Mijn aandacht heb je al.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Al is het alleen maar om wat aandacht te trekken van het publiek.
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En heb je rijbewijs BE, of is het gewicht van de kraam + laadvermogen zo laag dat je alleen rijbewijs B nodig hebt?
Begrijp drommels goed dat je niet een heel topic gaat lezen.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vlaamse friet is wel wat bewerkelijker he, die moet je twee keer bakken met tijd ertussen geloof ik.
Dit wil ik op een andere manier. De beste friet of patat is naar mijn idee een smaakvolle binnenkant die van buiten krokant gebakken is. De smaak moet niet van buitenaf komen maar van binnen uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:42 schreef TeenWolf het volgende:
Ik zou patat verkopen met keuze uit verschillende soorten kruiden.
Zoals; normale zoutbestrooing, zout&pepermix, kerriepoeder, paprikapoeder, shoarmakruiden etc.
Al is het alleen maar om wat aandacht te trekken van het publiek.
De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurderquote:Op woensdag 29 september 2010 20:52 schreef Stali het volgende:
Het soort kar dat ik op het oog heb vraagt niet om andere auto of de aanschaf van een bus.
Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.quote:Maar ik loop daarom nu al stuk op het waterverhaal.
[knip]
Ik moet echt even nadenken hoe ik dit ga oplossen.
Het kan en het mag, dit heb ik wel nagekeken. Maar wel puike tip trouwens.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De vraag was dan ook niet wat voor eisen er aan de auto gesteld werden maar aan jou als bestuurder
Met alleen rijbewijs B mag je niet zo gek veel trekken met je auto, zeker niet als je auto zelf ook aan de 'lichte' kant is. Dus of je auto het aankan is minder belangrijk, de vraag is of jij het MAG. (En anders ff rijbewijs deel E erbij halen)
Ik ben een beetje bang dat ik hier met mijn idee op stuk ga. Niet dat ik te belazerd ben om hard te werken en je moet al heel vroeg staan op je standplaats. Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.quote:Smorgens vroeg opstaan en thuis die voorbereidingen doen? Scheelt je een enorme berg water meeslepen.
Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
Het gaat me om de friet procedure. En ik begin me nu toch wel af te vragen of ik niet beter kan zoeken naar een fijne patathandelaar die goede kwaliteit friet kan leveren.
2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:52 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Het is heel behoorlijk als je je bedenkt dat de kosten meevallen en dat je geen personeel hoeft te betalen. Het ligt er ook maar aan waar je staat, maar eigenlijk zijn het maar een paar uurtjes per dag dat er echt vlot valt te verdienen met zo'n patatkraam.
Jij hebt het topic niet gelezen. Ik neem het je niet kwalijk uiteraard. Maar als je dan toch ergens vol tegenin wilt gaan, doe het op de situatie van TS. Dat ben ik.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
2000,- voor de standplaatsen eraf is dus 8000,- bruto per maand voor neem ik aan twee mensen (pa en ma) die er fulltime voor werken. Dan krijg je geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, geen WW als het mislukt, geen arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets gebeurt, geen pensioen.
Dus je moet je apart bijverzekeren voor in ieder geval arbeidsongeschiktheid en eventueel pensioen opbouwen/opzijzetten. Dat is beiden duur, heel duur.
Per persoon voor de gewerkte uren hou je echt niet meer dan modaal over. En dat alleen op voorwaarde dat er dus geen verder personeel betaald moet worden. Op vakantie is dus de boel sluiten en niks verdienen. 10.000 per maand is dus niks als je het verder doorrekent, je wordt echt niet rijk van deze frietkraam.
Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tegen een vergoeding uitbesteden aan een vriendin of kennis? Kun je i.i.g. volhouden dat het 'handgemaakt' is.
Nog beter: 2 a 3 stuks daarvanquote:Op woensdag 29 september 2010 22:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Of nog beter, zo'n minimumjeugdloonslaaf.
1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog beter: 2 a 3 stuks daarvan
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:04 schreef Sessy het volgende:
[..]
1tje voor in de kraam en 2 om de frieten te snijden?
quote:Op woensdag 29 september 2010 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep, en die ene in de kraam geef je 100,- extra en noem je gewoon bedrijfsleider. Kun je zelf thuisblijven.
quote:Op woensdag 29 september 2010 23:17 schreef Sessy het volgende:
Pfft, gewoon ipv ans loon uitbetalen als "reiskostenvergoeding" of zo en dan alleen mensen aannemen met een OV jaarkaart.
Ja, dan mag ze niet meer roken in haar kraampje. (Maar dat lijkt me sowieso geen gezicht)quote:Op woensdag 29 september 2010 23:16 schreef SeaOfLove het volgende:
ze is dan alleen geen éénvrouwszaakje meer, wéér andere regels![]()
Lieve schat, bedankt voor je meedenken. Maar ik wil niet eens poffertjes verkopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:40 schreef stoeltafel het volgende:
Paar tips, heb zelf ook een eigen bedrijf.
Hoe groot is je buffer ?
Al een ondernemingsplan geschreven ?
Moet je gelijk geld verdienen ivm vaste lasten?
Hoe ga je de marketing doen ?
Ga je mensen aannemen ?
Ben je al bij de gemeente geweest voor een plek ?
Dit lijkt mij het moeilijkste, sommige gemeente hebben hier strenge eisen voor.
Heb je al en financieel plan geschreven ?
Snel geld bestaat vaak niet.
De kosten zijn misschien weinig maar vraag me af of je echt geld kan verdienen als 1 bakje 2/3 euro oplevert.
Het idee is vaak leuker dan de praktijk, weet voor 99% dat dit niet gaat lukken en rijk wordt je zeker niet.
Vaak heb je met dit soort werk maar een paar piekdagen of eten mensen doordeweeks in de ochtend ook poffertjes?
Succes ! Ben benieuwd of je het echt gaat doen.
Omdat ik me daar moet inschrijven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:10 schreef stoeltafel het volgende:
Ben benieuwd dan maar wat verwacht je van je KVK gesprek ?
Zou eerder een gesprek aanvragen met de gemeente en de belastingdienst.
Al nagedacht over de openingstijden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |