haast, en verplaats de bus pas als ik zelf weer weg moet.
Dat soort mensen vragen er gewoon om namelijk...
Ook lekker aso, wel leuk dat er dan een hond op je af komt iigquote:Op woensdag 10 november 2010 10:08 schreef CherryLips het volgende:
Wij hadden vroeger een binnenplaatsje in het centrum, voor de auto's van de zaak en voor leveranciers. Zat een poort voor, die zat niet op slot maar er zat wel een haak op. En NOG waren sommige mensen zo onbeschoft om te poort open te duwen en hun auto op het binnenplaatsje neer te zetten zodat er verder niemand meer in of uit kon.
Of kennissen die denken dat ze wel even bij ons in het centrum mochten parkeren. Die zetten hun auto er dan neer en lieten hun sleutels achter voor het geval de auto verzet moest worden. Ja leuk dat ze meedachten, maar waar moesten ze die auto dan laten als er een leverancier kwam?
Mooie tijden
O, en er liep ook nog een hond los, dus erg leuk als mensen de poort zelf gingen openmaken
Klein hondje, wist niet eens dat ze kon bijtenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ook lekker aso, wel leuk dat er dan een hond op je af komt iigZou mij iig al afschrikken denk ik..
Nouja, dat maakt niet uit. Het blaftquote:Op woensdag 10 november 2010 10:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Klein hondje, wist niet eens dat ze kon bijten. Maar wel eentje die niet meer terugkwam
.
Florence and the Machine.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:07 schreef Marco001 het volgende:
het album "lungs", kan ff niet op de bandnaam komen
Doe het zoals ik:quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef JDude het volgende:
[..]
Florence and the Machine.
Ik zou op zich ook wel af en toe m'n MP3's in de auto af willen spelen. Maar dat betekent of gaan klooien met een FM-zendertje, waar ik te veel negatieve reacties over lees, of de standaard Renault-radio uit de Clio halen, en daar heb ik dan ook weer geen zin in.
Nou ja, 3FM voldoet ook prima!
Ziet er netjes uit! Ik heb trouwens wel een fm transmitter, en heb die gebruikt toen ik naar Polen toe reed. Werkte prima hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Doe het zoals ik:
[ afbeelding ]
Ipod aan de cdwisselaar aansluiting. Jouw radio heeft vast ook een aux of een wisselaar-aansluiting?
FM transmitter moet je nooit aan beginnen. Dat is pure bagger.
Nee, maar ik denk dat het te maken heeft met de kou, dat ineens veel lampjes het begeven.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef CasB het volgende:
Ben ik de enige die er last van heeft dat er tegenwoordig veel auto's rondrijden zonder fatsoenlijke verlichting? Als in: 1 van de koplampen werkt niet, of alleen het parkeerlicht( = stadslicht) werkt, mensen die met parkeerlicht rijden, mensen die geen verlichting aan hebben als het schemert/regent/donker is.
Nee hoor! Ik heb dr elke dag last van. Mensen die met groot licht rijden, mensen die met verblindende koplampen rijden, en dan ook nog eens precies in je linkerbuitenspiegel schijnen, omdat ze precies schuin achter je gaan rijden. Net zo vervelend als mensen die geen richting aangeven en mensen die denken dat als ze richting aangeven voorrang hebben, en dus gewoon op goed geluk doorduwen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:45 schreef CasB het volgende:
Ben ik de enige die er last van heeft dat er tegenwoordig veel auto's rondrijden zonder fatsoenlijke verlichting? Als in: 1 van de koplampen werkt niet, of alleen het parkeerlicht( = stadslicht) werkt, mensen die met parkeerlicht rijden, mensen die geen verlichting aan hebben als het schemert/regent/donker is.
goed bezigquote:Op woensdag 10 november 2010 10:42 schreef Goddelijker het volgende:
Winterbanden zitten er onder.
Wel even wennen hoor.
Het rijdt vooral anders omdat de banden smaller en hoger zijn, dus kan iets minder snel de bocht door zonder iets te gaan glijden.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik heb dr elke dag last van. Mensen die met groot licht rijden, mensen die met verblindende koplampen rijden, en dan ook nog eens precies in je linkerbuitenspiegel schijnen, omdat ze precies schuin achter je gaan rijden. Net zo vervelend als mensen die geen richting aangeven en mensen die denken dat als ze richting aangeven voorrang hebben, en dus gewoon op goed geluk doorduwen.
[..]
goed bezig. Rijdt wel wat anders he? Laat het nu maar sneeuwen!
Muziek heb ik uit mn radio + 12 cd wisselaar. Daar zit mn cursus frans in, en spul in als My Chemical romance, Take That, Linkin park, en nog een paar waarvan ik niet op de naam kan komen
Geloof niet dat dat zó veel is. En dat zie je toch ook wel, als 1 koplamp kapot is? Ik check dat altijd even als ik achter een andere auto stil sta.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat het te maken heeft met de kou, dat ineens veel lampjes het begeven.
Een goedkoop ding van de, als je wil kan ik je wel de link van dealextreme sturenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef JDude het volgende:
@kikooo: Dat ga ik eens even uitzoeken!
@monsterd: Welke heb je?
Tof.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:51 schreef monsterd. het volgende:
Een goedkoop ding van de, als je wil kan ik je wel de link van dealextreme sturen
Ik heb er eentje van belkin, die bevalt me erg goedquote:Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef JDude het volgende:
@monsterd: Welke heb je?
Je merkt het niet altijd.. Ik heb ook toen een dag of 2 rondgereden met een kapotte voorlamp, zonder dat ik het echt door had.. Ik merkte het verschil niet zo goedquote:Op woensdag 10 november 2010 10:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat zó veel is. En dat zie je toch ook wel, als 1 koplamp kapot is? Ik check dat altijd even als ik achter een andere auto stil sta.
Hoe weet je dan dat hij 2 dagen kapot was?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je merkt het niet altijd.. Ik heb ook toen een dag of 2 rondgereden met een kapotte voorlamp, zonder dat ik het echt door had.. Ik merkte het verschil niet zo goed
Vervolgens moet je hem natuurlijk wel vervangen, iets wat veel mensen niet doenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat zó veel is. En dat zie je toch ook wel, als 1 koplamp kapot is? Ik check dat altijd even als ik achter een andere auto stil sta.
Dan straalt je auto niet veel licht uit. Of staan je lampen niet heel goed ingesteld...quote:Op woensdag 10 november 2010 10:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je merkt het niet altijd.. Ik heb ook toen een dag of 2 rondgereden met een kapotte voorlamp, zonder dat ik het echt door had.. Ik merkte het verschil niet zo goed
Dat schat ikquote:Op woensdag 10 november 2010 10:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat hij 2 dagen kapot was?
Ik reed gewoon niet veel in het donker, en mijn grootlicht deed het wel gewoon. Daarnaast had ik nog nooit eerder meegemaakt dat een lamp kapot was dus had ik het ook niet opgemerkt dat aan 1 zijde het licht niet echt scheen.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan straalt je auto niet veel licht uit. Of staan je lampen niet heel goed ingesteld...
Ja, dat kan ook. Dan valt het inderdaad niet zo op.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik reed gewoon niet veel in het donker, en mijn grootlicht deed het wel gewoon. Daarnaast had ik nog nooit eerder meegemaakt dat een lamp kapot was dus had ik het ook niet opgemerkt dat aan 1 zijde het licht niet echt scheen.
Een collega reed toevallig voor me en die zei het tegen me, die kwam ik wel vaker tegen en eerder hoorde ik er niets over vandaar dat ik denk dat het maar een dagje of 2 heeft geduurd.
Dat wist ik toen ook niet, dat hoorde ik later pasquote:Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook. Dan valt het inderdaad niet zo op.
Maar dat je grootlicht het nog wel doet is wel logisch hoor.
http://www.dension.com/en/downloads/car-compatibilityquote:Op woensdag 10 november 2010 10:48 schreef JDude het volgende:
Geweldig!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autoweek.nl/au(...)mbi-12-TDI-Greenline
Wat een mooi verhaal
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autoweek.nl/au(...)mbi-12-TDI-Greenline
Wat een mooi verhaal
Zo, indd! Ik bedoel, weten ze wel niet wie jij bent ofzoquote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Over dat parkeren kan ik hier, zelfs hier in Raalte ja, ook over meepraten. Ik woon tegenover een basisschool en elke keer rond 8.30 en 15.00 is het raak. De hele straat lijkt zowat te zijn afgezet en alle prive parkeerplaatsen worden ingenomen! Sommigen zijn zelfs zo asociaal om de auto voor m'n huis neer te zetten en er gewoon in te blijven zitten, wachtend op het kind. Blijf dan gewoon aan de straat staan en laat mij gewoon parkeren!
Gewoon even flink toeteren.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Over dat parkeren kan ik hier, zelfs hier in Raalte ja, ook over meepraten. Ik woon tegenover een basisschool en elke keer rond 8.30 en 15.00 is het raak. De hele straat lijkt zowat te zijn afgezet en alle prive parkeerplaatsen worden ingenomen! Sommigen zijn zelfs zo asociaal om de auto voor m'n huis neer te zetten en er gewoon in te blijven zitten, wachtend op het kind. Blijf dan gewoon aan de straat staan en laat mij gewoon parkeren!
Gelukkig heb ik die terror niet. Ik woon ook tegenover een basisschool (wie eigenlijk niet:P) maar die is ligt zo aan een weg dat er gewoon niet geparkeerd kan worden. Auto's kunnen daar haast niet komen. Er is wel een doodlopendestraat in de buurt van die basisscholen maar daar zit ook nog een kinderdag verblijf, dus het is dan soms wel even druk. Gelukkig, bij mijn weten dan parkeren die mensen daar niet super aso. Ze willen alleen nog wel eens superaso de straat uit rijden zonder naar rechts te kijken, maar dat kan overal gebeuren.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Precies!quote:Op woensdag 10 november 2010 14:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo, indd! Ik bedoel, weten ze wel niet wie jij bent ofzo![]()
Edit: Kom net thuis, blijkt vaderlief mijn beschadigde bumper te hebben opgepoetst met cockpitspray. Hij bleek toch een beetje gekrast
Ik heb madame zelfs aangesproken en ze vertikte het want ze moest wachten op haar kindquote:
Basisscholen zouden ze buitenaf moeten plaatsenquote:Op woensdag 10 november 2010 15:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik die terror niet. Ik woon ook tegenover een basisschool (wie eigenlijk niet:P) maar die is ligt zo aan een weg dat er gewoon niet geparkeerd kan worden. Auto's kunnen daar haast niet komen. Er is wel een doodlopendestraat in de buurt van die basisscholen maar daar zit ook nog een kinderdag verblijf, dus het is dan soms wel even druk. Gelukkig, bij mijn weten dan parkeren die mensen daar niet super aso. Ze willen alleen nog wel eens superaso de straat uit rijden zonder naar rechts te kijken, maar dat kan overal gebeuren.
Dan had ik 'm lekker dubbel geparkeerd zodat zij zelf niet weg zou kunnen.quote:Op woensdag 10 november 2010 15:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies!
Ach, hoef je het zelf niet te doen
[..]
Ik heb madame zelfs aangesproken en ze vertikte het want ze moest wachten op haar kind![]()
[..]
Basisscholen zouden ze buitenaf moeten plaatsen
Helaas sta ik dan op de wegquote:Op woensdag 10 november 2010 15:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan had ik 'm lekker dubbel geparkeerd zodat zij zelf niet weg zou kunnen.
Die heb ik ook in mijn 206quote:Op woensdag 10 november 2010 16:06 schreef Catch_me het volgende:
Een vriend van me heeft vandaag zijn nieuwe suzuki swift opgehaald. Ik zag dat hij van die mooie RVS instaplijsten had en werd een beetje jaloers dat ik die ook niet heb genomen want het ziet er erg sjiek uit.
Heb dus net bij de mitsubishi boer ook een paar (voor en achter) "entry guards" besteld
[ afbeelding ]
Hier tegenover precies hetzelfde verhaalquote:Op woensdag 10 november 2010 09:40 schreef CherryLips het volgende:
M'n nicht waar ik vaak langs ga woont vlak naast een basisschool. Altijd lachen daar rond een uur of drie. Dan gaan we in de slaapkamer boven staan en kunnen we de chaos in de straat overzien. Mensen die de auto schuin op een hoek parkeren zodat er niemand meer langs kan, mensen die de auto aan de zijkant parkeren zodat er - jawel - niemand meer langs kan. Dubbel parkeren, auto's op de stoep. Geweldig. Midden in een woonwijk in een woonerf. En wedden dat minstens de helft van die mensen gewoon in die enorm auto-onvriendelijke wijk woont en alsnog met de auto gaat?
Maar wel allemaal klagen over de vele auto's en het gevaar rond de basisschool hèquote:Op woensdag 10 november 2010 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Parkeren op de meest hinderlijke plekken want ja "het is toch maar even?" om vervolgens uitgebreid te gaan staan beppen met collegamoeders, niet op de kinderen lettend die niet zelden kriskras over de straat heen en weer vliegen![]()
Zoiets had ik ook voor me. We stonden 3 en 4, het wordt groen, iedereen begint alvast te rollen. We rijden stapvoets en de auto voor me blijft dat rijden, terwijl 1 en 2 gewoon lekker optrekkenquote:-Auto die bij het stoplicht eerst optrekt en vervolgens op de rem trapt om een duistere reden waardoor ik natuurlijk nét te laat ben![]()
Het is mooi én functioneel inderdaad. Dat is die 50 euro die het mij gekost heeft wel waard.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:19 schreef Catch_me het volgende:
Ziet er netjes uit ja!
En het heeft ook nog een functie, je hoeft maar 1 x met je hak van je schoen op je dorpel te staan bij instappen en je hebt met een beetje pech een beschadiging.
Hoe is het afgelopen met het rem-verhaal trouwens?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:06 schreef Catch_me het volgende:
Een vriend van me heeft vandaag zijn nieuwe suzuki swift opgehaald. Ik zag dat hij van die mooie RVS instaplijsten had en werd een beetje jaloers dat ik die ook niet heb genomen want het ziet er erg sjiek uit.
Heb dus net bij de mitsubishi boer ook een paar (voor en achter) "entry guards" besteld
[ afbeelding ]
Geen idee of ze dat allemaal doen maar er zit een heel stel tussen dat zich gedraagt alsof de verkeersregels niet gelden rond het begin en einde van de schooltijd in ieder geval. Iedere weldenkende verkeersdeelnemer let bij een school extra op en matigt nog wat snelheid maar als je dan ziet dat er nogal wat moedertjes zijn die zich daar naar gaan gedragen en dus zelf maar nergens meer op letten en erop rekenen dat alles en iedereen zich wel aan hen aanpast erger ik me echt kapot.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar wel allemaal klagen over de vele auto's en het gevaar rond de basisschool hè
Dat gaat weer wat ver vind ik, als mensen zich gewoon een beetje aan de regels houden en proberen om de overlast te minimaliseren kom je al een heel eind.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:04 schreef CasB het volgende:
Hier in het dorp is trouwens een auto(stop)verbod bij scholen geloof ik. Of de kinderen moeten gewoon lopend/fietsend naar school gebracht worden.
Ik zit meestal te switchen tussen radiostations, luister veel naar BNR, als dat te saai wordt of ik me te veel erger aan de ongenuanceerde stellingen die door Joost Eerdmans en collega's worden gelanceerd ga ik meestal wat muziek opzoeken.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo weer thuis
Nog even reageren op muziek in de auto. Als de radio aanstaat heb ik radio Veronica, anders een cd met alternative rock of metal.
Musequote:Op woensdag 10 november 2010 17:11 schreef Piles het volgende:
CD van Editors, Arctic Monkeys, Muse of The Killers voor de korte afstand. iPod voor de lange afstand![]()
Heb pas wel per ongeluk de file-informatie aangezet op de radio, dat is wel handig
quote:Op woensdag 10 november 2010 17:11 schreef Piles het volgende:
CD van Editors, Arctic Monkeys, Muse of The Killers voor de korte afstand. iPod voor de lange afstand![]()
Heb pas wel per ongeluk de file-informatie aangezet op de radio, dat is wel handig
quote:Op woensdag 10 november 2010 17:11 schreef Piles het volgende:
Editors, Arctic Monkeys, Muse of The Killers
*klik*quote:Op woensdag 10 november 2010 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Alhoewel ik nooit meer Muse luister
Dat ik t niet meer luister betekend niet dat ik het niet hebquote:
Mooi, hij staat er tussen. Wat was je er ongeveer voor kwijt?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.dension.com/en/downloads/car-compatibility
Ik heb een Gateway 100.
Ik denk, ik motiveer je even om het weer te gaan luisteren, ik had het zelf toevallig ook opstaanquote:Op woensdag 10 november 2010 17:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat ik t niet meer luister betekend niet dat ik het niet heb.. Heb gewoon veel liever een potje metal in de auto
Ik denk ongeveer 120 euroquote:Op woensdag 10 november 2010 17:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Mooi, hij staat er tussen. Wat was je er ongeveer voor kwijt?
Drowning Pool staat nu hier aan.. Eerste album natuurlijkquote:Op woensdag 10 november 2010 17:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk, ik motiveer je even om het weer te gaan luisteren, ik had het zelf toevallig ook opstaan.
Let the bodies hit the floor? Sinner?quote:Op woensdag 10 november 2010 17:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Drowning Pool staat nu hier aan.. Eerste album natuurlijk..
Dat album jaquote:Op woensdag 10 november 2010 17:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Let the bodies hit the floor? Sinner?
Ik mag 1500 euro aan "onderzoeks" kosten betalen. Vette oplichting maar ja, deels eigen schuld dikke bult enzo.quote:Hoe is het afgelopen met het rem-verhaal trouwens?(of heb ik dat gemist?
)
Ik heb een USB-stick van 4GB en een van 2GB eraan hangen.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:34 schreef Cassius het volgende:
Muziek in de auto? 1 GB aan techno-livesets op SD-kaartje
Zwabberende AX-enquote:
Die van onze 206 zijn heel anders... had jij niet ook een airline 206?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die heb ik ook in mijn 206
[ afbeelding ]
Deze heb ik later gekocht.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die van onze 206 zijn heel anders... had jij niet ook een airline 206?
De VID heeft de redelijk zeldzame code zwart (zeer zware spits) in de voorspelling staan voor morgenavond. Zal me benieuwen!quote:
Laat maar komen.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:04 schreef JDude het volgende:
[..]
De VID heeft de redelijk zeldzame code zwart (zeer zware spits) in de voorspelling staan voor morgenavond. Zal me benieuwen!
Zolang de Moerdijkbrug maar niet wordt afgesloten. Al moet het daarvoor volgens mij nog wel wat harder waaien dan het morgen gaat doen.quote:
nou, liever niet, moet morgen om 18.45 in Leeuwarden zijn.. normaal ga ik dan om 17.00 weg, maar zal nu misschien maar wat eerder vertrekken..quote:
Kijk eens bij de Halfords, hebben ze wel zoiets..quote:Op woensdag 10 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Hmm, zou die instapstrip ook voor een micra te koop zijn? Is zoiets zelf te monteren? Of is dat gek op een micra?
Ik moest de mijne vastplakken met dubbelzijdig tape, dus zoiets is zeker zelf te monteren.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Hmm, zou die instapstrip ook voor een micra te koop zijn? Is zoiets zelf te monteren? Of is dat gek op een micra?
Ah, zal dadelijk eens kijken bij Halfords op de website danquote:Op woensdag 10 november 2010 19:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik moest de mijne vastplakken met dubbelzijdig tape, dus zoiets is zeker zelf te monteren.
Pedalen wordt nog lastig om aan te komen, of je moet ze via internet of de sloop kopen. Want de dealer mag ze geloof ik niet meer verkopen ivm regels dat er niks veranderd mag worden aan de pedalen (tenminste, dat is het verhaal dat ik een aantal keer gehoord heb bij een Peugeot-dealer).quote:Op woensdag 10 november 2010 19:38 schreef Marco001 het volgende:
tuurlijk wel,
koop gewoon dat ding van de Halfords.. Met een beetje creativiteit..
Hier komen nog ander epedalen, grille(embleemloos), en volgend voorjaar 17" wielen en dan vind ik het wel best... Hooguit nog een facelift voorbumper.
Dan doe je ze dicht en zet je de verwarming aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:41 schreef Purdey het volgende:
M'n moeder probeerde het helemaal te gek te maken gister. M'n stuur was enorm koud, en ik had echt pijnlijke vingers van de kou. Zegt ze ineens 'Je kunt van die schapenvachten hoesjes kopen, voor om je stuur!'Dan hoef ik alleen nog maar zo'n stoelzitting te kopen met van die houten kralen, en de oma look is af
Toen ik vanmorgen in de auto zat had ik de ramen even open gezet, was niet handig: Toen ik uitademde kwam er gewoon condens uit m'n mond
Heb ik ook daarna gedaanquote:Op woensdag 10 november 2010 19:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan doe je ze dicht en zet je de verwarming aan.
Even letten op dat de verwarming op het standje staat om lucht van buiten te halen. Dan de verwarming goed warm aan even al het vocht laten opnemen in de lucht en dan het raam een stukje open. En anders je ramen eens goed schoonmaken, wil ook vaak helpen.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb ik ook daarna gedaanM'n ramen besloegen nogal, en als de ramen opengaan, verdwijnt het vaak.
Hooray voor de VAG dealer, die nog gewoon VW R pedalen mag en kan verkopen, zelfs in nette sets!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Pedalen wordt nog lastig om aan te komen, of je moet ze via internet of de sloop kopen. Want de dealer mag ze geloof ik niet meer verkopen ivm regels dat er niks veranderd mag worden aan de pedalen (tenminste, dat is het verhaal dat ik een aantal keer gehoord heb bij een Peugeot-dealer).
Aan de andere kant vind ik het ook wel zo veilig. Dat je niet een 343e handse auto koopt waarbij de pedalen niet helemaal netjes en goed zijn vastgezet.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hooray voor de VAG dealer, die nog gewoon VW R pedalen mag en kan verkopen, zelfs in nette sets!
of een busje anticondens spray van de actionquote:Op woensdag 10 november 2010 19:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Even letten op dat de verwarming op het standje staat om lucht van buiten te halen. Dan de verwarming goed warm aan even al het vocht laten opnemen in de lucht en dan het raam een stukje open. En anders je ramen eens goed schoonmaken, wil ook vaak helpen.
bij mij zijn het gewoon pedalen die je er(als het goe dis) zo af kan schuiven.. alleen een eventuele voetensteun moet vast worden gemaakt met 2* torxquote:Op woensdag 10 november 2010 19:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het ook wel zo veilig. Dat je niet een 343e handse auto koopt waarbij de pedalen niet helemaal netjes en goed zijn vastgezet.
Maar je kan natuurlijk beter proberen de bron weg te nemen ipv het probleem op te lossen door middel van sprays.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:47 schreef Marco001 het volgende:
en/
[..]
of een busje anticondens spray van de action
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Even letten op dat de verwarming op het standje staat om lucht van buiten te halen. Dan de verwarming goed warm aan even al het vocht laten opnemen in de lucht en dan het raam een stukje open. En anders je ramen eens goed schoonmaken, wil ook vaak helpen.
mwah, bij taxis werkt het bron wegnemen niet echt..quote:Op woensdag 10 november 2010 19:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar je kan natuurlijk beter proberen de bron weg te nemen ipv het probleem op te lossen door middel van sprays.
En ramen kun je gewoon schoonmaken met water en een scheutje ammonia.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!Moet m'n auto sowieso eens goed wassen, hij is behoorlijk vies
Maar ik vind het zo koud buiten, en om dan een uur met een emmertje sop in de weer te gaan.. Van het weekend misschien toch maar eens door de zure appel heen bijten
Ga ik doen!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ramen kun je gewoon schoonmaken met water en een scheutje ammonia.
Klopt, dat is vreselijk.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, bij taxis werkt het bron wegnemen niet echt..
Heb wel eens gehad s';winters: aan het werk, steeds vrij schone ramen gehad, moet ik een paar mensen ophalen van een kroeg, stappen ze in, en direct beslaan de ramen enorm.
Gelukkig heeft een Skoda een supergoede ontwasemerfunctie
volgens carbase heb ik geen schuif/kanteldak, heb ik echter wel..quote:Op woensdag 10 november 2010 19:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Recirculatiestand.. Heb ik niet
Optielijstje in Carbase is ook lekker karig
Achteraf ingebouwdquote:Op woensdag 10 november 2010 20:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
volgens carbase heb ik geen schuif/kanteldak, heb ik echter wel..
Dat is nu juist de grap: Het dakje is juist niet achteraf ingebouwd + dat dat een standaardoptie was, terwijl op carbase staat dat het geen eens eenn optie op mijn auto was...quote:Op woensdag 10 november 2010 20:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Achteraf ingebouwd.. Bij mij staat het wel als optie leverbaar maar ik heb toch geen origineel kanteldakje voor zover ik weet.
Gewoon, omdat het kan?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Flauwquote:Op woensdag 10 november 2010 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, zo krap als op de foto's staan ze niet altijd, maar 5 cm is een goed gemiddeldequote:
Toevallig weet ik dat alledrie de auto's op de foto's van hem zijnquote:Op woensdag 10 november 2010 20:29 schreef Geelman het volgende:
Hmm, Ik zou wel een beetje zenuwachtig worden als een van die auto's van mij zou zijn.
Mijn Golf II heeft geen stuurbekrachtiging, dus ik was in het begin 5x aan het steken voordat die auto goed in het parkeervak stond. Nu gaat het een stuk beter.
Autorijden is natuurlijk helemaal geweldig!
omdat ?quote:
Is er niet meer ruimte dan, of vind je het leuk om het zo strak te zetten?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, zo krap als op de foto's staan ze niet altijd, maar 5 cm is een goed gemiddelde
Ik denk om de voorgaande opmerkingen betreft de inparkeerkunsten van de damesquote:
Dat vind ik inderdaad leuk; ik kan het ook met een kraan van 100 Tonquote:Op woensdag 10 november 2010 20:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Is er niet meer ruimte dan, of vind je het leuk om het zo strak te zetten?
Wat voor Amerikaanse(?) auto is dat eigenlijk?
Welnee man; in de TT staat 'parkeerkunsten', daarbij ken ik ook kerels zat die niet kunnen sturenquote:Op woensdag 10 november 2010 20:38 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik denk om de voorgaande opmerkingen betreft de inparkeerkunsten van de dames
Omdat de ander er dan niet in kanquote:
Dat lijkt me idd duidelijkquote:Op woensdag 10 november 2010 21:42 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Omdat de ander er dan niet in kan
Ja, maar dat kon ik eerst niet weten toen ik zo alleen de foto zagquote:Op woensdag 10 november 2010 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd duidelijk, maar zoals Sjoegerd als zei: het zijn mijn eigen auto's
Als je in mijn fobo had gegluurd had je het gewetenquote:Op woensdag 10 november 2010 21:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja, maar dat kon ik eerst niet weten toen ik zo alleen de foto zag
Ik mag toch wel even kijken toch?!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je in mijn fobo had gegluurd had je het geweten
Daar is hij idd voorquote:Op woensdag 10 november 2010 21:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik mag toch wel even kijken toch?!(daar issie toch voor?)
Gelukkig maarquote:
Mijn akkefietje is al weer een tijd terugquote:Op woensdag 10 november 2010 23:27 schreef 08gnoT. het volgende:
Jee is het vrijdag de 13e vandaagIk had ook al een parkeerprobleempje. Geen schade, wel scheef en dubbel en net naast een lantaarnpaal (wat de reden was dat ik hem maar scheef liet staan)
Dan had ik dus ook al een leesprobleemquote:Op woensdag 10 november 2010 23:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn akkefietje is al weer een tijd terug.. Toen ik mijn auto nog niet had.
Ik was ook niet echt duidelijk ermeequote:Op woensdag 10 november 2010 23:30 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dan had ik dus ook al een leesprobleem
Hehe, vooral dat 1.1 plaatje ertussen doet het hemquote:Op woensdag 10 november 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik was ook niet echt duidelijk ermee..
[ afbeelding ]
Damn gaaf zo... Alleen dan met stalen velgen en in t wit.. Ik wil
Die 1.1tjes zijn nog verrassend vlot hoorquote:Op woensdag 10 november 2010 23:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, vooral dat 1.1 plaatje ertussen doet het hem
Oh, dat geloof ik zo. een AX weegt natuurlijk ook helemaal niets.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die 1.1tjes zijn nog verrassend vlot hoor. Wie weet is er ook nog simpel wel meer uit te halen.
Klopt, als je bekijkt dat de achterklep van kunststof is, de deurbekleding zo goed als niks voorstelt en er nergens echt geluidsisolatie zitquote:Op woensdag 10 november 2010 23:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik zo. een AX weegt natuurlijk ook helemaal niets.
haha, geweldig!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:41 schreef Purdey het volgende:
M'n moeder probeerde het helemaal te gek te maken gister. M'n stuur was enorm koud, en ik had echt pijnlijke vingers van de kou. Zegt ze ineens 'Je kunt van die schapenvachten hoesjes kopen, voor om je stuur!'Dan hoef ik alleen nog maar zo'n stoelzitting te kopen met van die houten kralen, en de oma look is af
Toen ik vanmorgen in de auto zat had ik de ramen even open gezet, was niet handig: Toen ik uitademde kwam er gewoon condens uit m'n mond
Zelfde met een 5je. Het is wat leuk gevormd staal, waar een plasticje overheen zit hier en daar. En das allesquote:Op woensdag 10 november 2010 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, als je bekijkt dat de achterklep van kunststof is, de deurbekleding zo goed als niks voorstelt en er nergens echt geluidsisolatie zit
auch! Das minder zeg...quote:Op woensdag 10 november 2010 17:47 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Ik mag 1500 euro aan "onderzoeks" kosten betalen. Vette oplichting maar ja, deels eigen schuld dikke bult enzo.
Had voor dat geld ook een half setje echte big brakes kunnen kopen
Zal van de week als het weer hopelijk wat beter weer is wat foto's laten zien van de wielen nu.
Ach het houd de wind en het meeste water buiten.. De kou niet echtquote:Op woensdag 10 november 2010 23:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Zelfde met een 5je. Het is wat leuk gevormd staal, waar een plasticje overheen zit hier en daar. En das alles.
Daarom, als de kachel werkt krijg je het nog best wel warm... Die van mij dus nietquote:Op woensdag 10 november 2010 23:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach het houd de wind en het meeste water buiten.. De kou niet echt
Die kachel word loeiheet bij mij.. Moet m op een gegeven moment gewoon stukje kouder zettenquote:Op woensdag 10 november 2010 23:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom, als de kachel werkt krijg je het nog best wel warm... Die van mij dus niet
Die van mij hopelijk ook weer binnenkort! Ik heb een dieseltje, dat koelwater wordt 87 graden, net even wat warmer dan die van een benzineauto. Dan zit je dr lekker warmpjes bij hoor!quote:Op woensdag 10 november 2010 23:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die kachel word loeiheet bij mij.. Moet m op een gegeven moment gewoon stukje kouder zetten
Alleen is die net een beetje warm als ik bij het station ben... Is dan wel weer jammerquote:Op donderdag 11 november 2010 00:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Die van mij hopelijk ook weer binnenkort! Ik heb een dieseltje, dat koelwater wordt 87 graden, net even wat warmer dan die van een benzineauto. Dan zit je dr lekker warmpjes bij hoor!
Dan had je beter kunnen gaan fietsen!quote:Op donderdag 11 november 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen is die net een beetje warm als ik bij het station ben... Is dan wel weer jammer
En me nat laten regenen? Ben niet helemaal gekquote:Op donderdag 11 november 2010 00:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan had je beter kunnen gaan fietsen!
Daar heb je een punt inderdaad...quote:Op donderdag 11 november 2010 00:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En me nat laten regenen? Ben niet helemaal gek
Jammer genoeg kan ik t niet betalen om elke dag met de auto heen en weer te gaan. Kan er best aan wennen namelijk
Kan ik niet ipv OV een kilometervergoeding eisen?quote:Op donderdag 11 november 2010 00:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Daar heb je een punt inderdaad...
Gelukkig verdien ik aan het autorijden als ik voor mn werk onderweg ben.
Das ideaal! Aan kosten heb ik in totaal iets van 10-12 cent per km, ik krijg dr 19. Dat tikt toch wel aan op 2000-2500 zakelijke kilometers per maandquote:Op donderdag 11 november 2010 00:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Een kilometervergoeding lijkt me ook best lekker
Mijn kachel doet het prima, die is al warm voor ik de straat uit benOngelofelijk voor een auto van 14 jaar
Voor je stage bedoel je?quote:Op donderdag 11 november 2010 00:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan ik niet ipv OV een kilometervergoeding eisen?.. Volgens mij kom ik dan wel aardig uit
Dat was voor mij ook een eerste 'vereiste' voor werk, iets waarbij ik lekker doorbetaald mag rijdenquote:Op donderdag 11 november 2010 00:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Das ideaal! Aan kosten heb ik in totaal iets van 10-12 cent per km, ik krijg dr 19. Dat tikt toch wel aan op 2000-2500 zakelijke kilometers per maand
Als mn kachel gefixt is zal hij ook wel weer lekker snel opwarmen, ookal is hij 24 jaar oud
Neuh voor naar school. Stage is maar een klein stukjequote:Op donderdag 11 november 2010 00:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor je stage bedoel je?. Ik wens je veel succes!
Hehe, daar schiet je inderdaad niet heel veel mee op... vind het best wel oke om wat te rijden. Maar gisteravond vond ik het even teveel van het goede, ik zou om 18 uur vanuit Den Haag nog 100 km naar huis moeten rijden, en de volgende morgen weer 100 km rijden om 8:30 weer bij die klant te zijn. Toen heb ik maar een hostel genomen, in de spits ben je net even te lang bezig...quote:Op donderdag 11 november 2010 00:18 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat was voor mij ook een eerste 'vereiste' voor werk, iets waarbij ik lekker doorbetaald mag rijdenNu werk ik 5km van huis dus daar zou ik sowieso niks mee opschieten
hehe, dat zou wel heel mooi zijn, als je bij de ib group even je declaratie kan indienenquote:Op donderdag 11 november 2010 00:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Neuh voor naar school. Stage is maar een klein stukje. Elke dag met de auto naar school is ook zo'n 2000 km per maand.
Ik zou met 19 cent de kilometer wel goed uitkomen iig aan brandstofquote:Op donderdag 11 november 2010 00:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, daar schiet je inderdaad niet heel veel mee op... vind het best wel oke om wat te rijden. Maar gisteravond vond ik het even teveel van het goede, ik zou om 18 uur vanuit Den Haag nog 100 km naar huis moeten rijden, en de volgende morgen weer 100 km rijden om 8:30 weer bij die klant te zijn. Toen heb ik maar een hostel genomen, in de spits ben je net even te lang bezig...
[..]
hehe, dat zou wel heel mooi zijn, als je bij de ib group even je declaratie kan indienen
Dat mag ik wel hopen jaquote:Op donderdag 11 november 2010 00:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou met 19 cent de kilometer wel goed uitkomen iig aan brandstof
380 euro.. Moet zeg maar 4 keer tanken als ik het goed doequote:
Als je anders rekent: 1.45 / 0.19 = 7,6 km voor 1 liter benzine. Denk dat je wel iets zuiniger rijdtquote:Op donderdag 11 november 2010 00:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
380 euro.. Moet zeg maar 4 keer tanken als ik het goed doe.. Kan ik voor 95 euro tanken
.. Kan er V-Power in
Met geluk doe ik het dubbele aantal met een literquote:Op donderdag 11 november 2010 00:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je anders rekent: 1.45 / 0.19 = 7,6 km voor 1 liter benzine. Denk dat je wel iets zuiniger rijdt.
Helaas zijn dieseltjes niet echt goedkoop te krijgen. Maar ik heb geluk gehad, ik verdien er inderdaad opquote:Op donderdag 11 november 2010 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Kzie nu al wel dat je met de juiste auto gewoon geld kan verdienen als je 19 cent per kilometer krijgt.
De duurdere motorrijtuigenbelasting van een goedkoop dieseltje word dan wel gecompenseerd met de zuinigheid en de lagere dieselprijs.
Dan heb je de helft voor verzekering, wegenbelasting en onderhoudquote:Op donderdag 11 november 2010 00:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met geluk doe ik het dubbele aantal met een liter
Peugeot 106 diesel kost anders niet zoveelquote:Op donderdag 11 november 2010 00:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Helaas zijn dieseltjes niet echt goedkoop te krijgen. Maar ik heb geluk gehad, ik verdien er inderdaad op.
Ik heb nu een hoop achterstallig onderhoud ingehaald, dus ik verwacht dat ik de komende tijd nog meer ga verdienen aan de kmvergoeding.
Ik niet, of bijna niet iigquote:Op donderdag 11 november 2010 00:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, 57 pk, 95 Nm, op dat gewicht is het best wel leuk hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 00:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Peugeot 106 diesel kost anders niet zoveel.. Wel traag als dikke stront maar dat went ook wel
Zelfs met al die factoren erbij hou ik dr aan overquote:Op donderdag 11 november 2010 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik niet, of bijna niet iigen dan hebben we het nog niet eens over bandenslijtage, verzekering, WB en onderhoud, dat zijn de faktoren die iedereen atijd vergeet
Verzekering en MRB moet je sowieso betalen, of je nou rijd of niet. Tel ik dus niet meequote:Op donderdag 11 november 2010 00:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik niet, of bijna niet iigen dan hebben we het nog niet eens over bandenslijtage, verzekering, WB en onderhoud, dat zijn de faktoren die iedereen atijd vergeet
Dat scheelt dat ik een oud barrel rijdt, hij wordt alleen maar meer waard, met al het onderhoud wat ik er aan doequote:Op donderdag 11 november 2010 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, maar wat ik meer wilde zeggen, is dat je met die 19 ent per kilometer gewoon eigenlijk niet uit de kosten komt .. als je met een nieuwerwetsere mobiel rijdt, komt er ook nog eens afschrijving bij, tikt allemaal aardig aan..
Da's idd het relaxte van een afschrijvingsloos oud hokkie, alleen zit daar wel een grens aan natuurlijk, maar als zo'n ding technisch gewoon OK is, is er niks mis meequote:Op donderdag 11 november 2010 00:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat scheelt dat ik een oud barrel rijdt, hij wordt alleen maar meer waard, met al het onderhoud wat ik er aan doe
Ik heb dus echt nergens last van gehadquote:Op donderdag 11 november 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
Nou, ik denk dat iedereen uit voorzorg de auto heeft thuisgelaten. Leek wel vrijdagochtend op de snelweg.
Nu is hij technisch wel oke ja, maar dat heeft eventjes geduurdquote:Op donderdag 11 november 2010 00:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's idd het relaxte van een afschrijvingsloos oud hokkie, alleen zit daar wel een grens aan natuurlijk, maar als zo'n ding technisch gewoon OK is, is er niks mis mee
Het was inderdaad lekker rustig vanmorgen! Helaas besloten 2 toyota verso's even met mekaar te botsen, dus dat kostte alsnog even wat tijd...quote:Op donderdag 11 november 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
Nou, ik denk dat iedereen uit voorzorg de auto heeft thuisgelaten. Leek wel vrijdagochtend op de snelweg.
Eitje voor mij. op iets meer als 30 euro aan brandstof kom ik een ruime 600 km ver, en als ik heel goed mijn best doe(100 rijden waar 120 mag enzo, dus dat doe ik nooit) zelfs wel 700 km..quote:Op donderdag 11 november 2010 00:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het was hier juist belachelijk druk.quote:Op donderdag 11 november 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
200 Zonder APK is op zich even duur als 260 mét APK.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:56 schreef Marco001 het volgende:
hmm, grote service is geen 200, maar 260 euro..maar dan wel met gratis APK
nouja, dat is niet anders.
Ik zag 'm gisteren voorbij komen in een Opsporing Verzocht-topic hier jaquote:Op donderdag 11 november 2010 10:59 schreef Marco001 het volgende:
Dat is dus een zonnebril in het model van zo'n politiebalkje.
Doet die van jou het toch net wat beter dus! Ik moet toch echt 5 minuten onderweg zijn wil dat ding aanspringen.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Een kilometervergoeding lijkt me ook best lekker
Mijn kachel doet het prima, die is al warm voor ik de straat uit benOngelofelijk voor een auto van 14 jaar
Bij mij verwarmen alleen de buitenste ventilatoren.. De binnenste 2 (dus zeg maar boven mijn radio etc.) die blijven altijd redelijk koude lucht blazen.. Weet eigenlijk niet of dat zo hoortquote:Op donderdag 11 november 2010 11:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Doet die van jou het toch net wat beter dus! Ik moet toch echt 5 minuten onderweg zijn wil dat ding aanspringen.
Raar.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bij mij verwarmen alleen de buitenste ventilatoren.. De binnenste 2 (dus zeg maar boven mijn radio etc.) die blijven altijd redelijk koude lucht blazen.. Weet eigenlijk niet of dat zo hoort
Daar heb ik dan geen last vanquote:Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bij mij verwarmen alleen de buitenste ventilatoren.. De binnenste 2 (dus zeg maar boven mijn radio etc.) die blijven altijd redelijk koude lucht blazen.. Weet eigenlijk niet of dat zo hoort
Okee, dan hoort het dus nietquote:
Ooh dat is wel echt balen.. Die van mij doen het gelukkig na een minuutje ofzo al, ook al is de motor nog koud.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar heb ik dan geen last vanals ze het doen doen ze het wel weer TE goed. Mag 'm altijd wel meer richting koud dan warm blazen. Ze beginnen pas te werken als het motortemperatuurmetertje de lucht in gaat, en dat wil op koude dagen nogal lang duren.
Ik zeg niet dat het niet hoort.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, dan hoort het dus niet. Anders moet Purdey het ook even checken, dan weet ik het zeker.
![]()
[..]
Ooh dat is wel echt balen.. Die van mij doen het gelukkig na een minuutje ofzo al, ook al is de motor nog koud.
Of ze woont aan een hele lange straatquote:Op donderdag 11 november 2010 11:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Doet die van jou het toch net wat beter dus! Ik moet toch echt 5 minuten onderweg zijn wil dat ding aanspringen.
Zou kunnen kloppen hoor! Weet dat bepaalde versies van de renault 5 ook een dergelijk systeem hebben.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
een micra? Of een ander willekeurige kleine auto?!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Ik werd er van de week door zo'n gebakkie eruit getrokken bij het stoplicht.
Nou ja, misschien wel misschien niet. Hopelijk kan Purdey het dus ook even checken!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet hoort.
Sta je gek te kijken he?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Clio V6 ?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Een Micra ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:46 schreef monsterd. het volgende:
[..]
een micra? Of een ander willekeurige kleine auto?!![]()
[..]
Nou ja, misschien wel misschien niet. Hopelijk kan Purdey het dus ook even checken!
Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoveel heb je niet nodig hoor, om een 206 eruit te rijden
Bij een goed ontworpen cabrio waait de wind precies over de bestuurder heen, als je vervolgens ook nog de kachel aanzet heb je daar een warme bel lucht hangen. En kan je dus redelijk comfortabel stoer doenquote:Op donderdag 11 november 2010 12:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zag vandaag nog een knaloranje Colt cabrio rijden onderweg naar m'n werk. Natuurlijk met het dak er afZag 'm afgelopen winter ook al eens zo rondrijden dus die vent heeft of last van z'n dak of last van warm bloed.
Kon vandaag geen pic schieten maar hier dus dezelfde van vorig jaar![]()
[ afbeelding ]
Het zal vooral dat laatste zijn want écht fijn lijkt het me niet hoor.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij een goed ontworpen cabrio waait de wind precies over de bestuurder heen, als je vervolgens ook nog de kachel aanzet heb je daar een warme bel lucht hangen. En kan je dus redelijk comfortabel stoer doen.
Als ik mijn auto in kan ruilen op een 206 GTI of RC op lpg, zonder bij te hoeven betalen, doe ik dat directquote:Op donderdag 11 november 2010 11:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo.
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als ik mijn auto in kan ruilen op een 206 GTI of RC op lpg, zonder bij te hoeven betalen, doe ik dat direct
Vind dat niet echt heel spannend ofzo..quote:Op donderdag 11 november 2010 11:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo.
Een 206 GTI is vaak net iets over de 1000 kg. Op zich komt hij lekker van zn plek, maar dr zijn zoveel auto's die net even wat meer hebben...quote:Op donderdag 11 november 2010 12:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vind dat niet echt heel spannend ofzo..
ligt er natuurlijk ook aan wat jij als iets minder dan 1000 kilo omvat..
Je hebt altijd baas boven baas.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Een 206 GTI is vaak net iets over de 1000 kg. Op zich komt hij lekker van zn plek, maar dr zijn zoveel auto's die net even wat meer hebben...
Ah, kijk. Dat verklaart heel veel.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Golf 4 TDI, motorcode AXR. Voor het wisselen van de distributieriem moet de hele bumper, grill, intercooler en weet ik het wat er af, anders kunnen ze er niet bij. Het wordt vooral duur aan manuren dus. En als ze toch bezig zijn trekken ze er ook meteen de waterpomp eraf omdat ik dat graag wil
Hier precies hetzelfde hoor.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik wil ook wel eerlijk toegeven dat ik in het onderhoud best fanatiek ben hoor. Maar ik rijd veel lange stukken, en dan wil je een auto waar je op vertrouwen kunt. Als het me nu in de kop knapt om van de achterhoek naar Maastricht te rijden ('t is wat, zo'n sociaal leven) dan moet dat gewoon kunnen. Dus als het ding piept dat ie een beurt wil, krijgt ie een beurt, simpel zat. Het zijn net vrouwen, ze doen alles voor je, zolang je ze maar af en toe een beurt geeft een beetje vertroetelt
Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.
Oja, er kunnen wel controlelampjes gaan branden, maar hij zal nooit aangeven dat hij een beurt nodig heeft helaas.
Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doetquote:Op donderdag 11 november 2010 15:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn.
Maar dat hoeft niet meteen wat te maken hebben met wat er gedaan wordt met een grote beurt.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:39 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doet![]()
Ik ben gisteren de 124.000 km gepasseerd trouwens! Nu dus 9.000 km gereden met mijn bakkie in ongeveer een half jaar..
Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..quote:Op donderdag 11 november 2010 15:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.
Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..
mijn Ibi moet elke 15000 km kleine beurt, en elke 30.000 km grote beurt.
behalve voor je cashflow...quote:Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht.
Ik heb AutoData op de computer staan, daarmee kan je ook álles terug vinden.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt.
mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Mijn heilige koe is ook ex-lease, en was prima onderhouden. De banden waren aan vervanging toe, dat was alles. Sterker nog: het onderhoudsboekje bleek verdwenen, maar er zat nog wel een kaartje van de leasemaatschappij in. Die heb ik opgebeld om te vragen of die dat onderhoudsboekje misschien hadden. Zegt die vent: heb je een faxnummer? Ik: ja hoor, blabla. Hij: dan gaat die NU rammelen, er komt een pagina of 6 uit. Als je nog meer wil weten moet je maar ff terugbellen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt.
mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Monsterd: ik kan je aanraden om gewoon de kilometerstand een beetje in de gaten te houden. In je instructieboekje (en anders op tze intarwebzzzz) kun je vinden wat de service interval voor je auto is, dan reken je gewoon zelf ff uit wanneer ie toe is aan een verse scheut motorolie en remvloeistof. Doorrijden tot hij het opgeeft is het domste wat je doen kunt, want wat er dan aan gedaan wordt is geen onderhoud maar reparatie. Dat is in alle gevallen duurder, voorkomen is immers beter dan genezenDan erbij, je wilt toch gewoon op je auto kunnen vertrouwen?
Edit: bijvoorbeeld die distributieriem van mij. Met zo'n 550 euries is dat geen goedkoop geintje, maar wat is het alternatief? Doorrijden tot dat ding knapt? Goeie kans dat dan de kleppen krom zijn, en met wat pech ook de zuigers en cylinders beschadigd. Dan moet het hele blok uit elkaar, als het niet al goedkoper is om er gewoon een hele andere motor in te hangen. Dan praat je over duizenden euries, dus dat risico neem ik écht niet
Whehe had ik laatst ook, ik reed op m'n eerste rijschool altijd hetzelfde rondje en toen stond ik ineens weer in die wijk terwijl ik daar niet moest zijnquote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moest nog even naar de stad, rijd ik op automatische piloot gewoon naar mijn werk toe bijna
Oliepijl checken how-to:quote:Op donderdag 11 november 2010 17:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.
Ik zal even een collega vragen of hij samen met mij mijn oliepeil enzo wil checken, ik ben namelijk niet helemaal zeker van of ik het wel alleen kan.. Al is het nog zo makkelijk
Het is net seksquote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert
En gooi het niet, maar dan ook écht niet, in het koelvloeistofreservoir.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.
En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert
Mnee maar je moet wel het goeie gat hebbenquote:Op donderdag 11 november 2010 17:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Trek hem er terug uit
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.
En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert
Goed plan, iig geen hele liter in één keerquote:Op donderdag 11 november 2010 18:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.
Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaanquote:Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed plan, iig geen hele liter in één keerBij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad
In geval van extreme overvulling kan bij diesels zelfs olie langs de keerringen in de cylinders terecht komen, waardoor de motor op de olie gaat lopen in plaats van op diesel. Daardoor kan de motor op hol slaan en uiteindelijk vastslaan. Oplossing mocht de motor op hol slaan: in de versnelling zetten, heel hard op de rem trappen, koppeling in 1 keer laten opkomen. Afslaan voor gevorderden, zeg maarquote:Op donderdag 11 november 2010 18:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaan
En mogelijke aanzuiging van olie door de carterontluchting waardoor die olie gaat verbruiken.
Ik heb opgelet vorige periode
Helemaal correctquote:Op donderdag 11 november 2010 18:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In geval van extreme overvulling kan bij diesels zelfs olie langs de keerringen in de cylinders terecht komen, waardoor de motor op de olie gaat lopen in plaats van op diesel. Daardoor kan de motor op hol slaan en uiteindelijk vastslaan. Oplossing mocht de motor op hol slaan: in de versnelling zetten, heel hard op de rem trappen, koppeling in 1 keer laten opkomen. Afslaan voor gevorderden, zeg maar
Bevatten veel glijmiddelen geen olie?quote:Op donderdag 11 november 2010 17:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
Nou, misschien probeer ik het dan wel zelf idd.. Moet de motor warm of koud zijn trouwens of maakt dat niet uit?quote:Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Oliepijl checken how-to:
- Wrijf hem schoon
- Trek hem er terug uit
Klinkt ook als een goede tipquote:Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed plan, iig geen hele liter in één keerBij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad
Bij de meeste auto's koud, maar als je toch in je instructieboekje zit te bladeren kom je dat denk ik ook wel tegen. Zou mij verbazen als het er niet gewoon bij staatquote:Op donderdag 11 november 2010 18:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou, misschien probeer ik het dan wel zelf idd.. Moet de motor warm of koud zijn trouwens of maakt dat niet uit?![]()
[..]
Klinkt ook als een goede tip
Heb geen instructieboekje helaasquote:Op donderdag 11 november 2010 18:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Bij de meeste auto's koud, maar als je toch in je instructieboekje zit te bladeren kom je dat denk ik ook wel tegen. Zou mij verbazen als het er niet gewoon bij staat
Als je een oliedrukmeter in je auto hebt, en daar ook nog op kijkt, zul je zien dat je als je moet vullen al ziet dat de druk iets lager is als normaal; een half litertje boven de max geeft al bijna een bar extra druk, en dan is het inderdaad niet ondenkbeeldig dat er olie komt op plaatsen waar je dat liever niet hebtquote:Op donderdag 11 november 2010 18:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In geval van extreme overvulling kan bij diesels zelfs olie langs de keerringen in de cylinders terecht komen, waardoor de motor op de olie gaat lopen in plaats van op diesel. Daardoor kan de motor op hol slaan en uiteindelijk vastslaan. Oplossing mocht de motor op hol slaan: in de versnelling zetten, heel hard op de rem trappen, koppeling in 1 keer laten opkomen. Afslaan voor gevorderden, zeg maar
Dat.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je een oliedrukmeter in je auto hebt, en daar ook nog op kijkt, zul je zien dat je als je moet vullen al ziet dat de druk iets lager is als normaal; een half litertje boven de max geeft al bijna een bar extra druk, en dan is het inderdaad niet ondenkbeeldig dat er olie komt op plaatsen waar je dat liever niet hebt
Boxer ??quote:Op donderdag 11 november 2010 19:20 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat.
Toffe hond trouwens, als ik later groot ben () wil ik ook een boxer
Het is een bordeaux dog toch?quote:
Okee, dan hoort het waarschijnlijk gewoon zo.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:33 schreef Purdey het volgende:
Even niet mee kunnen lezen vandaag, (hard gewerkt, en mobiel internet is overleden) maar ik heb even teruggelezen
dus Monsterd: Nee, mijn verwarming blaast ook alleen aan de buitenkant. Die boven m'n radio doet ook alleen koud
![]()
En qua onderhoud heb ik er niet echt kaas van gegeten. Ik weet wel hoe het moet, althans, dat denk ikMaar meestal regelt m'n pa het allemaal. Die is gepensioneerd, en als ik dan niet thuis ben en ik ben met het OV naar m'n werk fixed hij olie/koelvloeistof/antivries dingen
Gewoon naar Polen importeren die man! Issienouhelemaal, weet hij wel niet wie je bent ofzo!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:39 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, dan hoort het waarschijnlijk gewoon zo.
Nou normaal gesproken regelt de vriend van mijn moeder het onderhoud, maargoed.. Die moet ik nu een half jaartje missen
Haha, ik probeerde mijn ouders al over te halen om gewoon met kerst te komen.. Het kan alleen echt niet ivm verbouwing thuis.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gewoon naar Polen importeren die man! Issienouhelemaal, weet hij wel niet wie je bent ofzo!
Watistdan?quote:
Had ze een tuinbroek en een kort pittig kapsel?quote:Op donderdag 11 november 2010 21:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Waar zijn die zelfredzame stoere chicks die godnondeju zelf wel eens ff een wieltje zullen wisselen of de olie bij zullen vullen?
Ooit kwam ik een meid tegen die vertelde dat ze zelf d'r winterwielen voor zomerwielen had verwisseld en wel eens de auto van d'r broer aan de praat had geholpen met haar startkabels. Ik heb haar spontaan ten huwelijk gevraagd, maar ze was al bezet
Lang blond haar, 170, ennehm... nja... porno gewoonquote:Op donderdag 11 november 2010 21:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Had ze een tuinbroek en een kort pittig kapsel?
Mijn wiel kan ik wel zelf verwisselen! Het is meer dat ik niet altijd weet of ik het precies goed doe en per ongeluk iets kapot maak.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Waar zijn die zelfredzame stoere chicks die godnondeju zelf wel eens ff een wieltje zullen wisselen of de olie bij zullen vullen?
Ooit kwam ik een meid tegen die vertelde dat ze zelf d'r winterwielen voor zomerwielen had verwisseld en wel eens de auto van d'r broer aan de praat had geholpen met haar startkabels. Ik heb haar spontaan ten huwelijk gevraagd, maar ze was al bezet
Welke flits?quote:Op donderdag 11 november 2010 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En die flits laatst was alsnog voor mij. ¤54,- daar kan je van op vakantie!!!
Sounds greatquote:Op donderdag 11 november 2010 21:33 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lang blond haar, 170, ennehm... nja... porno gewoon
Ja zo'n 3 a 4 weken geleden, toen ik heel trots naar huis reed met m'n net aangeschafte macbook. Ding is zojuist een tikje duurder gewordenquote:Op donderdag 11 november 2010 22:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Welke flits?Alweer een poosje geleden of niet?
Ajj, das jammerquote:Op donderdag 11 november 2010 22:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja zo'n 3 a 4 weken geleden, toen ik heel trots naar huis reed met m'n net aangeschafte macbook. Ding is zojuist een tikje duurder geworden
Wat ben je bang om te slopen dan?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn wiel kan ik wel zelf verwisselen! Het is meer dat ik niet altijd weet of ik het precies goed doe en per ongeluk iets kapot maak.
Mijn heilige micra? Stel je eens voor dat ik een bout van mijn wiel niet goed aandraai ofzo..quote:Op donderdag 11 november 2010 22:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat ben je bang om te slopen dan?
Gelukkig zitten er meer dan één bouten op een wiel.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn heilige micra? Stel je eens voor dat ik een bout van mijn wiel niet goed aandraai ofzo..
Dan vraag ik liever iemand die het in een keer goed doet, dan dat ik het doe omdat ik het niet zo goed durf
Ja maar eentje los brengt wel wat inbalans toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 22:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gelukkig zitten er meer dan één bouten op een wiel.
Lijkt mij wel. Maar ik denk niet dat je het merkt.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar eentje los brengt wel wat inbalans toch?
Dat vond haar vriend ookquote:
Kun je alleen maar van lerenquote:Op donderdag 11 november 2010 22:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn wiel kan ik wel zelf verwisselen! Het is meer dat ik niet altijd weet of ik het precies goed doe en per ongeluk iets kapot maak.
Jawel, dat merk je wel. Je stuur gaat er van schudden alsof je met een ongebalanceerde band rijdt. Maar het wiel loopt er echt niet ineens af.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Maar ik denk niet dat je het merkt.
Ach, ik mag ook niet klagen hoor, ben zelf ook voorzien van een vriendin.quote:Op donderdag 11 november 2010 23:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat vond haar vriend ook![]()
[..]
Kun je alleen maar van leren
[..]
Jawel, dat merk je wel. Je stuur gaat er van schudden alsof je met een ongebalanceerde band rijdt. Maar het wiel loopt er echt niet ineens af.
Jaloersquote:Op donderdag 11 november 2010 23:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ach, ik mag ook niet klagen hoor, ben zelf ook voorzien van een vriendin.
Niet op die manier jaloersquote:Op donderdag 11 november 2010 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Straks is ze heel lelijk.
Jepquote:
Zie bovenquote:Op donderdag 11 november 2010 20:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Watistdan?
Ik ben niet zo heel goed met merken en types honden
Evengoed, tof beest
Edit: Zoeentje zou ik dan willen:
[ afbeelding ]
Wat dacht je ervan als je het gewoon zelf eens deed terwijl iemand die er verstand van heeft toekijkt en je tips geeft hoe het goed te doen ?? zelfde als met je olie checken, en evt koelvloeistof, je ruitensproeier moet je toch ook regelmatig vullen, dus als je die kap toch open hebt, trek je meteen de peilstok er ff uit, dat gaat in éne moeite door en is nog geen minuut extra werk; het stelt echt geen kont voorquote:Op donderdag 11 november 2010 22:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn heilige micra? Stel je eens voor dat ik een bout van mijn wiel niet goed aandraai ofzo..
Dan vraag ik liever iemand die het in een keer goed doet, dan dat ik het doe omdat ik het niet zo goed durf
F5 F5 F5 F5quote:Op donderdag 11 november 2010 23:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je mag wel even naar een foto kijken hoor.
Hoeft niet hoorquote:Op donderdag 11 november 2010 23:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Je mag wel even naar een foto kijken hoor.
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik post 'm niet hier natuurlijk.
Ik niet, moge duidelijk zijnquote:Op donderdag 11 november 2010 23:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ach, ik mag ook niet klagen hoor, ben zelf ook voorzien van een vriendin.
Ja, dat had ik al doorquote:Op donderdag 11 november 2010 23:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik niet, moge duidelijk zijn
Plaatje van het aankomend lijdend voorwerp?quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Echt die skirtset blijft in mijn hoofd hangen.. Bij een witte auto, die zwarte skirts en bumpers. Lijkt me niet eens zo heel verkeerd.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Plaatje van het aankomend lijdend voorwerp?
Owja, dat plaatje heb ik al eens langs zien komen volgens mij, ik vind hem zo wel stoer, maar in het wit weet ik het nog niet .. ik wilde zeggen; bovenste helft van de voorbumper meespuiten, maar dan zit je aan de zijkanten met je wielkastverbreders, dat komt niet mooi uit.. ik denk dat die bumper op een witte érg lomp wordt..quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo maar dan ipv rood is hij wit.
Kan altijd nog alles in het wit maken.. Maar wie weet doe ik het ook wel helemaal niet hoor. Die voorbumper alleen zou denk ik ook al wel goed staan. Set gele mistlampen er in voor de Franse sfeerquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Owja, dat plaatje heb ik al eens langs zien komen volgens mij, ik vind hem zo wel stoer, maar in het wit weet ik het nog niet .. ik wilde zeggen; bovenste helft van de voorbumper meespuiten, maar dan zit je aan de zijkanten met je wielkastverbreders, dat komt niet mooi uit.. ik denk dat die bumper op een witte érg lomp wordt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |