quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef mijsje het volgende:[..]
als je een rondje doet, en dan dubbelvouwen, dan krijg je zoals bij Jip dit:
[
afbeelding ]
dan worden de oren dus te rond, want Jigglypuff heeft echt driehoekige oortjes...
en wat als je in de ketting eerst een rijtje vasten maakt, voordat je met de vasten van het driehoekje begint? dus een extra rijtje vasten? krijg je dan ook zulke gaten? wel jammer hoor...
-edit- ik zie dat je al wat anders had geprobeerd...

ik ben benieuwd naar je resultaat!
Jip!
Ja het is jammer inderdaad, ik denk dat ik het misschien toch iets te strak aan trek, of misschien is mijn naald te groot en het garen te
klein dun. Als ik het heel losjes probeer gaat het in het begin wel goed maar na en tijdje ziet het er niet meer uit
Ik heb er trouwens wel een oplossing voor hoor, mocht ik toch een keer een lapje ofzo willen haken.
Iemand die op een blogpost van Attic24 reageerde, linkte naar filmpjes op Youtube waar uitgelegd wordt hoe je de ketting van lossen en de eerste rij steken in één keer kunt haken. Dit gaf bij mij een veel mooier resultaat en het is natuurlijk nog handiger ook omdat je niet zo met die ketting van lossen hoeft te pielen.
Dit is het filmpje trouwens, voor degenen die het nog niet kenden

Ik snap wat je bedoeld met die oortjes, daar was ik ook bang voor. Maar ik heb dus het schema voor het oortje van de Jigglypuff uit dat Japanse boekje aangehouden, en het iets aangepast. In plaats van te beginnen met een ring van 8 vasten, een ring met 4 vasten zodat het puntje spits wordt. In de tweede toer in iedere vaste meerderen, zodat ik verder kon met het originele patroon.
In dat schema meerder je maar 2 keer per toer, en als je dit verdeeld over de 2 kanten, krijg je blijkbaar een hele mooie driehoek

Ik ga dat in ieder geval wel goed onthouden, altijd handig!
Verder heb ik er een toer extra bij gedaan waarin ik nog een keer gemeerderd heb, naar 18 dus in plaats van te eindigen met 16 steken, en dan nog een toer van 18 vasten.
Morgen volgt de foto want ik ben net pas thuis en moet dus nog een oortje en het krulletje haken en alles in elkaar zetten. Mijn zusje wil uitslapen, dus heb nog tijd zat
[ Bericht 0% gewijzigd door Yachiru op 30-09-2010 23:52:45 ]