Ik moest ook aan dit topic denken toen ik dat las.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Toch maar oliebollen?
Oliebollenkraam gestolen
Ik heb een keer op een kermis in Duitsland gebakken champignons als snack op. Zonder beslag, gewoon gebakken champignons met saus. Was erg lekker. Die kraam verkocht ook alleen maar champigons trouwensquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Super plan, zeg! Heel veel succes!
Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus
Als ik in de randstad zou wonen, zou ik het zeker aandurven.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Sessy het volgende:
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
Mijn inschrijving is ongeveer 19 oktober geweest. Zolang is het eigenlijk nog niet.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:22 schreef stoeltafel het volgende:
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:06 schreef Sessy het volgende:
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor.Is lekker
Ook in de koekenpan.
Het is een superleuk idee,zolang je alles alleen doet is het wel te doen, ook qua kosten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:
[..]
En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.
Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.
Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:
Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?
Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.
Verder wil ik een aparte rekening openen.
Lol, mijn overgrootoma maakte het vroeger altijd klaar enneh, zij was zo'n 2.5-3000 km van de Randstad af opgegroeid.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.
Woensdag serveer ik het thuis.
Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeftquote:Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef xaban06 het volgende:
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.quote:Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft
Zoals Aphrodyte al begreep, dit is dus echt precies wat ik niet wil gaan doen. Maar bedankt voor het meedenken.quote:Op zondag 28 november 2010 14:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.
Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.
En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak
Ja, inderdaad. En sowieso als ik denk van dat proeven die lui niet joh.quote:Op zondag 28 november 2010 15:25 schreef Sessy het volgende:
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie..![]()
![]()
Ik heb een naam maar ik ga ik het niet omschrijven zoals jij doet want dat wordt het ook niet.quote:Op zondag 28 november 2010 15:40 schreef Peter het volgende:
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |