abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87059769
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niet zo negatief, de status quo betreffende de HRA is behouden (want de woningmarkt loopt zo goed, daar moet je niet aan "morrelen").

Toch een typisch VVD-campagnepuntje.
Ik kan me nou niet herinneren dat CDA of PVV aan de HRA wilde komen, dus om dat nou als een winstpunt voor de VVD in de onderhandelingen te zien?

Net zoals veel mensen vind ik het maar een slap akkoord, als je dan zogenaamd een keer een rechts kabinet vormt, doe er dan ook wat mee.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:06:57 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87060293
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:51 schreef kalinzar het volgende:

[..]

Ik kan me nou niet herinneren dat CDA of PVV aan de HRA wilde komen, dus om dat nou als een winstpunt voor de VVD in de onderhandelingen te zien?

Net zoals veel mensen vind ik het maar een slap akkoord, als je dan zogenaamd een keer een rechts kabinet vormt, doe er dan ook wat mee.
Je moet ook op een zekere draagkracht in samenleving kunnen rekenen hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87063225
quote:
Indien gedrag of kleding van iemand feitelijk zijn kansen op beschikbaarheid voor de
arbeidsmarkt beperkt, volgt een weigering, korting of intrekking van een uitkering op
grond van de Wet Werk en Bijstand (WWB). Zo nodig zal het kabinet daartoe met een
voorstel komen.
Mooi dat de regering bepaalt wat wel en niet gepaste kleding is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:36:50 #129
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87066537
Het is zoals ik gister hoorde een reGeertakkoord geworden en dat is het in grote mate ook.

Maar..ik denk dat Rutte het nog niet zo slecht heeft gedaan. Je moet het zien als een tussenfase die qua timing mogelijk rottig uitkomt maar noodzakelijk is.
Ik denk dat als het Rutte en Verhagen lukt dit akkoord op eigen wijze uit te voeren de angel er bij Wilders uitgetrokken kan worden en de kiezers teruggewonnen kunnen worden. Daar draait het uiteindelijk om en niets anders.
3 keer links is ook rechts
pi_87067004
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:36 schreef Nipples het volgende:
Het is zoals ik gister hoorde een reGeertakkoord geworden en dat is het in grote mate ook.

Maar..ik denk dat Rutte het nog niet zo slecht heeft gedaan. Je moet het zien als een tussenfase die qua timing mogelijk rottig uitkomt maar noodzakelijk is.
Ik denk dat als het Rutte en Verhagen lukt dit akkoord op eigen wijze uit te voeren de angel er bij Wilders uitgetrokken kan worden en de kiezers teruggewonnen kunnen worden. Daar draait het uiteindelijk om en niets anders.
rutte had er meer uit kunnen halen door het midden en waraschijnlijk zelfs over progressief links.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87067237
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

rutte had er meer uit kunnen halen door het midden en waraschijnlijk zelfs over progressief links.
Zaken als de maximumsnelheid naar 130 hadden dan nooit gelukt. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:57:45 #132
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87067335
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zaken als de maximumsnelheid naar 130 hadden dan nooit gelukt. :)
Dat is ook een belangrijke hervorming. :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:03:23 #133
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87067507
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Rutte heeft er meer uitgehaald dan direct zichtbaar is. Met sommige VVD punten is Wilders nu aan de haal gegaan door ze te claimen. Over het midden of progressief links had Rutte moeten inleveren op de HRA en dat piketpaaltje zit nu nog vastgegoten in beton ;)
3 keer links is ook rechts
pi_87067539
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:57 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Dat is ook een belangrijke hervorming. :')
Oh er zijn nog meer van dat soort hervormingen hoor. Zoals het verlagen van de Bijstand, het voorkomen dat de HRA wordt afgeschaft op een wijze waarop het tot een forse lastenverhoging zou leiden, het bezuinigen op de PO en kunst en cultuur, een kerncentrale bouwen, fors inperken van de subsidie op kinderopvang. Punten die er met PvdA, GL en dan ook nog D66 nooit door hadden gekomen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:06:50 #135
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_87067623
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh er zijn nog meer van dat soort hervormingen hoor. Zoals het verlagen van de Bijstand, het voorkomen dat de HRA wordt afgeschaft op een wijze waarop het tot een forse lastenverhoging zou leiden, het bezuinigen op de PO en kunst en cultuur, fors inperken van de subsidie op kinderopvang. Punten die er met PvdA, GL en dan ook nog D66 nooit door hadden gekomen. Deze bezuinigingen zijn alvast binnen, een volgende kabinet is vanzelf gedwongen nog verder te bezuinigen als de huidige bezuinigingen tegen gaan vallen.
Dat zijn geen structurele hervormingen.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:09:32 #136
230491 Zith
pls tip
pi_87067703
En iets verminderen (bijstand), of vermeerderen (snelheid) is ook niet echt als hervorming zelf te benoemen, het ligt gewoon in het verlengde van het bestaande.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87067722
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:06 schreef ChickenTonight het volgende:

[..]

Dat zijn geen structurele hervormingen.
Wel hoor. Reken maar dat de snelheid op 130 km/u blijft, en dat die kerncentrale 50 jaar blijft staan.
pi_87067746
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:09 schreef Zith het volgende:
En iets verminderen (bijstand), of vermeerderen (snelheid) is ook niet echt als hervorming zelf te benoemen, het ligt gewoon in het verlengde van het bestaande.
Afschaffen van de maximumsnelheid had wat mij betreft ook gemogen hoor. :')
pi_87068121
Super mooi akkoord!! Hier kan Nederland iets mee..

Dit zal de basis worden van een beter mooier en gezonder Nederland.

Complimenten voor VVD CDA en PVV
pi_87068507
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Afschaffen van de maximumsnelheid had wat mij betreft ook gemogen hoor. :')
Daar zijn de wegen hier toch helemaal niet geschikt voor? Vergelijk maar eens de bochtenradius van een Nederlandse autosnelweg en van een Duitse Autobahn op een stuk zonder maximumsnelheid.
pi_87068953
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:38 schreef Igen het volgende:
Daar zijn de wegen hier toch helemaal niet geschikt voor?
Voor een deel van de wegen zou het best kunnen. Probleem is echter dat een zeer groot deel van de automobilisten het niet aankan.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:41:07 #142
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87070401
600Miljoen weghalen bij Defensie maar ondertussen het leger de politie laten ondersteunen? Hoe willen ze dat in godsnaam doen als Defensie nu al moeite heeft om alle soldaten van fatsoenlijke kisten te voorzien :')?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_87070881
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef Luco het volgende:
600Miljoen weghalen bij Defensie maar ondertussen het leger de politie laten ondersteunen? Hoe willen ze dat in godsnaam doen als Defensie nu al moeite heeft om alle soldaten van fatsoenlijke kisten te voorzien :')?
Zorgen dat minder soldaten in een kist naar huis komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87071118
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zorgen dat minder soldaten in een kist naar huis komen?
door ze in te zetten in het drugsbeleid en tegen piraterij verklein je die kans wel ja...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:01:18 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87071150
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:14 schreef harry8 het volgende:
Met dit regeerakkoord houdt rechts Nederland de schijn van tevredenheid hoog bij de normale mens en schuift de echte problemen gewoon door. Veel te veel symboolpolitiek, weinig daden. En de daden die ze noemen, moeten ze nog maar waar zien te maken.

Als Rutte/Verhagen zo'n akkoord hebben kunnen sluiten, hadden ze dit op zijn minst ook gekunnen met de D66 en GL en wellicht ook met de PvdA. Dan had men meer kunnen hervormen en echte grondswetwijzigingen kunnen doorvoeren.

De linkse standpunten van de PVV, zijn linkser als de SP, het enige rechtse aan dit akkoord is dat men het "assiel en immigratiebeleid" wil aanscherpen. Moet de VVD hier nou echt blij mee zijn? Geen hervormingen op de woningmarkt, geen hervormingen op de arbeidsmarkt. Nee, roepen dat er 6 miljard op de overheid bezuinigd moet worden :O

Ze roepen minder politici in de 2e kamer? Hoe willen ze dit realiseren? Hiervoor is een 2/3 meerderheid nodig in de 2de kamer en vervolgens moet het 8 jaar standhouden.
En over het milieu schrijven ze helemaal niet, geen woord.
Het werkt net ff anders:

Huidige procedure
Een grondwetswijziging doorloopt grofweg 4 stappen:

1.De regering of enkele leden uit de Tweede Kamer dienen een voorstel tot grondwetswijziging in.
2.De Tweede en Eerste Kamer nemen dit wetsvoorstel in eerste lezing aan met een gewone meerderheid.
3.De Tweede Kamer wordt ontbonden en er worden verkiezingen gehouden. Hierdoor kunnen kiezers zich over de wijzigingen uitspreken.
4.Het in eerste lezing aangenomen voorstel wordt ingediend bij de nieuwe Tweede Kamer.
5.De Tweede en Eerste Kamer nemen het wetsvoorstel in tweede lezing aan met een 2/3 meerderheid.

Aangezien shet indien en behandelen van een grondwetswijzging (2x) tijd kosten en vooral omdat men met stap 3 in de praktijk altijd wacht tot de reguliere 4-jaarsverkiezingen (geen tussentijdse ontbinding dus), wordt gesproken over een termijn van 8 jaar. Er is derhalve geen sprake an 8 jaar standhouden ;). Zelfs niet als je de huidige "meerderheid" bedoeld, aangezien er ná stap 3 dus een 2/3 meerderheid moet zijn en niet zoals dit kabinet de helft + 1 (76 zetels)...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:03:31 #146
164283 Luco
Buongiorno!
pi_87071224
HAP: Ik had het dus over laarzen/schoeisel, niet over grafkisten ;(
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:33:30 #147
12221 Tijn