abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2010 @ 11:45:11 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88588867
Ik werd er van de week door zo'n gebakkie eruit getrokken bij het stoplicht. _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 11:45:30 #202
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88588878
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Okee, dan hoort het dus niet :P. Anders moet Purdey het ook even checken, dan weet ik het zeker. :+

[..]



Ooh dat is wel echt balen.. Die van mij doen het gelukkig na een minuutje ofzo al, ook al is de motor nog koud. ;)
Ik zeg niet dat het niet hoort. ;)
pi_88588903
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]



Doet die van jou het toch net wat beter dus! Ik moet toch echt 5 minuten onderweg zijn wil dat ding aanspringen.
Of ze woont aan een hele lange straat :+
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Bij mij verwarmen alleen de buitenste ventilatoren.. De binnenste 2 (dus zeg maar boven mijn radio etc.) die blijven altijd redelijk koude lucht blazen.. Weet eigenlijk niet of dat zo hoort :?
Zou kunnen kloppen hoor! Weet dat bepaalde versies van de renault 5 ook een dergelijk systeem hebben.
  donderdag 11 november 2010 @ 11:46:35 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88588918
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Ik werd er van de week door zo'n gebakkie eruit getrokken bij het stoplicht. _O-
een micra? Of een ander willekeurige kleine auto?! :D

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ik zeg niet dat het niet hoort. ;)
Nou ja, misschien wel misschien niet. Hopelijk kan Purdey het dus ook even checken!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88588920
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Ik werd er van de week door zo'n gebakkie eruit getrokken bij het stoplicht. _O-
Sta je gek te kijken he? :D
pi_88588951
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Ik werd er van de week door zo'n gebakkie eruit getrokken bij het stoplicht. _O-
Clio V6 ? :P
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88589084
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]



Clio V6 ? :P
Zoveel heb je niet nodig hoor, om een 206 eruit te rijden ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 11:51:43 #208
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88589154
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]



een micra? Of een ander willekeurige kleine auto?! :D

[..]



Nou ja, misschien wel misschien niet. Hopelijk kan Purdey het dus ook even checken!
Een Micra ja. :P
  donderdag 11 november 2010 @ 11:52:07 #209
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88589163
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:46 schreef L0we het volgende:

[..]


Sta je gek te kijken he? :D
Viel mee, ik gaf geen vol gas. Maar ze trok behoorlijk pittig op. _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 11:52:27 #210
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88589180
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:50 schreef L0we het volgende:

[..]


Zoveel heb je niet nodig hoor, om een 206 eruit te rijden ;)
Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo. ;)
pi_88590228
Zag vandaag nog een knaloranje Colt cabrio rijden onderweg naar m'n werk. Natuurlijk met het dak er af :') Zag 'm afgelopen winter ook al eens zo rondrijden dus die vent heeft of last van z'n dak of last van warm bloed.

Kon vandaag geen pic schieten maar hier dus dezelfde van vorig jaar :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88590529
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zag vandaag nog een knaloranje Colt cabrio rijden onderweg naar m'n werk. Natuurlijk met het dak er af :') Zag 'm afgelopen winter ook al eens zo rondrijden dus die vent heeft of last van z'n dak of last van warm bloed.

Kon vandaag geen pic schieten maar hier dus dezelfde van vorig jaar :')
[ afbeelding ]
Bij een goed ontworpen cabrio waait de wind precies over de bestuurder heen, als je vervolgens ook nog de kachel aanzet heb je daar een warme bel lucht hangen. En kan je dus redelijk comfortabel stoer doen ;).
pi_88590639
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:25 schreef L0we het volgende:

[..]


Bij een goed ontworpen cabrio waait de wind precies over de bestuurder heen, als je vervolgens ook nog de kachel aanzet heb je daar een warme bel lucht hangen. En kan je dus redelijk comfortabel stoer doen ;).
Het zal vooral dat laatste zijn want écht fijn lijkt het me niet hoor. :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88590695
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo. ;)
Als ik mijn auto in kan ruilen op een 206 GTI of RC op lpg, zonder bij te hoeven betalen, doe ik dat direct :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 12:33:39 #215
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88590798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:30 schreef Marco001 het volgende:

[..]


Als ik mijn auto in kan ruilen op een 206 GTI of RC op lpg, zonder bij te hoeven betalen, doe ik dat direct :)
Ja, ik ook. :Y
pi_88591069
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Wel als het een 206 GTi met 137 PK is op iets minder dan 1000 kilo. ;)
Vind dat niet echt heel spannend ofzo..
ligt er natuurlijk ook aan wat jij als iets minder dan 1000 kilo omvat..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88591560
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:41 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]



Vind dat niet echt heel spannend ofzo..
ligt er natuurlijk ook aan wat jij als iets minder dan 1000 kilo omvat..
Een 206 GTI is vaak net iets over de 1000 kg. Op zich komt hij lekker van zn plek, maar dr zijn zoveel auto's die net even wat meer hebben... :)
  donderdag 11 november 2010 @ 13:28:29 #218
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88592706
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:56 schreef L0we het volgende:

[..]


Een 206 GTI is vaak net iets over de 1000 kg. Op zich komt hij lekker van zn plek, maar dr zijn zoveel auto's die net even wat meer hebben... :)
Je hebt altijd baas boven baas.
pi_88593092
Ik vind dat jullie eigenlijk best makkelijk doen over de kosten voor onderhoud in die kilometervergoeding. Sure, je moet er een beetje mazzel mee hebben, maar als je precies bijhoudt wat je aan onderhoud kwijt bent en dat omslaat naar de kilometers die je sinds aanschaf met het ding gereden hebt, tikt dat nog best snel aan hoor.
Nou heb ik het niet precies bijgehouden, maar ik wil er toch eens een slag naar slaan:
Turbo eraf geklapt, gebruikte van de sloop erop: 700 euries
Remmerij geheel vervangen: 500 euries
Koppeling + drukgroep: 600 euries (samen met kleine beurt gedaan dus weet het niet heel precies)
Distributieriem vervangen (en over een paar weken voor de tweede keer maar die tel ik nog nieteens mee): 550 euries
Banden: 525 euries
Aan incidentele dingen is dat dus al 2875 euries.
Dan iedere 15.000km een beurt, afwisselend groot en klein. Dat is inmiddels al 4x een kleine en 4x een grote beurt á 100 respectievelijk 240 euries. APK jaarlijks kost ook nog iets van 70 euries (dieseltje he). Dat is ook 1640 euries bij elkaar. En dan laat ik kleine dingetjes als een andere hoes voor om de vernellingspook en een interieurfiltertje ooit eens maar even buiten beschouwing.
In totaal kom je dan op grofweg 4600 euries onderhoud in 123.000km. Dat is evengoed 3,7 cent onderhoud per kilometer, dus dat is nog niet iets om maar half te vergeten.

En nou ik toch bezig ben, waarom ook niet:
Brandstof: 6,9 c/km (1,15 per liter, verbruik 1 op 16,6)
Verzekering: 1,4c/km (zelfde als belasting, stomtoevallig)
Belasting: 1,4 c/km (96 euries per 3 maand, 27000km/jaar over 4 jaar en 9 maand)
Afschrijving: 4,5c/km (aanschaf 10.000, huidige waarde pakweg 4500, dus 5500 over 123000km)
Totaal: 17,9 cent/km.

Stel dat ik 19 cent de kilometer zou krijgen, dan zou ik er dus echt nét mee wegkomen. Moet ik niet te wild op het gas gaan, want die 16,6 is al aardig zuinig ingezet :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:42:13 #220
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88593235
Wat voor een auto rij je precies? Vind 550 euro voor de distr.-riem behoorlijk veel geld namelijk. :{
pi_88593656
Golf 4 TDI, motorcode AXR. Voor het wisselen van de distributieriem moet de hele bumper, grill, intercooler en weet ik het wat er af, anders kunnen ze er niet bij. Het wordt vooral duur aan manuren dus. En als ze toch bezig zijn trekken ze er ook meteen de waterpomp eraf omdat ik dat graag wil :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:54:36 #222
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88593730
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Golf 4 TDI, motorcode AXR. Voor het wisselen van de distributieriem moet de hele bumper, grill, intercooler en weet ik het wat er af, anders kunnen ze er niet bij. Het wordt vooral duur aan manuren dus. En als ze toch bezig zijn trekken ze er ook meteen de waterpomp eraf omdat ik dat graag wil :)
Ah, kijk. Dat verklaart heel veel. ;)
pi_88593901
Ik wil ook wel eerlijk toegeven dat ik in het onderhoud best fanatiek ben hoor. Maar ik rijd veel lange stukken, en dan wil je een auto waar je op vertrouwen kunt. Als het me nu in de kop knapt om van de achterhoek naar Maastricht te rijden ('t is wat, zo'n sociaal leven) dan moet dat gewoon kunnen. Dus als het ding piept dat ie een beurt wil, krijgt ie een beurt, simpel zat. Het zijn net vrouwen, ze doen alles voor je, zolang je ze maar af en toe een beurt geeft een beetje vertroetelt :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:59:32 #224
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88593950
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik wil ook wel eerlijk toegeven dat ik in het onderhoud best fanatiek ben hoor. Maar ik rijd veel lange stukken, en dan wil je een auto waar je op vertrouwen kunt. Als het me nu in de kop knapt om van de achterhoek naar Maastricht te rijden ('t is wat, zo'n sociaal leven) dan moet dat gewoon kunnen. Dus als het ding piept dat ie een beurt wil, krijgt ie een beurt, simpel zat. Het zijn net vrouwen, ze doen alles voor je, zolang je ze maar af en toe een beurt geeft een beetje vertroetelt :P
Hier precies hetzelfde hoor. ;)
Heb er ook al genoeg aan laten doen.
Hij moest ook nog iets van 300 km voor hij begon te zeuren dat ie een beurt moest. Maar toch al laten doen. ;)
pi_88594224
Juh dat komt niet op 100 kilometer, maar ik probeer er wel netjes aan te zijn inderdaad. Ben er ooit eens 1000km overheen gegaan omdat het zo uitkwam, dat is ook geen probleem. Alleen als ie piept ga ik niet nog eens gezellig 10.000km wachten, het ding piept niet voor niks :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88596692
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 15:18:31 #227
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88596719
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:25:33 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88596954
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:17 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, mijn boordcomputer begint vanzelf wel weer te mekkeren, als hij een beurtje nodig is.
Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.

Oja, er kunnen wel controlelampjes gaan branden, maar hij zal nooit aangeven dat hij een beurt nodig heeft helaas. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:34:59 #229
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88597300
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:25 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Die van mij niet. Ik merk het vanzelf wel als mijn micra ooit niet wil starten.

Oja, er kunnen wel controlelampjes gaan branden, maar hij zal nooit aangeven dat hij een beurt nodig heeft helaas. :P
Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn. :P
  donderdag 11 november 2010 @ 15:39:11 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88597458
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Hij blijft waarschijnlijk wel gewoon starten hoor als je hem geen beurt geeft, of het moet echt heel erg lang geleden zijn. :P
Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doet :P

Ik ben gisteren de 124.000 km gepasseerd trouwens! Nu dus 9.000 km gereden met mijn bakkie in ongeveer een half jaar.. :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:50:56 #231
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88597888
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:39 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Ooit zal er iets kapot gaan waardoor hij dat niet meer doet :P

Ik ben gisteren de 124.000 km gepasseerd trouwens! Nu dus 9.000 km gereden met mijn bakkie in ongeveer een half jaar.. :o
Maar dat hoeft niet meteen wat te maken hebben met wat er gedaan wordt met een grote beurt. :+
pi_88597921
Monsterd: ik kan je aanraden om gewoon de kilometerstand een beetje in de gaten te houden. In je instructieboekje (en anders op tze intarwebzzzz) kun je vinden wat de service interval voor je auto is, dan reken je gewoon zelf ff uit wanneer ie toe is aan een verse scheut motorolie en remvloeistof. Doorrijden tot hij het opgeeft is het domste wat je doen kunt, want wat er dan aan gedaan wordt is geen onderhoud maar reparatie. Dat is in alle gevallen duurder, voorkomen is immers beter dan genezen :P Dan erbij, je wilt toch gewoon op je auto kunnen vertrouwen?

Edit: bijvoorbeeld die distributieriem van mij. Met zo'n 550 euries is dat geen goedkoop geintje, maar wat is het alternatief? Doorrijden tot dat ding knapt? Goeie kans dat dan de kleppen krom zijn, en met wat pech ook de zuigers en cylinders beschadigd. Dan moet het hele blok uit elkaar, als het niet al goedkoper is om er gewoon een hele andere motor in te hangen. Dan praat je over duizenden euries, dus dat risico neem ik écht niet :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88598037
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ja, de mijne ook. Maar alleen grote beurten geeft ie aan, dus om de 30k km.
Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..

mijn Ibi moet elke 15000 km kleine beurt, en elke 30.000 km grote beurt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 15:55:46 #234
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88598111
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]


Maar een 206 hoeft toch ook maar om de 30.000 km een beurt te hebben? tenminste, dat doet mijn vader wel..

mijn Ibi moet elke 15000 km kleine beurt, en elke 30.000 km grote beurt.
Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht. ;)
pi_88598432
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Weet ik niet uit m'n hoofd, maar sowieso is een kleine beurt nooit slecht. ;)
behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 11 november 2010 @ 16:07:50 #236
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88598564
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]


behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Ik heb AutoData op de computer staan, daarmee kan je ook álles terug vinden. ;)
pi_88599178
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]


behalve voor je cashflow...
Ik heb zo'n heel mooi boekje bij mijn auto, met alle interval informatie erin, en waar extra aandacht aan moet worden besteed tijdens welke beurt. :D

mijn auto is trouwens ex-lease, en dat kan je dus oo kwel merken aan het onderhoud: waardeloos!
Mijn heilige koe is ook ex-lease, en was prima onderhouden. De banden waren aan vervanging toe, dat was alles. Sterker nog: het onderhoudsboekje bleek verdwenen, maar er zat nog wel een kaartje van de leasemaatschappij in. Die heb ik opgebeld om te vragen of die dat onderhoudsboekje misschien hadden. Zegt die vent: heb je een faxnummer? Ik: ja hoor, blabla. Hij: dan gaat die NU rammelen, er komt een pagina of 6 uit. Als je nog meer wil weten moet je maar ff terugbellen.
Had ie me een overzicht gestuurd van alle onderhoud van nieuws af aan, tot op het laatste lampje gespecificeerd. En daaruit bleek dat het ding keurig alle beurten heeft gehad en niks bijzonders had meegemaakt.
Je moet er dus een beetje geluk mee hebben denk ik :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 11 november 2010 @ 17:20:15 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88601119
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Monsterd: ik kan je aanraden om gewoon de kilometerstand een beetje in de gaten te houden. In je instructieboekje (en anders op tze intarwebzzzz) kun je vinden wat de service interval voor je auto is, dan reken je gewoon zelf ff uit wanneer ie toe is aan een verse scheut motorolie en remvloeistof. Doorrijden tot hij het opgeeft is het domste wat je doen kunt, want wat er dan aan gedaan wordt is geen onderhoud maar reparatie. Dat is in alle gevallen duurder, voorkomen is immers beter dan genezen :P Dan erbij, je wilt toch gewoon op je auto kunnen vertrouwen?

Edit: bijvoorbeeld die distributieriem van mij. Met zo'n 550 euries is dat geen goedkoop geintje, maar wat is het alternatief? Doorrijden tot dat ding knapt? Goeie kans dat dan de kleppen krom zijn, en met wat pech ook de zuigers en cylinders beschadigd. Dan moet het hele blok uit elkaar, als het niet al goedkoper is om er gewoon een hele andere motor in te hangen. Dan praat je over duizenden euries, dus dat risico neem ik écht niet :D
Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.

Ik zal even een collega vragen of hij samen met mij mijn oliepeil enzo wil checken, ik ben namelijk niet helemaal zeker van of ik het wel alleen kan.. Al is het nog zo makkelijk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88601260
Ik moest nog even naar de stad, rijd ik op automatische piloot gewoon naar mijn werk toe bijna :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88601359
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik moest nog even naar de stad, rijd ik op automatische piloot gewoon naar mijn werk toe bijna :')
Whehe had ik laatst ook, ik reed op m'n eerste rijschool altijd hetzelfde rondje en toen stond ik ineens weer in die wijk terwijl ik daar niet moest zijn :') Sloeg automatisch linksaf ipv rechtdoor :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88601674
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]



Ik weet het, het eerste wat ook op mijn to-do lijstje staat als ik weer terug ben in Nederland is de auto wegbrengen naar de garage voor een beurt. Het is nu gewoon lastig omdat ik nog tot halverwege januari in Polen zit en eigenlijk daar de garages niet vertrouw.

Ik zal even een collega vragen of hij samen met mij mijn oliepeil enzo wil checken, ik ben namelijk niet helemaal zeker van of ik het wel alleen kan.. Al is het nog zo makkelijk :P
Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88601803
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
Het is net seks :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88602027
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is net seks :')
Doe je het wel veilig?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 11 november 2010 @ 17:54:48 #244
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88602146
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
En gooi het niet, maar dan ook écht niet, in het koelvloeistofreservoir. _O-
Of in het gaatje van de pijlstok. _O-
  donderdag 11 november 2010 @ 17:55:44 #245
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88602188
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is net seks :')
Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
pi_88602664
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ik gooi met seks geen olie in een gat hoor.
Mnee maar je moet wel het goeie gat hebben ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88603014
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:38 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Oliepijl checken how-to:
- pak een oude doek of een eind keukenpapier, iets om de pijlstok mee schoon te wrijven in ieder geval.
- Trek de pijlstok uit het buisje (nee, je kunt echt niet zomaar iets afbreken zolang je het maar een beetje met beleid doet)
- Wrijf hem schoon
- Stop hem er terug in (helemaal)
- Trek hem er terug uit
- Kijk tot waar de druppel olie zit.
- Stop de pijlstok terug.
De meeste pijlstokken hebben een geknikt stukje (beetje zo: --\__/-------------|O ) waar een geribbeld vakje in afgetekend is. Als hij onder dat vakje staat moet er een litertje olie bij, eerder niet.
Het kan ook zijn dat er twee knobbeltjes aan zitten, of gewoon een geribbeld gedeelte zonder knikjes, maar die hebben allemaal dezelfde betekenis. Eventueel kun je in je instructieboekje vinden hoe en wat, als je het niet zeker weet.

En dan moet er olie in. Maar welke dan? Ook dat staat in je instructieboekje vermeld, als je mazzel hebt zit er ergens in de motorruimte (vaak vooraan bij de grille) een sticker met het type motorolie. Daar koop je gewoon een litertje van bij de pomp (liefst niet de allergoedkoopste) en die donder je er bijin. Kan niet veel aan verkeerd gaan, zolang je maar de olie in het goeie gat flikkert :P
Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 11 november 2010 @ 18:29:25 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_88603432
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



Ik zou een half litertje doen en dan na een tijdje weer peilen.
Goed plan, iig geen hele liter in één keer ;) Bij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_88603475
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]



Goed plan, iig geen hele liter in één keer ;) Bij de meeste auto's is het verschil tussen min en max een liter, maar teveel olie in de motor is bijna net zo slecht als te weinig, dus een even peilen tussendoor (minuutje wachten tot het gezakt is) kan geen kwaad ^O^
Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaan :P
En mogelijke aanzuiging van olie door de carterontluchting waardoor die olie gaat verbruiken.

Ik heb opgelet vorige periode :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88603659
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



Iets met meer weerstand omdat de krukas zich door een laag olie moet slaan :P
En mogelijke aanzuiging van olie door de carterontluchting waardoor die olie gaat verbruiken.

Ik heb opgelet vorige periode :P
In geval van extreme overvulling kan bij diesels zelfs olie langs de keerringen in de cylinders terecht komen, waardoor de motor op de olie gaat lopen in plaats van op diesel. Daardoor kan de motor op hol slaan en uiteindelijk vastslaan. Oplossing mocht de motor op hol slaan: in de versnelling zetten, heel hard op de rem trappen, koppeling in 1 keer laten opkomen. Afslaan voor gevorderden, zeg maar :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')