Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Maar het OM is toch de aanklager. Als die al zegt dat de uitspraken niet strafbaar zijn, hoe zit het dan met de aanklacht?
Nee dat staat nergens, ik ga er vanuit dat de islam in de fundamenten dit doet. Omdat dit staat in de koran. Dat de volgers van de islam wat anders doen dat is een ander verhaal en kan andere redenen hebben( cultureel, onwetendheid, motivatie). Dat niet alle moslims met zwaarden willen overheersen betekent niet dat de islam in zijn fundament wel overheersend is en dit uitdraagt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, jij gaat er van uit dat iedere Moslim die een Koran in zijn kast heeft staan stiekem ons wil overheersen.
Verder heb jij het over west-europa maar in de wereld leven nog wel op meer plaatsen christenen die helemaal niet zo modern zijn, zoals in Zuid-Amerika, Afrika en een paar oost-europeese landen.
Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.
Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dat zeg ik toch helemaal niet?? ik heb zat vrienden die moslim zijn die gewoon meedoen met de maatschappij die geen strafblad hebben etc. en daar draait het ook niet om. het draait erom dat jij zegt dat je nooit hinder of last ondervind van moslims. ik ervaar dat anders hier in den haag en het zijn er helaas hier in den haag echt wel wat meer dan een handjevol kwajongens.
sure en waar zeg ik dat dan sherlock??quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?
Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?
Je hoeft niet boos te worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
sure en waar zeg ik dat dan sherlock??
JIJ zegt dat je geen ervaring hebt met lastige moslims en ik heb dat wel en dat zijn dus wel jongens die gewoon naar de moskee gaan etc. sterker nog m'n zwager is Marokkaan en die komt die zelfde pest ventjes tegen in de moskee.
maar lees vooral wat je wilt lezen.. stel je voor dat er iets kwaads wordt gezegd over criminele moslims...
Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
Volgens mij heb je gelijk hoor..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
Dat zeg ik tochquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoorquote:
Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit 'moslimgebeuren'? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden.![]()
En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
Niet helemaal. Dit geef ik zojuist aan.quote:
nou dat wil wilders in ieder geval niet. en multiculti sluit individualisme niet uitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een vals dilemma, want je kunt mensen ook benaderen als individu.
Hmm, ja, ik heb het wat warrig geformuleerd... nu ik het teruglees.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.
[..]
Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoor
Ehm, dat kwam doordat Wijze-Appel zei dat veel mensen en hij last hebben van moslims. En ik vroeg hem op wat voor manier en zei dat ik daar geen last van heb.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit het moslimgebeuren? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?
ik beweer ook niet dat er verband isquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
Het leuke is aan deze site dat die zelf geen bronnen geeft voor hun uitlatingen. Want als je het zo stelt moet het wel in de Sharia staan, dus makkelijk te achterhalen zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef zoefbust het volgende:
Moslimvrouwen en Sharia Wetgeving
1. In het Islamitische geloof is het toegestaan, dat een moslimman met een kind trouwt die nog maar 1 jaar oud is, en het huwelijk mag bekrachtigd (dwz. seksueel contact) worden als ze nog maar 9 jaar oud is.
2. Aan de familie van de bruid wordt een bruidsschat gegeven in ruil voor de vrouw die nu een slaaf wordt van haar man.
3. Als een vrouw tijdens haar huwelijk mishandeld wordt, mag en kan ze niet scheiden van haar man.
4. Om een verkrachting te bewijzen, moet het vrouwelijke slachtoffer vier mannelijke getuigen hebben.
5. Een vrouw die verkracht is, moet vaak terug naar haar familie en de familie moet de bruidsschat terugbetalen. De familie heeft daarna het recht om haar te doden (eerwraak) voor het herstellen van de eer van de familie.
6. Echtgenoten mogen hun vrouwen slaan ‘als ze dat willen’ en hoeven niet te zeggen waarom de mishandeling heeft plaatsgevonden.
7. Het is een man toegestaan om met maximaal 4 vrouwen te trouwen en daarnaast een tijdelijke vrouw te hebben voor een beperkte periode naar eigen goeddunken.
http://www.crethiplethi.c(...)g/global-islam/2010/
Daar ging het zojuist niet over.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:14 schreef Klaudias het volgende:
[..]
nou dat dat wilders in ieder geval niet.
Ik ben van mening alleen in die zin dat individuen hun zelfbeeld laten bepalen door variabelen die er niet toe doen om als onderdeel uit te maken van een hokje (lees: cultuur) en daarmee zich af te zetten tegen andere hokjes.quote:en multiculti sluit individualisme niet uit
De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef sunny16947 het volgende:
De uitspraak heeft wel gevolgen in de politiek. Bij vrijspraak kan de oppositie niet steeds aankomen met de argumenten dat Wilders discrimineert en groepen mensen wegzet en een splitsing in de samenleving veroorzaakt.
Bij veroordeling heeft dat precies andersom gevolgen.
Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.
Wilders kan ook gewoon blijven roepen wat ie altijd heeft geroepen, maar dan met de aantekening dat de rechters een stel linkse multi-culti-fetisjisten zijn.
Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb er helaas geen beelden bij van de tv, maar voor iemand die het volgt...
Hoe zit Wilders er eigenlijk bij in de rechtbank?
Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.
Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.
Hoe komt Geert eigenlijk over? Nuchter? Nonchalant? Zenuwachtig?
Hij zit met zijn plastic bekertje te spelenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb er helaas geen beelden bij van de tv, maar voor iemand die het volgt...
Hoe zit Wilders er eigenlijk bij in de rechtbank?
Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.
Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.
Hoe komt Geert eigenlijk over? Nuchter? Nonchalant? Zenuwachtig?
quote:Hoogleraren: veroordeling onwaarschijnlijk
AMSTERDAM - De hoogleraren Henny Sackers en Theo de Roos vinden het onwaarschijnlijk dat Geert Wilders wordt veroordeeld voor groepsbelediging en haatzaaien. Dat bleek woensdag uit hun verklaringen, die de rechtbank in Amsterdam voorlas.
Sackers heeft verklaard dat de context de strafbaarheid wegneemt van de vermeend beledigende uitspraken over de islam en moslims. Daarmee bedoelt hij dat Wilders een politicus is die zijn politieke gedachtengoed op consistente wijze en in het publieke debat heeft gedaan.
De Roos kan zich voorstellen dat mensen de uitspraken van Wilders kwetsend en angstaanjagend vinden, maar dat maakt ze nog niet strafbaar. Omdat de meeste uitlatingen tegen de islam en niet tegen moslims zijn gericht, zijn ze volgens hem niet strafbaar.
Wat betreft haatzaaien vindt Sackers dat in de uitlatingen waarvoor Wilders momenteel terechtstaat, het opruiende, ophitsende element ontbreekt om hem daarvoor te kunnen veroordelen. Als hij oproept tot het verbranden van de Koran, lijkt dat een oproep aan de wetgever de wet te veranderen, stelt Sackers, en niet aan gewone mensen. „Vrijspraak ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in het verschiet”, aldus Sackers.
De Roos kon zich vinden in de oorspronkelijke beslissing van het Openbaar Ministerie Wilders niet te vervolgen. Hij probeert zijn doel op democratische wijze te verwezenlijken, aldus De Roos. Hij wijst er bovendien op dat een proces ook een averechts effect kan hebben, doordat het een extra podium voor Wilders kan zijn.
En af en toe gaapt hij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hij zit met zijn plastic bekertje te spelen
Thxquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.
Soms wat nerveus en tokkelt hij bv. met z'n vingers op het tafeltje.
quote:Deskundigen eens met stellingen Wilders
De drie deskundigen die in de zaak tegen Geert Wilders bij de onderzoeksrechter zijn gehoord, scharen zich vrijwel geheel achter de uitlatingen waarvoor de PVV-leider momenteel wordt vervolgd. De arabisten Hans Jansen en Simon Admiraal en de Syrisch-Amerikaanse psychiater Wafa Sultan waren de enige drie deskundigen die in opdracht van de rechtbank zijn gehoord. Wilders had om achttien getuigen en deskundigen gevraagd.
Jansen en Admiraal beaamden dat Nederland een 'islamitisch missieland' is. Overigens geldt dat voor alle niet-islamitische landen, aangezien volgens de islam de hele wereld van Allah is.
Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hij zit met zijn plastic bekertje te spelen
Volgens mij niet, omdat dergelijke zaken vooral in hun eigen context worden bekeken. Dat geldt misschien hooguit voor vergelijkbare zaken, zoals de AEL-cartoons en Gregorius Nekschot. In het vonnis over de AEL-cartoons werd zelfs impliciet verwezen naar vergelijkbare rechtzaken binnen het Islam-debat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?
Had hij zijn eigen mok maar mee moeten nemenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken.
Slecht voor het milieuquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Had hij zijn eigen mok maar mee moeten nemen
Wat is er precies schande aan eigenlijk?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Had hij zijn eigen mok maar mee moeten nemen
Wat is er precies schande aan eigenlijk?
Als mij mijn hele leven wordt verteld dat vrouwen zonder bedekkende kleding hoeren zijn, dan ga ik dat vanzelf geloven. Als ik dan op straat allemaal vrouwen zie zonder bedekkende kleding, dan moeten die wel uit zijn op sex het is immers al vaak genoeg herhaald.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zijn ze bij de Pers echt verbaasd dat de drie getuigen van de verdediging het eens zijn met de stellingen van Wilders?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Thx![]()
Krijg je al de neiging om tekstballonetjes te gaan plakken?![]()
[..]
Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.quote:
Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Dit is ook min of meer het verwijt van de verdediging dat arrest tot strafvervolging is opgetekend in de vorm van een requisitoir.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.
Ik was er even uit en las even terug en kwam bovenstaande post tegen: Dit is naar mijn mening een zeer belangrijk verschil dat hier genoemd wordt, niet het enige, maar wel één van behoorlijke importantie. De Bijbel is inderdaad door de perioden van verlichting heengegaan, waarbij de meeste christenen, onder meer aan de hand van Voltaire, Rousseau maar ook Newton, ervan doordrongen raakten dat je de teksten in de Bijbel niet al te letterlijk moet nemen. Binnen de Islam heeft een dergelijke gang inderdaad nooit plaatsgevonden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:45 schreef VvoorVete het volgende:
[..]
Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |