abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87016616
Heb het aangepast Trui! :)

Oeh Lyssa, ik kende die webshop niet eens! Misschien ook maar even kijken :@ Mag geen garen meer kopen voorlopig! :P

Wat een schatje, dat aapje! Ben benieuwd naar het resultaat! Zou ook best mee willen doen, maar heb al genoeg te haken :P

Ik haak (dankzij Trui) sinds kort ook met Drops Paris en Muskat en het bevalt goed! Ben er echt helemaal weg van! Wat ik vooral fijn vind is dat het wat dikker is. Ik begon met Catania maar de meeste van mijn knuffels zijn daardoor best klein uitgevallen, omdat het natuurlijk gewoon een stuk dunner is. En ik vind die glans van Muskat zo mooi; Jigglypuff wordt prachtig! :P Moet nog een voetje, de oortjes en een krulletje, en dan het gezichtje van vilt.
Weet nog niet of ik het erop zal lijmen of naaien.. Ik heb niet echt veel kleurtjes dun naaigaren, en ik vind eigenlijk dat vilt zo vervelend naait, het gaatje rekt vaak uit bij mij. Maar ik weet ook niet zo goed of lijm handig is..
pi_87016738
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig... ;) )
ben wel benieuwd naar een fotootje... :)
pi_87016806
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:34 schreef mijsje het volgende:
was die Jigglypuff voor een jong nichtje? want dan is lijm alleen volgens mij niet helemaal handig.. dan kun je het wel combineren, vastlijmen en even met een randje eromheen om het goed vast te zetten dat het zeker houdt... (nu ligt het er natuurlijk wel aan welke lijm je gebruikt, met de simpele hobbylijm die ik heb, is het in ieder geval niet handig... ;) )
ben wel benieuwd naar een fotootje... :)
Nee, voor mijn zusje van (bijna, morgen dus) 22, haha! :D
Ik heb alleslijm van pipoos, volgens het etiketje lijmt het o.a. vilt en textiel, dus denk dat het wel moet kunnen toch? :)
pi_87016932
ow, dan is de lijm op zich wel prima :D hahaha
pi_87017210
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:18 schreef Lijnloos het volgende:
Oh dat CAL is wel leuk.... maar daar ben ik te chaotisch voor denk ik. Ik haak wanneer het lukt en tijd er voor is, dus dan wordt het al lastiger...
Heb wel weer een bolletje catania gescoord net, voor het gezicht van de southpark-poppetjes... dus kan ik daar eindelijk mee aan de slag... of zal ik eerst een troetelbeer maken? Moeilijk, keuzes.....
Ik heb ook de vorige gemaakt toen ie al compleet was hoor!!

Welke kleur heb je uiteindelijk gekozen?

Thanx trui! Ik ga thuis maar eens kijken welke kleuren ik niet heb van m'n nieuwe Catania collectie. De muskat is wel erg mooi in je haaksels O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Lyssa op 30-09-2010 13:04:17 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 13:05:52 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87017671
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
in de haak.
pi_87017980
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef trui het volgende:
er zit wel wat glans in muskat he. moet je van houden.
Ja vind ik mooi :@ Catania heeft dat ook ;) O+
pi_87017990
:W

Mn nieuwste slofjes zijn af, ik wil ze eigenlijk zelf houden O+

Nooit geweten ook dat er zóveel leuke knoopjes te koop waren! *O*
pi_87018005
En nu kiezen wat mn volgende project gaat worden... :9~ er is zoveel!
pi_87018104
Ohh lieve slofjes!
En wow Whiskers, wat is ie lief! Ik denk dat dit me aan gaat zetten om de haaknaald weer op te pakken :P
Is het patroon ergens te vinden?
pi_87018229
Patroon staat hier: http://cache.lionbrand.com/patterns/70585AD.html

Maar je moet er wel voor inloggen.

Hier staat ie op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/amigurumi-cat (met bovenstaande link erbij)
pi_87018246
Oh, lieve slofjes!!!
Lyssa, ik ben inderdaad voor de 130 gegaan... gelukkig hadden ze in dat winkeltje haast alle kleuren wel, dus kon mooi even vergelijken... Die 105 is inderdaad wel heel gebroken wit.
pi_87024336
SLOFJES !! oeioei waar heb je het patroon vandaan ??
pi_87024845
Zijn de slofjes van Sylvia Schuchardt, te vinden op ravelry. Lief he! O+
pi_87024983
LadyBlack, ik heb het patroon baby button laofers van haar gekocht maar ik kom er echt niet uit, vond jij hem niet moeilijk ??
pi_87025226
Ik heb dit patroon nu volgens mij aardig door, maar dit was ook het 3e paar slofjes :')

Die button loafers wilde ik ook nog wel maken! Ben benieuwd, ik denk eigenlijk dat het basispatroon wel hetzelfde is... welk deel snap je niet?
pi_87027109
Leuke slofjes Ladyblack!

Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:04:50 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87027569
superleuk zijn ze gelukt, ladyblack! O+

en ach, omgerekend ¤ 4,40. voor een mooi en goed patroon vind ik 't niet echt buitensporig duur.
in de haak.
pi_87029078
Hč bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo.. :{
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87029116
Buup schaamt zich diep...ik loop al vast bij de tweede rij van de zooltjes...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2010 @ 17:43:50 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87029157
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?

zit nog op t werk, collega zou me thuis droppen, en tis einde van de maand..... :')
had dus toch t haakwerk mee moeten nemen...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87029497
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:41 schreef Yachiru het volgende:
Hč bah, de oortjes en het krulletje van Jigglypuff willen helemaal niet lukken..
De oortjes moeten gewoon plat gehaakt, en dan heen en weer, maar er komen allemaal hele grote gaten in.. Ik snap dat sowieso niet, want dat gebeurd nou altijd als ik in een ketting van lossen moet haken. Mijn moeder heeft al eens meegekeken en ik doe niks verkeerd, naald in het goede lusje enzo.. :{
En het krulletje, begint met 8 toeren van 6 vasten, en op het eind bij toer 6 en 7 is het zo strak dat ik de naald er niet meer in krijg.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?

*knuffel*
pi_87030371
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?

*knuffel*
Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk! :) Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa! :D
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!

:*
pi_87032393
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:55 schreef appelfan het volgende:
Leuke slofjes Ladyblack!

Ik vind het trouwens best duur, 6 dollar voor een patroon.
Dat stootte mij ook even voor de borst, maar nu bedenk ik maar dat ik er oneindig veel slofjes mee kan maken, en inmiddels zou ik zelf ook wel wat kunnen variëren op het patroon. Een goed basispatroon dus, en dat is me best wat waard :Y
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:42 schreef BuupWerk het volgende:
Bij de hdc en de dc's? Ik wil wel een closeup foto maken van de zooltjes, dan kun je even bekijken hoe het eruit moet zien. Als je in beeld hebt hoe het in elkaar steekt is het eigenlijk heel makkelijk :)
pi_87033429
Het is gelukt met de oortjes! Nouja, met eentje dan :P
Heb het patroon van het Pokémon boek dus een beetje aangehouden, maar ben begonnen met 4 vasten in plaats van 8 zodat het puntje wat spitser wordt. En ik heb er aan het eind 2 toeren aan vast geplakt en nu is het een keurig driehoekje :) Best leuk om iets zelf een beetje aan te passen!
Tweede oortje en krulletje moeten nog even wachten tot ik straks weer thuis ben of (als het laat wordt) tot morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')