abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87052201
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:04 schreef _Arual_ het volgende:
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes... :) En ook met mijn dekentje toen, trouwens.

Iemand tips voor asymmetrische amigurumi? :@
Jellyfish is goed te doen! Alleen een rond lijfje en dan de tentakels die juist wat af moeten wijken van elkaar?

Ik maak sowieso altijd gebruik van stichmarkers. Maar de losse aan t begin en slipstitch aan het einde komt nooit mooi uit. Ik krijg ook altijd een soort van streep diagonaal oid.

Ynske, hoe is het met je orchidee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:17:50 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87052344
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Jellyfish is goed te doen! Alleen een rond lijfje en dan de tentakels die juist wat af moeten wijken van elkaar?

Ik maak sowieso altijd gebruik van stichmarkers. Maar de losse aan t begin en slipstitch aan het einde komt nooit mooi uit. Ik krijg ook altijd een soort van streep diagonaal oid.
dan moet je de eerste vaste in t gat doen waar de losse aan zit en niet de volgende ;)
quote:
ik heb veel onderste blaadjes klaar, ga dit weekend beginnen met de bovenste blaadjes O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87052401
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:17 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan moet je de eerste vaste in t gat doen waar de losse aan zit en niet de volgende ;)
[..]

ik heb veel onderste blaadjes klaar, ga dit weekend beginnen met de bovenste blaadjes O+
Ik ga het eens proberen! Thnx! En ik ben benieuwd naar het resultaat van de orchidee!
pi_87052588
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Jellyfish!!! Die is ook leuk inderdaad.

Maar ik slaagde er ook al in om bij een octopus pootjes over te houden. Nu is het een sectopus.
pi_87052666
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Jellyfish!!! Die is ook leuk inderdaad.

Maar ik slaagde er ook al in om bij een octopus pootjes over te houden. Nu is het een sectopus.
Bij diegene die ik heb gemaakt, maakt het niet uit hoeveel tentakels je doet. Ik had er 28, de dame van wie ik het idee had, had er 33 op ravelry waren er dames met minder. Net wat je zelf wilt en wat er past op de bodem ;)

Sectopus O+
pi_87052822
bij stokjes heb je vlak voor het stokje een v-tje, die hoort bij het stokje. als je dan je slipstich wil vastzetten, kijk je naar het v-tje voor het stokje, en ga je nog 1 v-tje terug. daar zet ik hem altijd in. dat gaat altijd wel prima... gaten vallen hier eigenlijk wel mee... en ik ga door beide lusjes van de v, en niet door maar 1 lusje. misschien scheelt dat ook nog...

en asymetrische figuren? lang leve de stichmarkers! *O* meestal schrijf ik ook de getallen van alle toeren op, en streep aan welke ik gehad heb. als je 15 toeren moet doen met een bepaald aantal steken, raak je makkelijk in de war hoeveel je er al gehad hebt...

Leuk Arual :) multi-colour-cactus

*O* 13.00 á 14.00 bij Trui dus op 9 oktober... *O*

:{ jammer Muck, ga ik je nog missen... vorige keer ook al...
pi_87053069
Ik hou ook altijd de rijen bij ergens op papier of op een tekstdingie op de computer. Dat helpt ontzettend!
pi_87054190
Dat is handig inderdaad, doe ik ook altijd. Heb er zelfs een speciaal kladblok voor, en ik zet er tegenwoordig ook bij met welke maat haaknaald ik begonnen ben, voor het geval ik het niet meteen af maak. Was met Guusje namelijk even zoeken welke maat ik nou had gebruikt :P

Zometeen nog even verder met Jigglypuff, heb iets te lang uitgeslapen :P
pi_87054872
:D de haaknaald die ik heb gebruikt voor een project dat ik niet meteen af heb gemaakt, draai ik om in het haaknaaldenmapje. meestal ben ik hoogstens met 2 dingen tegelijk bezig (qua haken) en dan zie ik het aan de omgedraaide haaknaald. de andere zit dan namelijk bij het haakwerk dat ik ook nog niet af had... :D

wel weer helemaal bijgekomen Yachiru? :D
pi_87055908
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef mijsje het volgende:
:D de haaknaald die ik heb gebruikt voor een project dat ik niet meteen af heb gemaakt, draai ik om in het haaknaaldenmapje. meestal ben ik hoogstens met 2 dingen tegelijk bezig (qua haken) en dan zie ik het aan de omgedraaide haaknaald. de andere zit dan namelijk bij het haakwerk dat ik ook nog niet af had... :D

wel weer helemaal bijgekomen Yachiru? :D
Oh, dat is ook handig! Ik heb nu 4 projecten liggen die niet af zijn :@ Of eigenlijk wel 6 zelfs, maar die andere 2 waren in het begin meer een beetje oefendingetjes, dus weet niet of ik die nog afmaak.

Nog niet echt bijgekomen, wel lekker uitgeslapen maar werd vaak wakker dus toch een beetje onrustig. En ik heb nu ook een hele fijne hoest die pijn doet op m'n borst -O- Maar is vast gewoon spierpijn van het hoesten ofzo :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:12:07 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87056212
kben nog bezig met een vest, en met de orchidee, maar op de een of andere manier, sla ik t ergens in mn hoofd op :') welke naald ik gebruik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87056303
bah, vaak wakker worden tijdens je slaap is zo vervelend! dan zie je de klok lopen als het ware...
misschien even een stootkuurtje vitamientjes? hoop dat je niet ziek wordt...

weten jullie al wat je zoal mee gaat nemen bij de meet? ik neem wat van mijn afgeronde projectjes mee, misschien wat van m'n vissendeken en verder moet ik nog even kijken wat ik meeneem... :) en qua lekkers moet ik ook nog even nadenken... vorige keer had ik fruitspiesjes, maar dat was best een gedoe om dat goed mee te nemen... was wel lekker gezond...
pi_87056949
Ik moet er nog even over denken (lees: overleggen thuis) of ik kom naar de meet. Op zich kan ik wel, maar het is ons enige weekend dat we allmeaal thuis zijn en niks gepland hebben... dus eigenlijk ook wel effe lekker. Denik niet dat het in goede aarde gaat vallen als ik zeg dat ik weg ga dan. Maar wie weet....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:36:54 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87057097
k heb t nog in overweging genomen om te komen, maar zie me niet t stuk de trein in gaan enzo met mn krukken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87058482
Pff, hier ook al verkouden. Gister ziek thuis, maar vandaag toch maar weer aan het werk...

Ik kreeg net een mailupdate van Picasa met een boekje met geweldige patronen, maar ook een hele handige uitleg van schema-patronen :)

http://picasaweb.google.c(...)#5522654750965739938 en de volgende blzs
pi_87058774
Ik gebruik nooit een slipstitch, meestal hoeft dat ook niet bij een amigurumi, en als t wel moet doe ik t vaak ook niet, gaat prima.

Over dat boekje van christel krukkert, vonden jullie niet dat t heel onhandig geschreven was? Of ligt dat aan mij omdat ik vaak patronen van internet gewend ben?
pi_87059339
Hoop ik ook niet Mijsje, maar ja, zie wel hoe het loopt :) Ik heb sowieso nog tot en met volgende week woensdag vrij van m'n werk, ben liever nu ziek dan als ik weer moet werken.

Ik weet ook nog niet wat ik mee ga nemen naar de meet! Bijna al mijn afgemaakte projecten heb ik weg gegeven, ik neem denk ik gewoon het project waar ik op dat moment mee bezig ben mee.
En iets lekkers! Ga denk ik iets bakken, misschien de rozijnenkoekjes die erg lekker waren, of iets anders. Heb sowieso wel een bakweekje dan, want donderdag als ik weer ga werken ga ik ook nog trakteren voor m'n verjaardag, en ik wil taarten bakken :)

Balen Inu, niet fijn hè! :* Kan echt merken dat het herfst is, zoveel verkouden en zieke mensen!

Whoopdidoo, ik heb het boekje ook en vond het niet echt lastig maar inderdaad wel anders dan andere patronen. Iedereen schrijft ze vaak toch net even iets anders uit. Soms lees ik eerst even het hele patroon door, om beter te begrijpen hoe het werkt. Vond het in het begin wel erg verwarrend, al die verschillende schrijfstijlen. Maar nu ben ik er wel aan gewend :)
pi_87059806
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:39 schreef Yachiru het volgende:

Balen Inu, niet fijn hè! :* Kan echt merken dat het herfst is, zoveel verkouden en zieke mensen!

\
Hier voor de deur liggen al blaadjes op de grond -O-
Ik doe niet aan winter, ik wil het niet hebben.

Soms op picasa lijkt t of ze t hele boekje hebben en dan hebben ze t toch niet, :(
pi_87059829
ik kan ook wel goed werken met de patronen van Christel Krukkert, maar ik had een probleem met bijvoorbeeld de banaan van Jip... daar zat een foutje in, dus moest ik aanpassen... kleine dingetjes, maar zo'n lief resultaat, dan ga je wel door die kleine dingetjes heen... (al heb ik verder geen foutjes meer gevonden, meer dingen die practisch gezien gewoon lastig waren, zoals een lange staart met weinig steken in het rond, of de vingers en tenen van Jip die ik met een kleinere haaknaald heb gedaan omdat het geen doorkomen meer aan was... uiteindelijk is alles wel gelukt :) )
ik heb ook al weer veel weggegeven, maar heb nog wel een paar dingetjes thuis liggen. Jip en Guus zijn er nog, en ook de deken voor baby-Anne... maar ook dus m'n visjes en projectjes die ik al eerder had gemaakt...
en als je wel komt, Lijnloos, neem ik ook m'n leesplankje mee, dan zie je hoe die wordt in het echt... ;)
pi_87060164
Jip heb ik ook gemaakt, die was zo leuk.

Ik heb koude voeten en te lui om naar boven te lopen dus ik dacht zal eens kijken voor slofachtige dingen.
http://www.garnstudio.com(...)=121&d_id=14&lang=nl
Die zijn wel leuk, alleen naald 8, en laat ik die nou niet hebben.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:05:55 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87060250
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jip heb ik ook gemaakt, die was zo leuk.

Ik heb koude voeten en te lui om naar boven te lopen dus ik dacht zal eens kijken voor slofachtige dingen.
http://www.garnstudio.com(...)=121&d_id=14&lang=nl
Die zijn wel leuk, alleen naald 8, en laat ik die nou niet hebben.
ik heb er ook gemaakt die hier op lijken maar t ligt echt aan de wol die je gebruikt of je de 8 nodig hebt
die van mij zijn met 6 gemaakt
maar t loopt in t begin best pijnlijk met de knoopjes onder de voet vond ik...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87060274
heb je al een fotootje van je Jip? :D vind ik zo leuk.... O+
omdat ik nog steeds helemaal verliefd ben op Jip, hier nog een keer de mijne:
pi_87060345
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:05 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb er ook gemaakt die hier op lijken maar t ligt echt aan de wol die je gebruikt of je de 8 nodig hebt
die van mij zijn met 6 gemaakt
maar t loopt in t begin best pijnlijk met de knoopjes onder de voet vond ik...
hecht je dan af met knoopjes? :? dat lijkt me inderdaad niet prettig lopen dan, zeker als je al op krukken loopt, dan wil je niet ook nog eens pijn in je goede voet...
pi_87060561

Mijn Jip, had m in opdracht gemaakt dus hij is helaas weg.

Grotekat/kleine kat.
Grote kat heeft ondertussen wel armen, maar geen benen en staart, en ligt nu ergens boven bij al het ander gehaakt spul.

Oja en jip en zn vriendje in de doos:
pi_87060915
:D jouw Jip is ook leuk! O+ je hebt hem de banaan anders vast laten houden :D en je hebt ook de binnenkantjes van de oortjes gehaakt! :D vond ik ook veel leuker! (ik heb niet vilt dat qua kleur dichtbij genoeg in de buurt kwam)

en je katten zijn ook O+

even verder gekeken in je picasa... die kattenfamilie! O+ die is ook echt te schattig gewoon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')