250 puntzakken per dag?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Ga ik op mijn giechel, dan is het enorm jammer en dan zal ik het jullie uiteraard ook vertellen hoor.
Vooralsnog wil ik vrijdag, zaterdag, zondag en maandag gaan staan.
Het is een investering om mensen te laten weten dat ik daar sta.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
250 puntzakken per dag?![]()
Gratis friet is leuk, maar je bent wel btw-plichtig
Waarom niet een euro inclusief saus? Of ben je bang dat er dan niemand komt eten?
400 kroketten is natuurlijk in de beginfase iets teveel van het goede.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Stali het volgende:
Overigens had ik jouw (Dr.Hilfiger) idee wel meegenomen. Kon zelfs een Kwekkeboommachine kopen waarmee ik in mijn eentje ca. 400 kroketten per dag zou kunnen draaien.. Maar zoiets is niet haalbaar. Ik ga voor kwaliteit, dat is het concept. Maar twee ambachtelijke producten en verder goed inkopen. Geen cafetariarommel.
Ja, 'sochtends zelf schillen, voorbakken om af te laten koelen en bij bestellingen af te bakken. Dat wordt mijn hoofdproduct. Daarom ga ik niet ook nog es zelf kroketten draaien. Ik ben maar alleen he? Beter twee dingen en de sauzen goed dan alles half.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
400 kroketten is natuurlijk in de beginfase iets teveel van het goede.![]()
Er zijn ook kleinere modellen om mee te beginnen/proberen. Dan kun je de kwaliteit ook in de hand houden.
Ga je de aardappelen zelf schillen en bewerken?
Ik bedacht me laatst wat ik nou graag bij een kraam zou willen halen: Snert en stampot boerenkool met worst/ribbetjes, en natuurlijk ook goed te combineren met een gehaktbal. Dan heb je ook meteen iets waarvan mensen een hele emmer kunnen halen voor thuis, ook om later op te warmen. Bij mijn weten leent dat spul zich uitstekend om lang te laten staan en op te warmen. En dan heb je meer dan alleen 'ongezond' spul. Zeker in een dorp kan ik me voorstellen dat mensen op weg naar huis even langsrijden voor lekker gemaksvoer wat toch gezond is. Snacken is toch een beetje voor de bijzondere gelegenheden/een keer per week.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:
Friet en de lekkerste gehaktballen. Dat kan ik goed maken. Er moet e.e.a. bij maar ik moet het wel aankunnen in mijn eentje dus moet echt op zoek naar een leverancier die ambachtelijk en goede kwaliteit kan leveren. Maar ik durf ook niet iets fancy aan zoals Sessy schreef als gefrituurde bloemkool. Ik wil iets traditioneels maar dan vele malen beter. Eigenlijk is deze onderneming gewoon één grote aanklacht tegen al die slechte snackbars..
Uitstekende mayo, die heb ik heel lang zelf uit Belgie mee moeten nemen. Alleen ik zou wel Hollandse mayo/fritessaus achter de hand houden. Nederlanders zijn nou eenmaal vergiftigd met zoet. Velen vinden die friszure mayo echt niet te eten, dat krijg je er niet zomaar uit. Ik juich je kwaliteitsidee toe, maar een frietje is zo'n product waarbij mensen echt kunnen afhaken als het teveel verschilt met wat ze gewend zijn. Wat betreft de aardappel en het vet verwacht ik geen probleem, wat betreft de mayo wel. En als een groepje of een gezin friet wil gaan halen, en eentje ervan vindt die mayo echt vies, dan gaat het hele groepje of gezin echt ergens anders heen.quote:Saus wordt Devos & Lemmens. En die apart verkopen lijkt me nog geen optie.
Heb je ook stroom in de buurt, vast wel hè. Wat voor een soort kraam/kar ga je nemen, heb je een foto ? Voedsel valt toch in het 6% btw tarief ?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:09 schreef Stali het volgende:
Ik ben geen tokkie dus met dit soort vooroordelen ben ik rap klaar.
Iedereen eet hier friet.
De belasting komt automatisch naar mij en ik heb in de familie een fiscalist op hoog niveau.
Naam heb ik reeds en logo daar moet ik nog aan werken maar zit al mijn hoofd.
Je kan eventueel ook een topic openen over je logo die je in gedachten hebt en dan wat mensen hier wat opzetjes maken. Er zijn hier genoeg mensen die 'in weinig tijd' iets moois kunnen makenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:09 schreef Stali het volgende:
Ik ben geen tokkie dus met dit soort vooroordelen ben ik rap klaar.
Iedereen eet hier friet.
De belasting komt automatisch naar mij en ik heb in de familie een fiscalist op hoog niveau.
Naam heb ik reeds en logo daar moet ik nog aan werken maar zit al mijn hoofd.
Lees dan het topic gewoon eerst even door... zuchtquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:45 schreef LazyDave het volgende:
Ik had even geen tijd om het hele topic door te spitten, maar je hebt ontslag genomen voor een eigen poffertjeskraam? En hoeveel verdient zoiets dan? Want verdient die ex-collega, als haar verhalen zo geweldig zijn? Zal de ontwikkelingen blijven volgen en succes!
ik las verder in het topic dat je de friet zelf gaat maken. Vind ik top hoor, ik zou eerder zelf gemaakte halen (om het idee) dan fabrieksfriet. Maar mocht blijken dat het zelf maken toch te veel wordt, manneke pis in Amsterdam (en ik geloof ook utrecht) staat bekend om zijn heerlijke friet. Toen ik nog in Amsterdam werkte haalde ik daar ook altijd mijn frietje. Daar halen ze de friet echter ook bij de groothandel (wordt gebracht). Dus groothandel hoeft niet altijd te betekenen dat het kwalitatief niet goed is. En daar gaat het uiteraard ook om Vlaamse frieten. Dus dat zou dan ook een goede optie voor je zijnquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:00 schreef Stali het volgende:
@Stoeltafel: mijn geschatte begroting (incl. vergunningsgeld) ligt om en nabij 7.000 euro.
Evenementen of de beste markten zijn nu niet mijn doel. Dat is veel geld inleggen en zoveel mogelijk eruit slepen. Ik ga echt voor klantenbinding. Wat betreft de omgeving denk ik bij de tweede gemeente echt mazzel te hebben. Die vergunningen gaan ook naar de plaatselijke politiek. Die is toevallig rechts dus goed voor ondernemers zou je dan zeggen alleen weet ik niet hoe conservatief ze zijn. Er is nl. geen kraam te vinden terwijl daar in mijn ogen legio mogelijkheden voor zijn.
@ Christiaan,
Ben aan het oefenen. Thuis. Arme lui eten al vijf dagen zelfgemaakte Vlaamse friet bij het eten en sauzen proeven, combi's maken..
Friet en de lekkerste gehaktballen. Dat kan ik goed maken. Er moet e.e.a. bij maar ik moet het wel aankunnen in mijn eentje dus moet echt op zoek naar een leverancier die ambachtelijk en goede kwaliteit kan leveren. Maar ik durf ook niet iets fancy aan zoals Sessy schreef als gefrituurde bloemkool. Ik wil iets traditioneels maar dan vele malen beter. Eigenlijk is deze onderneming gewoon één grote aanklacht tegen al die slechte snackbars..
Saus wordt Devos & Lemmens. En die apart verkopen lijkt me nog geen optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |