Zijn die artikelen niet een effectuering van enkele antiracisme-verdragen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, dat is de democratie. Geen enkele partij, PVV en VVD incluis, heeft gepoogd om de artikelen met betrekking tot belediging van bevolkingsgroepen, aanzetten tot discriminatie en aanzetten tot haat te schrappen.
quote:Niet-moslims worden in de Koran zonder pardon als beesten aangeduid. Als varkens, apen, ezels of 'de slechtste viervoeters'. Bovendien draagt de Koran de moslims nadrukkelijk op de ongelovigen te bestrijden.
Wilders sticht zelf maatschappelijke onrust met zijn uitlatingen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zijn die artikelen niet een effectuering van enkele antiracisme-verdragen?
Overigens vind ik het een zeer onzalig proces die tot grote maatschappelijke onrust leidt en eigenlijk nooit gevoerd had mogen worden, bij het OM beseften ze zich dit.
Bronquote:Ongeacht de uitkomst is het voor een politicus een smet op het blazoen als je als verdachte voor de rechtbank hebt gestaan. Dat hebben we in ieder geval al bereikt. Ik kan in ieder geval tegen mezelf zeggen dat ik mijn steentje aan de (multiculturele) samenleving heb bijgedragen. U googelt me maar even.
als een aantal moslims zich normaal gedroegen dan hoefde Wilders dat niet te doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Wilders sticht zelf maatschappelijke onrust met zijn uitlatingen.
Het probleem daarmee was dat het niet om de vrijheid van meningsuiting ging maar om het uiten van rechtse standpunten. De vrijheid van meningsuiting gaat per definitie over andermans standpunten. Ik hoorde Rutte niet tekeer gaan tegen Wilders en Moskowicz die tegenstanders de mond trachtten te snoeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat Mark Rutte vorig jaar een discussie over verruiming van de meningsvrijheid wilde entameren om daarmee te komen tot verruiming van de wetgeving, maar hij werd toen voor hypocriet uitgemaakt, iemand die populisme bedreef en voor Wilders aan het bukken was.
Hij stond inderdaad alleen en er was geen breed politiek draagvlak.
En Wilders gooit dan weer olie op het vuur, zo escaleert het. Dat moet je toch niet willen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
als een aantal moslims zich normaal gedroegen dan hoefde Wilders dat niet te doen.
Dus die moslims zorgen voor maatschappelijke onrust.
Wat een aanstelster zeg.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Wokkel het volgende:
De dame die vanmorgen de film niet wilde zien, Yvonne Wolthuis-Olf
[..]
Bron
Ik zie al die opmerkingen niet als haatzaaien. Wilders benoemt problemen en wil hier op een wettelijke manier wat aan doen. Hij roept geen mensen op moslims te belagen, of wat dan ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:19 schreef bartvanleeuwen het volgende:
Je ziet dat Wilders geen onderscheid maakt tussen goede en slechte moslims. Hij scheert ze allemaal over 1 kam en zet daarom wel degelijk iedere keer als hij die uitspraken doet aan tot haat. Want zijn achterban slikt alles wat hij in die functie roept als zoete koek.
Ja dat zie je aan Mandela, Bouterse, Hitler e.d. Nooit meer wat bereikt na een bezoekje aan de rechtbank waar ze als verdachten aangemerkt stondenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bron
Ow? Noem mij 1 wettelijke oplossing die de PVV heeft aangedragen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie al die opmerkingen niet als haatzaaien. Wilders benoemt problemen en wil hier op een wettelijke manier wat aan doen.
Dit is werkelijk aanmatigend te veronderstellen dat enkel jij op de hoogte bent van de motivatie van Rutte in deze, Rutte incluis.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem daarmee was dat het niet om de vrijheid van meningsuiting ging maar om het uiten van rechtse standpunten. De vrijheid van meningsuiting gaat per definitie over andermans standpunten. Ik hoorde Rutte niet tekeer gaan tegen Wilders en Moskowicz die tegenstanders de mond trachtten te snoeren.
Onder enkele biculturele medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Wilders sticht zelf maatschappelijke onrust met zijn uitlatingen.
Beroepsbelediging en het aanzetten tot haat en discriminatie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef paddy het volgende:
Sorry, mijn laptop liep vast. Ik had de laatste post.
Kan iemand de aanklachten in het kort typen? Kan ik die in de OP zetten
Nee, onder alle moslims, door ze allemaal over een kam te scheren. Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onder enkele biculturule medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.
Boerkaverbod.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Ow? Noem mij 1 wettelijke oplossing die de PVV heeft aangedragen?
Prima, haal ik mijn schouders over op.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef remlof het volgende:
Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?
Bij onze verlichte traditie hoorde tot voor kort ook tolerantiequote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onder enkele biculturele medelanders met een middeleeuwse moraal wellicht. Ik hecht liever aan onze verlichte traditie met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting. Mensen vervolgen vanwege een mening doet mij een beetje denken aan totalitaire dictaturen.
Ze heeft het dus met voorbedachte rade gedaan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bron
Vanuit Curacao wil ze ook maar één groep alleenstaande vrouwen helpen. De rest van alleenstaande moeders boeit haar niet blijkbaar.quote:En wat de toekomst betreft zal Yvonne zich blijven bezighouden met het op de politieke agenda blijven houden van het armoedeprobleem in Nederland, welke vooral veel alleenstaande vrouwen uit etnische groepen treft. En wel Buitenparlementair. December 2008 is Yvonne met gezin geemigreerd naar Curacao.
Nog steeds hoor. Maar niet t.o.v. criminele bontkraagjes. Lijkt me ook niet nodig om die te tolereren, en hun gedrag al helemaal niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:30 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Bij onze verlichte traditie hoorde tot voor kort ook tolerantie
Hoe uit zich deze 'maatschappelijke onrust', naar jouw beleving? Noem eens wat concrete voorbeelden!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, onder alle moslims, door ze allemaal over een kam te scheren. Hoe zou jij je voelen als je wordt aangesproken op het gedrag van ADO-hooligans?
Zijn motief boeit mij in deze niet zo. Er zijn wel meer mensen die denken het voor de vrijheid van meningsuiting op te nemen wanneer ze het voor hun eigen mening opnemen. Dat neemt niet weg dat het zodanig ondoordacht is dat het niet als het opnemen voor de vrijheid van meningsuiting kwalificeert.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is werkelijk aanmatigend te veronderstellen dat enkel jij op de hoogte bent van de motivatie van Rutte in deze, Rutte incluis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |