abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89082239
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89083426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
Ik moest ook aan dit topic denken toen ik dat las. :')
pi_89174398
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:44:35 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_89174838
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
Ik heb een keer op een kermis in Duitsland gebakken champignons als snack op. Zonder beslag, gewoon gebakken champignons met saus. Was erg lekker. Die kraam verkocht ook alleen maar champigons trouwens :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_89174880
Ik weet niet hoe het met de baktemperatuur van die dingen zit, trouwens. Zou je dan moeten uitzoeken.
pi_89175342
Die van De_Hertog, die ken ik. In de knoflook en peterselie. :9~ .
Ook van een kraampje in Duitsland. Ben toen echt nog een tweede portie gaan halen.

In bierbeslag ken ik het niet maar ik vind het een leuk idee, dus ga van het weekend thuis maken om te proeven.

PS nog geen nieuws m.b.t. de vergunningen. Grmbl.
pi_89182201
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
pi_89184647
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
pi_89234307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Sessy het volgende:
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
Als ik in de randstad zou wonen, zou ik het zeker aandurven.

Misschien flink kortzichtig van mij hoor en daar mag je me best op afrekenen. Ik denk gewoon niet dat dit hier verkoopt. Later stadium wellicht en als ik het doe zal ik het uiteraard ook vertellen maar ik durf het niet aan om mee te beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:22 schreef stoeltafel het volgende:
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
Mijn inschrijving is ongeveer 19 oktober geweest. Zolang is het eigenlijk nog niet.
Maar het voelt nu als drie jaar wachten. En waarom en waarop he? Ik maak toch geen hele kermis van een pleintje. E-mail is kennelijk ook een futuristisch iets.

Check iedere dag op de site de vergunningen en ik snap wel dat een oliebollenkraam het een half jaar (zoniet langer) van te voren heeft aangevraagd voor een evenementje in februari.
pi_89234449
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
pi_89234782
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:06 schreef Sessy het volgende:
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
pi_89239242
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:

[..]

En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.

Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.

Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:

Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?

Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.

Verder wil ik een aparte rekening openen.
Het is een superleuk idee,zolang je alles alleen doet is het wel te doen, ook qua kosten.
Ik ben ooit ook met het 1e bedrijf gestart, het beste is eigen geld,gaat het mis,dan heb je geen verplichtingen op dat vlak.
Verder een goede boekhouder is ook essentieel, als starter hedendaags word je wel gestimuleerd
door de belastingdienst,denk ook aan de 1225 urennorm,daar zit je in het begin al gauw aan.
Ook belangrijk een goed administratieprogramma en een aparte computer(netbook) voor zakelijke activiteiten,flyers die kun je bij bijv print24 kunnen laten maken ,kosten niet veel daar,en alles maak je online.
Bij de Ing krijg je bijv ,bij het openen van een zakelijke rekening, een jaar div dingen gratis(en of met korting),exact boekhoudprog zag ik er ook staan,gratis 1e jaar.
En zoveel mogelijk contant afrekenen(voorraad),des te minder valkuilen, en andere ellende achteraf.
Geen omzetgeld ,prive uitgeven etc..,ook de btw afdracht (6%)op eten niet vergeten, en 19% op de rest.
Eventueel een vergunning licht alcoholica aanvragen,ivm verkoop blikjes bier,hier zit ook wel redelijk marge op.
Ook leuk een fatsoenlijke koffieautomaat,op koffie zit een goede marge.
Veel mensen vinden het ook prettig een koffie te nemen en of mee te nemen.
anna
pi_89239989
Exact eerste jaar gratis zeg je..
Wat kost dat het 2e jaar wel niet?

Als je een gratis boekhoudprogramma zoekt, zou ik richting osFinancials / Speedbalance kijken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89243207
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
Lol, mijn overgrootoma maakte het vroeger altijd klaar enneh, zij was zo'n 2.5-3000 km van de Randstad af opgegroeid. ;) Bloemkool eerst btje koken :) Of diepvriesbloemkool ff in de magnetron, dat doe ik zelf tegenwoordig. Mijn oma van vaderskant maakte het met courgette klaar, zij was zo'n 4-5000 km van de randstad af opgegroeid... ;) Courgette hoeft niet voorgekookt te worden. Schillen mag, hoeft niet.
pi_89253115
Stali, mss ook een idee om Balkenbrij er bij te verkopen :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_89256161
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
pi_89256607
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef xaban06 het volgende:
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89256927
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
pi_89257317
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
Zoals Aphrodyte al begreep, dit is dus echt precies wat ik niet wil gaan doen. Maar bedankt voor het meedenken. ;).
pi_89257697
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
pi_89257859
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:25 schreef Sessy het volgende:
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
Ja, inderdaad. En sowieso als ik denk van dat proeven die lui niet joh.
Dan kan ik net zo goed de goedkoopste baggerfriet en sauzen inslaan maar dan kan ik het helemaal wel laten want er zitten al twee zaakjes die kennelijk zo denken. Ik noem dat oplichten.
pi_89258164
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
dag
pi_89258310
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:40 schreef Peter het volgende:
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
Ik heb een naam maar ik ga ik het niet omschrijven zoals jij doet want dat wordt het ook niet.
Moet een frietkot worden met kwaliteit.
Om klanten te trekken ga ik folders laten maken met coupons voor gratis Vlaamse friet.
Twee type folders, 1 zonder coupon, 1 met.
pi_89258491
Ben je ook inhuurbaar voor feestjes etc?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')