ah, dat dacht ik net al ja. maar dan kun je 't mutsje dus ook niet af doen en dat leek me juist zo leuk bij die nijntjes.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:13 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, de hals maak je ook niet. Je naait het hoofd gewoon op de romp (nadat je de muts op het hoofd hebt gemaakt)... daardoor heb je dus ook geen gat nodig voor de hals en en gebruik je het "gat" voor de doorkijk van de muts... (ok, wordt er niet echt duidelijker op geloof ik)
het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn, als je vanaf een bepaald punt stopt met rondhaken maar heen en terug gaat haken krijg je een split in de muts die om het nekje kan. dan bij de laatste toer een aantal lossen toevoegen aan beide kanten en 1x terughaken met vasten of halve vasten, dan heb je het touwtje waarmee je dicht kunt strikken. de uitsparingen voor de oren moet je even goed bekijken, waar die moeten komen. maar als je dat weet is 't een kwestie van op die plekken een rijtje lossen ipv in de vorige toer haken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Lijnloos het volgende:
Uhm, ja da's ook wel weer zo... dan wordt het echt lastig
SPOILER: off topic moet ook kunnenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:45 schreef caroline88 het volgende:
Leuk, mmascha - een mens kan nooit te vroeg in Kerststemming komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IKEA die vierkantjes, van 2 euro volgens mijquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is leuk mmascha!
Weet iemand waar ze binnenkussens verkopen die niet met veren zijn?
Bij blokker hebben ze ze voor ¤1,50quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is leuk mmascha!
Weet iemand waar ze binnenkussens verkopen die niet met veren zijn?
Wauw ja zeg, je hebt het echt heel druk! Verkoop je ook zelf genaaide kleding in je winkel?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:53 schreef -sabine- het volgende:
Ik heb idd een kinderkledingzaak en een websjop.
De laatste is wegens tijdgebrek slechtgevuld dit seizoen. Fotos maken kost veel (teveel) tijd.
En ik geef les aan een middelbare school En ik studeer nog.
En kheb 2 ziektes, chronisch en een pup (toypoedel).
Dan snap ej wel dat ik het te druk heb om die grannys zelf te maken.
Naaien kan ik wel redelijk snel zelf doen.
Oh, ik ga ook even een kijkje nemen! Durfde er al niet naar te vragenquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:36 schreef -sabine- het volgende:
Leerlinge heeft idd haar jochie J a r o e n.
Hij zal je kado prachtig vinden, op zeker.
xxxxxxxxxxxxx is websjop. Ik haal dat zo wel weg, kom hier niet om me zaak te promoten, ook al mag dat.
Ik verkoop alleen zelfgemaakt als ik het gemaakt niet kan vinden.
Ik ben styliste en heb wat in mijn hoofd en kan dat dus nu alleen nog maar zelf maken. Alles is al ingekocht voor volgende zomer.
Voor het wegrollen heb ik eventueel nog een tip (meegenomen vanuit het kaartweven): leg de bolletjes in een emmertje/plantenpot neer. Dan gaan ze dus nergens heen en kan je vanaf buitenaf haken zodat ze niet in de knoop komen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:36 schreef Yachiru het volgende:
Aah, Fleur en de panda en de kat zijn liefff!![]()
Goed gedaan hoor Whoop, 2 projecten afgemaakt! Moet maar eens een voorbeeld nemen aan jou
Ysnke, je vest is mooi, had 'em in het vorige deel gemist denk ik
Mmascha wat een leuk idee voor kerstkaarten! Het ziet er heel schattig uit![]()
Ja Lyssa, zullen we dat doen? Weet je al of je met het OV of de auto gaat? Zullen we er anders even over PM-en? Anders vervuilt het topic zo![]()
Nog even een centraal vraagje over de meet trouwens, maar niet echt on-topic wat haken betreft dus sorry alvast! Maar ehm.. iedereen neemt dus wat lekkers mee, maar maken we dan eigenlijk nog een soort van verdeling met hartig en zoet lekkers? Want ik heb volgens mij vooralsnog voornamelijk zoete ideetjes langs zien komen, dus ik wil ook best wat hartigs maken als dat handiger is? Weet niet hoe jullie dat eerst deden en misschien vinden jullie nu dat ik zeur maar ik dacht, ik gooi het toch even in de groep
Nog even on-topic: ik haakte eerst ook van binnenuit de bol, maar ik heb al een paar Catania bolletjes gehad die zo verschrikkelijk in de knoop zaten dat ik moest afhechten en een nieuw draadje moest aanhechten. Dus doe het nu ook van buitenaf, leg hem gewoon zo neer dat 'ie niet wegrolt
oops, da's wel vrij basaal.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef kirsten. het volgende:
Hee, ik ben net begonnen met haken, lees al wel even een topicronde mee. Nu ben ik dus net begonnen. Ik had katoen in huis, 2 naalden ( eentje van 6 en eentje van 3.5 die me aangeraden werd om te beginnen). Nu begin ik dus met het maken van de 1e steek. Maar elke keer als ik het lusje over de rand wil laten glijden flikkert alles van het haakje af. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Ik volg nu deze tutorial trouwens: Maar op zo ongeveer 5 minuten gaat het helemaal mis.
ze gaat eerst beginnen over de naalden, de draden welke maten etc.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef trui het volgende:
[..]
oops, da's wel vrij basaal.is je garen niet veel te dik misschien voor die naald? ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar 5 minuten is best lang voordat er zelfs maar 1 steek gehaakt is...
Ja, vond ik ook, ik heb wel tot een minuut of 6 gekeken en ik vond die hele uitleg nogal.. apartquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:04 schreef trui het volgende:
[..]
oops, da's wel vrij basaal.is je garen niet veel te dik misschien voor die naald? ik heb niet het hele filmpje gekeken, maar 5 minuten is best lang voordat er zelfs maar 1 steek gehaakt is...
Misschien is naald 6 dan idd wat beterquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:10 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ze gaat eerst beginnen over de naalden, de draden welke maten etc.dus pas bij 4 minuten ofzo gaat ze een steek maken. Ik heb nu garen en er staat op Stickor; Nr 5. Betekend dat dat ik nr. 5 moet halen, en niet 3.5 (waar ik nu dus mee bezig ben?) Of gaat dat over breien? (het is zweedse garen want ik zit in Zweden
)
dan ga ik nú een sprintje naar de winkel maken ( of nouja, de metro laten doen) en kijken of ik nog op tijd benquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:12 schreef trui het volgende:
dat betekent inderdaad waarschijnlijk dat je garen hebt waar je het best naald 5 voor kunt gebruiken. naald 4 of 4,5 kan dan ook gerust hoor, maar het meest geschikt is dus 5. en 3,5 is dan wel erg dun, zeker als je de slag nog niet te pakken hebt.
Te laat denk ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:44 schreef trui het volgende:
ojee kirsten, naald 6 kan anders ook best bij dit garen hoor, het was niet m'n bedoeling je nu naar de winkel te jagen.
haha geeft niet hoor, Anders had ik ze vast voor andere dingen nodig gehad en dan heb ik ze maar vast. Ik ga zo wel weer verder, eerst even eten maken (Spitsuur in de keuken hieroquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:44 schreef trui het volgende:
ojee kirsten, naald 6 kan anders ook best bij dit garen hoor, het was niet m'n bedoeling je nu naar de winkel te jagen.
Nee, ik ben nog ergens bij het koppie, ik ga eerst de onderdelen daarop afmaken en naaien voordat ik verder ga. Maar ik heb teveel afleidingenquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:27 schreef Spiegelei het volgende:
Voor de meet neem ik wel iets Zeeuws mee (zoet), maar niet zelf gemaakt ik ben niet zo'n keukenprinses.
@ Lyssa: heb je het lijf van de draak al af? Ik heb het lijf gisteren af gekregen en z'n stekels op de rug en staart vastgezet, maar oh wat issie groot! Ik zag op ravelry al staan dat veel mensen hem groot vonden en toe dacht ik 'ja duh, wat dacht je dan!', maar hij is ook echt groter dan ik dacht, haha. Ik neem mijn draak ook mee alhoewel hij dan echt nog niet af zal zijn.
Ik dacht even dat je knuffelbeestjes bedoelde met Ben / Jerry. Maar het is ijs hé! (nog nooit gehad btw).quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:45 schreef EsseEi het volgende:
*zit heerlijk weggekropen op debank met een bak Ben and Jerry's)
mag ik vragen in welke rihting van het land je.woont?quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:53 schreef -sabine- het volgende:
Ik heb idd een kinderkledingzaak en een websjop.
De laatste is wegens tijdgebrek slechtgevuld dit seizoen. Fotos maken kost veel (teveel) tijd.
En ik geef les aan een middelbare school En ik studeer nog.
En kheb 2 ziektes, chronisch en een pup (toypoedel).
Dan snap ej wel dat ik het te druk heb om die grannys zelf te maken.
Naaien kan ik wel redelijk snel zelf doen.
Wat lief!quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:37 schreef StefanieV het volgende:
Pannenkoeken, ik heb nog een 3 in de aanbieding die ik kan opsturen. Maar dan zal ze er wss pas vrijdag zijn (als k ze morgen kan opsturen)Dus dan ben je wss rapper in een winkel
SPOILER: voor Stefanie en PluphyOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kirsten, houd goede moed. Het gaat je echt lukken hoor.
![]()
Ik studeer ook nog hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef EsseEi het volgende:
Hm kirsten kun je foto maken van hoe het erna er uit ziet? Misschien ziet iemand dan de oplossing, of blijkt dat je het gewoon helemaal goed doet!
Het is wel een heel duidelijk filmpje van Trui....maar ze laat naderhand niet zo zien hoe het eruit ziet.
Jaa lastig pannekoeken als je zo laat vrij bentkom er nu ook achter, dat het eignelijk stom is dat winkels midden op de dag open zijn
want iedereen werkt dan hahaha *student komt de echte wereld in, goedmorgen!*
en sabine, sorry ben heel nieuwsgierig, maar hoe oud ben je?omdat je die bal voor je 1e kleinkind wil maken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ging haken vanavond, maar nee, mijn strijk stond te wachtenEn ik heb hem niet helemaal gedaan, helemaal geen zin maarja nu geen zin meer om te haken hé, morgen een andere dag!
Ik vind dat gefrut met die eerste lus ook niks, dus ik los het altijd op door de lus 'los' te maken, gewoon met je vingers, net zoals je bijvoorbeeld een vingerhaaklus maakt. (Dat kan iedereen toch, gewoon een heel basale lus in een koord maken? Of is dat nou een van die dingen die ik over heb gehouden aan scoutingquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:56 schreef kirsten. het volgende:
Hee, ik ben net begonnen met haken, lees al wel even een topicronde mee. Nu ben ik dus net begonnen. Ik had katoen in huis, 2 naalden ( eentje van 6 en eentje van 3.5 die me aangeraden werd om te beginnen). Nu begin ik dus met het maken van de 1e steek. Maar elke keer als ik het lusje over de rand wil laten glijden flikkert alles van het haakje af. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Ik volg nu deze tutorial trouwens: Maar op zo ongeveer 5 minuten gaat het helemaal mis.
Ik vind die van de Wibra anders prima hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:45 schreef EsseEi het volgende:
volgens mij nheeft Zeeman sowieso geen haaknaalden. Wibra wel maar dus geen goede...
Action hoorde ik ookk van wel ja
Dat dusquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:58 schreef phluphy het volgende:
Kirsten, welkom, en veel haakplezier gewenst. Dat plezier komt echt nog, ook al is het in het begin even wat aanmodderen. Gewoon héél veel youtube filmpjes kijken totdat het kwartje valt.![]()
Anitra, ik zag wat je in het vorige topic nog schreef. Waar heb je dan mee geworsteld? Ik herinner me nog goed dat mijn werk die eerste tour gigantisch draaide, en ik had geen idee of dat zich in de volgende touren vanzelf zou herstellen.En met de hand terugdraaien lukte ook al niet. Na uren aankloojen heb ik 'm toen gewoon doorgeknipt
rechtgedraaid en met kunst-en vliegwerk weer aan elkaar gekregen.
2 lossen te kort? Oh, die had ik niet eens geteld!quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef AnitraX het volgende:
Dat dusik heb het niet door geknipt, ben stug door gegaan en toen kwam ik 2 losse te kort, dus zitten friemelen dat het toch goed uit kwam. Nu is het patroon dat je haakt duidelijk dus nu haakt het lekker door. Maar die eerste rijen
ik dacht dat een slipknot zo'n lusje wasquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:49 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Ik vind dat gefrut met die eerste lus ook niks, dus ik los het altijd op door de lus 'los' te maken, gewoon met je vingers, net zoals je bijvoorbeeld een vingerhaaklus maakt. (Dat kan iedereen toch, gewoon een heel basale lus in een koord maken? Of is dat nou een van die dingen die ik over heb gehouden aan scouting) Die doe ik dan vervolgens om de haaknaald, hoppa, probleem opgelost!
De stapeltoren vordert gestaag, trouwens!
quote:Stitch 'n Bitch is a name used by knitting groups that meet on a weekly or monthly basis at locations throughout the world. This use of the term originates as early as the Second World War. In 1999, Debbie Stoller started a Stitch 'n Bitch group in NYC's East Village, which was open to anyone who wanted to come to knit along or learn to knit. In 2000, she wrote about her groups in BUST magazine, of which she is the editor-in-chief. Brenda Janish read the article and started the Chicago Stitch 'n Bitch group. That article inspired Vickie Howell to start the Los Angeles Stitch 'n Bitch group and later the Austin Stitch 'n Bitch group. Like Stoller's original group, today's Stitch 'n Bitch clubs are generally casual groups of knitters who meet in public spaces such as bars or cafes for socializing and sharing knitting advice. These groups are free or small fee required memberships and open to the public, and are listed in a directory of worldwide knitting groups that was started by Janish and today is maintained by Stoller: Official Home of Stitch 'n Bitch. As of 2010, the site lists over 700 such groups.
balen!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:44 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mn pakje staat nog steeds alleen voorgemeld
Ik vind hem er wel erg mooi uitzien! Waar vul je dit mee op? watten ofzo?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:37 schreef trui het volgende:
ik heb weer es een sleepy sarah-tje gemaakt. voor in de kraammand van de zwangere juf van cato.
[ afbeelding ]
dat gezichtje er mooi op 'borduren' vind ik toch wel 't allerlastigst.
kijk:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
sleepy sarah is altijd leuk.
Heb je een fotootje kirsten? want ik begrijp niet echt wat je bedoeld?
Weet iemand trouwens of DHL een beetje snel is?
dat is 640 en 480 toch ( teminste, imageshack gaf die maat bij foraquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:18 schreef DarkElf het volgende:
willen jullie graag de foto's op een normaal formaat posten? Dat is een stuk prettiger
dat moet ik even opzoeken maar mijn browser liep er ook op vast , en die van andere mensen ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:20 schreef kirsten. het volgende:
[..]
dat is 640 en 480 toch ( teminste, imageshack gaf die maat bij fora)?
Dan doe ik dat gewoon voortaan ook. Ik kon de onderste foto's nog resizen op imageshack, maar toen ik de bovenste serie wilde doen kon ik de reactie niet meer aanpassen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat moet ik even opzoeken maar mijn browser liep er ook op vast , en die van andere mensen ook.
ik doe zelf altijd gewoon op de foto rechtermuisknop klikken en dan de afbeeldingsurl kopieren en plakken in t forum.
ja das waar, maar zoals Lyssa zegt is ook een optiequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:55 schreef trui het volgende:
DE, maar dan moet die foto dus wel eerst verkleind zijn.
dat is niet verkleinen, de groote foto word dan toch ingeladen, wat t laadprobleem veroorzaaktquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:07 schreef Lyssa het volgende:
Je kan [img=400 ] [/img ] gebruiken (zonder spaties)
Neeh, nog niets ontvangen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
balen!
@yachiru, had jij je pakketje nog ontvangen van de swap?
nee, dat verhelpt de laadproblemen echt niet, zoals ynske ook zegt! eerst verkleinen, dan uploaden (of tijdens het uploaden verkleinen, het is ook een van de opties bij photobucket bijvoorbeeld), en dan pas ernaar linken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja das waar, maar zoals Lyssa zegt is ook een optie
Pipoos?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:13 schreef Pannenkoeken het volgende:
Oke, hopenlijk mijn laatste vraag die nog niet over het echt haken zelf gaat.
Waar vind ik een haaknaald als ze er geen hebben bij de Zeeman, Action, Hema en de V&D.
Ik ga morgen bij de Wibra kijken, is er nog een winkel waar ik eventueel ook binnen kan lopen? De Wibra is wel een eindje weg namelijk.
Zo frustrerend als je maar 25 minuten hebt voordat de winkels sluiten. Ik was anders vandaag meteen doorgelopen naar de Wibra maar het was 3 minuten voor 6 toen ik de Action uitliep
.
Morgen weer een kans.
Of anders toch maar online kopen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:13 schreef Pannenkoeken het volgende:
Waar vind ik een haaknaald als ze er geen hebben bij de Zeeman, Action, Hema en de V&D.
Ik ga morgen bij de Wibra kijken, is er nog een winkel waar ik eventueel ook binnen kan lopen? De Wibra is wel een eindje weg namelijk.
Zo frustrerend als je maar 25 minuten hebt voordat de winkels sluiten. Ik was anders vandaag meteen doorgelopen naar de Wibra maar het was 3 minuten voor 6 toen ik de Action uitliep
.
Morgen weer een kans.
ik zou online bestellen bij de hobbydoos. Vandaag bestelllen, is donderdag in huis was mijn ervaringquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:13 schreef Pannenkoeken het volgende:
.
Morgen weer een kans.
Ojaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Pannenkoeken... waar woon je? Wellicht is er iemand van hier die in die buurt nog een goeie winkel weet? Scheelt weer zoeken...
zo wordt de foto wel kleiner weergegeven, maar is de laadtijd toch nog steeds die van een grote foto? want het enige dat ik verander is hoe het is weergegeven, dus niet de grootte van de foto zelf... dus lopen pc's er toch nog steeds op vast? (ik gebruik ook altijd die [img=300 of 250] code hoor, daar niet van...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:07 schreef Lyssa het volgende:
Je kan [img=400 ] [/img ] gebruiken (zonder spaties)
Ben je stan aan t maken, wat leukquote:
Ja, die met dat pakje!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Die met dat pakje aan?
Misschien kan je het er nog op 'borduren' ofzo?
Heb oogjes besteld, tijd geleden ook al maar de 8mm kwijt geraakt, en laat die nou net zo handig zijn!
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:36 schreef trui het volgende:
eska!![]()
show us some larksfoot blanket! (of iets anders.)
Google is het ook met ons eens, want toen ik daar op paddenstoelen zocht, vroeg 'ie me of ik niet paddestoelen bedoeldequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:46 schreef Eska het volgende:
Ik post te traag en/of heb m'n scherm te lang open staan.
Die paddestoelen (ik vind ook zònder tussen-n!) zijn grappig!
En als wij het nou hardnekkig zo blijven schrijven, dan blijft dat ook zo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:49 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Google is het ook met ons eens, want toen ik daar op paddenstoelen zocht, vroeg 'ie me of ik niet paddestoelen bedoelde
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ben je stan aan t maken, wat leuk![]()
Mijsje wat leuk een mede noordhollander, hoe noord woon je? Ik ga alleen niet naar de meet, maar toch.
Das wel heel noord! Maar wel heel schattig(dorp enzo)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:14 schreef mijsje het volgende:
[..]waar heb jij je wortels dan?
![]()
de mijne liggen (nu) helemaal noord, tegen de afsluitdijk aan... (ken je Den Oever?)
quote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Das wel heel noord! Maar wel heel schattig(dorp enzo)
Ik woon in de geweldige *kuch* stad Alkmaar.
Wat heb je aan een track en trace systeem als t hopeloos achterloopt?
Gisteravond stond er dat het smorgens was afgegeven.
En net stond er dat het gister middag naar een sorteercentrum is gegaan.
Zo heb je er toch niets aan?
Mn oogjes zijn wel op de post gegaan![]()
Ow en mn wekker ging niet af vanmorgen, dus toen was t 9 uur ipv half 6.
Ey, een stadsgenootquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Das wel heel noord! Maar wel heel schattig(dorp enzo)
Ik woon in de geweldige *kuch* stad Alkmaar.
Wat heb je aan een track en trace systeem als t hopeloos achterloopt?
Gisteravond stond er dat het smorgens was afgegeven.
En net stond er dat het gister middag naar een sorteercentrum is gegaan.
Zo heb je er toch niets aan?
Mn oogjes zijn wel op de post gegaan![]()
Ow en mn wekker ging niet af vanmorgen, dus toen was t 9 uur ipv half 6.
ik ben sinds maandag weer aan het werk, ik had vorige week een virale infectie op m'n keel, en nu is het ongeveel level verkoudheid...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef AnitraX het volgende:
Alleen al voor de lekkere dingen zou je naar de meet gaan![]()
Hier is nog even niks zeker. De huisarts komt straks of morgen om mij ff te checken. Heb waarschijnlijk alleen keel ontsteking, maar van de mensen die naar de meet gaan, is daarvan iemand de afgelopen week tot nu ziek geweest?
Hier ook verkouden, vorige week keelpijn, koorts en dichte neus, nu loopneus en rochelhoestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef AnitraX het volgende:
Alleen al voor de lekkere dingen zou je naar de meet gaan![]()
Hier is nog even niks zeker. De huisarts komt straks of morgen om mij ff te checken. Heb waarschijnlijk alleen keel ontsteking, maar van de mensen die naar de meet gaan, is daarvan iemand de afgelopen week tot nu ziek geweest?
Nog niet! Hopelijk vanavond. Al dan misschien nog niet met pakjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Lyssa, heb je meneer/mevrouw de zeehond al af? Ik wil m zien!
Aaaaaaah, die is schattiggg!!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Die denk ik, of komt die link daar niet(bij mij wel)
Ik wil ook dat nieuwe boekje van christel krukkert, maar mag echt verlopig niet meer kopen.
als je nou zo'n beestje haakt he, dan neem ik aan dat de voetjes en oortje enzo apart gemaakt worden, en er daarna aangezet worden? Of wordt dat in 1x helemaal gehaakt (lijkt me zo onpraktischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Die denk ik, of komt die link daar niet(bij mij wel)
Ik wil ook dat nieuwe boekje van christel krukkert, maar mag echt verlopig niet meer kopen.
Meestal wel ja, ligt aan het patroon. Dat in elkaar zetten is me trouwens toch een rotwerk, dus bereid je daar maar vast op voor!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef kirsten. het volgende:
[..]
als je nou zo'n beestje haakt he, dan neem ik aan dat de voetjes en oortje enzo apart gemaakt worden, en er daarna aangezet worden? Of wordt dat in 1x helemaal gehaakt (lijkt me zo onpraktisch)? En het gezichtje, naai je dat er ook later in ofzo?
Oooohhh....wat gaaaf! Ik ben echt nog zo ver niet!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
Zalmtaart, koekjes en al die lekkere hapjes, gaat er bij mij maar al te gemakkelijk in, dus no problemo hier
![]()
(of ja misschien wel maar dan een probleem van een hele andere aard .. och ik dwaal af ..)
Nog een WIP-foto van mijn draak:
[ afbeelding ]
M'n man vind hem moe kijken:
gisterenavond:
ik: "kijk hoe vind je 'em?"![]()
: "hmm...... issie moe?"
ik:![]()
Nou vraag ik je !
En hij is dus groot:
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid: de draak ligt op de bank, een tweezitter, hij past ruim over de breedte van een zitplaats!
Super gaafquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
Zalmtaart, koekjes en al die lekkere hapjes, gaat er bij mij maar al te gemakkelijk in, dus no problemo hier
![]()
(of ja misschien wel maar dan een probleem van een hele andere aard .. och ik dwaal af ..)
Nog een WIP-foto van mijn draak:
[ afbeelding ]
M'n man vind hem moe kijken:
gisterenavond:
ik: "kijk hoe vind je 'em?"![]()
: "hmm...... issie moe?"
ik:![]()
Nou vraag ik je !
En hij is dus groot:
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid: de draak ligt op de bank, een tweezitter, hij past ruim over de breedte van een zitplaats!
Ja er zit wel veel tijd in hij is gewoon heel groot. Ik ben ook nog lang niet klaar. Ik ben nu bezig met zijn buik. Hij krijg van kop tot staart nog een lap die ook zorgt voor een soort bekidee. En dan 4 poten en 2 vleugels.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:09 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Super gaaf! Mooi zeg
!
Heeft dat veel tijd gekost tot nu toe? En hoe ga je m verder afmaken? Met poten erbij ofzo?
Mooi!
Ik heb dus ook bij de Wibra geen haaknaald kunnen vinden. Ga er zo maar een online bestellen.
Hier vandaan -klik- ze zit ook op ravelry onder de naam delicious crochet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zie het er ook niet in hoor.
Hij kijkt wel vriendelijk, dat scheelt wel.
Waar heb je t patroon vandaan?
Nog geen pakje hier
Oh wat cool NijntjesUk! Daar zitten ook wat haakuurtjes in denk ik zo!, erg leuk gemaakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:14 schreef NijntjesUk het volgende:
Heb eindelijk foto's van de gehaakte papegaai op mn computer gezet.
Tadaaaaa:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ik jou ook!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:44 schreef mijsje het volgende:Anitra, ik hoop dat het goed gaat, ik wil je graag eens ontmoeten...
Hoop dat je je gauw weer beter voelt... was de huisarts wel positief?
Poezelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:52 schreef trui het volgende:
ik wilde net even een foto maken van de 2 sjaals-in-wording naast elkaar, maar dat valt nog niet mee:
[ afbeelding ]
nou hij is op 't moment vreselijk bijterig en stoeierig, ik zou bijna zeggen 'kom 'm maar halen'quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
En ik wil je kat wel overnemen hoor
Ik word er bijna bang vanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
nou hij is op 't moment vreselijk bijterig en stoeierig, ik zou bijna zeggen 'kom 'm maar halen'maar ik denk dat ik dan ruzie zou krijgen met de rest van de family. zo en nu aan 't werk, wij allebei! [/strenge blik]
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:53 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mn mutshij zit heerlijk!
EsseEi, ik heb m ook met vrij dikke wol gehaakt (Wonderwool van Schoeller&Stahl), en heb het met enkele draad gedaan. Volgens patroon met dubbele draad werd ie me veel te stug
Heb je al een hoesje gehaakt?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:42 schreef mmascha het volgende:
(oeh mijn eerste bericht met mijn iphone)
ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar er bestaan wel 'achteruit-steken' zoals de 'reversed single crochet'. zie bijv. maar ik denk dat dat van 'rechts naar links' erbij staat om alle misverstanden te voorkomen. bovendien kunnen linkshandigen natuurlijk prima precies andersom haken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:16 schreef phluphy het volgende:
Ik loop steeds te piekeren over iets, jullie kunnen me vast helpen met het antwoord!![]()
Al een paar keer heb ik zien schrijven over "van rechts naar links haken", werk omdraaien, weer "van rechts naar links haken". Dat snap ik. Duh.![]()
Maar! Door wat jullie schrijven lijkt het alsof hier een variant op is, dus dat je ook "van links naar rechts" kunt haken. Hoe ik ook nadenk, ik begrijp niet wat jullie hiermee zouden kunnen bedoelen! Of neem je dan ook de haaknaald in de andere hand? (Wat ik me niet kan voorstellen!!)
quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]I
![]()
heb je n linkje? heb de rest van t topic gemist.
Oh maar die heeft wel een beter boordje vind ik! Misschien dat ik de mijne nog wel even uithaal om dit boordje eraan te maken.... het zijn nu gewoon allemaal vasten, en dat vind ik zo fantasieloosquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:07 schreef trui het volgende:
hij is superleuk, lady-black!
ik wil altijd nog deze gaan maken, die lijkt er veel op zie ik nu.
Lief aanbod Trui, ik had het gedaan maar ik zit in Stockholm voor een half jaartjequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:08 schreef trui het volgende:
kirsten, handig zo iemand dichtbij. en anders kom je ook naar de meet morgen, doen wij 't je even voor.
oh leuk!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:45 schreef kirsten. het volgende:
Lief aanbod Trui, ik had het gedaan maar ik zit in Stockholm voor een half jaartje
Ja, die vind ik ook heerlijk! Ik ben nu gewoon bezig met Zeeman acryl, want het is toch niet iets wat ik op mn blote huid draag. Anders zou ik idd ook iets natuurlijkers hebben gepaktquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:38 schreef trui het volgende:
ja pziez... maar acryl kan bijv. ook heel zacht zijn, en toch niet/minder duur. of menggarens, dus een beetje acryl/polyamide en een beetje 'echte' wol/katoen. ik vind phildar partner 6 bijvoorbeeld ook echt heel fijn.
Het is dan ook een briljante winterset die echt perfect past!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:58 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik kreeg vandaag van nectarientje een berg wol als dank voor de winterset.
oh ik heb juist al een paar keer hele goede ervaringen met ze!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:45 schreef Eska het volgende:
Ja, een mengdraad zou idd ook kunnen. Al vraag ik me dan wel af of 't mooi in model blijft en zo, na verloop van tijd. Ook na wassen en zo. Maar zou heel goed kunnen dat er prima garens tussen zitten hoor. Ik moet nog zoveel ontdekken!
(overigens heb ik geen beste ervaring met die site waar jij naar toe linkt....zeer slechte klantenservice)
dat is goed, ik ga even kijken wat ik lekker mee kan nemen... iets borreligs in ieder geval...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:10 schreef trui het volgende:
ik ben van plan om vanavond nog lucy's 'tiffin' te maken, dus haal maar niet teveel koekjesachtigs meer hoor mijsje. 't is al gauw te veel! en als je dan toch graag iets mee wil nemen misschien eerder wat hartigs zoals olijfjes ofzoiets?
SPOILER: over de situatie hierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: voor mijsjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben jullie Senseo? Dan neem ik wel koffie en thee mee (heb nog lekkere Celestial Seasons) en een paar pakken sap oid?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:30 schreef trui het volgende:
inu, ook prima. wat precies? dan koop ik dat zometeen minder in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |