abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86962835

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

De terugkeer van Wampi met een mooie sjaal en een superschattig armbandje:

Het eerste projectje van Whiskers: *O*

De vrolijk gekleurde kussentjes van kwakz0r:

Lyssa's schattige Cthulhu:

De geweldige stapeltoren van EsseEi:

En een egeltje dat écht kan prikken, ook van EsseEi:

Gijsje O+ die zo te zien dol is op de kleurtjes van Trui's sjaal in wording:

De nieuwste aanwinsten van Inu en Lyssa _O_

Spiegelei's lieve Lavender Bunny:

En haar huidige project, een draak met prachtige felle kleuren:

Hier verder!

[ Bericht 2% gewijzigd door Yachiru op 30-09-2010 12:16:39 ]
pi_86963769
Heb ik er niet teveel plaatjes in gepropt? :@ Ik kon niet zo goed kiezen.. :P
Daarom maar even wat kleiner gemaakt, hoop dat het geen problemen heeft met laden!
En nu ga ik ook écht slapen :O
pi_86964082
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Yachiru het volgende:
Heb ik er niet teveel plaatjes in gepropt? :@ Ik kon niet zo goed kiezen.. :P
Daarom maar even wat kleiner gemaakt, hoop dat het geen problemen heeft met laden!
En nu ga ik ook écht slapen :O
Nee hoor, ik heb er vorige keer gewoon alle haaksels uit het laatste topic ingegooid :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:41:02 #4
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86965048
Even snel bijgelezen!!
bedankt voor alle complimentjes :@
En iemand vroeg of ik nog voedselpatronen nodig had, maar heb wel een en ander op Ravelry gevonden :) Bedankt toch.

En ik zag nog mooie dingen en leuke patronen langskomen! :D:D

Verder voor iedereen beterschap enzo!!!

Heb net avonddienst gehad in het ziekenhuis (gewoon na de dag door), en dus pas 11 uur thuis, en morgen kwart over 7 weer opstaan :( Maar vond het wel echt heel leuk :D Maar had om 13 uur lunch en toen pas avondeten om 2100, ben trots dat ik niet van m'n stokkie ben gegaan ;)
ja maar weinig gehaak dus hier :P ook niet aan die muts wat ik gister van plan was, want moet ook af en toe vriendje eens zien ;)
Whoopidoo ik schaam me dat ik niet meer weet wat oxytrocine ook alweer doet....lekkere co ben je dan :S

Goed nu is het dus bedtijd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 september 2010 @ 23:43:56 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86965143
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:17 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb er vorige keer gewoon alle haaksels uit het laatste topic ingegooid :P
:') iets met datalimiten en einde maand :X

Moet nog 1,5 nieuwe mouw en t vest van mn mama is klaar, voor de 2e keer... K ga mn nu niet meer uithalen :X

Merk toch wel dat mn enkel keer energie kost dan ik dacht. Werken ga ik wel. Met krykken maar savonds zo moe dat ik met haaknaald in de hand in slaap val...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:45:27 #6
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86965196
En alweer een nieuw topic *O*
Ik ben druk aan het opruimen, maar zal morgen eens kijken of ik mijn troetelbeertje af kan maken :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_86965610
Ynske Thanks! Ik ga ermee aan de slag als de andere omslagdoek klaar is of ik wissel ze af.
pi_86968915
EssEei ik vindt het niet erg als een co niet alles weet hoor!
pi_86969172
Mooie Bunny weer hoor! Ik had bij mijn onlangs gehaakte bunny te pootjes iets korter gemaakt (was het een beetje zat dat gepiel...) maar zo ziet hij er wel echter uit. Die oren vallen helemaal niet op joh!

Oh, die catania-pakketten... *jaloers!!! *
Nog even een vraagje daarover, Lyssa, ik ben op zoek naar het nummertje van de kleur die je op de foto tussen de caramel en blauw hebt liggen (beetje gebroken wit maar meer richting beige... 3e kolom, 4e van onder)... Zou je es kunnen kijken welke dat is? Die is volgens mij ideaal voor mijn southpark-poppetjes... En aan gezien ik toch niet zo snel meer in de goeie winkel kom (waarom moest mijn werk verhuizen o|O ) moet ik hem misschien maar effe online bestellen...
pi_86969201
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:47 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie Bunny weer hoor! Ik had bij mijn onlangs gehaakte bunny te pootjes iets korter gemaakt (was het een beetje zat dat gepiel...) maar zo ziet hij er wel echter uit. Die oren vallen helemaal niet op joh!

Oh, die catania-pakketten... *jaloers!!! *
Nog even een vraagje daarover, Lyssa, ik ben op zoek naar het nummertje van de kleur die je op de foto tussen de caramel en blauw hebt liggen (beetje gebroken wit maar meer richting beige... 3e kolom, 4e van onder)... Zou je es kunnen kijken welke dat is? Die is volgens mij ideaal voor mijn southpark-poppetjes... En aan gezien ik toch niet zo snel meer in de goeie winkel kom (waarom moest mijn werk verhuizen o|O ) moet ik hem misschien maar effe online bestellen...
Farbe: 0105 maar vind ik wel erg gebroken wit hoor. Diegene die boven de echte witte (tussen zwart en lila) ligt is net iets meer naar beige, dat is Farbe: 0130.
pi_86969208
Tnx! Ik ga effe op zoek ;)

Nog even een fotootje van mijn WIP (Spaarpot-Pimp):

Heb besloten dat ik nog 1 of 2 toeren met dit gekleurde garen omhoog ga en dan over op wit... en dan het laatste stukje aan de boven kant weer gekleurd... en dan op het witte gedeelte smileys ga maken... lekker blij! *O*

[ Bericht 71% gewijzigd door Lijnloos op 29-09-2010 08:38:54 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 09:43:40 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86970952
leuk idee lijnloos!
in de haak.
pi_86976558
hebben jullie ook wel eens dat het "volg topic" icoontje niet altijd netjes op zijn plek staat? zelfs meestal niet bij mij... wil je eerst even kijken en het topic volgen voor je er zomaar een onbenullige tvp-tekst in plaatst, kun je het icoontje weer niet vinden...
maar goed, dat gezegd hebbende, volg ik het topic dus weer... ;)

en yachiru, ik vind het ook niet teveel foto's hoor, ik vind het altijd wel leuk om te zien zo...
pi_86977568
Mn Volg Topic knop is weer weg, dus even zo *O*
pi_86979821
Precies genoeg foto's ... Whiskers wat een leuk eerste haaksel!
pi_86979926
BuupWerk vind alles leuk maar zit nog steeds te broeden op dr baby button loafers patroon...en de verbouwing van ons huisje...tijd te kort...zucht...
pi_86984395
Is t nog gelukt lyssa?
Ik zou gewoon waar ik was gebleven verdergaan. Dan zou t ook wel goedkomen denk ik.

Mn kat is af, op zn gezichtje dr op maken na. Dus jeej.
pi_86986243
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is t nog gelukt lyssa?
Ik zou gewoon waar ik was gebleven verdergaan. Dan zou t ook wel goedkomen denk ik.

Mn kat is af, op zn gezichtje dr op maken na. Dus jeej.
Ik zit nog op werk ;( zometeen verder!!
pi_86986410
Ow sorry, bijna klaar hopelijk?

Ik kan vanavond lekker aan mn panda beginnen, jeej.
pi_86986463
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ow sorry, bijna klaar hopelijk?

Ik kan vanavond lekker aan mn panda beginnen, jeej.
Ik stap nu in de auto naar huis ;)
pi_86990586
Verhuizing is een feit! Per 1 november zitten we in een nieuw huisje! *O* Volgende meet bij mij dus ;)
pi_86992282
*O* Lyssa bijna in haar nieuwe huisje!!! *O*
oke, dus:
9 oktober, meet bij Trui,
9 november, meet bij Lyssa...
:P
pi_86995037
Jullie zijn wel van de meets he?

Mn pandahoofd is af en zn lijf half.
Hebben jullie ook weleens halverwege t idee dat het nergens op lijkt en nooit wat kan worden en dat t uiteindelijk wel meevalt?
pi_86995154
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Jullie zijn wel van de meets he?

Mn pandahoofd is af en zn lijf half.
Hebben jullie ook weleens halverwege t idee dat het nergens op lijkt en nooit wat kan worden en dat t uiteindelijk wel meevalt?
Ik heb meestal zoiets wtf.. hoe werkt dit patroon in godsnaam en dan ziet het uiteindelijk vaak juist heel tof uit, van die patroondingetjes waar ik noooit aan zou denken als ik zelf iets zou ontwerpen :D

M'n seal ligt nog steeds op hetzelfde plekje, ik ben bezig met een CAL.
pi_86996098
Gefeliciteerd met je nieuwe huis Lyssa! Sterkte met alle voorbereidingen van de verhuizing.
pi_86996374
Dacht dat ik erg was met dingen neit meteen afmaken. maar jij kan er ook wat van.

Mn lijf wordt veel te kort, terwijl ie toch best lang is.

Die van mij is nog lang niet zo. Echt zo stom.
Maarja ben zon iemand die gewoon een paar rijtjes extra doet.
Maar dat moet ik dan wel bedenken voor ik t zwart doe en t wit afhecht.
Hmm, ik ga wel een nieuw project zoeken. :P
pi_86996524
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dacht dat ik erg was met dingen neit meteen afmaken. maar jij kan er ook wat van.

[ afbeelding ]
Dit is niet jouw foto? Ik blijf het ook lastig vinden met die schema's en japanse teksten. Maar jij ook dan ook flink snel :D

De Crochet Along zat ik al op te wachten voordat de seal in beeld kwam, dus vandaar dat die voorrang krijgt :D
pi_86998181
ik dacht al, die foto is van 9 september 2008 (of 8 september 2009, dat weet ik nooit als het niet in Nederland is...) en ik dacht al _O_ voor het snelle werk... :D

CAP? ik heb iets gemist... :{ zucht...

en van de meets zijn... :D ik vind het wel gezellig, maar ik loop niet alle meets af die er zijn hoor ;) ik heb pas 1 officiële meet gehad (de vorige haakmeet) en 2 minimeets... (bij de eerste heb ik mijn man leren kennen... O+ en bij de tweede Asyniur O+ ) ow ja, ik ben ook 2 keer meegeweest naar een meet, maar meer als aanhang dan voor mezelf. ik weet daar dan ook niet heel veel meer van... :@
  woensdag 29 september 2010 @ 21:45:24 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86999425
CAL= crochet along volgens mij. (met z'n allen tegelijk aan eenzelfde project haken)
in de haak.
pi_87000266
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:
ik dacht al, die foto is van 9 september 2008 (of 8 september 2009, dat weet ik nooit als het niet in Nederland is...) en ik dacht al _O_ voor het snelle werk... :D

CAP? ik heb iets gemist... :{ zucht...

en van de meets zijn... :D ik vind het wel gezellig, maar ik loop niet alle meets af die er zijn hoor ;) ik heb pas 1 officiële meet gehad (de vorige haakmeet) en 2 minimeets... (bij de eerste heb ik mijn man leren kennen... O+ en bij de tweede Asyniur O+ ) ow ja, ik ben ook 2 keer meegeweest naar een meet, maar meer als aanhang dan voor mezelf. ik weet daar dan ook niet heel veel meer van... :@
Oh en als je toch eens goed kijkt heb je toch al wat meets meegemaakt :D . Ik heb nog nooit een meet gedaan. De vorige haakmeet wilde ik wel maar kon ik niet, maar nu kom ik wel hoor! Ben wel benieuwd naar de echte gezichten achter de avatars :)
klerkje
pi_87000505
Ik zag bij de Bruna een hobbytijdschrift: http://www.hobbyhandig.nl/index.php?index
Daarin stonden gehaakte uiltjes, ontworpen door Christel Krukkert, ze zagen er leuk uit. En ze heeft een nieuw boekje, met deze bon krijg je ¤2 korting: http://www.hobbyhandig.nl(...)f138a7daf38f4b69.pdf
pi_87001087
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:49 schreef Whoopdidoo het volgende:

[ afbeelding ]
Uhm, heb je er rekening mee gehouden dat ze de rijen waar je steeds eenzelfde aantal vasten haakt, dus niet meerdert of mindert, niet in het schema zetten? Je kunt het in het lijstje zien, er staat bij dit patroon een soort langgerekte S, en soms staat er niks.
Niet dat ik denk dat je dom bent hoor, maar ik had het eerst ook niet meteen door dus vandaar dat ik het maar even zeg. Ben er zelf achter gekomen toen mijn tante een klein lepeltje wilde haken dat op een pagina met meerdere kleine dingetjes stond. Ze kwam er maar niet uit welke het lepeltje was. Heb toen echt een kwartier alle patronen zitten bestuderen en ineens zag ik het!

Lyssa, dat schiet al lekker op dan! Fijn dat alles nu helemaal rond is, gefeliciteerd! *O*
Wat moet je trouwens haken voor die CAL?

Die uiltjes heb ik ook gezien ja Doedezemaar, zijn inderdaad erg leuk! :)
Mijn moeder heeft een abo op dat tijdschrift, en ik gluur er altijd even in om te zien of er iets om te haken in staat (ze heeft het tijdschrift omdat er veel over kaarten maken in staat :P )
  woensdag 29 september 2010 @ 22:28:15 #33
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87002013
Fijn Lyssa dat je huisje rond is en dat je er over een maand in kan!! :D
Yachiru thnx voor de tip voor Japanse Patronen. nog nooit mee gehaakt maar vrees dat dat toch een keer moet gebeuren :P en ik zou daar NOOOOOOOOOOOIT achterkomen, gewoon omdat ik meer van het "gelijk doen" ben dan van het "eerst goed lezen en daarna pas doen" :P

En ik ga eens even zoeken welke coole patronen er in het nieuwe Christel Krukkert boekje staan :) leuk altijd een kortingsbon :)

Ben helemaal blij want ouders zijn net even langs geweest :D had ze al maand niet gezien ofzo, en kan komende weekenden ook niet langsgaan. En tja...ik heb dat gewoon soms nog even nodig ;)
Maar weer neit kunnen haken ;) m'n moeder vond m'n haaksels wel mooi! :D en ze heeft m'n christel krukkert boekje "gepikt" voor kopieën en nu gaat zij het schaap proberen te maken, want lukte me niet met die pluizige wol. Ben benieuwd.
pi_87002351
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:45 schreef trui het volgende:
CAL= crochet along volgens mij. (met z'n allen tegelijk aan eenzelfde project haken)
ow, dat klinkt ook leuk :) stuur je het dan door, of maakt iedereen een eigen item dat hetzelfde is?

quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Oh en als je toch eens goed kijkt heb je toch al wat meets meegemaakt :D . Ik heb nog nooit een meet gedaan. De vorige haakmeet wilde ik wel maar kon ik niet, maar nu kom ik wel hoor! Ben wel benieuwd naar de echte gezichten achter de avatars :)
:D van de mensen die deze keer komen heb ik er ook veel nog niet gezien, ik ben ook weer heel benieuwd! :D

*O* het nieuwe boekje van Christel Krukkert! *O*
  woensdag 29 september 2010 @ 22:36:49 #35
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87002499
wohooo in het nieuwe boekje staat Sally de Struisvogel!! En zo erg dat ik die al wou maken en het patroon wou kopen....maar nu staat ie dus in het boekje, en kortingsbon erbij...duss jeeeej!!!! *O*
Dat wordt dus een ritje naar de selexyz het weekend :)
  woensdag 29 september 2010 @ 23:01:52 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87003822
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef mijsje het volgende:
ow, dat klinkt ook leuk :) stuur je het dan door, of maakt iedereen een eigen item dat hetzelfde is?
dat laatste, bijv. zo'n lucy-ripple-deken, of de granny stripes, de lucy-bag, etc. zie 't lucy-forum op ravelry.
in de haak.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:27:43 #37
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_87004940
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:58 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Vorige meet wilde ik wel maar kon ik niet
En deze meet euh, wil ik wel maar kan ik ook niet _O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_87006122
O+ meets O+ dankzij meets veel leuke mensen leren kennen. Man, beste vriendin. En zoveel meets heb ik niet gedaan, OUD, FOT, LIF/lush en het is altijd leuk en gezellig. Maar durf niet meer zo goed :@

Lijnloos leuk die spaarpot!

Nieuw boekje van christel krukkert wil ik ook hebben! O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2010 @ 07:02:13 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87009388
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:00 schreef AnitraX het volgende:
O+ meets O+ dankzij meets veel leuke mensen leren kennen. Man, beste vriendin. En zoveel meets heb ik niet gedaan, OUD, FOT, LIF/lush en het is altijd leuk en gezellig. Maar durf niet meer zo goed :@

Lijnloos leuk die spaarpot!

Nieuw boekje van christel krukkert wil ik ook hebben! O+
gekkie niet meer durven. Das toch nergens voor nodig! Je bent een goed mens, en dat zien anderen echt wel.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87009621
Het is een CrochetALong van Dawn Toussaint, waar ook Padma vandaan kwam. Deze keer is het Manuel the Monkey! http://dawntoussaint.blog(...)g-manuel-part-1.html

Geen losse onderdelen die aan elkaar gemaakt worden. Het bestaat uit 4 posts, elke woensdag en zaterdag. Gisteren was dus de eerste post voor de pootjes en het buikje. (Er is ook een group op Ravelry: http://www.ravelry.com/groups/cal-with-dawntoussaint)

Het eindresultaat zie je dus pas als je zelf ook bijna zo ver bent.
pi_87010174
Leuk Lyssa! Ik ga denk ik mee doen :) is echt gezellig :P
pi_87011082
Yachiru, ja dat weet ik dat gaat wel goed allemaal :)
Naja vanavond maar verder en dan maar kijken.
En anders een paar rijtjes extra doen.

Bah t regent en daar moet ik doorheen(ok lopen naar de bushalte en op t station naar de trein) maar toch vies. Hopen dat als ik in leiden kom dat t dan over is.
En ik heb geen zin, maar t is verplicht dus ja.
Morgen niet, maarja ben de hele week al niet geweest, heb echt even een offweek. Dus morgen hangt af van wat de stof is, want degene die t college geeft verteld meestal alles precies uit t boek, hardstikke irritant, en onnodig om 3 uur te reizen.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:31:57 #43
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87012794
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:48 schreef Lyssa het volgende:
Het is een CrochetALong van Dawn Toussaint, waar ook Padma vandaan kwam. Deze keer is het Manuel the Monkey! http://dawntoussaint.blog(...)g-manuel-part-1.html

[ afbeelding ]

Geen losse onderdelen die aan elkaar gemaakt worden. Het bestaat uit 4 posts, elke woensdag en zaterdag. Gisteren was dus de eerste post voor de pootjes en het buikje. (Er is ook een group op Ravelry: http://www.ravelry.com/groups/cal-with-dawntoussaint)

Het eindresultaat zie je dus pas als je zelf ook bijna zo ver bent.
Ow wat schattig! Ik denk toch maar dat ik mee ga doen deze keer(las nu net pas je bericht op ravelry, sorry!).
Leuk dat je het patroon in verschillende delen krigt. Zo heb je tijd genoeg voor het eerste onderdeel en kan je al uitkijken naar het volgende!

Hmm, moet je echt die kleuren gebruiken? Ik zag mijn eigen aapje al voor me in donkerbruin. Dat lichte heb ik ook niet.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_87013206
Nee hoor, ze vind het juist alleen maar leuk als je met eigen dingen experimenteert, mijn kleuren zijn ook anders (caramel voor de handjes/voetjes en een bruine kleur voor de rest). Volgens mij ging er iemand zelfs voor blauw :P
  donderdag 30 september 2010 @ 10:50:57 #45
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87013320
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:47 schreef Lyssa het volgende:
Nee hoor, ze vind het juist alleen maar leuk als je met eigen dingen experimenteert, mijn kleuren zijn ook anders (caramel voor de handjes/voetjes en een bruine kleur voor de rest). Volgens mij ging er iemand zelfs voor blauw :P
Zo blauw als een aap! :D
Gelukkig, dan ga ik maar eens wat bij elkaar zoeken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:29:45 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87014573
ik zocht net even terug in oudere topics maar zie dat het linkje naar haaktopic 41 niet klopt (dat linkt naar nr 42)...
het juiste linkje moet zijn: Het grote haaktopic #41 Waar we verder haken naar de meet!

foei, ophelia! o|O ;)

yachiru, misschien wil jij 't in de openingspost van dit topic in elk geval even aanpassen? tnx!
in de haak.
pi_87014850
http://www.wolhemel.nl/ stopt ermee, dus alles heeft 30% korting. Waaronder drops. Welke van de drops was goed voor het haken? (ik maak enkel amigurumi's en ga wat handschoenen maken voor de winter).
  donderdag 30 september 2010 @ 12:08:50 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87015868
bedankt voor de tip! ik denk dat je met vrijwel al die garens kunt haken. ik heb net een aantal van die merino extra fine bollen besteld. lekker zacht voor dekentjes/sjaals/handschoenen. maar je kunt ook prima met muskat haken (wel wat splijterig), zie bijv. m'n 'kerststalletje-figuren', de uiltjes, deze tas, of dit kleedje. ook paris haakt prima. dat is iets grover (puur katoen), maar wordt ook leuk. zie mijn muziekdoosje - vogel.
in de haak.
pi_87016177
Oh dat CAL is wel leuk.... maar daar ben ik te chaotisch voor denk ik. Ik haak wanneer het lukt en tijd er voor is, dus dan wordt het al lastiger...
Heb wel weer een bolletje catania gescoord net, voor het gezicht van de southpark-poppetjes... dus kan ik daar eindelijk mee aan de slag... of zal ik eerst een troetelbeer maken? Moeilijk, keuzes.....
  donderdag 30 september 2010 @ 12:23:01 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87016339
een CAL hoeft echt niet zo precies tegelijkertijd te gebeuren hoor. ik ken 't in een veel bredere betekenis.
in de haak.
pi_87016616
Heb het aangepast Trui! :)

Oeh Lyssa, ik kende die webshop niet eens! Misschien ook maar even kijken :@ Mag geen garen meer kopen voorlopig! :P

Wat een schatje, dat aapje! Ben benieuwd naar het resultaat! Zou ook best mee willen doen, maar heb al genoeg te haken :P

Ik haak (dankzij Trui) sinds kort ook met Drops Paris en Muskat en het bevalt goed! Ben er echt helemaal weg van! Wat ik vooral fijn vind is dat het wat dikker is. Ik begon met Catania maar de meeste van mijn knuffels zijn daardoor best klein uitgevallen, omdat het natuurlijk gewoon een stuk dunner is. En ik vind die glans van Muskat zo mooi; Jigglypuff wordt prachtig! :P Moet nog een voetje, de oortjes en een krulletje, en dan het gezichtje van vilt.
Weet nog niet of ik het erop zal lijmen of naaien.. Ik heb niet echt veel kleurtjes dun naaigaren, en ik vind eigenlijk dat vilt zo vervelend naait, het gaatje rekt vaak uit bij mij. Maar ik weet ook niet zo goed of lijm handig is..
pi_87016738
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig... ;) )
ben wel benieuwd naar een fotootje... :)
pi_87016806
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:34 schreef mijsje het volgende:
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig... ;) )
ben wel benieuwd naar een fotootje... :)
Nee, voor mijn zusje van (bijna, morgen dus) 22, haha! :D
Ik heb alleslijm van pipoos, volgens het etiketje lijmt het o.a. vilt en textiel, dus denk dat het wel moet kunnen toch? :)
pi_87016932
ow, dan is de lijm op zich wel prima :D hahaha
pi_87017210
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Oh dat CAL is wel leuk.... maar daar ben ik te chaotisch voor denk ik. Ik haak wanneer het lukt en tijd er voor is, dus dan wordt het al lastiger...
Heb wel weer een bolletje catania gescoord net, voor het gezicht van de southpark-poppetjes... dus kan ik daar eindelijk mee aan de slag... of zal ik eerst een troetelbeer maken? Moeilijk, keuzes.....
Ik heb ook de vorige gemaakt toen ie al compleet was hoor!!

Welke kleur heb je uiteindelijk gekozen?

Thanx trui! Ik ga thuis maar eens kijken welke kleuren ik niet heb van m'n nieuwe Catania collectie. De muskat is wel erg mooi in je haaksels O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Lyssa op 30-09-2010 13:04:17 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 13:05:52 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87017671
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
in de haak.
pi_87017980
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef trui het volgende:
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
Ja vind ik mooi :@ Catania heeft dat ook ;) O+
pi_87017990
:W

Mn nieuwste slofjes zijn af, ik wil ze eigenlijk zelf houden O+

Nooit geweten ook dat er zóveel leuke knoopjes te koop waren! *O*
pi_87018005
En nu kiezen wat mn volgende project gaat worden... :9~ er is zoveel!
pi_87018104
Ohh lieve slofjes!
En wow Whiskers, wat is ie lief! Ik denk dat dit me aan gaat zetten om de haaknaald weer op te pakken :P
Is het patroon ergens te vinden?
pi_87018229
Patroon staat hier: http://cache.lionbrand.com/patterns/70585AD.html

Maar je moet er wel voor inloggen.

Hier staat ie op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/amigurumi-cat (met bovenstaande link erbij)
pi_87018246
Oh, lieve slofjes!!!
Lyssa, ik ben inderdaad voor de 130 gegaan... gelukkig hadden ze in dat winkeltje haast alle kleuren wel, dus kon mooi even vergelijken... Die 105 is inderdaad wel heel gebroken wit.
pi_87024336
SLOFJES !! oeioei waar heb je het patroon vandaan ??
pi_87024845
Zijn de slofjes van Sylvia Schuchardt, te vinden op ravelry. Lief he! O+
pi_87024983
LadyBlack, ik heb het patroon baby button laofers van haar gekocht maar ik kom er echt niet uit, vond jij hem niet moeilijk ??
pi_87025226
Ik heb dit patroon nu volgens mij aardig door, maar dit was ook het 3e paar slofjes :')

Die button loafers wilde ik ook nog wel maken! Ben benieuwd, ik denk eigenlijk dat het basispatroon wel hetzelfde is... welk deel snap je niet?
pi_87027109
Leuke slofjes Ladyblack!

Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:04:50 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87027569
superleuk zijn ze gelukt, ladyblack! O+

en ach, omgerekend ¤ 4,40. voor een mooi en goed patroon vind ik 't niet echt buitensporig duur.
in de haak.
pi_87029078
Hč bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo.. :{
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87029116
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2010 @ 17:43:50 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87029157
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?

zit nog op t werk, collega zou me thuis droppen, en tis einde van de maand..... :')
had dus toch t haakwerk mee moeten nemen...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87029497
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:41 schreef Yachiru het volgende:
Hč bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo.. :{
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?

*knuffel*
pi_87030371
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?

*knuffel*
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk! :) Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa! :D
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!

:*
pi_87032393
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef appelfan het volgende:
Leuke slofjes Ladyblack!

Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
Dat stootte mij ook even voor de borst, maar nu bedenk ik maar dat ik er oneindig veel slofjes mee kan maken, en inmiddels zou ik zelf ook wel wat kunnen variëren op het patroon. Een goed basispatroon dus, en dat is me best wat waard :Y
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Bij de hdc en de dc's? Ik wil wel een closeup foto maken van de zooltjes, dan kun je even bekijken hoe het eruit moet zien. Als je in beeld hebt hoe het in elkaar steekt is het eigenlijk heel makkelijk :)
pi_87033429
Het is gelukt met de oortjes! Nouja, met eentje dan :P
Heb het patroon van het Pokémon boek dus een beetje aangehouden, maar ben begonnen met 4 vasten in plaats van 8 zodat het puntje wat spitser wordt. En ik heb er aan het eind 2 toeren aan vast geplakt en nu is het een keurig driehoekje :) Best leuk om iets zelf een beetje aan te passen!
Tweede oortje en krulletje moeten nog even wachten tot ik straks weer thuis ben of (als het laat wordt) tot morgen.
pi_87036522
Nog niet veel verder met mn panda, maar denk dat t wel goed komt, gewoon een rijtje extra hier en daar.

Kheb echt ff een offweek. Ben blij als ik slaap straks.
pi_87036904
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk! :) Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa! :D
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!

:*
oeh.... doe es linkje naar dat boej? O-)
pi_87037385
Was er nou iemand opzoek naar voedsel te haken?
http://picasaweb.google.com/pkanya002
hier staan er een paar namelijk.

Oeh deze heeft ook leuke waaronder
O+
pi_87038644
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:

[..]

*knuffel*
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:

dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...

-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd... :D ik ben benieuwd naar je resultaat! :)
pi_87041469
Hoe laat is de meet? Ik moet de auto reserveren. En het staat vast ergens, maar ik heb anderhalf topic teruggelezen en het niet gevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 september 2010 @ 22:36:57 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87042793
niet al te vroeg wat mij betreft omdat we 's ochtends eerst nog een voetbalwedstrijd en een dansles hebben af te handelen. ik stel voor vanaf een uur of 13.00 ŕ 14.00u.
in de haak.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:04:34 #82
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87044306
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij :D (en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)

Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt! :D

Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen ;)) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe :) die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt :D

*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!

Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha :P (=8 puffy-stitches = nog helemaal niks :P)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
pi_87045464
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:50 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

oeh.... doe es linkje naar dat boej? O-)
Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde? :)

Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
pi_87045996
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:

[..]

als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:
[ afbeelding ]
dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...

-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd... :D ik ben benieuwd naar je resultaat! :)
Jip! O+

Ja het is jammer inderdaad, ik denk dat ik het misschien toch iets te strak aan trek, of misschien is mijn naald te groot en het garen te klein dun. Als ik het heel losjes probeer gaat het in het begin wel goed maar na en tijdje ziet het er niet meer uit :P
Ik heb er trouwens wel een oplossing voor hoor, mocht ik toch een keer een lapje ofzo willen haken.
Iemand die op een blogpost van Attic24 reageerde, linkte naar filmpjes op Youtube waar uitgelegd wordt hoe je de ketting van lossen en de eerste rij steken in één keer kunt haken. Dit gaf bij mij een veel mooier resultaat en het is natuurlijk nog handiger ook omdat je niet zo met die ketting van lossen hoeft te pielen.
Dit is het filmpje trouwens, voor degenen die het nog niet kenden :)

Ik snap wat je bedoeld met die oortjes, daar was ik ook bang voor. Maar ik heb dus het schema voor het oortje van de Jigglypuff uit dat Japanse boekje aangehouden, en het iets aangepast. In plaats van te beginnen met een ring van 8 vasten, een ring met 4 vasten zodat het puntje spits wordt. In de tweede toer in iedere vaste meerderen, zodat ik verder kon met het originele patroon.
In dat schema meerder je maar 2 keer per toer, en als je dit verdeeld over de 2 kanten, krijg je blijkbaar een hele mooie driehoek :P Ik ga dat in ieder geval wel goed onthouden, altijd handig!
Verder heb ik er een toer extra bij gedaan waarin ik nog een keer gemeerderd heb, naar 18 dus in plaats van te eindigen met 16 steken, en dan nog een toer van 18 vasten.

Morgen volgt de foto want ik ben net pas thuis en moet dus nog een oortje en het krulletje haken en alles in elkaar zetten. Mijn zusje wil uitslapen, dus heb nog tijd zat :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Yachiru op 30-09-2010 23:52:45 ]
pi_87046162
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij :D (en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)

Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt! :D

Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen ;)) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe :) die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt :D

*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!

Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha :P (=8 puffy-stitches = nog helemaal niks :P)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
Die oortjes zijn inderdaad ook driehoekig ja! Weet je wat nou zo stom is? Ik heb ze hier liggen, gehaakt en al maar ik dacht daar pas later aan :P (Ja, Guusje zit NOG STEEDS niet in elkaar.. Ik wilde het cadeautje voor mijn zusje eerst maken, daarna ga ik 'em ECHT in elkaar zetten! :@ )
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 06:45:50 #86
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87049507
Als het goed is wordt vandaag mijn bij bol.com bestelde Happy Hooker bezorgd. *O*
Lijkt me een must-have als je meer dan alleen poncho's wil haken. :P
En volgens mij zei iemand hier dat de bloemenshawl er ook in staat, dat gaf natuurlijk de doorslag!
... ♥ ik mis je ♥
pi_87049997
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde? :)

Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
Tnx!!! Die wolfdreamer/off the hook kende ik al wel idd... heeft ook leuke dingen.
pi_87050428

Ik kon het weer niet laten.

Wat doen webcams toch met kleurtjes?

Mijn catania is binnen *O*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:24:23 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87050967
Wat een geinig ding Arual! :D

Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie! *O*
... ♥ ik mis je ♥
pi_87051264
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef phluphy het volgende:
Wat een geinig ding Arual! :D

Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie! *O*
Het is denk ik de twintigste cactus die ik haak. Probeer wel andere amigurimi, maar die worden nooit helemaal perfect....
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:39:20 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87051297
EsseEi, ga je toevallig de puff-muts van rheatheylia haken?? Die heb ik net gemaakt :D heb m extra veel rondes doorgehaakt, dan is ie lekker fluffy O+

Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door :')
pi_87051432
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:39 schreef LadyBlack het volgende:

Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door :')
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen ;)

Maar al je cactussen blijven erg cute Arual! O+
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:46:45 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87051455
Oh er zijn er meer dus!
pi_87051982
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen ;)

Maar al je cactussen blijven erg cute Arual! O+
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes... :) En ook met mijn dekentje toen, trouwens.

Iemand tips voor asymmetrische amigurumi? :@
pi_87052061
Ik krijg altijd zo'n gat als ik per ronde haak, want ik snap nooit zo goed waar je hem nu in vast moet maken :D Als je bijvoorbeeld 3 lossen hebt gemaakt als eerst, moet hij dan door de ene helft van het 3e vtje of in het gat tussen het kettinkje en het eerste stokje?

Ik doe hem meestal gewoon in dat gat, maar dat blijf je zo goed zien, maar als je maar 1 lusje van de v pakt rekt ie zo uit....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:08:28 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87052084
per ronde moet je er goed op letten dat je start met een losse en dan een vaste. en altijd handig om een draadje ertussen te stoppen
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:10:37 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87052134
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed :?

Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
pi_87052181
Ik heb de slag met het afronden van een toer nu goed te pakken (denk ik zelf voornamelijk) maar ik kan niet goed uitleggen waar ik de slip-stitch nou in doe... In de bovenste lossen in elk geval en dan is het gat ook niet echt groot... maar waar ik hem nou precies stop :? geen idee!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:12:20 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87052183
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed :?

Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
wat ik altijd doe, is nieuwe ronde
losse, gewone steek, rond gaan, laatste met slipstitch door de eerste steek * niet door de losse waar je de ronde mee begonnen bent*
dan krijg je geen gaten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87052187
Ja, een slipstitch en dan de losse (1 bij vasten en 3 bij stokjes) idd :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')