abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87231922
Leuk :)

Succes @TS, al was het alleen maar voor de ervaring :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87232120
@Stoeltafel: mijn geschatte begroting (incl. vergunningsgeld) ligt om en nabij 7.000 euro.
Evenementen of de beste markten zijn nu niet mijn doel. Dat is veel geld inleggen en zoveel mogelijk eruit slepen. Ik ga echt voor klantenbinding. Wat betreft de omgeving denk ik bij de tweede gemeente echt mazzel te hebben. Die vergunningen gaan ook naar de plaatselijke politiek. Die is toevallig rechts dus goed voor ondernemers zou je dan zeggen alleen weet ik niet hoe conservatief ze zijn. Er is nl. geen kraam te vinden terwijl daar in mijn ogen legio mogelijkheden voor zijn.

@ Christiaan,

Ben aan het oefenen. Thuis. Arme lui eten al vijf dagen zelfgemaakte Vlaamse friet bij het eten en sauzen proeven, combi's maken. :D.
Friet en de lekkerste gehaktballen. Dat kan ik goed maken. Er moet e.e.a. bij maar ik moet het wel aankunnen in mijn eentje dus moet echt op zoek naar een leverancier die ambachtelijk en goede kwaliteit kan leveren. Maar ik durf ook niet iets fancy aan zoals Sessy schreef als gefrituurde bloemkool. Ik wil iets traditioneels maar dan vele malen beter. Eigenlijk is deze onderneming gewoon één grote aanklacht tegen al die slechte snackbars. :').

Saus wordt Devos & Lemmens. En die apart verkopen lijkt me nog geen optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 06-10-2010 00:08:31 ]
pi_87232341
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:50 schreef Chr1st1aan het volgende:

Oohja, heb de hele topic paar dagen geleden wel gelezen maar voor de zekerheid vraag ik het toch. Heb je ook al gedacht aan verzekeringen voor je kraam?
Verzekering voor de kraam zelf? Klink ik heel onnozel dat als de kraam in de fik vliegt ik dan gewoon pech heb? Die verzekeringen daar wil ik pas aan denken als ik er mijn brood mee kan verdienen. Vooralsnog is het een idee om erbij te hebben en ook niet om rijk te worden.
Heb sowieso een WAverzekering. Corrigeer me graag als ik nu heel naief ben. :@ .

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk :)

Succes @TS, al was het alleen maar voor de ervaring :)
Dank je wel. En zo is het natuurlijk. Als het niet loopt post ik het uiteraard ook.
pi_87232363
Om welke gemeente gaat het ? Kijk anders is in het bestemmingsplan van het centrum.
Als je de vergunning kan regelen dan ben je voor 50% al klaar
pi_87232483
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Verzekering voor de kraam zelf? Klink ik heel onnozel dat als de kraam in de fik vliegt ik dan gewoon pech heb? Die verzekeringen daar wil ik pas aan denken als ik er mijn brood mee kan verdienen. Vooralsnog is het een idee om erbij te hebben en ook niet om rijk te worden.
Heb sowieso een WAverzekering. Corrigeer me graag als ik nu heel naief ben. :@ .
[..]

WAverzekering is alleen voor prive en niet voor "zakelijk" dacht ik.

Ja een brandverzekering (heet vet, kortsluiting) of inbraak voor als je niet in een hele toffe buurt woont/gaat werken. Ik weet niet wat de kosten daar zo voor zijn, maar het is natuurlijk zonde als je zo tig duizend euro verliest.

Heb je trouwens al iets op het oog qua kraam? (plaatjes?)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_87232658
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:07 schreef stoeltafel het volgende:
Om welke gemeente gaat het ? Kijk anders is in het bestemmingsplan van het centrum.
Als je de vergunning kan regelen dan ben je voor 50% al klaar
Vergunning daar staat of valt echt alles mee inderdaad.
Ik durf nu geen kar te kopen en een stalplaats te betalen zonder te weten terecht te kunnen.

Morgen word ik gebeld. Als het goed is en anders bel ik zelf.

@Chris,

Mijn inleg is geen tigduizend, hooguit 7. Maar welbedankt voor je tip. Ga mijn aansprakelijkheid zeker even uitpluizen. Ik wil juist nergens instappen dat me levenslange strop zou kunnen bezorgen.

Het verloop volgt sowieso, inclusief plaatjes uiteraard. ;).
pi_87232810
Maar het kan nog wel een tijdje duren, denk 2/3 maanden. Succes en heb geduld
pi_87233080
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:22 schreef stoeltafel het volgende:
Maar het kan nog wel een tijdje duren, denk 2/3 maanden. Succes en heb geduld
Ja, het gaat wrs. allemaal niet zo snel als ik aanvankelijk even wel dacht.
Bedankt voor je posts!
pi_87233177
Als het niet lukt met de vergunning probeer het dan via de wethouder met je persoonlijk

[ Bericht 46% gewijzigd door stoeltafel op 06-10-2010 00:47:29 ]
pi_87233397
Wtf!

Dat ben jij joh. Edit je post even want ik neem aan dat je niet voor niets je nick veranderd hebt. ;).
Puik dat je het even laat weten.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:53:43 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87233622
Lekkere patat. :9
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:
Als je kraam schade lijdt is dat misschien niet zo erg, maar daar houdt je risico niet op. Een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering is wel aan te raden en zal in het algemeen niet duur zijn. Mocht iemand dan zijn mond branden aan een te heet frietje of frituurvet over zijn hand krijgen, dan hoef je in ieder geval niet te vrezen dat je je huis moet verkopen. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87237724
Leuk idee, blijven volgen :)
pi_87293382
Gehaktballen? Zelfgemaakte kroketten bedoel je. :)
pi_87426850
Update:

Het is officieel. Op papier heb ik sinds deze namiddag op papier mijn eigen bedrijf! *O* .
Dat zal voor heel veel mensen niets voorstellen maar ik heb geen ondernemersachtergrond dus voor mij is het een mijlpaal.

Morgen weer naar het gemeentehuis. Dat had ik uiteraard al gedaan en heb overleg gehad over een haalbare locatie.

Zal het even kort vertellen, werd van de week teruggebeld over de vergunningen. Ventvergunning bleek afgeschaft en we gingen automatisch door over de standplaatsvergunning. Ze bleken geen standaard formulieren te hebben dus een beetje overlegd wat ik er in zou zetten. De mevrouw dacht heel vriendelijk mee en belde nog een keer terug met een advieslocatie.

Meteen dezelfde middag naar de locatie gereden. Maar toen zag ik daar een melkboer venten.
Ben erop afgestapt om te vragen hoe hij dat deed. Bleek dat de beste man al veertig jaar zonder vergunning vent. Net als de kerstbomenboer en de visboer. Verder leuk gesprek gehad over hoe en wat. Mazzel, ik kan dus in ieder geval zomaar venten. Dat is al zeker.

Maar ga uiteraard vooralsnog voor de vaste standplaats.

Wordt vervolgd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:31:13 #165
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87426885
Hoe cool! Welke stad?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87427148
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:31 schreef eleusis het volgende:
Hoe cool! Welke stad?
Dorp. 22.000 mensen in de gemeente.

Durf het nog even niet te exact te vertellen. ;).
Dat doe ik pas met foto's en als ik er sta. Zo tof, kan morgen alvast een boel dingen regelen, richten op het inkoopverhaal, producten maar ook een bedrijfsrekening openen etc.

Verder bijv. richten op ook een soort bedrijfskleding dat het er ambachtelijk uitziet en niet in mijn kloffie in de kraam. Als verleidingstactiek.

Twee soorten flyers. 1 daarvan met een coupon voor gratis friet als investering om klanten naar mijn kraam te trekken. Niet allemaal tegelijk folderen want dan ben ik dezelfde dag al over de kop.

Korte zinnen maar heb pannen opstaan.

Leuk dat je zo positief reageert! Zelf ben ik helemaal opgetogen.
pi_87427239
Heb je al een kraam op het oog, Stali?
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:41:27 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87427297
Anders doen we er een Fok!-meet op een zaterdag. O+
pi_87427298
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:39 schreef Sessy het volgende:
Heb je al een kraam op het oog, Stali?
Heb wel aardig in mijn hoofd wat ik wil en dat is vrijwel meteen beschikbaar.
Maar ik koop pas een kar als de vergunningen rondzijn. Eerder durf ik dat nog niet.
pi_87427375
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:41 schreef eleusis het volgende:
Anders doen we er een Fok!-meet op een zaterdag. O+
En anders kom ik naar een FOK!meet. :D.

Wil niet spammen he? Anders gaat mijn topic dicht. Dit moet echt gaan over een onderneming van A tot Z. Het is allemaal klein maar wel op FOK! ontstaan.
pi_87428425
Wat heb je, zo in het kort, allemaal nu op papier staan dan? Echt een ondernemingsplan of ?
En op wat voor vergunningen wacht je nu, die anderen doen dat immers ook zonder? En krijg je deze redelijk snel of ben je dan al maanden verder?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_87431192
Kan je wel wat verdienen in zo'n klein dorp ? Hoeveel dagen ga je er staan ?
pi_87431360
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:09 schreef Chr1st1aan het volgende:
Wat heb je, zo in het kort, allemaal nu op papier staan dan? Echt een ondernemingsplan of ?
En op wat voor vergunningen wacht je nu, die anderen doen dat immers ook zonder? En krijg je deze redelijk snel of ben je dan al maanden verder?
Ja, heb een ondernemingsplan, dat heeft Ryan voor me geschreven.

Ventvergunning is niet hetzelfde als standplaatsvergunning. ;).
Aangezien mijn concept moet draaien op klantenbinding ga ik liever voor standplaatsvergunning.
Maar ik zou bij wijze van spreken morgen zo kunnen gaan venten.

Geen idee hoelang dat gaat duren. Ben wat dat betreft afhankelijk van de gemeente.
Zal het uiteraard morgen vragen.
pi_87431704
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:07 schreef stoeltafel het volgende:
Kan je wel wat verdienen in zo'n klein dorp ? Hoeveel dagen ga je er staan ?
Ga ik op mijn giechel, dan is het enorm jammer en dan zal ik het jullie uiteraard ook vertellen hoor.

Vooralsnog wil ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag gaan staan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:51 #175
163650 Greys
pi_87432116
Veel succes, leuk om te volgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')