http://nieuwsuit.com/2010/regeerakkoord-2010-gedoogakkoord-2010/quote:Hoofdpunten (concept) regeerakkoord / gedoog akkoord 2010
* Het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe’s is de eerste maatregel die is uitgelekt uit het regeerakkoord 2010.
* Er komt een algeheel verbod op het dragen van een burka en andere gelaatsbedekkende kleding.
* Een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.
* Terugdringen aantal immigranten en asielzoekers.
* Maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
* De AOW-leeftijd gaat omhoog naar 66.
* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product.
* De WW wordt niet versoberd en het ontslagrecht blijft ongemoeid.
* Zowel het CDA als de VVD leveren ieder 6 ministers.
* Consumenten krijgen een toeslag op hun energierekening. Hiermee zullen subsidies aan windmolens en zonne-energie projecten worden betaald.
* Het aantal politieagenten wordt met 2500 man uitgebreid.
* Er komt een speciale dierenpolitie van 500 agenten.
* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet.
* Uitkeringen blijven de loonontwikkelingen volgen.
* Het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld zal in stapjes worden verlaagd.
* De regeling zoals bijstand, sociale werkplaatsen en de Wajong voor jonggehandicapten, zullen op termijn worden samengevoegd.
* Hypotheekrenteaftrek blijft bestaan.
* Geen kilometerheffing.
* Het aantal Tweede Kamerleden gaat terug van 150 naar 100.
* Het aantal senatoren / Eerste Kamerleden gaat terug van 75 naar 50.
* De ouderenzorg krijgt er 1 miljard bij / 12.000 extra verpleegkundigen.
* Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
* Illegaal verblijf in Nederland wordt strafbaar.
* Er komt een nationale politie.
* Criminelen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap kwijt.
* Defensie moet de komende vier jaar ruim 600 miljoen euro bezuinigen.
* De publieke omroepen moeten enkele honderden miljoenen bezuinigen.
* Er komen bezuinigingen op de kinderopvang en zorgtoeslag (hoe exact wordt nog ingevuld).
* Een sociaal leenstelsel voor het hoger onderwijs (master opleidingen) wordt ingevoerd.
* Het aantal subsidies zal worden beperkt.
* Vandalen worden aansprakelijk voor de aangerichte schade.
* Het pakket voor de basisverzekering zal worden beperkt.
* Er komt een extra kerncentrale in Nederland.
* Goede leraren krijgen beter betaald.
* Tussenuren op school worden geschrapt.
* Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
* De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
* Vrij en open internet zal worden bevorderd.
* Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114
* Topinkomens in de publieke sector krijgen een gouden handdruk van maximaal 75.000 euro in geval van ontslag.
Let op: bovenstaande zijn punten uit het regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 zijn kort samengevat.
Het complete (concept) regeerakkoord 2010 is te lezen op: http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127446
Het complete (concept) gedoog akkoord 2010 is te lezen op: http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127447
Volgens de eerste berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) daalt met de plannen uit het regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 het overheidstekort tot 0,7% in 2015. Wel zal volgens het CPB de werkloosheid iets oplopen. Met de plannen uit dit regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 zal de vermoedelijke werkloosheid in 2015 ruim 6,7% bedragen.
De woningmarkt moet mijns inziens echt anders, zoals D66 het wil eigenlijk. Maar goed, HRA blijft behouden, dus iedereen blij.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is echt diep en diep treurig dat het regeerakkoord zich wel bemoeit met de kledingkeuze van het OM maar de huizenmarkt maar gewoon laat voor wat het is.
Iedereen blij omdat de HRA blijft? Haha.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:55 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
De woningmarkt moet mijns inziens echt anders, zoals D66 het wil eigenlijk. Maar goed, HRA blijft behouden, dus iedereen blij.
Hij heeft toch ook 18 miljard op papier staanquote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Verder vallen de bezuinigingen mij nogal tegen, Rutte liep heel hard te roepen dat hij flink zou gaan bezuinigen om aan de 18 miljard te komen, en dat de PVDA en consorten veel te zacht zouden ingrijpen. Nu maakt hij zich daar zelf schuldig aan.
Eigen bijdrage tweedelijns psychologische hulp. Fijn voor de schizofreen met wajong die het al niet breed heeft en niet kan werken.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Verder wordt de zorg dadelijk onbetaalbaar als dit zo doorgaat, zeker voor de mensen met een klein inkomen (zorgtoeslag omlaag, premies omhoog).
/sarcasm.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen blij omdat de HRA blijft? Haha.
Inderdaad, zoveel kritiek en dan met dit komen. Ik vind het voor een rechts kabinet redelijk zwak, op het immigratie gedeelte na.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:03 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het een visieloos compromis stuivertjewissel document dat me doet denken aan het vorige kabinet...
Oh god ja, had die smiley niet gezienquote:
In al die studiejaren, van middelbare school tot universiteit, ben ik nog nooit een competente roostermaker tegengekomen. Maar nu zijn al die problemen eindelijk voorbij voor de volgende generatie studenten:quote:Tussenuren op school worden geschrapt.
Het gaat om 1 importbruid per 10 jaar. Zo vaak importeer ik die niet eigenlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef BabeWatcher het volgende:
En dan ook nog maar maximaal 1 vrouw per 10 jaar. Zeg nou eerlijk: wie in Nederland haalt nog de tinnen bruiloft? Kijk eens op een gemiddelde zondag in een pretpark: allemaal gescheiden vaders die een 'dagje de kinderen hebben' .
Als je uit het Europese deel van Turkije komt hoef je je geen zorgen te maken. Alleen niet-westerse allochtonen (sorry, ik haat dat woord) moeten terug naar Marokkoquote:Op donderdag 30 september 2010 22:10 schreef RoW_0 het volgende:
Als ik een snoepje steel, moet ik terug naar Turkijeook met een HBO diploma. oh noesss.
dat dacht ik ook maar kan het nergens vinden. Is het misschien niet gewoon (ook) een manier om de kiesdrempel omhoog te krikken? Met maar 100 leden moet je als partij mee stemmen halen voordat je een zetel krijgt, exit dierenpartij en SGP?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Het inkrimpen van het aantal tweede kamer leden is niet eens mogelijk zonder een wijziging in de grondwet. Beetje nutteloos dus.
Beter is als ze de export van kinderbijslag naar het buitenland stoppen.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat om 1 importbruid per 10 jaar. Zo vaak importeer ik die niet eigenlijk
Dat werd heel kort uitgelegd bij éénvandaag, het kwam er op neer dat het deze kabinetsperiode niet gerealiseerd kon worden en het pas de volgende geregeld zou kunnen worden, maar dat zou dan ook weer door dat kabinet goedgekeurd moeten worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat dacht ik ook maar kan het nergens vinden. Is het misschien niet gewoon (ook) een manier om de kiesdrempel omhoog te krikken? Met maar 100 leden moet je als partij mee stemmen halen voordat je een zetel krijgt, exit dierenpartij en SGP?
Nee hoor. Maar wel als je dat snoepje steelt van iemand door hem de hersens in te slaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:10 schreef RoW_0 het volgende:
Als ik een snoepje steel, moet ik terug naar Turkijeook met een HBO diploma. oh noesss.
Jammer dat het er maar 1 is. Liever 4 kerncentrales i.p.v. die 4 nieuwe kolencentrales.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:17 schreef Picchia het volgende:
Wel opvallend dat ze niets hebben gezegd over die extra kerncentrale. Het lijkt me toch niet geheel onbelangrijk.
Waarschijnlijk omdat dat ding pas over 15 jaar werkzaam is. Of 20 jaar. Je bouwt niet even in een jaartje een kerncentrale, zoals je een weg aanlegt.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:17 schreef Picchia het volgende:
Wel opvallend dat ze niets hebben gezegd over die extra kerncentrale. Het lijkt me toch niet geheel onbelangrijk.
Jij wilt kilometerheffing en het onbetaalbaar maken voor mensen om hun werk te doen?quote:
Wat nou als het honingdrop is? Dat is toch wel erruggg lekker.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar wel als je dat snoepje steelt van iemand door hem de hersens in te slaan.
Duh. Volgens mij stond daar een uitzondering voor opgenomen. Moet je maar even zoeken, ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:39 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Wat nou als het honingdrop is? Dat is toch wel erruggg lekker.
Waarom?quote:Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
Klinkt leuk, maar is dat in de praktijk haalbaar? Roosters zijn al niet bepaald makkelijk te maken.quote:Tussenuren op school worden geschrapt
Waarin zijn ze dan minder populistisch? Vanwege dat alarmnummer (is idee van PVV als ik me niet vergis)?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114
Seriously? Dat had ik dus niet verwacht. Lijkt mij nogal overdreven..maar goed.
PVV is toch minder populistisch dan ik dacht.
Inteelt, verhoogde kans op syndroom van Down.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom?
Ah, juist....CDA.
[..]
Klinkt leuk, maar is dat in de praktijk haalbaar? Roosters zijn al niet bepaald makkelijk te maken.
Ik vind het juist mega-populistisch. Ik zou echt in schaterlachen zijn uitgebarsten toen Wilders met dit voorstel kwam aan de onderhandelingstafel. Komop een dierenpolitie, en dan zeker een verentooi als hoofddeksel voor de dierenpolitie.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Snap jij het principe van scheiding van kerk en staat?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is echt diep en diep treurig dat het regeerakkoord zich wel bemoeit met de kledingkeuze van het OM maar de huizenmarkt maar gewoon laat voor wat het is.
Het stond wel als links standpunt in zijn partijprogramma. Ik had dus verwacht geen van die punten weer terug te zien, maar nu blijkt het tegendeel.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist mega-populistisch. Ik zou echt in schaterlachen zijn uitgebarsten toen Wilders met dit voorstel kwam aan de onderhandelingstafel. Komop een dierenpolitie, en dan zeker een verentooi als hoofddeksel voor de dierenpolitie.
Inteelt voorkom je niet door een huwelijk te verbieden hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:31 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Inteelt, verhoogde kans op syndroom van Down.
En wat betreft roosters: tja, moeilijk. Hoe kan Den haag daar toezicht op houden?
Dit is de heilzame invloed van Dion Graus. Die is altijd al bezig geweest voor dieren. Blijkbaar heeft hij daar van Geert de ruimte voor gekregen. Zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus#Biografiequote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, ik dacht dat die linkse standpunten allemaal schijn waren.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:29 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Waarin zijn ze dan minder populistisch? Vanwege dat alarmnummer (is idee van PVV als ik me niet vergis)?
VVD is ook tegen de bio-industrie, maar weer wel voor bont.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dit is de heilzame invloed van Dion Graus. Die is altijd al bezig geweest voor dieren. Blijkbaar heeft hij daar van Geert de ruimte voor gekregen. Zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus#Biografie
Je kunt je alleen bijna niet voorstellen dat VVD hiermee akkoord gaat. Daaruit spreekt dus best wel hoe wanhopig VVD is geweest om de constructie toch te laten slagen.
Maar laat ik niet alleen klagen, we zijn er nog lang niet wat betreft dierenrechten maar de afgelopen jaren is dankzij de PvdD en nu ook de PVV een goede stap gemaakt.
Misschien wordt er bedoeld dat er dan 'huiswerkuurtjes' oid ingepland wordenquote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom?
Ah, juist....CDA.
[..]
Klinkt leuk, maar is dat in de praktijk haalbaar? Roosters zijn al niet bepaald makkelijk te maken.
Minder populistisch?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben ook voor dierenrechten...maar zelfs op dat vlak vind ik de PVV weer veel te overdreven.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dit is de heilzame invloed van Dion Graus. Die is altijd al bezig geweest voor dieren. Blijkbaar heeft hij daar van Geert de ruimte voor gekregen. Zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus#Biografie
Je kunt je alleen bijna niet voorstellen dat VVD hiermee akkoord gaat.Daaruit spreekt dus best wel hoe wanhopig VVD is geweest om de constructie toch te laten slagen.
Maar laat ik niet alleen klagen, we zijn er nog lang niet wat betreft dierenrechten maar de afgelopen jaren is dankzij de PvdD en nu ook de PVV een goede stap gemaakt.
Nee, maar het kan een stap in de goede richting zijn. Den Haag kan niet tussen de lakens kijken, maar een verbod op een dergelijk huwelijk vind ik wel juist.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inteelt voorkom je niet door een huwelijk te verbieden hoor.
Oh op die manier. Ja, eigenlijk ook wel. Maar ik had dus totáál niet verwacht om die standpunten terug te zien.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Minder populistisch?
Is toch puur geënt op Dion Graus, die ziet dat de PvdD kamerzetels heeft met steun van mensen die dagelijks naar Animal Cops op Animal Planet zitten te kijken en vurig wensen dat zoiets ook in Nederland komt.
Ik vind het maar een apart verbod.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:38 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Nee, maar het kan een stap in de goede richting zijn. Den Haag kan niet tussen de lakens kijken, maar een verbod op een dergelijk huwelijk vind ik wel juist.
Verschaft wel weer werkvoorziening.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Minder populistisch?
Is toch puur geënt op Dion Graus, die ziet dat de PvdD kamerzetels heeft met steun van mensen die dagelijks naar Animal Cops op Animal Planet zitten te kijken en vurig wensen dat zoiets ook in Nederland komt.
Oh God, niet weer IWT uren.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien wordt er bedoeld dat er dan 'huiswerkuurtjes' oid ingepland worden
Tussenuren zijn niet af te schaffen, want ze zijn al voor niemand wenselijk, dus als ze te voorkomen zouden zijn dan waren ze er niet geweest in the first place.
Vind je dat goed of slecht?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:41 schreef capricia het volgende:
Dat we gaan investeren in een goede band met Israel.
Ik ben er wel voor. Dieren hebben ook rechten.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist mega-populistisch. Ik zou echt in schaterlachen zijn uitgebarsten toen Wilders met dit voorstel kwam aan de onderhandelingstafel. Komop een dierenpolitie, en dan zeker een verentooi als hoofddeksel voor de dierenpolitie.
Maar een huwelijk tussen neef en nicht staat niet altijd gelijk aan inteelt.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:40 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Met een verbod laat je zien dat inteelt voorkomen moet worden.
Zo'n kippenbout als wapenstok ofzo. Grote lachende eend als logoquote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend. Denk dat het bij de PVV vandaan komt. De PVV heeft duidelijk een grote vinger in de pap.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:43 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Vind je dat goed of slecht?
Er is al een dierenambulance...hoeveel nut heeft een alarmnummer nou werkelijk?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben er wel voor. Dieren hebben ook rechten.
VVD is toch ook behoorlijk pro-Israël? Het zou me niet verbazen als het van de PVV vandaan komt.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend. Denk dat het bij de PVV vandaan komt. De PVV heeft duidelijk een grote vinger in de pap.
Geen mening inhoudelijk. Wat mij betreft halen we de banden aan met veel landen.
Ik hoop ook dat ze wat gaan doen aan de bio-industrie.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is al een dierenambulance...hoeveel nut heeft een alarmnummer nou werkelijk?
Kost extra geld en eigenlijk lost het weinig op. Doe dan wat aan de bio-industrie...
Wegens geldgebrek hebben sommige dierenambulances moeten stoppen met hun werkzaamheden en hun taken hebben ze overgedragen naar provinciale dierenzorginstanties. Waarom steken ze gewoon geen geld in al bestaande dierenambulances en breiden ze vestigingen niet uit?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is al een dierenambulance...hoeveel nut heeft een alarmnummer nou werkelijk?
Kost extra geld en eigenlijk lost het weinig op. Doe dan wat aan de bio-industrie...
Omdat het directe doel niet is om dieren te helpen, maar om dierenmishandelaars te straffen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:49 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Wegens geldgebrek hebben sommige dierenambulances moeten stoppen met hun werkzaamheden en hun taken hebben ze overgedragen naar provinciale dierenzorginstanties. Waarom steken ze gewoon geen geld in al bestaande dierenambulances en breiden ze vestigingen niet uit?
Ik denk dat Wilders geilt op Thieme...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:49 schreef eriksd het volgende:
Omdat die dieren geen belasting betalen...dat is het:Y:Y:Y
Vind ik ook hoor. Al ben ik ook hypocriet, omdat ik gewoon vlees eet.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze wat gaan doen aan de bio-industrie.
Nogmaals, dieren hebben ook recht op een dierwaardig bestaan.
Precies, dat lijkt mij dan ook logischer...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:49 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Wegens geldgebrek hebben sommige dierenambulances moeten stoppen met hun werkzaamheden en hun taken hebben ze overgedragen naar provinciale dierenzorginstanties. Waarom steken ze gewoon geen geld in al bestaande dierenambulances en breiden ze vestigingen niet uit?
Ik ben het niet per se oneens met de maatregel, maar begrijp jij het principe van scheiding van kerk en staat wel?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Snap jij het principe van scheiding van kerk en staat?
Er wordt toch ingegrepen in de woningmarkt?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben het niet per se oneens met de maatregel, maar begrijp jij het principe van scheiding van kerk en staat wel?
oftewel: in het gedoogakkoord staan de dingen die de PVV niet alleen gedoogd maar ook echt steunt. en dan gedogen ze dat VVD-CDA andere partijen zoekt voor dingen uit het regeerakkoord.quote:De ingrijpende besluiten die in het gedoogakkoord zijn opgenomen hebben de steun van de fracties van VVD, PVV en CDA.
Bij voorstellen uit het regeerakkoord kan de PVV-fractie tegenstemmen. Moties van wantrouwen en afkeuring zullen - voor zover het maatregelen uit het regeerakkoord betreft - door de PVV niet worden gesteund.
De scheiding van kerk en staat houdt kort gezegd in dat de macht over de kerk en de macht over de staat niet in dezelfde handen is. Dat heeft in principe niets met een gemeentemedewerker met een kruisteken om de nek of een agent met een hoofddoek te maken.quote:
Yeah!quote:Verzoeken om een bijdrage te leveren aan internationale missies van de NAVO en de
EU
...
Waar mogelijk dienen deze missies, of delen daarvan, gefinancierd te worden vanuit de begrotingsmiddelen voor Ontwikkelingssamenwerking.
Ik las het ook. Stiekem dus meer middelen voor defensie!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:26 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Yeah!
als men niet (al te veel) aan het bedrag wil morrelen, laat je er gewoon meer dingen onder vallen, waarvoor hulde!
Nee, je begrijpt het niet. Het CDA heeft geen kerkelijke macht. Als je naar de eerste helft van de twintigste eeuw kijkt is er een mooi concreet voorbeeld van wat dus geen of een onvolledige scheiding van kerk en staat inhoudt. Toen zaten er bijvoorbeeld nog geestelijken in de Kamer, zoals mgr. Nolens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:22 schreef capricia het volgende:
Ik snap je punt, maar we hebben in NL ook partijen zoals het CDA. Dat zou dan sws niet kunnen...
NL is een land van copromisen: als je als ambTenaar weigert om een homostel te trouwen, dan vinden we wel een andere amtenaar die dat wel doet..
Zelf ben ik hier tot op zekere hoogte geen voorstander van. Zoals jij zegt: de overheid en haar dienaren horen onpartijdigheid uit te stralen.
Toch vind ik Frankrijk (en zij hebben natuurlijk ook een andere nationale historie) ook te heftig voor NL.
Ik ben het er niet mee eens, en had het graag anders gezien, maar ik denk dat dit het meest maximaal haalbare is in ons land van compromisen.
Het is niet zo interessant of er daadwerkelijk een geestelijke in in de kamer zit. Een ander, die geen geestelijke is, kan strenger in de leer zijn...het bekleden van een geestelijke functie in de kamer is geen maatstaf voor de scheiding van kerk en staat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het niet. Het CDA heeft geen kerkelijke macht. Als je naar de eerste helft van de twintigste eeuw kijkt is er een mooi concreet voorbeeld van wat dus geen of een onvolledige scheiding van kerk en staat inhoudt. Toen zaten er bijvoorbeeld nog geestelijken in de Kamer, zoals mgr. Nolens.
Nu is daar geen sprake meer van, aangezien - voor zover ik weet - niemand binnen de CDA-fractie een kerkelijke functie heeft.
Dat ik vind ik juist een heel goed iets, niet alleen voor de dieren maar ook voor de mensen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Denk dat dit ook een manier is om importbruiden van Marokkaanse afkomst tegen te gaan, aangezien de importbruiden vaak familie ( meestal nichtjes) zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het maar een apart verbod.
Lees mijn posts nog eens. Het gaat erom dat kerk en staat zich niet met elkaar bemoeien. Het CDA of een gelovige parlementariër vertegenwoordigt in principe geen kerk. Dan bijt het elkaar ook niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet zo interessant of er daadwerkelijk een geestelijke in in de kamer zit. Een ander, die geen geestelijke is, kan strenger in de leer zijn...het bekleden van een geestelijke functie in de kamer is geen maatstaf voor de scheiding van kerk en staat.
En in NL is de scheiding van kerk en staat nou eenmaal niet zo strict als in bijv. Frankrijk.
Alsof dieren geen gevoel hebben...quote:Op donderdag 30 september 2010 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zijn we het dan eens?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Lees mijn posts nog eens. Het gaat erom dat kerk en staat zich niet met elkaar bemoeien. Het CDA of een gelovige parlementariër vertegenwoordigt in principe geen kerk. Dan bijt het elkaar ook niet.
Als je nu op vakantie / werk in buitenland ziek wordt, betekent dat dan dat je niet verzekerd bent voor de kosten van de hulp ter plekke? Lijkt me nogal vreemd...quote:Buiten de EU zal geen werelddekking voor zorg meer gelden uit het basispakket.
Nu nog wel, straks niet meer.. Kwestie van een reisverzekering als je buiten de EU gaat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:26 schreef oompaloompa het volgende:
ik begrijp dit denk ik niet helemaal:
[..]
Als je nu op vakantie / werk in buitenland ziek wordt, betekent dat dan dat je niet verzekerd bent voor de kosten van de hulp ter plekke? Lijkt me nogal vreemd...
Een een reisverzekering denkt wel ziektenkosten vanaf dan? (oprechte vraag)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu nog wel, straks niet meer.. Kwestie van een reisverzekering als je buiten de EU gaat.
Bijna iedereen neemt op dit moment al een reisverzekering als ze op vakantie gaan omdat men niet beseft dat de zorgverzekering al een groot deel dekt. Een reisverzekering is alleen vaak nog wat uitgebreider. Eigenlijk verandert er dus amper wat, behalve dat je natuurlijk niet moet vergeten zo'n verzekering af te sluiten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een een reisverzekering denkt wel ziektenkosten vanaf dan? (oprechte vraag)
Vreemde constructie, ik dacht dat we een verplichte ziektenkostenverzekering hadden om Amerikaanse toestanden te voorkomen...
Idd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 03:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Bijna iedereen neemt op dit moment al een reisverzekering als ze op vakantie gaan omdat men niet beseft dat de zorgverzekering al een groot deel dekt. Een reisverzekering is alleen vaak nog wat uitgebreider. Eigenlijk verandert er dus amper wat, behalve dat je natuurlijk niet moet vergeten zo'n verzekering af te sluiten.
Hoeveel seriemoordenaars zijn er in Nederland?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ik vind ik juist een heel goed iets, niet alleen voor de dieren maar ook voor de mensen.
Het is bewezen dat mensen die dieren mishandelen ook vaak hun kinderen (gaan) mishandelen en/of hun partner.
Ook beginnen seriemoordenaars enz. vaak met dieren en stappen dan over op mensen.
Kinderen die dieren mishandelen worden vaak zelf mishandeld en dit is een uitting daarvan.
Als ze al als dierenmishandelaar bekend staan dan is er meer bewijs als er iets in de toekomst zou gebeuren en is er ook meer overzicht.
Ook is er in Amerika bv een samenwerkings verband tussen de dierenpolitie en de kinderbescherming, als er kinderen in een huis wonen waar dieren worden mishandeld dan gaat de kinderbescherming ( dus in Nederland zal dat jeugdzorg zijn) er ook een kijkje nemen
Dus dierenpolitie vind ik zeker een heel groot pluspunt!! Voor de dieren maar ook voor de mensen.
Ah, dat zal er inderdaad wel achter zitten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Denk dat dit ook een manier is om importbruiden van Marokkaanse afkomst tegen te gaan, aangezien de importbruiden vaak familie ( meestal nichtjes) zijn.
Ik snap dan de vreugde op veel websites dan ook niet omtrent dit regeerakkoord. En dat de meeste mensen (onderzoek de hond) het akkoord prima vinden. Nederland glijdt echt afquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:58 schreef CANARIS het volgende:
Wat ik eigenlijk heel opvallend vind is hoe weinig het VVD zich heeft doorgezt.
Ik lees een heleboel PVV standpunten. Een heleboel CDA invloed.
Maar nergens markante VVD standpunten.
Zo wordt de hele arbeidsmarkt met rust gelaten terwijl daar toch echt een boel werk ligt en ook al sinds jaren binnen de VVD als Causa Prima wordt gezien. Bijvoorbeeld het ontslagrecht wat dringend moet worden herzien .
Hebben we eindelijk een rechts kabinet , gebeurd er hier weer niets.
Moedeloze zucht.....
Wel iets hoor. Ze willen de Nederlandse implementatie van Europese milieurichtlijnen zo ver mogelijk uitkleden, creatieve trucjes zoeken om eronderuit te komen, het bedrijfsleven krijgt zo veel mogelijk voorrang boven de EHS en Natura2000, en er gaat gebouwd worden in het Groene Hart.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:14 schreef harry8 het volgende:
En over het milieu schrijven ze helemaal niet, geen woord.
Dat is wat ik eerder noemde de kracht van Rechts Nederland. De gewone burger doen geloven dat de maatregelen die zij nemen echt goed zijn, terwijl er eigenlijk (op een aantal ambtenaren minder) niets gebeurd. De maatregelen vallen gewoon goed omdat deze het gros van de burger niet raakt, in ieder geval niet hard raakt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dan de vreugde op veel websites dan ook niet omtrent dit regeerakkoord. En dat de meeste mensen (onderzoek de hond) het akkoord prima vinden. Nederland glijdt echt af
Persoonlijk vind ik het eerder neigen naar enige domheid. Juist door het niet constructief aanpakken van problemen in de zorg/huizenmarkt/sociale zekerheid verschuif je die problemen naar later. En wanneer er een volgende crisis komt wordt die aanpak harder dan dat het nu zou zijn. Dat is niet nodig.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:42 schreef harry8 het volgende:
[..]
Dat is wat ik eerder noemde de kracht van Rechts Nederland. De gewone burger doen geloven dat de maatregelen die zij nemen echt goed zijn, terwijl er eigenlijk (op een aantal ambtenaren minder) niets gebeurd. De maatregelen vallen gewoon goed omdat deze het gros van de burger niet raakt, in ieder geval niet hard raakt.
De zorg werd al duurder (aankondiging op prinsjesdag), de gewone burger is hier aan gewend geworden. Verder korten ze gehandicapten op hun inkomen en gaat de bijstand filnk omlaag, tsja wat merkt de gewone burger hier van?
De gewone burger is verwend; de gewone burger heeft het gewoon goed en het is de gewone burger die klaagt dat het niet goed gaat, terwijl de mensen die zouden moeten klagen het niet doen.
Niet alleen als VVD'er zou ik mij bekocht voelen, maar ook als Henk en Ingrid. Zij zullen er namelijk ook flink op achteruit gaan. En als CDA'er lijkt het me sowieso niet dat je heel erg blij bent met dit akkoord.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het eerder neigen naar enige domheid. Juist door het niet constructief aanpakken van problemen in de zorg/huizenmarkt/sociale zekerheid verschuif je die problemen naar later. En wanneer er een volgende crisis komt wordt die aanpak harder dan dat het nu zou zijn. Dat is niet nodig.
Voor de rest ken ik genoeg studenten waarvan ik toch allemaal wel het idee heb dat ze goed wat kennis hebben die op de VVD hebben gestemd. En met name praten over grootste hervormingen in de sociale zekerheid etc. Daar komt nu geen ruk van terecht. Ik zou me dan als VVD - stemmer enorm genaaid voelen.
Voor de goede orde stem ik dus niet VVD
De kinderen en poartners die mishandeld worden zijn niet belangrijk?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoeveel seriemoordenaars zijn er in Nederland?
Om nou 500 man aan te stellen, voor iets waar we eigenlijk al de dierenambulance hebben, en dan ook nog een alarmnummer lijkt mij persoonlijk erg onnodig.
Ik had inderdaad al een aantal weken geleden vernomen dat de VVD amper mee deed tijdens de onderhandelingen en meer zorgde voor de olie tussen CDA en PVV. Die konden vervolgens samen uitvechten wat er wel en niet in het akkoord moest komen. De VVD was waarschijnlijk euforisch dat er uberhaupt sprake was van deze samenwerking.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij hebben de onderhandelaars van de VVD zitten slapen, terwijl de PVV en het CDA het regeerakkoord aan het schrijven waren....
Rutte is al lang blij dat hij premier wordt, de VVD dat ze weer mee mogen regeren en de grootste zijn. Ze zijn even vergeten dat ze juist de grootste wilden zijn om zo veel mogelijk invloed te hebben op het kabinetsbeleid.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik had inderdaad al een aantal weken geleden vernomen dat de VVD amper mee deed tijdens de onderhandelingen en meer zorgde voor de olie tussen CDA en PVV. Die konden vervolgens samen uitvechten wat er wel en niet in het akkoord moest komen. De VVD was waarschijnlijk euforisch dat er uberhaupt sprake was van deze samenwerking.
Gezien ik een idee heb van je financiele achtergrond ben ik blij dat je er zo over denktquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:11 schreef axis303 het volgende:
Als, zeg maar, VVD'er op afstand, heb ik er even vluchtig door heen gekeken. Het komt toch over als een wat oud links akkoord. Het is wel duidelijk dat de PVV veel heeft gekregen. Toch teleurgesteld over de invloed van de VVD op dit akkoord. Geen echte hervormingen en harde ingrepen in het sociale stelsel, gemiste kans. Om toch niet geheel negatief te zijn, enkele positieve onderdelen:
* Combinatie van winstuitkeringen en een externe kapitaalstructuur in de zorg.
* Uitbreiding van het wegennet en het OV
* Invoering van leenstelstel in het onderwijs
* Intensivering van de combinatie bedrijfsleven/universiteiten
* Hoger collegegeld voor langstudeerders
* Afschaffing numerus fixus
* Doorstroming op de huurmarkt door hogere huur voor ¤43,000,- +
Moet de details nog eens goed doorlezen, ik zie ook dat het financieel kader nog vele maatregelen bevat.
Ben benieuwd.
Dat kon je ook wel heel duidelijk zien aan Rutte's gezicht en houding telkens wanneer hij voor de camera kwam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik had inderdaad al een aantal weken geleden vernomen dat de VVD amper mee deed tijdens de onderhandelingen en meer zorgde voor de olie tussen CDA en PVV. Die konden vervolgens samen uitvechten wat er wel en niet in het akkoord moest komen. De VVD was waarschijnlijk euforisch dat er uberhaupt sprake was van deze samenwerking.
Ik krijg een beetje het idee dat Rutte en Verhagen een beetje 'bang' van WIlders zijn. Zo van, laten we hem maar aan boord houden dan krijgen wij in ieder geval niet de wagonlading stront over ons heen zoals bijv. de PvdA .quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:11 schreef axis303 het volgende:
Het is wel duidelijk dat de PVV veel heeft gekregen.
Ik denk dat een beetje bang wel een understatement is. Ze doen het in de broek voor hem. Rutte is al lang blij dat hij straks de baas in van Nederland. Dat akkoord zal hem een rotzorg zijn, zijn vrienden bij de VVD kunnen immers nu met 130 over de snelweg. Top toch?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het idee dat Rutte en Verhagen een beetje 'bang' van WIlders zijn. Zo van, laten we hem maar aan boord houden dan krijgen wij in ieder geval niet de wagonlading stront over ons heen zoals bijv. de PvdA .
Niet zo negatief, de status quo betreffende de HRA is behouden (want de woningmarkt loopt zo goed, daar moet je niet aan "morrelen").quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:58 schreef CANARIS het volgende:
Wat ik eigenlijk heel opvallend vind is hoe weinig het VVD zich heeft doorgezt.
Ik lees een heleboel PVV standpunten. Een heleboel CDA invloed.
Maar nergens markante VVD standpunten.
Ik ben serieus benieuwd wat de volgende verkiezingen en de daarop volgende regeerperiode ons gaan brengen. Er zijn nog steeds geen structurele oplossingen voor de zorg bijvoorbeeld en ik ben bang dat Wilders alleen nog maar groter worden, en hem zie ik ook niet even dat soort problemen oplossen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat een beetje bang wel een understatement is. Ze doen het in de broek voor hem. Rutte is al lang blij dat hij straks de baas in van Nederland. Dat akkoord zal hem een rotzorg zijn, zijn vrienden bij de VVD kunnen immers nu met 130 over de snelweg. Top toch?![]()
Wilders zal op elk vlak hier gaan winnen en het verval zal alleen nog maar groter worden.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Wij moeten als land bezuinigen en dat doen we op allemaal verschillende manier, maar niet op constructieve manieren om het echt op te lossen. 6 van de 18 miljard moet worden bezuinigd op de kleine overheid. Dat kan zoals ik al eerder zei vergeten worden. Lees de kranten of analyses van economen of andere maar door. Voor de rest lees en zie ik overal op tv, fora, nieuwssites dat mensen tevreden zijn met dit akkoord. De PVV'er heeft volgens mij geen enkel besef wat dit regeerakkoord doet en zal straks alleen nog maar meer klagen dat na dit 'zoet' er weer zuur zal komen. Bizarre kortzichtigheid?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd wat de volgende verkiezingen en de daarop volgende regeerperiode ons gaan brengen. Er zijn nog steeds geen structurele oplossingen voor de zorg bijvoorbeeld en ik ben bang dat Wilders alleen nog maar groter worden, en hem zie ik ook niet even dat soort problemen oplossen.
Is misschien wel een beetje koffiedik kijken, maar veel goeds voorspelt het allemaal niet.
Ik kan me nou niet herinneren dat CDA of PVV aan de HRA wilde komen, dus om dat nou als een winstpunt voor de VVD in de onderhandelingen te zien?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet zo negatief, de status quo betreffende de HRA is behouden (want de woningmarkt loopt zo goed, daar moet je niet aan "morrelen").
Toch een typisch VVD-campagnepuntje.
Je moet ook op een zekere draagkracht in samenleving kunnen rekenen hé.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:51 schreef kalinzar het volgende:
[..]
Ik kan me nou niet herinneren dat CDA of PVV aan de HRA wilde komen, dus om dat nou als een winstpunt voor de VVD in de onderhandelingen te zien?
Net zoals veel mensen vind ik het maar een slap akkoord, als je dan zogenaamd een keer een rechts kabinet vormt, doe er dan ook wat mee.
Mooi dat de regering bepaalt wat wel en niet gepaste kleding is.quote:Indien gedrag of kleding van iemand feitelijk zijn kansen op beschikbaarheid voor de
arbeidsmarkt beperkt, volgt een weigering, korting of intrekking van een uitkering op
grond van de Wet Werk en Bijstand (WWB). Zo nodig zal het kabinet daartoe met een
voorstel komen.
rutte had er meer uit kunnen halen door het midden en waraschijnlijk zelfs over progressief links.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:36 schreef Nipples het volgende:
Het is zoals ik gister hoorde een reGeertakkoord geworden en dat is het in grote mate ook.
Maar..ik denk dat Rutte het nog niet zo slecht heeft gedaan. Je moet het zien als een tussenfase die qua timing mogelijk rottig uitkomt maar noodzakelijk is.
Ik denk dat als het Rutte en Verhagen lukt dit akkoord op eigen wijze uit te voeren de angel er bij Wilders uitgetrokken kan worden en de kiezers teruggewonnen kunnen worden. Daar draait het uiteindelijk om en niets anders.
Zaken als de maximumsnelheid naar 130 hadden dan nooit gelukt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
rutte had er meer uit kunnen halen door het midden en waraschijnlijk zelfs over progressief links.
Dat is ook een belangrijke hervorming.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zaken als de maximumsnelheid naar 130 hadden dan nooit gelukt.
Rutte heeft er meer uitgehaald dan direct zichtbaar is. Met sommige VVD punten is Wilders nu aan de haal gegaan door ze te claimen. Over het midden of progressief links had Rutte moeten inleveren op de HRA en dat piketpaaltje zit nu nog vastgegoten in betonquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
rutte had er meer uit kunnen halen door het midden en waraschijnlijk zelfs over progressief links.
Oh er zijn nog meer van dat soort hervormingen hoor. Zoals het verlagen van de Bijstand, het voorkomen dat de HRA wordt afgeschaft op een wijze waarop het tot een forse lastenverhoging zou leiden, het bezuinigen op de PO en kunst en cultuur, een kerncentrale bouwen, fors inperken van de subsidie op kinderopvang. Punten die er met PvdA, GL en dan ook nog D66 nooit door hadden gekomen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:57 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat is ook een belangrijke hervorming.
Dat zijn geen structurele hervormingen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh er zijn nog meer van dat soort hervormingen hoor. Zoals het verlagen van de Bijstand, het voorkomen dat de HRA wordt afgeschaft op een wijze waarop het tot een forse lastenverhoging zou leiden, het bezuinigen op de PO en kunst en cultuur, fors inperken van de subsidie op kinderopvang. Punten die er met PvdA, GL en dan ook nog D66 nooit door hadden gekomen. Deze bezuinigingen zijn alvast binnen, een volgende kabinet is vanzelf gedwongen nog verder te bezuinigen als de huidige bezuinigingen tegen gaan vallen.
Wel hoor. Reken maar dat de snelheid op 130 km/u blijft, en dat die kerncentrale 50 jaar blijft staan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:06 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Dat zijn geen structurele hervormingen.
Afschaffen van de maximumsnelheid had wat mij betreft ook gemogen hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:09 schreef Zith het volgende:
En iets verminderen (bijstand), of vermeerderen (snelheid) is ook niet echt als hervorming zelf te benoemen, het ligt gewoon in het verlengde van het bestaande.
Daar zijn de wegen hier toch helemaal niet geschikt voor? Vergelijk maar eens de bochtenradius van een Nederlandse autosnelweg en van een Duitse Autobahn op een stuk zonder maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Afschaffen van de maximumsnelheid had wat mij betreft ook gemogen hoor.
Voor een deel van de wegen zou het best kunnen. Probleem is echter dat een zeer groot deel van de automobilisten het niet aankan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:38 schreef Igen het volgende:
Daar zijn de wegen hier toch helemaal niet geschikt voor?
Zorgen dat minder soldaten in een kist naar huis komen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef Luco het volgende:
600Miljoen weghalen bij Defensie maar ondertussen het leger de politie laten ondersteunen? Hoe willen ze dat in godsnaam doen als Defensie nu al moeite heeft om alle soldaten van fatsoenlijke kisten te voorzien?
door ze in te zetten in het drugsbeleid en tegen piraterij verklein je die kans wel ja...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zorgen dat minder soldaten in een kist naar huis komen?
Het werkt net ff anders:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:14 schreef harry8 het volgende:
Met dit regeerakkoord houdt rechts Nederland de schijn van tevredenheid hoog bij de normale mens en schuift de echte problemen gewoon door. Veel te veel symboolpolitiek, weinig daden. En de daden die ze noemen, moeten ze nog maar waar zien te maken.
Als Rutte/Verhagen zo'n akkoord hebben kunnen sluiten, hadden ze dit op zijn minst ook gekunnen met de D66 en GL en wellicht ook met de PvdA. Dan had men meer kunnen hervormen en echte grondswetwijzigingen kunnen doorvoeren.
De linkse standpunten van de PVV, zijn linkser als de SP, het enige rechtse aan dit akkoord is dat men het "assiel en immigratiebeleid" wil aanscherpen. Moet de VVD hier nou echt blij mee zijn? Geen hervormingen op de woningmarkt, geen hervormingen op de arbeidsmarkt. Nee, roepen dat er 6 miljard op de overheid bezuinigd moet worden![]()
Ze roepen minder politici in de 2e kamer? Hoe willen ze dit realiseren? Hiervoor is een 2/3 meerderheid nodig in de 2de kamer en vervolgens moet het 8 jaar standhouden.
En over het milieu schrijven ze helemaal niet, geen woord.
Dat is ook precies waarom zo'n groot percentage gisteren achter de plannen bleek te staan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:33 schreef Tijn het volgende:
Allebei die akkoorden staan bom van het soort plannen die mensen in de kroeg roepen als ze het over politiek hebben.
En die mensen hebben er geen recht op dat hun mening telt of wat?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:33 schreef Tijn het volgende:
Allebei die akkoorden staan bom van het soort plannen die mensen in de kroeg roepen als ze het over politiek hebben.
Ik vind het heel mooi dat we 130 mogen rijden hoor, daar niet van.....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zaken als de maximumsnelheid naar 130 hadden dan nooit gelukt.
Je vergat de zorgtoeslag nog. Wat ik hier raar aan vind is dat gezinspartij CDA hieraan meegedaan heeft. Bovendien is de armoedeval niet aangepakt. De gezinnen die je noemt zijn daarom verhoudingsgewijs veel slechter af dan mensen met een uitkering en rijkere gezinnen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:07 schreef maartena het volgende:
Wat ik haal uit het regeerakkoord:
Huizenbezitters/kopers ondervinden geen extra lasten, HRA ongemoeid gelaten, een huis kopen is de beste optie. Dat is een positief onderdeel van dit akkoord....
Maar huurders, en vooral huurders met kinderen krijgen de dikke middelvinger. Huren kunnen omhoog, huursubsidie gaat omlaag, kinderbijslag gaat omlaag, en de kinderopvang bijdrage gaat omhoog.
Kortom: voor de gezinnen met kinderen uit het inkomenssegment waar kopen (nog) geen optie voor is, is dit een vreselijk akkoord. Die gaan er in koopkracht flink op achteruit, en sparen voor een koophuis wordt zo ook moeilijker.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom de linkse partijne dit bijvoorbeeld NIET zouden willen? In welk geval het halen van een 2/3 meerderheid helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn (al gaan natuurlijk ook zij voor hun eigen 100k per jaar baantjes).quote:Op donderdag 30 september 2010 22:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat dacht ik ook maar kan het nergens vinden. Is het misschien niet gewoon (ook) een manier om de kiesdrempel omhoog te krikken? Met maar 100 leden moet je als partij mee stemmen halen voordat je een zetel krijgt, exit dierenpartij en SGP?
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bivakmuts op lopen. Legaal maken dan maar?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:17 schreef maartena het volgende:
Een agent heeft wel wat beters te doen dan zijn dienstwagen aan de kant te zetten om een boerkadraagster te bekeuren.
Waar staat precies dat de kinderbijslag omlaag gaat? Ik zag alleen dat het kindgebonden budget omlaag kan gaan. Nu kreeg ik die toch al niet, dus voor mij niet zo'n punt. Maar voor de lagere inkomens iets minder natuurlijk. Maar de kinderbijslag (oftewel het vaste bedrag per kind per kwartaal, onafhankelijk van inkomen) wordt volgens mij niet aan getornd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:07 schreef maartena het volgende:
Wat ik haal uit het regeerakkoord:
Maar huurders, en vooral huurders met kinderen krijgen de dikke middelvinger. Huren kunnen omhoog, huursubsidie gaat omlaag, kinderbijslag gaat omlaag, en de kinderopvang bijdrage gaat omhoog.
Het is toch wat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:33 schreef Tijn het volgende:
Allebei die akkoorden staan bol van het soort plannen die mensen in de kroeg roepen als ze het over politiek hebben.
waarom niet? Het is niet alsof de criminelen nu denken "oh wacht, even mijn bivakmuts afdoen voordat ik deze benzinepomp beroof, want dat mag niet".quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk nooit iemand met een bivakmuts op lopen. Legaal maken dan maar?
Dit stond in het vorige concept regeerakkoord, maar blijkbaar is er de afgelopen weken wat aan gesleuteld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:25 schreef MSLOVER het volgende:
Waar staat precies dat de kinderbijslag omlaag gaat? Ik zag alleen dat het kindgebonden budget omlaag kan gaan. Nu kreeg ik die toch al niet, dus voor mij niet zo'n punt. Maar voor de lagere inkomens iets minder natuurlijk. Maar de kinderbijslag (oftewel het vaste bedrag per kind per kwartaal, onafhankelijk van inkomen) wordt volgens mij niet aan getornd.
Het zou wel leuk zijn als Nederland niet bestuurd zou worden op basis van borrelpraat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En die mensen hebben er geen recht op dat hun mening telt of wat?
En het is ook precies waarom dit een slecht akkoord is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is ook precies waarom zo'n groot percentage gisteren achter de plannen bleek te staan.
Nee nee, je hebt dierenmishandeling, dat is het schoppen van een hond, en je hebt het produceren van voedsel, en dat is het ombrengen van miljoenen dieren per jaar. Dat laatste is héél iets anders en totaal niet zielig.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:32 schreef DroogDok het volgende:
Treedt de dierenpolitie ook tegen de bioindustrie op?
Dat zou kunnen. Maar het is wel wat een groot gedeelte van de bevolking wil. Als het dan echt zo'n slecht akkoord is, dan zal 'links' die grote groep moeten duidelijk maken dat het akkoord niet goed is. En daar zullen ze dan ook de taal bij moeten zoeken die die groep aanspreekt. Laatdunkend doen over de punten in het akkoord zal in ieder geval averechts werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef ethiraseth het volgende:
En het is ook precies waarom dit een slecht akkoord is.
Kindgebonden budget was sowieso een wangedrocht. Een fokpremie voor laagopgeleiden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:25 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Waar staat precies dat de kinderbijslag omlaag gaat? Ik zag alleen dat het kindgebonden budget omlaag kan gaan. Nu kreeg ik die toch al niet, dus voor mij niet zo'n punt. Maar voor de lagere inkomens iets minder natuurlijk. Maar de kinderbijslag (oftewel het vaste bedrag per kind per kwartaal, onafhankelijk van inkomen) wordt volgens mij niet aan getornd.
Spaarlamp.....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
waarom niet? Het is niet alsof de criminelen nu denken "oh wacht, even mijn bivakmuts afdoen voordat ik deze benzinepomp beroof, want dat mag niet".
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Ik werk, ik huur en ik zou financieel makkelijk wat kinderen erbij kunnen hebben. Ook zonder kinderbijslag.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit stond in het vorige concept regeerakkoord, maar blijkbaar is er de afgelopen weken wat aan gesleuteld.
Wel gaat de kinderopvangbijdrage inderdaad omlaag.
Werkende huurders met kinderen hebben dus bar weinig aan dit akkoord.
Hiermee kun veel beter wat doen aan woonwagenbewoners die zogenaamd met 6 gezinnen in een kleine caravan wonen, en aan samenwonende stellen die doen alsof de één kostganger is bij de ander of een kamer huurt.quote:In de WWB wordt de bijstand voor inwonenden afgeschaft en wordt de toets op het
partnerinkomen vervangen door een toets op het huishoudinkomen.
Is aardig en goed bedoeld, maar natuurlijk in de praktijk niet haalbaar.quote:Hardere aanpak fraude uitkeringen. Fraude met uitkeringen ondermijnt de solidariteit.
Onterecht verstrekte uitkeringen zullen daadwerkelijk worden teruggevorderd, ongeacht
de hoogte van de fraude. Bijstandgerechtigden worden bij fraude bestraft met het
inhouden van de uitkering gedurende drie maanden.
Bij constatering van een zwakke betalingsmoraal kun je het als overheid zijnde maar beter helemaal afschaffen ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:26 schreef lezzer het volgende:
Is aardig en goed bedoeld, maar natuurlijk in de praktijk niet haalbaar.
Er wordt nu al maar amper daadwerkelijk terugbetaald door mensen.
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij constatering van een zwakke betalingsmoraal kun je het als overheid zijnde maar beter helemaal afschaffen ja.
Ja, maar 500 man vind ik dan weer een tíkje overdreven. Ja, of je moet iedereen die bij de dierenambulance werkt die titel geven (en ook het bijbehorende salaris). Sowieso was het leuk geweest als eerst bestaande organisaties hulp hadden gehad.quote:
Wat maakt het nou uit wanneer we een aparte dierenpolitie zouden krijgen ... dit soort dingen worden al door de reguliere politie aangepakt. Dit zijn typisch van zulke Walt-Disney-voorstellen van die gekke Dion Graus.quote:
dierenpolitie vind ik hypocriet Dion Grauss geeft alleen maar om hondenquote:
Dion Graus is de Oskar Schindler van onze tijd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:56 schreef Klaudias het volgende:
Walt-Disney-voorstellen van die gekke Dion Graus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Ah, werkt dat zo. Laten we de files ook gewoon schrappen.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
We schrappen de tussenuren. Geniaal! Dat ze daar nou nooit aan hebben gedacht.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, werkt dat zo. Laten we de files ook gewoon schrappen.
Wij zijn niet Amerika. (gelukkig niet zegquote:
Ik denk van wel, en ik hoop van wel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:03 schreef poemojn het volgende:
als dat boerkaverbod al van kracht was, had dan dat hele 'zwarte blok' krakers opgepakt kunnen worden bij de demonstraties dit weekend?
En dan blijken ze wel een grote bek te hebben en dan hebben we massale vechtpartijen. Leuk.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk van wel, en ik hoop van wel.
Kijken of die laffe honden dan nog zo'n grote bek hebben![]()
Staan ze in ieder geval met hun bek op alle camera's.quote:Op zondag 3 oktober 2010 23:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dan blijken ze wel een grote bek te hebben en dan hebben we massale vechtpartijen. Leuk.
een kerncentrale krijgen ze niet in 4 jaar gebouwd en er is in de begroting ook geen rekening gehouden met de miljarden aan staatssteun die daarvoor nodig zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor. Reken maar dat de snelheid op 130 km/u blijft, en dat die kerncentrale 50 jaar blijft staan.
Nee dat mag blijven zoals het isquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:32 schreef DroogDok het volgende:
Treedt de dierenpolitie ook tegen de bioindustrie op?
Die bioindustrie zie je immers toch niet. Net als asielzoekers.quote:
Inderdaad het draait immers allemaal om symboolpolitiek in dit akkoordje.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:19 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Die bioindustrie zie je immers toch niet. Net als asielzoekers.
Toch grappig dat staatssubsidies opeens geen probleem zijn als het aankomt op het kopen van oorlogstuig of het bouwen van kerncentrales.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
een kerncentrale krijgen ze niet in 4 jaar gebouwd en er is in de begroting ook geen rekening gehouden met de miljarden aan staatssteun die daarvoor nodig zijn
Al met al een heel zwak verhaal van gemiste kansen en de weigering om keuzes te maken...
Kun je iets specifieker zijn? Waar kreeg de PvdA precies de schuld van?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:58 schreef harry8 het volgende:
Pfff met dit akkoord snap ik het CDA (Verhagen) gewoon niet. Altijd de PvdA de schuld geven over zaken als de verhoging van de AOW naar 67 en het Afganistan beleid. Met het huidig akkoord had het vorige kabinet niet hoeven te vallen aangezien er aan deze punten niets veranderd is.
Waarom gaf het CDA toen niet toe en nu wel?
vervelend, een wet die meer mensen onbedoeld pakt dan waar deze voor gemaakt is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:34 schreef Komakie het volgende:
Prima punten. Tenminste, de meesten...
Goed:
* Er komt een algeheel verbod op het dragen van een burka en andere gelaatsbedekkende kleding.
Wordt dna ook alle chirstelijke symboliek verwijderd?quote:* Een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.
Lost vrij weinig op. De files ontstaan niet door de max snelheid. Schijnpolitiekquote:* Terugdringen aantal immigranten en asielzoekers.
* Maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
Dat is blijkbaar verkeerd berekend effectief verdwijnen er 1300quote:* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product.
* Het aantal politieagenten wordt met 2500 man uitgebreid.
Meer bureaucratie, dierenmishandeling kan best door de politie gedaan worden, zeker wanneer de kosten hoog zijn, dierenleed op een andere manier sterker berminderd kan worden en het overgebleven geld naar bv docenten.quote:* Er komt een speciale dierenpolitie van 500 agenten. (Leuk dat ze zelfs aan de PvdDieren denken)
Nja kan me niet veel boeien maar betalen voor wat je gebruikt lijkt mij wat eerlijkerquote:* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet.
* Geen kilometerheffing.
Hoe regelen ze die verpleegkundigen? Er zijn er nu al te weinig.quote:* De ouderenzorg krijgt er 1 miljard bij / 12.000 extra verpleegkundigen.
Is het al toch?quote:* Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
* Illegaal verblijf in Nederland wordt strafbaar.
Daar gaat de kenniseconomie, maar voor goede argumenten lopen er al genoeg threadsquote:* Criminelen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap kwijt.
* Een sociaal leenstelsel voor het hoger onderwijs (master opleidingen) wordt ingevoerd. (ik heb er geen problemen meer. Die verdienen later genoeg om het terug te betalen)
In tegenstelling tot?quote:* Vandalen worden aansprakelijk voor de aangerichte schade.
Want scholen doen dat express?quote:* Tussenuren op school worden geschrapt.
Jammer als je een leuke vrouw onder de 24 ontmoet, of wanneer je vrouw sterft en je een nieuwe op het oog hebt.quote:* De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
Wat blijkt uit alle privacybeperkende andere voorstellen?quote:* Vrij en open internet zal worden bevorderd.
Zonde van het geld, dat is beter te besteden tegen dierenleedquote:* Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114
qua slechte ideeen is hetbij mij ook 50-50 maar ben ik te luiquote:* Topinkomens in de publieke sector krijgen een gouden handdruk van maximaal 75.000 euro in geval van ontslag.
Slecht:
* Het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe’s is de eerste maatregel die is uitgelekt uit het regeerakkoord 2010.
* De AOW-leeftijd gaat omhoog naar 66. (Wel een compromie dus dat is dan weer positief)
* Consumenten krijgen een toeslag op hun energierekening. Hiermee zullen subsidies aan windmolens en zonne-energie projecten worden betaald.
* Het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld zal in stapjes worden verlaagd.
* De regeling zoals bijstand, sociale werkplaatsen en de Wajong voor jonggehandicapten, zullen op termijn worden samengevoegd.
* Er komen bezuinigingen op de kinderopvang en zorgtoeslag (hoe exact wordt nog ingevuld).
* Het aantal subsidies zal worden beperkt.
* Het pakket voor de basisverzekering zal worden beperkt.
* Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden. (Totaal niet boeiend, naar mijn mening)
Ik denk dat alles wat ik goed wil ook daadwerkelijk op die manier zou zijn zou er weinig overblijven van het land, financieel gezien
Toch vind ik dat er een hoop goede punten in staan. Ook een aantal ouderen.
Je kunt toch wel zien dat de PVV bij meer punten dan alleen integratie/immigratie/etc een vinger in de pap heeft gehad. Dat valt me op zich nog mee. Een aantal dingen zijn duidelijk waar de VVD niet voor staat en dus de VVD ook niet zijn zin heeft gekregen/
Al met al Ik ben tevreden
Veel zaken vergelijken met anderen. Er zijn nou eenmaal altijd mensen de dupe.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
vervelend, een wet die meer mensen onbedoeld pakt dan waar deze voor gemaakt is.
[..]
Wordt dna ook alle chirstelijke symboliek verwijderd?
[..]
Lost vrij weinig op. De files ontstaan niet door de max snelheid. Schijnpolitiek
[..]
Dat is blijkbaar verkeerd berekend effectief verdwijnen er 1300
[..]
Meer bureaucratie, dierenmishandeling kan best door de politie gedaan worden, zeker wanneer de kosten hoog zijn, dierenleed op een andere manier sterker berminderd kan worden en het overgebleven geld naar bv docenten.
[..]
Nja kan me niet veel boeien maar betalen voor wat je gebruikt lijkt mij wat eerlijker
[..]
Hoe regelen ze die verpleegkundigen? Er zijn er nu al te weinig.
[..]
Is het al toch?
[..]
Daar gaat de kenniseconomie, maar voor goede argumenten lopen er al genoeg threads
[..]
In tegenstelling tot?
[..]
Want scholen doen dat express?
[..]
Jammer als je een leuke vrouw onder de 24 ontmoet, of wanneer je vrouw sterft en je een nieuwe op het oog hebt.
[..]
Wat blijkt uit alle privacybeperkende andere voorstellen?
[..]
Zonde van het geld, dat is beter te besteden tegen dierenleed
[..]
qua slechte ideeen is hetbij mij ook 50-50 maar ben ik te lui
Wilde gewoon mijn mening geven. Ik wil ook zeker niet zeggen dat de positieve punten op zichzelf niet positief zijn, maar je moet het altijd af zetten tegen de andere opties. Dan komt het op mij voornamelijk een beetje schijnheilig over, scoren waar je kunt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Veel zaken vergelijken met anderen. Er zijn nou eenmaal altijd mensen de dupe.
Gezichtsbedekkende gewaden verbieden vind ik niet meer dan normaal. Al is het maar omdat iemand herkenbaar moet zijn op straat.
Wat verkeer betreft, Je lost files niet op met 130 rijden, maar het is wel fijn als de weg s'avonds laat vrij is dat je een beetje meer gas kunt geven. De files los je alleen op door de asociale nederlandse verkeersdeelnemer aan te pakken door onnodig links rijden keihard aan te pakken. Ik ben er van overtuigd dat het zeker zou schelen. Files los je niet op, omdat er gewoon te veel auto's zijn.
Ik wil niet aan het rekeningrijden aangezien ik dan veel betaal
Ik heb het idee dat jij mijn voorkeuren wilt vergelijken met andere partijen (je opmerking over vrij internet en dat het in andere programma's niet zou staan). Ik kijk niet naar partijen maar naar de punten en ik vind dat een goed punt. Ook als GL er voor zou staan.
Ernst Hirsch Ballin is eruit gewerkt en dat is een flinke stap voor een vrij internet (met als bonus ook meer vrijheid voor cartoonisten).quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
..Daarin blijft vrij weinig heel van de belofte van vrij internet.
E H-B wordt vermoedelijk ingeruild voor Fred Teeven....quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:33 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ernst Hirsch Ballin is eruit gewerkt en dat is een flinke stap voor een vrij internet (met als bonus ook meer vrijheid voor cartoonisten).
Party pooperquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
E H-B wordt vermoedelijk ingeruild voor Fred Teeven....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |