Nee hoor, ik heb er vorige keer gewoon alle haaksels uit het laatste topic ingegooidquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Yachiru het volgende:
Heb ik er niet teveel plaatjes in gepropt?Ik kon niet zo goed kiezen..
Daarom maar even wat kleiner gemaakt, hoop dat het geen problemen heeft met laden!
En nu ga ik ook écht slapen
quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb er vorige keer gewoon alle haaksels uit het laatste topic ingegooid
Farbe: 0105 maar vind ik wel erg gebroken wit hoor. Diegene die boven de echte witte (tussen zwart en lila) ligt is net iets meer naar beige, dat is Farbe: 0130.quote:Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie Bunny weer hoor! Ik had bij mijn onlangs gehaakte bunny te pootjes iets korter gemaakt (was het een beetje zat dat gepiel...) maar zo ziet hij er wel echter uit. Die oren vallen helemaal niet op joh!
Oh, die catania-pakketten... *jaloers!!! *
Nog even een vraagje daarover, Lyssa, ik ben op zoek naar het nummertje van de kleur die je op de foto tussen de caramel en blauw hebt liggen (beetje gebroken wit maar meer richting beige... 3e kolom, 4e van onder)... Zou je es kunnen kijken welke dat is? Die is volgens mij ideaal voor mijn southpark-poppetjes... En aan gezien ik toch niet zo snel meer in de goeie winkel kom (waarom moest mijn werk verhuizen) moet ik hem misschien maar effe online bestellen...
Ik zit nog op werkquote:Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is t nog gelukt lyssa?
Ik zou gewoon waar ik was gebleven verdergaan. Dan zou t ook wel goedkomen denk ik.
Mn kat is af, op zn gezichtje dr op maken na. Dus jeej.
Ik stap nu in de auto naar huisquote:Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ow sorry, bijna klaar hopelijk?
Ik kan vanavond lekker aan mn panda beginnen, jeej.
Ik heb meestal zoiets wtf.. hoe werkt dit patroon in godsnaam en dan ziet het uiteindelijk vaak juist heel tof uit, van die patroondingetjes waar ik noooit aan zou denken als ik zelf iets zou ontwerpenquote:Op woensdag 29 september 2010 20:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jullie zijn wel van de meets he?
Mn pandahoofd is af en zn lijf half.
Hebben jullie ook weleens halverwege t idee dat het nergens op lijkt en nooit wat kan worden en dat t uiteindelijk wel meevalt?
Dit is niet jouw foto? Ik blijf het ook lastig vinden met die schema's en japanse teksten. Maar jij ook dan ook flink snelquote:Op woensdag 29 september 2010 20:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dacht dat ik erg was met dingen neit meteen afmaken. maar jij kan er ook wat van.
Mn lijf wordt veel te kort, terwijl ie toch best lang is.
[ afbeelding ]
Die van mij is nog lang niet zo. Echt zo stom.
Maarja ben zon iemand die gewoon een paar rijtjes extra doet.
Maar dat moet ik dan wel bedenken voor ik t zwart doe en t wit afhecht.
Hmm, ik ga wel een nieuw project zoeken.
Oh en als je toch eens goed kijkt heb je toch al wat meets meegemaaktquote:Op woensdag 29 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:
ik dacht al, die foto is van 9 september 2008 (of 8 september 2009, dat weet ik nooit als het niet in Nederland is...) en ik dacht alvoor het snelle werk...
CAP? ik heb iets gemist...zucht...
en van de meets zijn...ik vind het wel gezellig, maar ik loop niet alle meets af die er zijn hoor
ik heb pas 1 officiële meet gehad (de vorige haakmeet) en 2 minimeets... (bij de eerste heb ik mijn man leren kennen...
en bij de tweede Asyniur
) ow ja, ik ben ook 2 keer meegeweest naar een meet, maar meer als aanhang dan voor mezelf. ik weet daar dan ook niet heel veel meer van...
Uhm, heb je er rekening mee gehouden dat ze de rijen waar je steeds eenzelfde aantal vasten haakt, dus niet meerdert of mindert, niet in het schema zetten? Je kunt het in het lijstje zien, er staat bij dit patroon een soort langgerekte S, en soms staat er niks.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dacht dat ik erg was met dingen neit meteen afmaken. maar jij kan er ook wat van.
Mn lijf wordt veel te kort, terwijl ie toch best lang is.
[ afbeelding ]
Die van mij is nog lang niet zo. Echt zo stom.
Maarja ben zon iemand die gewoon een paar rijtjes extra doet.
Maar dat moet ik dan wel bedenken voor ik t zwart doe en t wit afhecht.
Hmm, ik ga wel een nieuw project zoeken.
ow, dat klinkt ook leukquote:Op woensdag 29 september 2010 21:45 schreef trui het volgende:
CAL= crochet along volgens mij. (met z'n allen tegelijk aan eenzelfde project haken)
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh en als je toch eens goed kijkt heb je toch al wat meets meegemaakt. Ik heb nog nooit een meet gedaan. De vorige haakmeet wilde ik wel maar kon ik niet, maar nu kom ik wel hoor! Ben wel benieuwd naar de echte gezichten achter de avatars
dat laatste, bijv. zo'n lucy-ripple-deken, of de granny stripes, de lucy-bag, etc. zie 't lucy-forum op ravelry.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef mijsje het volgende:
ow, dat klinkt ook leukstuur je het dan door, of maakt iedereen een eigen item dat hetzelfde is?
Vorige meet wilde ik wel maar kon ik nietquote:Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh en als je toch eens goed kijkt heb je toch al wat meets meegemaakt. Ik heb nog nooit een meet gedaan. De vorige haakmeet wilde ik wel maar kon ik niet, maar nu kom ik wel hoor! Ben wel benieuwd naar de echte gezichten achter de avatars
gekkie niet meer durven. Das toch nergens voor nodig! Je bent een goed mens, en dat zien anderen echt wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef AnitraX het volgende:meets
dankzij meets veel leuke mensen leren kennen. Man, beste vriendin. En zoveel meets heb ik niet gedaan, OUD, FOT, LIF/lush en het is altijd leuk en gezellig. Maar durf niet meer zo goed
![]()
Lijnloos leuk die spaarpot!
Nieuw boekje van christel krukkert wil ik ook hebben!
Ow wat schattig! Ik denk toch maar dat ik mee ga doen deze keer(las nu net pas je bericht op ravelry, sorry!).quote:Op donderdag 30 september 2010 07:48 schreef Lyssa het volgende:
Het is een CrochetALong van Dawn Toussaint, waar ook Padma vandaan kwam. Deze keer is het Manuel the Monkey! http://dawntoussaint.blog(...)g-manuel-part-1.html
[ afbeelding ]
Geen losse onderdelen die aan elkaar gemaakt worden. Het bestaat uit 4 posts, elke woensdag en zaterdag. Gisteren was dus de eerste post voor de pootjes en het buikje. (Er is ook een group op Ravelry: http://www.ravelry.com/groups/cal-with-dawntoussaint)
Het eindresultaat zie je dus pas als je zelf ook bijna zo ver bent.
Zo blauw als een aap!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Lyssa het volgende:
Nee hoor, ze vind het juist alleen maar leuk als je met eigen dingen experimenteert, mijn kleuren zijn ook anders (caramel voor de handjes/voetjes en een bruine kleur voor de rest). Volgens mij ging er iemand zelfs voor blauw
Nee, voor mijn zusje van (bijna, morgen dus) 22, haha!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:34 schreef mijsje het volgende:
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig...)
ben wel benieuwd naar een fotootje...
Ik heb ook de vorige gemaakt toen ie al compleet was hoor!!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Oh dat CAL is wel leuk.... maar daar ben ik te chaotisch voor denk ik. Ik haak wanneer het lukt en tijd er voor is, dus dan wordt het al lastiger...
Heb wel weer een bolletje catania gescoord net, voor het gezicht van de southpark-poppetjes... dus kan ik daar eindelijk mee aan de slag... of zal ik eerst een troetelbeer maken? Moeilijk, keuzes.....
Ja vind ik mooiquote:Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef trui het volgende:
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:41 schreef Yachiru het volgende:
Hč bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo..![]()
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg..
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*knuffel*
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?
*knuffel*
Dat stootte mij ook even voor de borst, maar nu bedenk ik maar dat ik er oneindig veel slofjes mee kan maken, en inmiddels zou ik zelf ook wel wat kunnen variëren op het patroon. Een goed basispatroon dus, en dat is me best wat waardquote:Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef appelfan het volgende:
Leuke slofjes Ladyblack!
Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
Bij de hdc en de dc's? Ik wil wel een closeup foto maken van de zooltjes, dan kun je even bekijken hoe het eruit moet zien. Als je in beeld hebt hoe het in elkaar steekt is het eigenlijk heel makkelijkquote:Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
oeh.... doe es linkje naar dat boej?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk!Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa!
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:quote:Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?
*knuffel*
Pokémon Crochetquote:Op donderdag 30 september 2010 20:50 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
oeh.... doe es linkje naar dat boej?
Jip!quote:Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:
[..]
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:
[ afbeelding ]
dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...
-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd...ik ben benieuwd naar je resultaat!
Die oortjes zijn inderdaad ook driehoekig ja! Weet je wat nou zo stom is? Ik heb ze hier liggen, gehaakt en al maar ik dacht daar pas later aanquote:Op donderdag 30 september 2010 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij(en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)
Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt!
Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe
die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt
*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!
Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha(=8 puffy-stitches = nog helemaal niks
)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
Tnx!!! Die wolfdreamer/off the hook kende ik al wel idd... heeft ook leuke dingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde?
Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
Het is denk ik de twintigste cactus die ik haak. Probeer wel andere amigurimi, maar die worden nooit helemaal perfect....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef phluphy het volgende:
Wat een geinig ding Arual!![]()
Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie!
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen
Maar al je cactussen blijven erg cute Arual!
wat ik altijd doe, is nieuwe rondequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed
Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
Jellyfish is goed te doen! Alleen een rond lijfje en dan de tentakels die juist wat af moeten wijken van elkaar?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:04 schreef _Arual_ het volgende:
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes...En ook met mijn dekentje toen, trouwens.
Iemand tips voor asymmetrische amigurumi?
dan moet je de eerste vaste in t gat doen waar de losse aan zit en niet de volgendequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Jellyfish is goed te doen! Alleen een rond lijfje en dan de tentakels die juist wat af moeten wijken van elkaar?
Ik maak sowieso altijd gebruik van stichmarkers. Maar de losse aan t begin en slipstitch aan het einde komt nooit mooi uit. Ik krijg ook altijd een soort van streep diagonaal oid.
ik heb veel onderste blaadjes klaar, ga dit weekend beginnen met de bovenste blaadjesquote:Ynske, hoe is het met je orchidee?
Ik ga het eens proberen! Thnx! En ik ben benieuwd naar het resultaat van de orchidee!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan moet je de eerste vaste in t gat doen waar de losse aan zit en niet de volgende
[..]
ik heb veel onderste blaadjes klaar, ga dit weekend beginnen met de bovenste blaadjes
Jellyfish!!! Die is ook leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Jellyfish is goed te doen! Alleen een rond lijfje en dan de tentakels die juist wat af moeten wijken van elkaar?
Ik maak sowieso altijd gebruik van stichmarkers. Maar de losse aan t begin en slipstitch aan het einde komt nooit mooi uit. Ik krijg ook altijd een soort van streep diagonaal oid.
Ynske, hoe is het met je orchidee?
Bij diegene die ik heb gemaakt, maakt het niet uit hoeveel tentakels je doet. Ik had er 28, de dame van wie ik het idee had, had er 33 op ravelry waren er dames met minder. Net wat je zelf wilt en wat er past op de bodemquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Jellyfish!!! Die is ook leuk inderdaad.
Maar ik slaagde er ook al in om bij een octopus pootjes over te houden. Nu is het een sectopus.
Oh, dat is ook handig! Ik heb nu 4 projecten liggen die niet af zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef mijsje het volgende:de haaknaald die ik heb gebruikt voor een project dat ik niet meteen af heb gemaakt, draai ik om in het haaknaaldenmapje. meestal ben ik hoogstens met 2 dingen tegelijk bezig (qua haken) en dan zie ik het aan de omgedraaide haaknaald. de andere zit dan namelijk bij het haakwerk dat ik ook nog niet af had...
wel weer helemaal bijgekomen Yachiru?
Hier voor de deur liggen al blaadjes op de grondquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:39 schreef Yachiru het volgende:
Balen Inu, niet fijn hč!Kan echt merken dat het herfst is, zoveel verkouden en zieke mensen!
\
ik heb er ook gemaakt die hier op lijken maar t ligt echt aan de wol die je gebruikt of je de 8 nodig hebtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jip heb ik ook gemaakt, die was zo leuk.
Ik heb koude voeten en te lui om naar boven te lopen dus ik dacht zal eens kijken voor slofachtige dingen.
http://www.garnstudio.com(...)=121&d_id=14&lang=nl
Die zijn wel leuk, alleen naald 8, en laat ik die nou niet hebben.
hecht je dan af met knoopjes?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb er ook gemaakt die hier op lijken maar t ligt echt aan de wol die je gebruikt of je de 8 nodig hebt
die van mij zijn met 6 gemaakt
maar t loopt in t begin best pijnlijk met de knoopjes onder de voet vond ik...
nee niet afgehecht met knoopjesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:08 schreef mijsje het volgende:
[..]
hecht je dan af met knoopjes?dat lijkt me inderdaad niet prettig lopen dan, zeker als je al op krukken loopt, dan wil je niet ook nog eens pijn in je goede voet...
ow, dat bedoelde je... ja, dat kun je inderdaad minder prettig vinden zitten... en wat als je een dubbele bodem maakt? dus eerst een bodem, afhechten, een nieuwe bodem en waar de vorige keer is afgehecht, de delen op elkaar leggen en vanaf daar weer verder gaan met 1 slof, waarbij je de beide delen aan elkaar maakt... snap je me? volgens mij veert dat iets meer, en heb je minder last van de "knoopjes"...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee niet afgehecht met knoopjes
maar wat je met haken doet is eigenlijk ook knoopjes maken, dus plekjes waar je 3 draadjes om elkaar heen hebt iod. en dat voel je aardig goed.
nee nu helemaal geen sloffen aan, alleen hoge schoen op goede voet voor steun, andere voet warme sok
ow ja, photobucket...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja ik had dus ook geen vilt en dat is ook zon gedoe vind ik.
Maar wel grappig dat jij t dan anders hebt gedaan, gewoon rond toch? terwijl ik m dubbel heb gedaan.
[ link | afbeelding ]
Bedoel je die?
Zo lekker om te haken zijn die, de middelste is de gewone maat, grote en kleine heb ik daarvan afgeleid(dubbel en de helft)
En tis photobucket, geen picasa, al is dat ook wel een idee natuurlijk.
www.hobbydoos.nl heeft deze:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:45 schreef Inu het volgende:
Ik ben mn naald 5 kwijtgeraakt en nu wil ik graag zo'n leuke glitternaald ipv een suffe grijze, maar waar kan je die halen?
Ik had ook idd even verder gekeken en was ook verliefd geworden op die schattige poezelsquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bedoel je die?
Zo lekker om te haken zijn die, de middelste is de gewone maat, grote en kleine heb ik daarvan afgeleid(dubbel en de helft)
Ik had hem al een poosje in m'n queue op ravelryquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zal ik dan maar zo lief zijn even het linkje op te zoeken?
Oh, mijn bamboe naald heeft wel een vlak stukjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:57 schreef mijsje het volgende:
wat ik wel een nadeel vind bij glitternaalden en bamboenaalden, is dat ze helemaal rond zijn. ik vind dat vlakje bij metalen naalden zo prettig om vast te houden...
zo'n ergonomische?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef phluphy het volgende:
Ik had toevallig net besteld bij hobbydoos.nl en zag toen dus ook die glitternaalden.
Ik heb er nu zo één met een dikker handvat besteld, zoals trui ze volgens mij gebruikt.
Gewoon om eens te testen hoe dat in de hand ligt.
die gebruik ik ook, dikkere en dunnere heb nu eenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:31 schreef mijsje het volgende:
[..]
zo'n ergonomische?die schijnen veel mensen inderdaad heel fijn te vinden... ik heb er eens een geprobeerd bij de vorige haakmeet, maar vond m'n metalen naalden toch wat fijner vasthouden...
Misschien verschillende merken? Ik heb 3,5 en 4,5 van bamboe en allebei met vlak stukje... Niet zo duidelijk als bij de metalen haken, maar tochquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:30 schreef mijsje het volgende:
ow, en inderdaad Whoopdidoo, engelse dc's zijn vasten...(zou echt wat voor mij zijn, niet goed kijken en dan zo met stokjes aankomen...
)
ik heb maat 3.0 van bamboe, misschien was dat dan te dun/klein voor een vlak stukje? ik zie het nergens op foto's terug...
patser!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
die gebruik ik ook, dikkere en dunnere heb nu een
1.25
1.50
3
3.5
4
4.5
5.5
6
allemaal ergonomische
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of speciaal daarvoor aan de kinders...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:37 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, wat een snoezige prachtige slofjes! Inderdaad veel te mooi om weg te geven. Je zou er je voeten voor bijsnijden
Inu en Yachiru, beterschap! En Ynske natuurlijk ook. En wie ik verder nog vergeten heb.
dit waren die sloffenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:43 schreef mijsje het volgende:
[..]
ow, dat bedoelde je... ja, dat kun je inderdaad minder prettig vinden zitten... en wat als je een dubbele bodem maakt? dus eerst een bodem, afhechten, een nieuwe bodem en waar de vorige keer is afgehecht, de delen op elkaar leggen en vanaf daar weer verder gaan met 1 slof, waarbij je de beide delen aan elkaar maakt... snap je me? volgens mij veert dat iets meer, en heb je minder last van de "knoopjes"...
[..]
ow ja, photobucket...![]()
jaaaaaaaa, die! zo schattig zo samen!![]()
en m'n oortje van Jip heb ik inderdaad als rondje gedaan.zo doet iedereen het anders. bij mijn ravelry van Jip, heeft iemand gereageerd die Jip ook heeft gemaakt, en die heeft het ook weer anders gemaakt dan jij en ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:06 schreef mijsje het volgende:
heb je al een fotootje van je Jip?vind ik zo leuk....
![]()
omdat ik nog steeds helemaal verliefd ben op Jip, hier nog een keer de mijne:
[ afbeelding ]
Nee johquote:
Mijn handen werden heel snel warm toen ik ze aandeed. Maar dat was wel binnen, ben wel een koukleum dus m'n handen zijn binnen meestal ook koud.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:21 schreef EsseEi het volgende:
hahaha ooh oke...vooruit dan maar;)
Maar gaaf die winterset!:D mooie kleuren!
zijn zelfgehaakte wanten/handschoenen warm? Ik heb nu handschoenen van de V&D met heerlijk lange arm dingen, maar m'n vingers bevriezen alsnog in de winterEn m'n mouwen zijn altijd te kort dus moet wel lange arm dingen hebben, maar als ik ze zelf maak....
waah, wat leuk! de streepjes?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:13 schreef Lishe het volgende:
TRUI! Trui! Ik ben na het zien van de handschoentjes aan het haken geslagen. En nu kan ik niet meer stoppen. Vandaag 1 paar ge(m)haakt, nu met paar begonnen voor kind2. Dank voor het idee!
Dat is zeker een groot kleurverschil! Maar ik vind ze erg gaaf! Wat voor haaknaald heb je gebruikt? Mijn grootste is 5 en ben op zoek naar een grotere die ik voor meerdere dingen kan gaan gebruiken!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:37 schreef trui het volgende:
de baretten ondersteboven (maar in sterk vertekende kleurstelling):
[ afbeelding ]
hier zie je de kleur van de grotere wat beter.
[ afbeelding ]
dus je zat op de 37 euro, en toen ben je verder naar 50 euro gegaan om een korting van 5 euro? dus als je was gestopt op 37 had je 8 euro bespaard eigenlijk?...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee joh![]()
Ik zal t uitleggen.
Het spul dat ik wilde hebben was afgeprijsd naar 0.99
Dus...ging ik bestellen en toen zat ik op de 37, en bij 50 krijg je 10% korting.
En we hadden nog geld van dingen die we hadden verkocht(mn moeder en ik)
Dus het heeft me niets gekocht![]()
En nu maar wachten tot ie komt =(
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:35 schreef EsseEi het volgende:
haha mooie berekening Mijsje, mensen zijn best wel manipuleerbaar/vatbaar voor kortingen
(Al is veel garen en dingen kopen natuurlijk ook gewoon heel leuk dus snap ik dat best!)
Leuke baretten Trui!Maat lijkt me ook lastig...maar er is een soort van "regeltje" met elastiek, weet 1 van jullie die? Dat je elastiek 1/8 kleiner moet maken dan de rand ofzo....(voor het geval mijn muts in wording te wijd gaat zijn enzo)....anders kan ik het altijd nog aan een vriendin vragen die ermee kwam
je vergeet dat ze nu die spullen ter waarde van 13 euro bij heeft. die had ze vast tóch een keer nodig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:26 schreef mijsje het volgende:
[..]
dus je zat op de 37 euro, en toen ben je verder naar 50 euro gegaan om een korting van 5 euro? dus als je was gestopt op 37 had je 8 euro bespaard eigenlijk?...
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:37 schreef trui het volgende:
de baretten ondersteboven (maar in sterk vertekende kleurstelling):
[ afbeelding ]
hier zie je de kleur van de grotere wat beter.
[ afbeelding ]
De duim is idd ook terugklapbaarquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:26 schreef mijsje het volgende:
[..]
dus je zat op de 37 euro, en toen ben je verder naar 50 euro gegaan om een korting van 5 euro? dus als je was gestopt op 37 had je 8 euro bespaard eigenlijk?...
mooie baret Trui, ik wil ook zoiets nog eens maken... maar de maat lijkt me inderdaad lastig... het moet precies om je hoofd vallen, te strak voelt niet fijn, maar te los kan afvallen...
TD, wat leuk! mooi setje!zag ik nou dat de duim ook terugklapbaar is?
gaat goed Lyssa, en een kniesoor die gaat letten op hoe de pootjes vastzitten!
het lag niet alleen aan de naald hoor, ik heb ook andere wol gebruikt voor de kleine. kom even niet op de naam, maar dat was heel mooie gemengde wol.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef mmascha het volgende:
trui!
Wat een verschil zeg tussen naald 7 en 8. En wat een kleurverschil. Ik vind het wel een erg leuk model.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:15 schreef TwistedDarling het volgende:
Veel leuke dingen weer gezien. Heb een poosje niet meegepost, druk met studeren weer. Maar ik lurk tussendoor gewoon mee natuurlijk, en qua haken heb ik in de avonden ook niet stilgezeten.
Winterproject voor vriendin is af.
Een hele lange sjaal, een muts en een paar wanten. Flapjeswanten zijn ze gedoopt, want de vinger- en duimgedeeltes zijn aan de onderkant open, zodat je ze om kunt flappen en zo een vingerloze want hebt.
Een beetje dit idee: http://www.ravelry.com/patterns/library/podster-gloves
Eerste probeersel van de want (afmetingen waren niet helemaal goed, dus opnieuw gedaan), om even het flap-idee over te brengen
[ afbeelding ]
Eindresultaat, met een knoopje op de rug van de wanten om het flapje vast te kunnen maken, met het lusje bovenaan het flapje
[ afbeelding ]
zooooo lang is de sjaal
[ afbeelding ]
k denk dat als je hier een gil geeft daar vast aan te komen isquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:11 schreef Lyssa het volgende:
Welkom pannenkoeken
Met de dikke garen van Zeeman haak ik altijd met een 3,5 of 4 mm haaknaald, met katoen (Catania gebruik ik meestal) zit ik meestal rond de 2,5/3.
Sowieso is een lapje goed om mee te beginnen, wat verschillende steken maken. Als je volgens een patroon aan de slag gaat (Engelstalig) let er even op dat je weet of het engels of amerikaanse termen zijn! (Zie tabel in de eerste post van het topic)
Ben je al bekend met Ravelry.com? Een handige site vol patronen!
Ik zag trouwens vandaag bij de pipoos een nederlands vertaalde versie liggen van een boekje over kleine hondjes haken, die ik in het Japans op picasa heb zien staan. Ook met de schema's, dus mocht ik er ooit niet uitkomen is dat misschien nog wel handig om die aan te schaffen ter vergelijking en ter oefening!
Schattige muffins!
En heerlijke winterset TwistedDarling
ben je er al uitgekomen? als je nog hulp nodig hebt, gewoon ff gillenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:42 schreef Saffier het volgende:
Ik probeer weer aan te haken hier. De zin is er ruim, alleen overheerst slaap de laatste tijd nogal
Trui wat een leuke baretten
Ik zal eens kijken of ik de projektjes die ik afgelopen maanden heb gehaakt hier kan laten zien, moet ik er eerst foto's van maken.
Ik heb van mijn moeder 1 bolletje garen gekregen van 350 gram, een superbol dus en wil daar een poncho van maken in maatje baby. Ik zag in een ouder topic dat ravelry patronen heeft (ik zoek gewoon het patroon voor 2 rechthoeken, nu weet ik ook wel hoe ik ene rechthoek moet haken maar het gaat me om de maten) maar op de een of andere manier lukt het mij niet om in te loggen en of lid te worden van ravelry. Wie kan me verder helpen?
Op Drops kom ik alleen poncho's voor baby's tegen die zijn gebreid en dat kan ik echt niet.
ik zou juist of met een wolletje van de wibra beginnen of met iets meer richting katoen. dat lekker glijd in de hand.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:27 schreef StefanieV het volgende:
Ik dacht gehoord te hebben dat de haaknaalden van de Zeeman niet overeen komen met de nummers die meestal bij een patroon staan. Maar ik weet het niet hé, ik heb mijn haaknaalden niet bij Zeeman gehaald.. Garen kan wel dacht k, ik heb er op gelet dat het dik genoeg was, want te dun is echt moeilijk om te haken.
als je de beginbeweging doorhebt is t niet moeilijk om te leren, idd filmpje erbij dan, afspelen stoppen proberen nog eens kijkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:49 schreef Pannenkoeken het volgende:
Tnx allemaal!
Ik ga komende week snel langs de zeeman. Hoop dat ik maandag al kan gaan! Beetje jammer want ben pas rond half 6 thuis doordeweeks en om 6 uur gaat de zeeman dicht. Behalve op donderdag, maar zo lang wil ik niet wachten.
Ik zal eens kijken of er een wibra in de buurt zit ynske!
Ik ga YouTube filmpjes kijken om het te leren. Is het erg lastig? Ik ken nl. niemand in mijn directe omgeving die het me even zou kunnen leren. Maar geloof dat meer mensen het via YouTube geleerd hebben hier (lurk al een tijdje mee) dus hoop dat het mij ook lukt.
Ga morgen eens op raverly kijken.
Ik ga denk ik eerst gewoon maar zelf proberen of het me luktquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je de beginbeweging doorhebt is t niet moeilijk om te leren, idd filmpje erbij dan, afspelen stoppen proberen nog eens kijken
waar woon je ergens? misschien iemand in de buurt die je wat kan/wil lenen?
Hoe kom je aan die stitch marker? Hier verkopen ze die nergens..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:56 schreef Lyssa het volgende:
Wat een toffe JigglypuffHij is echt leuk gelukt!
Hier mijn apepootjes van Manuel, het is echt rot om die pootjes op de juiste manier aan te naaien (met de duimen aan de goede kant), ik heb het gisteravond 5 keer gedaan en steeds los gehaald, nu nogmaals geprobeerd en nu laat ik het maar zo!
[ afbeelding ]
och die arme kleine... was ze wel gauw stil en lekker aan het slapen gisteren?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:23 schreef Saffier het volgende:
Trui ik reageer later even op je pm, kleine wil nu alleen maar huilen tnx. Mijsje ik heb het al zo vaak geprobeerd zonder resultaat. Ik kijk vast ergens overheen.
dat verschilt ook per stad, de ene stad heeft op de laatste zondag, de andere op de eerste zondag...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:56 schreef EsseEi het volgende:
haha ow das balen die koopzondag, ik ben er zo aan gewend dat de winkels altijd op zondag open zijn(rotterdam en den haag) dat ik nooit weet of het nou de eerste of de laatste zondag van de maand is...of verscheelt dat ook weer per stad?
*verwend nest:P*
Net nog beginnetje gemaakt met haken van aardbeien1 helemaal af en 2 alleen het rode deel. Wil er 5 ofzo...maar geen zin meer
moet morgen werken dus kan vanavond ook niet te lang door gaan.
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die stitch marker? Hier verkopen ze die nergens..
Klopt daar heb je ze ook. Die zijn erg prettig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...
quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:46 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Klopt daar heb je ze ook. Die zijn erg prettig.
Ik heb die gekocht in Engeland, omdat al mn andere het aan het begeven waren (ze waren van mn moeder, dus ook al heel erg oud) Pipoos heeft alleen van die gigantische breivisjes.
prima!quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:12 schreef trui het volgende:
ik zal de mensen die volgens de doodle-lijst komen nog wel even PM-en van de week met adresgegevens OK?
zullen we de begintijd op (ongeveer) 13.30u vaststellen?
Ik heb dezelfde, de handwerkwinkel hier in de stad verkoopt ze.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...
-klik-
het zijn niet helemaal dezelfde als die Lyssa heeft, maar wel hele fijne ook in gebruik
Dat deed ik ook idd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:46 schreef Inu het volgende:
Ik gebruik gewoon veiligheidsspelden....
Volgens mij heeft De Greef in Helmond wel steekmarkeerders
Ja, ik vind ze echt heel erg handig. Het is in het begin misschien even lastig om ze vast te maken, maar als je de handigheid eenmaal hebt dan wil je niet meer anders, ik niet in ieder geval!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:57 schreef StefanieV het volgende:
Ik wil het nieuwe boekje van Christel ook, maar heb nog maar net het eerste gekocht dus zal nog wat wachten :-)
Zijn die stitchmarkers trouwens handig Yachiru? Want ik heb nu ook deze die open zijn en die vallen er idd af en toe uit bij mij..
Da's knap klotequote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Ynske het volgende:
nog 2 weken en ik heb weer volop tijd om te hakenwerk houd op, druk op zoek naar nieuw werk
"Ovaal"?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
dan heb je een soort langwerpig 'rondje' maar geen rondje dus maar langwerpig.
Het is zondag ja.quote:
Herkenbaarquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Het is zondag ja.
En ik laat mn hersens altijd op t station in Leiden.
Dus vandaar =)
oow ik ben nog 2 dagen vrij<3 echt vrij niet niet lekker dus ik blijf maar thuis, maar echt vrij.
Jaaa die snap ik!! Thnxquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Je haakt 10 lossen, en dan nog eentje extra, dan doe je in elke losse een vaste(dus tien) en ook aan de andere kant als het ware van het rijtje, dan heb je een soort langwerpig 'rondje' maar geen rondje dus maar langwerpig.
En dan ga je gewoon verder in rondjes.
yep, zit lekker, ligt er wel aan of je vast of losser haaktquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooi gedaan Ynske! Past hij ook goed?
[..]
Da's knap klote
Jeej!quote:
Ow gelukkig! Alleen liggen er bij mij ook allemaal plastic tasjes met net niet af dingen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef StefanieV het volgende:
Whoopdidoo, is idd het konijn :-) Moosje is de kat en die komt later haha En ik ben ook erg hoor, 2 bakken met wol en boven nog 3 dozen staan
sabine, ooh zo bedoel je, ja moet je niet aan mij vragen, ik kan geen granny square maken :-)
Ik kan ze wel maken, heb er geen tijd voor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Denk dat je moet wachten tot er granny square haaksters zijn, stefanie geeft net aan ze niet te maken. Zelf maak ik ze ook niet.
Is het geen optie om het zelf te leren?
Ik heb ze aan elkaar gemaakt tijdens het haken? Ik heb dus eerst dat caramelkleurige gemaakt en als je dat stukje klaar hebt vanuit daar kleur gewisseld en de rest gemaakt. Waarbij de eerste ronde door de voorste lussen alleen is en dan de tweede ronde de achterste, en vanuit die laatste ronde ga je gewoon rondes door met hetzelfde aantal zodat je 3D gaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:04 schreef mmascha het volgende:
Lyssa! Help!![]()
Ik haak de CAL aap. Nu moet ik de pootjes vastmaken maar ik weet niet zo goed hoe. Of het buik gaat met de lelijke kant buiten of ik krijg een rand aan de buitenkant ipv de binnenkant. Hoe doe jij dat?
Edit: ik heb op dat blog al iets meer uitleg gevonden. Ik denk dat het zo gaat lukken.
Ownee, toch niet. Het is het deel waarbij je met het lijf verder gaat.
ik denk dat de combi, dyslexie, engels patroon, weinig tijd om dr echt voor te gaan zitten en startende haakster gewoon niet ideeal is...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?
zit nog op t werk, collega zou me thuis droppen, en tis einde van de maand.....
had dus toch t haakwerk mee moeten nemen...
Ik moest de pootjes aan de buik vast maken. Pootjes moest je eerst los maken, 4 stuks en dan het buikje en daar dan weer de pootjes aanvast. Maar het is me inmiddels gelukt. Maar het viel niet mee, pff.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:01 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik heb ze aan elkaar gemaakt tijdens het haken? Ik heb dus eerst dat caramelkleurige gemaakt en als je dat stukje klaar hebt vanuit daar kleur gewisseld en de rest gemaakt. Waarbij de eerste ronde door de voorste lussen alleen is en dan de tweede ronde de achterste, en vanuit die laatste ronde ga je gewoon rondes door met hetzelfde aantal zodat je 3D gaat.
Jij hebt de onderdelen losgemaakt? Je zou het eventueel gewoon aan elkaar kunnen haken door door 4 lussen te gaan en dus de steek als randje erop.
Oh dat stuk bedoelde jequote:Op zondag 3 oktober 2010 20:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik moest de pootjes aan de buik vast maken. Pootjes moest je eerst los maken, 4 stuks en dan het buikje en daar dan weer de pootjes aanvast. Maar het is me inmiddels gelukt. Maar het viel niet mee, pff.
En Sabine, vragen staat hier vrij hoor! Ik ben wel benieuwd of het je allemaal lukt en het resultaat willen we hier graag zien!
de zeeman in Nederland had in iedergeval fluffy-wol. verder gewoon in hobbyzaken/handwerkzaken denk ik...quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:13 schreef StefanieV het volgende:
Trouwens, nog een vraagje. Ik zou graag dat schaap willen maken van Christels eerste boekje, maar heeft iemand een tip waar ik die fluffy wol kan halen? Ik zou echt niet weten waar ik het hier moet gaan vinden..
Oke, dat klinkt wel vrij logisch inderdaad. Ligt natuurlijk ook aan de steek die je gebruiktquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:39 schreef mijsje het volgende:
dat ligt eraan wat voor muts je wil maken, welke wol je hebt gekocht, welke haaknaald je gebruikt...
ik heb een schelpjes/golfjes muts gemaakt, en daarvan kun je er zeker twee uit een bol Royaal van de zeeman halen...
het hangt inderdaad zeer af van 't patroon, van de dikte van garen & naald, maar ook van de grootte van je bol. er zijn bollen van 50g, maar ook van 100g.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
Even een beginners vraagje.
Ga als ik me wat meer in kan leven in jullie projecten (lees zelf kan haken) wat actiever reageren op jullie posts.
Maar wat ik me ineens afvroeg. Hoeveel kun je nu eigenlijk haken met een zo'n bolletje wol? Gewoon even voor mijn beeldvorming
. Bijvoorbeeld een muts ofzo. Kan dat uit een bolletje wol? Of kun je meerdere mutsen daaruit halen?
oeh, dat is handig, dat wist ik nog niet eens...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:30 schreef Inu het volgende:
Je kunt op Ravelry ook zoeken op lengte, dus als je 1 bol hebt van 100 meter oid kun je dat invoeren en dan krijg je alle patronen die max zoveel nodig hebben
je hebt pm, wil je evt. Wel helpenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:54 schreef -sabine- het volgende:
Stel dat jullie een granny zouden maken van 10x10, hoeveel moet ie dan kosten?
Ik denk er over om die te gaan gebruiken om jurkjes te naaien om ze vervolgens te verkopen in mijn winkel.
Iemand een suggestie?
Katoen verzorg ik dan zelf.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:18 schreef Vicky het volgende:
Help!
Mijn zusje is een schaapje aan het haken en het koppie moet zo worden:
[ afbeelding ]
Dit is het patroon:
[ afbeelding ]
We komen er samen niet uit. Kan iemand misschiej uitleggen hoe we moeten haken?
Ik heb een look-a-like op mijn tafeltje:quote:
En als je nu gewoon hetzelfde maakt als wat je voor het hoofdje hebt gemaakt, maar dan met 1 of 2 steken per ronde extra?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb zelf ook al wat uit proberen te vogelen. Het probleem is vooral dat mijn mutsjes niet aansluiten, te slobberig zijn of juist te strak.
Of de oortjes erop zitten of erdoorheen piepen, maakt me niet zoveel uit.
Dus AnitraX, je krijgt zo een PM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |