abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:20:21 #2
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87239502
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Tja, dat is de democratie. Geen enkele partij, PVV en VVD incluis, heeft gepoogd om de artikelen met betrekking tot belediging van bevolkingsgroepen, aanzetten tot discriminatie en aanzetten tot haat te schrappen.
Zijn die artikelen niet een effectuering van enkele antiracisme-verdragen?

Overigens vind ik het een zeer onzalig proces die tot grote maatschappelijke onrust leidt en eigenlijk nooit gevoerd had mogen worden, bij het OM beseften ze zich dit.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_87239515
Dit boekje

Wel een pakkende titel, Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten

quote:
Niet-moslims worden in de Koran zonder pardon als beesten aangeduid. Als varkens, apen, ezels of 'de slechtste viervoeters'. Bovendien draagt de Koran de moslims nadrukkelijk op de ongelovigen te bestrijden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:21:04 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_87239522
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zijn die artikelen niet een effectuering van enkele antiracisme-verdragen?

Overigens vind ik het een zeer onzalig proces die tot grote maatschappelijke onrust leidt en eigenlijk nooit gevoerd had mogen worden, bij het OM beseften ze zich dit.
Wilders sticht zelf maatschappelijke onrust met zijn uitlatingen.
pi_87239567
De dame die vanmorgen de film niet wilde zien, Yvonne Wolthuis-Olf

quote:
Ongeacht de uitkomst is het voor een politicus een smet op het blazoen als je als verdachte voor de rechtbank hebt gestaan. Dat hebben we in ieder geval al bereikt. Ik kan in ieder geval tegen mezelf zeggen dat ik mijn steentje aan de (multiculturele) samenleving heb bijgedragen. U googelt me maar even.
Bron
pi_87239589
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef remlof het volgende:

[..]

als een aantal moslims zich normaal gedroegen dan hoefde Wilders dat niet te doen.
Dus die moslims zorgen voor maatschappelijke onrust.
pi_87239614
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat Mark Rutte vorig jaar een discussie over verruiming van de meningsvrijheid wilde entameren om daarmee te komen tot verruiming van de wetgeving, maar hij werd toen voor hypocriet uitgemaakt, iemand die populisme bedreef en voor Wilders aan het bukken was.
Hij stond inderdaad alleen en er was geen breed politiek draagvlak.
Het probleem daarmee was dat het niet om de vrijheid van meningsuiting ging maar om het uiten van rechtse standpunten. De vrijheid van meningsuiting gaat per definitie over andermans standpunten. Ik hoorde Rutte niet tekeer gaan tegen Wilders en Moskowicz die tegenstanders de mond trachtten te snoeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:24:39 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_87239636
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

als een aantal moslims zich normaal gedroegen dan hoefde Wilders dat niet te doen.
Dus die moslims zorgen voor maatschappelijke onrust.
En Wilders gooit dan weer olie op het vuur, zo escaleert het. Dat moet je toch niet willen?
pi_87239650
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]

Bron
Wat een aanstelster zeg. :r
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:25:12 #10
3542 Gia
User under construction
pi_87239657
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:19 schreef bartvanleeuwen het volgende:
Je ziet dat Wilders geen onderscheid maakt tussen goede en slechte moslims. Hij scheert ze allemaal over 1 kam en zet daarom wel degelijk iedere keer als hij die uitspraken doet aan tot haat. Want zijn achterban slikt alles wat hij in die functie roept als zoete koek.

Ik zie al die opmerkingen niet als haatzaaien. Wilders benoemt problemen en wil hier op een wettelijke manier wat aan doen. Hij roept geen mensen op moslims te belagen, of wat dan ook.

Dat moslims zich beledigd voelen doordat hun boek bekritiseerd wordt, of hun profeet, ligt toch echt aan hun eigen geringe incasseringsvermogen. Het is niet beledigend en men kan niet hard maken dat het beledigend bedoeld is.

Een belediging is een opmerking als moslims zijn geitenneukers. Dat is opzettelijk beledigen.
Als je zegt dat je een boerka een achterlijk en onderdrukkend symbool vindt, dat verboden zou moeten worden, dan is dat geen belediging. Ook niet als moslims dat wel zo ervaren. Het is een mening.

Haatzaaien is een opmerking als moslims zijn het kwaad van de samenleving en zouden met harde hand verdreven moeten worden.
Dan zouden foute figuren zich aangesproken kunnen voelen om moslims aan te gaan vallen en te verjagen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:25:47 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_87239672
quote:
[..]

Bron
Ja dat zie je aan Mandela, Bouterse, Hitler e.d. Nooit meer wat bereikt na een bezoekje aan de rechtbank waar ze als verdachten aangemerkt stonden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_87239688
Sorry, mijn laptop liep vast. Ik had de laatste post.

Kan iemand de aanklachten in het kort typen? Kan ik die in de OP zetten :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:26:22 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_87239692
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie al die opmerkingen niet als haatzaaien. Wilders benoemt problemen en wil hier op een wettelijke manier wat aan doen.
Ow? Noem mij 1 wettelijke oplossing die de PVV heeft aangedragen?
pi_87239710
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem daarmee was dat het niet om de vrijheid van meningsuiting ging maar om het uiten van rechtse standpunten. De vrijheid van meningsuiting gaat per definitie over andermans standpunten. Ik hoorde Rutte niet tekeer gaan tegen Wilders en Moskowicz die tegenstanders de mond trachtten te snoeren.
Dit is werkelijk aanmatigend te veronderstellen dat enkel jij op de hoogte bent van de motivatie van Rutte in deze, Rutte incluis.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:27:12 #15
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87239718
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Onder enkele biculturele medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.
pi_87239743
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef paddy het volgende:
Sorry, mijn laptop liep vast. Ik had de laatste post.

Kan iemand de aanklachten in het kort typen? Kan ik die in de OP zetten :)
Beroepsbelediging en het aanzetten tot haat en discriminatie.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:28:39 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_87239754
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onder enkele biculturule medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.
Nee, onder alle moslims, door ze allemaal over een kam te scheren. Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:28:59 #18
3542 Gia
User under construction
pi_87239763
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Ow? Noem mij 1 wettelijke oplossing die de PVV heeft aangedragen?
Boerkaverbod.
Uitzetten van criminele nieuwkomers of mensen die minder dan 5 jaar Nederlander zijn, in geval van vergrijpen waar 12 jaar of meer op kan staan. Zoals ........ verkrachting.

Dat zijn al twee mogelijke nieuwe wetten die de uitwassen van de islam tegen gaan.
Er zullen er in de toekomst best wel meer volgen.

Bottomline is dat het gebeurt door het maken van wetten die het mogelijk maken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:30:17 #19
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87239800
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef remlof het volgende:
Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?
Prima, haal ik mijn schouders over op.
pi_87239810
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onder enkele biculturele medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.
Bij onze verlichte traditie hoorde tot voor kort ook tolerantie :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_87239811
quote:
[..]

Bron
Ze heeft het dus met voorbedachte rade gedaan?
quote:
En wat de toekomst betreft zal Yvonne zich blijven bezighouden met het op de politieke agenda blijven houden van het armoedeprobleem in Nederland, welke vooral veel alleenstaande vrouwen uit etnische groepen treft. En wel Buitenparlementair. December 2008 is Yvonne met gezin geemigreerd naar Curacao.
Vanuit Curacao wil ze ook maar één groep alleenstaande vrouwen helpen. De rest van alleenstaande moeders boeit haar niet blijkbaar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_87239829
Imams komen naar Europa omdat ze niet vervolgd kunnen worden vanwege hun uitspraken :?

Hun handen worden er niet vanaf gehakt, maar kunnen wel nog vervolgd worden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:31:51 #23
3542 Gia
User under construction
pi_87239855
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:30 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Bij onze verlichte traditie hoorde tot voor kort ook tolerantie :)
Nog steeds hoor. Maar niet t.o.v. criminele bontkraagjes. Lijkt me ook niet nodig om die te tolereren, en hun gedrag al helemaal niet.
pi_87239866
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, onder alle moslims, door ze allemaal over een kam te scheren. Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?
Hoe uit zich deze 'maatschappelijke onrust', naar jouw beleving? Noem eens wat concrete voorbeelden!
pi_87239878
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is werkelijk aanmatigend te veronderstellen dat enkel jij op de hoogte bent van de motivatie van Rutte in deze, Rutte incluis.
Zijn motief boeit mij in deze niet zo. Er zijn wel meer mensen die denken het voor de vrijheid van meningsuiting op te nemen wanneer ze het voor hun eigen mening opnemen. Dat neemt niet weg dat het zodanig ondoordacht is dat het niet als het opnemen voor de vrijheid van meningsuiting kwalificeert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')