abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86994901
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Al is het alleen maar om wat aandacht te trekken van het publiek.
Mijn aandacht heb je al. :9~

^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86996531
Eerlijk? Het lood zit nu al in mijn schoenen.

Even reageren op diverse posts.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.
Begrijp drommels goed dat je niet een heel topic gaat lezen.

Mijn idee is dat mensen niet om acht uur al patat gaan eten. Dus ik wil de tijd in de ochtend besteden aan schillen en voorbakken maar ze moeten dan wel in water, en nog weer een keer vers water tot het water helder is en dan nog in mijn receptwater. Voila, hier ga ik dus al manco.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Ik zou patat verkopen met keuze uit verschillende soorten kruiden.

Zoals; normale zoutbestrooing, zout&pepermix, kerriepoeder, paprikapoeder, shoarmakruiden etc.

Al is het alleen maar om wat aandacht te trekken van het publiek.
Dit wil ik op een andere manier. De beste friet of patat is naar mijn idee een smaakvolle binnenkant die van buiten krokant gebakken is. De smaak moet niet van buitenaf komen maar van binnen uit.

Maar ik loop daarom nu al stuk op het waterverhaal.

En ik wil dit niet beginnen om lekker snel geld te verdienen met het goedkoopste van het goedkoopste en dus baggerkwaliteit leveren.
Nee, ik wil dat mensen mijn frieten graag eten omdat het lekker is en de moeite waard is om voor terug te komen.

Ik moet echt even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
pi_86996996
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Stali het volgende:
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.
De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurder ;)

Met alleen rijbewijs B mag je niet zo gek veel trekken met je auto, zeker niet als je auto zelf ook aan de 'lichte' kant is. Dus of je auto het aankan is minder belangrijk, de vraag is of jij het MAG. (En anders ff rijbewijs deel E erbij halen)

quote:
Maar ik loop daarom nu al stuk op het waterverhaal.

[knip]

Ik moet echt even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.
pi_86998029
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurder ;)

Met alleen rijbewijs B mag je niet zo gek veel trekken met je auto, zeker niet als je auto zelf ook aan de 'lichte' kant is. Dus of je auto het aankan is minder belangrijk, de vraag is of jij het MAG. (En anders ff rijbewijs deel E erbij halen)
Het kan en het mag, dit heb ik wel nagekeken. Maar wel puike tip trouwens. ^O^ .
Ik wil een klein karretje.

quote:
Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.
Ik ben een beetje bang dat ik hier met mijn idee op stuk ga. Niet dat ik te belazerd ben om hard te werken en je moet al heel vroeg staan op je standplaats. Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.

Maar niet het soort friet dat zgn. voor Vlaamse friet door moet gaan, een soort aardappelkapjesafval. Het soort dat je in de koeling ziet liggen bij bijv. de AH. Dat wil ik niet. Ik wil kwaliteit leveren.
pi_86998513
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.
Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is. ;)
pi_86998597
Je kan beter kijken naar iets dat werkt en dat exact zo overnemen, finetunen is iets van later zorg lijkt mij. Maar je moet wel heel efficient werken lijkt me als je met zo'n kar iets wil kunnen bereiken.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:41:43 #107
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86999207
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:52 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.
2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.

Dus je moet je apart bijverzekeren voor in ieder geval arbeidsongeschiktheid en eventueel pensioen opbouwen/opzijzetten. Dat is beiden duur, heel duur.

Per persoon voor de gewerkte uren hou je echt niet meer dan modaal over. En dat alleen op voorwaarde dat er dus geen verder personeel betaald moet worden. Op vakantie is dus de boel sluiten en niks verdienen. 10.000 per maand is dus niks als je het verder doorrekent, je wordt echt niet rijk van een frietkraam.
pi_86999212
Het echt heel erg tof dat je regels en formulieren kunt downloaden en goed voorbereid een gesprek aan kunt gaan. Het is nog niet zo heel lang geleden dat dit anders was.

Ik ga nog even wat nadenken over een oplossing.
En onderwijl het nadenken toch wel op maandag wachten. Op naar de KvK.

Wordt vervolgd. Nogmaals bedankt voor alle hulp.
pi_86999418
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.

Dus je moet je apart bijverzekeren voor in ieder geval arbeidsongeschiktheid en eventueel pensioen opbouwen/opzijzetten. Dat is beiden duur, heel duur.

Per persoon voor de gewerkte uren hou je echt niet meer dan modaal over. En dat alleen op voorwaarde dat er dus geen verder personeel betaald moet worden. Op vakantie is dus de boel sluiten en niks verdienen. 10.000 per maand is dus niks als je het verder doorrekent, je wordt echt niet rijk van deze frietkraam.
Jij hebt het topic niet gelezen. Ik neem het je niet kwalijk uiteraard. Maar als je dan toch ergens vol tegenin wilt gaan, doe het op de situatie van TS. Dat ben ik.
pi_87003620
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is. ;)
Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf. :D
pi_87003765
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf. :D
Nog beter: 2 a 3 stuks daarvan :D
pi_87003957
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nog beter: 2 a 3 stuks daarvan :D
1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden? ;)
pi_87004461
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden? ;)
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven. ^O^
pi_87004482
ze is dan alleen geen éénvrouwszaakje meer, wéér andere regels :6 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2010 23:18:07 ]
pi_87004511
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven. ^O^
:')
pi_87004536
Pfft, gewoon ipv ans loon uitbetalen als "reiskostenvergoeding" of zo en dan alleen mensen aannemen met een OV jaarkaart. :D
pi_87004751
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:17 schreef Sessy het volgende:
Pfft, gewoon ipv ans loon uitbetalen als "reiskostenvergoeding" of zo en dan alleen mensen aannemen met een OV jaarkaart. :D
:D Ik ga de zielige net5-wijvenfilm over borstkanker kijken. Voor Stali wordt wel gezorgd hier, ze hoeft nooit meer te werken waarschijnlijk en wordt stinkend rijk door alleen maar hier te posten :7
pi_87004965
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:16 schreef SeaOfLove het volgende:
ze is dan alleen geen éénvrouwszaakje meer, wéér andere regels :6 ;)
Ja, dan mag ze niet meer roken in haar kraampje. (Maar dat lijkt me sowieso geen gezicht)
pi_87009478
water in een standplaats is voor onze standplaatshouders eigenlijk nooit een probleem. Op evenemententerreinen is vaka wel evenementenwater en in steden/braderieën zit je wel bij winkels in de buurt waar je vast wat kan lenen. Desnoods los je dit op de 'caravan' manier op met een tank, klein pompje en kraantje.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_87009532

[ Bericht 100% gewijzigd door JumpingJacky op 30-09-2010 07:34:13 ]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_87047254
TVP
pi_87047523
Paar tips, heb zelf ook een eigen bedrijf.

Hoe groot is je buffer ?
Al een ondernemingsplan geschreven ?
Moet je gelijk geld verdienen ivm vaste lasten?
Hoe ga je de marketing doen ?
Ga je mensen aannemen ?
Ben je al bij de gemeente geweest voor een plek ?
Dit lijkt mij het moeilijkste, sommige gemeente hebben hier strenge eisen voor.
Heb je al en financieel plan geschreven ?
Snel geld bestaat vaak niet.
De kosten zijn misschien weinig maar vraag me af of je echt geld kan verdienen als 1 bakje 2/3 euro oplevert.

Het idee is vaak leuker dan de praktijk, weet voor 99% dat dit niet gaat lukken en rijk wordt je zeker niet.
Vaak heb je met dit soort werk maar een paar piekdagen of eten mensen doordeweeks in de ochtend ook poffertjes?

Succes ! Ben benieuwd of je het echt gaat doen.
pi_87047783
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef stoeltafel het volgende:
Paar tips, heb zelf ook een eigen bedrijf.

Hoe groot is je buffer ?
Al een ondernemingsplan geschreven ?
Moet je gelijk geld verdienen ivm vaste lasten?
Hoe ga je de marketing doen ?
Ga je mensen aannemen ?
Ben je al bij de gemeente geweest voor een plek ?
Dit lijkt mij het moeilijkste, sommige gemeente hebben hier strenge eisen voor.
Heb je al en financieel plan geschreven ?
Snel geld bestaat vaak niet.
De kosten zijn misschien weinig maar vraag me af of je echt geld kan verdienen als 1 bakje 2/3 euro oplevert.

Het idee is vaak leuker dan de praktijk, weet voor 99% dat dit niet gaat lukken en rijk wordt je zeker niet.
Vaak heb je met dit soort werk maar een paar piekdagen of eten mensen doordeweeks in de ochtend ook poffertjes?

Succes ! Ben benieuwd of je het echt gaat doen.
Lieve schat, bedankt voor je meedenken. Maar ik wil niet eens poffertjes verkopen.

Ik wil graag een karretje om echte Vlaamse frieten aan de man te brengen. Natuurlijk verwacht ik daar helemaal niet rijk mee te worden en de huur hoeft er ook niet van betaald te worden.

Heb dit topic nog geen drie dagen geleden geopend en absoluut niet met het idee om zelf een karretje te kopen maar ik ben enorm enthousiast geraakt en heb maandagmiddag een afspraak bij de KvK.
En ik heb niet eens een bedrijf maar wel een bult aan aanvraagformulieren verzameld. Ik kan niet alles in een dag meteen regelen he? En dat wil ik trouwens ook helemaal niet.

Uiteraard ben ik bezig om een concreet plan op papier te zetten, maar ook ben ik intussen op zoek naar bijvoorbeeld. praktische puntzakhouders. Ik ben bloedserieus maar het idee is nog maar net ontstaan in dit pas geopende topic. Maar om nu meteen te roepen dat ik 99% procent kansloos ben, vind ik wel erg rap hoor.

Begrijp wel je goede bedoelingen want anders had je niet de moeite genomen zo'n post te maken en ik neem bepaalde punten dan ook zeker mee.
pi_87054036
Ben benieuwd dan maar wat verwacht je van je KVK gesprek ?
Zou eerder een gesprek aanvragen met de gemeente en de belastingdienst.

Al nagedacht over de openingstijden ?
pi_87056894
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef stoeltafel het volgende:
Ben benieuwd dan maar wat verwacht je van je KVK gesprek ?
Zou eerder een gesprek aanvragen met de gemeente en de belastingdienst.

Al nagedacht over de openingstijden ?
Omdat ik me daar moet inschrijven.

De vergunningaanvragen en belastingpapieren heb ik al klaarliggen, KvKnr. voor nodig.
Openingstijden zijn nog niet relevant, hangt er vanaf of ik een standplaats mag innemen of ermee op de markt ga staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')