abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87247423
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
Die denk ik, of komt die link daar niet(bij mij wel)

Ik wil ook dat nieuwe boekje van christel krukkert, maar mag echt verlopig niet meer kopen.
als je nou zo'n beestje haakt he, dan neem ik aan dat de voetjes en oortje enzo apart gemaakt worden, en er daarna aangezet worden? Of wordt dat in 1x helemaal gehaakt (lijkt me zo onpraktisch :P )? En het gezichtje, naai je dat er ook later in ofzo?
pi_87247703
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:08 schreef kirsten. het volgende:

[..]

als je nou zo'n beestje haakt he, dan neem ik aan dat de voetjes en oortje enzo apart gemaakt worden, en er daarna aangezet worden? Of wordt dat in 1x helemaal gehaakt (lijkt me zo onpraktisch :P )? En het gezichtje, naai je dat er ook later in ofzo?
Meestal wel ja, ligt aan het patroon. Dat in elkaar zetten is me trouwens toch een rotwerk, dus bereid je daar maar vast op voor! :P En gezichtjes borduur je er soms op, soms bestaan ze ook uit gehaakte onderdelen en je kunt ook plastic veiligheidsoogjes en -neusjes gebruiken, of kraaltjes.
Maar er zijn ook patronen waarbij je alles aan elkaar vasthaakt, zoals Manuel waar o.a. Lyssa en Mmascha nu mee bezig zijn.
pi_87249414
@ Yachiru: ik zal er rekening mee houden, eerst maar eens zien dat ik lapjes mooi gelijk maak :P

Ik ben nu een lapje aan het haken, mar maakt het als je aan een nieuwe rij gaat beginnen uit hoe je je haak houdt en je draad er links of rechts omheen wikkelt? Ik zal zo even een foto uploaden, maar ik heb het idee dat ik steeds omwissel van kant ( ik hoorde in een filmpje dat je een mooie kant had met chains en een lelijke kant met bobbeltjes), en allebei mijn kanten zijn een mix van die twee. Komt dat doordat ik het nog niet gelijk doe of omdat ik willekeurig omdraai?

Ook weet ik na een tijdje niet meer de bovenkant te vinden, de laatstgemaakte rij is dan zegmaar een kwartslag gedraaid zodat wat normaal aan de bovenkant zit qua draad, nu meer aan de achterkant te vinden is. Hou ik hem dan te strak vast?

foto 1: Mij lijkt het een mengelmoes van goede/slechte kant, maar ik kan het niet duidelijk zien.Iemand?

foto 2: op z'n kop genomen, dus de bovenkant (laatstehaakte rij) zit boven. Het lijkt wel alsof ze allemaal gedraaid zijn en plat zijn komen te liggen?

[ Bericht 26% gewijzigd door kirsten. op 06-10-2010 16:06:45 ]
pi_87250909
Als het allemaal keel en verkoudheidsproblemen zijn dan maakt het niet veel uit, dan is het afwachten hoe ik me voel zaterdag.

Yachiru gefeliciteerd met je prijs! De onverwachte pakjes zijn altijd de leukste
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:42:19 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87251095
kirsten dat komt door het heen & weren, dat geeft niet. neem de bovenste v-tjes, laat je niet afleiden door die 'v-tjes' die je aan de zijkant lijkt te zien. en als je een lapje heen en weer haakt, is er juist volgens mij geen 'goede' en 'slechte' kant. tenzij je met meerdere kleuren werkt, dan kan het nog wel uitmaken wat je de mooiste kant vindt qua aanzet van de nieuwe kleur. maar dat goede en slechte kant verhaal gaat vooral op als je in rondjes werkt.
in de haak.
pi_87251181
:* Anitra, ik hoop dat het goed gaat, ik wil je graag eens ontmoeten...
Hoop dat je je gauw weer beter voelt... was de huisarts wel positief?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:45:19 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87251220
ik heb de eerste sjaal bijna af. 'alleen' nog maar wat draadjes wegwerken... :O

sjaal 2 is in de maak. die maak ik met granny stripes, en wat smaller dan die larksfootstitch sjaal. die bleek namelijk zo breed dat hij te zwaar werd voor 't meisje waar hij eigenlijk voor bedoeld was. nu gaat die grote daarom naar de moeder, en de smallere naar de dochter. :) weer een setje. O+
in de haak.
pi_87253786
Mooi Trui!!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:32:34 #184
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87255270
mooie kleuren!! :D:D mooi gehaakt ook! :)

klinkt lekker al dat eten, jammer dat ik niet kan ;)
Geloof dat m'n zus wel ziek aan het worden is...dus wie weet kan ik straks onverwacht alsnog ;)
maar dan laat ik het wel weten :)

Balen altijd als je je wekker te laat zet!! Heb het gelukkig nog nooit zo dramatisch gehad, pas nog een half uur maar werd alsnog kwartier voor m'n wekker wakker ^^ (dus maar kwartier te laat) en 1 keer wel 3 uur, maar toen werd ik ook een kwartier later wakker dan bedoeld :P *biologische klok :P*

Vanavond proberen 4 kroontjes voor aardbeien te haken :D

ow jaa k wou het zelfde nog zeggen tegen Sabine, je komt veel jonger over ghehe :)
pi_87255300
Mooi, met wat voor steken heb je dat gedaan?

Lijkt op een kindersjaal van de hema(de manier waarop t gedaan is).
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:00:05 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87256364
nee, die van de hema is meer met de puff-stitch volgens mij, of, de bobble stitch. of was 't toch meer een 'gewone' granny-steek, met clustertjes van 3 stokjes? ik weet 't niet zeker meer. deze sjaal is in elk geval met de .
in de haak.
pi_87257887
Ik ga voor de koekjes!! Zalmtaart lust ik niet en die knoflookdingetjes, bah weet niet , moet nog ergens gaan slapen hé 's avonds :P
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:53:13 #188
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87258395
Zalmtaart, koekjes en al die lekkere hapjes :9 , gaat er bij mij maar al te gemakkelijk in, dus no problemo hier :D *) (of ja misschien wel maar dan een probleem van een hele andere aard .. och ik dwaal af ..)

Nog een WIP-foto van mijn draak:

M'n man vind hem moe kijken:
gisterenavond:
ik: "kijk hoe vind je 'em?" *O*
(8> : "hmm...... issie moe?"
ik: -O-
Nou vraag ik je !

En hij is dus groot:

Voor de duidelijkheid: de draak ligt op de bank, een tweezitter, hij past ruim over de breedte van een zitplaats!
klerkje
pi_87258659
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
Zalmtaart, koekjes en al die lekkere hapjes :9 , gaat er bij mij maar al te gemakkelijk in, dus no problemo hier :D *) (of ja misschien wel maar dan een probleem van een hele andere aard .. och ik dwaal af ..)

[ afbeelding ]

gisterenavond:
Nou vraag ik je !

En hij is dus groot:
[ afbeelding ]

Voor de duidelijkheid: de draak ligt op de bank, een tweezitter, hij past ruim over de breedte van een zitplaats!
Oooohhh....wat gaaaf! Ik ben echt nog zo ver niet! :D hij is echt cute! Ik zie niet zozeer dat ie moe kijkt!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:00:36 #190
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87258712
Hij is echt groot de draak!!!! :O
Wel heel gaaaf!!!! :D
pi_87259057
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Spiegelei het volgende:

[ afbeelding ]

gisterenavond:
Nou vraag ik je !

En hij is dus groot:
[ afbeelding ]

Super gaaf :o ! Mooi zeg O+ !

Heeft dat veel tijd gekost tot nu toe? En hoe ga je m verder afmaken? Met poten erbij ofzo :) ?
Mooi!

Ik heb dus ook bij de Wibra geen haaknaald kunnen vinden :') . Ga er zo maar een online bestellen.
pi_87259246
Ik zie het er ook niet in hoor.
Hij kijkt wel vriendelijk, dat scheelt wel.
Waar heb je t patroon vandaan?

Nog geen pakje hier -O-
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:14:55 #193
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87259306
Heb eindelijk foto's van de gehaakte papegaai op mn computer gezet.
Tadaaaaa:

woensdag 6 oktober 2010 @ 20:16:17 #194
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87259379
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:09 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Super gaaf :o ! Mooi zeg O+ !

Heeft dat veel tijd gekost tot nu toe? En hoe ga je m verder afmaken? Met poten erbij ofzo :) ?
Mooi!

Ik heb dus ook bij de Wibra geen haaknaald kunnen vinden :') . Ga er zo maar een online bestellen.
Ja er zit wel veel tijd in hij is gewoon heel groot. Ik ben ook nog lang niet klaar. Ik ben nu bezig met zijn buik. Hij krijg van kop tot staart nog een lap die ook zorgt voor een soort bekidee. En dan 4 poten en 2 vleugels.
Zo moet 'ie worden:

En dank jullie wel allemaal voor de complimentjes.
klerkje
pi_87259392
Die is echt onwijs mooi! Over de papegaai dus.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:17:16 #196
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87259428
Wow.. ik zie nu pas de foto's van de draak-in-progress. Ik zeg niets nieuws, maar hij is echt mega!! Wel heel gaaf!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:20:34 #197
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87259588
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik zie het er ook niet in hoor.
Hij kijkt wel vriendelijk, dat scheelt wel.
Waar heb je t patroon vandaan?

Nog geen pakje hier -O-
Hier vandaan -klik- ze zit ook op ravelry onder de naam delicious crochet.
Je moet betalen voor de patroontjes, maar ik vind haar patroontjes echt gaaf. Ik heb de jinxy cat, de auto en de ezel (al 3x) ook al gemaakt. De patroontjes van verschillende andere beestjes liggen nog te wachten.
klerkje
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:22:33 #198
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87259676
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:14 schreef NijntjesUk het volgende:
Heb eindelijk foto's van de gehaakte papegaai op mn computer gezet.
Tadaaaaa:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Oh wat cool NijntjesUk! Daar zitten ook wat haakuurtjes in denk ik zo!, erg leuk gemaakt.
klerkje
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:30:02 #199
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87260078
gaaf ook die papegaai!! :D echt heel mooi! :)

Wou net iets zeggen maar was het toen weer vergeten maar bedenk het opeens weer :P
vind de draak ook niet moe, ligt er net aan vanuit welke hoek je kijkt of ie stoer of vriendelijk is haha :)
Lijkt wel of mijn vriend altijd maar zegt dat ie het tof vind ;) ook de kleinste/simpelste haak dingen zegt ie: ohh jaa cool! :D
haha begin te twijfelen of 'ie het meent of dat ie denkt: ach dan is ze lekker bezig hahaha
dus dat je vriend zegt dat ie sloom kijkt betekend wel dat ie echt oprecht is en goed kijkt ;)
pi_87260447
Wauw zo groot!! Ik kon mij niet herinneren dat die van mijn vriendin zo groot was maar heb het ook enkel op pc gezien hé :-) Wel fijn hoor!

Ik ben al de ganse week aan het denken wat ik ga meenemen zaterdag om te haken. Normaal gaat Koosje/Moosje wel af zijn en weet niet wat ik hierna ga haken.. Dus ik moet nog even zien wat ik ga meebrengen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')