abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87247137
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Maar het OM is toch de aanklager. Als die al zegt dat de uitspraken niet strafbaar zijn, hoe zit het dan met de aanklacht?
Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87247184
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, jij gaat er van uit dat iedere Moslim die een Koran in zijn kast heeft staan stiekem ons wil overheersen.

Verder heb jij het over west-europa maar in de wereld leven nog wel op meer plaatsen christenen die helemaal niet zo modern zijn, zoals in Zuid-Amerika, Afrika en een paar oost-europeese landen.
Nee dat staat nergens, ik ga er vanuit dat de islam in de fundamenten dit doet. Omdat dit staat in de koran. Dat de volgers van de islam wat anders doen dat is een ander verhaal en kan andere redenen hebben( cultureel, onwetendheid, motivatie). Dat niet alle moslims met zwaarden willen overheersen betekent niet dat de islam in zijn fundament wel overheersend is en dit uitdraagt.

Ik zeg hetzelfde over het Christendom echter het Christendom is minder efficient in feite om te overheersen. Dus dat er Christen Afrikanen zijn die met wapen ongelovigen en anderen aanvallen etc. zou best kunnen. Maar dit staat in contrast met de wijze waarop de islamitsiche wereld met deze zaken omgaat en ook in contrast met hoe het in de koran beschreven wordt.
pi_87247188
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan zouden ze nu niet alsnog zijn overgegaan op vervolging. Dat is ook de reden waarom Mosco dit voor laat lezen.
Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?
pi_87247197
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:00 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dat zeg ik toch helemaal niet?? ik heb zat vrienden die moslim zijn die gewoon meedoen met de maatschappij die geen strafblad hebben etc. en daar draait het ook niet om. het draait erom dat jij zegt dat je nooit hinder of last ondervind van moslims. ik ervaar dat anders hier in den haag en het zijn er helaas hier in den haag echt wel wat meer dan een handjevol kwajongens.
Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?
pi_87247345
Moslimvrouwen en Sharia Wetgeving

1. In het Islamitische geloof is het toegestaan, dat een moslimman met een kind trouwt die nog maar 1 jaar oud is, en het huwelijk mag bekrachtigd (dwz. seksueel contact) worden als ze nog maar 9 jaar oud is.
2. Aan de familie van de bruid wordt een bruidsschat gegeven in ruil voor de vrouw die nu een slaaf wordt van haar man.
3. Als een vrouw tijdens haar huwelijk mishandeld wordt, mag en kan ze niet scheiden van haar man.
4. Om een verkrachting te bewijzen, moet het vrouwelijke slachtoffer vier mannelijke getuigen hebben.
5. Een vrouw die verkracht is, moet vaak terug naar haar familie en de familie moet de bruidsschat terugbetalen. De familie heeft daarna het recht om haar te doden (eerwraak) voor het herstellen van de eer van de familie.
6. Echtgenoten mogen hun vrouwen slaan ‘als ze dat willen’ en hoeven niet te zeggen waarom de mishandeling heeft plaatsgevonden.
7. Het is een man toegestaan om met maximaal 4 vrouwen te trouwen en daarnaast een tijdelijke vrouw te hebben voor een beperkte periode naar eigen goeddunken.

http://www.crethiplethi.c(...)g/global-islam/2010/
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:07:59 #106
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87247403
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het helemaal niet. Dus als ze geen moslim waren waren ze niet lastig? Door de Islam worden ze vervelend?
sure en waar zeg ik dat dan sherlock??

JIJ zegt dat je geen ervaring hebt met lastige moslims en ik heb dat wel en dat zijn dus wel jongens die gewoon naar de moskee gaan etc. sterker nog m'n zwager is Marokkaan en die komt die zelfde pest ventjes tegen in de moskee.

maar lees vooral wat je wilt lezen.. stel je voor dat er iets kwaads wordt gezegd over criminele moslims...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:08:05 #107
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87247410
deze zaak is echt onnodig. Ik zie het als extra propaganda en campagne voor wilders :')

dat hij vrijkomt is nu wel duidelijk
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87247412
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ben je überhaupt wel op de hoogte van de inhoud van deze zaak?
Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
pi_87247481
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

sure en waar zeg ik dat dan sherlock??

JIJ zegt dat je geen ervaring hebt met lastige moslims en ik heb dat wel en dat zijn dus wel jongens die gewoon naar de moskee gaan etc. sterker nog m'n zwager is Marokkaan en die komt die zelfde pest ventjes tegen in de moskee.

maar lees vooral wat je wilt lezen.. stel je voor dat er iets kwaads wordt gezegd over criminele moslims...
Je hoeft niet boos te worden. :*

En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
pi_87247509
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Er worden nu stukken voorgelezen die door het OM zijn geschreven en waarbij toentertijd werd besloten Wilders niet te vervolgen. Nu is ze blijkbaar van mening dat er wel grond is voor vervolging. Wat bedoel je precies?
Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:11:00 #111
236264 crew  capricia
pi_87247521
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Volgens mij heb je gelijk hoor.. :)
Wilders staat dus alleen terecht voor nieuwe feiten? OF voor dezelfde uitlatingen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87247561
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, behalve dat het OM nu een andere mening is toegedaan. Het Hof heeft namelijk als gevolg van de artikel 12 procedure het OM opgedragen Wilders te vervolgen.
Dat zeg ik toch :D
pi_87247563
Moszko en Geert zitten er lekker geïnteresseerd bij :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:12:18 #114
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87247581
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoor ;)
pi_87247591
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En verder zie ik het verband alsnog niet met de Islam. Dat kan niet de oorzaak zijn van hun vervelende gedrag. Dáár heb ik het over.
Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit 'moslimgebeuren'? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?
pi_87247619
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niet helemaal. Dit geef ik zojuist aan.
pi_87247635
"Omdat de meeste uitlatingen tegen de islam en niet tegen moslims zijn gericht, zijn ze volgens hem niet strafbaar."

Hoogleraar, Theo de Roos..
_O- _O- _O- _

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 19:45:00 ]
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_87247651
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een vals dilemma, want je kunt mensen ook benaderen als individu.
nou dat wil wilders in ieder geval niet. en multiculti sluit individualisme niet uit
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87247661
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Precies. Of het OM van mening veranderd is zullen we pas merken bij de eis.
[..]

Ik dacht ook dat je bedoelde dat het OM gedraaid was hoor ;)
Hmm, ja, ik heb het wat warrig geformuleerd... nu ik het teruglees.
pi_87247708
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je begint zelf een verband te creëren door te benadrukken dat jij geen last hebt van moslims. Waarom benadruk je dit het moslimgebeuren? Kun je bijvoorbeeld dit aan de buitenkant waarnemen dat iemand een (belijdend) moslim is ?
Ehm, dat kwam doordat Wijze-Appel zei dat veel mensen en hij last hebben van moslims. En ik vroeg hem op wat voor manier en zei dat ik daar geen last van heb.
Ja, tuurlijk zijn er waar ik woon ook vervelende marokkaantjes maar die zie ik niet in de eerste instantie als 'moslim'.

Je hebt gelijk dat je niet aan de buitenkant kunt zien hoe belijdend iemand moslim is. En als ze wel aan de Ramadam doen (wat ze bijna allemaal wel doen) zie ik ze alsnog niet in de eerste instantie als 'moslim'.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:16:10 #121
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_87247750
quote:

[..]

ik beweer ook niet dat er verband is ;) het is alleen zo dat we een aardige probleem groep Marokkanen hebben en dat zijn over het algemeen gesproken moslims. maar het hadden net zo goed Polen of Finnen kunnen zijn.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:18:20 #122
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87247853
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef zoefbust het volgende:
Moslimvrouwen en Sharia Wetgeving

1. In het Islamitische geloof is het toegestaan, dat een moslimman met een kind trouwt die nog maar 1 jaar oud is, en het huwelijk mag bekrachtigd (dwz. seksueel contact) worden als ze nog maar 9 jaar oud is.
2. Aan de familie van de bruid wordt een bruidsschat gegeven in ruil voor de vrouw die nu een slaaf wordt van haar man.
3. Als een vrouw tijdens haar huwelijk mishandeld wordt, mag en kan ze niet scheiden van haar man.
4. Om een verkrachting te bewijzen, moet het vrouwelijke slachtoffer vier mannelijke getuigen hebben.
5. Een vrouw die verkracht is, moet vaak terug naar haar familie en de familie moet de bruidsschat terugbetalen. De familie heeft daarna het recht om haar te doden (eerwraak) voor het herstellen van de eer van de familie.
6. Echtgenoten mogen hun vrouwen slaan ‘als ze dat willen’ en hoeven niet te zeggen waarom de mishandeling heeft plaatsgevonden.
7. Het is een man toegestaan om met maximaal 4 vrouwen te trouwen en daarnaast een tijdelijke vrouw te hebben voor een beperkte periode naar eigen goeddunken.

http://www.crethiplethi.c(...)g/global-islam/2010/
Het leuke is aan deze site dat die zelf geen bronnen geeft voor hun uitlatingen. Want als je het zo stelt moet het wel in de Sharia staan, dus makkelijk te achterhalen zijn.

Totale onzin dus.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:20:35 #123
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87247949
De uitspraak heeft wel gevolgen in de politiek. Bij vrijspraak kan de oppositie niet steeds aankomen met de argumenten dat Wilders discrimineert en groepen mensen wegzet en een splitsing in de samenleving veroorzaakt.

Bij veroordeling heeft dat precies andersom gevolgen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87248016
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:14 schreef Klaudias het volgende:

[..]

nou dat dat wilders in ieder geval niet.
Daar ging het zojuist niet over.
quote:
en multiculti sluit individualisme niet uit
Ik ben van mening alleen in die zin dat individuen hun zelfbeeld laten bepalen door variabelen die er niet toe doen om als onderdeel uit te maken van een hokje (lees: cultuur) en daarmee zich af te zetten tegen andere hokjes.
Het multiculturalisme is een ideologische stroming die stelt dat culturele verbondenheid een pré is en gevierd moet worden.En dit is catastrofaal in die zin dat dit bevestigend werkt en particularisme in de hand werkt. En dit is juist niet individu-gericht.
pi_87248020
Ik trek de volgende versimpelde ungenuanceerde vergelijking.

Als ik zou zeggen (wat niet zo is) (weggelaten dat mein kampf zelf al dan niet verboden is in NL), Ik geloof in de mein kampf ideologie. Ik heb mein kampf verder niet gelezen maargoed mijn ouders volgen in deze hypothese dit boek en tja wat zij vinden vind ik dan maar ook. Ik zal mijn hele leven verder niets praktiseren in de zin van (joden verjagen/ vermoorden etc.) wat in mein kampf staat maar ik zal er wel in geloven. Dan ben ik niet strafbaar. Dit betekent niet dat mein kampf zelf niet een foute ideologie is. Echter ik kan verder wel een goed mens zijn en goede dingen doen.

Dit is hetzelfde als met geloof wanneer het geloof alle facetten van je leven beheerst. Je mening je doen en laten en als samenleving de rechtspraak. Dan kunnen de moslims zelf wel hele aardige fantastische mensen zijn, dat betwist ik ook niet. De ideologie erachter is en blijft wel anti-liberaal. Feitelijk een aantal aspecten die in de koran omschreven worden zijn ook tegen de rechten van de mens. In mijn inziens klopt dit niet als je aangeeft dat je in deze waardes geloofd.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:23:26 #126
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248067
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:20 schreef sunny16947 het volgende:
De uitspraak heeft wel gevolgen in de politiek. Bij vrijspraak kan de oppositie niet steeds aankomen met de argumenten dat Wilders discrimineert en groepen mensen wegzet en een splitsing in de samenleving veroorzaakt.

Bij veroordeling heeft dat precies andersom gevolgen.
De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.

Wilders kan ook gewoon blijven roepen wat ie altijd heeft geroepen, maar dan met de aantekening dat de rechters een stel linkse multi-culti-fetisjisten zijn.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:25:04 #127
8781 crew  Frutsel
pi_87248123
Ik heb er helaas geen beelden bij van de tv, maar voor iemand die het volgt...
Hoe zit Wilders er eigenlijk bij in de rechtbank?

Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.

Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.

Hoe komt Geert eigenlijk over? Nuchter? Nonchalant? Zenuwachtig?
pi_87248126
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De oppositie kan gewoon blijven roepen wat ze altijd al hebben geroepen, maar dan met de aantekening dat de vrijheid van meningsuiting juridisch zwaarder weegt.

Wilders kan ook gewoon blijven roepen wat ie altijd heeft geroepen, maar dan met de aantekening dat de rechters een stel linkse multi-culti-fetisjisten zijn.
Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?
pi_87248171
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:

Hem kennende vind hij het allemaal één grote onzin en zou je toch aan gelaatsuitdrukkingen of bepaalde trekjes kunnen afleiden dat het hem geen fuck boeit.

Anderzijds kan ik me ook indenken dat hij strontzenuwachtig is maar dat enorm probeert te verbergen, ook omdat hij weet dat hij in binnen- en buitenland weer volop in de schijnwerpers staat, en dat de uitspraak wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben.

Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.

Soms wat nerveus en tokkelt hij bv. met z'n vingers op het tafeltje.
pi_87248172
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef Frutsel het volgende:

Hij zit met zijn plastic bekertje te spelen :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:27:41 #131
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248226
quote:
Hoogleraren: veroordeling onwaarschijnlijk

AMSTERDAM - De hoogleraren Henny Sackers en Theo de Roos vinden het onwaarschijnlijk dat Geert Wilders wordt veroordeeld voor groepsbelediging en haatzaaien. Dat bleek woensdag uit hun verklaringen, die de rechtbank in Amsterdam voorlas.

Sackers heeft verklaard dat de context de strafbaarheid wegneemt van de vermeend beledigende uitspraken over de islam en moslims. Daarmee bedoelt hij dat Wilders een politicus is die zijn politieke gedachtengoed op consistente wijze en in het publieke debat heeft gedaan.

De Roos kan zich voorstellen dat mensen de uitspraken van Wilders kwetsend en angstaanjagend vinden, maar dat maakt ze nog niet strafbaar. Omdat de meeste uitlatingen tegen de islam en niet tegen moslims zijn gericht, zijn ze volgens hem niet strafbaar.

Wat betreft haatzaaien vindt Sackers dat in de uitlatingen waarvoor Wilders momenteel terechtstaat, het opruiende, ophitsende element ontbreekt om hem daarvoor te kunnen veroordelen. Als hij oproept tot het verbranden van de Koran, lijkt dat een oproep aan de wetgever de wet te veranderen, stelt Sackers, en niet aan gewone mensen. „Vrijspraak ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in het verschiet”, aldus Sackers.

De Roos kon zich vinden in de oorspronkelijke beslissing van het Openbaar Ministerie Wilders niet te vervolgen. Hij probeert zijn doel op democratische wijze te verwezenlijken, aldus De Roos. Hij wijst er bovendien op dat een proces ook een averechts effect kan hebben, doordat het een extra podium voor Wilders kan zijn.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:28:06 #132
236264 crew  capricia
pi_87248241
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

En af en toe gaapt hij. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:28:54 #133
8781 crew  Frutsel
pi_87248266
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Rustig. Kijkt een beetje chagrijnig.

Soms wat nerveus en tokkelt hij bv. met z'n vingers op het tafeltje.
Thx ;)
Krijg je al de neiging om tekstballonetjes te gaan plakken? :')

quote:
Deskundigen eens met stellingen Wilders
De drie deskundigen die in de zaak tegen Geert Wilders bij de onderzoeksrechter zijn gehoord, scharen zich vrijwel geheel achter de uitlatingen waarvoor de PVV-leider momenteel wordt vervolgd. De arabisten Hans Jansen en Simon Admiraal en de Syrisch-Amerikaanse psychiater Wafa Sultan waren de enige drie deskundigen die in opdracht van de rechtbank zijn gehoord. Wilders had om achttien getuigen en deskundigen gevraagd.

Jansen en Admiraal beaamden dat Nederland een 'islamitisch missieland' is. Overigens geldt dat voor alle niet-islamitische landen, aangezien volgens de islam de hele wereld van Allah is.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:29:15 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken. :(
pi_87248312
Nu een integrale beschrijving van de inhoud van Fitna... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:32:47 #136
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248421
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:25 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een vrijspraak voor (politieke) tegenstanders van Wilders. Kunnen Imams dan ook zwaardere uitspraken doen over vrouwen- en homorechten bijvoorbeeld?
Volgens mij niet, omdat dergelijke zaken vooral in hun eigen context worden bekeken. Dat geldt misschien hooguit voor vergelijkbare zaken, zoals de AEL-cartoons en Gregorius Nekschot. In het vonnis over de AEL-cartoons werd zelfs impliciet verwezen naar vergelijkbare rechtzaken binnen het Islam-debat.
pi_87248423
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Trouwens een absolute schande dat hij uit plastic bekertjes moet drinken. :(
Had hij zijn eigen mok maar mee moeten nemen :')

Wat is er precies schande aan eigenlijk?
pi_87248456
Misschien wel voor de veiligheid? Je kunt met die mok een getuige of de rechter op z'n hoofd slaan. :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:33:36 #139
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87248457
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

Slecht voor het milieu :(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:34:05 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87248474
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

:') c_/

Bedoelde ik toch niet serieus. :*
pi_87248482
quote:

[..]

Als mij mijn hele leven wordt verteld dat vrouwen zonder bedekkende kleding hoeren zijn, dan ga ik dat vanzelf geloven. Als ik dan op straat allemaal vrouwen zie zonder bedekkende kleding, dan moeten die wel uit zijn op sex het is immers al vaak genoeg herhaald.

Verder zitten veel van deze moslim probleem jeugd natuurlijk met een gigantisch cultuur en religie probleem tussen wat ze thuis leren en hoe de maatschappij is ingericht.

De problemen die spelen zijn niet het directe gevolg van de Islam, maar is wel een belangrijk aspect in de problematiek.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87248493
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Thx ;)
Krijg je al de neiging om tekstballonetjes te gaan plakken? :')
[..]

Zijn ze bij de Pers echt verbaasd dat de drie getuigen van de verdediging het eens zijn met de stellingen van Wilders? :D
pi_87248518
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Slecht voor het milieu :(
Eens >:O
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

:') c_/

Bedoelde ik toch niet serieus. :*
Ow :7 c_/ ):O
pi_87248529
Kunnen de mensen die algemene discussie over de Islam ergens anders voortzetten? In dit topic over de rechtzaak is inmiddels niks meer te lezen over de rechtzaak zelf. Het is allemaal heel interessant hoor dat je nooit last hebt van moslims of dat ze bij jou om de hoek iedere dag twee keer een winkel overvallen maar dat geeft de rest van ons die geen TV kunnen kijken nu nul komma nul info over het proces.
pi_87248538
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_87248604
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik zie Wilders nog wel veroordeeld worden, ik kan het overigens niet onderbouwen, het is meer een gevoel. Zeker na het arrest (waarin het hof het OM opdroeg Wilders te vervolgen), en de manier waarop het geformuleerd is, heb ik het 'gevoel' dat het Hof een voorbeeld wil stellen. En mijn gevoel wordt alleen maar versterkt door de manier waarop de rechter zich gedraagt in de rechtszaal.
Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.
pi_87248657
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dit is ook min of meer het verwijt van de verdediging dat arrest tot strafvervolging is opgetekend in de vorm van een requisitoir.
pi_87248664
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik gebruik niet voor niks de term Volksgerichthof Amsterdam, ik heb van dit hele proces een vieze smaak in mijn mond. Het is een aanfluiting voor de rechtstaat.
Hoezo dat?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:39:23 #149
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87248694
Logisch dat je niet vervolgd wordt voor Fitna. Dat daar zon zaak voor nodig is zeg :{
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:40:19 #150
241662 Jian
Well, well, well
pi_87248723
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:45 schreef VvoorVete het volgende:

[..]

Echter historisch gezien hebben Christenen een Renaissance ondergaan qua cultuur. Het is ook waar dat ook het Christendom toegespiitst is op het overheersen en het grootste worden. Maar het Christendom is minder efficient en is wel afgezwakt door hervormingen en meningen. Dit is niet gebeurd in de islam. Dat is dan ook het wezenlijke verschil en maakt jouw argument tot een non-argument. Daarnaast is mijn stelling een hypothese wat gebeurt als blijkt dat wat de verdediging van Wilders beweert waar is.
Ik was er even uit en las even terug en kwam bovenstaande post tegen: Dit is naar mijn mening een zeer belangrijk verschil dat hier genoemd wordt, niet het enige, maar wel één van behoorlijke importantie. De Bijbel is inderdaad door de perioden van verlichting heengegaan, waarbij de meeste christenen, onder meer aan de hand van Voltaire, Rousseau maar ook Newton, ervan doordrongen raakten dat je de teksten in de Bijbel niet al te letterlijk moet nemen. Binnen de Islam heeft een dergelijke gang inderdaad nooit plaatsgevonden. ^O^
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:40:42 #151
236264 crew  capricia
pi_87248736
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:39 schreef wise het volgende:
Logisch dat je niet vervolgd wordt voor Fitna. Dat daar zon zaak voor nodig is zeg :{
De zaak gaat toch niet alleen om Fitna?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87248744
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is ook min of meer het verwijt van de verdediging dat arrest tot strafvervolging is opgetekend in de vorm van een requisitoir.
Dat bedoelde ik, ik ben niet zo thuis in de rechtstermen. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_87248777
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik was er even uit en las even terug en kwam bovenstaande post tegen: Dit is naar mijn mening een zeer belangrijk verschil dat hier genoemd wordt, niet het enige, maar wel één van behoorlijke importantie. De Bijbel is inderdaad door de perioden van verlichting heengegaan, waarbij de meeste christenen, onder meer aan de hand van Voltaire, Rousseau maar ook Newton, ervan doordrongen raakten dat je de teksten in de Bijbel niet al te letterlijk moet nemen. Binnen de Islam heeft een dergelijke gang inderdaad nooit plaatsgevonden. ^O^
Ach, als ik de paus hoor praten, zie ik persoonlijk weinig verlichting.
pi_87248786
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

alsof die rechtbank er wat aan kan doen dat mensen Wilders aanklagen
pi_87248858
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het Hof had ook kunnen oordelen dat het OM terecht niet tot vervolging wilde over gaan.
pi_87248881
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:43 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het Hof had ook kunnen oordelen dat het OM terecht niet tot vervolging wilde over gaan.
ok, dat klopt idd
pi_87248886
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:42 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het gaat hier met name om de motivering in het arrest tot strafvervolging, veronderstel ik.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:46:48 #158
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87248965
Het is inderdaad belangrijk om het Hof Amsterdam (die de vervolging heeft bevolen) en de Rechtbank Amsterdam (waar het strafproces nu aanhangig is) uit elkaar te houden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:49:11 #159
241662 Jian
Well, well, well
pi_87249051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ach, als ik de paus hoor praten, zie ik persoonlijk weinig verlichting.
De Paus kun je t.a.v. de letterlijke teksten van de Bijbel best nog vooruitstrevend noemen en dan nog zijn er veel christenen die zijn interpretatie te letterlijk vinden. Bij de Koran is dat veel minder het geval juist omdat men niet gewend is om kritisch te interpreteren. Dat is deels te wijten aan de geschiedenis, zoals al verwoord, maar ook aan een belangrijk verschil als het feit dat algemeen erkend is dat de Bijbel een verzameling boeken is, afkomstig van vele menselijke auteurs terwijl de Koran als het woord van God/Allah zelf wordt beschouwd. Het is makkelijker een mens te bekritiseren dan een god. :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:50:11 #160
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249090
quote:
De Roos en Sackers werden eerder geraadpleegd door het OM. Dat besloot toen om Wilders níet te vervolgen. Sommige uitingen van Wilders konden op zich wel strafbaar zijn, meende het OM, maar het zag er geen zaak in omdat ze onderdeel zijn van het politiek debat. Dat kwam overeen met hun advies. Pas later besloot het gerechtshof in Amsterdam dat het OM toch een zaak moest beginnen.

‘Ik was tegen’, zegt Sackers, ‘Mijn overweging was: als het risico bestaat dat hij wordt vrijgesproken, dan maar niet vervolgen.’

De Roos: ‘Je geeft deze man een prachtig forum. Óf hij wordt vrijgesproken, dan is het: joechei! Óf hij wordt veroordeeld, dan is het natuurlijk koren op zijn molen. Dat alleen al.’

Sackers: ‘Dat is niet een te politiek argument of zo, nee, daar is het beginsel van opportuniteit juist ooit voor in de wet gekomen.’

De Roos: ‘De officier van justitie kan afzien van vervolging op gronden aan het algemeen belang ontleend, zo staat het geschreven.’

Context

Maar hoe kon het hof dan tot zo’n andere conclusie komen?

De Roos, samenzweerderig: ‘Tom Schalken trad op als raadsheer, ook een professor. Ik heb wel ergens gelezen dat deze zaak eigenlijk de voortzetting is van een ruzie die we als hoogleraren toch al hebben over dit soort wetsartikelen. En daar zit iets in.’

Dan: ‘Waar ik een groot probleem mee heb is dat in het arrest van het Hof de oneliners van Wilders niet in hun context worden beoordeeld. Als je dat wel doet, zie je dat hij een consequent verhaal heeft over het beschermen van de Nederlandse cultuur tegen de islam. Dat mag je slecht vinden of belachelijk, maar dat is een bijdrage aan het maatschappelijk debat.’

Tom Zwart leunt voorover: ‘Wat zeg je met die vervolging nou tegen al die mensen die op de PVV hebben gestemd? Eigenlijk zeg je dat zij ook achter de tralies moeten.’

Hij zakt terug in zijn stoel: ‘Je moet uiterste terughoudendheid betrachten bij uitingsdelicten.’

Dat vindt de rest ook.
Onder professoren. :|W

http://www.depers.nl/binnenland/511031/Spreek-Wilders-vrij.html
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:52:52 #161
40566 Ericr
Livewrong
pi_87249187
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:42 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Slap verhaal.
Je negeert de oneliners van links tegen de PVV'ers en Wilders. Zijn allemaal quotes van anderen al dan niet een wending aan gegeven. Op die wijze is ook een rare bijgeloof ontstaan dat de telegraaf enkel rotzooi en leugens eruit spuit. En zo kunnen we uren doorgaan.

Val je ook niet over.
Noem mij eens dat wat artikelen of speeches van linkse honden die vooral gebouwd zijn op quotes van anderen? De Wildersspeech in NY alleen al bevatte iets van 6 quotes van anderen, meestal historische figuren. Maar goed je begrijpt er duidelijk geen ene hol van, het sop is de kool niet waard.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:53:09 #162
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249201
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:46 schreef Pool het volgende:
Het is inderdaad belangrijk om het Hof Amsterdam (die de vervolging heeft bevolen) en de Rechtbank Amsterdam (waar het strafproces nu aanhangig is) uit elkaar te houden.
Stel dat de rechtbank Wilder vrij spreekt, zal het OM dan in hoger beroep gaan?
pi_87249515
wilders is even twitteren
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_87249546
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Stel dat de rechtbank Wilder vrij spreekt, zal het OM dan in hoger beroep gaan?
Mijn gevoel zegt me dat dit niet waarschijnlijk is, omdat het OM zelf geconstateerd heeft dat vervolging een heilloze missie is en daarmee dan wordt gesteund door het oordeel vrijspraak door de rechtbank.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:04:09 #165
236264 crew  capricia
pi_87249554
Ah, daar zijn ze weer!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249580
Fitna :') Zelfs I Love Dries was beter
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:06:35 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249636
'Beweging tot herstel van het respect.'

Knettergek proces.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:06:43 #168
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87249642
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt me dat dit niet waarschijnlijk is, omdat het OM zelf geconstateerd heeft dat vervolging een heilloze missie is en daarmee dan wordt gesteund door het oordeel vrijspraak door de rechtbank.
pi_87249659
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Het is in mijn ogen een politiek showproces dat nooit had mogen plaatsvinden. Het scheelt er nog maar aan dat de voorzitter schreeuwt dat de aangeklaagde een 'lump' is.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:08:36 #170
236264 crew  capricia
pi_87249709
Als benadeelde partijen hebben zich gemeld:
Beweging tot herstel van respect
Stichting NL bekent kleur
St. landelijk beraad Marokkanen
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda, Wolthuis, De Wolf.

Bijna al deze partijen hebben een vordering ingediend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249762
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda, Wolthuis, De Wolff.

Bijna al deze partijen hebben een vordering ingediend.
Iets meer dan dat..
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10:13 #172
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249768
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:06 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat zou dan weer zeer onbevredigend zijn, ben wel benieuwd wat de Hoge Raad van dit alles vindt.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10:36 #173
236264 crew  capricia
pi_87249787
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:10 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Iets meer dan dat..
Die lange lijst was onderdeel van "Beweging tot herstel van respect".
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11:16 #174
236264 crew  capricia
pi_87249817
Krijgen de 'slachtoffers' nou ook spreektijd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249826
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef capricia het volgende:
En een aantal natuurlijke personen waaronder: Dhr. Rabba, Aras, Nabyda.
En een aantal onnatuurlijke personen: Donald Duck, Henk & Ingrid, de profeet Mohammed en RoboCop
pi_87249852
Geen slachtofferspreekrecht.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:13:47 #177
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87249933
fack die is lelijk
VIVA LA ASSANGE¡
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:14:05 #178
236264 crew  capricia
pi_87249941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef damian5700 het volgende:
Geen slachtofferspreekrecht.
Thanx!

Toelichting van de vordering gaat minstens een halve dag kosten..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87249959
zie die Hans Jansen grijnzen toen die vrouw meldde dat Rabbae ook gaat spreken
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:10 #180
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87249979
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:13 schreef wise het volgende:
fack die is lelijk
Je moet haar denken in een bloemenjurkje, dan is ze wel appetijtelijk.
pi_87249982
4 uur?? is dat veel?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:56 #182
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250009
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:14 schreef Klaudias het volgende:
zie die Hans Jansen grijnzen toen die vrouw meldde dat Rabbae ook gaat spreken
Hoe durft 'ie, aanklagen die aanzetter tot haat. :(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:17:23 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87250073
quote:
immers als iedereen het met elkaar eens is zal er natuurlijk nooit vooruitgang plaatsvinden :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 16:17:23 #184
236264 crew  capricia
pi_87250074
De "Beweging tot bevordering" tot respect eist 1 euro.. :D (plus proceskosten)
Natuurlijke personen eisen ook 1 euro en rectificatie dmv een publicatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87250083
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hoe durft 'ie, aanklagen die aanzetter tot haat. :(
dat zeg ik toch nergens. net legde je me ook al allemaal dingen in de mond, of sterker nog, je suggereerde dat ik zou hopen dat mensen geweld aan wordt gedaan. :{
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:18:27 #186
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_87250130
1 euro :|W
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:20:41 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87250218
In ieder geval is dit proces voor Wilders een kans en nauwelijks een bedreiging. Als hij slim is -ja dus- dan gebruikt hij het ten eigen bate.
The End Times are wild
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:21:13 #188
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87250241
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef StarCastic het volgende:
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:22:35 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_87250291
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D (het emigratieverhaal)
pi_87250312
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:22 schreef Jian het volgende:
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D
ik denk dat Mosko zich zonder camera's anders gedraagt ...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:23:38 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_87250328
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef Klaudias het volgende:

[..]

ik denk dat Mosko zich zonder camera's anders gedraagt ...
Wie niet?
pi_87250382
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie niet?
bescheiden mensen zonder kapsones
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:26:54 #193
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250449
quote:
Mosko moet een bietje lachen om de motivering en de eis :D (het emigratieverhaal)
Volkomen terecht, de idioten zijn weer uit hun gaten gekropen voor dit proces.

Mohammed Rabbae voorop.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:27:23 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87250462
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef StarCastic het volgende:
dat is natuurlijk een symbool voor schudig zijn...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:28:56 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87250525
Moszko gaat desbetreffende dag met Eva Jinek naar Parijs ofzo?

Eindbaas. ^O^
pi_87250527
Wilders moet poepen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:35:11 #197
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87250805
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:28 schreef Morendo het volgende:
Moszko gaat desbetreffende dag met Eva Jinek naar Parijs ofzo?

Eindbaas. ^O^
Misschien dat wilders iets met het kabinet moet doen?
VIVA LA ASSANGE¡
pi_87250948
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef Re het volgende:

[..]

dat is natuurlijk een symbool voor schudig zijn...
Wat is eigenlijk de max. straf die Wilders kan krijgen? :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_87250992
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:38 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de max. straf die Wilders kan krijgen? :)
een optreden in De Wereld Draait Door
pi_87251006
quote:
vond em wel mooi "moeten we de verhuiskosten betalen? " :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')