abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86929627
Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.

Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.

Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.

Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier. :{ . En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
pi_86929643
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86929654
Ze onderschat het en waarsch. denkt ze ook nog dat ze zomaar ff overal kan staan. Ik zie het vooral 1 grote deceptie worden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86929664
Volgens mij is het tegenwoordig echt zo makkelijk.
Gewoon zorgen dat je boekhouding in de ogen van de fiscus in orde is, en een kvk nummer aanvragen plus een vergunning van de gemeente.
Ik kan het mis hebben natuurlijk.

Edit
Officieel moet je ook al je eten labelen en wat niet maar volgens mij doen weinig ventwagens dat. Kan me in elk geval niet voorstellen dat m'n patatbakker dat doet.
pi_86929693
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja vooral in de zomer verdien je bakken met geld ^O^
Misschien is het makkelijk te starten, daar weet ik niets van af.
Ik weet wel dat ze nu dubbel moet verdienen om de zomer door te komen..
pi_86929709
Ja vergunningen daar dacht ik dus ook aan. Je kunt toch niet zomaar overal je poffertjes verkopen?

Kijk, dat ze e.e.a. wat mooier maakte dat kan ik wel begrijpen. Afscheid nemen van een bedrijf is niet makkelijk. Heb het er zelf ook moeilijk mee gehad. (We hebben een tijd op hetzelfde kantoor gezeten.)

Maar zoals zij het vertelde was het een en al glorie.
Ik ben waarschijnlijk gewoon jaloers. :').

Maar als het echt zo makkelijk gaat dan wil ik dat ook. *O* .
pi_86929736
Ik weet dat mijn patatbakker in z'n wagen bakken met geld verdient..
En echt snugger komt die niet over.
Volgens mij stelt het echt weinig voor maar je moet natuurlijk wel klanten krijgen en eerst investeren.
pi_86929767
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
pi_86929769
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Misschien dat je in de zomer iets met ijs kan gaan doen in je kraam?
pi_86929814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
De marge op poffertjes lijkt mij erg hoog, maar hoe kom je aan vergunnungen voor een markt of braderie? er zijn wel meer kramen kan ik mij zo indenken.
Het is haar kraam en er is kennelijk geen vuiltje aan de lucht. Want ik begon daar dus over.
Maar als ik nog meer positieve reacties lees dan begin ik absoluut ook een kraam. Al ben ik daar wrs. te laf voor. Maar intussen zit het wel in mijn hoofd. Door haar. En ik vraag me dus af of ze het niet wat mooier maakte allemaal. Wat ik opzich zeker wel kan begrijpen.
pi_86929821
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef maickeltje het volgende:
Ja het is bakken met geld verdienen.
Ik verkoop loempia's , gaat als n gek! Zijn niet aan te slepen.
Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.

Ik wil dit ook. O+ .
pi_86929822
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen :9
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 28 september 2010 @ 03:03:50 #13
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86929900
Niet geheel OT, maar een toplocatie is dus wel van belang. Wat wel duur is...
quote:
De West-Vlaamse stad Brugge organiseert een openbare aanbesteding voor de standplaatsen van twee fritkoten op de Markt.

In 2003 werd er maar liefst 89.839 euro en 97.123 euro betaald voor deze toplocaties. Dit keer wordt er mogelijk meer dan een ton geboden voor de bij toeristen geliefde kramen bij het Belfort.
http://www.vkblog.nl/beri(...)rijp_deze_buitenkans!
pi_86930231
Grootste pobleem zullen de standplaatsvergunningen worden, tenzij ze die heeft meegekregen bij de aankoop van de poffertjeswagen, maar dat betwijfel ik..verder is de marge op producten als pannekoeken en poffertjes inderdaad ernstig hoog....downside is, hard werken, heel hard werken, net als in een cafetaria..goed verdienen maar hard werken.....
Quinn Dexter
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:14:53 #15
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86931666
En je bent ook afhankelijk van een boel factoren zoals het weer, plaats & seizoen. Je omzet zal dus niet iedere dag hetzelfde zijn.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_86932762
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
pi_86933064
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Op een markt huur je toch gewoon een plek? Het wordt pas lastiger als je echt "los" in het centrum ergens wilt staan.
Dat dus, volgens mij kan je gewoon bij braderieën enzo gaan staan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933315
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_86933398
Ze zal natuurlijk nooit zo toegeven dat ze zich de pleuris moet werken, en vrij nemen meteen inkomsten scheelt. ;) Als je een goede plek hebt, kan het lucratief zijn, maar er zitten veel variabelen in.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:06 #20
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_86934077
Het is een onzeker bestaan in de zin van dat je de zak bent als je ziek wordt of geen vergunningen krijgt.

Maar de marge is hoog en de inkomsten zijn deels onbelast omdat je niet met bonnetjes werkt; de fiscus zal dus genoegen moeten nemen schattingen en normwaardes.

Als je het erbij doet, heb je geen KvK nummer nodig, maar voor bepaalde vergunningen (en gunningsrondes) weer wel. Jemoet je aan de HACCP houden maar je hoeft er niet voor gecertificeerd te zijn.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_86934104
Daarnaast is KvK een kwestie van inschrijven en jaarlijks een paar tientjes betalen.
pi_86934292
Als het allemaal zo mooi was, zouden er extreem veel kraampjes zijn ;)
Mij is ooit verteld; Het is niet alles goud wat er blinkt.....

Toevallig ken ik iemand met een kraam (oliebollen in dit geval), maar als ik hoor hoeveel dat die moeten werken om hun 'normale' salaris te evenaren.. POEH, ik doe het ze niet na :P
Dan blijf ik wel zo'n kantoorkuier;)

Mensen denken wel vaker in het begin heel lichtzinnig over alles, en het is natuurlijk soms een beetje pochen dat ze 'een eigen bedrijf' hebben. Zo ken ik er wel meer, en sommige zijn er zelfs bijna failliet door gegaan..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:04:25 #23
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86934494
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:10 schreef Stali het volgende:

Is het echt zo makkelijk en mooi?
Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86934530
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar zijn wachtlijsten voor, hele lange.
Als je dat eenmaal voorbij bent kan je wel erg goed verdienen, maar het is hard werken.
Braderieen zijn door het hele land, je moet om 3 of 4 uur opstaan en dan er naar toe rijden met je hele handel, de hele dag knoerthard werken en pas rond 5 of 6 uur alles schoonmaken en afbreken.

het is een hartstikke leuk leven met een patatkraam (wat wij hadden) of een poffertjeskraam, maar wel anders en niet handig als je een gezin hebt.
pi_86934657
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
pi_86934659
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:04 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Vooral in het begin is het veel geregel (KvK, BTW nummer etc).

Het verdient behoorlijk lijkt mij; je hebt alleen geen vast inkomen. Per maand kunnen de inkomsten natuurlijk fors verschillen. Verder zal het lastiger zijn om een hypotheek etc te kunnen nemen (geen vast inkomen) + moet je jouw eigen verzekeringen fixen (denk aan arbeidsongeschiktheid verzekering; aangezien je alleen werkt zal je totaal geen inkomsten hebben als je ziek bent).

Het is dus niet zo makkelijk en mooi als het lijkt.
BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
pi_86934719
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef blessed19 het volgende:
Hm, ik dacht altijd dat je haast niks erop kon verdienen, echter schijn bedriegt in dit topic. :)
Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
pi_86934999
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Veel werk, onzekerheid, maar daar staan wel inkomsten tegenover. Neem een patatkraam als voorbeeld. Wat kost 10 kilo patat bij de groothandel? 3 euro? Daar haal je wel 60 bakjes uit van 2,50, dus die patat gaat 50 keer over de kop. Wat dat betreft is het goed verdienen. Als je zin hebt om de hele dag in de frituurlucht te staan en geen weekend meer vrij te zijn :P
Ik ben chronisch verkouden (lees, ik ruik haast niks meer) en ik heb jarenlang in de horeca gezeten, vandaar mijn intresse. mocht je op een gegeven moment goed verdienen, kan je het natuurlijk permitteren om af en toe een dagje over te slaan.

Hoe zit het trouwens met de belastingdienst? Hoeveel slurpen ze van je winst/omzet?
pi_86935945
Dat ligt aan je bedrijfsvorm, eventuele overige inkomsten, en je omzet.

Eenmanszaak/VOF/... dan kan je alles bij je loonaangifte optellen en wordt het ook als zodanig belast.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:27:20 #30
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_86939176
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

BTW + KvK is alles behalve veel geregel :D Verzekeringen enzo, dat levert inderdaad wel wat geregel op.
Ik bedoel hiermee dat je met het opzetten van jouw toko wel even goed moet nadenken wat je wilt; de rechtsvorm kiezen (eenmanszaak zeer waarschijnlijk), inlezen in wat je allemaal moet fixen etc.

De uiteindelijke inschrijf handelingen zijn natuurlijk zo gepiept.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_86941151
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik zou wel patat willen bakken. En geen baggerpatat maar een goed product.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
pi_86941250
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Gouden patat?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941534
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:21 schreef Stali het volgende:
Ik zie het nu ook wel zitten. :D.

Heb even op internet gekeken maar zo'n karretje kun je al kopen voor drie a vierduizend euro. Ik weet niet wat vergunningen kosten en hoe je er tussen kunt komen maar het lijkt mij wel tof om het erbij te gaan doen in de weekenden. Of ik moet iets grandioos over het hoofd zien maar de investering is gewoon laag.

Ik wil maandag langs de KvK om e.e.a. te vragen. En daarna informeren bij gemeenten hoe die ventvergunningen en standplaatstoewijzing in zijn werk gaat. Verder woon ik op de grens bij Belgie dus dan zou ik daar ook nog kunnen uitpluizen wat de regels daar zijn.

Als jullie het leuk vinden dan hou ik jullie op de hoogte. Eerst maar eens maandag afwachten.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_86941570
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?
:D.

Dat is een verwijzing naar die oplichters van PostalGold. ;).

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
pi_86941638
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mocht het daadwerkelijk zover zijn/komen, informeer mij dan even ;) Dan hebk al een klus voor je :P
Dat zou super zijn! O+ .

Hoe is het mogelijk, had er nooit over nagedacht en nu ineens bereenthousiast! :D.
Eerst naar de KvK.
pi_86941682
Ga goede Vlaamse frieten bakken en verkopen in het Zuiden des lands en dan help ik je over een jaar wel met de beursgang.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_86941824
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:
Ik ben 12, wat is postalgold? ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_86941949
Go Stali *O*
pi_86942024
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_86942158
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik erger me vaak aan de slechte kwaliteit als je ergens een patatje koopt. Dus ik zou mensen niet willen voorzetten wat ik zelf ook niet wil eten. Een hele snackkar zie ik mezelf ook niet runnen in mijn eentje maar een goeie patatkar wel.
Een kar en enkel voor dr bij op een zaterdag levert je ook geen risico's op. Je hoeft je dan niet voor je inkomen te verzekeren als je het 'er naast' doet, zolang je geen personeel hebt etc. zit je hier met een VOF of eenmanszaak ook voldoende veilig (en dus goedkoper), het grootste risico dat je loopt is dat het niet rendabel is, je je voorraad uiteindelijk weg moet kiepen en je kar weer op marktplaats moet.

Ik zou in dit geval niet beginnen met de KVK, maar uitzoeken hoe het op jouw lokale markt geregeld is met de standplaats.
pi_86942348
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gouden patat?

:D _O-

Ik zie het wel voor me Stali. Een echt ouderwets nostalgisch Fritkot, met echt goeie friet/patat, o nee, niet weer deze discussie daar moet zeker in Nederland toch geld mee te verdienen zijn.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:09:13 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947224
Hahaha, ik moet gelijk even denken aan de advertenties van de belastingdienst in de krant. De zgn. executieverkopen.

Via zo'n advertentie kwam mn moeder er dus achter dat een familielid waar ze verder geen contact mee had dus een poffertjeskraam runde en de zaken dus niet zo heel goed liepen: de zooi werd executionair verkocht i.o.v. de belastingdienst :D Dat is wel jaren terug en een en ander is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren.

Ik kan me goed voorstellen dat er een bak geld mee te verdienen is, zeker als inkoop van de grondstoffen geen drol kost. Echter, je kan ze niet zomaar overal gaan verkopen en een vaste plaats krijgen zal ook wel lastig zijn.

De vraag is dus: wat wil je?
- een kraam met een vaste plaats?
- zelfstandig zijn en je of laten inhuren (bijv. bij promoties, openingen van winkels, feestjes) voor bijv. een all-in prijs of zelf commercieel verkopen op bijv. beurzen waar je flink moet dokken voor een plaats en dat dan maar terug moet zien te verdienen?

Als je het goed aanpakt, moeten er vast wel leuke winsten te behalen zijn.
Ook hoi !
pi_86947473
Als je als poffertjeskraam door de belastingdienst gepakt wordt, betekend het of dat je je zaken heel-erg-niet-goed op orde had (lees: Je nog af te dragen belastingen al hebben uitgegeven), of dat je de boel bedonderde.

Het is haast onmogelijk, met zulke lage vaste lasten / inkoop, dat je je rekeningen niet meer kunt betalen. In het ergste geval heb je te weinig geld om operationeel te kunnen zijn en dus geen inkomsten, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je als poffertjeskraam een rij schuldeisers aan je kraam krijgt.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:25:29 #44
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86947833
Ik weet niet wat voor poffertjeskraam ie had. Of het echt een kraam was, of een compleet restaurantje met personeel ed. Evenmin weet ik niet in welke omstandigheden het gebeurd is maar ik kan me voorstellen dat er nogal wat risico's aan zitten:
- personeel
- huur ruimte/kraam
- (gemeentelijke) belastingen
- enz
- enz.

Hoe je het ook went of keert, aan een eigen toko runnen zitten ook nadelen. In dit geval denk ik dus deels dat het heel veel afhankelijk is van bijv. de weersomstandigheden ed. Net als een warme dag mensen een terrasje optrekt zal het bij dit soort werkzaamheden ook wel zo zijn dat er factoren zijn waardoor je lang niet altijd met winst zal draaien en als je dat vaak genoeg doet kan het hard gaan en kunnen er best wel eens rekeningen onbetaald blijven met als gevolg dat je dus in die omstandigheid kunt komen.

Maar, als je idd met een aanhangertje gaat staan, dan zal zoiets niet snel een probleem zijn denk ik. Dan kun je verhoudingsgewijs gemakkelijk stoppen wil het echt mis gaan.
Ook hoi !
pi_86948573
Lee, ik heb toch maar wel een afspraak gemaakt bij de KvK. Kan elk handvat goed gebruiken en zij kunnen mij wel op weg helpen.

Heb vanmiddag nog wat verder gezocht. Om bijv. op een braderie te kunnen staan heb je een HBD kaart nodig etc. Donderdag en vrijdag ga ik markten in de omgeving verkennen. Want een leuk idee heeft geen nut als er al een overschot is. Op mijn eigen dorp is op de markt iig geen patatkraam.

En inlognaam, snap waar je voor wilt waarschuwen. Maar ik ga het alleen doen he? Geen personeel e.d.
En inderdaad als het toch niet blijkt te lukken dan verkoop ik mijn karretje weer en heb ik niet veel verlies. Het zou dan te overzien zijn. Zou het nooit beginnen als het mijn leven zou kunnen verwoesten met torenhoge schulden, daar ben ik veel bangig voor.
pi_86948747
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Roi het volgende:
Lijkt je dat echt leuk om te doen? Ook nog na een jaar?
Heb in het verleden ook naast een fulltime kantoorbaan zwart bijgewerkt in de horeca.
Dat verdiende wel erg goed maar ik deed het voornamelijk omdat ik het leuk vond om gasten een leuke avond te bezorgen en het contrast tussen kantoor en horeca vond ik gaaf.

Kan inderdaad niet voorspellen of ik het na een jaar nog wel leuk zal vinden maar he, mocht het tegen die tijd goed geld opleveren, dan zet ik echt wel door hoor. En anders stop ik er gewoon mee.
pi_86949095
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
pi_86949186
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Sessy het volgende:

[..]

Gewoon een aanvraag indienen bij het betreffende bestuursorgaan. Als het afgewezen wordt, bezwaar maken.
Dat kwam ik ook tegen. Gek is dat. Het gaf mij het gevoel dat je altijd nee krijgt en dus altijd bezwaar moet maken.

Nou ja, wordt vervolgd. Iedereen bedankt voor alle tips en meedenken trouwens.
pi_86949289
Als je ja krijgt ga je natuurlijk geen bezwaar maken. Gemeentes hebben vaak verschillende afdelingen (met verschillende juristen dus) die aanvragen beoordelen en die bezwaren beoordelen en verschillende mensen kunnen op basis van dezelfde gegevens best wel eens tot verschillende conclusies komen dus ja altijd bezwaar maken als je niet krijgt wat je wilt, kost je toch niks.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:12:28 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86949424
Heb je wel startkapitaal?

Wel goed dat je die stap neemt, ik had ooit met een ex ook over een eigen bedrijfje gehad. Met zijn 2en lijkt me dat toch makkelijker, heb je hulp tijdens het werk.

Maar zo'n klein patat kraampje moet makkelijk alleen kunnen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86949574
Dit ga ik even volgen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_86949646
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.

Het is maar een idee hoor.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:40:29 #53
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86950467
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Is dat niet een wereldje met figuren uit woonwagenkampen? goede kans dat ze een nieuweling niet zullen verwelkomen.

Het zijn geen glazenwassers. ;)
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_86950777
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:42 schreef Stokstaart het volgende:
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.
Voor een frietkraam vind ik dit erg weinig. No offense verder hoor, maar ik dacht altijd dat die frietbakkers wel iets meer verdiende dan dat :)
pi_86950845
Vergeet geneeskunde, vergeet de advocatuur en rechterlijke macht...poffertjesbakker is DE SHIT
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86950853
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:50 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat is weinig zeg. Klinkt wel veel, maar het is maar 300 euro per dag.
Voor een frietkraam vind ik dit erg weinig. No offense verder hoor, maar ik dacht altijd dat die frietbakkers wel iets meer verdiende dan dat :)
Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.
pi_86951170
Piekdagen zijn natuurlijk de weekenden en met name op evenementen rond de zomer. Denk echter ook aan het volgende:

- Diploma's Hygiëne
- Belangenvereniging
- Stallingsplaats van je kraam of kar
- Vervoer
- Het betalen van een hulpje
- enz. enz.

Ik werk bij één van de grotere evenementen van het land en regel verpachtingen van standplaatsen. Je moet is weten hoeveel aanvragen ik voor poffertjes en frietkramen krijg....Ik zou iets nieuws gaan doen, iets wat momenteel hip is en iedereen lekker vindt. Het moet natuurlijk ook mensen aanspreken. Lekkere verse pasta's, zelfgemaakte salades. Dat soort dingen. Ter indicatie, op evenementen kan een standplaats 1000 euro kosten maar voor populaire locaties is de prijs ook wel is om en nabij de 10.000 euro (voor een week). Op pinkpop/lowlands is zoiets allemaal in handen van een grote cateraar dus daar kom je niet tussen. Hoe het zit op markten en braderieën weet ik niet zo.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_86952320
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:

:') @stali, wat markdebomb net zei is dat op grote evenementen alles al uitbesteed is en je sowieso de hoofdprijs betaalt voor een standplaats lijkt me logisch. Maar er zijn ook zoveel kleine (regio)festivals waar je naar zou kunnen kijken naast een vaste plaats op de markt ofzo. Voorbeeld van waar ik met dochter heen ben geweest is www.kidsnbillies.nl Festivalletje in het Goffertpark wat bezoekers trekt uit NL, België en Duitsland en waar welgeteld één patatkraam stond en één met toko-food. Dat lijkt me een bij uitstek goed evenement om eens te informeren. En zo zullen er nog veel meer dingen zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2010 19:33:18 ]
pi_86957167
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 02:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon ergens staan en loempia's verkopen?
Dan moet je toch wel naar de KvK of niet? Dat vroeg ik aan haar en ik kreeg een verhaal over de groothandel en hoe fijn dat was.

Ik wil dit ook. O+ .
mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...
pi_86957414
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:08 schreef trekker25 het volgende:

[..]

mijn god wat klinkt dit als een kloon of iemand die niet al te snugger is...
of je leest het topic nog even verder dan de eerste post :')
pi_86957669
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:12 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

of je leest het topic nog even verder dan de eerste post :')
ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etc

Een low-profile ICT bedrijfje opzetten daar komt echt alleen KvK / BTW bij kijken. Maar als je eten gaat leveren....

en de verdiensten liggen echt niet veel hoger dan een kantoor-kruier...
pi_86960362
Wil niet elke post afzonderlijk beantwoorden.

Dus ik reageer op een paar dingen:

Ik wil die HACCP cursus volgen. Het is niet verplicht maar ik denk dat het goed is om te doen en je er altijd wel iets van opsteekt.
Stalling, is ook een goed punt. Mijn buurman kan een gewone bus in de straat zetten maar ik denk dat ik het niet kan maken om een karretje van gelijk formaat bij de buren voor de deur te zetten. Gelukkig is het hier makkelijk en dichtbij wel te stallen. Dat lukt wel.

Verder de posten van mark_dabomb en Sea of Love,

Ik zou het liever niet willen hebben van evenementen. Mijn doel is een beetje idealistisch en met klantenbinding. Op evenementen zou ik heel duur kunnen staan met dan een te klein karretje in mijn eentje en de goedkoopste olie en patat/friet kunnen inkopen en ze half gaar in bakjes te mikken. Dat is geen goed plan voor mij.

Zou ik hip willen zijn ga ik biologische patat verkopen. Maar de reden waarom ik gisteren echt gepakt werd door het idee is dat ik al jarenlang loop te mopperen op de friet die aangeboden wordt. Door Chinezen en zgn. kwalitaria. Het is het niet. Iedereen weet dat veel patat eten gewoon slecht is. Biologisch, plantaardig. Het blijft slecht. Maar laat het dan ook een lekkere traktatie blijven.

Wat ik wil hebben is een kar op vaste dagen met Vlaamse friet ouderwets gebakken in het duurdere Ossewit, geen fritessaus maar lekkere mayonaise en dit wil ik voor een redelijke prijs verkopen. Ik wil dat mensen bij me terugkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stali op 28-09-2010 22:17:38 (stalling toevoeging) ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:11:16 #63
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86960716
Ben erg benieuwd, vind het een leuk plan!

De lekkerste frieten vind ik de verse, dikke frieten waar je de aardappel nog van proeft. Zag op deze site waarderingen staan voor friettenten in Nederland. De beste frituren "verantwoord".
pi_86960878
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:16 schreef trekker25 het volgende:

[..]

ja hele topic gelezen en het klinkt niet echt snugger... Een bedrijfje starten loopt meer in de papieren dan je denkt... Boekhouding, fatsoenlijke kassa, diploma's etc etc

Een low-profile ICT bedrijfje opzetten daar komt echt alleen KvK / BTW bij kijken. Maar als je eten gaat leveren....

en de verdiensten liggen echt niet veel hoger dan een kantoor-kruier...
En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.

Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.

Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:

Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?

Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.

Verder wil ik een aparte rekening openen.
pi_86961282
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:11 schreef ChickenTonight het volgende:
Ben erg benieuwd, vind het een leuk plan!

De lekkerste frieten vind ik de verse, dikke frieten waar je de aardappel nog van proeft. Zag op deze site waarderingen staan voor friettenten in Nederland. De beste frituren "verantwoord".
Vlaamse Friet. ;) .
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.

Heb vierkante ogen inmiddels dus ga morgen je link lezen, dank je wel. Trouwens sowieso weer allemaal bedankt. Ook voor de kritiek uiteraard. ^O^ .
pi_86961284
Er zijn allerlei trends in deze sector, een half jaar geleden was er een aflevering over in Amsterdam Inc van AT5.
pi_86962178
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:
...
Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.
...
Het "handboek ondernemen" van de Belastingdienst, geheel gratis hier te downloaden. ^O^
pi_86962869
Poffertjes of friet bakken is natuurlijk wel een wereld van verschil.
Wanneer je geen verse aardappelen gebruikt, maar kant en klare friet moet je dit wel kunnen invriezen. Daarnaast gaan mensen ook vragen om kroketten en frikandellen.
Alles staat en valt met een goede aardappel. Ga je die zelf schillen en prepareren? Dat kost natuurlijk wel wat tijd. Voor poffertjes draai je een beslagje en je bent klaar.

- Wat voor omzet beoog je? Klantenbinding in het plaatselijke dorp is leuk, maar het moet natuurlijk, na aftrek van alle kosten, wel wat opleveren.
- Wat is de kostprijs van een door jou gebakken bakje/zakje friet?
- Heb je een auto om die patatkraam te kunnen verplaatsen?
- Ga je ook reclame maken?
pi_86963308
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Vlaamse Friet. ;) .
Ik wil juist van het verantwoorde af. In de Randstad zijn biologisch trends wel lukratief maar ik denk in deze omgeving juist weer lekker ouderwetse frieten. Ossewit is duurder maar geeft het wel een andere smaak.

Heb vierkante ogen inmiddels dus ga morgen je link lezen, dank je wel. Trouwens sowieso weer allemaal bedankt. Ook voor de kritiek uiteraard. ^O^ .
Oeh, vaste klant meldt zich alvast :D
Prrrrttt
pi_86963751
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Poffertjes of friet bakken is natuurlijk wel een wereld van verschil.
Wanneer je geen verse aardappelen gebruikt, maar kant en klare friet moet je dit wel kunnen invriezen. Daarnaast gaan mensen ook vragen om kroketten en frikandellen.
Alles staat en valt met een goede aardappel. Ga je die zelf schillen en prepareren? Dat kost natuurlijk wel wat tijd. Voor poffertjes draai je een beslagje en je bent klaar.

- Wat voor omzet beoog je? Klantenbinding in het plaatselijke dorp is leuk, maar het moet natuurlijk, na aftrek van alle kosten, wel wat opleveren.
- Wat is de kostprijs van een door jou gebakken bakje/zakje friet?
- Heb je een auto om die patatkraam te kunnen verplaatsen?
- Ga je ook reclame maken?
@DonJames, bedankt, ga ik downloaden en lezen. ^O^ .

Hele goede vragen. Have mercy, gisteren om deze tijd had nog geen flauw idee hier serieus over te zijn he?

Heb me met hulp voornamelijk georienteerd op regels.

- Omzet? Ik wil het erbij maar ik zou het geweldig vinden om er natuurlijk uiteindelijk van te kunnen leven. Als je er zo ineens veel over leest e.d. Ik moet wel een beetje oppassen niet overenthousiast te raken. Dat is nu wel een klein beetje aan de hand.

- Kostprijs zakje friet? Dat weet ik nog niet. Net zoals ik nog niet weet zelf bijv. mayonaise te maken of samples te vragen bij leveranciers en een goede combinatie te maken.

- Daar heb ik weer wel aan gedacht. *) . De auto kan een kleine kraam trekken. Zorg minder.

- Reclame maken hangt van de lokatie af. Ik heb een lokatie aan te vinken die heel druk bezocht wordt maar waar enkel een Vietnamees staat. Dan is het niet nodig. Weet ik nog niet.
pi_86963985
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Oeh, vaste klant meldt zich alvast :D
Ja, maar jij mag er niet voor betalen. Maar er is hier ook nog eens een heel mooie aquariumwinkel. Dat is mooi combineren. :) .
pi_86964120
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...

Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
pi_86964585
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:
Vraagje hoor, zo maar even. Waarom combineer je dat niet met die kraam van die kennis van je? Als je dit naast je dagbaan wilt gaan doen en zij als dagbaan dan hebben jullie waarschijnlijk niet op dezelfde tijden de kraam nodig, en de apparatuur is waarschijnlijk wel hetzelfde voor jullie beide ideeen...

Er kunnen best goede redenen zijn om het niet te doen, maar ik vraag me dat gewoon zo af.
Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?
pi_86964855
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:18 schreef Sessy het volgende:

Dit zou een heel goed idee kunnen zijn. Maar ze is een excollega en we hebben ons wrs. allebei wel aangepast maar er is nooit een klik geweest. Als je zo verschillend bent kan dat an sich juist heel goed gaan. Nee, niet met haar. Anders had ik haar allang gebeld ook en zou zij ook wel wat meer open zijn geweest, denk ik. We verschillen als dag en nacht.

Het idee is wel heel praktisch iig.
pi_86965006
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat gefituurde poffertjes niet lekker zijn, en ik denk dat de vraag voor poffertjesvormige friet ook niet zo heel groot is?

Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
pi_86966746
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Het zou nog kunnen. Maar ik kies liever voor een frituurkarretje met vaste frituur.
Heb weer naar karretjes gekeken op internet maar ik wil ook echt geen oude viskar. Dat krijg je er gewoon niet uit, denk ik.
In welke regio woon je trouwens? :)
pi_86968458
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
pi_86968538
Hmm, ik wil hier ook wel wat meer over weten eigenlijk. TVP.
Tok.
pi_86969794
Kan me niet voorstellen dat het echt een een enorme goudmijn is, vind het altijd behoorlijke tokkies die in zon ding staan.. Als ik iemand tegenkom gaat alles ook altijd helemaal geweldig, als je ze dan weer wat beter leert kennen blijkt het allemaal wel mee te vallen.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:27:16 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86972051
quote:
Op woensdag 29 september 2010 02:36 schreef captainkid het volgende:
Fuck hippe trends.
Gewoon ouderwets lekkere patat en niet te weinig met genoeg saus.
En witte bakjes.
En niet te duur.
En dat je ook losse bakjes saus kan kopen en voor zoveel Euro patat.
Als je het patat noemt dan verkoop je natuurlijk niets.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86972192
Wel echte mayonaise nemen hè! Belgische dus, niet die gore zoete zooi van hier.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_86980888
Inderdaad echte Vlaamse friet. Ik wil alleen witte bakjes als extra optie. In principe wil ik twee maten puntzakken met rood witte ruitjes en houten vorkjes. (evt. later kartonnen puntbakjes als het gaat lopen).
De binten zou ik het best kunnen inkopen hier bij een boer, dan is de grond zelfs Vlaams.
Omdat ik verder aanneem dat mensen niet 's morgens vroeg meteen patat gaan eten zou ik die tijd kunnen gebruiken om zelf te schillen en ladingen voor te bakken zodat wanneer het druk wordt ze met ong. drie minuten af te bakken zijn.

En echte volle mayonaise inderdaad. O+ . (Als iemand wil lijnen kan hij/zij toch beter salade gaan eten, denk ik. )
Maar die zou ik de avond ervoor zelf kunnen maken en dan mag ik wel vast goed gaan oefenen en proeven. :@ .

Die grote zakken voor X aantal Euro en bakjes saus is een goede tip. Als ik een plek mag bezetten vlakbij een bouwwinkel is dat wel een optie. Maar op een markt lijkt het me overbodig.
pi_86980964
Zelfgemaakte mayonaise O+

Ik lees hier mee, lijkt me een bijzonder leuk avontuur. Ben benieuwd wat het gaat worden :Y)
pi_86982043
Ik zou ook nog wat krokkie's en frika's in de diepvrieskar stouwen.
pi_86982087
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zelfgemaakte mayonaise O+

Ik lees hier mee, lijkt me een bijzonder leuk avontuur. Ben benieuwd wat het gaat worden :Y)
Ik realiseer me ineens dat het wel gevaarlijk is i.v.m. bacterien. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan en dan kan ik mijn karretje opdoeken.

Bedacht me net wel meteen dat ik heel vaak langs Devos & Lemmens rij. (Dat is een Belgische sausmaker.) Die zit hier notabene op het industrieterrein. Heb er alleen nooit op die manier naar gekeken. Daar kan ik wrs. wel Tartaresaus en Mayonaise halen.
pi_86982162
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ben voorlopig even eigenwijs. ;). Want als ik kroketten en frikadellen insla dan wil de volgende een bamibal en nasischijf etc. terwijl ik een goede frietkar wil.
pi_86982931
hmm ik zou toch wel voor kroketten frikadellen en kaassoufflé gaan omdat dat de meest verkopende producten bij een snackbar zijn en je er ook zeker vraag naar krijgt in je frietkot;)
pi_86983858
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:36 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm ik zou toch wel voor kroketten frikadellen en kaassoufflé gaan omdat dat de meest verkopende producten bij een snackbar zijn en je er ook zeker vraag naar krijgt in je frietkot;)
Als er vraag naar komt dan kan ik beloven het volgende keer wel te hebben.
Maar dan moet ik wel op zoek gaan naar echt goede producten. Ik eet zelf ook geen rommel van Mora dus dat wil een ander ook niet voorzetten.

Voorlopig liever één goed product dan drie producten half. Dan kunnen mensen net zo goed naar een snackbar gaan waar negen van de tien keer rotzooi over de toonbank gaat.

Waardeer het meedenken! ^O^ .
pi_86985790
Saus van D&L is een goede ^O^ :9 * SeaOfLove heeft hier in de koelkast 5 verschillende soorten staan :@
pi_86985817
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.
pi_86986493
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

Moet je weer apart vet voor hebben wat ook op een andere temperatuur is dan die voor friet. Friet doe je meestal op een graad of 190 terwijl kroketten en bitterballen etc meestal op een graad of 165 moeten.
maar in de gemiddelde patatkar zitten meestal 2 frituren toch? Ik vraag me alleen af hoe je zoiets winstgevend gaat maken als je alleen maar zelfgemaakte friet met beduidend duurdere saus wilt verkopen. Als je 3euro voor een patatje met gaat vragen zal het nooit druk worden bij jouw kraampje. Of ben ik nu aan het doemdenken? :@
pi_86987293
Ik zou zelf experimenteren met wat voor rare gefrituurde dingen mensen nog meer willen kopen... Courgette door een mix van ei en meel halen is bijv. gebakken heel lekker (idem voor bloemkool), misschien is het gefrituurd ook wel wat en zo... Maar, het is TS z'n kraam.
pi_86988105
Drie euro is veel te veel. :D.

Zelf friet maken is uiteraard slavenarbeid maar niet duur en qua tijdverdeling zou dit kunnen.
Heb even doorgezocht maar D&L sauzen worden ook voor horeca gemaakt. Tien liter flessen.
Die kleine potjes zouden ondoenlijk en veel te duur zijn.

Het soort kar dat ik op het oog hebt heeft 1 grote frituur. Dus maar 1 temp.
Zou natuurlijk eventueel later een extra proffrituurtje erbij kunnen nemen.
Courgette en bloemkool frituren is echt compleet nieuw voor mij. :@ . Misschien eerst eens in privékring introduceren. ;).
pi_86988349
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:33 schreef Christiaan het volgende:
Wel echte mayonaise nemen hè! Belgische dus, niet die gore zoete zooi van hier.
Die is hier niet voor niks zoeter. Culinaire proleten vind je niet zo snel bij een patatkraam.

Verder zou ik werken aan je accent en niet in de regio gaan staan. Als je het op zelfgemaakte patat gooit zou ik het woord friet gebruiken en met zo'n Belgisch accent praten. Moet je wel richting het noorden gaan, hier hebben wij het niet zo snel in de gaten.

Wekenlang dus alleen maar Belgische tv kijken. ;)
pi_86988512
In je eentje werken moet je inderdaad tegenkunnen, verder is het natuurlijk niet de bedoeling dat je de rest van je leven naar poffertjes ruikt. Zoiets moet je opzetten, aan het lopen krijgen en dan iemand die naar poffertjes wil stinken het werk laten doen, en dan weer iets nieuws zoeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86988576
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Stali het volgende:
- Daar heb ik weer wel aan gedacht. *) . De auto kan een kleine kraam trekken. Zorg minder.
En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86988664
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Vlaamse Friet. ;) .
Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:33:41 #98
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_86990003
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zou zelf experimenteren met wat voor rare gefrituurde dingen mensen nog meer willen kopen... Courgette door een mix van ei en meel halen is bijv. gebakken heel lekker (idem voor bloemkool), misschien is het gefrituurd ook wel wat en zo... Maar, het is TS z'n kraam.
Dat is lekker ja, gefrituurde bloemkool :9. Heb het van de zomer voor het eerst gehad. Vond het in hetzelfde "genre" vallen als champignons in bierbeslag :9.
Fuck the EBU
pi_86992336
tvp, interessant om te volgen dit
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 29 september 2010 @ 19:42:55 #100
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86992913
Ik zou patat verkopen met keuze uit verschillende soorten kruiden.

Zoals; normale zoutbestrooing, zout&pepermix, kerriepoeder, paprikapoeder, shoarmakruiden etc.

Al is het alleen maar om wat aandacht te trekken van het publiek.
pi_86994901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Mijn aandacht heb je al. :9~

^O^
pi_86996531
Eerlijk? Het lood zit nu al in mijn schoenen.

Even reageren op diverse posts.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.
Begrijp drommels goed dat je niet een heel topic gaat lezen.

Mijn idee is dat mensen niet om acht uur al patat gaan eten. Dus ik wil de tijd in de ochtend besteden aan schillen en voorbakken maar ze moeten dan wel in water, en nog weer een keer vers water tot het water helder is en dan nog in mijn receptwater. Voila, hier ga ik dus al manco.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Ik zou patat verkopen met keuze uit verschillende soorten kruiden.

Zoals; normale zoutbestrooing, zout&pepermix, kerriepoeder, paprikapoeder, shoarmakruiden etc.

Dit wil ik op een andere manier. De beste friet of patat is naar mijn idee een smaakvolle binnenkant die van buiten krokant gebakken is. De smaak moet niet van buitenaf komen maar van binnen uit.

Maar ik loop daarom nu al stuk op het waterverhaal.

En ik wil dit niet beginnen om lekker snel geld te verdienen met het goedkoopste van het goedkoopste en dus baggerkwaliteit leveren.
Nee, ik wil dat mensen mijn frieten graag eten omdat het lekker is en de moeite waard is om voor terug te komen.

Ik moet echt even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
pi_86996996
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Stali het volgende:
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.
De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurder ;)

Met alleen rijbewijs B mag je niet zo gek veel trekken met je auto, zeker niet als je auto zelf ook aan de 'lichte' kant is. Dus of je auto het aankan is minder belangrijk, de vraag is of jij het MAG. (En anders ff rijbewijs deel E erbij halen)

quote:
Maar ik loop daarom nu al stuk op het waterverhaal.

[knip]

Ik moet echt even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.
pi_86998029
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurder ;)

Met alleen rijbewijs B mag je niet zo gek veel trekken met je auto, zeker niet als je auto zelf ook aan de 'lichte' kant is. Dus of je auto het aankan is minder belangrijk, de vraag is of jij het MAG. (En anders ff rijbewijs deel E erbij halen)
Het kan en het mag, dit heb ik wel nagekeken. Maar wel puike tip trouwens. ^O^ .
Ik wil een klein karretje.

quote:
Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.
Ik ben een beetje bang dat ik hier met mijn idee op stuk ga. Niet dat ik te belazerd ben om hard te werken en je moet al heel vroeg staan op je standplaats. Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.

Maar niet het soort friet dat zgn. voor Vlaamse friet door moet gaan, een soort aardappelkapjesafval. Het soort dat je in de koeling ziet liggen bij bijv. de AH. Dat wil ik niet. Ik wil kwaliteit leveren.
pi_86998513
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.
Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is. ;)
pi_86998597
Je kan beter kijken naar iets dat werkt en dat exact zo overnemen, finetunen is iets van later zorg lijkt mij. Maar je moet wel heel efficient werken lijkt me als je met zo'n kar iets wil kunnen bereiken.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:41:43 #107
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86999207
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:52 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.
2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.

Dus je moet je apart bijverzekeren voor in ieder geval arbeidsongeschiktheid en eventueel pensioen opbouwen/opzijzetten. Dat is beiden duur, heel duur.

Per persoon voor de gewerkte uren hou je echt niet meer dan modaal over. En dat alleen op voorwaarde dat er dus geen verder personeel betaald moet worden. Op vakantie is dus de boel sluiten en niks verdienen. 10.000 per maand is dus niks als je het verder doorrekent, je wordt echt niet rijk van een frietkraam.
pi_86999212
Het echt heel erg tof dat je regels en formulieren kunt downloaden en goed voorbereid een gesprek aan kunt gaan. Het is nog niet zo heel lang geleden dat dit anders was.

Ik ga nog even wat nadenken over een oplossing.
En onderwijl het nadenken toch wel op maandag wachten. Op naar de KvK.

Wordt vervolgd. Nogmaals bedankt voor alle hulp.
pi_86999418
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.

Dus je moet je apart bijverzekeren voor in ieder geval arbeidsongeschiktheid en eventueel pensioen opbouwen/opzijzetten. Dat is beiden duur, heel duur.

Per persoon voor de gewerkte uren hou je echt niet meer dan modaal over. En dat alleen op voorwaarde dat er dus geen verder personeel betaald moet worden. Op vakantie is dus de boel sluiten en niks verdienen. 10.000 per maand is dus niks als je het verder doorrekent, je wordt echt niet rijk van deze frietkraam.
Jij hebt het topic niet gelezen. Ik neem het je niet kwalijk uiteraard. Maar als je dan toch ergens vol tegenin wilt gaan, doe het op de situatie van TS. Dat ben ik.
pi_87003620
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is. ;)
Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf. :D
pi_87003765
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf. :D
Nog beter: 2 a 3 stuks daarvan :D
pi_87003957
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nog beter: 2 a 3 stuks daarvan :D
1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden? ;)
pi_87004461
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden? ;)
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven. ^O^
pi_87004482
ze is dan alleen geen éénvrouwszaakje meer, wéér andere regels :6 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2010 23:18:07 ]
pi_87004511
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven. ^O^
:')
pi_87004536
Pfft, gewoon ipv ans loon uitbetalen als "reiskostenvergoeding" of zo en dan alleen mensen aannemen met een OV jaarkaart. :D
pi_87004751
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:17 schreef Sessy het volgende:
Pfft, gewoon ipv ans loon uitbetalen als "reiskostenvergoeding" of zo en dan alleen mensen aannemen met een OV jaarkaart. :D
:D Ik ga de zielige net5-wijvenfilm over borstkanker kijken. Voor Stali wordt wel gezorgd hier, ze hoeft nooit meer te werken waarschijnlijk en wordt stinkend rijk door alleen maar hier te posten :7
pi_87004965
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:16 schreef SeaOfLove het volgende:
ze is dan alleen geen éénvrouwszaakje meer, wéér andere regels :6 ;)
Ja, dan mag ze niet meer roken in haar kraampje. (Maar dat lijkt me sowieso geen gezicht)
pi_87009478
water in een standplaats is voor onze standplaatshouders eigenlijk nooit een probleem. Op evenemententerreinen is vaka wel evenementenwater en in steden/braderieën zit je wel bij winkels in de buurt waar je vast wat kan lenen. Desnoods los je dit op de 'caravan' manier op met een tank, klein pompje en kraantje.
pi_87009532

[ Bericht 100% gewijzigd door JumpingJacky op 30-09-2010 07:34:13 ]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_87047254
TVP
pi_87047523
Paar tips, heb zelf ook een eigen bedrijf.

Hoe groot is je buffer ?
Al een ondernemingsplan geschreven ?
Moet je gelijk geld verdienen ivm vaste lasten?
Hoe ga je de marketing doen ?
Ga je mensen aannemen ?
Ben je al bij de gemeente geweest voor een plek ?
Dit lijkt mij het moeilijkste, sommige gemeente hebben hier strenge eisen voor.
Heb je al en financieel plan geschreven ?
Snel geld bestaat vaak niet.
De kosten zijn misschien weinig maar vraag me af of je echt geld kan verdienen als 1 bakje 2/3 euro oplevert.

Het idee is vaak leuker dan de praktijk, weet voor 99% dat dit niet gaat lukken en rijk wordt je zeker niet.
Vaak heb je met dit soort werk maar een paar piekdagen of eten mensen doordeweeks in de ochtend ook poffertjes?

Succes ! Ben benieuwd of je het echt gaat doen.
pi_87047783
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef stoeltafel het volgende:
Paar tips, heb zelf ook een eigen bedrijf.

Hoe groot is je buffer ?
Al een ondernemingsplan geschreven ?
Moet je gelijk geld verdienen ivm vaste lasten?
Hoe ga je de marketing doen ?
Ga je mensen aannemen ?
Ben je al bij de gemeente geweest voor een plek ?
Dit lijkt mij het moeilijkste, sommige gemeente hebben hier strenge eisen voor.
Heb je al en financieel plan geschreven ?
Snel geld bestaat vaak niet.
De kosten zijn misschien weinig maar vraag me af of je echt geld kan verdienen als 1 bakje 2/3 euro oplevert.

Het idee is vaak leuker dan de praktijk, weet voor 99% dat dit niet gaat lukken en rijk wordt je zeker niet.
Vaak heb je met dit soort werk maar een paar piekdagen of eten mensen doordeweeks in de ochtend ook poffertjes?

Succes ! Ben benieuwd of je het echt gaat doen.
Lieve schat, bedankt voor je meedenken. Maar ik wil niet eens poffertjes verkopen.

Ik wil graag een karretje om echte Vlaamse frieten aan de man te brengen. Natuurlijk verwacht ik daar helemaal niet rijk mee te worden en de huur hoeft er ook niet van betaald te worden.

Heb dit topic nog geen drie dagen geleden geopend en absoluut niet met het idee om zelf een karretje te kopen maar ik ben enorm enthousiast geraakt en heb maandagmiddag een afspraak bij de KvK.
En ik heb niet eens een bedrijf maar wel een bult aan aanvraagformulieren verzameld. Ik kan niet alles in een dag meteen regelen he? En dat wil ik trouwens ook helemaal niet.

Uiteraard ben ik bezig om een concreet plan op papier te zetten, maar ook ben ik intussen op zoek naar bijvoorbeeld. praktische puntzakhouders. Ik ben bloedserieus maar het idee is nog maar net ontstaan in dit pas geopende topic. Maar om nu meteen te roepen dat ik 99% procent kansloos ben, vind ik wel erg rap hoor.

Begrijp wel je goede bedoelingen want anders had je niet de moeite genomen zo'n post te maken en ik neem bepaalde punten dan ook zeker mee.
pi_87054036
Ben benieuwd dan maar wat verwacht je van je KVK gesprek ?
Zou eerder een gesprek aanvragen met de gemeente en de belastingdienst.

Al nagedacht over de openingstijden ?
pi_87056894
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef stoeltafel het volgende:
Ben benieuwd dan maar wat verwacht je van je KVK gesprek ?
Zou eerder een gesprek aanvragen met de gemeente en de belastingdienst.

Al nagedacht over de openingstijden ?
Omdat ik me daar moet inschrijven.

De vergunningaanvragen en belastingpapieren heb ik al klaarliggen, KvKnr. voor nodig.
Openingstijden zijn nog niet relevant, hangt er vanaf of ik een standplaats mag innemen of ermee op de markt ga staan.
pi_87057729
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Omdat ik me daar moet inschrijven.

De vergunningaanvragen en belastingpapieren heb ik al klaarliggen, KvKnr. voor nodig.
Openingstijden zijn nog niet relevant, hangt er vanaf of ik een standplaats mag innemen of ermee op de markt ga staan.
Snap dat je je daar moet inschrijven maar je zei dat je een gesprek had, dat is wat anders dan inschrijven in mijn ogen. Het lijkt me ook handig om toch een gesprek met de belastingdienst te hebben, zij kunnen je veel uitleggen over de voordelen als beginnende ondernemer. Heb je bijvoorbeeld wel eens van de uren norm van 1220 uur gehoord ? Verder ben ik benieuwd of je de vergunning gaat krijgen. Hier in de gemeente Apeldoorn is het moeilijk. Heb je al een locatie ?

Sprak afgelopen jaar een kebab eigenaar die in Utrecht stond, was een dure standplaats en hij had pas break even gedraaid na 2 jaar ! Dus vergis je niet in de prijs. Maar je wou eerst een poffertjes kraam maar dat gaat nu veranderen in een patat zaak.

Zou ook echt een ondernemingsplan schrijven, stap voor stap. Op deze manier kom je alle onderdelen tegen die je moet behandelen cq. weten.

Al een naam bedacht ?
pi_87058612
Stoeltafel, je zal het vast reuze goed bedoelen maar ik begin nu echt geergerd te raken om almaar in herhaling te moeten vallen. Je wilt het topic niet lezen maar komt meteen roepen dat jij wel weet dat het voor 99% niet zal gaan lukken.

Ik wilde helemaal niet eerst een poffertjeskraam. Ik hou niet eens van poffertjes.
Een excollega schijnt er erg patent mee te zijn en ik raakte door dit topic enthousiast.

Ondernemingsplan ben ik mee bezig, dat heb ik eerder ook al geschreven.
Verder doet de KvK veel meer dan alleen inschrijven, ze schijnen je ook echt op weg te helpen.
Dit heb ik in ieder geval tijdens het telefoongesprek zo begrepen.

Ik laat dit topic even zo. Volgende week meer.
Vanmiddag trouwens naar de markt. :).
pi_87059131
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:09 schreef Stali het volgende:

[..]

@DonJames, bedankt, ga ik downloaden en lezen. ^O^ .

Hele goede vragen. Have mercy, gisteren om deze tijd had nog geen flauw idee hier serieus over te zijn he?

Heb me met hulp voornamelijk georienteerd op regels.

- Omzet? Ik wil het erbij maar ik zou het geweldig vinden om er natuurlijk uiteindelijk van te kunnen leven. Als je er zo ineens veel over leest e.d. Ik moet wel een beetje oppassen niet overenthousiast te raken. Dat is nu wel een klein beetje aan de hand.

- Kostprijs zakje friet? Dat weet ik nog niet. Net zoals ik nog niet weet zelf bijv. mayonaise te maken of samples te vragen bij leveranciers en een goede combinatie te maken.

- Reclame maken hangt van de lokatie af. Ik heb een lokatie aan te vinken die heel druk bezocht wordt maar waar enkel een Vietnamees staat. Dan is het niet nodig. Weet ik nog niet.
Ik heb zeker mercy met je hoor. Ondernemersgeest moet gestimuleerd en aangemoedigd worden :)
Een goede voorbereiding is van levensbelang of iets gaat slagen of niet. Je bent er in ieder geval goed mee bezig. ^O^

Houd je rekening met een slechte aardappeloogst? Dat heeft gelijk effect op de verkoopprijs.
Misschien kun je een leuke deal sluiten met een andere Fokster! die groente en aardappelen verbouwt.

Succes maandag!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:40:48 #129
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87061734
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je moet sowieso niet boven de 170 graden frituren.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87061807
Ik vraag me opeens af of friet gesneden uit zoete aardappels lekker zou zijn?
pi_87063141
Stali, zo te horen gaan jou frieten goed smaken, want je doet dit met veel liefde :9
En zo te horen wil je het allerbeste voor je klanten.

Ik hoop echt dat dit plan gaat slagen :D
Prrrrttt
pi_87063417
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Stali het volgende:
Stoeltafel, je zal het vast reuze goed bedoelen maar ik begin nu echt geergerd te raken om almaar in herhaling te moeten vallen. Je wilt het topic niet lezen maar komt meteen roepen dat jij wel weet dat het voor 99% niet zal gaan lukken.

Ik wilde helemaal niet eerst een poffertjeskraam. Ik hou niet eens van poffertjes.
Een excollega schijnt er erg patent mee te zijn en ik raakte door dit topic enthousiast.

Ondernemingsplan ben ik mee bezig, dat heb ik eerder ook al geschreven.
Verder doet de KvK veel meer dan alleen inschrijven, ze schijnen je ook echt op weg te helpen.
Dit heb ik in ieder geval tijdens het telefoongesprek zo begrepen.

Ik laat dit topic even zo. Volgende week meer.
Vanmiddag trouwens naar de markt. :).
Wen er maar vast aan dat iedereen over je ondernemingsidee heen wil pissen, positief of negatief, mensen kunnen het niet laten om mee te denken. Iedereen heeft wel eens bedacht dat het leuk zou zijn om een zaak op te zetten, en dat komt er dan allemaal uit zodra ze iemand spreken die met een eigen zaak bezig is. Het begint bij de behoefte van de ander, niet bij jouw behoeft aan tips. Dat wil niet zeggen dat je niks aan al die tips hebt, je moet dat zelf wel sturen. (Ja ik deel die behoefte, en geef zelf ook tips)

KvK zou ik me niet al teveel van voorstellen denk ik. In ieder geval geldt dat je daar zelf de dingen moet gaan halen wat je eraan hebt en je ook hierin niet laten sturen door het aanbod. Het is jouw geld en jouw tijd, die gaat echt niet iemand anders voor je bewaken, dat moet je helemaal zelf doen.

En wat betreft Vlaamse friet, kijk even hoeveel tijd het kost om een portie af te leveren. Hoe zit het met voorbakken en af laten koelen? Ik weet het niet precies, maar er staat me iets van bij dat het echt in twee fases moet. Dat kan namelijk betekenen dat je altijd in het voren grote hoeveelheden moet voorbakken om je klanten snel te bedienen. Niks mis mee, maar dan komt het wel aan op wanneer je hoeveel klanten krijgt, en dus op de standplaats.
pi_87071452
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:
En wat betreft Vlaamse friet, kijk even hoeveel tijd het kost om een portie af te leveren. Hoe zit het met voorbakken en af laten koelen? Ik weet het niet precies, maar er staat me iets van bij dat het echt in twee fases moet. Dat kan namelijk betekenen dat je altijd in het voren grote hoeveelheden moet voorbakken om je klanten snel te bedienen. Niks mis mee, maar dan komt het wel aan op wanneer je hoeveel klanten krijgt, en dus op de standplaats.
Plus je krijgt dan het probleem dat je evt tekort kunt komen of juist blijft zitten met een overschot
pi_87075727
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:19 schreef Stali het volgende:
Goh als je nu al geërgerd begint te raken dan vraag ik me eigenlijk af hoe je straks reageert als er iemand aan je kraampje een potje staat te zeiken.
Tok.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 04:12:38 #135
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_87089376
Leuk initiatief.
Hier alvast een overzicht van markten, mocht je daar willen gaan staan http://www.marktkalender.nl/marktkalendernl.html

Misschien kan je ook donuts gaan verkopen ;)
Ik wilde beginnen met onderstaande machine maar was zelf nog niet overtuigd of het zou `verkopen` ;)

Rayen 2½ jaar!
pi_87089416
Als je eens wist hoeveel die gasten verkopen bij de Arena Boulevard in Amsterdam ( Amsterdam Arena )
is echt niet normaal, daar zou je makkelijk een week salaris kunne pakken op 1 dag.

Hoe zit het nou met vergunningen, is het zo dat de plaatselijke politie weet wie een vergunning heeft per locatie, het lijkt me toch niet dat een langs lopende agent even gaat checken of je een vergunning hebt of ben ik naief aan het denken?
pi_87089759
Naïef, alsof de politie de vergunning gaat controleren. Je hebt daar gemeente personeel voor. De boetes zijn hoog, ze maken de boetes gelijk aan de dag omzet zodat je zonder vergunning wel weg gaat.
pi_87090152
Leuk zeg als iemand zo enthousiast is en vol met plannen! ^O^
Als het allemaal lukt kom ik een frietje halen!

Trouwens, puntzakken met roodwitte ruitjes: O+

Alleen houten vorkjes zou ik persoonlijk niet doen, je proeft altijd het hout, en bij mij doet het al pijn aan mijn tanden als ik eraan denk, en het voelt niet fijn in je mond.
pi_87090609
Je wilt je puur focussen op een goed product (Vlaamse friet) , zoals aangegeven willen mensen vaak ook een frikandel of noem het maar op. Maar dat is niet echt een probleem, maar je moet natuurlijk wel rekening houden met bijverkoop , producten als drank! Heb je daar de ruimte voor in je kar? Ga je het überhaupt verkopen?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_87176134
hoe was het bij de kvk vandaag, Stali?
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:57:04 #141
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_87181059
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:41 schreef SeaOfLove het volgende:
hoe was het bij de kvk vandaag, Stali?
Ja vertel!!!
Rayen 2½ jaar!
pi_87194241
Lief om te informeren. Morgenavond een verslag.
pi_87226219
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:41 schreef Stali het volgende:
Lief om te informeren. Morgenavond een verslag.
vertelll! zeker ook nadat je een heel weekend erover nagedacht hebt.
pi_87230072
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

vertelll! zeker ook nadat je een heel weekend erover nagedacht hebt.
Sta nog steeds helemaal achter het idee. Maar ik heb een beetje het gevoel in een loop te zitten.
De papieren gaan uit van het volgende: idee op papier, karretje kopen, inschrijven KvK en dan kun je pas vergunningen regelen. Maar ik wil natuurlijk geen geld uitgeven aan een kar en stalplaats als ik niet zeker weet ergens terecht te kunnen.

Conclusie: had beter meteen kunnen doen wat LeeHarveyOswald, Stoeltafel en Weltschmerz schreven. Ben vandaag naar twee gemeentes geweest om vent- en standplaatsvergunningen aan te vragen. De tweede gemeente had hiervoor eigenlijk geen officiele aanvraagpapieren dus word morgen als het goed is gebeld om e.e.a. in gang te zetten. Verder krijg ik nog namen van marktmeesters om contact mee op te nemen. Twee cursussen die ik wil volgen, etc.

Verder ben ik door de users hier toch wel overtuigd geraakt dat er bijproducten moeten komen. Alleen weet ik nog niet hoe ik dat moet invullen en grom bij de gedachte aan Morazooi. Maar denk wel aan eigengemaakte gehaktballen. (Rundergehakt en wederom ook kwaliteit.) Het moet kwaliteit zijn. Even over nadenken nog.

M.a.w. ben er serieus mee bezig maar weet niet hoelang het zal duren. Zodra ik nieuws heb post ik het zeker.

Bedankt trouwens voor alle reacties. Heb er echt wat aan, dat is wel duidelijk.
pi_87230318
als dit een gouden handel was, zouden er wel op elke hoek van de straat poffertjeskramen zijn.
pi_87230376
P.S. ga ook gekoelde drankjes verkopen maar niet voor een prijs die naar oplichterij riekt.
Het moet uiteraard geen voedselbank worden dus wil het wel met winst verkopen maar niet voor de prijs die sommige ondernemers durven te vragen.

En over reclame maken, met de standplaatsen die ik op het oog heb zal ik toch wel flyers moeten maken. Wist trouwens niet dat je dit niet zonder vergunning (lees: betalen) in iemands brievenbus mag gooien. Daar ga ik van het weekend alvast op zitten.
pi_87231172
Stali,

Volgens mij staat of valt je idee met der vergunning/marktplaats.
Als deze binnen zijn dan zou ik echt beginnen met cursussen, inkopen, enz

Bij de meeste markten zijn er wachtlijsten en standplaatsen zjjn vaak moeilijk of al vergeven.
Maar waarom doe je niet een onderzoekje ? Zeg je dat je voor je studie wat vragen moet stellen over de klanten enz.

Hoe oud ben je eigenlijk ? Hoeveel heb je nodig om te beginnen ? Paar duizend?
pi_87231261
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef Stali het volgende:
P.S. ga ook gekoelde drankjes verkopen maar niet voor een prijs die naar oplichterij riekt.
Het moet uiteraard geen voedselbank worden dus wil het wel met winst verkopen maar niet voor de prijs die sommige ondernemers durven te vragen.

En over reclame maken, met de standplaatsen die ik op het oog heb zal ik toch wel flyers moeten maken. Wist trouwens niet dat je dit niet zonder vergunning (lees: betalen) in iemands brievenbus mag gooien. Daar ga ik van het weekend alvast op zitten.
Gewoon de inkoopprijs x 2, blikje cola kost 40 cent ofzo? Of een aanbieding patat (stel je rekent daar 3 euro voor) + saus en drinken voor 4 euro. Dan reken je 1 euro voor de saus en het drinken. Verdien je er amper/niets op maar krijg je misschien wel meer klanten voor de patat.

Die zelf gemaakte gehaktballen zijn natuurlijk wel een goede optie. Zijn er nog meer producten die je simpel en goedkoop zelf kunt maken ?

Bij-verkoop kan ook de sausen zijn die je normaal apart bij de patat verkoopt. Potten of flessen saus. Als het écht lekker is en het is niet in de supermarkt is daar wel vraag voor natuurlijk.
pi_87231705
Chris,

Denk je niet wat ver vooruit ?
pi_87231866
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:44 schreef stoeltafel het volgende:
Chris,

Denk je niet wat ver vooruit ?
Tjah, dat moet toch eigenlijk ook wel als je succesvol wilt zijn? Van alleen patat verkopen ga je het in principe niet redden. Mensen hebben behoeftes en daar moet je aan voldoen. En waarom niet je klantenkring verbreden door een minimale aanpassing (bijv. verkoop frisdrank/sausen) waar je niets/weinig voor hoeft te doen ?

Maar het idee is wel leuk, van de TS.

Oohja, heb de hele topic paar dagen geleden wel gelezen maar voor de zekerheid vraag ik het toch. Heb je ook al gedacht aan verzekeringen voor je kraam?
pi_87231922
Leuk :)

Succes @TS, al was het alleen maar voor de ervaring :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87232120
@Stoeltafel: mijn geschatte begroting (incl. vergunningsgeld) ligt om en nabij 7.000 euro.
Evenementen of de beste markten zijn nu niet mijn doel. Dat is veel geld inleggen en zoveel mogelijk eruit slepen. Ik ga echt voor klantenbinding. Wat betreft de omgeving denk ik bij de tweede gemeente echt mazzel te hebben. Die vergunningen gaan ook naar de plaatselijke politiek. Die is toevallig rechts dus goed voor ondernemers zou je dan zeggen alleen weet ik niet hoe conservatief ze zijn. Er is nl. geen kraam te vinden terwijl daar in mijn ogen legio mogelijkheden voor zijn.

@ Christiaan,

Ben aan het oefenen. Thuis. Arme lui eten al vijf dagen zelfgemaakte Vlaamse friet bij het eten en sauzen proeven, combi's maken. :D.
Friet en de lekkerste gehaktballen. Dat kan ik goed maken. Er moet e.e.a. bij maar ik moet het wel aankunnen in mijn eentje dus moet echt op zoek naar een leverancier die ambachtelijk en goede kwaliteit kan leveren. Maar ik durf ook niet iets fancy aan zoals Sessy schreef als gefrituurde bloemkool. Ik wil iets traditioneels maar dan vele malen beter. Eigenlijk is deze onderneming gewoon één grote aanklacht tegen al die slechte snackbars. :').

Saus wordt Devos & Lemmens. En die apart verkopen lijkt me nog geen optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 06-10-2010 00:08:31 ]
pi_87232341
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:50 schreef Chr1st1aan het volgende:

Oohja, heb de hele topic paar dagen geleden wel gelezen maar voor de zekerheid vraag ik het toch. Heb je ook al gedacht aan verzekeringen voor je kraam?
Verzekering voor de kraam zelf? Klink ik heel onnozel dat als de kraam in de fik vliegt ik dan gewoon pech heb? Die verzekeringen daar wil ik pas aan denken als ik er mijn brood mee kan verdienen. Vooralsnog is het een idee om erbij te hebben en ook niet om rijk te worden.
Heb sowieso een WAverzekering. Corrigeer me graag als ik nu heel naief ben. :@ .

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk :)

Succes @TS, al was het alleen maar voor de ervaring :)
Dank je wel. En zo is het natuurlijk. Als het niet loopt post ik het uiteraard ook.
pi_87232363
Om welke gemeente gaat het ? Kijk anders is in het bestemmingsplan van het centrum.
Als je de vergunning kan regelen dan ben je voor 50% al klaar
pi_87232483
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Verzekering voor de kraam zelf? Klink ik heel onnozel dat als de kraam in de fik vliegt ik dan gewoon pech heb? Die verzekeringen daar wil ik pas aan denken als ik er mijn brood mee kan verdienen. Vooralsnog is het een idee om erbij te hebben en ook niet om rijk te worden.
Heb sowieso een WAverzekering. Corrigeer me graag als ik nu heel naief ben. :@ .
[..]

WAverzekering is alleen voor prive en niet voor "zakelijk" dacht ik.

Ja een brandverzekering (heet vet, kortsluiting) of inbraak voor als je niet in een hele toffe buurt woont/gaat werken. Ik weet niet wat de kosten daar zo voor zijn, maar het is natuurlijk zonde als je zo tig duizend euro verliest.

Heb je trouwens al iets op het oog qua kraam? (plaatjes?)
pi_87232658
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:07 schreef stoeltafel het volgende:
Om welke gemeente gaat het ? Kijk anders is in het bestemmingsplan van het centrum.
Als je de vergunning kan regelen dan ben je voor 50% al klaar
Vergunning daar staat of valt echt alles mee inderdaad.
Ik durf nu geen kar te kopen en een stalplaats te betalen zonder te weten terecht te kunnen.

Morgen word ik gebeld. Als het goed is en anders bel ik zelf.

@Chris,

Mijn inleg is geen tigduizend, hooguit 7. Maar welbedankt voor je tip. Ga mijn aansprakelijkheid zeker even uitpluizen. Ik wil juist nergens instappen dat me levenslange strop zou kunnen bezorgen.

Het verloop volgt sowieso, inclusief plaatjes uiteraard. ;).
pi_87232810
Maar het kan nog wel een tijdje duren, denk 2/3 maanden. Succes en heb geduld
pi_87233080
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:22 schreef stoeltafel het volgende:
Maar het kan nog wel een tijdje duren, denk 2/3 maanden. Succes en heb geduld
Ja, het gaat wrs. allemaal niet zo snel als ik aanvankelijk even wel dacht.
Bedankt voor je posts!
pi_87233177
Als het niet lukt met de vergunning probeer het dan via de wethouder met je persoonlijk

[ Bericht 46% gewijzigd door stoeltafel op 06-10-2010 00:47:29 ]
pi_87233397
Wtf!

Dat ben jij joh. Edit je post even want ik neem aan dat je niet voor niets je nick veranderd hebt. ;).
Puik dat je het even laat weten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:53:43 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87233622
Lekkere patat. :9
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:
Als je kraam schade lijdt is dat misschien niet zo erg, maar daar houdt je risico niet op. Een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering is wel aan te raden en zal in het algemeen niet duur zijn. Mocht iemand dan zijn mond branden aan een te heet frietje of frituurvet over zijn hand krijgen, dan hoef je in ieder geval niet te vrezen dat je je huis moet verkopen. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87237724
Leuk idee, blijven volgen :)
pi_87293382
Gehaktballen? Zelfgemaakte kroketten bedoel je. :)
pi_87426850
Update:

Het is officieel. Op papier heb ik sinds deze namiddag op papier mijn eigen bedrijf! *O* .
Dat zal voor heel veel mensen niets voorstellen maar ik heb geen ondernemersachtergrond dus voor mij is het een mijlpaal.

Morgen weer naar het gemeentehuis. Dat had ik uiteraard al gedaan en heb overleg gehad over een haalbare locatie.

Zal het even kort vertellen, werd van de week teruggebeld over de vergunningen. Ventvergunning bleek afgeschaft en we gingen automatisch door over de standplaatsvergunning. Ze bleken geen standaard formulieren te hebben dus een beetje overlegd wat ik er in zou zetten. De mevrouw dacht heel vriendelijk mee en belde nog een keer terug met een advieslocatie.

Meteen dezelfde middag naar de locatie gereden. Maar toen zag ik daar een melkboer venten.
Ben erop afgestapt om te vragen hoe hij dat deed. Bleek dat de beste man al veertig jaar zonder vergunning vent. Net als de kerstbomenboer en de visboer. Verder leuk gesprek gehad over hoe en wat. Mazzel, ik kan dus in ieder geval zomaar venten. Dat is al zeker.

Maar ga uiteraard vooralsnog voor de vaste standplaats.

Wordt vervolgd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:31:13 #165
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87426885
Hoe cool! Welke stad?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87427148
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:31 schreef eleusis het volgende:
Hoe cool! Welke stad?
Dorp. 22.000 mensen in de gemeente.

Durf het nog even niet te exact te vertellen. ;).
Dat doe ik pas met foto's en als ik er sta. Zo tof, kan morgen alvast een boel dingen regelen, richten op het inkoopverhaal, producten maar ook een bedrijfsrekening openen etc.

Verder bijv. richten op ook een soort bedrijfskleding dat het er ambachtelijk uitziet en niet in mijn kloffie in de kraam. Als verleidingstactiek.

Twee soorten flyers. 1 daarvan met een coupon voor gratis friet als investering om klanten naar mijn kraam te trekken. Niet allemaal tegelijk folderen want dan ben ik dezelfde dag al over de kop.

Korte zinnen maar heb pannen opstaan.

Leuk dat je zo positief reageert! Zelf ben ik helemaal opgetogen.
pi_87427239
Heb je al een kraam op het oog, Stali?
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:41:27 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87427297
Anders doen we er een Fok!-meet op een zaterdag. O+
pi_87427298
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:39 schreef Sessy het volgende:
Heb je al een kraam op het oog, Stali?
Heb wel aardig in mijn hoofd wat ik wil en dat is vrijwel meteen beschikbaar.
Maar ik koop pas een kar als de vergunningen rondzijn. Eerder durf ik dat nog niet.
pi_87427375
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:41 schreef eleusis het volgende:
Anders doen we er een Fok!-meet op een zaterdag. O+
En anders kom ik naar een FOK!meet. :D.

Wil niet spammen he? Anders gaat mijn topic dicht. Dit moet echt gaan over een onderneming van A tot Z. Het is allemaal klein maar wel op FOK! ontstaan.
pi_87428425
Wat heb je, zo in het kort, allemaal nu op papier staan dan? Echt een ondernemingsplan of ?
En op wat voor vergunningen wacht je nu, die anderen doen dat immers ook zonder? En krijg je deze redelijk snel of ben je dan al maanden verder?
pi_87431192
Kan je wel wat verdienen in zo'n klein dorp ? Hoeveel dagen ga je er staan ?
pi_87431360
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:09 schreef Chr1st1aan het volgende:
Wat heb je, zo in het kort, allemaal nu op papier staan dan? Echt een ondernemingsplan of ?
En op wat voor vergunningen wacht je nu, die anderen doen dat immers ook zonder? En krijg je deze redelijk snel of ben je dan al maanden verder?
Ja, heb een ondernemingsplan, dat heeft Ryan voor me geschreven.

Ventvergunning is niet hetzelfde als standplaatsvergunning. ;).
Aangezien mijn concept moet draaien op klantenbinding ga ik liever voor standplaatsvergunning.
Maar ik zou bij wijze van spreken morgen zo kunnen gaan venten.

Geen idee hoelang dat gaat duren. Ben wat dat betreft afhankelijk van de gemeente.
Zal het uiteraard morgen vragen.
pi_87431704
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:07 schreef stoeltafel het volgende:
Kan je wel wat verdienen in zo'n klein dorp ? Hoeveel dagen ga je er staan ?
Ga ik op mijn giechel, dan is het enorm jammer en dan zal ik het jullie uiteraard ook vertellen hoor.

Vooralsnog wil ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag gaan staan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:51 #175
163650 Greys
pi_87432116
Veel succes, leuk om te volgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87432125
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:18 schreef Stali het volgende:

[..]

Ga ik op mijn giechel, dan is het enorm jammer en dan zal ik het jullie uiteraard ook vertellen hoor.

Vooralsnog wil ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag gaan staan.
250 puntzakken per dag? :)

Gratis friet is leuk, maar je bent wel btw-plichtig :)

Waarom niet een euro inclusief saus? Of ben je bang dat er dan niemand komt eten?
pi_87432276
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

250 puntzakken per dag? :)

Gratis friet is leuk, maar je bent wel btw-plichtig :)

Waarom niet een euro inclusief saus? Of ben je bang dat er dan niemand komt eten?
Het is een investering om mensen te laten weten dat ik daar sta.
Dat neem ik in de startkosten gewoon mee.

@ Greys, dank je wel. :).
pi_87432411
Overigens had ik jouw (Dr.Hilfiger) idee wel meegenomen. Kon zelfs een Kwekkeboommachine kopen waarmee ik in mijn eentje ca. 400 kroketten per dag zou kunnen draaien. :D. Maar zoiets is niet haalbaar. Ik ga voor kwaliteit, dat is het concept. Maar twee ambachtelijke producten en verder goed inkopen. Geen cafetariarommel.
pi_87433210
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Stali het volgende:
Overigens had ik jouw (Dr.Hilfiger) idee wel meegenomen. Kon zelfs een Kwekkeboommachine kopen waarmee ik in mijn eentje ca. 400 kroketten per dag zou kunnen draaien. :D. Maar zoiets is niet haalbaar. Ik ga voor kwaliteit, dat is het concept. Maar twee ambachtelijke producten en verder goed inkopen. Geen cafetariarommel.
400 kroketten is natuurlijk in de beginfase iets teveel van het goede. :)
Er zijn ook kleinere modellen om mee te beginnen/proberen. Dan kun je de kwaliteit ook in de hand houden.

Ga je de aardappelen zelf schillen en bewerken? 8-)
pi_87433510
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

400 kroketten is natuurlijk in de beginfase iets teveel van het goede. :)
Er zijn ook kleinere modellen om mee te beginnen/proberen. Dan kun je de kwaliteit ook in de hand houden.

Ga je de aardappelen zelf schillen en bewerken? 8-)
Ja, 'sochtends zelf schillen, voorbakken om af te laten koelen en bij bestellingen af te bakken. Dat wordt mijn hoofdproduct. Daarom ga ik niet ook nog es zelf kroketten draaien. Ik ben maar alleen he? Beter twee dingen en de sauzen goed dan alles half.
pi_87438736
Leuk idee, blijf ik even volgen, succes !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:59:28 #182
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_87440361
Succes TS *O*

Als je eenmaal aan het bakken bent laat het dan even weten :9~
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_87502319
Weer bijgelezen, je bent goed bezig :D Erg benieuwd naar het vervolg weer :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:36:31 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87502415
Spannend! Heel veel succes TS *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_87504178
Dank jullie wel voor de leuke reacties!

Kan echt niet wachten tot de vergunning rond is. Een ja of een nee. Bij nee moet ik een vrachtwagentje kopen.
Voor een ja heb ik een leuk kar-idee gevonden. Een klein houten huisje op wielen. Morgenochtend weer naar het gemeentehuis met ook de argumentatie dat dit niet storend is in het straatbeeld en prettig voor de omwonenden is om naar te kijken. Voor hetzelfde geld hebben ze het idee dat ik een kermiskar op het plein neer wil zetten en een beetje contact maken en houden. Ik wil dit nu zo graag.

En 'smiddags naar de Sligro, pasje halen. Ben er nog nooit geweest dus vast een lijstje maken van dingen om naar te kijken.
pi_87504885
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:

Friet en de lekkerste gehaktballen. Dat kan ik goed maken. Er moet e.e.a. bij maar ik moet het wel aankunnen in mijn eentje dus moet echt op zoek naar een leverancier die ambachtelijk en goede kwaliteit kan leveren. Maar ik durf ook niet iets fancy aan zoals Sessy schreef als gefrituurde bloemkool. Ik wil iets traditioneels maar dan vele malen beter. Eigenlijk is deze onderneming gewoon één grote aanklacht tegen al die slechte snackbars. :').
Ik bedacht me laatst wat ik nou graag bij een kraam zou willen halen: Snert en stampot boerenkool met worst/ribbetjes, en natuurlijk ook goed te combineren met een gehaktbal. Dan heb je ook meteen iets waarvan mensen een hele emmer kunnen halen voor thuis, ook om later op te warmen. Bij mijn weten leent dat spul zich uitstekend om lang te laten staan en op te warmen. En dan heb je meer dan alleen 'ongezond' spul. Zeker in een dorp kan ik me voorstellen dat mensen op weg naar huis even langsrijden voor lekker gemaksvoer wat toch gezond is. Snacken is toch een beetje voor de bijzondere gelegenheden/een keer per week.

En ik zou even kijken of je ook bier kunt verkopen om mee te nemen, zeker als je na sluitingstijden open bent. Dat gaat vaak met een paar flessen (kwaliteitsuitstraling, met name beugels) tegelijk, en gaat 3 of 4 keer over de kop. Met één klant die je 2 minuten kost heb je al zomaar een tientje netto winst. En als het gezellig is thuis, je dichtbij zit en het bier koud is, maakt niemand het wat uit hoeveel het kost. Ik weet dat je geen oplichter wilt zijn, maar je neemt niemand in de maling, en je moet niet vergeten dat jij daar staat en dat allemaal maar op voorraad moet hebben en je uit de naad werkt en hun het gemak ervan hebben. Gemak kost geld, heel van de prijs van allerlei producten zit hem in het op juiste moment op de juiste plek krijgen van dat product. Als iemand dorst heeft vlakbij de plek waar jij staat, dan is dat flesje fris of bier dat geld waard, punt. Bovendien moet je als ondernemer met plezier kijken naar de grootste winstmarges, alles wat je doet moet in het teken staan van die marges, dat is wat ondernemen is. De kwaliteit, hoezeer ik dat ook toejuich en het hoezeer het leveren van kwaliteit ook een prima uitgangspunt is, is het middel. Verlies het doel nooit uit het oog.

quote:
Uitstekende mayo, die heb ik heel lang zelf uit Belgie mee moeten nemen. Alleen ik zou wel Hollandse mayo/fritessaus achter de hand houden. Nederlanders zijn nou eenmaal vergiftigd met zoet. Velen vinden die friszure mayo echt niet te eten, dat krijg je er niet zomaar uit. Ik juich je kwaliteitsidee toe, maar een frietje is zo'n product waarbij mensen echt kunnen afhaken als het teveel verschilt met wat ze gewend zijn. Wat betreft de aardappel en het vet verwacht ik geen probleem, wat betreft de mayo wel. En als een groepje of een gezin friet wil gaan halen, en eentje ervan vindt die mayo echt vies, dan gaat het hele groepje of gezin echt ergens anders heen.
pi_87505139
Geweldige reactie, Weltschmerz en bedankt voor het meedenken, dat vind ik echt heel aardig van je. Ik kom zelf bijv. uit de randstad maar woon inmiddels in het zuiden, dus gezond en een grote verandering van smaak speelt gelukkig niet. Maar je geeft zeker tips waar ik iets aan heb. Reageer later, ben aan het koken. Bedankt iig.
pi_87505286
Een friettent is ik mijn ogen nooit prettig naar te kijken tenzij je naar Tokkies wilt kijken. Niet persoonlijk maar als je kijkt wat voor mensen een zak patat halen zijn het vaak Tokkies. Heb je al een naam/logo ? Volgens heb je voor bier een vergunning nodig, zou het morgen is bekijken.

Verder moet je is naar de belasting gaan, zij kunnen je uitleggen over de vele voordelen, uren norm van 1220 uur enz

Succes !
pi_87505420
Ik ben geen tokkie dus met dit soort vooroordelen ben ik rap klaar.
Iedereen eet hier friet.

De belasting komt automatisch naar mij en ik heb in de familie een fiscalist op hoog niveau.
Naam heb ik reeds en logo daar moet ik nog aan werken maar zit al mijn hoofd.
pi_87505648
De voordelen komen niet vanzelf, alleen de aangiften wel maar als je er niet heen gaat kost het je geld. Er zijn voor startende ondernemers echt veel financiele voordelen. Je kan dit boek ook downloaden van de site, dat zou ik zeker doen. Heb er zelf veel aan gehad
pi_87505731
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:09 schreef Stali het volgende:
Iedereen eet hier friet.

De belasting komt automatisch naar mij en ik heb in de familie een fiscalist op hoog niveau.
Heb je ook stroom in de buurt, vast wel hè. Wat voor een soort kraam/kar ga je nemen, heb je een foto ? Voedsel valt toch in het 6% btw tarief ?
pi_87505783
User DonJames wees me daarop inderdaad en die heb ik gedownload.

Even eten etc. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Reageer later nog.
pi_87505815
Oh Stali, dat idee van erwtensoep vind ik echt een geweldig idee voor de herfst/winter! Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik voor een kleine vergoeding wel voor je in de keuken gestaan, zodat je 1 of 2x per week kon komen halen. Echt de leukste soep waar je het meeste 'liefde' in kan stoppen en de meeste waardering voor kunt krijgen O+
pi_87505902
Erwtensoep is zeker lekker en kan je prima op verdienen
pi_87506413
Leuk!

Even volgen dit. :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:42:43 #196
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_87506653
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:09 schreef Stali het volgende:
Iedereen eet hier friet.

Je kan eventueel ook een topic openen over je logo die je in gedachten hebt en dan wat mensen hier wat opzetjes maken. Er zijn hier genoeg mensen die 'in weinig tijd' iets moois kunnen maken ;)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_87506734
Ik had even geen tijd om het hele topic door te spitten, maar je hebt ontslag genomen voor een eigen poffertjeskraam? En hoeveel verdient zoiets dan? Want verdient die ex-collega, als haar verhalen zo geweldig zijn? Zal de ontwikkelingen blijven volgen en succes!
ADHD-C
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:52:16 #198
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_87507022
Stali! Superleuk dat je zo enthousiast aan de slag bent gegaan met je idee!
Heel inspirerend om te lezen dat iemand zo een leuk idee uitwerkt en er ook echt voor gaat!

Ik wens je bij voorbaat al heel veel succes! Mocht blijken dat je in de buurt zit dan kan ik zeker t.z.t. langs!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_87507092
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:45 schreef LazyDave het volgende:
Ik had even geen tijd om het hele topic door te spitten, maar je hebt ontslag genomen voor een eigen poffertjeskraam? En hoeveel verdient zoiets dan? Want verdient die ex-collega, als haar verhalen zo geweldig zijn? Zal de ontwikkelingen blijven volgen en succes!
Lees dan het topic gewoon eerst even door... zucht :) je doet je naam wel eer aan zo ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:02:56 #200
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87507487
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:
@Stoeltafel: mijn geschatte begroting (incl. vergunningsgeld) ligt om en nabij 7.000 euro.
Evenementen of de beste markten zijn nu niet mijn doel. Dat is veel geld inleggen en zoveel mogelijk eruit slepen. Ik ga echt voor klantenbinding. Wat betreft de omgeving denk ik bij de tweede gemeente echt mazzel te hebben. Die vergunningen gaan ook naar de plaatselijke politiek. Die is toevallig rechts dus goed voor ondernemers zou je dan zeggen alleen weet ik niet hoe conservatief ze zijn. Er is nl. geen kraam te vinden terwijl daar in mijn ogen legio mogelijkheden voor zijn.

@ Christiaan,

Ben aan het oefenen. Thuis. Arme lui eten al vijf dagen zelfgemaakte Vlaamse friet bij het eten en sauzen proeven, combi's maken. :D.

ik las verder in het topic dat je de friet zelf gaat maken. Vind ik top hoor, ik zou eerder zelf gemaakte halen (om het idee) dan fabrieksfriet. Maar mocht blijken dat het zelf maken toch te veel wordt, manneke pis in Amsterdam (en ik geloof ook utrecht) staat bekend om zijn heerlijke friet. Toen ik nog in Amsterdam werkte haalde ik daar ook altijd mijn frietje. Daar halen ze de friet echter ook bij de groothandel (wordt gebracht). Dus groothandel hoeft niet altijd te betekenen dat het kwalitatief niet goed is. En daar gaat het uiteraard ook om Vlaamse frieten. Dus dat zou dan ook een goede optie voor je zijn :)

In wat voor vet ga je frituren trouwens (of heb ik dat gemist in het topic)?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87532719
Vast even een reactie want ik zat net te denken. Weltschmerz, als ik jou een plezier kan doen met Devos & Lemmens sauzen. Stuur gerust even een PM. Dan stuur ik je wat toe.

Sligro ga ik vanmiddag niet meer redden en moet straks ook nog naar de dierenarts. Wordt morgen dus.

Andere reacties beantwoord ik vanavond! Ben erg enthousiast over de erwtensoep.
pi_87533311
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:02 schreef Stali het volgende:
Geweldige reactie, Weltschmerz en bedankt voor het meedenken, dat vind ik echt heel aardig van je.
Dank voor de complimenten, maar zoals ik in een eerde post al aangaf, ik denk mee omdat ík dat leuk vind dus het is niet echt een opoffering, zoals de meeste adviezen die je als beginnend ondernemer krijgt zullen voortkomen uit de behoefte om advies te geven, en niet uit jouw behoefte aan advies. Dat geeft helemaal niks, als je je maar realiseert dat het over jouw geld gaat, en het lekker roepen is vanaf de zijlijn wat er allemaal wel niet mogelijk is.

quote:
Ik kom zelf bijv. uit de randstad maar woon inmiddels in het zuiden, dus gezond en een grote verandering van smaak speelt gelukkig niet. Maar je geeft zeker tips waar ik iets aan heb. Reageer later, ben aan het koken. Bedankt iig.
Dat zal wel uitmaken denk ik. maar toch denk ik dat ook daar mensen friet doseren ivm de gezondheid en het uiterlijk, dat is nou eenmaal de trend. Als je dan ook iets gezonds hebt komen ze misschien twee keer in de week langs ipv een keer. En elke keer dat ze langskomen voor het een, heb je vanzelf alweer reclame gemaakt voor het ander.

Waar ik ook nog aan dacht is kip van het spit. Dat heb je in Z-Europa wel veel, zo'n grilletje met een draaiende kip waar je meteen honger van krijgt en dan heb je voor 10-15 euro een hele kip. De lekkerste manier om kip te bereiden m.i. en het vet druipt er gewoon uit, waardoor het als gezond te verkopen is, wat het ook gewoon is namelijk. Maar dan zit ik alweer meer te denken aan een hele maaltijd takeaway, en niet aan staand eten voor een kraam. Ik weet alleen niet hoe dat zit met warm op voorrraad houden en het in stukken aanbieden.

Mosselen is misschien ook nog een optie, klassieker samen met friet natuurlijk. Het bestek zit er al omheen, porties van 6 of 12? Praktisch misschien wat lastig ivm de garing en bederf.

Stoofvlees, kun je ook hoge kwaliteit in aanbieden, en leent zich prima om warm te houden.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:23 schreef Stali het volgende:
Vast even een reactie want ik zat net te denken. Weltschmerz, als ik jou een plezier kan doen met Devos & Lemmens sauzen. Stuur gerust even een PM. Dan stuur ik je wat toe.
Dat is erg aardig van je, maar tegenwoordig kan ik hier hun hele assortiment krijgen, ik hoef er niet eens meer voor om te fietsen, dus dan is het een beetje onzin om het op te sturen. Overigens zie ik dat de mayo met azijn ipv citroen is verdwenen, eerlijk gezegd had die ook wel zijn eigen rauwe charme.
pi_87533353
@The_Hives; verschil tussen groothandel spul en zelf gemaakte friet is best groot hoor.. :@ Althans ik proef het altijd. Misschien is het de liefde van de maker, maar het is gewoon vele malen lekkerder als het zelf gemaakt is.

Erwtensoep?? Gewoon ECHTE erwtensoep? Van die dikke waar 'de lippel in blie stoan' (de lepel in blijft staan)?? :9~ :9~ Jammie!!!
Prrrrttt
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:43:48 #204
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87533444
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:56 schreef Stali het volgende:
Ik ben maar alleen he?
De liefde van de man gaat door de maag :9
pi_87533690
Hier trouwens nog een prachtig filmpje van hoe je Belgische friet bakt, door het onvolprezen plat preferé.
Het frietgedeelte begint op 2.50, maar deel 1 en 3 zijn natuurlijk ook een aanrader.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:11:44 #206
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87534491
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@The_Hives; verschil tussen groothandel spul en zelf gemaakte friet is best groot hoor.. :@ Althans ik proef het altijd. Misschien is het de liefde van de maker, maar het is gewoon vele malen lekkerder als het zelf gemaakt is.
Ik haalde ergens een patatje en toen zag ik van die grote Aviko zakken. Dat haalde op de één of andere manier de 'charme' weg want die kan ik zelf ook wel frituren :+ Als er dus een snackbar zou zijn die de friet zelf maakt dan zou ik daar eerder naartoe gaan dan waar ze groothandel spul frituren.

En ik wil degene bedanken die het had over kip op spit. Daar heb ik nu zin in :( :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:39:55 #207
50936 The_Hives
pi_87553232
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

vind ik ook, maar als het zelf doen te veel werk blijkt, is dat van Manneke Pis een goed alternatief. Beste
'fabrieksfriet' die ik tot nu toe heb gehad :)
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87554938
Ik vind het een goeie tip. Dat moet toch ook kwalitatief goed in te kopen zijn? Heb even gezocht naar Manneke Pis (wat is dat populair! :o. ) maakt er een fraai geheim van. Maar las wel dat zij vers laten aanleveren uit Zeeland. Vraag me af of zij orderen bij McCain, want die zit daar als grootste fabriek.

Van een Chef kreeg ik ook die tip dat men diepvries vaak onderschat. Als iets vers gesneden is en binnen een uur ingevroren dan is dat ook vers. Nou blijf ik bij de ambacht. Dat is mijn concept en dat gaat niet zomaar de prullebak in. Maar stel dat ik het op een gegeven moment niet aankan is toch wel makkelijk om thuis uit de schuur een paar dozen op voorraad te hebben. Dus ik sta er zeker voor open. Moet sowieso denk ik wel een vrieskist aanschaffen.

Overigens weet ik inmiddels van simpelweg friet bakken een ware rocket science te maken. :').
Heb al verschillende bakmethoden uitgeprobeerd, ook de tripple cook methode. Dat is grappig om een keer thuis te doen maar je tast rap de structuur van de frieten aan en ook breken ze te makkelijk.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:21:59 #209
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87555079
McDonalds friet is ook van McCain :Y
pi_87555611
Over de specialiteiten, want die wil ik graag hebben op vaste dagen, vind ik erwtensoep een heel goed idee. Want ik moet inderdaad de marges goed in de gaten houden.

Ik wil bijv. Vlaams stoofvlees maken. Mijn twee concurrenten trekken voor stoofvlees gewoon een blik open. :r . Dat is wel wel heel goedkoop maar ik eet het zelf niet dus ga het een ander niet voorzetten.. Zelfgemaakte is vele malen duurder. Moet daar inderdaad voor oppassen dat ik op die marges let en mezelf ook niet over de kop ga werken. Verder snacks als frikadellen e.d. ambachtelijk inkopen. Een duurder segment dus en daarnaast specialiteiten en als hoofdprocuct echte frieten.v

Bier heb ik over nagedacht maar niet lang. Ik wil niet de lokale clochards de hele dag aan mijn kraampje voor hun gezelligheid en de supermarkten zijn tot laat open. Ik wil geen sociale problemen aantrekken. Dat is nl. wel gebeurd bij de tweede snackbar op het dorp. Daar zit iedere middag hetzelfde gezelschap aan flesjes bier te lurken.

P.S. even zwaaien naar Ayca. :W . Leuk dat je mijn topic volgt.
pi_87555975
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Maraca het volgende:
McDonalds friet is ook van McCain :Y
Ja, precies en die vind ik dus niets omdat je de aardappel niet proeft en eigenlijk alleen maar vet binnenkrijgt.

Ben nl. toch wel benieuwd waar Manneke Pis zijn Vlaamse friet inkoopt. Wat ik begrepen heb is dat zij wel traditioneel voor- en afbakken. Ze doen iets goed want zijn boven de rivieren razend populair. Wie weet kan ik ook uit hun Vlaamse frietvijver vissen voor achter de hand.

Ga ook SeaofLove aanschrijven en kijken of ik haar erwtensoeprecept kan ontfutselen.

Aankomende week staan hier thuis in ieder geval een paar keer stoofvlees en erwtensoep op het menu. Ik gebruik ze een beetje als laboratoriumproefkonijnen, dus even wat meer gezonds op tafel voordat ze bloedgroep frituurvet krijgen . :D.
pi_87556972
Hoe was het bij degemeente ? Wanneer wil/kan jebeginnen ?
Wat vind je partner ervan ?
pi_87557222
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:15 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe was het bij degemeente ? Wanneer wil/kan jebeginnen ?
Wat vind je partner ervan ?
Ik wil gisteren beginnen. Vergunningsaanvragen gaan helaas niet zo snel.

Mijn partner steunt me en denkt met me mee.
pi_87566029
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Stali het volgende:
Over de specialiteiten, want die wil ik graag hebben op vaste dagen, vind ik erwtensoep een heel goed idee. Want ik moet inderdaad de marges goed in de gaten houden.

Ik wil bijv. Vlaams stoofvlees maken. Mijn twee concurrenten trekken voor stoofvlees gewoon een blik open. :r . Dat is wel wel heel goedkoop maar ik eet het zelf niet dus ga het een ander niet voorzetten.. Zelfgemaakte is vele malen duurder. Moet daar inderdaad voor oppassen dat ik op die marges let en mezelf ook niet over de kop ga werken. Verder snacks als frikadellen e.d. ambachtelijk inkopen. Een duurder segment dus en daarnaast specialiteiten en als hoofdprocuct echte frieten.v

Bier heb ik over nagedacht maar niet lang. Ik wil niet de lokale clochards de hele dag aan mijn kraampje voor hun gezelligheid en de supermarkten zijn tot laat open. Ik wil geen sociale problemen aantrekken. Dat is nl. wel gebeurd bij de tweede snackbar op het dorp. Daar zit iedere middag hetzelfde gezelschap aan flesjes bier te lurken.

P.S. even zwaaien naar Ayca. :W . Leuk dat je mijn topic volgt.
O+ stoofvlees. Mis stoofvlees en goede friet ontzettend sinds ik niet meer in Maastricht woon. Ik zou voor stoofvlees sws wat meer geld vragen. Friet zuurvlees/stoofvlees is in het zuiden vaak sws niet heel goedkoop.

DL heeft citroen mayo en gewone. Bij het Belgische frietkot waar we wel eens heen gingen, kon je dan kiezen. Gewone vind ik lekkerder bij stoofvlees.

Mijn recept voor gestoofde varkenswangen: http://nombelina.com/pork-cheek-stew/ is nog lekkerder als je paardenvlees gebruikt (hoort eigenlijk in Vlaams stoofvlees). Paardenvlees is ook erg goedkoop.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:25:38 #215
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87566757
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:47 schreef Stali het volgende:
Aankomende week staan hier thuis in ieder geval een paar keer stoofvlees en erwtensoep op het menu. Ik gebruik ze een beetje als laboratoriumproefkonijnen, dus even wat meer gezonds op tafel voordat ze bloedgroep frituurvet krijgen . :D.
Mogen wij ook aanschuiven? :@
pi_87566834
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wil gisteren beginnen. Vergunningsaanvragen gaan helaas niet zo snel.

Mijn partner steunt me en denkt met me mee.
Krijg je niet ook nog eens te maken met allerlei HACCP-regels? (precies wat me weerhoudt om hier in het winkelcentrum een afhaalchinees te beginnen (twee jaar terug is het halve winkelcentrum afgebrand met daarbij ook de zeer drukke afhaaltoko. Zij waren niet verzekerd en nu het weer bijna allemaal open is, komt er niets voor in de plaats).
pi_87567150
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Stali het volgende:
Ik zou de specialiteiten aan het seizoen, en niet aan de dag binden. Dus in de herfst en winter stoofvlees, erwtesoep, ... en in de lente bijvoorbeeld fruitsalades.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:41:50 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87567171
Op zich zijn die HACCP regels niet zo dramatisch, het is alleen veel papierwerk.
Een handige link: http://www.kenniscentrumhoreca.nl/Themas/Hygienecode.aspx
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:48:04 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87567363
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik zou de specialiteiten aan het seizoen, en niet aan de dag binden. Dus in de herfst en winter stoofvlees, erwtesoep, ... en in de lente bijvoorbeeld fruitsalades.
Tsja, dat zijn dingen waar je eigenlijk een marktonderzoek voor zou moeten doen ;) Ik heb bijvoorbeeld lang niet altijd seizoensgebonden trek in erwtensoep of stoofvlees, maar ik heb geen idee of ik daar alleen in ben :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87567408
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef Sjeen het volgende:
het is veel papierwerk.
Dat dus.
pi_87567495
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tsja, dat zijn dingen waar je eigenlijk een marktonderzoek voor zou moeten doen ;) Ik heb bijvoorbeeld lang niet altijd seizoensgebonden trek in erwtensoep of stoofvlees, maar ik heb geen idee of ik daar alleen in ben :P
True, al kan je er wel vanuit gaan dat met 35 graden en een zonnetje je erwtesoep niet zo hard zal gaan :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:54:52 #222
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87567574
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

True, al kan je er wel vanuit gaan dat met 35 graden en een zonnetje je erwtesoep niet zo hard zal gaan :)
Dan heb je idd meer zin in zelfgemaakte ijs of ijskoffie O+
pi_87568203
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kunt alles wel aan marktonderzoek onderwerpen, laten we niet vergeten dat marketeers als eerste de boodschap aan de man hebben gebracht dat marketing zo ontzettend belangrijk is. Wij van wc-eend... Je kunt ook wel een marktonderzoek beginnen in de categorie 'houdt u van lekker eten?' en dan op basis daarvan lekker eten gaan aanbieden. Veel mensen vinden erwtensoep lekker, moet je eigenlijk wel meer weten? Het is al heel lang een seizoensproduct, heb je meer kennis nodig?

In dit geval zou ik er op bedacht zijn dat het een beetje zo'n product is waar mensen een verwachting bij hebben, van zus en zo moet het ongeveer smaken. Die smaak zal per regio verschillen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:32:28 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87568977
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt alles wel aan marktonderzoek onderwerpen, laten we niet vergeten dat marketeers als eerste de boodschap aan de man hebben gebracht dat marketing zo ontzettend belangrijk is.
Sorry, mijn post kwam blijkbaar verkeerd over :) Die knipoog-smiley was om aan te tonen dat die opmerking over marktonderzoek niet zo serieus was bedoeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat niet alle producten voor iedereen 'seizoensproducten (hoeven te) zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87569568
Ik gebruik zelf nauwelijks smilies, maar kennelijk lees ik er ook overheen. Ik wilde slechts even kwijt dat je rekening moet houden met streekgebonden smaakverkeuren, en dat het eerste wat marketeers succesvol hebben verkocht, het idee betreft dat marketing extreem belangrijk is.
pi_87570037
Ik vind dit topic, en vooral je moed en doorzettingsvermogen echt geweldig Stali _O_

(verkapte dit moet ik blijven volgen)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:58:34 #227
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87572393
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik vind dit topic, en vooral je moed en doorzettingsvermogen echt geweldig Stali _O_

(verkapte dit moet ik blijven volgen)
Dit :s)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87572484
Heb je ook nagedacht over je boekhouding en hoe je alles belastingtechnisch gaat doen?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:22 #229
50936 The_Hives
pi_87581839
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, precies en die vind ik dus niets omdat je de aardappel niet proeft en eigenlijk alleen maar vet binnenkrijgt.

Ben nl. toch wel benieuwd waar Manneke Pis zijn Vlaamse friet inkoopt. Wat ik begrepen heb is dat zij wel traditioneel voor- en afbakken. Ze doen iets goed want zijn boven de rivieren razend populair. Wie weet kan ik ook uit hun Vlaamse frietvijver vissen voor achter de hand.

Ga ook SeaofLove aanschrijven en kijken of ik haar erwtensoeprecept kan ontfutselen.

Weet niet zeker of het McCain is, maar wel een bekend merk. Heb paar keer gezien dat ze aan het lossen waren. En ga eens rond een uur of 5 naar de Dam in Amsterdam. Daar bakken ze dan echt niet voor hoor bij Manneke Pis :)
Fok! Federatie
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:25:16 #230
50936 The_Hives
pi_87581932
en als je je snacks ambachtelijk laat maken, het duurdere segment, koop je dan in eerste instantie niet te veel in? Voor het zelfde geld willen ze in het dorp waar je staat goedkoop en is je friet dan al exclusief genoeg. Dan blijf je misschien zitten met je ambachtelijk snacks terwijl je gedwongen die goedkope shit moet verkopen.
Fok! Federatie
pi_87586262
Kan niet alles afzonderlijk beantwoorden maar:

Ik ga een cursus bedrijfsadministratie doen en we hebben gelukkig een fiscalist op hoog niveau in de familie. Zal het inderdaad goed moeten leren bijhouden.

Verder ook een cursus HACCP. Denk echt dat dit reuze meevalt, Five_Horizons en omdat het er al eerder gezeten heeft heb je kans dat je in het bestemmingsplan van de gemeente valt.

Bedankt voor het recept N0a. Het scheen vroeger van de niet meer bruikbare paarden van mijnwerkers gemaakt te worden. Weet niet of het zo is maar dit heb ik begrepen. Hier in de regio wordt het tegenwoordig van rundvlees gemaakt. Ik kan heerlijke Franse maken maar moet aankomende week dus echt leren de Vlaamse te maken.

Varkensvlees maak ik uit principe niet klaar en kip vind ik te eng voor in een karretje evenals mosselen. Niet dat iemand ziek raakt en ik mijn boeltje kan inpakken. Heb wel een goede leverancier gevonden voor goede Vlaamse snacks zoals garnalen kroketjes, kaaskroketjes. En The_Hives, daar heb jij absoluut gelijk in. Niet teveel en voornamelijk friet en in het begin aftasten wat nog meer zal lopen.

Uiteraard ga ik zomers geen erwtensoep serveren. :D.
Die specialiteiten zal ik per week willen bekijken aan de hand van wat de inkoopaanbiedingen zijn en naar mijn vermogen het goed te bereiden.

Aan de zomer denk ik nog niet. Wrs. begin ik in de winter en dus meteen in de hardste periode, denk ik. Heb al gekeken naar een oliekachel.
pi_87586596
ik moet hier gepost hebben zodat ik later terug kan vinden waar ik frietjes moet gaan eten (zeker weten dat ik langskom, is me wel een uurtje treinen waard)
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:19:45 #233
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_87586639
Misschien als bijverkoop of als de mensen het zelf willen over hun patat.

Heb het nog niet bij veel soorten snack bars gezien maar ik vindt het meesterlijk spul. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosterd op 15-10-2010 21:27:59 ]
pi_87586913
Vandaag naar de Sligro geweest. Nog niets gekocht, puur ter oriëntatie.

Kan daar geweldig slagen m.b.t. puntzakhouders, strooiers, rollen papier, blusdeken, kassa, strooiers, buffetserveerplateau ( om warm te houden), Ossewit, D&L sauzen, rollen papier, messen, servetten.

Voor alles eigenlijk behalve de puntzakken, kartonnen bakjes, familiezakken en tasjes.
Ze hadden alleen van die standaard zakken en puntzakken met krantenprint. Laatste is leuk maar ik heb echt een heel traditioneel idee in mijn hoofd dus daar moet ik echt nog naar zoeken.

@Joosterd, die kruidenmix wil ik zelf mengen, en inderdaad als keuze aanbieden. Zelf ontdekte ik ook ooit door die potjes dat kruiden inderdaad lekker zijn.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:26:30 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87587026
Voor kruiden zoiets als Herbemare van Dr. Vogel :Y
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:32:45 #236
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87587349
Het idee klinkt fantastisch, laat weten wanneer ik waar kan komen eten, garnalenkroketten O+
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:38:17 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87587658
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
Ze hadden alleen van die standaard zakken en puntzakken met krantenprint. Laatste is leuk maar ik heb echt een heel traditioneel idee in mijn hoofd dus daar moet ik echt nog naar zoeken.
Puntzakken met krantenprint moet je ook alleen doen voor een zaak met een Engels thema.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:39:36 #238
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87587726
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:32 schreef Windigo het volgende:
Het idee klinkt fantastisch, laat weten wanneer ik waar kan komen eten
En dat, wil ook graag een keer een frietje bij je proberen. Niet zo zeer vanwege dat 'communitygevoel' maar gewoon omdat het idee van een ambachtelijk frietje me erg aanstaat. En ik het verhaal erg leuk vind. :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87588030
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:12 schreef Stali het volgende:

Verder ook een cursus HACCP. Denk echt dat dit reuze meevalt, Five_Horizons en omdat het er al eerder gezeten heeft heb je kans dat je in het bestemmingsplan van de gemeente valt.

Het gaat mij ook niet om die cursus ;) Maar gewoon vanwege al het papierwerk. Ik ben ondernemer, waarbij je juist niet gebonden wilt zijn aan allerlei voorschriften die allerlei instanties (al dan niet terecht; die discussie wil ik even niet voeren) van je eisen, terwijl je met het échte ondernemen bezig bent)
pi_87589645
Makro heeft ook allerlij bakjes en de Deli XL natuurlijk ( bezorgt voornamelijk) en Horesca. Sligro is niet de enige dus ;-)

En ken je lihanboutjes? :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 15-10-2010 22:26:32 ]
dag
pi_87589723
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:20 schreef Peter het volgende:

En ken je lihamboutjes? :9
Wat? ik dacht even aan een Suske & Wiske-album van wat jaren terug :@
pi_87589968
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat? ik dacht even aan een Suske & Wiske-album van wat jaren terug :@
Lihan

o.a. van Van der Laan snacks ( bij Makro verkrijgbaar en bij de rijdende ijsboeren..)
Gehakt gepaneerd op een stokje. Kan gefrituurd of gebakken :9
dag
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:28:21 #243
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87590006
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Lihan
[ afbeelding ]
o.a. van Van der Laan snacks ( bij Makro verkrijgbaar en bij de rijdende ijsboeren..)
Gehakt gepaneerd op een stokje. Kan gefrituurd of gebakken :9
Die hebben ze hier standaard bij elke snackbar, is dat niet normaal?
pi_87590068
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:28 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die hebben ze hier standaard bij elke snackbar, is dat niet normaal?
Hier in het westen zie ik hem toch niet zomaar :@
Heb er zelf een doos van in de vriezer :9
dag
pi_87590127
Je moet er van houden.... laat ik het daar op houden :@
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:31:44 #246
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87590160
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Hier in het westen zie ik hem toch niet zomaar :@
Heb er zelf een doos van in de vriezer :9
Noord is natuurlijk weer de beste.
pi_87590529
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
Vandaag naar de Sligro geweest. Nog niets gekocht, puur ter oriëntatie.

Kan daar geweldig slagen m.b.t. puntzakhouders, strooiers, rollen papier, blusdeken, kassa, strooiers, buffetserveerplateau ( om warm te houden), Ossewit, D&L sauzen, rollen papier, messen, servetten.

Voor alles eigenlijk behalve de puntzakken, kartonnen bakjes, familiezakken en tasjes.

@Joosterd, die kruidenmix wil ik zelf mengen, en inderdaad als keuze aanbieden. Zelf ontdekte ik ook ooit door die potjes dat kruiden inderdaad lekker zijn.
Met rundvlees is dat stoofrecept ook lekker. Wissel het af en maak er variaties op met varken, rund en paardenvlees. Schijnt dat paardenvlees in NL sws van "afgeschreven" paarden komt en samen met het feit dat er weinig vraag naar is het zo goedkoop is.

M'n oom vertelde een tijd geleden over kruidenmixen van Verstegen. Hij heeft een eigen winkel gehad en vertelde dat er iemand van Verstegen langs kwam en ze samen een eigen mix samenstelden die hij dan kon bestellen. Misschien alleen handig als je echt heel veel nodig hebt, maar misschien heb je er wat aan.
pi_87694681
Nog wat gebeurd ?
pi_87948059
Alweer nieuws?
pi_87960494
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
Alweer nieuws?
Tof dat je het vraagt.
Vergunningaanvraag is nog in behandeling. Geen nieuws nog. Reken maar dat ik het meteen zal kicken. Ik wil eerst een vergunning rondkrijgen en dan pas aanschaffen.

Wel gekookt en gebakken thuis. Ik vind het Franse stoofvlees persoonlijk vele malen lekkerder. Duurder ook btw. Lastig dus. Maak intussen nog steeds van frietjes bakken een rocket science. :'). Ik kan het goed.
pi_87961437
Als je nog test proefpersonen zoekt, 6 nov. ben ik wrs in de buurt :P haha
Prrrrttt
pi_87961769
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je nog test proefpersonen zoekt, 6 nov. ben ik wrs in de buurt :P haha
Ah! Een proefkonijn en mening. Gaaf!

Als je serieus bent dan PM ik je of het mij lukt die dag thuis te zijn.
Kun je meteen mijn aquariumbakje zien en de aquariumwinkel in de buurt. Zou een leuke combi zijn.
pi_87989162
Wat doe je momenteel voor de kost eigenlijk ?
Werk je nog in loondienst of ?
pi_87999966
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2010 02:42 schreef Stokstaart het volgende:
Sodeju, da's niet misselijk.

Verder interessant topic om te volgen. Zelf heb ik er ook de buik vol van om voor een baas te werken, maar het blijft toch een grote stap.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_88012762
Is die 10k omzet of winst? Als het omzet is gaat er van die 8k nog wel meer af namelijk, en dat is het weer niet ontzettend veel voor 2 personen....
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:47:53 #256
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_88027800
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:13 schreef Xcalibur het volgende:
Is die 10k omzet of winst? Als het omzet is gaat er van die 8k nog wel meer af namelijk, en dat is het weer niet ontzettend veel voor 2 personen....
Ff denken of het kan: als een patatje zo'n 3 euro kost en 30dagen 10 uur open bent.
Voor 10k omzet zijn grofweg zo'n 10 klanten per uur nodig.
Voor 10k winst heb je minstens 30 per uur nodig.
Zal allebei best kunnen al lijkt me het eerste wel iets waarschijnlijker.

Ik vraag me af hoeveel klanten per uur en tegen welke prijs TS zichzelf heeft voorgenomen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_88028482
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:47 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Ff denken of het kan: als een patatje zo'n 3 euro kost en 30dagen 10 uur open bent.
Voor 10k omzet zijn grofweg zo'n 10 klanten per uur nodig.
Voor 10k winst heb je minstens 30 per uur nodig.
Zal allebei best kunnen al lijkt me het eerste wel iets waarschijnlijker.

Ik vraag me af hoeveel klanten per uur en tegen welke prijs TS zichzelf heeft voorgenomen.
De ouders van Stokstaart hadden duidelijk een ander concept dan ik heb.

Overigens begin ik gewoon drie dagen in de week. (vrij, za, zo). Moet je eens luisteren, ik ben geen doorgewinterde ondernemer en kom gewoon als eeuwige werknemer uit het bedrijfsleven en heb ook geen ondernemers in mijn achtergrond. Maar ik denk wel dat ik wat kan verdienen met mijn concept. Hoe ik het tegenover elkaar moet zetten is voor mij echt nog even aftasten. De ouders van Stokstaart hadden veel doorlopende uren, ik verwacht een paar piekuren maar kan er nog helemaal niets over zeggen.

Daar liep ik bijv. ook tegenaan bij het maken van stoofvlees, het is wel duur en ik moet het er wel uit kunnen halen dus ik begin daar nog niet mee wanneer ik net begin, of als specialiteit voor een dag.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:23:10 #258
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_88034598
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:02 schreef Stali het volgende:

[..]

De ouders van Stokstaart hadden duidelijk een ander concept dan ik heb.

Overigens begin ik gewoon drie dagen in de week. (vrij, za, zo). Moet je eens luisteren, ik ben geen doorgewinterde ondernemer en kom gewoon als eeuwige werknemer uit het bedrijfsleven en heb ook geen ondernemers in mijn achtergrond. Maar ik denk wel dat ik wat kan verdienen met mijn concept. Hoe ik het tegenover elkaar moet zetten is voor mij echt nog even aftasten. De ouders van Stokstaart hadden veel doorlopende uren, ik verwacht een paar piekuren maar kan er nog helemaal niets over zeggen.

Daar liep ik bijv. ook tegenaan bij het maken van stoofvlees, het is wel duur en ik moet het er wel uit kunnen halen dus ik begin daar nog niet mee wanneer ik net begin, of als specialiteit voor een dag.
Denk dat je het op het begin niet al te ingewikkeld moet maken voor jezelf.
En je kan de klantenbesteding denk ik ook wel makkelijk omhoog schroefen met bijverkoop:

- Voordeel menu's samenstellen
- Drankjes aanbieden
- Extra Sauzen voor op het eten
- Kruiden
- Speciale sauzen voor mee naar huis te nemen.
pi_88196541
tvp

veel succes ts
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_88312696
Bedankt voor de aanmoediging. ^O^ .

Weet iemand van jullie hoelang zo'n vergunningsaanvraag eigenlijk in behandeling zal zijn?
Ik zit me de laatste vier dagen nogal te ergeren. Ingediend. Geen telefoon, geen reactie en gekker nog helemaal geen vragen die ik wel verwachtte maar ik ben wel nu wel weer een paar weken verder he?

Baal er best wel van want met groen licht ga ik het liefst snel open. Alles staat nu on hold. Ik kreeg afgelopen week wel drie dagen post van de belastingdienst. Ik moet van alles maar wanneer mag ik?

Enfin, morgenochtend maar naar het gemeentehuis om het na te vragen. Zie deze post maar als stoomafblazen.
pi_88313388
Hoe lang ? 2/3/4 maanden of langer. Ken het probleem. Had een probleem met de gemeente en dat duurde ook al zo lang. Op een gegeven moment heb ik een wethouder benaderd en toen was het zo geregeld.
pi_88313514
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:13 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe lang ? 2/3/4 maanden of langer. Ken het probleem. Had een probleem met de gemeente en dat duurde ook al zo lang. Op een gegeven moment heb ik een wethouder benaderd en toen was het zo geregeld.
Zo enorm lang. :{.
Het punt is een beetje dat ik hier niet vandaan kom en dus nog niet zo'n netwerk van het ons kent ons heb.

Ga er morgen heen maar zal het zeker in mijn achterhoofd houden om eens andere molen aan te zwengelen. Wat dat betreft is het hier ook wel weer toegankelijker dan in de randstad.
pi_88584816
En weet je inmiddels al iets meer?
pi_88936842
Al een vergunning ?
pi_88939084
quote:
Op donderdag 4 november 2010 01:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo enorm lang. :{.
Het punt is een beetje dat ik hier niet vandaan kom en dus nog niet zo'n netwerk van het ons kent ons heb.

meld je aan bij de plaatselijke tennisclub, de kinderen bij de hockey en je man lid laten worden van de lions :+ wedden dat je binnen no-time een heel netwerk tot je beschikking hebt ;)
pi_88939242
Update!!
pi_88959638
Als het goed is heb ik maandagmorgen iets zinnigs te melden.

Drie gemiste oproepen en een voicemail gekregen van de gemeente met het verzoek om terug te bellen op een direct nummer. Vrijdagmiddag meteen teruggebeld. Moet je niet doen want dan krijg je natuurlijk helemaal niemand aan de lijn. Overigens echt mijn fout want ik moet gewoon wat beter op mijn mobieltje letten in plaats van het maar overal rond te laten slingeren.

Wel tof dat jullie er naar vragen. Doet me goed.
Door het wachten ebt het enthousiasme een beetje weg en daar zit je dan met je bedrijfje op papier, steekt de onzekerheid de kop op terwijl ik het ontzettend graag wil en er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk. Zou er zelf wat meer bovenop moeten zitten. Dubbel he?
pi_88962589
tvp
  † In Memoriam † zondag 21 november 2010 @ 13:55:32 #269
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88973165
Stali, da's net zoiets als opeens bang zijn voor de verantwoordelijkheden van ouderschap terwijl je al zwanger bent ;) Binnenkort kun je weer wat actiever verder met je plan, en dan voel je het enthousiasme vast weer terugkomen.
Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, want ik vind het een erg lekker concept :9
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88973620
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:02 schreef Stali het volgende:

Drie gemiste oproepen en een voicemail gekregen van de gemeente met het verzoek om terug te bellen op een direct nummer. Vrijdagmiddag meteen teruggebeld. Moet je niet doen want dan krijg je natuurlijk helemaal niemand aan de lijn. Overigens echt mijn fout want ik moet gewoon wat beter op mijn mobieltje letten in plaats van het maar overal rond te laten slingeren.

Door het wachten ebt het enthousiasme een beetje weg en daar zit je dan met je bedrijfje op papier, steekt de onzekerheid de kop op terwijl ik het ontzettend graag wil en er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk. Zou er zelf wat meer bovenop moeten zitten. Dubbel he?
Heb je nu nog een baan oid ?
pi_88973667
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:01 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

meld je aan bij de plaatselijke tennisclub, de kinderen bij de hockey en je man lid laten worden van de lions :+ wedden dat je binnen no-time een heel netwerk tot je beschikking hebt ;)
dit was een serieuze tip :( alhoewel jij ws iets te laat zal zijn als je je nu pas aanmeldt :P Wil je nog steeds snert maken btw? Dan stuur ik je van de week een recept.
pi_89061298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:02 schreef Stali het volgende:

En hoe ging he?
dag
pi_89078261
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:38 schreef Peter het volgende:

[..]

En hoe ging he?
Maandagmorgen gebeld uiteraard. Woensdagochtend (morgen) is de mevrouw van de vergunningen weer aanwezig. Bizar en iets waaraan ik moet wennen. Het is hier natuurlijk geen randstad maar een dorp en veel mensen werken deeltijd. Maar vandaar nog geen update. Morgen, hoop ik echt van harte.

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

dit was een serieuze tip :( alhoewel jij ws iets te laat zal zijn als je je nu pas aanmeldt :P Wil je nog steeds snert maken btw? Dan stuur ik je van de week een recept.
Ik zou heel graag je recept willen proberen. Als je tijd en zin hebt het te sturen dan hou ik me zeker aanbevolen om het te proberen.
Vind het idee trouwens ook heel lief. Jouw oma uit Brabant, jij, de kleindochter woont nu boven de rivieren en dan het recept van jouw oma weer terug naar Brabant. Zoiets kan ik niet afslaan natuurlijk. O+ .
pi_89080496
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 23:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Maandagmorgen gebeld uiteraard. Woensdagochtend (morgen) is de mevrouw van de vergunningen weer aanwezig. Bizar en iets waaraan ik moet wennen. Het is hier natuurlijk geen randstad maar een dorp en veel mensen werken deeltijd. Maar vandaar nog geen update. Morgen, hoop ik echt van harte.

[..]

Ik zou heel graag je recept willen proberen. Als je tijd en zin hebt het te sturen dan hou ik me zeker aanbevolen om het te proberen.
Vind het idee trouwens ook heel lief. Jouw oma uit Brabant, jij, de kleindochter woont nu boven de rivieren en dan het recept van jouw oma weer terug naar Brabant. Zoiets kan ik niet afslaan natuurlijk. O+ .
heb net pm gestuurd nav deze post ;)
pi_89080590
oh en in de randstad gaan dit soort dingen als vergunningen misschien soms nog wel trager lijkt me :) want daar moet je nog een veel groter netwerk hebben wil je iemand in gemeente kunnen bereiken. terwijl als je in gemeente als bijv halderberge zit je alleen maar lid hoeft te zijn van clubs die ik eerder noemde en daar vriendjes worden met de juiste mensen :)
pi_89082239
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89083426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
Ik moest ook aan dit topic denken toen ik dat las. :')
pi_89174398
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:44:35 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_89174838
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
Ik heb een keer op een kermis in Duitsland gebakken champignons als snack op. Zonder beslag, gewoon gebakken champignons met saus. Was erg lekker. Die kraam verkocht ook alleen maar champigons trouwens :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_89174880
Ik weet niet hoe het met de baktemperatuur van die dingen zit, trouwens. Zou je dan moeten uitzoeken.
pi_89175342
Die van De_Hertog, die ken ik. In de knoflook en peterselie. :9~ .
Ook van een kraampje in Duitsland. Ben toen echt nog een tweede portie gaan halen.

In bierbeslag ken ik het niet maar ik vind het een leuk idee, dus ga van het weekend thuis maken om te proeven.

PS nog geen nieuws m.b.t. de vergunningen. Grmbl.
pi_89182201
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
pi_89184647
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
pi_89234307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Sessy het volgende:
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
Als ik in de randstad zou wonen, zou ik het zeker aandurven.

Misschien flink kortzichtig van mij hoor en daar mag je me best op afrekenen. Ik denk gewoon niet dat dit hier verkoopt. Later stadium wellicht en als ik het doe zal ik het uiteraard ook vertellen maar ik durf het niet aan om mee te beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:22 schreef stoeltafel het volgende:
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
Mijn inschrijving is ongeveer 19 oktober geweest. Zolang is het eigenlijk nog niet.
Maar het voelt nu als drie jaar wachten. En waarom en waarop he? Ik maak toch geen hele kermis van een pleintje. E-mail is kennelijk ook een futuristisch iets.

Check iedere dag op de site de vergunningen en ik snap wel dat een oliebollenkraam het een half jaar (zoniet langer) van te voren heeft aangevraagd voor een evenementje in februari.
pi_89234449
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
pi_89234782
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:06 schreef Sessy het volgende:
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
pi_89239242
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:

[..]

En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.

Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.

Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:

Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?

Verder wil ik een aparte rekening openen.
Het is een superleuk idee,zolang je alles alleen doet is het wel te doen, ook qua kosten.
Ik ben ooit ook met het 1e bedrijf gestart, het beste is eigen geld,gaat het mis,dan heb je geen verplichtingen op dat vlak.
Verder een goede boekhouder is ook essentieel, als starter hedendaags word je wel gestimuleerd
door de belastingdienst,denk ook aan de 1225 urennorm,daar zit je in het begin al gauw aan.
Ook belangrijk een goed administratieprogramma en een aparte computer(netbook) voor zakelijke activiteiten,flyers die kun je bij bijv print24 kunnen laten maken ,kosten niet veel daar,en alles maak je online.
Bij de Ing krijg je bijv ,bij het openen van een zakelijke rekening, een jaar div dingen gratis(en of met korting),exact boekhoudprog zag ik er ook staan,gratis 1e jaar.
En zoveel mogelijk contant afrekenen(voorraad),des te minder valkuilen, en andere ellende achteraf.
Geen omzetgeld ,prive uitgeven etc..,ook de btw afdracht (6%)op eten niet vergeten, en 19% op de rest.
Eventueel een vergunning licht alcoholica aanvragen,ivm verkoop blikjes bier,hier zit ook wel redelijk marge op.
Ook leuk een fatsoenlijke koffieautomaat,op koffie zit een goede marge.
Veel mensen vinden het ook prettig een koffie te nemen en of mee te nemen.
anna
pi_89239989
Exact eerste jaar gratis zeg je..
Wat kost dat het 2e jaar wel niet?

Als je een gratis boekhoudprogramma zoekt, zou ik richting osFinancials / Speedbalance kijken.
Prrrrttt
pi_89243207
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
Lol, mijn overgrootoma maakte het vroeger altijd klaar enneh, zij was zo'n 2.5-3000 km van de Randstad af opgegroeid. ;) Bloemkool eerst btje koken :) Of diepvriesbloemkool ff in de magnetron, dat doe ik zelf tegenwoordig. Mijn oma van vaderskant maakte het met courgette klaar, zij was zo'n 4-5000 km van de randstad af opgegroeid... ;) Courgette hoeft niet voorgekookt te worden. Schillen mag, hoeft niet.
pi_89253115
Stali, mss ook een idee om Balkenbrij er bij te verkopen :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_89256161
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
pi_89256607
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef xaban06 het volgende:
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89256927
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
pi_89257317
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
Zoals Aphrodyte al begreep, dit is dus echt precies wat ik niet wil gaan doen. Maar bedankt voor het meedenken. ;).
pi_89257697
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
pi_89257859
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:25 schreef Sessy het volgende:
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
Ja, inderdaad. En sowieso als ik denk van dat proeven die lui niet joh.
Dan kan ik net zo goed de goedkoopste baggerfriet en sauzen inslaan maar dan kan ik het helemaal wel laten want er zitten al twee zaakjes die kennelijk zo denken. Ik noem dat oplichten.
pi_89258164
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
dag
pi_89258310
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:40 schreef Peter het volgende:
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
Ik heb een naam maar ik ga ik het niet omschrijven zoals jij doet want dat wordt het ook niet.
Moet een frietkot worden met kwaliteit.
Om klanten te trekken ga ik folders laten maken met coupons voor gratis Vlaamse friet.
Twee type folders, 1 zonder coupon, 1 met.
pi_89258491
Ben je ook inhuurbaar voor feestjes etc?
dag
pi_89258763
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:51 schreef Peter het volgende:
Ben je ook inhuurbaar voor feestjes etc?
Heb daar wel aan gedacht. Maar dat aanbod is op internet al zo enorm groot. Je kunt voor vanavond nog wel dertig karren regelen als je wilt.
Wellicht laat ik wat kaartjes drukken als optie. Maar vooralsnog ga ik puur voor klantenbinding en niet voor evenementen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')