abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88596692
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 15:18:31 #227
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88596719
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:25:33 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88596954
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.

Oja, er kunnen wel controlelampjes gaan branden, maar hij zal nooit aangeven dat hij een beurt nodig heeft helaas. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:34:59 #229
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88597300
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:25 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.

Oja, er kunnen wel controlelampjes gaan branden, maar hij zal nooit aangeven dat hij een beurt nodig heeft helaas. :P
Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn. :P
  donderdag 11 november 2010 @ 15:39:11 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88597458
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn. :P
Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doet :P

Ik ben gisteren de 124.000 km gepasseerd trouwens! Nu dus 9.000 km gereden met mijn bakkie in ongeveer een half jaar.. :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:50:56 #231
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88597888
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:39 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doet :P

Ik ben gisteren de 124.000 km gepasseerd trouwens! Nu dus 9.000 km gereden met mijn bakkie in ongeveer een half jaar.. :o
Maar dat hoeft niet meteen wat te maken hebben met wat er gedaan wordt met een grote beurt. :+
pi_88597921
Monsterd: ik kan je aanraden om gewoon de kilometerstand een beetje in de gaten te houden. In je instructieboekje (en anders op tze intarwebzzzz) kun je vinden wat de service interval voor je auto is, dan reken je gewoon zelf ff uit wanneer ie toe is aan een verse scheut motorolie en remvloeistof. Doorrijden tot hij het opgeeft is het domste wat je doen kunt, want wat er dan aan gedaan wordt is geen onderhoud maar reparatie. Dat is in alle gevallen duurder, voorkomen is immers beter dan genezen :P Dan erbij, je wilt toch gewoon op je auto kunnen vertrouwen?

Edit: bijvoorbeeld die distributieriem van mij. Met zo'n 550 euries is dat geen goedkoop geintje, maar wat is het alternatief? Doorrijden tot dat ding knapt? Goeie kans dat dan de kleppen krom zijn, en met wat pech ook de zuigers en cylinders beschadigd. Dan moet het hele blok uit elkaar, als het niet al goedkoper is om er gewoon een hele andere motor in te hangen. Dan praat je over duizenden euries, dus dat risico neem ik écht niet :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88598037
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.
Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..

mijn Ibi moet elke 15000 km kleine beurt, en elke 30.000 km grote beurt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 15:55:46 #234
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88598111
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]


Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..

mijn Ibi moet elke 15000 km kleine beurt, en elke 30.000 km grote beurt.
Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht. ;)
pi_88598432
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht. ;)
behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 16:07:50 #236
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88598564
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]


behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Ik heb AutoData op de computer staan, daarmee kan je ook álles terug vinden. ;)
pi_88599178
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]


behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Mijn heilige koe is ook ex-lease, en was prima onderhouden. De banden waren aan vervanging toe, dat was alles. Sterker nog: het onderhoudsboekje bleek verdwenen, maar er zat nog wel een kaartje van de leasemaatschappij in. Die heb ik opgebeld om te vragen of die dat onderhoudsboekje misschien hadden. Zegt die vent: heb je een faxnummer? Ik: ja hoor, blabla. Hij: dan gaat die NU rammelen, er komt een pagina of 6 uit. Als je nog meer wil weten moet je maar ff terugbellen.
Had ie me een overzicht gestuurd van alle onderhoud van nieuws af aan, tot op het laatste lampje gespecificeerd. En daaruit bleek dat het ding keurig alle beurten heeft gehad en niks bijzonders had meegemaakt.
Je moet er dus een beetje geluk mee hebben denk ik :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 17:20:15 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88601119
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Monsterd: ik kan je aanraden om gewoon de kilometerstand een beetje in de gaten te houden. In je instructieboekje (en anders op tze intarwebzzzz) kun je vinden wat de service interval voor je auto is, dan reken je gewoon zelf ff uit wanneer ie toe is aan een verse scheut motorolie en remvloeistof. Doorrijden tot hij het opgeeft is het domste wat je doen kunt, want wat er dan aan gedaan wordt is geen onderhoud maar reparatie. Dat is in alle gevallen duurder, voorkomen is immers beter dan genezen :P Dan erbij, je wilt toch gewoon op je auto kunnen vertrouwen?

Edit: bijvoorbeeld die distributieriem van mij. Met zo'n 550 euries is dat geen goedkoop geintje, maar wat is het alternatief? Doorrijden tot dat ding knapt? Goeie kans dat dan de kleppen krom zijn, en met wat pech ook de zuigers en cylinders beschadigd. Dan moet het hele blok uit elkaar, als het niet al goedkoper is om er gewoon een hele andere motor in te hangen. Dan praat je over duizenden euries, dus dat risico neem ik écht niet :D
Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.

Ik zal even een collega vragen of hij samen met mij mijn oliepeil enzo wil checken, ik ben namelijk niet helemaal zeker van of ik het wel alleen kan.. Al is het nog zo makkelijk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88601260
Ik moest nog even naar de stad, rijd ik op automatische piloot gewoon naar mijn werk toe bijna :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88601359
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moest nog even naar de stad, rijd ik op automatische piloot gewoon naar mijn werk toe bijna :')
Whehe had ik laatst ook, ik reed op m'n eerste rijschool altijd hetzelfde rondje en toen stond ik ineens weer in die wijk terwijl ik daar niet moest zijn :') Sloeg automatisch linksaf ipv rechtdoor :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88601674
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.

Ik zal even een collega vragen of hij samen met mij mijn oliepeil enzo wil checken, ik ben namelijk niet helemaal zeker van of ik het wel alleen kan.. Al is het nog zo makkelijk :P
Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88601803
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
Het is net seks :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88602027
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is net seks :')
Doe je het wel veilig?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 11 november 2010 @ 17:54:48 #244
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88602146
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
En gooi het niet, maar dan ook écht niet, in het koelvloeistofreservoir. _O-
Of in het gaatje van de pijlstok. _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 17:55:44 #245
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88602188
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is net seks :')
Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
pi_88602664
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
Mnee maar je moet wel het goeie gat hebben ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88603014
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 11 november 2010 @ 18:29:25 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88603432
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.
Goed plan, iig geen hele liter in één keer ;) Bij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88603475
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Goed plan, iig geen hele liter in één keer ;) Bij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad ^O^
Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaan :P
En mogelijke aanzuiging van olie door de carterontluchting waardoor die olie gaat verbruiken.

Ik heb opgelet vorige periode :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88603659
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaan :P
En mogelijke aanzuiging van olie door de carterontluchting waardoor die olie gaat verbruiken.

Ik heb opgelet vorige periode :P
In geval van extreme overvulling kan bij diesels zelfs olie langs de keerringen in de cylinders terecht komen, waardoor de motor op de olie gaat lopen in plaats van op diesel. Daardoor kan de motor op hol slaan en uiteindelijk vastslaan. Oplossing mocht de motor op hol slaan: in de versnelling zetten, heel hard op de rem trappen, koppeling in 1 keer laten opkomen. Afslaan voor gevorderden, zeg maar :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')