als je de beginbeweging doorhebt is t niet moeilijk om te leren, idd filmpje erbij dan, afspelen stoppen proberen nog eens kijkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:49 schreef Pannenkoeken het volgende:
Tnx allemaal!
Ik ga komende week snel langs de zeeman. Hoop dat ik maandag al kan gaan! Beetje jammer want ben pas rond half 6 thuis doordeweeks en om 6 uur gaat de zeeman dicht. Behalve op donderdag, maar zo lang wil ik niet wachten.
Ik zal eens kijken of er een wibra in de buurt zit ynske!
Ik ga YouTube filmpjes kijken om het te leren. Is het erg lastig? Ik ken nl. niemand in mijn directe omgeving die het me even zou kunnen leren. Maar geloof dat meer mensen het via YouTube geleerd hebben hier (lurk al een tijdje mee) dus hoop dat het mij ook lukt.
Ga morgen eens op raverly kijken.
Ik ga denk ik eerst gewoon maar zelf proberen of het me luktquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je de beginbeweging doorhebt is t niet moeilijk om te leren, idd filmpje erbij dan, afspelen stoppen proberen nog eens kijken
waar woon je ergens? misschien iemand in de buurt die je wat kan/wil lenen?
Hoe kom je aan die stitch marker? Hier verkopen ze die nergens..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:56 schreef Lyssa het volgende:
Wat een toffe JigglypuffHij is echt leuk gelukt!
Hier mijn apepootjes van Manuel, het is echt rot om die pootjes op de juiste manier aan te naaien (met de duimen aan de goede kant), ik heb het gisteravond 5 keer gedaan en steeds los gehaald, nu nogmaals geprobeerd en nu laat ik het maar zo!
[ afbeelding ]
och die arme kleine... was ze wel gauw stil en lekker aan het slapen gisteren?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:23 schreef Saffier het volgende:
Trui ik reageer later even op je pm, kleine wil nu alleen maar huilen tnx. Mijsje ik heb het al zo vaak geprobeerd zonder resultaat. Ik kijk vast ergens overheen.
dat verschilt ook per stad, de ene stad heeft op de laatste zondag, de andere op de eerste zondag...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:56 schreef EsseEi het volgende:
haha ow das balen die koopzondag, ik ben er zo aan gewend dat de winkels altijd op zondag open zijn(rotterdam en den haag) dat ik nooit weet of het nou de eerste of de laatste zondag van de maand is...of verscheelt dat ook weer per stad?
*verwend nest:P*
Net nog beginnetje gemaakt met haken van aardbeien1 helemaal af en 2 alleen het rode deel. Wil er 5 ofzo...maar geen zin meer
moet morgen werken dus kan vanavond ook niet te lang door gaan.
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die stitch marker? Hier verkopen ze die nergens..
Klopt daar heb je ze ook. Die zijn erg prettig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...
quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:46 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Klopt daar heb je ze ook. Die zijn erg prettig.
Ik heb die gekocht in Engeland, omdat al mn andere het aan het begeven waren (ze waren van mn moeder, dus ook al heel erg oud) Pipoos heeft alleen van die gigantische breivisjes.
prima!quote:Op zondag 3 oktober 2010 09:12 schreef trui het volgende:
ik zal de mensen die volgens de doodle-lijst komen nog wel even PM-en van de week met adresgegevens OK?
zullen we de begintijd op (ongeveer) 13.30u vaststellen?
Ik heb dezelfde, de handwerkwinkel hier in de stad verkoopt ze.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:41 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik had de mijne samen met BrightEyes besteld op Hobbydoos.nl. ik kon ze ook nergens vinden in winkels hier in de omgeving...
-klik-
het zijn niet helemaal dezelfde als die Lyssa heeft, maar wel hele fijne ook in gebruik
Dat deed ik ook idd.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:46 schreef Inu het volgende:
Ik gebruik gewoon veiligheidsspelden....
Volgens mij heeft De Greef in Helmond wel steekmarkeerders
Ja, ik vind ze echt heel erg handig. Het is in het begin misschien even lastig om ze vast te maken, maar als je de handigheid eenmaal hebt dan wil je niet meer anders, ik niet in ieder geval!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:57 schreef StefanieV het volgende:
Ik wil het nieuwe boekje van Christel ook, maar heb nog maar net het eerste gekocht dus zal nog wat wachten :-)
Zijn die stitchmarkers trouwens handig Yachiru? Want ik heb nu ook deze die open zijn en die vallen er idd af en toe uit bij mij..
Da's knap klotequote:Op zondag 3 oktober 2010 13:12 schreef Ynske het volgende:
nog 2 weken en ik heb weer volop tijd om te hakenwerk houd op, druk op zoek naar nieuw werk
"Ovaal"?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
dan heb je een soort langwerpig 'rondje' maar geen rondje dus maar langwerpig.
Het is zondag ja.quote:
Herkenbaarquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Het is zondag ja.
En ik laat mn hersens altijd op t station in Leiden.
Dus vandaar =)
oow ik ben nog 2 dagen vrij<3 echt vrij niet niet lekker dus ik blijf maar thuis, maar echt vrij.
Jaaa die snap ik!! Thnxquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Je haakt 10 lossen, en dan nog eentje extra, dan doe je in elke losse een vaste(dus tien) en ook aan de andere kant als het ware van het rijtje, dan heb je een soort langwerpig 'rondje' maar geen rondje dus maar langwerpig.
En dan ga je gewoon verder in rondjes.
yep, zit lekker, ligt er wel aan of je vast of losser haaktquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooi gedaan Ynske! Past hij ook goed?
[..]
Da's knap klote
Jeej!quote:
Ow gelukkig! Alleen liggen er bij mij ook allemaal plastic tasjes met net niet af dingen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef StefanieV het volgende:
Whoopdidoo, is idd het konijn :-) Moosje is de kat en die komt later haha En ik ben ook erg hoor, 2 bakken met wol en boven nog 3 dozen staan
sabine, ooh zo bedoel je, ja moet je niet aan mij vragen, ik kan geen granny square maken :-)
Ik kan ze wel maken, heb er geen tijd voor.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
Denk dat je moet wachten tot er granny square haaksters zijn, stefanie geeft net aan ze niet te maken. Zelf maak ik ze ook niet.
Is het geen optie om het zelf te leren?
Ik heb ze aan elkaar gemaakt tijdens het haken? Ik heb dus eerst dat caramelkleurige gemaakt en als je dat stukje klaar hebt vanuit daar kleur gewisseld en de rest gemaakt. Waarbij de eerste ronde door de voorste lussen alleen is en dan de tweede ronde de achterste, en vanuit die laatste ronde ga je gewoon rondes door met hetzelfde aantal zodat je 3D gaat.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:04 schreef mmascha het volgende:
Lyssa! Help!![]()
Ik haak de CAL aap. Nu moet ik de pootjes vastmaken maar ik weet niet zo goed hoe. Of het buik gaat met de lelijke kant buiten of ik krijg een rand aan de buitenkant ipv de binnenkant. Hoe doe jij dat?
Edit: ik heb op dat blog al iets meer uitleg gevonden. Ik denk dat het zo gaat lukken.
Ownee, toch niet. Het is het deel waarbij je met het lijf verder gaat.
ik denk dat de combi, dyslexie, engels patroon, weinig tijd om dr echt voor te gaan zitten en startende haakster gewoon niet ideeal is...quote:Op donderdag 30 september 2010 17:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zal toch wel meevallen, vertel eens waar t mis gaat?
zit nog op t werk, collega zou me thuis droppen, en tis einde van de maand.....
had dus toch t haakwerk mee moeten nemen...
Ik moest de pootjes aan de buik vast maken. Pootjes moest je eerst los maken, 4 stuks en dan het buikje en daar dan weer de pootjes aanvast. Maar het is me inmiddels gelukt. Maar het viel niet mee, pff.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:01 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik heb ze aan elkaar gemaakt tijdens het haken? Ik heb dus eerst dat caramelkleurige gemaakt en als je dat stukje klaar hebt vanuit daar kleur gewisseld en de rest gemaakt. Waarbij de eerste ronde door de voorste lussen alleen is en dan de tweede ronde de achterste, en vanuit die laatste ronde ga je gewoon rondes door met hetzelfde aantal zodat je 3D gaat.
Jij hebt de onderdelen losgemaakt? Je zou het eventueel gewoon aan elkaar kunnen haken door door 4 lussen te gaan en dus de steek als randje erop.
Oh dat stuk bedoelde jequote:Op zondag 3 oktober 2010 20:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik moest de pootjes aan de buik vast maken. Pootjes moest je eerst los maken, 4 stuks en dan het buikje en daar dan weer de pootjes aanvast. Maar het is me inmiddels gelukt. Maar het viel niet mee, pff.
En Sabine, vragen staat hier vrij hoor! Ik ben wel benieuwd of het je allemaal lukt en het resultaat willen we hier graag zien!
de zeeman in Nederland had in iedergeval fluffy-wol. verder gewoon in hobbyzaken/handwerkzaken denk ik...quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:13 schreef StefanieV het volgende:
Trouwens, nog een vraagje. Ik zou graag dat schaap willen maken van Christels eerste boekje, maar heeft iemand een tip waar ik die fluffy wol kan halen? Ik zou echt niet weten waar ik het hier moet gaan vinden..
Oke, dat klinkt wel vrij logisch inderdaad. Ligt natuurlijk ook aan de steek die je gebruiktquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:39 schreef mijsje het volgende:
dat ligt eraan wat voor muts je wil maken, welke wol je hebt gekocht, welke haaknaald je gebruikt...
ik heb een schelpjes/golfjes muts gemaakt, en daarvan kun je er zeker twee uit een bol Royaal van de zeeman halen...
het hangt inderdaad zeer af van 't patroon, van de dikte van garen & naald, maar ook van de grootte van je bol. er zijn bollen van 50g, maar ook van 100g.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
Even een beginners vraagje.
Ga als ik me wat meer in kan leven in jullie projecten (lees zelf kan haken) wat actiever reageren op jullie posts.
Maar wat ik me ineens afvroeg. Hoeveel kun je nu eigenlijk haken met een zo'n bolletje wol? Gewoon even voor mijn beeldvorming
. Bijvoorbeeld een muts ofzo. Kan dat uit een bolletje wol? Of kun je meerdere mutsen daaruit halen?
oeh, dat is handig, dat wist ik nog niet eens...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:30 schreef Inu het volgende:
Je kunt op Ravelry ook zoeken op lengte, dus als je 1 bol hebt van 100 meter oid kun je dat invoeren en dan krijg je alle patronen die max zoveel nodig hebben
je hebt pm, wil je evt. Wel helpenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:54 schreef -sabine- het volgende:
Stel dat jullie een granny zouden maken van 10x10, hoeveel moet ie dan kosten?
Ik denk er over om die te gaan gebruiken om jurkjes te naaien om ze vervolgens te verkopen in mijn winkel.
Iemand een suggestie?
Katoen verzorg ik dan zelf.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:18 schreef Vicky het volgende:
Help!
Mijn zusje is een schaapje aan het haken en het koppie moet zo worden:
[ afbeelding ]
Dit is het patroon:
[ afbeelding ]
We komen er samen niet uit. Kan iemand misschiej uitleggen hoe we moeten haken?
Ik heb een look-a-like op mijn tafeltje:quote:
En als je nu gewoon hetzelfde maakt als wat je voor het hoofdje hebt gemaakt, maar dan met 1 of 2 steken per ronde extra?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb zelf ook al wat uit proberen te vogelen. Het probleem is vooral dat mijn mutsjes niet aansluiten, te slobberig zijn of juist te strak.
Of de oortjes erop zitten of erdoorheen piepen, maakt me niet zoveel uit.
Dus AnitraX, je krijgt zo een PM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |