Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:00 schreef damian5700 het volgende:
Het werkt bij mij lichtelijk ontnuchterend.
Geloofwaardigheid getuige vs. geloofwaardigheid rechterquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het over de geloofwaardigheid van een getuige...dat jij daar allemaal zijsprongen naar andere onderwerpen bij bedenkt, is jouw zaak. Daar heb ik het niet over.
Ik had wel degelijk een mening over die rechter. Maar dat doet hier niet ter zake.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid getuige vs. geloofwaardigheid rechter
Even denken hoor. Wat zou belangrijker zijn?
Punt is dat je over de rechter geen mening had ten tijde van. Maar nu Wilders wat modder toegegooid kan worden je ineens opstaat.
Wat zou dat zeggen denk je?
Dat het beeld dat ik over de islam heb -dit is mede bepaald door onder andere mensen uit mijn nabije omgeving, de media, zelfonderzoek, etc- nu te maken krijgt met een bepaalde ontsteltenis dat ik over dit relaas heb.quote:
Religie = interpretatiequote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Wijze_appel het volgende:
Benieuwd hoe het Hof nog met droge ogen wil beweren dat de islam een vredelievende religie en/of geen totalitaire ideologie is na al deze verklaringen.
Ze kunnen zelfs niet Wilders veroordeeld krijgen voor het refereren aan die hatelijke teksten.
Ik denk dat ze hiermee zichzelf in de voeten geschoten hebben. Mensen gaan dankzij dit proces nog meer twijfelen aan de gedachte "islam is vrede".
Mwah, dit gaat allang niet meer over de Islam. Denk dat vooral Wilders nog populairder wordt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Wijze_appel het volgende:
Benieuwd hoe het Hof nog met droge ogen wil beweren dat de islam een vredelievende religie en/of geen totalitaire ideologie is na al deze verklaringen.
Ze kunnen zelfs niet Wilders veroordeeld krijgen voor het refereren aan die hatelijke teksten.
Ik denk dat ze hiermee zichzelf in de voeten geschoten hebben. Mensen gaan dankzij dit proces nog meer twijfelen aan de gedachte "islam is vrede".
Eh, wat is 'de gemiddelde moslim'?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Klaudias het volgende:
wat een kutargumenten. natuurlijk zou Mohammed vervolgd worden in deze tijd. net als veel mensen uit de Bijbel
maar wat zegt dat over een gemiddelde moslim?
Dat is precies wat Wilders ook doet.quote:
Dat is één van de belangrijke redenen waarom Moszkowicz staat op voorlezing van de verklaringen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat het beeld dat ik over de islam heb -dit is mede bepaald door onder andere mensen uit mijn nabije omgeving, de media, zelfonderzoek, etc- nu te maken krijgt met een bepaalde ontsteltenis dat ik over dit relaas heb.
Dat werkt daarop in en dat is de ontnuchtering. Begrijp je?
sorry, ik bedoel een willekeurigequote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, wat is 'de gemiddelde moslim'?
Ik snap niet wat je bedoelt. Kun je je eigen vraag dan beantwoorden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Klaudias het volgende:
[..]
sorry, ik bedoel een willekeurige
waar heb je het over, dit was alleen maar de mening van een of andere gefrustreerde vrouw die alle moslims over 1 kam scheertquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat het beeld dat ik over de islam heb -dit is mede bepaald door onder andere mensen uit mijn nabije omgeving, de media, zelfonderzoek, etc- nu te maken krijgt met een bepaalde ontsteltenis dat ik over dit relaas heb.
Dat werkt daarop in en dat is de ontnuchtering. Begrijp je?
Daar ben ik het mee eens, maar ik vind het ook van toevoegende waarde aan het maatschappelijke debat dat dit zich in volle openbaarheid voltrekt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is één van de belangrijke redenen waarom Moszkowicz staat op voorlezing van de verklaringen.
of Mohammed in 2010 wel of niet strafbaar is is niet relevant voor de kwade plannen die Wilders heeft met willekeurige moslims. omdat de interpretatie van de koran door moslims verschilt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. Kun je je eigen vraag dan beantwoorden?
Ik heb het niet alleen over de verklaring van Wafa Sultan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:09 schreef Klaudias het volgende:
[..]
waar heb je het over, dit was alleen maar de mening van een of andere gefrustreerde vrouw die alle moslims over 1 kam scheert
Kom op, zo'n Hans Jansen bijvoorbeeld is gewoon in de minderheid onder arabisten. Dan kun je wel heel stoer verkondigen dat van alles niet meer vol te houden is, maar laten we dan eerst andere experts eens horen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daar kun je je niet langer meer achter verschuilen.
Je maakt nogal wat aannames hier. En aan aannames hebben we niets aan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, zo'n Hans Jansen bijvoorbeeld is gewoon in de minderheid onder arabisten. Dan kun je wel heel stoer verkondigen dat van alles niet meer vol te houden is, maar laten we dan eerst andere experts eens horen.
Nee, tot de conclusie komen dat niet meer is vol te houden dat de Islam geen totalitaire ideologie is, na de mening van een paar getuigen die exact om dat doel zijn opgeroepen. Dáár hebben we wat aan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je maakt nogal wat aannames hier. En aan aannames hebben we niets aan.
Inderdaad. Iedere moslim is een potentiele terrorist en daarmee een direct gevaar voor onze Westerse samenleving. Omdat Hans Jansen het zegt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Daar kun je je niet langer meer achter verschuilen.
Hij zegt dat juist over jou, lieverd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Jij loopt met open ogen in de opzet van dit proces...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Het betrof hier dat religie per definitie een interpretatie is. Dat is wat werd gesteld.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, tot de conclusie komen dat niet meer is vol te houden dat de Islam geen totalitaire ideologie is, na de mening van een paar getuigen die exact om dat doel zijn opgeroepen. Dáár hebben we wat aan.
quote:
Hebben we zeker wat aangezien die kant zelden belicht wordt. Voorheen moesten mensen het vooral doen met de verschrikkelijke berichtgevingen en eigen ervaringen en de kop-in-het-zand houding van de moslims her en der.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, tot de conclusie komen dat niet meer is vol te houden dat de Islam geen totalitaire ideologie is, na de mening van een paar getuigen die exact om dat doel zijn opgeroepen. Dáár hebben we wat aan.
Ik verwonder me niets over deze uitspraak van je. Daarom ben je ook niet in staat ook maar iets van die verklaringen te weerleggen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij loopt met open ogen in de opzet van dit proces...
Op wat voor manier hebben mensen dan last van moslims. Ik word nooit lastig gevallen door moslims, jij wel ofzo?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Hebben we zeker wat aangezien die kant zelden belicht wordt. Voorheen moesten mensen het vooral doen met de verschrikkelijke berichtgevingen en eigen ervaringen en de kop-in-het-zand houding van de moslims her en der.
Nu wordt hun vooroordeeld bijgestaan en bevestigd. Iets waar links voorheen het altijd moest hebben van wazige cijfertjes en die ene moslim die zich niet zo gedroeg. De discussie kan nu echt los gaan.
Waarom zou ik dat willen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik verwonder me niets over deze uitspraak van je. Daarom ben je ook niet in staat ook maar iets van die verklaringen te weerleggen.
is snap die aversie niet hoor tegen de rechter, als bewijzen gewoon normaal worden bekeken dan lijkt me een goede uitspraak gewoon voortvloeien uit de wet, door op voorhand al te zeggen dat de rechter blijkbaar negatief tov Wilders zal beslissen schiet het Wilders kamp imo zichzelf al in de voet door uit te gaan van strafbare feiten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid getuige vs. geloofwaardigheid rechter
Even denken hoor. Wat zou belangrijker zijn?
Punt is dat je over de rechter geen mening had ten tijde van. Maar nu Wilders wat modder toegegooid kan worden je ineens opstaat.
Wat zou dat zeggen denk je?
Het gaat over de islam en een bepaalde betekenis dat het heeft die terug te voeren valt tot de koran.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Op wat voor manier hebben mensen dan last van moslims. Ik word nooit lastig gevallen door moslims, jij wel ofzo?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Hebben we zeker wat aangezien die kant zelden belicht wordt. Voorheen moesten mensen het vooral doen met de verschrikkelijke berichtgevingen en eigen ervaringen en de kop-in-het-zand houding van de moslims her en der.
Nu wordt hun vooroordeeld bijgestaan en bevestigd. Iets waar links voorheen het altijd moest hebben van wazige cijfertjes en die ene moslim die zich niet zo gedroeg. De discussie kan nu echt los gaan.
Je wil hier mee zeggen dat pas alleen alle mensen last hebben van moslims, je dan van "last" kunt spreken? Of dat jij de gemene deler bent voor ons allemaal?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Op wat voor manier hebben mensen dan last van moslims. Ik word nooit lastig gevallen door moslims, jij wel ofzo?
Wijze-Appel spreekt over eigen ervaringen en verschrikkelijke berichten. Ik wil dan graag meer uitleg.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat over de islam en een bepaalde betekenis dat het heeft die terug te voeren valt tot de koran.
De meeste mensen niet. Die moeten het doen met nieuws en actualiteitenprogramma's.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet waar jij hebt gezeten de afgelopen jaren, maar ik heb dit soort informatie al jarenlang binnen gekregen. En echt niet alleen via obscure weblogs, ook in kranten, tijdschriften en mainstream internetkanalen.
Op wat voor manier hebben die mensen of jij dan last van moslims? Uitleg graag.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:20 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je wil hier mee zeggen dat pas alleen alle mensen last hebben van moslims, je dan van "last" kunt spreken? Of dat jij de gemene deler bent voor ons allemaal?
wat is het alternatief ... monoculti? en welke culti wordt dan mono ...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:20 schreef sunny16947 het volgende:
Vond 1 opmerking van israëli wel raak. "de politici hebben zich te gemakkelijk in het populistische multiculti gestort".
Ik weet niet waarheen deze suggestie moet leiden, maar de opzet van dit proces is dat de beklaagden Wilders voor zijn uitspraken willen laten verantwoorden, omdat zij menen dat deze discriminerend, haatzaaiend en beledigend zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij loopt met open ogen in de opzet van dit proces...
Wafa Sultan? Dan is het eerder andersom. Wilders heeft voor leentjebuur gespeeld bij Sultan, Fallaci, Bat Ye'or , Bernard Lewis, Hans Jansen, Robert Spencer en andere Islamofoben. Er zijn maar weinig originele ideeen die Wilders zelf heeft, in het wereldje van Islamofoben is het bon-ton om vooral elkaar te citeren en als dat niet genoeg is halen we er nog wat uitspraken bij van figuren uit het verleden. In die mate dat een speech soms meer dan 5 verwijzingen vervat naar uitspraken van anderen. Recyclen kunnen die Islamofoben wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
die mevrouw Sultan heeft in ieder geval het Calimero-gedrag al van Wilders overgenomen
Juist. Ik denk dat hem dit alleen maar voordeel brengt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef VvoorVete het volgende:
Al met al levert dit veel publiciteit op voor Wilders.
Als je niet alle aspecten van onze samenleving kent, de berichtgevingen niet bijhoud en zelfs niet weet hoe Wilders aan al zijn aanhangers komt, moet je je al helemaal niet mengen in deze discussie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Op wat voor manier hebben die mensen of jij dan last van moslims? Uitleg graag.
Dit is een vals dilemma, want je kunt mensen ook benaderen als individu. Sterker nog is dat veel meer aan te bevelen. Het gehele Nederlandse wet- en rechtsysteem is daarop ook ingericht.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wat is het alternatief ... monoculti? en welke culti wordt dan mono ...
De opzet van de verdediging is om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar deze suggestie naar moet lijden, maar de opzet van dit proces is dat de beklaagden Wilders voor zijn uitspraken wil laten verantwoorden, omdat zij menen dat deze discriminerend, haatzaaiend en beledigend zijn.
Nee hoor. Ik heb het eerder in het vorige deel al gezegd: we hebben vooral last van reljeugd, maar die lezen geen Koran en zien geen Moskee van binnen dus snap de link met de Islam niet zo goed.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:25 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Als je niet alle aspecten van onze samenleving kent, de berichtgevingen niet bijhoud en zelfs niet weet hoe Wilders aan al zijn aanhangers komt, moet je je al helemaal niet mengen in deze discussie.
Je vraag zet je op voorhand al buitenspel.
Geldt voor jou idem dito.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wafa Sultan? Dan is het eerder andersom. Wilders heeft voor leentjebuur gespeeld bij Sultan, Fallaci, Bat Ye'or , Bernard Lewis, Hans Jansen, Robert Spencer en andere Islamofoben. Er zijn maar weinig originele ideeen die Wilders zelf heeft, in het wereldje van Islamofoben is het bon-ton om vooral elkaar te citeren en als dat niet genoeg is halen we er nog wat uitspraken bij van figuren uit het verleden. In die mate dat een speech soms meer dan 5 verwijzingen vervat naar uitspraken van anderen. Recyclen kunnen die Islamofoben wel.
Maar het is eigenlijk een paradox want als het westen geen monocultuur zou adopteren dan zouden ze moeten vrezen voor een islamatische monocultuur omdat alles in de islam is toegespitst op het 'veroveren' en onderwerpen van andere volken en religies. Het fiet dat ze dat nu niet doen met geweld betekent niet dat het niet in de koran staat. Maar als de westerse cultuur wetten/beleid zou maken =quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:22 schreef Klaudias het volgende:
[..]
wat is het alternatief ... monoculti? en welke culti wordt dan mono ...
De wereld is groter dan jouw wijk/straat. Als jij je blijft beperken tot die cirkel om je woning kan ik je niet verder helpen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb het eerder in het vorige deel al gezegd: we hebben vooral last van reljeugd, maar die lezen geen Koran en zien geen Moskee van binnen dus snap de link met de Islam niet zo goed.
Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat een moslim eens de discussie met mij aan wilde gaan omdat ik in zijn of haar ogen een ongelovige hond ben.
Dit vind ik een beetje simpele gedachte, want de rechter gaat voorafgaand aan zijn oordeel argumenten wegen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
De opzet van de verdediging is om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is.
Hieruit zou moeten blijken dat Wilders de waarheid spreekt over de Islam. En dat hij, voor het spreken van de waarheid, niet veroordeeld kan worden.
Mijn probleem hierbij is:
Nou kan Wilders nog zoveel getuige-deskundigen oproepen om aan te tonen dat de Islam een gewelddadige religie is, maar daarmee bewijst hij niets. Want er hoeft maar een deskundige te zeggen dat het niet gewelddadig is, en dan klopt zijn redenering niet meer.
Goh, Christenen kunnen er ook wat van hoor. Er staan ook heel sappige verhalen in de bijbel over het bekeren van ongelovigen. Ook zij hebben een geschiedenis vol geweld, veroveren en het onderwerpen van andere volken. Dus elke sterveling die een bijbel in zijn kast heeft staan is ook zo, als we jouw theorieen mogen geloven.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef VvoorVete het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk een paradox want als het westen geen monocultuur zou adopteren dan zouden ze moeten vrezen voor een islamatische monocultuur omdat alles in de islam is toegespitst op het 'veroveren' en onderwerpen van andere volken en religies. Het fiet dat ze dat nu niet doen met geweld betekent niet dat het niet in de koran staat. Maar als de westerse cultuur wetten/beleid zou maken =
om dit te bewerkstelliggen dan wordt de westerse cultuur eigenlijk wat de islam is, een monocultuur die geen andere culturen in de fundamenten accepteert. Dit zou//zal uitwenden op een massa conflict.. De vredelievendheid die men kent is alleen bewaard voor de moslims onderling.
Tijdens mijn werk kom ik dagelijks bij moslims over de vloer, heb nog nooit iets gemerkt van wat jij hier allemaal kletst hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De wereld is groter dan jouw wijk/straat. Als jij je blijft beperken tot die cirkel om je woning kan ik je niet verder helpen.
Ik pretendeer niet meer te weten, ik ben alleen op de hoogte van het feit dat ze in de minderheid zijn binnen hun peers.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:24 schreef VvoorVete het volgende:
Toch grappig dat sommige Fokkers meer pretenderen te weten dan ervaringsdeskundige uit moslim landen of geschoolde arabisten.
Het kan trouwens niet anders dat er ook een arabist aan het woord gaat komen die zegt dat er juist niet een Islam bestaat en dat er veel verschillende stromingen en verschillen zijn, net als bij het christendom dus.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet meer te weten, ik ben alleen op de hoogte van het feit dat ze in de minderheid zijn binnen hun peers.
Ik vraag me ook af of Wijze_Appel ook zo blind op het oordeel van een arabist zou afgaan, als hij een andere mening zou hebben.
Zwaktebod. Hetzelfde kan ook over jouw ervaringen gezegd worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:29 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
De wereld is groter dan jouw wijk/straat. Als jij je blijft beperken tot die cirkel om je woning kan ik je niet verder helpen.
Volgens mij heeft het Openbaar Ministerie geen getuigen opgeroepen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het kan trouwens niet anders dat er ook een arabist aan het woord gaat komen die zegt dat er juist niet een Islam bestaat en dat er veel verschillende stromingen en verschillen zijn, net als bij het christendom dus.
Oh, ok.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het Openbaar Ministerie geen getuigen opgeroepen.
De rechtbank doet een uitspraak over het al dan niet strafbaar zijn van de uitingen van Wilders.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het Openbaar Ministerie geen getuigen opgeroepen.
Ik geloof niet dat ik dagelijks quotes van anderen gebruik om een punt te maken, die Islamofoben wel. Kennisoverdracht is wat anders dan constant hetzelfde riedeltje verkondigen en als we het niet meer weten halen we de woorden van wat historische figuren er bij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:28 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Geldt voor jou idem dito.
Je hebt op school ook niet de kennis zelf bedacht of geschreven. Alle kennis is tot je gekomen die door anderen is opgeschreven.
Je zit een beetje van iets normaals iets slechts te maken zonder dat je er goed over nagedacht hebt.
Nee. Het is het Openbaar Ministerie die de zaak tegen Wilders voert, namens de staat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, ok.
De aanklagers toch wel?
Slap verhaal.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dagelijks quotes van anderen gebruik om een punt te maken, die Islamofoben wel. Kennisoverdracht is wat anders dan constant hetzelfde riedeltje verkondigen en als we het niet meer weten halen we de woorden van wat historische figuren er bij.
Verdiep je eens in het wereldje van die islamofoben, een goed voorbeeld is het prulwerk Obession. Daar komen bijna al die prutsers aan het woord en buiten dat er feitelijk weinig aan klopt is het ook nog eens een verzameling elkaar citeren of napraten. Fitna is dan ook weer een bijna rechtsstreekse (nog mindere) kopie van die rommel.
Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goh, Christenen kunnen er ook wat van hoor. Er staan ook heel sappige verhalen in de bijbel over het bekeren van ongelovigen. Ook zij hebben een geschiedenis vol geweld, veroveren en het onderwerpen van andere volken. Dus elke sterveling die een bijbel in zijn kast heeft staan is ook zo, als we jouw theorieen mogen geloven.
Dit is correct, maar de Officier van Justitie heeft de mogelijkheid getuigen op te roepen en daar is, volgens mij, vanaf gezien.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
De rechtbank doet een uitspraak over het al dan niet strafbaar zijn van de uitingen van Wilders.
Niet over de inhoud en duiding van de Islam.
kom gezellig een dagje bij mij langs in de schilderswijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tijdens mijn werk kom ik dagelijks bij moslims over de vloer, heb nog nooit iets gemerkt van wat jij hier allemaal kletst hoor.
De vergelijking van de koran en Mein Kampf door Wilders werd door het Hof in het bevel tot strafvervolging zwaar aangerekend.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:39 schreef capricia het volgende:
Hoe graag Geert het ook ander wil laten voorkomen, de Islam staat hier niet terecht.
Als ik het zo live hoor zijn ze er vanmiddag al uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De vergelijking van de koran en Mein Kampf door Wilders werd door het Hof in het bevel tot strafvervolging zwaar aangerekend.
De verdediging voert nu op dat er teksten in de koran staan die zo'n vergelijking rechtvaardigen. Dit zal de rechter moeten beoordelen en doet daar eigenlijk impliciet een uitspraak over.
Ik kom hier om updates te checken maar zie een debat over Islam en Christendomquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Waarom gaat het in dit topic niet over het proces maar over randzaken?
Nee, jij gaat er van uit dat iedere Moslim die een Koran in zijn kast heeft staan stiekem ons wil overheersen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:45 schreef VvoorVete het volgende:
[..]
Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.
Ja, en die rotte appels staan voor alle moslims in dit land, zoals zij zijn moeten ze allemaal wel zijn. Dat weet jij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:50 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
kom gezellig een dagje bij mij langs in de schilderswijkmaak je tenminste wat mee.. maandag alleen al 2 berovingen door "noord afrikanen" bij mij om de hoek (en dan bedoel ik ook echt bij mij om de hoek
)
en dat op klaarlichte dag. en geloof mij die gasten doen net zo schijnheilig mee met het vasten en naar de moskee gaan.
maar vooral je oogkleppen ophouden. "move along, nothing to see here"
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kom hier om updates te checken maar zie een religie over Islam en Christendom
Ja, die indruk heb ik ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef HenkieVdV het volgende:
Als ik dit zo hoor komt er vrijspraak.
Mooi! Politiek gezien zeer verstandig en verder met de orde van de dag!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef HenkieVdV het volgende:
Gebaseerd op?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef HenkieVdV het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Waarom gaat het in dit topic niet over het proces maar over randzaken?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:54 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Inderdaad.Kleine update: het publieke/poliieke debat zorgt ervoor dat de uitspraken van Wilders blijven binnen de grenzen van vrijheid van meningsuiting.
zopu het proces dan nog steeds besmet zijn door de partijdige rechtbank volgens kamp Wilders?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef HenkieVdV het volgende:
Volgens het OM worden uitlatingen gedaan in het politiek debat, juist beschermd door de vrijheid van meningsuiting.quote:
Novemberquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:56 schreef Nipples het volgende:
Ik heb niet alles meegekregen. Wanneer volgt er een uitspraak?
Er wordt nu alleen voorgelezen waarom er in eerste instantie niet door het OM tot vervolging werd overgegaan, toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens het OM worden uitlatingen gedaan in het politiek debat, juist beschermd door de vrijheid van meningsuiting.
Nou, als ie schuldig zou worden bevonden zou je je dat ook af kunnen vragen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:59 schreef Disorder het volgende:
Vraag me af of er nog gereld gaat worden als Wilders onschuldig blijkt.
Ja. Maar het OM is toch de aanklager. Als die al zegt dat de uitspraken niet strafbaar zijn, hoe zit het dan met de aanklacht?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Er wordt nu alleen voorgelezen waarom er in eerste instantie niet door het OM tot vervolging werd overgegaan, toch?
dat zeg ik toch helemaal niet?? ik heb zat vrienden die moslim zijn die gewoon meedoen met de maatschappij die geen strafblad hebben etc. en daar draait het ook niet om. het draait erom dat jij zegt dat je nooit hinder of last ondervind van moslims. ik ervaar dat anders hier in den haag en het zijn er helaas hier in den haag echt wel wat meer dan een handjevol kwajongens.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en die rotte appels staan voor alle moslims in dit land, zoals zij zijn moeten ze allemaal wel zijn. Dat weet jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |