abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87036522
Nog niet veel verder met mn panda, maar denk dat t wel goed komt, gewoon een rijtje extra hier en daar.

Kheb echt ff een offweek. Ben blij als ik slaap straks.
pi_87036904
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al over na zitten denken, maar als je naar het plaatje kijkt, zie je zo'n leuk randje en dat krijg je alleen als je (per oor) 2 van die driehoekjes tegen elkaar aanhaakt en er dan het vilt in naait/ lijmt.. Ik weet niet of ze er zonder dat randje ook nog zo leuk uit ziet. Kan het altijd proberen natuurlijk! :) Ik probeer wel even het oortje van Jigglypuff uit dat Pokémon boek op Picasa! :D
Die kleinere haaknaald had ik nog niet aan gedacht, dat is een goed idee! Dankjewel!

:*
oeh.... doe es linkje naar dat boej? O-)
pi_87037385
Was er nou iemand opzoek naar voedsel te haken?
http://picasaweb.google.com/pkanya002
hier staan er een paar namelijk.

Oeh deze heeft ook leuke waaronder
O+
pi_87038644
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:53 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Kan je er niet iets van bedenken om het als rondje te maken en dan dubbelvouwen? Dan wordt het wat steviger. En voor het tweede gebruik ik soms een kleinere haaknaald om het er ff doorheen te krijgen of met een naald misschien?

*knuffel*
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:

dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...

-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd... :D ik ben benieuwd naar je resultaat! :)
pi_87041469
Hoe laat is de meet? Ik moet de auto reserveren. En het staat vast ergens, maar ik heb anderhalf topic teruggelezen en het niet gevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 september 2010 @ 22:36:57 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87042793
niet al te vroeg wat mij betreft omdat we 's ochtends eerst nog een voetbalwedstrijd en een dansles hebben af te handelen. ik stel voor vanaf een uur of 13.00 ŕ 14.00u.
in de haak.
  donderdag 30 september 2010 @ 23:04:34 #82
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87044306
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij :D (en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)

Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt! :D

Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen ;)) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe :) die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt :D

*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!

Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha :P (=8 puffy-stitches = nog helemaal niks :P)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
pi_87045464
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:50 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

oeh.... doe es linkje naar dat boej? O-)
Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde? :)

Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
pi_87045996
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:

[..]

als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:
[ afbeelding ]
dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...

-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd... :D ik ben benieuwd naar je resultaat! :)
Jip! O+

Ja het is jammer inderdaad, ik denk dat ik het misschien toch iets te strak aan trek, of misschien is mijn naald te groot en het garen te klein dun. Als ik het heel losjes probeer gaat het in het begin wel goed maar na en tijdje ziet het er niet meer uit :P
Ik heb er trouwens wel een oplossing voor hoor, mocht ik toch een keer een lapje ofzo willen haken.
Iemand die op een blogpost van Attic24 reageerde, linkte naar filmpjes op Youtube waar uitgelegd wordt hoe je de ketting van lossen en de eerste rij steken in één keer kunt haken. Dit gaf bij mij een veel mooier resultaat en het is natuurlijk nog handiger ook omdat je niet zo met die ketting van lossen hoeft te pielen.
Dit is het filmpje trouwens, voor degenen die het nog niet kenden :)

Ik snap wat je bedoeld met die oortjes, daar was ik ook bang voor. Maar ik heb dus het schema voor het oortje van de Jigglypuff uit dat Japanse boekje aangehouden, en het iets aangepast. In plaats van te beginnen met een ring van 8 vasten, een ring met 4 vasten zodat het puntje spits wordt. In de tweede toer in iedere vaste meerderen, zodat ik verder kon met het originele patroon.
In dat schema meerder je maar 2 keer per toer, en als je dit verdeeld over de 2 kanten, krijg je blijkbaar een hele mooie driehoek :P Ik ga dat in ieder geval wel goed onthouden, altijd handig!
Verder heb ik er een toer extra bij gedaan waarin ik nog een keer gemeerderd heb, naar 18 dus in plaats van te eindigen met 16 steken, en dan nog een toer van 18 vasten.

Morgen volgt de foto want ik ben net pas thuis en moet dus nog een oortje en het krulletje haken en alles in elkaar zetten. Mijn zusje wil uitslapen, dus heb nog tijd zat :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Yachiru op 30-09-2010 23:52:45 ]
pi_87046162
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:04 schreef EsseEi het volgende:
Whoopidoo ik zocht inderdaad voedsel te haken! Thnx voor de link, staat leuk boekje met fruit bij :D (en vooral dat vind ik leuk, en cupcakes)

Leuk altijd hoe iedereen met elkaar mee denkt! :D

Voor 3-hoeks oortjes (je hebt ze al Yachiru maar voor andere mensen ;)) staat ook in het boekje van Christel Krukkert bij Gijs Giraffe :) die heeft ook 3hoekige oortjes, maar is gewoon rond gehaakt :D

*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft!

Liet gister mijn muts in wording aan m'n ouders zien, en ze moesten erg had lachen, ik heb namelijk 1 rondje af haha :P (=8 puffy-stitches = nog helemaal niks :P)
Zaterdag heerlijk een dagje helemaal alleen (oke stiekem vind ik dat eigenlijk heel saai), kan ik lekker veel haken!
Die oortjes zijn inderdaad ook driehoekig ja! Weet je wat nou zo stom is? Ik heb ze hier liggen, gehaakt en al maar ik dacht daar pas later aan :P (Ja, Guusje zit NOG STEEDS niet in elkaar.. Ik wilde het cadeautje voor mijn zusje eerst maken, daarna ga ik 'em ECHT in elkaar zetten! :@ )
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 06:45:50 #86
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87049507
Als het goed is wordt vandaag mijn bij bol.com bestelde Happy Hooker bezorgd. *O*
Lijkt me een must-have als je meer dan alleen poncho's wil haken. :P
En volgens mij zei iemand hier dat de bloemenshawl er ook in staat, dat gaf natuurlijk de doorslag!
... ♥ ik mis je ♥
pi_87049997
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Pokémon Crochet
Neem aan dat je het boekje bedoelde? :)

Overigens heeft deze mevrouw ook heel veel Pokémon patronen, en sommigen (Jigglypuff bijvoorbeeld) vind ik mooier van haar dan in het boekje.
Tnx!!! Die wolfdreamer/off the hook kende ik al wel idd... heeft ook leuke dingen.
pi_87050428

Ik kon het weer niet laten.

Wat doen webcams toch met kleurtjes?

Mijn catania is binnen *O*
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:24:23 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87050967
Wat een geinig ding Arual! :D

Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie! *O*
... ♥ ik mis je ♥
pi_87051264
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:24 schreef phluphy het volgende:
Wat een geinig ding Arual! :D

Mijn boekje -Happy Hooker- is ook binnen. Leuk is-ie! *O*
Het is denk ik de twintigste cactus die ik haak. Probeer wel andere amigurimi, maar die worden nooit helemaal perfect....
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:39:20 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87051297
EsseEi, ga je toevallig de puff-muts van rheatheylia haken?? Die heb ik net gemaakt :D heb m extra veel rondes doorgehaakt, dan is ie lekker fluffy O+

Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door :')
pi_87051432
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:39 schreef LadyBlack het volgende:

Oh, en ik kan nooit zo netjes de rondes aan elkaar krijgen, dus ik haak maar in spiralen door :')
Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen ;)

Maar al je cactussen blijven erg cute Arual! O+
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:46:45 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87051455
Oh er zijn er meer dus!
pi_87051982
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik haak ook altijd in spiralen door, wordt altijd mooier dan per ronde, daar bak ik niets van. Bij de Creepy Cute moet ik dan altijd wel goed nadenken of het gaat kloppen ;)

Maar al je cactussen blijven erg cute Arual! O+
Zo lang het maar asymmetrisch kan. Daar gaat het mis met de andere knuffeltjes... :) En ook met mijn dekentje toen, trouwens.

Iemand tips voor asymmetrische amigurumi? :@
pi_87052061
Ik krijg altijd zo'n gat als ik per ronde haak, want ik snap nooit zo goed waar je hem nu in vast moet maken :D Als je bijvoorbeeld 3 lossen hebt gemaakt als eerst, moet hij dan door de ene helft van het 3e vtje of in het gat tussen het kettinkje en het eerste stokje?

Ik doe hem meestal gewoon in dat gat, maar dat blijf je zo goed zien, maar als je maar 1 lusje van de v pakt rekt ie zo uit....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:08:28 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87052084
per ronde moet je er goed op letten dat je start met een losse en dan een vaste. en altijd handig om een draadje ertussen te stoppen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:10:37 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87052134
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed :?

Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
pi_87052181
Ik heb de slag met het afronden van een toer nu goed te pakken (denk ik zelf voornamelijk) maar ik kan niet goed uitleggen waar ik de slip-stitch nou in doe... In de bovenste lossen in elk geval en dan is het gat ook niet echt groot... maar waar ik hem nou precies stop :? geen idee!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:12:20 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87052183
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Je moet dan toch de ronden vastmaken met een slipstitch? Net als Inu rekt het bij mij dan altijd zo uit waardoor je een gat ziet ja... erg jammer! Maar volgens mij doe ik de slipstitch wel goed :?

Bij de slofjes heb ik nu wel eindelijk door hoe het fatsoenlijk kan, maar daar is het ook niet elke ronde.
wat ik altijd doe, is nieuwe ronde
losse, gewone steek, rond gaan, laatste met slipstitch door de eerste steek * niet door de losse waar je de ronde mee begonnen bent*
dan krijg je geen gaten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87052187
Ja, een slipstitch en dan de losse (1 bij vasten en 3 bij stokjes) idd :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')