abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:27:19 #51
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87179743
Voor de meet neem ik wel iets Zeeuws mee (zoet), maar niet zelf gemaakt ik ben niet zo'n keukenprinses.

@ Lyssa: heb je het lijf van de draak al af? Ik heb het lijf gisteren af gekregen en z'n stekels op de rug en staart vastgezet, maar oh wat issie groot! Ik zag op ravelry al staan dat veel mensen hem groot vonden en toe dacht ik 'ja duh, wat dacht je dan!', maar hij is ook echt groter dan ik dacht, haha. Ik neem mijn draak ook mee alhoewel hij dan echt nog niet af zal zijn.
klerkje
pi_87180016
"Mijn" zeeman heeft geen haaknaalden :( .
Ik heb nu wel wol/ garen maarja zonder haaknaald schiet t niet echt op ;) .
Morgen ga ik de action proberen.

Ik denk dat als ik een haaknaald gevonden heb dat ik met dat filmpje wat Trui net postte een mooi begin kan maken :) . Ziet er erg duidelijk uit.
pi_87180156
Ik zit het nu een tijdje te proberen maar het enige wat ik ervan maak is een grote knoop als ik het hoekje om wil :')
pi_87180209
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:27 schreef Spiegelei het volgende:
Voor de meet neem ik wel iets Zeeuws mee (zoet), maar niet zelf gemaakt ik ben niet zo'n keukenprinses.

@ Lyssa: heb je het lijf van de draak al af? Ik heb het lijf gisteren af gekregen en z'n stekels op de rug en staart vastgezet, maar oh wat issie groot! Ik zag op ravelry al staan dat veel mensen hem groot vonden en toe dacht ik 'ja duh, wat dacht je dan!', maar hij is ook echt groter dan ik dacht, haha. Ik neem mijn draak ook mee alhoewel hij dan echt nog niet af zal zijn.
Nee, ik ben nog ergens bij het koppie, ik ga eerst de onderdelen daarop afmaken en naaien voordat ik verder ga. Maar ik heb teveel afleidingen ;)

Welkom Kirsten. Hoe bedoel je hoekje om?
pi_87180225
Pannenkoeken, ik heb nog een 3 in de aanbieding die ik kan opsturen. Maar dan zal ze er wss pas vrijdag zijn (als k ze morgen kan opsturen) :P Dus dan ben je wss rapper in een winkel
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:45:39 #56
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87180574
Welkom ook nog ja Kirsten :) vroeg me ook af: wa bedoel je met om een hoekje?
Tja k zou het je graag willen laten zien/rustig uitleggen, maar gaat zo lastig over internet.
Ik vind zelf in rondjes haken (dus een beestje, of een granny ook denk ik) makkelijker dan een lapje heen en weer...weet niet of je probeert om te keren zeg maar? (dus lijntjes heen en weer te haken?)

En pannenkoeken, volgens mij nheeft Zeeman sowieso geen haaknaalden. Wibra wel maar dus geen goede...
Action hoorde ik ookk van wel ja :)

*zit heerlijk weggekropen op debank met een bak Ben and Jerry's :@)
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:58:30 #57
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87181118
Kirsten, welkom, en veel haakplezier gewenst. Dat plezier komt echt nog, ook al is het in het begin even wat aanmodderen. Gewoon héél veel youtube filmpjes kijken totdat het kwartje valt. :Y

Anitra, ik zag wat je in het vorige topic nog schreef. Waar heb je dan mee geworsteld? Ik herinner me nog goed dat mijn werk die eerste tour gigantisch draaide, en ik had geen idee of dat zich in de volgende touren vanzelf zou herstellen. :{ En met de hand terugdraaien lukte ook al niet. Na uren aankloojen heb ik 'm toen gewoon doorgeknipt :@ rechtgedraaid en met kunst-en vliegwerk weer aan elkaar gekregen. :D
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:00:03 #58
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87181189
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:45 schreef EsseEi het volgende:
*zit heerlijk weggekropen op debank met een bak Ben and Jerry's :@)
Ik dacht even dat je knuffelbeestjes bedoelde met Ben / Jerry. Maar het is ijs hé! (nog nooit gehad btw).

Oh ja, nog even @caroline veel plezier wensen met het verdere inrichten en gezellig (en warm) maken van het huisje!
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 oktober 2010 @ 20:00:08 #59
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87181192
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:53 schreef -sabine- het volgende:
Ik heb idd een kinderkledingzaak en een websjop.
De laatste is wegens tijdgebrek slechtgevuld dit seizoen. Fotos maken kost veel (teveel) tijd.
En ik geef les aan een middelbare school En ik studeer nog.
En kheb 2 ziektes, chronisch en een pup (toypoedel).
Dan snap ej wel dat ik het te druk heb om die grannys zelf te maken.
Naaien kan ik wel redelijk snel zelf doen. :D
mag ik vragen in welke rihting van het land je.woont?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87181282
@ iedereen:
Dank voor het welkom, en ja ik bedoelde inderdaad een lapje breien ( dat leek me het makkelijkst om mee te beginnen, maar dat is dus niet zo). Ik probeer nu al een half uur een filmpje met wat ik doe te uploaden, maar dankzij crappy internet gaat dat niet ( en het feit dat het 500 mb groot is wil ook niet echt meewerken). Ik krijg als ik de volgende rij wil gaan steken, dus zegmaar zoals in het filmpje van Trui staat 'yarn over' doen in de 3e steek een grote knoop die er niet uitziet zoals op het filmpje, en ik probeer echt zoveel mogelijk hetzelfde te doen (en dat doe ik denk ik ook). Ik ga inderdaad nog wel meer filmpjes bekijken, dus hoop dat het dan een beetje komt.
Normaal zou ik even naar m'n oma toegerend zijn, maar ik zit een half jaar in het buitenland en ik zie hier nog niet een stoere Zweed me komen uitleggen hoe het precies zit :D Ik volg in ieder geval jullie werkjes want het lijkt me erg leuk om zelf van die knuffeltjes te maken, en die van jullie zien er echt super uit!
pi_87181870
Ik ben ontzettend gefrustreerd door mn pokemonding.
Maar heb wel een minikatje in elkaar gezet.
Productief dagje.
pi_87181980
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:37 schreef StefanieV het volgende:
Pannenkoeken, ik heb nog een 3 in de aanbieding die ik kan opsturen. Maar dan zal ze er wss pas vrijdag zijn (als k ze morgen kan opsturen) :P Dus dan ben je wss rapper in een winkel
Wat lief!
Het probleem is, ik ben pas om half 6 thuis. Als ik dan snel naar de stad ga kan ik maar langs een winkel. Want die gaan om 6 uur dicht en ik kom daar rond kwart voor 6 binnen ;) .

Ik ga morgen langs de action. Als het me daar niet lukt is het dan goed als ik jou pm? Je hoeft ze pas volgende week ergens op te sturen, (als dat kan enzo) want mijn randomreader ligt thuis dus zou je eerder geen geld over kunnen maken.
Ik zoek dus eerst zelf nog even.

Heb al bedacht wat ik ooit wil maken :) . De kussens van trui lijken me zo leuk, zien er zo vrolijk uit!
Eerst maar even een naald vinden en leren haken ;) .
pi_87182614
Die kussens van Trui wil ik ook nog wel eens een keer maken. Echt wel.
En die bal voor me eerste kleinkind.

Welk boekje is het alderbeste Grannyboekje ooit?
pi_87182657
Ja hoor, laat me maar iets weten als ik het moet opsturen :-) Tenzij je naar de meet komt in Utrecht zaterdag ;-) Ik heb er toch 3 van nr 3 en ik gebruik maar 1 dus eentje kan ik wel missen (en ik hoef er niets voor hoor!)
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:34:59 #65
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87182848
Hm kirsten kun je foto maken van hoe het erna er uit ziet? Misschien ziet iemand dan de oplossing, of blijkt dat je het gewoon helemaal goed doet! :D
Het is wel een heel duidelijk filmpje van Trui....maar ze laat naderhand niet zo zien hoe het eruit ziet.

Jaa lastig pannekoeken als je zo laat vrij bent :( kom er nu ook achter, dat het eignelijk stom is dat winkels midden op de dag open zijn ;) want iedereen werkt dan hahaha *student komt de echte wereld in, goedmorgen!*

en sabine, sorry ben heel nieuwsgierig, maar hoe oud ben je? :@ omdat je die bal voor je 1e kleinkind wil maken... :@
pi_87183327
Kben tegen de 50. Komt eerder een kleinkind dan een eigen kind dan he. :D

Ennuh ik begin vaak met iets en dan moet ik maar zien dat ik het afmaak. Privé dan, voor de zaak of school maak ik alles wel af.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:55:31 #67
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87183808
SPOILER: voor Stefanie en Pluphy
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirsten, houd goede moed. Het gaat je echt lukken hoor.
*O*
pi_87183889
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef EsseEi het volgende:
Hm kirsten kun je foto maken van hoe het erna er uit ziet? Misschien ziet iemand dan de oplossing, of blijkt dat je het gewoon helemaal goed doet! :D
Het is wel een heel duidelijk filmpje van Trui....maar ze laat naderhand niet zo zien hoe het eruit ziet.

Jaa lastig pannekoeken als je zo laat vrij bent :( kom er nu ook achter, dat het eignelijk stom is dat winkels midden op de dag open zijn ;) want iedereen werkt dan hahaha *student komt de echte wereld in, goedmorgen!*

en sabine, sorry ben heel nieuwsgierig, maar hoe oud ben je? :@ omdat je die bal voor je 1e kleinkind wil maken... :@
Ik studeer ook nog hoor ;) , loop nu stage. En ja, stomme winkels. Moet als ik nog even snel naar de blokker oid moet wachten tot donderdag of zaterdag ;) . Dus nog even snel alles kopen voor je afgestudeerd bent :+ .

Die bal van Trui ja! Die was mooi O+ . Die ga ik ook maken voor mijn eerste kleinkind. dan heb ik nog een aantal jaren om te oefenen

StefanieV, ik laat het je weten. En ik betaal gewoon hoor :) !

[ Bericht 3% gewijzigd door Pannenkoeken op 04-10-2010 21:03:33 ]
pi_87184325
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging haken vanavond, maar nee, mijn strijk stond te wachten :( En ik heb hem niet helemaal gedaan, helemaal geen zin maarja nu geen zin meer om te haken hé, morgen een andere dag!
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:24:57 #70
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87185368
ik lurk weer even mee...
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:29:27 #71
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87185627
Dat is hem helemaal... en nu heb ik lekkere trek
:9~
pi_87186112
Hihi caroline, lekker hé! Het zijn trouwens nieuwe verpakkingen, je moet even google'n op peperkoek Vondelmolen.
pi_87187133
Ok, hierbij de foto's:
1. na 10 chain stitches:

2. 3e chain vanaf de steek gepakt:

3.na 1e steek op de 2e rij

4. na een tijdje:

Ik hoop dat ze zo in de goede volgorde staan en dat ze een beetje normaal gesized zijn. Ik vind het er zo slordig uitzien, maar is de techniek goed, want dat kan ik niet echt ergens nazoeken!

[ Bericht 14% gewijzigd door DarkElf op 05-10-2010 12:17:12 (resized.) ]
pi_87187298
Volgens mij is de techniek prima, ik pak altijd de tweede van de chain ipv de derde. Je kan eventueel wat variëren met de strakheid van de chain, wat je mooi/prettig vindt.

Edit: volgens mij zijn mijn chainstiches wel wat anders.. of dat lijkt maar zo doordat ik ze iets strakker maak.. I ish confused :s :@
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:03:11 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87187566
je foto's zijn wel erg groot kirsten, maar uiteindelijk kan ik ze wel zien. het ziet er prima uit zo hoor!

wat lyssa zegt heeft er volgens mij mee te maken dat je die eerste ketting wat onregelmatig hebt gehaakt, maar dat is een kwestie van wat meer oefening. het is wel juist goed om 'm lekker losjes te haken, dat scheelt veel in gemak voor de volgende rij.

wat je nog zou kunnen doen is onder twee draadjes doorhaken ipv 1, bij het terughaken. dat is wel erg lastig in zo'n ketting van lossen hoor, maar het zou het misschien nog iets netter maken. nu steek je alleen onder de 'achterste' lus van elke losse door.

zie eventueel deze tutorial van Lucy, van Attic24. die maakt wel meteen stokjes ipv vasten in die eerste ketting van lossen, maar je kunt er wel aardig op zien waar ze de naald insteekt (vind ik).

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 04-10-2010 22:14:04 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')