abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87049865
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Denk dat dit ook een manier is om importbruiden van Marokkaanse afkomst tegen te gaan, aangezien de importbruiden vaak familie ( meestal nichtjes) zijn.
Ah, dat zal er inderdaad wel achter zitten.
pi_87049968
Ik vind het akkoord een beetje nietszeggend... Er worden economisch wel een aantal mooie doch zeer kleine stapjes gezet, maar de VVD heeft echt veel teveel weggegeven aan de PVV. Wat dat betreft kan ik me vinden in de mening van de jongeren-VVD, dat er helaas veel gemiste kansen zijn. Jammer dat de D66 niet wat groter is, dan had er veel meer bereikt kunnen worden (versoepeling ontslagrecht, aanpak WW).

Wat het CDA in dit kabinet doet snap ik niet, aangezien hun gehele achterban keihard genaaid gaat worden. Net als Henk & Ingrid overigens. Maar ach, ze willen het zelf, dus daar ga ik niet wakker over liggen. Mijn oma ook, maakt zich nu zorgen om d'r rollator, maar stemt wel al haar hele leven CDA.

Ik ben zeer gematigd tevreden, laat ik het daar op houden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 08:17:57 ]
pi_87049995
Je kan als bejaarde tegenwoordig maar beter ziek, zwak en misselijk zijn dan dat je voor jezelf kan zorgen en nog je eigen boontjes dopt. Lig je de hele dag te kwijlen in een verzorgingstehuis krijg je er een miljard + heel veel handjes aan je bed bij, maar als je zelf nog je boodschappen doet moet je maar zien hoe je aan je rollator komt.
pi_87050543
Wat ik eigenlijk heel opvallend vind is hoe weinig het VVD zich heeft doorgezt.
Ik lees een heleboel PVV standpunten. Een heleboel CDA invloed.
Maar nergens markante VVD standpunten.

Zo wordt de hele arbeidsmarkt met rust gelaten terwijl daar toch echt een boel werk ligt en ook al sinds jaren binnen de VVD als Causa Prima wordt gezien. Bijvoorbeeld het ontslagrecht wat dringend moet worden herzien .

Hebben we eindelijk een rechts kabinet , gebeurd er hier weer niets.
Moedeloze zucht.....
pi_87050797
Met dit regeerakkoord houdt rechts Nederland de schijn van tevredenheid hoog bij de normale mens en schuift de echte problemen gewoon door. Veel te veel symboolpolitiek, weinig daden. En de daden die ze noemen, moeten ze nog maar waar zien te maken.

Als Rutte/Verhagen zo'n akkoord hebben kunnen sluiten, hadden ze dit op zijn minst ook gekunnen met de D66 en GL en wellicht ook met de PvdA. Dan had men meer kunnen hervormen en echte grondswetwijzigingen kunnen doorvoeren.

De linkse standpunten van de PVV, zijn linkser als de SP, het enige rechtse aan dit akkoord is dat men het "assiel en immigratiebeleid" wil aanscherpen. Moet de VVD hier nou echt blij mee zijn? Geen hervormingen op de woningmarkt, geen hervormingen op de arbeidsmarkt. Nee, roepen dat er 6 miljard op de overheid bezuinigd moet worden :O

Ze roepen minder politici in de 2e kamer? Hoe willen ze dit realiseren? Hiervoor is een 2/3 meerderheid nodig in de 2de kamer en vervolgens moet het 8 jaar standhouden.

En over het milieu schrijven ze helemaal niet, geen woord.
pi_87050847
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:58 schreef CANARIS het volgende:

Zo wordt de hele arbeidsmarkt met rust gelaten terwijl daar toch echt een boel werk ligt en ook al sinds jaren binnen de VVD als Causa Prima wordt gezien. Bijvoorbeeld het ontslagrecht wat dringend moet worden herzien .

Hebben we eindelijk een rechts kabinet , gebeurd er hier weer niets.
Moedeloze zucht.....
Ik snap dan de vreugde op veel websites dan ook niet omtrent dit regeerakkoord. En dat de meeste mensen (onderzoek de hond) het akkoord prima vinden. Nederland glijdt echt af ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87051052
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:14 schreef harry8 het volgende:
En over het milieu schrijven ze helemaal niet, geen woord.
Wel iets hoor. Ze willen de Nederlandse implementatie van Europese milieurichtlijnen zo ver mogelijk uitkleden, creatieve trucjes zoeken om eronderuit te komen, het bedrijfsleven krijgt zo veel mogelijk voorrang boven de EHS en Natura2000, en er gaat gebouwd worden in het Groene Hart. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 09:29:41 ]
pi_87051363
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap dan de vreugde op veel websites dan ook niet omtrent dit regeerakkoord. En dat de meeste mensen (onderzoek de hond) het akkoord prima vinden. Nederland glijdt echt af ;(
Dat is wat ik eerder noemde de kracht van Rechts Nederland. De gewone burger doen geloven dat de maatregelen die zij nemen echt goed zijn, terwijl er eigenlijk (op een aantal ambtenaren minder) niets gebeurd. De maatregelen vallen gewoon goed omdat deze het gros van de burger niet raakt, in ieder geval niet hard raakt.

De zorg werd al duurder (aankondiging op prinsjesdag), de gewone burger is hier aan gewend geworden. Verder korten ze gehandicapten op hun inkomen en gaat de bijstand filnk omlaag, tsja wat merkt de gewone burger hier van?

De gewone burger is verwend; de gewone burger heeft het gewoon goed en het is de gewone burger die klaagt dat het niet goed gaat, terwijl de mensen die zouden moeten klagen het niet doen.
pi_87051614
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:42 schreef harry8 het volgende:

[..]

Dat is wat ik eerder noemde de kracht van Rechts Nederland. De gewone burger doen geloven dat de maatregelen die zij nemen echt goed zijn, terwijl er eigenlijk (op een aantal ambtenaren minder) niets gebeurd. De maatregelen vallen gewoon goed omdat deze het gros van de burger niet raakt, in ieder geval niet hard raakt.

De zorg werd al duurder (aankondiging op prinsjesdag), de gewone burger is hier aan gewend geworden. Verder korten ze gehandicapten op hun inkomen en gaat de bijstand filnk omlaag, tsja wat merkt de gewone burger hier van?

De gewone burger is verwend; de gewone burger heeft het gewoon goed en het is de gewone burger die klaagt dat het niet goed gaat, terwijl de mensen die zouden moeten klagen het niet doen.
Persoonlijk vind ik het eerder neigen naar enige domheid. Juist door het niet constructief aanpakken van problemen in de zorg/huizenmarkt/sociale zekerheid verschuif je die problemen naar later. En wanneer er een volgende crisis komt wordt die aanpak harder dan dat het nu zou zijn. Dat is niet nodig.

Voor de rest ken ik genoeg studenten waarvan ik toch allemaal wel het idee heb dat ze goed wat kennis hebben die op de VVD hebben gestemd. En met name praten over grootste hervormingen in de sociale zekerheid etc. Daar komt nu geen ruk van terecht. Ik zou me dan als VVD - stemmer enorm genaaid voelen.

Voor de goede orde stem ik dus niet VVD :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87051837
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het eerder neigen naar enige domheid. Juist door het niet constructief aanpakken van problemen in de zorg/huizenmarkt/sociale zekerheid verschuif je die problemen naar later. En wanneer er een volgende crisis komt wordt die aanpak harder dan dat het nu zou zijn. Dat is niet nodig.

Voor de rest ken ik genoeg studenten waarvan ik toch allemaal wel het idee heb dat ze goed wat kennis hebben die op de VVD hebben gestemd. En met name praten over grootste hervormingen in de sociale zekerheid etc. Daar komt nu geen ruk van terecht. Ik zou me dan als VVD - stemmer enorm genaaid voelen.

Voor de goede orde stem ik dus niet VVD :P
Niet alleen als VVD'er zou ik mij bekocht voelen, maar ook als Henk en Ingrid. Zij zullen er namelijk ook flink op achteruit gaan. En als CDA'er lijkt het me sowieso niet dat je heel erg blij bent met dit akkoord.

Ik vraag me dus af wie hier wel blij mee is, de mensen die op links hebben gestemd voor wie dit akkoord nog wel meevalt?
pi_87053792
Viel me ook al op dat de VVD relatief weinig gekregen heeft (voor de goede orde, heb zelf PvdA gestemd). Ze hebben echter wel de HRA behouden en de kortingen op huurtoeslag door kunnen voeren.
Tis ook weer niet zo dat ze helemaal met lege handen uit de onderhandelingen gekomen zijn, toch?
pi_87053941
Volgens mij hebben de onderhandelaars van de VVD zitten slapen, terwijl de PVV en het CDA het regeerakkoord aan het schrijven waren....
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:45:50 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87055256
De VVD had beter met de PvdA in zee kunnen gaan, dan hadden ze nog iets kunnen binnenhalen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:09:46 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_87056130
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoeveel seriemoordenaars zijn er in Nederland?
Om nou 500 man aan te stellen, voor iets waar we eigenlijk al de dierenambulance hebben, en dan ook nog een alarmnummer lijkt mij persoonlijk erg onnodig.
De kinderen en poartners die mishandeld worden zijn niet belangrijk?
Maar dan nog, alleen voor de dieren had ik het al een goed iets gevonden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_87058294
Als, zeg maar, VVD'er op afstand, heb ik er even vluchtig door heen gekeken. Het komt toch over als een wat oud links akkoord. Het is wel duidelijk dat de PVV veel heeft gekregen. Toch teleurgesteld over de invloed van de VVD op dit akkoord. Geen echte hervormingen en harde ingrepen in het sociale stelsel, gemiste kans. Om toch niet geheel negatief te zijn, enkele positieve onderdelen:

* Combinatie van winstuitkeringen en een externe kapitaalstructuur in de zorg.
* Uitbreiding van het wegennet en het OV
* Invoering van leenstelstel in het onderwijs
* Intensivering van de combinatie bedrijfsleven/universiteiten
* Hoger collegegeld voor langstudeerders
* Afschaffing numerus fixus
* Doorstroming op de huurmarkt door hogere huur voor ¤43,000,- +

Moet de details nog eens goed doorlezen, ik zie ook dat het financieel kader nog vele maatregelen bevat.

Ben benieuwd.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:19:45 #116
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87058625
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij hebben de onderhandelaars van de VVD zitten slapen, terwijl de PVV en het CDA het regeerakkoord aan het schrijven waren....
Ik had inderdaad al een aantal weken geleden vernomen dat de VVD amper mee deed tijdens de onderhandelingen en meer zorgde voor de olie tussen CDA en PVV. Die konden vervolgens samen uitvechten wat er wel en niet in het akkoord moest komen. De VVD was waarschijnlijk euforisch dat er uberhaupt sprake was van deze samenwerking.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87058714
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik had inderdaad al een aantal weken geleden vernomen dat de VVD amper mee deed tijdens de onderhandelingen en meer zorgde voor de olie tussen CDA en PVV. Die konden vervolgens samen uitvechten wat er wel en niet in het akkoord moest komen. De VVD was waarschijnlijk euforisch dat er uberhaupt sprake was van deze samenwerking.
Rutte is al lang blij dat hij premier wordt, de VVD dat ze weer mee mogen regeren en de grootste zijn. Ze zijn even vergeten dat ze juist de grootste wilden zijn om zo veel mogelijk invloed te hebben op het kabinetsbeleid.
pi_87058716
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:11 schreef axis303 het volgende:
Als, zeg maar, VVD'er op afstand, heb ik er even vluchtig door heen gekeken. Het komt toch over als een wat oud links akkoord. Het is wel duidelijk dat de PVV veel heeft gekregen. Toch teleurgesteld over de invloed van de VVD op dit akkoord. Geen echte hervormingen en harde ingrepen in het sociale stelsel, gemiste kans. Om toch niet geheel negatief te zijn, enkele positieve onderdelen:

* Combinatie van winstuitkeringen en een externe kapitaalstructuur in de zorg.
* Uitbreiding van het wegennet en het OV
* Invoering van leenstelstel in het onderwijs
* Intensivering van de combinatie bedrijfsleven/universiteiten
* Hoger collegegeld voor langstudeerders
* Afschaffing numerus fixus
* Doorstroming op de huurmarkt door hogere huur voor ¤43,000,- +

Moet de details nog eens goed doorlezen, ik zie ook dat het financieel kader nog vele maatregelen bevat.

Ben benieuwd.
Gezien ik een idee heb van je financiele achtergrond ben ik blij dat je er zo over denkt :Y) De positieve dingen die je opnoemt ben ik het ook wel mee eens maar vind ik eigenlijk meer vallen onder de noemer randzaken. Zoethouders om de echte problemen te verbloemen en door te schuiven naar een volgend kabinet.
pi_87058782
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat kon je ook wel heel duidelijk zien aan Rutte's gezicht en houding telkens wanneer hij voor de camera kwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 13:24:28 ]
pi_87059108
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:11 schreef axis303 het volgende:
Het is wel duidelijk dat de PVV veel heeft gekregen.

Ik krijg een beetje het idee dat Rutte en Verhagen een beetje 'bang' van WIlders zijn. Zo van, laten we hem maar aan boord houden dan krijgen wij in ieder geval niet de wagonlading stront over ons heen zoals bijv. de PvdA .
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87059181
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het idee dat Rutte en Verhagen een beetje 'bang' van WIlders zijn. Zo van, laten we hem maar aan boord houden dan krijgen wij in ieder geval niet de wagonlading stront over ons heen zoals bijv. de PvdA .
Ik denk dat een beetje bang wel een understatement is. Ze doen het in de broek voor hem. Rutte is al lang blij dat hij straks de baas in van Nederland. Dat akkoord zal hem een rotzorg zijn, zijn vrienden bij de VVD kunnen immers nu met 130 over de snelweg. Top toch? :')

Wilders zal op elk vlak hier gaan winnen en het verval zal alleen nog maar groter worden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:36:47 #122
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87059230
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:58 schreef CANARIS het volgende:
Niet zo negatief, de status quo betreffende de HRA is behouden (want de woningmarkt loopt zo goed, daar moet je niet aan "morrelen").

Toch een typisch VVD-campagnepuntje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87059266
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat een beetje bang wel een understatement is. Ze doen het in de broek voor hem. Rutte is al lang blij dat hij straks de baas in van Nederland. Dat akkoord zal hem een rotzorg zijn, zijn vrienden bij de VVD kunnen immers nu met 130 over de snelweg. Top toch? :')

Wilders zal op elk vlak hier gaan winnen en het verval zal alleen nog maar groter worden.
Ik ben serieus benieuwd wat de volgende verkiezingen en de daarop volgende regeerperiode ons gaan brengen. Er zijn nog steeds geen structurele oplossingen voor de zorg bijvoorbeeld en ik ben bang dat Wilders alleen nog maar groter worden, en hem zie ik ook niet even dat soort problemen oplossen.

Is misschien wel een beetje koffiedik kijken, maar veel goeds voorspelt het allemaal niet.
pi_87059322
Op sociaal-economisch vlak is het een zwak verhaal, de PVV-rem staat er duidelijk op, weinig serieuze hervormingen. Het veiligheid- en integratieverhaal is ok, maar daar heeft de PVV duidelijk haar eigen sausje overheen weten te gooien. Wat dat betreft had Klink gelijk. De PVV is de grote winnaar in dit akkoord, en daar was ik bang voor.

Deze CDA'er zou tegenstemmen als hij naar het congres had gekund.

Moet wel zeggen dat ik het een duidelijk verhaal vond, zitten ook bestwel een hoop maatregelen in die zullen aanslaan bij 'het volk'. Wat dat betreft knap gedaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door marcodej op 01-10-2010 13:45:48 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87059466
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik ben serieus benieuwd wat de volgende verkiezingen en de daarop volgende regeerperiode ons gaan brengen. Er zijn nog steeds geen structurele oplossingen voor de zorg bijvoorbeeld en ik ben bang dat Wilders alleen nog maar groter worden, en hem zie ik ook niet even dat soort problemen oplossen.

Is misschien wel een beetje koffiedik kijken, maar veel goeds voorspelt het allemaal niet.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Wij moeten als land bezuinigen en dat doen we op allemaal verschillende manier, maar niet op constructieve manieren om het echt op te lossen. 6 van de 18 miljard moet worden bezuinigd op de kleine overheid. Dat kan zoals ik al eerder zei vergeten worden. Lees de kranten of analyses van economen of andere maar door. Voor de rest lees en zie ik overal op tv, fora, nieuwssites dat mensen tevreden zijn met dit akkoord. De PVV'er heeft volgens mij geen enkel besef wat dit regeerakkoord doet en zal straks alleen nog maar meer klagen dat na dit 'zoet' er weer zuur zal komen. Bizarre kortzichtigheid? :{

Er hoeft maar 1 verkeerde scheet over te waaien uit de financiele wereld en Nederland ligt weer op z'n gat. Met zo'n beleid als deze zal de afstand tussen rijk en arm alleen maar worden vergroot wat alleen maar de polarisatie zal vergroten. En welke partij heeft daar veel voordeel aan? Wilders natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')