abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87244723
die mevrouw Sultan heeft in ieder geval het Calimero-gedrag al van Wilders overgenomen
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87244744
Het werkt bij mij lichtelijk ontnuchterend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87244762
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:00 schreef damian5700 het volgende:
Het werkt bij mij lichtelijk ontnuchterend.
Hoe bedoel je? :)
pi_87244806
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]

:?
Ik heb het over de geloofwaardigheid van een getuige...dat jij daar allemaal zijsprongen naar andere onderwerpen bij bedenkt, is jouw zaak. Daar heb ik het niet over.
Geloofwaardigheid getuige vs. geloofwaardigheid rechter

Even denken hoor. Wat zou belangrijker zijn?
Punt is dat je over de rechter geen mening had ten tijde van. Maar nu Wilders wat modder toegegooid kan worden je ineens opstaat.
Wat zou dat zeggen denk je?
pi_87244894
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Punt is dat je over de rechter geen mening had ten tijde van. Maar nu Wilders wat modder toegegooid kan worden je ineens opstaat.
Ik had wel degelijk een mening over die rechter. Maar dat doet hier niet ter zake.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87244925
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:00 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :)
Dat het beeld dat ik over de islam heb -dit is mede bepaald door onder andere mensen uit mijn nabije omgeving, de media, zelfonderzoek, etc- nu te maken krijgt met een bepaalde ontsteltenis dat ik over dit relaas heb.
Dat werkt daarop in en dat is de ontnuchtering. Begrijp je?
pi_87244950
Benieuwd hoe het Hof nog met droge ogen wil beweren dat de islam een vredelievende religie en/of geen totalitaire ideologie is na al deze verklaringen.
Ze kunnen zelfs niet Wilders veroordeeld krijgen voor het refereren aan die hatelijke teksten.

Ik denk dat ze hiermee zichzelf in de voeten geschoten hebben. Mensen gaan dankzij dit proces nog meer twijfelen aan de gedachte "islam is vrede".
pi_87244969
wat een kutargumenten. natuurlijk zou Mohammed vervolgd worden in deze tijd. net als veel mensen uit de Bijbel

maar wat zegt dat over een gemiddelde moslim?
pi_87244995
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Wijze_appel het volgende:
Benieuwd hoe het Hof nog met droge ogen wil beweren dat de islam een vredelievende religie en/of geen totalitaire ideologie is na al deze verklaringen.
Ze kunnen zelfs niet Wilders veroordeeld krijgen voor het refereren aan die hatelijke teksten.

Ik denk dat ze hiermee zichzelf in de voeten geschoten hebben. Mensen gaan dankzij dit proces nog meer twijfelen aan de gedachte "islam is vrede".
Religie = interpretatie

Natuurlijk doen sommige mensen dat soms verkeerd. Maar dit beeld is overdreven. Interessant om ook eens te kijken naar de ontwikkelingen in de Islamitische wereld de afgelopen eeuwen. Islam werd afgezworen. Er werd door veel prominente geleerden maar ook prominente religieus leiders in de islamitische wereld gewerkt aan modernisering. Het omslagpunt in de betrekkingen tussen het Westen en de Islamitische wereld is vanaf de jaren '50 van de 20ste eeuw.

Bron.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_87245008
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Wijze_appel het volgende:

Mwah, dit gaat allang niet meer over de Islam. Denk dat vooral Wilders nog populairder wordt.
pi_87245026
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Klaudias het volgende:
wat een kutargumenten. natuurlijk zou Mohammed vervolgd worden in deze tijd. net als veel mensen uit de Bijbel

maar wat zegt dat over een gemiddelde moslim?
Eh, wat is 'de gemiddelde moslim'?
pi_87245042
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:06 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Religie = interpretatie
Dat is precies wat Wilders ook doet.
pi_87245044
quote:

[..]

Religie = interpretatie
Daar kun je je niet langer meer achter verschuilen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:07:25 #15
241662 Jian
Well, well, well
pi_87245051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat het beeld dat ik over de islam heb -dit is mede bepaald door onder andere mensen uit mijn nabije omgeving, de media, zelfonderzoek, etc- nu te maken krijgt met een bepaalde ontsteltenis dat ik over dit relaas heb.
Dat is één van de belangrijke redenen waarom Moszkowicz staat op voorlezing van de verklaringen. ;)
pi_87245068
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Eh, wat is 'de gemiddelde moslim'?
sorry, ik bedoel een willekeurige
pi_87245097
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Klaudias het volgende:

[..]

sorry, ik bedoel een willekeurige
Ik snap niet wat je bedoelt. Kun je je eigen vraag dan beantwoorden?
pi_87245118
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

waar heb je het over, dit was alleen maar de mening van een of andere gefrustreerde vrouw die alle moslims over 1 kam scheert
pi_87245140
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is één van de belangrijke redenen waarom Moszkowicz staat op voorlezing van de verklaringen. ;)
Daar ben ik het mee eens, maar ik vind het ook van toevoegende waarde aan het maatschappelijke debat dat dit zich in volle openbaarheid voltrekt.
pi_87245160
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt. Kun je je eigen vraag dan beantwoorden?
of Mohammed in 2010 wel of niet strafbaar is is niet relevant voor de kwade plannen die Wilders heeft met willekeurige moslims. omdat de interpretatie van de koran door moslims verschilt.
pi_87245161
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waar heb je het over, dit was alleen maar de mening van een of andere gefrustreerde vrouw die alle moslims over 1 kam scheert
Ik heb het niet alleen over de verklaring van Wafa Sultan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:10:29 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87245165
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Kom op, zo'n Hans Jansen bijvoorbeeld is gewoon in de minderheid onder arabisten. Dan kun je wel heel stoer verkondigen dat van alles niet meer vol te houden is, maar laten we dan eerst andere experts eens horen.
pi_87245214
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kom op, zo'n Hans Jansen bijvoorbeeld is gewoon in de minderheid onder arabisten. Dan kun je wel heel stoer verkondigen dat van alles niet meer vol te houden is, maar laten we dan eerst andere experts eens horen.
Je maakt nogal wat aannames hier. En aan aannames hebben we niets aan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:13:10 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87245272
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, tot de conclusie komen dat niet meer is vol te houden dat de Islam geen totalitaire ideologie is, na de mening van een paar getuigen die exact om dat doel zijn opgeroepen. Dáár hebben we wat aan.
pi_87245277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Inderdaad. Iedere moslim is een potentiele terrorist en daarmee een direct gevaar voor onze Westerse samenleving. Omdat Hans Jansen het zegt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87245292
quote:

[..]

Hij zegt dat juist over jou, lieverd.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:14:29 #27
236264 crew  capricia
pi_87245321
quote:

[..]

Jij loopt met open ogen in de opzet van dit proces... :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87245343
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, tot de conclusie komen dat niet meer is vol te houden dat de Islam geen totalitaire ideologie is, na de mening van een paar getuigen die exact om dat doel zijn opgeroepen. Dáár hebben we wat aan.
Het betrof hier dat religie per definitie een interpretatie is. Dat is wat werd gesteld.

quote:

Religie = interpretatie

pi_87245379
Er zijn de afgelopen tijd ook meerdere onderzoeken naar de radicalisering van moslims in Nederland geweest. Het onderzoek over het salafisme in Nederland concludeerde dat er geen dreiging is. Al deze beweringen zullen waar zijn, maar je moet het wel in de juiste context zien.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_87245409
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hebben we zeker wat aangezien die kant zelden belicht wordt. Voorheen moesten mensen het vooral doen met de verschrikkelijke berichtgevingen en eigen ervaringen en de kop-in-het-zand houding van de moslims her en der.
Nu wordt hun vooroordeeld bijgestaan en bevestigd. Iets waar links voorheen het altijd moest hebben van wazige cijfertjes en die ene moslim die zich niet zo gedroeg. De discussie kan nu echt los gaan.
pi_87245442
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik verwonder me niets over deze uitspraak van je. Daarom ben je ook niet in staat ook maar iets van die verklaringen te weerleggen.
pi_87245446
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Hebben we zeker wat aangezien die kant zelden belicht wordt. Voorheen moesten mensen het vooral doen met de verschrikkelijke berichtgevingen en eigen ervaringen en de kop-in-het-zand houding van de moslims her en der.
Nu wordt hun vooroordeeld bijgestaan en bevestigd. Iets waar links voorheen het altijd moest hebben van wazige cijfertjes en die ene moslim die zich niet zo gedroeg. De discussie kan nu echt los gaan.
Op wat voor manier hebben mensen dan last van moslims. Ik word nooit lastig gevallen door moslims, jij wel ofzo?
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:18:39 #33
236264 crew  capricia
pi_87245472
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:17 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik verwonder me niets over deze uitspraak van je. Daarom ben je ook niet in staat ook maar iets van die verklaringen te weerleggen.
Waarom zou ik dat willen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:19:26 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87245499
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

is snap die aversie niet hoor tegen de rechter, als bewijzen gewoon normaal worden bekeken dan lijkt me een goede uitspraak gewoon voortvloeien uit de wet, door op voorhand al te zeggen dat de rechter blijkbaar negatief tov Wilders zal beslissen schiet het Wilders kamp imo zichzelf al in de voet door uit te gaan van strafbare feiten.

ben benieuwd hoe erg men van de toren blaast als rechter dus Wilders onschuldig vind... is het dan nog steeds een proces met een smet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87245507
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Op wat voor manier hebben mensen dan last van moslims. Ik word nooit lastig gevallen door moslims, jij wel ofzo?
Het gaat over de islam en een bepaalde betekenis dat het heeft die terug te voeren valt tot de koran.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:19:52 #36
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87245510
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

:')

Ik weet niet waar jij hebt gezeten de afgelopen jaren, maar ik heb dit soort informatie al jarenlang binnen gekregen. En echt niet alleen via obscure weblogs, ook in kranten, tijdschriften en mainstream internetkanalen.
pi_87245518
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je wil hier mee zeggen dat pas alleen alle mensen last hebben van moslims, je dan van "last" kunt spreken? Of dat jij de gemene deler bent voor ons allemaal?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:20:41 #38
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87245540
Vond 1 opmerking van israëli wel raak. "de politici hebben zich te gemakkelijk in het populistische multiculti gestort".
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87245541
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat over de islam en een bepaalde betekenis dat het heeft die terug te voeren valt tot de koran.
Wijze-Appel spreekt over eigen ervaringen en verschrikkelijke berichten. Ik wil dan graag meer uitleg.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:20:47 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_87245543
Het voelt inderdaad wel als een proces tegen de Islam zelf op deze manier.

Op zich niks mis mee, maar laten we dit dan ook even herhalen voor alle Abrahamistische religies.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_87245569
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij hebt gezeten de afgelopen jaren, maar ik heb dit soort informatie al jarenlang binnen gekregen. En echt niet alleen via obscure weblogs, ook in kranten, tijdschriften en mainstream internetkanalen.
De meeste mensen niet. Die moeten het doen met nieuws en actualiteitenprogramma's.
En we weten hoe links die vooringenomen zijn. Dat gaven ze zelf nog toe.
pi_87245594
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:20 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je wil hier mee zeggen dat pas alleen alle mensen last hebben van moslims, je dan van "last" kunt spreken? Of dat jij de gemene deler bent voor ons allemaal?
Op wat voor manier hebben die mensen of jij dan last van moslims? Uitleg graag.
pi_87245621
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:20 schreef sunny16947 het volgende:
Vond 1 opmerking van israëli wel raak. "de politici hebben zich te gemakkelijk in het populistische multiculti gestort".
wat is het alternatief ... monoculti? en welke culti wordt dan mono ...
pi_87245623
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet waarheen deze suggestie moet leiden, maar de opzet van dit proces is dat de beklaagden Wilders voor zijn uitspraken willen laten verantwoorden, omdat zij menen dat deze discriminerend, haatzaaiend en beledigend zijn.
pi_87245673
Toch grappig dat sommige Fokkers meer pretenderen te weten dan ervaringsdeskundige uit moslim landen of geschoolde arabisten.

Kenmerkend voor de verdediging vind ik dat ze aangeven dat er maar één islaam is. Dat deze islaam het als een belediging ziet wanneer er meerdere stromingen zouden zijn/ontstaan en dat het woord gematigde moslim eigenlijk een vies woord zou zijn in de islamitische landen. Dat de uitvoering / interpretatie ligt aan de moslim zelf. Daarnaast wordt er gesteld door mevr. Sultan dat veel westerse allochtonen de 'echte' koran niet kennen en dat ze dus eigenlijk een zachtere versie volgen door niet letterlijke vertalingen. Dus eigenlijk beweert ze dat veel moslins gematigd zijn door onwetendheid en niet zo zeer omdat ze daar echt voor kiezen. Toch een pittige stelling als dit waar blijkt/is.

En over het punt dat Mohammed zou worden gearresteerd tegenwoordig. Er wordt dus deze vergelijking getrokken omdat de koran stelt dat Mohammed de ideale man en moslim is en dit is ook hetgene wat men tot de dag van vandaag ook gelooft. Dus in deze optiek kun je deze stelling wel maken en is deze ook te verdedigen. Het lijkt mij geen loze stelling want mensen geloven dus nog in die waardes van toen. Het wordt nergens verzacht of verworpen.

Al met al levert dit veel publiciteit op voor Wilders.
pi_87245706
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
die mevrouw Sultan heeft in ieder geval het Calimero-gedrag al van Wilders overgenomen
Wafa Sultan? Dan is het eerder andersom. Wilders heeft voor leentjebuur gespeeld bij Sultan, Fallaci, Bat Ye'or , Bernard Lewis, Hans Jansen, Robert Spencer en andere Islamofoben. Er zijn maar weinig originele ideeen die Wilders zelf heeft, in het wereldje van Islamofoben is het bon-ton om vooral elkaar te citeren en als dat niet genoeg is halen we er nog wat uitspraken bij van figuren uit het verleden. In die mate dat een speech soms meer dan 5 verwijzingen vervat naar uitspraken van anderen. Recyclen kunnen die Islamofoben wel.
pi_87245743
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef VvoorVete het volgende:

Al met al levert dit veel publiciteit op voor Wilders.
Juist. Ik denk dat hem dit alleen maar voordeel brengt.
pi_87245745
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Op wat voor manier hebben die mensen of jij dan last van moslims? Uitleg graag.
Als je niet alle aspecten van onze samenleving kent, de berichtgevingen niet bijhoud en zelfs niet weet hoe Wilders aan al zijn aanhangers komt, moet je je al helemaal niet mengen in deze discussie.
Je vraag zet je op voorhand al buitenspel.
pi_87245771
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dit is een vals dilemma, want je kunt mensen ook benaderen als individu. Sterker nog is dat veel meer aan te bevelen. Het gehele Nederlandse wet- en rechtsysteem is daarop ook ingericht.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:26:53 #50
236264 crew  capricia
pi_87245783
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar deze suggestie naar moet lijden, maar de opzet van dit proces is dat de beklaagden Wilders voor zijn uitspraken wil laten verantwoorden, omdat zij menen dat deze discriminerend, haatzaaiend en beledigend zijn.
De opzet van de verdediging is om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is.
Hieruit zou moeten blijken dat Wilders de waarheid spreekt over de Islam. En dat hij, voor het spreken van de waarheid, niet veroordeeld kan worden.

Mijn probleem hierbij is:
Nou kan Wilders nog zoveel getuige-deskundigen oproepen om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is, maar daarmee bewijst hij niets. Want er hoeft maar een deskundige te zeggen dat het niet gewelddadig is, en dan klopt zijn redenering niet meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87245822
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:25 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Als je niet alle aspecten van onze samenleving kent, de berichtgevingen niet bijhoud en zelfs niet weet hoe Wilders aan al zijn aanhangers komt, moet je je al helemaal niet mengen in deze discussie.
Je vraag zet je op voorhand al buitenspel.
Nee hoor. Ik heb het eerder in het vorige deel al gezegd: we hebben vooral last van reljeugd, maar die lezen geen Koran en zien geen Moskee van binnen dus snap de link met de Islam niet zo goed.

Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat een moslim eens de discussie met mij aan wilde gaan omdat ik in zijn of haar ogen een ongelovige hond ben.
pi_87245854
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef Ericr het volgende:

[..]

Wafa Sultan? Dan is het eerder andersom. Wilders heeft voor leentjebuur gespeeld bij Sultan, Fallaci, Bat Ye'or , Bernard Lewis, Hans Jansen, Robert Spencer en andere Islamofoben. Er zijn maar weinig originele ideeen die Wilders zelf heeft, in het wereldje van Islamofoben is het bon-ton om vooral elkaar te citeren en als dat niet genoeg is halen we er nog wat uitspraken bij van figuren uit het verleden. In die mate dat een speech soms meer dan 5 verwijzingen vervat naar uitspraken van anderen. Recyclen kunnen die Islamofoben wel.
Geldt voor jou idem dito.
Je hebt op school ook niet de kennis zelf bedacht of geschreven. Alle kennis is tot je gekomen die door anderen is opgeschreven.

Je zit een beetje van iets normaals iets slechts te maken zonder dat je er goed over nagedacht hebt.
pi_87245881
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk een paradox want als het westen geen monocultuur zou adopteren dan zouden ze moeten vrezen voor een islamatische monocultuur omdat alles in de islam is toegespitst op het 'veroveren' en onderwerpen van andere volken en religies. Het fiet dat ze dat nu niet doen met geweld betekent niet dat het niet in de koran staat. Maar als de westerse cultuur wetten/beleid zou maken =
om dit te bewerkstelliggen dan wordt de westerse cultuur eigenlijk wat de islam is, een monocultuur die geen andere culturen in de fundamenten accepteert. Dit zou//zal uitwenden op een massa conflict.. De vredelievendheid die men kent is alleen bewaard voor de moslims onderling.
pi_87245900
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb het eerder in het vorige deel al gezegd: we hebben vooral last van reljeugd, maar die lezen geen Koran en zien geen Moskee van binnen dus snap de link met de Islam niet zo goed.

Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat een moslim eens de discussie met mij aan wilde gaan omdat ik in zijn of haar ogen een ongelovige hond ben.
De wereld is groter dan jouw wijk/straat. Als jij je blijft beperken tot die cirkel om je woning kan ik je niet verder helpen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:30:02 #55
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87245910
Dit zijn er iig 3 van de 18 die waren gevraagd als getuige deskundige.
Snooker is top!!!
pi_87246001
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef capricia het volgende:

[..]

De opzet van de verdediging is om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is.
Hieruit zou moeten blijken dat Wilders de waarheid spreekt over de Islam. En dat hij, voor het spreken van de waarheid, niet veroordeeld kan worden.

Mijn probleem hierbij is:
Nou kan Wilders nog zoveel getuige-deskundigen oproepen om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is, maar daarmee bewijst hij niets. Want er hoeft maar een deskundige te zeggen dat het niet gewelddadig is, en dan klopt zijn redenering niet meer.
Dit vind ik een beetje simpele gedachte, want de rechter gaat voorafgaand aan zijn oordeel argumenten wegen.
Het wil dus geenszins zeggen dat een enkel argument tegen de verklaringen van de verdediging dit als als zodanig diskwalificeert en de rechter ontslaat van het meewegen daarvan. Ook niet door de verklaringen te duiden als verklaringen van islamofoben of standpunten van een minderheid van arabisten.
pi_87246026
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef VvoorVete het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk een paradox want als het westen geen monocultuur zou adopteren dan zouden ze moeten vrezen voor een islamatische monocultuur omdat alles in de islam is toegespitst op het 'veroveren' en onderwerpen van andere volken en religies. Het fiet dat ze dat nu niet doen met geweld betekent niet dat het niet in de koran staat. Maar als de westerse cultuur wetten/beleid zou maken =
om dit te bewerkstelliggen dan wordt de westerse cultuur eigenlijk wat de islam is, een monocultuur die geen andere culturen in de fundamenten accepteert. Dit zou//zal uitwenden op een massa conflict.. De vredelievendheid die men kent is alleen bewaard voor de moslims onderling.
Goh, Christenen kunnen er ook wat van hoor. Er staan ook heel sappige verhalen in de bijbel over het bekeren van ongelovigen. Ook zij hebben een geschiedenis vol geweld, veroveren en het onderwerpen van andere volken. Dus elke sterveling die een bijbel in zijn kast heeft staan is ook zo, als we jouw theorieen mogen geloven.
pi_87246060
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

De wereld is groter dan jouw wijk/straat. Als jij je blijft beperken tot die cirkel om je woning kan ik je niet verder helpen.
Tijdens mijn werk kom ik dagelijks bij moslims over de vloer, heb nog nooit iets gemerkt van wat jij hier allemaal kletst hoor.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:34:33 #59
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87246082
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef VvoorVete het volgende:
Toch grappig dat sommige Fokkers meer pretenderen te weten dan ervaringsdeskundige uit moslim landen of geschoolde arabisten.

Ik pretendeer niet meer te weten, ik ben alleen op de hoogte van het feit dat ze in de minderheid zijn binnen hun peers.

Ik vraag me ook af of Wijze_Appel ook zo blind op het oordeel van een arabist zou afgaan, als hij een andere mening zou hebben.
pi_87246137
Heb ik nog belangrijke dingen gemist afgelopen 35 minuten? :P
pi_87246169
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet meer te weten, ik ben alleen op de hoogte van het feit dat ze in de minderheid zijn binnen hun peers.

Ik vraag me ook af of Wijze_Appel ook zo blind op het oordeel van een arabist zou afgaan, als hij een andere mening zou hebben.
Het kan trouwens niet anders dat er ook een arabist aan het woord gaat komen die zegt dat er juist niet een Islam bestaat en dat er veel verschillende stromingen en verschillen zijn, net als bij het christendom dus.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:37:12 #62
8781 crew  Frutsel
pi_87246188
Gaat het nog over het proces van Wilders eigenlijk?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:37:50 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87246211
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zwaktebod. Hetzelfde kan ook over jouw ervaringen gezegd worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:38:48 #64
236264 crew  capricia
pi_87246255
Het is nu wel interessant zeg!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87246256
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het kan trouwens niet anders dat er ook een arabist aan het woord gaat komen die zegt dat er juist niet een Islam bestaat en dat er veel verschillende stromingen en verschillen zijn, net als bij het christendom dus.
Volgens mij heeft het Openbaar Ministerie geen getuigen opgeroepen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:39:15 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87246280
Van dichtbij zijn ze trouwens maar gemiddeld. (Op zich prima, daar niet van.)

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87246295
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Oh, ok.

De aanklagers toch wel?
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:39:55 #68
236264 crew  capricia
pi_87246306
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De rechtbank doet een uitspraak over het al dan niet strafbaar zijn van de uitingen van Wilders.
Niet over de inhoud en duiding van de Islam.

Hoe graag Geert het ook ander wil laten voorkomen, de Islam staat hier niet terecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87246325
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:28 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Geldt voor jou idem dito.
Je hebt op school ook niet de kennis zelf bedacht of geschreven. Alle kennis is tot je gekomen die door anderen is opgeschreven.

Je zit een beetje van iets normaals iets slechts te maken zonder dat je er goed over nagedacht hebt.
Ik geloof niet dat ik dagelijks quotes van anderen gebruik om een punt te maken, die Islamofoben wel. Kennisoverdracht is wat anders dan constant hetzelfde riedeltje verkondigen en als we het niet meer weten halen we de woorden van wat historische figuren er bij.

Verdiep je eens in het wereldje van die islamofoben, een goed voorbeeld is het prulwerk Obession. Daar komen bijna al die prutsers aan het woord en buiten dat er feitelijk weinig aan klopt is het ook nog eens een verzameling elkaar citeren of napraten. Fitna is dan ook weer een bijna rechtsstreekse (nog mindere) kopie van die rommel.
pi_87246375
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, ok.

De aanklagers toch wel?
Nee. Het is het Openbaar Ministerie die de zaak tegen Wilders voert, namens de staat.
pi_87246440
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:40 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik dagelijks quotes van anderen gebruik om een punt te maken, die Islamofoben wel. Kennisoverdracht is wat anders dan constant hetzelfde riedeltje verkondigen en als we het niet meer weten halen we de woorden van wat historische figuren er bij.

Verdiep je eens in het wereldje van die islamofoben, een goed voorbeeld is het prulwerk Obession. Daar komen bijna al die prutsers aan het woord en buiten dat er feitelijk weinig aan klopt is het ook nog eens een verzameling elkaar citeren of napraten. Fitna is dan ook weer een bijna rechtsstreekse (nog mindere) kopie van die rommel.
Slap verhaal.
Je negeert de oneliners van links tegen de PVV'ers en Wilders. Zijn allemaal quotes van anderen al dan niet een wending aan gegeven. Op die wijze is ook een rare bijgeloof ontstaan dat de telegraaf enkel rotzooi en leugens eruit spuit. En zo kunnen we uren doorgaan.

Val je ook niet over.
pi_87246544
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Goh, Christenen kunnen er ook wat van hoor. Er staan ook heel sappige verhalen in de bijbel over het bekeren van ongelovigen. Ook zij hebben een geschiedenis vol geweld, veroveren en het onderwerpen van andere volken. Dus elke sterveling die een bijbel in zijn kast heeft staan is ook zo, als we jouw theorieen mogen geloven.
Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.
pi_87246594
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef capricia het volgende:

[..]

De rechtbank doet een uitspraak over het al dan niet strafbaar zijn van de uitingen van Wilders.
Niet over de inhoud en duiding van de Islam.
Dit is correct, maar de Officier van Justitie heeft de mogelijkheid getuigen op te roepen en daar is, volgens mij, vanaf gezien.
Dit in relatie op de stelling dat een verklaring tegen de verklaringen van Wafa Sultan, Hans Jansen, Simon Admiraal en Raphael Israeli deze laatsten diskwalificeert of nutteloos maakt.
pi_87246640
Waarom gaat het in dit topic niet over het proces maar over randzaken? :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:50:34 #75
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87246714
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tijdens mijn werk kom ik dagelijks bij moslims over de vloer, heb nog nooit iets gemerkt van wat jij hier allemaal kletst hoor.
kom gezellig een dagje bij mij langs in de schilderswijk ;) maak je tenminste wat mee.. maandag alleen al 2 berovingen door "noord afrikanen" bij mij om de hoek (en dan bedoel ik ook echt bij mij om de hoek :') )
en dat op klaarlichte dag. en geloof mij die gasten doen net zo schijnheilig mee met het vasten en naar de moskee gaan.

maar vooral je oogkleppen ophouden. "move along, nothing to see here"
pi_87246725
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef capricia het volgende:

Hoe graag Geert het ook ander wil laten voorkomen, de Islam staat hier niet terecht.
De vergelijking van de koran en Mein Kampf door Wilders werd door het Hof in het bevel tot strafvervolging zwaar aangerekend.
De verdediging voert nu op dat er teksten in de koran staan die zo'n vergelijking rechtvaardigen. Dit zal de rechter moeten beoordelen en doet daar eigenlijk impliciet een uitspraak over.
pi_87246794
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De vergelijking van de koran en Mein Kampf door Wilders werd door het Hof in het bevel tot strafvervolging zwaar aangerekend.
De verdediging voert nu op dat er teksten in de koran staan die zo'n vergelijking rechtvaardigen. Dit zal de rechter moeten beoordelen en doet daar eigenlijk impliciet een uitspraak over.
Als ik het zo live hoor zijn ze er vanmiddag al uit.
Iedereen naar huis, streep door deze poppenkast.
pi_87246803
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik kom hier om updates te checken maar zie een debat over Islam en Christendom :')
pi_87246815
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:45 schreef VvoorVete het volgende:

[..]

Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.
Nee, jij gaat er van uit dat iedere Moslim die een Koran in zijn kast heeft staan stiekem ons wil overheersen.

Verder heb jij het over west-europa maar in de wereld leven nog wel op meer plaatsen christenen die helemaal niet zo modern zijn, zoals in Zuid-Amerika, Afrika en een paar oost-europeese landen.
pi_87246819
Als ik dit zo hoor komt er vrijspraak.
pi_87246856
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:50 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

kom gezellig een dagje bij mij langs in de schilderswijk ;) maak je tenminste wat mee.. maandag alleen al 2 berovingen door "noord afrikanen" bij mij om de hoek (en dan bedoel ik ook echt bij mij om de hoek :') )
en dat op klaarlichte dag. en geloof mij die gasten doen net zo schijnheilig mee met het vasten en naar de moskee gaan.

maar vooral je oogkleppen ophouden. "move along, nothing to see here"
Ja, en die rotte appels staan voor alle moslims in dit land, zoals zij zijn moeten ze allemaal wel zijn. Dat weet jij.
pi_87246870
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik kom hier om updates te checken maar zie een religie over Islam en Christendom :')
Inderdaad. :') Kleine update: het publieke/poliieke debat zorgt ervoor dat de uitspraken van Wilders blijven binnen de grenzen van vrijheid van meningsuiting. :P
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:54:22 #83
236264 crew  capricia
pi_87246882
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef HenkieVdV het volgende:
Ja, die indruk heb ik ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87246883
quote:
Mooi! Politiek gezien zeer verstandig en verder met de orde van de dag! :)
pi_87246890
quote:
Gebaseerd op?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:54:45 #86
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87246896
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
3 keer links is ook rechts
pi_87246923
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Inderdaad. :') Kleine update: het publieke/poliieke debat zorgt ervoor dat de uitspraken van Wilders blijven binnen de grenzen van vrijheid van meningsuiting. :P
_O_ Ik ben het totaal niet eens met wat Wilders zegt maar het zou echt geen goed idee zijn hem te vervolgen hiervoor. Dat zou koren op de molen zijn.
pi_87246974
Momenteel wordt alleen maar voorgelezen waarom in eerste instantie niet werd overgegaan op vervolging door het OM. Dit zegt toch niets over de huidige rechtszaak?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:56:46 #89
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87246976
Ik heb niet alles meegekregen. Wanneer volgt er een uitspraak?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57:03 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87246989
quote:
zopu het proces dan nog steeds besmet zijn door de partijdige rechtbank volgens kamp Wilders?
pi_87247003
Volgens mij zijn ze daar nu mee bezig.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57:24 #92
236264 crew  capricia
pi_87247010
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gebaseerd op?
Volgens het OM worden uitlatingen gedaan in het politiek debat, juist beschermd door de vrijheid van meningsuiting.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87247021
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gebaseerd op?
Je gezonde verstand.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57:48 #94
236264 crew  capricia
pi_87247032
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:56 schreef Nipples het volgende:
Ik heb niet alles meegekregen. Wanneer volgt er een uitspraak?
November
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87247052
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens het OM worden uitlatingen gedaan in het politiek debat, juist beschermd door de vrijheid van meningsuiting.
Er wordt nu alleen voorgelezen waarom er in eerste instantie niet door het OM tot vervolging werd overgegaan, toch?
pi_87247074
Vraag me af of er nog gereld gaat worden als Wilders onschuldig blijkt.
pi_87247100
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:59 schreef Disorder het volgende:
Vraag me af of er nog gereld gaat worden als Wilders onschuldig blijkt.
Nou, als ie schuldig zou worden bevonden zou je je dat ook af kunnen vragen. :')
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:00:10 #98
236264 crew  capricia
pi_87247108
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef djenneke het volgende:

[..]

Er wordt nu alleen voorgelezen waarom er in eerste instantie niet door het OM tot vervolging werd overgegaan, toch?
Ja. Maar het OM is toch de aanklager. Als die al zegt dat de uitspraken niet strafbaar zijn, hoe zit het dan met de aanklacht?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:00:39 #99
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87247123
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:57 schreef capricia het volgende:

[..]

November
Dank je
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:00:52 #100
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87247133
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en die rotte appels staan voor alle moslims in dit land, zoals zij zijn moeten ze allemaal wel zijn. Dat weet jij.
dat zeg ik toch helemaal niet?? ik heb zat vrienden die moslim zijn die gewoon meedoen met de maatschappij die geen strafblad hebben etc. en daar draait het ook niet om. het draait erom dat jij zegt dat je nooit hinder of last ondervind van moslims. ik ervaar dat anders hier in den haag en het zijn er helaas hier in den haag echt wel wat meer dan een handjevol kwajongens.
pi_87247137
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Maar het OM is toch de aanklager. Als die al zegt dat de uitspraken niet strafbaar zijn, hoe zit het dan met de aanklacht?
Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.
pi_87247184
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, jij gaat er van uit dat iedere Moslim die een Koran in zijn kast heeft staan stiekem ons wil overheersen.

Verder heb jij het over west-europa maar in de wereld leven nog wel op meer plaatsen christenen die helemaal niet zo modern zijn, zoals in Zuid-Amerika, Afrika en een paar oost-europeese landen.
Nee dat staat nergens, ik ga er vanuit dat de islam in de fundamenten dit doet. Omdat dit staat in de koran. Dat de volgers van de islam wat anders doen dat is een ander verhaal en kan andere redenen hebben( cultureel, onwetendheid, motivatie). Dat niet alle moslims met zwaarden willen overheersen betekent niet dat de islam in zijn fundament wel overheersend is en dit uitdraagt.

Ik zeg hetzelfde over het Christendom echter het Christendom is minder efficient in feite om te overheersen. Dus dat er Christen Afrikanen zijn die met wapen ongelovigen en anderen aanvallen etc. zou best kunnen. Maar dit staat in contrast met de wijze waarop de islamitsiche wereld met deze zaken omgaat en ook in contrast met hoe het in de koran beschreven wordt.
pi_87247188
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.
Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?
pi_87247197
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dat zeg ik toch helemaal niet?? ik heb zat vrienden die moslim zijn die gewoon meedoen met de maatschappij die geen strafblad hebben etc. en daar draait het ook niet om. het draait erom dat jij zegt dat je nooit hinder of last ondervind van moslims. ik ervaar dat anders hier in den haag en het zijn er helaas hier in den haag echt wel wat meer dan een handjevol kwajongens.
Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?
pi_87247345
Moslimvrouwen en Sharia Wetgeving

1. In het Islamitische geloof is het toegestaan, dat een moslimman met een kind trouwt die nog maar 1 jaar oud is, en het huwelijk mag bekrachtigd (dwz. seksueel contact) worden als ze nog maar 9 jaar oud is.
2. Aan de familie van de bruid wordt een bruidsschat gegeven in ruil voor de vrouw die nu een slaaf wordt van haar man.
3. Als een vrouw tijdens haar huwelijk mishandeld wordt, mag en kan ze niet scheiden van haar man.
4. Om een verkrachting te bewijzen, moet het vrouwelijke slachtoffer vier mannelijke getuigen hebben.
5. Een vrouw die verkracht is, moet vaak terug naar haar familie en de familie moet de bruidsschat terugbetalen. De familie heeft daarna het recht om haar te doden (eerwraak) voor het herstellen van de eer van de familie.
6. Echtgenoten mogen hun vrouwen slaan ‘als ze dat willen’ en hoeven niet te zeggen waarom de mishandeling heeft plaatsgevonden.
7. Het is een man toegestaan om met maximaal 4 vrouwen te trouwen en daarnaast een tijdelijke vrouw te hebben voor een beperkte periode naar eigen goeddunken.

http://www.crethiplethi.c(...)g/global-islam/2010/
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:07:59 #106
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87247403
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?
sure en waar zeg ik dat dan sherlock??

JIJ zegt dat je geen ervaring hebt met lastige moslims en ik heb dat wel en dat zijn dus wel jongens die gewoon naar de moskee gaan etc. sterker nog m'n zwager is Marokkaan en die komt die zelfde pest ventjes tegen in de moskee.

maar lees vooral wat je wilt lezen.. stel je voor dat er iets kwaads wordt gezegd over criminele moslims...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:08:05 #107
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87247410
deze zaak is echt onnodig. Ik zie het als extra propaganda en campagne voor wilders :')

dat hij vrijkomt is nu wel duidelijk
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87247412
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?
Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
pi_87247481
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

sure en waar zeg ik dat dan sherlock??

JIJ zegt dat je geen ervaring hebt met lastige moslims en ik heb dat wel en dat zijn dus wel jongens die gewoon naar de moskee gaan etc. sterker nog m'n zwager is Marokkaan en die komt die zelfde pest ventjes tegen in de moskee.

maar lees vooral wat je wilt lezen.. stel je voor dat er iets kwaads wordt gezegd over criminele moslims...
Je hoeft niet boos te worden. :*

En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
pi_87247509
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:11:00 #111
236264 crew  capricia
pi_87247521
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gelijk hoor.. :)
Wilders staat dus alleen terecht voor nieuwe feiten? OF voor dezelfde uitlatingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87247561
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
Dat zeg ik toch :D
pi_87247563
Moszko en Geert zitten er lekker geïnteresseerd bij :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:12:18 #114
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87247581
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoor ;)
pi_87247591
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit 'moslimgebeuren'? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?
pi_87247619
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niet helemaal. Dit geef ik zojuist aan.
pi_87247635
"Omdat de meeste uitlatingen tegen de islam en niet tegen moslims zijn gericht, zijn ze volgens hem niet strafbaar."

Hoogleraar, Theo de Roos..
_O- _O- _O- _

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 19:45:00 ]
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_87247651
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een vals dilemma, want je kunt mensen ook benaderen als individu.
nou dat wil wilders in ieder geval niet. en multiculti sluit individualisme niet uit
pi_87247661
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.
[..]

Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoor ;)
Hmm, ja, ik heb het wat warrig geformuleerd... nu ik het teruglees.
pi_87247708
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit het moslimgebeuren? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?
Ehm, dat kwam doordat Wijze-Appel zei dat veel mensen en hij last hebben van moslims. En ik vroeg hem op wat voor manier en zei dat ik daar geen last van heb.
Ja, tuurlijk zijn er waar ik woon ook vervelende marokkaantjes maar die zie ik niet in de eerste instantie als 'moslim'.

Je hebt gelijk dat je niet aan de buitenkant kunt zien hoe belijdend iemand moslim is. En als ze wel aan de Ramadam doen (wat ze bijna allemaal wel doen) zie ik ze alsnog niet in de eerste instantie als 'moslim'.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:16:10 #121
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87247750
quote:

[..]

ik beweer ook niet dat er verband is ;) het is alleen zo dat we een aardige probleem groep Marokkanen hebben en dat zijn over het algemeen gesproken moslims. maar het hadden net zo goed Polen of Finnen kunnen zijn.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:18:20 #122
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87247853
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef zoefbust het volgende:
Moslimvrouwen en Sharia Wetgeving

1. In het Islamitische geloof is het toegestaan, dat een moslimman met een kind trouwt die nog maar 1 jaar oud is, en het huwelijk mag bekrachtigd (dwz. seksueel contact) worden als ze nog maar 9 jaar oud is.
2. Aan de familie van de bruid wordt een bruidsschat gegeven in ruil voor de vrouw die nu een slaaf wordt van haar man.
3. Als een vrouw tijdens haar huwelijk mishandeld wordt, mag en kan ze niet scheiden van haar man.
4. Om een verkrachting te bewijzen, moet het vrouwelijke slachtoffer vier mannelijke getuigen hebben.
5. Een vrouw die verkracht is, moet vaak terug naar haar familie en de familie moet de bruidsschat terugbetalen. De familie heeft daarna het recht om haar te doden (eerwraak) voor het herstellen van de eer van de familie.
6. Echtgenoten mogen hun vrouwen slaan ‘als ze dat willen’ en hoeven niet te zeggen waarom de mishandeling heeft plaatsgevonden.
7. Het is een man toegestaan om met maximaal 4 vrouwen te trouwen en daarnaast een tijdelijke vrouw te hebben voor een beperkte periode naar eigen goeddunken.

http://www.crethiplethi.c(...)g/global-islam/2010/
Het leuke is aan deze site dat die zelf geen bronnen geeft voor hun uitlatingen. Want als je het zo stelt moet het wel in de Sharia staan, dus makkelijk te achterhalen zijn.

Totale onzin dus.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:20:35 #123
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87247949
De uitspraak heeft wel gevolgen in de politiek. Bij vrijspraak kan de oppositie niet steeds aankomen met de argumenten dat Wilders discrimineert en groepen mensen wegzet en een splitsing in de samenleving veroorzaakt.

Bij veroordeling heeft dat precies andersom gevolgen.
Snooker is top!!!
pi_87248016
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:14 schreef Klaudias het volgende:

[..]

nou dat dat wilders in ieder geval niet.
Daar ging het zojuist niet over.
quote:
en multiculti sluit individualisme niet uit
Ik ben van mening alleen in die zin dat individuen hun zelfbeeld laten bepalen door variabelen die er niet toe doen om als onderdeel uit te maken van een hokje (lees: cultuur) en daarmee zich af te zetten tegen andere hokjes.
Het multiculturalisme is een ideologische stroming die stelt dat culturele verbondenheid een pré is en gevierd moet worden.En dit is catastrofaal in die zin dat dit bevestigend werkt en particularisme in de hand werkt. En dit is juist niet individu-gericht.
pi_87248020
Ik trek de volgende versimpelde ungenuanceerde vergelijking.

Als ik zou zeggen (wat niet zo is) (weggelaten dat mein kampf zelf al dan niet verboden is in NL), Ik geloof in de mein kampf ideologie. Ik heb mein kampf verder niet gelezen maargoed mijn ouders volgen in deze hypothese dit boek en tja wat zij vinden vind ik dan maar ook. Ik zal mijn hele leven verder niets praktiseren in de zin van (joden verjagen/ vermoorden etc.) wat in mein kampf staat maar ik zal er wel in geloven. Dan ben ik niet strafbaar. Dit betekent niet dat mein kampf zelf niet een foute ideologie is. Echter ik kan verder wel een goed mens zijn en goede dingen doen.

Dit is hetzelfde als met geloof wanneer het geloof alle facetten van je leven beheerst. Je mening je doen en laten en als samenleving de rechtspraak. Dan kunnen de moslims zelf wel hele aardige fantastische mensen zijn, dat betwist ik ook niet. De ideologie erachter is en blijft wel anti-liberaal. Feitelijk een aantal aspecten die in de koran omschreven worden zijn ook tegen de rechten van de mens. In mijn inziens klopt dit niet als je aangeeft dat je in deze waardes geloofd.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:23:26 #126
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248067
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef sunny16947 het volgende:
De uitspraak heeft wel gevolgen in de politiek. Bij vrijspraak kan de oppositie niet steeds aankomen met de argumenten dat Wilders discrimineert en groepen mensen wegzet en een splitsing in de samenleving veroorzaakt.

Bij veroordeling heeft dat precies andersom gevolgen.
De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.

Wilders kan ook gewoon blijven roepen wat ie altijd heeft geroepen, maar dan met de aantekening dat de rechters een stel linkse multi-culti-fetisjisten zijn.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:25:04 #127
8781 crew  Frutsel
pi_87248123
Ik heb er helaas geen beelden bij van de tv, maar voor iemand die het volgt...
Hoe zit Wilders er eigenlijk bij in de rechtbank?

Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.

Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.

Hoe komt Geert eigenlijk over? Nuchter? Nonchalant? Zenuwachtig?
pi_87248126
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.

Wilders kan ook gewoon blijven roepen wat ie altijd heeft geroepen, maar dan met de aantekening dat de rechters een stel linkse multi-culti-fetisjisten zijn.
Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?
pi_87248171
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:

Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.

Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.

Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.

Soms wat nerveus en tokkelt hij bv. met z'n vingers op het tafeltje.
pi_87248172
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:

Hij zit met zijn plastic bekertje te spelen :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:27:41 #131
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248226
quote:
Hoogleraren: veroordeling onwaarschijnlijk

AMSTERDAM - De hoogleraren Henny Sackers en Theo de Roos vinden het onwaarschijnlijk dat Geert Wilders wordt veroordeeld voor groepsbelediging en haatzaaien. Dat bleek woensdag uit hun verklaringen, die de rechtbank in Amsterdam voorlas.

Sackers heeft verklaard dat de context de strafbaarheid wegneemt van de vermeend beledigende uitspraken over de islam en moslims. Daarmee bedoelt hij dat Wilders een politicus is die zijn politieke gedachtengoed op consistente wijze en in het publieke debat heeft gedaan.

De Roos kan zich voorstellen dat mensen de uitspraken van Wilders kwetsend en angstaanjagend vinden, maar dat maakt ze nog niet strafbaar. Omdat de meeste uitlatingen tegen de islam en niet tegen moslims zijn gericht, zijn ze volgens hem niet strafbaar.

Wat betreft haatzaaien vindt Sackers dat in de uitlatingen waarvoor Wilders momenteel terechtstaat, het opruiende, ophitsende element ontbreekt om hem daarvoor te kunnen veroordelen. Als hij oproept tot het verbranden van de Koran, lijkt dat een oproep aan de wetgever de wet te veranderen, stelt Sackers, en niet aan gewone mensen. „Vrijspraak ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in het verschiet”, aldus Sackers.

De Roos kon zich vinden in de oorspronkelijke beslissing van het Openbaar Ministerie Wilders niet te vervolgen. Hij probeert zijn doel op democratische wijze te verwezenlijken, aldus De Roos. Hij wijst er bovendien op dat een proces ook een averechts effect kan hebben, doordat het een extra podium voor Wilders kan zijn.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:28:06 #132
236264 crew  capricia
pi_87248241
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

En af en toe gaapt hij. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:28:54 #133
8781 crew  Frutsel
pi_87248266
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.

Soms wat nerveus en tokkelt hij bv. met z'n vingers op het tafeltje.
Thx ;)
Krijg je al de neiging om tekstballonetjes te gaan plakken? :')

quote:
Deskundigen eens met stellingen Wilders
De drie deskundigen die in de zaak tegen Geert Wilders bij de onderzoeksrechter zijn gehoord, scharen zich vrijwel geheel achter de uitlatingen waarvoor de PVV-leider momenteel wordt vervolgd. De arabisten Hans Jansen en Simon Admiraal en de Syrisch-Amerikaanse psychiater Wafa Sultan waren de enige drie deskundigen die in opdracht van de rechtbank zijn gehoord. Wilders had om achttien getuigen en deskundigen gevraagd.

Jansen en Admiraal beaamden dat Nederland een 'islamitisch missieland' is. Overigens geldt dat voor alle niet-islamitische landen, aangezien volgens de islam de hele wereld van Allah is.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:29:15 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken. :(
pi_87248312
Nu een integrale beschrijving van de inhoud van Fitna... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:32:47 #136
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248421
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?
Volgens mij niet, omdat dergelijke zaken vooral in hun eigen context worden bekeken. Dat geldt misschien hooguit voor vergelijkbare zaken, zoals de AEL-cartoons en Gregorius Nekschot. In het vonnis over de AEL-cartoons werd zelfs impliciet verwezen naar vergelijkbare rechtzaken binnen het Islam-debat.
pi_87248423
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken. :(
Had hij zijn eigen mok maar mee moeten nemen :')

Wat is er precies schande aan eigenlijk?
pi_87248456
Misschien wel voor de veiligheid? Je kunt met die mok een getuige of de rechter op z'n hoofd slaan. :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:33:36 #139
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248457
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

Slecht voor het milieu :(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:34:05 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248474
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

:') c_/

Bedoelde ik toch niet serieus. :*
pi_87248482
quote:

[..]

Als mij mijn hele leven wordt verteld dat vrouwen zonder bedekkende kleding hoeren zijn, dan ga ik dat vanzelf geloven. Als ik dan op straat allemaal vrouwen zie zonder bedekkende kleding, dan moeten die wel uit zijn op sex het is immers al vaak genoeg herhaald.

Verder zitten veel van deze moslim probleem jeugd natuurlijk met een gigantisch cultuur en religie probleem tussen wat ze thuis leren en hoe de maatschappij is ingericht.

De problemen die spelen zijn niet het directe gevolg van de Islam, maar is wel een belangrijk aspect in de problematiek.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87248493
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Thx ;)
Krijg je al de neiging om tekstballonetjes te gaan plakken? :')
[..]

Zijn ze bij de Pers echt verbaasd dat de drie getuigen van de verdediging het eens zijn met de stellingen van Wilders? :D
pi_87248518
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Slecht voor het milieu :(
Eens >:O
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

:') c_/

Bedoelde ik toch niet serieus. :*
Ow :7 c_/ ):O
pi_87248529
Kunnen de mensen die algemene discussie over de Islam ergens anders voortzetten? In dit topic over de rechtzaak is inmiddels niks meer te lezen over de rechtzaak zelf. Het is allemaal heel interessant hoor dat je nooit last hebt van moslims of dat ze bij jou om de hoek iedere dag twee keer een winkel overvallen maar dat geeft de rest van ons die geen TV kunnen kijken nu nul komma nul info over het proces.
pi_87248538
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_87248604
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.
pi_87248657
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit is ook min of meer het verwijt van de verdediging dat arrest tot strafvervolging is opgetekend in de vorm van een requisitoir.
pi_87248664
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.
Hoezo dat?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:39:23 #149
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87248694
Logisch dat je niet vervolgd wordt voor Fitna. Dat daar zon zaak voor nodig is zeg :{
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:40:19 #150
241662 Jian
Well, well, well
pi_87248723
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:45 schreef VvoorVete het volgende:

[..]

Ik was er even uit en las even terug en kwam bovenstaande post tegen: Dit is naar mijn mening een zeer belangrijk verschil dat hier genoemd wordt, niet het enige, maar wel één van behoorlijke importantie. De Bijbel is inderdaad door de perioden van verlichting heengegaan, waarbij de meeste christenen, onder meer aan de hand van Voltaire, Rousseau maar ook Newton, ervan doordrongen raakten dat je de teksten in de Bijbel niet al te letterlijk moet nemen. Binnen de Islam heeft een dergelijke gang inderdaad nooit plaatsgevonden. ^O^
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:40:42 #151
236264 crew  capricia
pi_87248736
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:39 schreef wise het volgende:
Logisch dat je niet vervolgd wordt voor Fitna. Dat daar zon zaak voor nodig is zeg :{
De zaak gaat toch niet alleen om Fitna?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87248744
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is ook min of meer het verwijt van de verdediging dat arrest tot strafvervolging is opgetekend in de vorm van een requisitoir.
Dat bedoelde ik, ik ben niet zo thuis in de rechtstermen. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_87248777
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik was er even uit en las even terug en kwam bovenstaande post tegen: Dit is naar mijn mening een zeer belangrijk verschil dat hier genoemd wordt, niet het enige, maar wel één van behoorlijke importantie. De Bijbel is inderdaad door de perioden van verlichting heengegaan, waarbij de meeste christenen, onder meer aan de hand van Voltaire, Rousseau maar ook Newton, ervan doordrongen raakten dat je de teksten in de Bijbel niet al te letterlijk moet nemen. Binnen de Islam heeft een dergelijke gang inderdaad nooit plaatsgevonden. ^O^
Ach, als ik de paus hoor praten, zie ik persoonlijk weinig verlichting.
pi_87248786
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

alsof die rechtbank er wat aan kan doen dat mensen Wilders aanklagen
pi_87248858
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het Hof had ook kunnen oordelen dat het OM terecht niet tot vervolging wilde over gaan.
pi_87248881
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:43 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het Hof had ook kunnen oordelen dat het OM terecht niet tot vervolging wilde over gaan.
ok, dat klopt idd
pi_87248886
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het gaat hier met name om de motivering in het arrest tot strafvervolging, veronderstel ik.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:46:48 #158
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87248965
Het is inderdaad belangrijk om het Hof Amsterdam (die de vervolging heeft bevolen) en de Rechtbank Amsterdam (waar het strafproces nu aanhangig is) uit elkaar te houden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:49:11 #159
241662 Jian
Well, well, well
pi_87249051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ach, als ik de paus hoor praten, zie ik persoonlijk weinig verlichting.
De Paus kun je t.a.v. de letterlijke teksten van de Bijbel best nog vooruitstrevend noemen en dan nog zijn er veel christenen die zijn interpretatie te letterlijk vinden. Bij de Koran is dat veel minder het geval juist omdat men niet gewend is om kritisch te interpreteren. Dat is deels te wijten aan de geschiedenis, zoals al verwoord, maar ook aan een belangrijk verschil als het feit dat algemeen erkend is dat de Bijbel een verzameling boeken is, afkomstig van vele menselijke auteurs terwijl de Koran als het woord van God/Allah zelf wordt beschouwd. Het is makkelijker een mens te bekritiseren dan een god. :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:50:11 #160
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249090
quote:
De Roos en Sackers werden eerder geraadpleegd door het OM. Dat besloot toen om Wilders níet te vervolgen. Sommige uitingen van Wilders konden op zich wel strafbaar zijn, meende het OM, maar het zag er geen zaak in omdat ze onderdeel zijn van het politiek debat. Dat kwam overeen met hun advies. Pas later besloot het gerechtshof in Amsterdam dat het OM toch een zaak moest beginnen.

‘Ik was tegen’, zegt Sackers, ‘Mijn overweging was: als het risico bestaat dat hij wordt vrijgesproken, dan maar niet vervolgen.’

De Roos: ‘Je geeft deze man een prachtig forum. Óf hij wordt vrijgesproken, dan is het: joechei! Óf hij wordt veroordeeld, dan is het natuurlijk koren op zijn molen. Dat alleen al.’

Sackers: ‘Dat is niet een te politiek argument of zo, nee, daar is het beginsel van opportuniteit juist ooit voor in de wet gekomen.’

De Roos: ‘De officier van justitie kan afzien van vervolging op gronden aan het algemeen belang ontleend, zo staat het geschreven.’

Context

Maar hoe kon het hof dan tot zo’n andere conclusie komen?

De Roos, samenzweerderig: ‘Tom Schalken trad op als raadsheer, ook een professor. Ik heb wel ergens gelezen dat deze zaak eigenlijk de voortzetting is van een ruzie die we als hoogleraren toch al hebben over dit soort wetsartikelen. En daar zit iets in.’

Dan: ‘Waar ik een groot probleem mee heb is dat in het arrest van het Hof de oneliners van Wilders niet in hun context worden beoordeeld. Als je dat wel doet, zie je dat hij een consequent verhaal heeft over het beschermen van de Nederlandse cultuur tegen de islam. Dat mag je slecht vinden of belachelijk, maar dat is een bijdrage aan het maatschappelijk debat.’

Tom Zwart leunt voorover: ‘Wat zeg je met die vervolging nou tegen al die mensen die op de PVV hebben gestemd? Eigenlijk zeg je dat zij ook achter de tralies moeten.’

Hij zakt terug in zijn stoel: ‘Je moet uiterste terughoudendheid betrachten bij uitingsdelicten.’

Dat vindt de rest ook.
Onder professoren. :|W

http://www.depers.nl/binnenland/511031/Spreek-Wilders-vrij.html
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:52:52 #161
40566 Ericr
Livewrong
pi_87249187
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:42 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Slap verhaal.
Je negeert de oneliners van links tegen de PVV'ers en Wilders. Zijn allemaal quotes van anderen al dan niet een wending aan gegeven. Op die wijze is ook een rare bijgeloof ontstaan dat de telegraaf enkel rotzooi en leugens eruit spuit. En zo kunnen we uren doorgaan.

Val je ook niet over.
Noem mij eens dat wat artikelen of speeches van linkse honden die vooral gebouwd zijn op quotes van anderen? De Wildersspeech in NY alleen al bevatte iets van 6 quotes van anderen, meestal historische figuren. Maar goed je begrijpt er duidelijk geen ene hol van, het sop is de kool niet waard.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:53:09 #162
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249201
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef Pool het volgende:
Het is inderdaad belangrijk om het Hof Amsterdam (die de vervolging heeft bevolen) en de Rechtbank Amsterdam (waar het strafproces nu aanhangig is) uit elkaar te houden.
Stel dat de rechtbank Wilder vrij spreekt, zal het OM dan in hoger beroep gaan?
pi_87249515
wilders is even twitteren
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_87249546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Stel dat de rechtbank Wilder vrij spreekt, zal het OM dan in hoger beroep gaan?
Mijn gevoel zegt me dat dit niet waarschijnlijk is, omdat het OM zelf geconstateerd heeft dat vervolging een heilloze missie is en daarmee dan wordt gesteund door het oordeel vrijspraak door de rechtbank.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:04:09 #165
236264 crew  capricia
pi_87249554
Ah, daar zijn ze weer!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249580
Fitna :') Zelfs I Love Dries was beter
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:06:35 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249636
'Beweging tot herstel van het respect.'

Knettergek proces.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:06:43 #168
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87249642
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt me dat dit niet waarschijnlijk is, omdat het OM zelf geconstateerd heeft dat vervolging een heilloze missie is en daarmee dan wordt gesteund door het oordeel vrijspraak door de rechtbank.
pi_87249659
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Het is in mijn ogen een politiek showproces dat nooit had mogen plaatsvinden. Het scheelt er nog maar aan dat de voorzitter schreeuwt dat de aangeklaagde een 'lump' is.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:08:36 #170
236264 crew  capricia
pi_87249709
Als benadeelde partijen hebben zich gemeld:
Beweging tot herstel van respect
Stichting NL bekent kleur
St. landelijk beraad Marokkanen
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda, Wolthuis, De Wolf.

Bijna al deze partijen hebben een vordering ingediend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249762
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda, Wolthuis, De Wolff.

Bijna al deze partijen hebben een vordering ingediend.
Iets meer dan dat..
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10:13 #172
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249768
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat zou dan weer zeer onbevredigend zijn, ben wel benieuwd wat de Hoge Raad van dit alles vindt.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10:36 #173
236264 crew  capricia
pi_87249787
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Iets meer dan dat..
Die lange lijst was onderdeel van "Beweging tot herstel van respect".
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11:16 #174
236264 crew  capricia
pi_87249817
Krijgen de 'slachtoffers' nou ook spreektijd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249826
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda.
En een aantal onnatuurlijke personen: Donald Duck, Henk & Ingrid, de profeet Mohammed en RoboCop
pi_87249852
Geen slachtofferspreekrecht.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:13:47 #177
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87249933
fack die is lelijk
VIVA LA ASSANGE¡
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:14:05 #178
236264 crew  capricia
pi_87249941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef damian5700 het volgende:
Geen slachtofferspreekrecht.
Thanx!

Toelichting van de vordering gaat minstens een halve dag kosten..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249959
zie die Hans Jansen grijnzen toen die vrouw meldde dat Rabbae ook gaat spreken
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:10 #180
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249979
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef wise het volgende:
fack die is lelijk
Je moet haar denken in een bloemenjurkje, dan is ze wel appetijtelijk.
pi_87249982
4 uur?? is dat veel?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:56 #182
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250009
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Klaudias het volgende:
Hoe durft 'ie, aanklagen die aanzetter tot haat. :(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:17:23 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87250073
quote:
immers als iedereen het met elkaar eens is zal er natuurlijk nooit vooruitgang plaatsvinden :)
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:17:23 #184
236264 crew  capricia
pi_87250074
De "Beweging tot bevordering" tot respect eist 1 euro.. :D (plus proceskosten)
Natuurlijke personen eisen ook 1 euro en rectificatie dmv een publicatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87250083
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoe durft 'ie, aanklagen die aanzetter tot haat. :(
dat zeg ik toch nergens. net legde je me ook al allemaal dingen in de mond, of sterker nog, je suggereerde dat ik zou hopen dat mensen geweld aan wordt gedaan. :{
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:18:27 #186
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_87250130
1 euro :|W
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:20:41 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87250218
In ieder geval is dit proces voor Wilders een kans en nauwelijks een bedreiging. Als hij slim is -ja dus- dan gebruikt hij het ten eigen bate.
The End Times are wild
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:21:13 #188
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87250241
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef StarCastic het volgende:
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:22:35 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_87250291
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D (het emigratieverhaal)
pi_87250312
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:22 schreef Jian het volgende:
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D
ik denk dat Mosko zich zonder camera's anders gedraagt ...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:23:38 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_87250328
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ik denk dat Mosko zich zonder camera's anders gedraagt ...
Wie niet?
pi_87250382
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie niet?
bescheiden mensen zonder kapsones
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:26:54 #193
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250449
quote:
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D (het emigratieverhaal)
Volkomen terecht, de idioten zijn weer uit hun gaten gekropen voor dit proces.

Mohammed Rabbae voorop.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:27:23 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87250462
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef StarCastic het volgende:
dat is natuurlijk een symbool voor schudig zijn...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:28:56 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250525
Moszko gaat desbetreffende dag met Eva Jinek naar Parijs ofzo?

Eindbaas. ^O^
pi_87250527
Wilders moet poepen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:35:11 #197
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87250805
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:28 schreef Morendo het volgende:
Moszko gaat desbetreffende dag met Eva Jinek naar Parijs ofzo?

Eindbaas. ^O^
Misschien dat wilders iets met het kabinet moet doen?
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87250948
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef Re het volgende:

[..]

dat is natuurlijk een symbool voor schudig zijn...
Wat is eigenlijk de max. straf die Wilders kan krijgen? :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_87250992
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:38 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de max. straf die Wilders kan krijgen? :)
een optreden in De Wereld Draait Door
pi_87251006
quote:
vond em wel mooi "moeten we de verhuiskosten betalen? " :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:43:14 #201
3542 Gia
User under construction
pi_87251131
Wilders kan nog altijd komen met de gevleugelde woorden: Och, ik heb me misschien een beetje ongelukkig uitgedrukt!

Zelfs een rechter komt dan weg met foute uitspraken, waarom zo'n lager geplaatste politicus niet?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:43:20 #202
241662 Jian
Well, well, well
pi_87251137
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:40 schreef farscapevr8 het volgende:

[..]

vond em wel mooi "moeten we de verhuiskosten betalen? " :D
:D daar verslikte ik me ook!
pi_87251222
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef Klaudias het volgende:

[..]

een optreden in De Wereld Draait Door
_O- Doen!
pi_87251517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Klaudias het volgende:
Ja, dan zou ik ook grijnzen, die loser kan gemiddeld geen coherente gedachte per jaar produceren.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:55:21 #205
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87251655
einde :{
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87251724
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik ook grijnzen, die loser kan gemiddeld geen coherente gedachte per jaar produceren.
Hans Jansen staat lager op mijn lijst.
pi_87251904
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Volkomen terecht, de idioten zijn weer uit hun gaten gekropen voor dit proces.

Mohammed Rabbae voorop.
Hij schildert de Marokkanen in Nederland af als verkerend in de positie van de Joden in West-Europa in de jaren 1930. Je moet maar durven
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:01:15 #208
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87251909
Wordt vervolgt :P op 12/10/10 8:30u.
pi_87251961
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:01 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Hij schildert de Marokkanen in Nederland af als verkerend in de positie van de Joden in West-Europa in de jaren 1930. Je moet maar durven
Da's ook weer onzin.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:29 #210
3542 Gia
User under construction
pi_87252899
quote:

[..]

De slachtofferrol. Maar als je het hebt over de slachtoffers van de criminele straatterroristen, dan is dat stigmatiserend.
pi_87252941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef Gia het volgende:

[..]

De slachtofferrol. Maar als je het hebt over de slachtoffers van de criminele straatterroristen, dan is dat stigmatiserend.
Dit klinkt anders ook een beetje slachtofferig...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:53:30 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_87253895
quote:

[..]

Als het aan Wilders ligt worden de Marokkanen als groep nu harder aangepakt dan de Joden in 1930.
pi_87254032
Toch lullig voor Irene Moors, de kans bestaat dat 'gekken' haar (ook) met de dood gaan bedreigen...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:03:13 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87254198
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch lullig voor Irene Moors, de kans bestaat dat 'gekken' haar (ook) met de dood gaan bedreigen...
Omdat zij net als Geert ook d'r haar blondeert ofzo?
pi_87254217
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Als het aan Wilders ligt worden de Marokkanen als groep nu harder aangepakt dan de Joden in 1930.
Sorry, maar verdiep je er eens een beetje in.
:X
pi_87254409
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

Omdat zij net als Geert ook d'r haar blondeert ofzo?
rechter heet Moors
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:10:37 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87254447
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

rechter heet Moors
Captain obvious. :W
pi_87254615
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Captain obvious. :W
Donder op, je snapte de grap gewoon niet en nu ga je leuk doen met je "Captain obvious"

woensdag 6 oktober 2010 @ 18:18:57 #219
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87254788
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:14 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Donder op, je snapte de grap gewoon niet en nu ga je leuk doen met je "Captain obvious"

Nee, ik kon de link inderdaad niet zo snel leggen teggen rechtbankvoorzitter Jan Moors en Irene Moors. Eeuwig dank dat jij het voor mij kon ophelderen. :)
pi_87254843
quote:

[..]

Hoe jij je uitlaat over de Bijbel, in het vorige deel, vind ik ongepast.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:23:41 #221
315885 TheSituation
Gym Tan Laundry
pi_87254945
Hans Jansen, die gast is een misselijke idioot :r , ik zou zeggen kijk de aflevering van Pauw & Witteman van vorig jaar geloof ik terug.. met Toufik Dibi en hem.. :')
Bassie vind ik geloofwaardiger.
"I mean this situation is gonna be indescribable, you can't even describe the situation that you're about to get into the situation."
pi_87255236
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, ik kon de link inderdaad niet zo snel leggen teggen rechtbankvoorzitter Jan Moors en Irene Moors. Eeuwig dank dat jij het voor mij kon ophelderen. :)
Moor = Marokkaan (NL-Woordenboek)

Is dit toevallig of opzet dat de rechter zo moet heten in dit Wilders-proces ? .
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:38:44 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87255508
quote:

[..]

jij bent pas ranzig aan het demoniseren.

en verdiep je idd eens in de geschiedenis.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:39:27 #224
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87255530
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:23 schreef TheSituation het volgende:
Hans Jansen, die gast is een misselijke idioot :r , ik zou zeggen kijk de aflevering van Pauw & Witteman van vorig jaar geloof ik terug.. met Toufik Dibi en hem.. :')
Bassie vind ik geloofwaardiger.
Ik heb inderdaad zelden iemand zo neer zien gaan als Jansen destijds tegen Dibi. :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:52:08 #225
315885 TheSituation
Gym Tan Laundry
pi_87256058
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad zelden iemand zo neer zien gaan als Jansen destijds tegen Dibi. :D
begint ie knorren als een varken tijdens de uitzending... _O- en dat noemt zich deskundig.. :')
hier die uitzending..
http://pauwenwitteman.var(...)116&cHash=8e91533a84
"I mean this situation is gonna be indescribable, you can't even describe the situation that you're about to get into the situation."
pi_87256240
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:52 schreef TheSituation het volgende:

[..]

begint ie knorren als een varken tijdens de uitzending... _O- en dat noemt zich deskundig.. :')
hier die uitzending..
http://pauwenwitteman.var(...)116&cHash=8e91533a84
op welk tijdstip zit het knorren
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:01:55 #227
315885 TheSituation
Gym Tan Laundry
pi_87256426
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

op welk tijdstip zit het knorren
zo rond 11:43 _O-
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:16:00 #228
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_87256947
Weet iemand waar ik het hele proces van vandaag terug kan kijken.
Wat zijn we aan het doen ???
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:31:04 #229
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87257510
quote:

[..]

:N

En je zinkt dieper en dieper :')
pi_87261198
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:01 schreef TheSituation het volgende:

[..]

zo rond 11:43 _O-
wat een vat vol met haat die Jansen zeg :')

hij luistert soms helemaal niet naar Dibi.
pi_87261217
quote:

[..]

Bedoel je deze?
quote:
boycotacties tegen joodse zaken – in de loop van de volgende jaren volgden honderden speciale anti-joodse wetten en verordeningen
Was trouwens 1933 toch?

Ik zie al wel oproepen tot boycotacties tegen producten van joden. Kan me die oproepen van Islamitische producten niet herinneren

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 21:01:09 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_87261338
=edit= Nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 20:56:33 ]
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:19:04 #233
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87262579
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Jezus, inderdaad zeg! Ik heb die uitzending nooit gezien. Wat een enorm treurige vertoning van Jansen. Vanaf het eerste moment bedient hij zich van drogredeneringen, provocerende trekjes en werkelijk absurde reacties.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 21:48:59 #234
236264 crew  capricia
pi_87264114
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jezus, inderdaad zeg! Ik heb die uitzending nooit gezien. Wat een enorm treurige vertoning van Jansen. Vanaf het eerste moment bedient hij zich van drogredeneringen, provocerende trekjes en werkelijk absurde reacties.
En zo iemand is dan door de verdediging opgeroepen als getuigen deskundige...
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:53:14 #235
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87264342
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]

So what? Een mislukt tv-optreden diskwalificeert je toch niet automatisch als zijnde een deskundig persoon? Tenminste: dat is wat de Cohen-groupies altijd riepen nadat hun held weer eens een debat had verknald.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:02:10 #236
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87264800
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach, dat hoort wel een beetje bij een verdediging. Gewoon mensen vinden die jouw stellingen onderschrijven. Die zijn altijd wel te vinden. De rechter weet dat allemaal wel en neemt het met een korreltje zout.

Jansen kan ook best een coherent argument neerzetten; hij is een belezen academicus en ik denk dat hij ook best gelijk heeft als hij de militante islam beschrijft.

Maar hij moet niet opeens doen alsof hij het gezag heeft om te bepalen of een jonge Nederlandse moslim wel een "echte moslim" is omdat hij één vers wel gelooft, één vers niet. Hij is overigens arabist (dus weet veel van de taal), maar geen theoloog. Ik vind dat hij dus wel een toontje lager mag zingen als hij op de stoel van de imam gaat zitten.
pi_87267850
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

So what? Een mislukt tv-optreden diskwalificeert je toch niet automatisch als zijnde een deskundig persoon? Tenminste: dat is wat de Cohen-groupies altijd riepen nadat hun held weer eens een debat had verknald.
Zo mislukt was het TV optreden ook weer niet.
Diegenen die het wat overdrijven zijn de anti Wilders typetjes. Moet ik hem inkoppen?
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 23:16:06 #238
236264 crew  capricia
pi_87268060
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij vindt hem echt deskundig op het gebied van Islam en Moslims?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:23:50 #239
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87268344
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

woensdag 6 oktober 2010 @ 23:33:47 #240
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87268738
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij vindt hem echt deskundig op het gebied van Islam en Moslims?
Zeker. De islam is evident een achterlijk geloof, en wie anders denkt is moslim of heeft een afwijking in het hoofd.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:42:41 #241
320441 Higher_
I can take you higher.
pi_87269010
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zeker. De islam is evident een achterlijk geloof, en wie anders denkt is moslim of heeft een afwijking in het hoofd.
Of is een persoon met kennis ~ iets wat jij blijkbaar niet hebt :9
Dus jij vindt dat er meer dan 1 miljard mensen op deze aardbodem een afwijking in het hoofd hebben?
Dan heb ik iets leukers voor jou, mijn vriend.
Jij hoort bij de groep: ''Extreem rechts'', en bent zelf tegen mensen die anders denken dan jij.
Beter ga jij maar eens naar de neuroleeg, want je hebt niet veel werkende hersencellen :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:49:35 #242
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87269222
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:42 schreef Higher_ het volgende:

[..]

Of is een persoon met kennis ~ iets wat jij blijkbaar niet hebt :9
Dus jij vindt dat er meer dan 1 miljard mensen op deze aardbodem een afwijking in het hoofd hebben?
Dan heb ik iets leukers voor jou, mijn vriend.
Jij hoort bij de groep: ''Extreem rechts'', en bent zelf tegen mensen die anders denken dan jij.
Beter ga jij maar eens naar de neuroleeg, want je hebt niet veel werkende hersencellen :')
Je redenerend vermogen is maar minnetjes. QED.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 23:53:12 #243
236264 crew  capricia
pi_87269341
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, dit is een mooi sluitende redenering... :')
Dat ik nog op je in ga...jij zet jezelf helemaal buiten het debat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87269361
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Stoer die smilie. Maar eigenlijk probeer je te zeggen niets ertegenin te kunnen brengen.
pi_87269395
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat jij zo reageert. Maar denk maar een goed na over wat hij zegt. Zo verkeerd is het niet.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:58:05 #246
315885 TheSituation
Gym Tan Laundry
pi_87269490
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Diegenen die het wat overdrijven zijn de anti Wilders typetjes. Moet ik hem inkoppen?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:00:58 #247
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87269582
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Bestaat de islam? Is de islam kenbaar?

Daar kunnen we toch wel bevestigend op antwoorden. Als dat zo is, dan is de islam ofwel achterlijk, ofwel niet achterlijk. Allebei tegelijk kan niet. Gelet op de goed kenbare oorsprong van de islam, de daden van de stichter van het geloof, de bloedige geschiedenis van de islam, de altijd en eeuwig achtergestelde positie van de vrouw, de bejegening van andersdenkenden binnen de islam; ja, de conclusie is onontkoombaar: de islam is een achterlijk geloof.
pi_87269743
Mensen zijn achterlijk, religies zijn dood.
pi_87269757
Oh fijn nog iemand die uitgaat van de eenheid van de Islam. Nou dan kunnen we verder wel ophouden he. Overigens, wat heeft deze discussie te maken met de show in het Amsterdamse Volkgericht ?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:12:59 #250
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87269944
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:06 schreef HiZ het volgende:
Oh fijn nog iemand die uitgaat van de eenheid van de Islam. Nou dan kunnen we verder wel ophouden he. Overigens, wat heeft deze discussie te maken met de show in het Amsterdamse Volkgericht ?
Noem jij een mes en een vork allebei mes?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:14:44 #251
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87270013
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:05 schreef Klaudias het volgende:
Mensen zijn achterlijk, religies zijn dood.
Of mensen achterlijk zijn hangt nogal af van de ideeen die ze aanhangen.
pi_87270043
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En in het geval van een religie zou je ieder geval apart moeten bekijken wat voor ideeen de gelovige heeft over zijn of haar geloof
pi_87270061
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Noem jij een mes en een vork allebei mes?
Jij wel
pi_87270138
quote:

[..]

Met name religies.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:23:52 #255
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87270264
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef Klaudias het volgende:

[..]

En in het geval van een religie zou je ieder geval apart moeten bekijken wat voor ideeen de gelovige heeft over zijn of haar geloof
Ben je nou echt te dom voor deze discussie ofzo?

Wat de inhoud van een geloof is is redelijk goed vast te stellen. Er is altijd wel wat interpretatieruimte, maar je maakt van een kip echt geen rund. Dat er figuren zijn die denken dat ze een kip zijn terwijl ze een rund zijn, maakt niet dat het rund werkelijk een kip is geworden.
pi_87275466
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ben je nou echt te dom voor deze discussie ofzo?
Ja joh scheld me maar uit.
pi_87276456
Blunder nummer 3 in zaak-Wilders: Bauduin voorzitter Marokko Fonds

Het begint er bijna op te lijken alsof ze het erom doen daar bij Justitie. Eerst voorzitter Jan Moors die Wilders’ beroep op zijn zwijgrecht nogal ‘ongelukkig’ duidde, daarna het nieuws dat Alexander Pechtolds christelijke anti-PVV partner in crime Ernst Hirsch Ballin persoonlijk betrokken is geweest bij de zaak-Wilders en nu wordt ook nog eens bekend dat de voorzitter van de wrakingskamer Frans Bauduin in het algemeen bestuur van het Marokko Fonds (!) zit.

frans

link
pi_87276721
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:38 schreef zoefbust het volgende:
Blunder nummer 3 in zaak-Wilders: Bauduin voorzitter Marokko Fonds

Het begint er bijna op te lijken alsof ze het erom doen daar bij Justitie. Eerst voorzitter Jan Moors die Wilders’ beroep op zijn zwijgrecht nogal ‘ongelukkig’ duidde, daarna het nieuws dat Alexander Pechtolds christelijke anti-PVV partner in crime Ernst Hirsch Ballin persoonlijk betrokken is geweest bij de zaak-Wilders en nu wordt ook nog eens bekend dat de voorzitter van de wrakingskamer Frans Bauduin in het algemeen bestuur van het Marokko Fonds (!) zit.

frans

[ afbeelding ]

link
Oud nieuws. En totaal irrelevant voor deze rechtszaak. Wat heeft armoede bestrijding van mensen in Marokko in hemelsnaam met Wilders te maken?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:47:46 #259
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87276850
Gingen ze vandaag niet verder?
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_87276861
Nieuwsberichten uit de nieuwsbrief Orde van de Dag

Debat over verhouding OM-strafadvocatuur groot succes

Driehonderd mensen waren afgelopen vrijdag in Arnhem getuige van de in het Jaarcongres ingelaste paneldiscussie over de verhouding OM-strafrechtadvocatuur.
Advocaat Gerard Spong, rechter Frans Bauduin en hoofdofficier Bart Nieuwenhuizen zorgden onder leiding van Bert van Delden (oud-voorzitter Raad voor de rechtspraak) voor een levendig, scherp maar ook geestig debat over de 'manieren binnen en buiten de rechtszaal'. Ook advocaat Jan Boone, die de discussie in de krant verder had aangezwengeld, was aanwezig. 'Als ik als advocaat word afgetapt, probeer ik het OM binnen maar ook buiten de rechtszaal te raken', zei Gerard Spong. Maar dat men niet onnodig op de man moet spelen, zeker niet buiten de rechtszaal, daar was eigenlijk iedereen het over eens.

link

Dus rechter Frans Bauduin voert geestige debatjes samen met Gerard Spong ,een van de aanklagers ?

[ Bericht 2% gewijzigd door zoefbust op 07-10-2010 11:02:41 ]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:55:42 #261
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87277171
Ah, we hebben een complotdenker in de zaal.
--> TRU

Je laat alleen maar zien zelf niets te snappen van de wereld. Er zijn dagelijks congressen waarbij zowel rechters als advocaten spreken.
pi_87277362
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:47 schreef Hassish het volgende:
Gingen ze vandaag niet verder?
Volgende week dinsdag.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:38:26 #263
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87278908
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Pool het volgende:
--> TRU

Je laat alleen maar zien zelf niets te snappen van de wereld. Er zijn dagelijks congressen waarbij zowel rechters als advocaten spreken.
Dit.

Kijk eens naar het recht en de argumenten in plaats van stropoppetjes om te duwen
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:02:59 #264
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87281796
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:55 schreef Pool het volgende:
--> TRU

Jaja, gewoon taqqiya. De omerta mag niet doorbroken worden!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:43:59 #265
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87283185
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jaja, gewoon taqqiya. De omerta mag niet doorbroken worden!
Normaal zou ik aan deze grap leuk meedoen, maar gezien de postgeschiedenis van zoefbust gaat hij ons nog geloven ook. ;(
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:48:54 #266
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87292465
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Normaal zou ik aan deze grap leuk meedoen, maar gezien de postgeschiedenis van zoefbust gaat hij ons nog geloven ook. ;(
Ik ben niet bekend met de postgeschiedenis van zoefbust, maar mijn (s)linkse onderbuik geeft me door dat alleen een onrendabele die is geroyeerd als PVV-lid ogv wanbetaling een dergelijke naam zou kiezen. 8-)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:17:09 #267
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87307730
quote:
'Justitie is lui in zaak tegen Wilders'

(Novum) - Het Openbaar Ministerie is te laks in de rechtszaak tegen PVV-leider Geert Wilders. Dat stelt Ties Prakken, de advocaat van een aantal mensen die aangifte heeft gedaan tegen Wilders.

Prakken vindt dat het OM de zaak 'met ongepaste tegenzin' doet, schrijft zij in een donderdag verstuurde brief aan de officieren van justitie, Birgit van Roessel en Paul Velleman.

Het OM heeft geen getuigen opgeroepen en ook geen vragen aan Wilders gesteld. Ook ontbreken in de aanklacht 'de ergste en meest strafbare uitspraken' van Wilders, stelt Prakken. De aanklacht is volgens haar 'meer dan onbevredigend' en moet worden uitgebreid.

Prakken wijst onder meer op een citaat uit 2007. "Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen", zei Wilders toen in een interview. Volgens Prakken riep Wilders hiermee op tot geweld, terwijl Wilders alleen wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat en discriminatie en het beledigen van moslims.

Het OM had aanvankelijk besloten Wilders niet te vervolgen. Begin vorig jaar besloot het gerechtshof echter dat dat toch moest. Daar komt volgens Prakken de tegenzin van het OM vandaan.

Het OM heeft aan het tv-programma Nieuwsuur laten weten geen reden te zien om de aanklacht te veranderen. De opdracht van het hof om toch vervolging in te stellen is 'zo getrouw mogelijk opgevolgd'.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:32:47 #268
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87308346
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de postgeschiedenis van zoefbust, maar mijn (s)linkse onderbuik geeft me door dat alleen een onrendabele die is geroyeerd als PVV-lid ogv wanbetaling een dergelijke naam zou kiezen. 8-)
Geroyeerd als PVV-lid. Dan grens je wel echt aan non-existentie.
pi_87445558
Ik vroeg me af of morgen tijdens het requisitoir Moszkowicz het het OM nog zuur mag maken (door te vragen met bewijzen te komen of andere trucs uit de hoge hoed), of is het echt gewoon een verhaaltje van alleen het OM en kan je alleen dingen ter verduidelijking vragen?
pi_87447915
kijkt er nog iemand??
pi_87448240
Het OM heeft de vorderingen van de benadeelde partijen niet ontvankelijk geduid.
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:45:06 #272
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87448365
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:22 schreef danilel het volgende:
kijkt er nog iemand??
pi_87448436
quote:

[..]

Nee, dat hangt af van hun geestelijke capaciteiten, niet van de ideeën.
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:58:33 #274
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87448700
quote:
Strafeis tegen Wilders valt vrijdag AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) komt vrijdag met een strafeis tegen PVV-voorman Geert Wilders. Het betoog dat aan de uiteindelijke eis voorafgaat, is dinsdag begonnen en wordt in verband met de lengte ervan vrijdag voortgezet en afgesloten.

Dinsdag bespreekt het OM onder meer de vorderingen van degenen die aangifte tegen Wilders hebben gedaan. Verder bekijkt justitie of de uitspraken van de politicus inderdaad discriminerend zijn voor moslims en allochtonen. De beschuldiging van het aanzetten tot haat en discriminatie komt vrijdag aan bod.
pi_87448755
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:24:52 #276
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87449307
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dat hangt af van hun geestelijke capaciteiten, niet van de ideeën.
Probeer je me weer te verbeteren? Aan je PI zie ik dat je dondersgoed begrepen hebt wat hier wordt bedoeld, en wat je nu (s)links probeert te verdraaien.
pi_87449497
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:00 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bestaat de islam? Is de islam kenbaar?

Daar kunnen we toch wel bevestigend op antwoorden. Als dat zo is, dan is de islam ofwel achterlijk, ofwel niet achterlijk. Allebei tegelijk kan niet. Gelet op de goed kenbare oorsprong van de islam, de daden van de stichter van het geloof, de bloedige geschiedenis van de islam, de altijd en eeuwig achtergestelde positie van de vrouw, de bejegening van andersdenkenden binnen de islam; ja, de conclusie is onontkoombaar: de islam is een achterlijk geloof.
Sachertorte ^O^
De enige full-time troll op fok! met kennis van retorica!
Je weet dat het ongelijk van de sofisten uiteindelijk door Socrates werd aangetoond he?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:34:56 #278
271762 Bestolene
tax is theft
pi_87449636
En we hebben de eerste Godwin van het OM :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:37:04 #279
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87449693
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:30 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Sachertorte ^O^
De enige full-time troll op fok! met kennis van retorica!
Je weet dat het ongelijk van de sofisten uiteindelijk door Socrates werd aangetoond he?
Sokrates?

Dat was toch die figuur die moest toegeven dat hij wist dat hij niets wist?
pi_87449699
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:34 schreef Bestolene het volgende:
Vertel. Ik kan het niet zien nu.
pi_87450002
quote:
Nah,
het was meer;
Het OM vergelijkt niet met WO2 Het OM laat zien waarom die wetgeving (137c) ingevoerd is
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:56:28 #282
271762 Bestolene
tax is theft
pi_87450183
Het was volgens mij een zin van deze strekking:

"artikel 137 is in 1934 in het leven geroepen, een jaar nadat Hitler in Duitsland de macht greep, om bla bla"

Het is inderdaad geen vergelijking, wel een verwijzing
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:57:41 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_87450212
quote:
Mensen die meteen "Godwin" roepen bij alles dat naar WO2 verwijst neem ik al lang niet meer serieus.
pi_87450217
Het lijkt er wel op alsof het OM aan het opbouwen is naar vrijspraak.
pi_87450490
ja ja....
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:18:59 #286
271762 Bestolene
tax is theft
pi_87450829
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Mensen die meteen "Godwin" roepen bij alles dat naar WO2 verwijst neem ik al lang niet meer serieus.
Daarom nuanceerde ik het ook, zodat ik door jou serieus kan worden genomen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:46:21 #287
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87451662
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:57 schreef danilel het volgende:
Het lijkt er wel op alsof het OM aan het opbouwen is naar vrijspraak.
Ik verwacht ook dat ze dat zullen vragen. Zeker voor de groepsbelediging.
pi_87452285
ik zit een beetje te luisteren nu naar de rechtbank...

wat ik ze eigenlijk hoor zeggen is veel bla bla bla maar het komt er op neer als gelovige heb je meeer recht om dingen te zegeen(beledigen, discrimineren enz..) omdat het in de bijbel, koran(of elk welk book dan ook als het maar een religie is.) mogen ze dat terwijl als ongelovige mag je dat niet en kan je elk moment aangklaagd worden terwijl en gelovige(christen, moslim.) gewoon lekker zijn gang kan gaan.

gelukkig was george carlin heel duidelijk hoe het ookal weer zat met recht en geloof.

dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:14:39 #289
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87452487
Begreep ik nu eerder op de morgen juist, dat Hirsch Ballin geprobeerd heeft artikelen in de wet zodanig te wijzigen dat het wel strafbaar was?
Snooker is top!!!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:16:33 #290
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87452535
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef sunny16947 het volgende:
Begreep ik nu eerder op de morgen juist, dat Hirsch Ballin geprobeerd heeft artikelen in de wet zodanig te wijzigen dat het wel strafbaar was?
Hij wilde de wet op Godslastering weer leven inblazen geloof ik, maar is nooit verder gekomen dan een proefballonnetje.
pi_87453114
Ik zag zonet even de OvJ en die heeft toch wel een erg pittig kort kapsel, zodanig pittig dat je zou denken dat ze lesbisch was. Als ik die stem van die rechter Moors hoor, dan krijg ik de indruk dat het een homo is.

Geeft allemaal niks natuurlijk, maar er staat hier wel iemand terecht wegens haatzaaien wat betreft islamieten, en het mag een feit van algemene bekendheid heten dat de islam niet uitblinkt in homovriendelijkheid. Zijn rechters en om daarmee wel onpartijdig?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:38:25 #292
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87453143
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag zonet even de OvJ en die heeft toch wel een erg pittig kort kapsel, zodanig pittig dat je zou denken dat ze lesbisch was. Als ik die stem van die rechter Moors hoor, dan krijg ik de indruk dat het een homo is.

Geeft allemaal niks natuurlijk, maar er staat hier wel iemand terecht wegens haatzaaien wat betreft islamieten, en het mag een feit van algemene bekendheid heten dat de islam niet uitblinkt in homovriendelijkheid. Zijn rechters en om daarmee wel onpartijdig?
_O_ _O-
pi_87453191
quote:

Wat een aannames. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:42:24 #294
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87453259
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een aannames. :')
Steek je kop maar in het zand. :{w
pi_87453357
quote:

Ja, hoezo niet? Als je daarom concludeert dat dat niet het geval is, is het nogal moeilijk om onpartijdige rechters te vinden. Wilders heeft namelijk een nogal uitgesproken mening, waarbij de meeste mensen het of eens, of oneens met hem zijn. Een tussenweg lijkt niet echt mogelijk. Succes dus met het vinden van iemand die geen homo, lesbo, islamiet, allochtoon, zionist, links, rechts, arm, rijk en/of mozartlefhebber/hater is.
pi_87453408
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:42 schreef Pool het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand. :{w
Dus jij bent er ook zoeen die als je een vrouw ziet met een heel erg kort kapsel, dan maar meteen aanneemt dat het wel een lesbo zal zijn?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:48:08 #297
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87453434
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dus jij bent er ook zoeen die als je een vrouw ziet met een heel erg kort kapsel, dan maar meteen aanneemt dat het wel een lesbo zal zijn?
Nee, ik ben er zo een van wie je de PI's moet lezen.
pi_87453460
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:48 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, ik ben er zo een van wie je de PI's moet lezen.
Ok dan, van harte ermee.
pi_87454052
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, hoezo niet? Als je daarom concludeert dat dat niet het geval is, is het nogal moeilijk om onpartijdige rechters te vinden. Wilders heeft namelijk een nogal uitgesproken mening, waarbij de meeste mensen het of eens, of oneens met hem zijn. Een tussenweg lijkt niet echt mogelijk. Succes dus met het vinden van iemand die geen homo, lesbo, islamiet, allochtoon, zionist, links, rechts, arm, rijk en/of mozartlefhebber/hater is.
Dat hangt er vanaf wat je idee van onpartijdigheid is. Nou hebben we gemerkt dat het Telegraaf-ondervolk en de rest van de PVV-achterban daar helemaal geen idee van had, maar daar natuurlijk toch een mening over had. Of daarom juist, dat is waarschijnlijker.

Als we dan hun vage idee van partijdigheid volgen, dan snap ik niet waarom de schijnbare homoseksualiteit van enkele betrokkenen niet tot wraking zou moeten leiden naar het deskundige oordeel met betrekking tot wrakingsverzoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87454102
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou hebben we gemerkt dat het Telegraaf-ondervolk en de rest van de PVV-achterban daar helemaal geen idee van had...
*zucht*
Kerel, wordt eens gelukkig ofzo. Je zuurgehalte overstijgt een pruim.
pi_87454257
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:11 schreef Wijze_appel het volgende:

Je zuurgehalte overstijgt een pruim.
Toch zeker niet die van jouw vriendin...

Ah, lapo. Omdat ik alle aandacht voor dit proces onzin vind, zal ik iig geen nieuw topic openen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 13:16:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')