Joene | maandag 27 september 2010 @ 08:35 |
'Weinig belangstelling ov-chipkaart' Uitgegeven: 27 september 2010 07:46 Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54 AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart. Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt. De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart. Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer. Bron : Nu.nl Volgens mij is de enige kans op succes , iedereen gratis zo een kaart door zn mik duwen. | |
Joene | maandag 27 september 2010 @ 08:38 |
ik zie net dat dit ook al loopt in het ov chip topic. | |
Sander | maandag 27 september 2010 @ 08:38 |
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt. | |
KingOfMars | maandag 27 september 2010 @ 08:39 |
quote: | |
Chule | maandag 27 september 2010 @ 08:40 |
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. ![]() ![]() | |
Joene | maandag 27 september 2010 @ 08:40 |
ik ook mits tenzij het echt gewoon goed gaat werken en er geen spookboekingen etc etc zijn . | |
plakkert- | maandag 27 september 2010 @ 08:43 |
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden ![]() | |
Joene | maandag 27 september 2010 @ 08:44 |
Wat is het Londense Systeem ? | |
Sander | maandag 27 september 2010 @ 08:44 |
quote:We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 08:44 |
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar. | |
Dennis101 | maandag 27 september 2010 @ 08:45 |
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement. | |
Joene | maandag 27 september 2010 @ 08:46 |
ik reis zelf heel weinig met het OV. En ansich denk ik dat het me wel handig lijkt om gewoon bus trein tram metro met 1 zo een kaart te kunnen doen , waar ik zelf een beetje maf van wordt is dat in / uitchecken gebeuren overal. Dat lijkt me niet ideaal en makkelijk te vergeten. | |
Gijsch | maandag 27 september 2010 @ 08:53 |
quote:Dat is juist het probleem. 1 keer je kaart erlangs en je bent je borg kwijt. 2 keer je kaart erlangs dus. | |
#ANONIEM | maandag 27 september 2010 @ 08:54 |
Voer die kaart alleen in de bus, tram en metro van Rotterdam en Amsterdam en laat de anderen er buiten. OV-Chipkaart icm de trein is zo raar. | |
Surveillance-Fiets | maandag 27 september 2010 @ 09:03 |
Als ze je nou niet op elke mogelijke manier geld afhandig zouden maken... | |
Tokus | maandag 27 september 2010 @ 09:05 |
quote:o nee? wat zit er dan op m'n abonnementskaart? | |
Soohr | maandag 27 september 2010 @ 09:08 |
Ik heb net zo'n kaart ontvangen van mijn werkgever, er zou een optie "automatisch opladen" op moeten zitten, maar de hele website van ov-chipkaart.nl is niet heel duidelijk, Ik weet nu niet of het al geactiveerd is of niet. | |
eleusis | maandag 27 september 2010 @ 09:09 |
Het is dan ook een ouderwets tyfussysteem dat ik helaas gedwongen word te gebruiken in de tram. Maar zolang je nog de betrouwbaarheid en flexibiliteit van papieren kaartjes invde trein hebt, ga je natuurlijk niet die kutchip gebruiken. | |
baba117 | maandag 27 september 2010 @ 09:25 |
Ik wil mijn oude cheape geplastificeerde kaartje terug. Weg met die k kaart. | |
De_Groentenboer | maandag 27 september 2010 @ 09:36 |
Schijtding. That is all. | |
athlonkmf | maandag 27 september 2010 @ 09:37 |
Het is 1) duurder dan een strippenkaart 2) irritanter in gebruik. Waarom zal het mislukken dan? ![]() | |
Sander | maandag 27 september 2010 @ 09:39 |
http://www.ov-stripkaart.nl/ | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 09:43 |
quote:En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is. Verder is het londonse systeem zo slim dat als je genoeg gerezen hebt dit systeem er automagisch een dagkaart van maakt, denk je nu echt dat ze zoiets in nederland zouden doen. | |
Sjeen | maandag 27 september 2010 @ 09:54 |
quote:Dan hadden ze eens in Hong Kong moeten gaan kijken, daar kun je echt alles met die kaart. | |
Dennis101 | maandag 27 september 2010 @ 09:56 |
quote:Een voordeelurenabonnement? | |
Mercer | maandag 27 september 2010 @ 09:58 |
quote:Dat dus | |
thumbnail | maandag 27 september 2010 @ 10:18 |
Als ze nou eerst eens beginnen met 1 kaart inplaats van een kaart van elke maatschappij aan te bieden. Dat zou al veel ellende voorkomen. | |
Mikkie | maandag 27 september 2010 @ 10:20 |
quote:Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject. | |
thumbnail | maandag 27 september 2010 @ 10:23 |
quote:http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.html | |
Socios | maandag 27 september 2010 @ 10:24 |
Niets nieuws. Ik heb altijd al gezegd dat de OV-Chipkaart ![]() | |
marcel-o | maandag 27 september 2010 @ 10:28 |
vind je t gek? ![]() met de trein is duurder dan t gele kaartje. je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour. nee dankje feestelijk ![]() | |
BasEnAad | maandag 27 september 2010 @ 10:34 |
Alsjeblieft 25 redenen voor het falen van de chipkaart. ![]() http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html | |
Aether | maandag 27 september 2010 @ 10:36 |
quote:Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem. | |
Eyjafjallajoekull | maandag 27 september 2010 @ 10:39 |
Het was toch ook zo dat het bedrijf achter de OV-chipkaart geen testers wou toelaten. Verschillende instanties hadden aangeboden (TU delft oa volgens mij) om die kaart grondig te testen. Maar nee men vond dat niet nodig want de kaart was perfect. ![]() | |
SicSicSics | maandag 27 september 2010 @ 10:41 |
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes. Niet op of af zonder zo'n kaartje. Maar nee, alles moest weer enorm op zijn Nederlands, zonder alle 447 belangenorganisaties en ouderenbonden tegen het hoofd te stoten. En dan krijg je zo'n halfslachtig systeem waar niemand warm van wordt! ![]() | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 10:42 |
quote:Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd. Op dit moment is het zelfs met de ov-chip kaart reizen voor enkele reizen gewoon goedkoper als papieren enkeltjes te kopen. 2*1 enkele reis met de ov-chipkaart = de normale retourprijs. Wat wel waarschijnlijk duurder wordt zijn de wat complexere reizen waarbij je via gebruikt. | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 10:43 |
quote:Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is. ![]() | |
raptorix | maandag 27 september 2010 @ 10:44 |
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur. | |
Aether | maandag 27 september 2010 @ 10:45 |
quote:Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys). | |
IJsbeertje21 | maandag 27 september 2010 @ 10:46 |
Het zou de NS al helpen al zij alle ov-chipkaart producten toe zouden laten tot hun chipkaart netwerk. Op dit moment hebben studenten - toch wel fanatieke treinreizigers - nog niet erg veel aan hun kaartje. | |
SicSicSics | maandag 27 september 2010 @ 10:51 |
quote:Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost. Het gebrek aan creativiteit en de onwil om soms een stapje achteruit te doen om vooruit te komen of de angst om iemand te benadelen haalt de angel uit dit soort projecten en maakt het tot de logge mastodonten die het zijn. | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 11:10 |
quote:Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 11:12 |
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? ![]() | |
raptorix | maandag 27 september 2010 @ 11:19 |
quote:Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale. | |
Aether | maandag 27 september 2010 @ 11:24 |
quote:Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 11:26 |
quote:Ik heb een studentenkaart dus tja... ![]() | |
KomtTijd... | maandag 27 september 2010 @ 11:27 |
OV Chipkaart voor de trein: ![]() OV Chipkaart voor ander vervoer: ![]() ![]() Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt. | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 11:31 |
quote:Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken. ![]() | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 11:33 |
quote:De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief. Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden. | |
Drinky | maandag 27 september 2010 @ 11:33 |
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen | |
Eyjafjallajoekull | maandag 27 september 2010 @ 11:39 |
quote:Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen. ![]() | |
KomtTijd... | maandag 27 september 2010 @ 11:45 |
quote:Ik heb 'm 4 keer aangevraagd voordat er eindelijk eens iets gebeurde. Toen kreeg ik (ergens in maart, dus way te laat) op één dag 3 brieven, waarvan één met OV-chipkaart, en 2 dat mijn aanvraag niet behandeld kon worden omdat ik al een OV-chipkaart had. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 11:53 |
Gelukkig had ik niet zulke problemen met mijn OV Chipkaart. Ik kreeg mijn kaart, activeerde hem en ik hoef de kaart nog niet in te checken maar ok ![]() | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 12:45 |
quote:ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing. | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 12:46 |
quote:Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden. ![]() | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 12:52 |
quote:Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent. | |
KomtTijd... | maandag 27 september 2010 @ 12:56 |
quote:...Zo werkt dat nu ook. | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 12:59 |
quote:Of de trein van 8.30, om 9.00 even snel de trein uit rennen en dan snel en in weer uitchecken. Maar dat werkt ook weer niet. (in ieder geval niet bij dezelfde paal, bij een ander paal weet ik niet) Je kunt nadat je hebt uit of ingecheckt 3 minuten niet meer in of uit checken. | |
ChickenTonight | maandag 27 september 2010 @ 12:59 |
quote: ![]() | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 13:00 |
quote:..En verbetert de chipkaart het nog niet. | |
ChickenTonight | maandag 27 september 2010 @ 13:00 |
Zo jaag je mensen de auto in. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 13:02 |
quote:Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen! | |
Shicago | maandag 27 september 2010 @ 13:02 |
Sowieso OV chipkaart ![]() Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals 1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje) 2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1) 3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten. etc etc etc | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 13:03 |
quote:Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben. ![]() | |
DeBassist | maandag 27 september 2010 @ 13:04 |
quote: | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 13:05 |
quote:Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd ![]() Ik mag hopen dat de mijne, met automatisch opladen, nooit door een grappenmaker gejat wordt die hem vervolgens langs een aantal stations/bussen haalt. | |
Disko.Krali | maandag 27 september 2010 @ 13:05 |
quote:Ik ga wel lekker dichtbij werk wonen ![]() Met de fiets naar werk ![]() | |
fruityloop | maandag 27 september 2010 @ 13:08 |
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen.. ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | maandag 27 september 2010 @ 13:17 |
Als ik voorheen van Delfzijl naar Venray reisde kon ik met 1 papieren kaartje af.. Nu moet ik 3x in en uit loggen. Bij de meeste vervoersmiddelen betaal je er veel voor om snel ergens te zijn, bij ons met de bus niet. Hoe toeristischer de route hoe meer je betaald omdat de bus veel kilometers rijdt. En dus ook hoe langer het duurt. Als ik vanaf Zwolle naar Utrecht Overvecht reis reis ik via Utrecht CS om nog wat te eten. Met een papieren kaartje kan ik dat gewoon aangeven. Hoe doe je dat met de chipkaart? een keer extra in en uit checken op Utrecht CS? en daardoor 2x starttarief betalen? Als ik om 8.58 in de trein stap en wil na 9u met korting reizen koop ik een kaartje zonder korting tot het volgende station, daarna een kaartje met korting. Met de OV chipkaart moet je uitstappen en hopen dat je dezelfde trein weer haalt. Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken? Wat een voordelen allemaal! | |
Shicago | maandag 27 september 2010 @ 13:20 |
quote:je zegt het al, de VOLGENDE dag. | |
Shicago | maandag 27 september 2010 @ 13:21 |
Wie kwam op dit afschuwelijke idee? Ik gebruik het zelf niet eens omdat ik in Maastricht woon(Ben bang dat het hier ook komt:( ) Maar vind het nu al de grootste onzin. | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 13:22 |
quote:Dat zou je over niet al te lange termijn dan zelf bij de automaat (waar je ook kaartjes kan kopen) kunnen omzetten voordat je gaat reizen. ![]() | |
roos85 | maandag 27 september 2010 @ 13:26 |
ik reis sinds kort met die kaart, prima ding! vind het wel makkelijk. alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan. bij de NS is het 20 euro, beteje veel. | |
KomtTijd... | maandag 27 september 2010 @ 13:29 |
quote:Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz. | |
marcel-o | maandag 27 september 2010 @ 13:30 |
quote: ![]() | |
raptorix | maandag 27 september 2010 @ 13:30 |
quote:Groningen Naar Kerkrade Centrum kost 28 euro, als je dan zou stellen dat je een tientje instaptarief zou hanteren, dan checked niemand uit, en kost het je alleen je instap tarief ![]() | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 13:31 |
quote:Daarom hoop ik ook dat ie niet door een lolbroek gejat wordt. Dan ben je bedankt met de gemakken van een persoonlijke kaart die je nooit bij een automaat hoeft op te laden. | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 13:31 |
quote:ja als je iedereen dwingt, zal iedereen wel moeten reizen met de OV chipkaart. Maar als de kaart makkelijker en goedkoper is, gebruik je hem toch ? blijkbaar niet dus | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 13:33 |
quote:Reisproducten kun je nog niet erop zetten. Ja je kortingskaart en daarmee houdt het ongeveer op. Het idee van reisproducten spreekt me wel aan. Heb je daar wat meer informatie over dat ze dat ook ooit nog erop willen introduceren. Dat ik thuis al mijn complete reis op die kaart kan zetten en daarom dus ook tussen de andere vormen van OV geen instaptarieven meer hoef af te rekenen, en natuurlijk de hemelsbrede afstand dan berekend wordt bij zo'n reisproduct. ![]() | |
karton | maandag 27 september 2010 @ 13:40 |
Als dit project faalt.. ![]() Weer een sloot geld regelrecht het riool in. | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 14:44 |
Was hier in Rotterdam ook zo hoor Tót ze hem verplicht stellen. Nu is het 100 % ![]() | |
athlonkmf | maandag 27 september 2010 @ 14:56 |
quote:En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken. | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 14:57 |
quote:Tja das dan mooi je eigen slordigheid he | |
Pleasureman_Gunther | maandag 27 september 2010 @ 14:59 |
quote:My thoughts exactly bij het lezen van dat stukje ![]() | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 15:00 |
quote:mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen. Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro. | |
JaniesBrownie | maandag 27 september 2010 @ 15:02 |
quote:Ze verdienen daar vee op als je niet uitcheckt, dat vind ik het nare aand at ding, je vergeet het en mag extra betalen ![]() quote:Je zal maar haast hebben, of voor t eerst in een week je liefje weer zien, weet ik het. Het is gewoon voor veel mensen die niet heel vaak met trein of bus gaan geen automatisme en dat gaat het ook niet worden als je het niet vaak genoeg gebruikt. Dat is gewoon niet eerlijk imo. | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 15:02 |
quote:Totaal geen last van . Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 15:05 |
quote:Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast? ![]() | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 15:07 |
quote:meerdere keren | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 15:08 |
quote:strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst ![]() | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 15:15 |
quote:OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoor ![]() En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom . Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd ![]() | |
Dennis101 | maandag 27 september 2010 @ 15:17 |
quote:Dan zou ik toch eens beter opletten, het gebeurd met enige regelmaat dat die poortjes niet opengaan of erger nog, dat het poortje al dichtgaat terwijl jij er nog tussen zit. Op het totaal aantal keren dat die poortjes gebruikt worden zal het procentueel te verwaarlozen zijn, maar het gebeurd wel degelijk en het is zeer irritant. | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 15:17 |
quote:Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 15:18 |
quote:Élke dag in de spits ? Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen ![]() | |
Dennis101 | maandag 27 september 2010 @ 15:19 |
quote:Hij heeft het uiteraard over de poortjes. | |
Stokstaart | maandag 27 september 2010 @ 15:31 |
quote:Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe . Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ...... | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 15:35 |
quote:Dan zou je niet al vaker je pasje meegewassen hebben. ![]() | |
macca728 | maandag 27 september 2010 @ 15:45 |
quote:ik heb ook weinig problemen, maar zie het wel bij anderen. Collega's vertellen het ook. Zelf heb ik het een paar keer meegemaakt, toen kon ik bij Zuidplein niet meer naar buiten | |
baba117 | maandag 27 september 2010 @ 18:33 |
quote:Dat.. | |
Drinky | maandag 27 september 2010 @ 18:57 |
Wat een gayheid. Stemmetje wat je er aan herrinert uit te checken deed het niet dus ik vergat het, en toen fuckin lang in de rij moeten staan om alsnog uit te checken ![]() | |
Stupendous76 | maandag 27 september 2010 @ 20:31 |
quote:Maar dan moeten ze aan andere eisen voldoen, waar ze nu (met veel kunst- en vliegwerk) aan zijn ontkomen... | |
rja | dinsdag 28 september 2010 @ 01:33 |
Ik vindt het makke. Dat je altijd het minumum tarief op je ov-chipkaart moet hebben, om mee te kunnen met de bus of trein, ook ga je maar naar het centrum van je stad met de bus. Als je dan overstapt kun je dan nog in de problemen komen ? Automatische opladen betekend toch alleen dat er automatisch een bepaald op bedrag op die kaart wordt is het minimum bedrag toch niet weg ? Hebben heel reizigers veel meer saldo op die kaart staan als nodig is, dat genereert structureel ook heel wat geld voor de openbaar vervoer bedrijven. Waarom kan ik niet achteraf betalen via een machtiging via een persoonlijke kaart, bang dat ze hun geld niet krijgen ? [ Bericht 0% gewijzigd door rja op 28-09-2010 01:45:39 ] | |
Salvad0R | dinsdag 28 september 2010 @ 01:37 |
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten. Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang. | |
juxtaposition | dinsdag 28 september 2010 @ 01:52 |
quote:Je bent op dreef! Ik heb een paar prachtposts van jou gezien vandaag. Alleen in de fik zetten? Ophangen aan de hoogste boom, aan zijn favoriete lichaamsdeel, en het liefst met vislijn. Btw, hoe kunnen ze een half miljoen per maand STELEN en gewoon nog bestaan? Hoe is dit in godsnaam mogelijk? ![]() | |
ethiraseth | dinsdag 28 september 2010 @ 16:08 |
Hahahahahquote: | |
gebrokenglas | dinsdag 28 september 2010 @ 16:21 |
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama | |
Socios | dinsdag 28 september 2010 @ 16:25 |
quote:Dat gaat niet gebeuren. Gewoon met een papieren treinkaartje blijven reizen. Sowieso is het draagvlak voor de OV-Chipkaart onder de reizigers de afgelopen tijd gedaald. Blijkt ook wel weer uit bovenstaande berichten. Het blijft te allen tijde mogelijk om met papieren treinkaartjes te reizen. | |
LoggedIn | dinsdag 28 september 2010 @ 16:32 |
maar het probleem is dat we al 2jaar weten dat t mislukt is, maar dat de bs gwn doorgaat.. er is al zoveel geld verbrand daar dat ze niet meer terug kunnen ![]() | |
Shicago | dinsdag 28 september 2010 @ 16:40 |
kan het nieuwe kabinet niet ff deze shit oplossen ofzo door het te verbieden ? ![]() | |
Boris_Karloff | dinsdag 28 september 2010 @ 16:41 |
En de poortjes blijven ook nog eens open staan. ![]() | |
Socios | dinsdag 28 september 2010 @ 16:43 |
quote:Ja, voor 95% van de treinreizigers die met een papieren treinkaartje reist. ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 28 september 2010 @ 16:44 |
quote:Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal... | |
One_of_the_few | dinsdag 28 september 2010 @ 16:50 |
In rotterdam met de tram of metro werkt het echt ideaal. Systeem in de trein is kut en kans op fouten met afschrijvingen veel te hoog. Zo reis ik nu een aantal weken in rotterdam en al verschillende keren is er 4 euro afgeschreven terwijl je in de online reisoverzichten ziet dat alles keurig is gegaan. krijg je wel weer terug, maar dat lijkt mij niet de bedoeling van het systeem. ook komt het voor dat de poortjes wel open gaan, maar er toch een error op de display staat. Bij het uitchecken gaat alles wel goed, maar die error moet je maar voor lief nemen. | |
Aether | dinsdag 28 september 2010 @ 16:52 |
quote: | |
De_Hertog | dinsdag 28 september 2010 @ 16:54 |
quote:Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat. | |
macca728 | dinsdag 28 september 2010 @ 17:13 |
quote:en dat half miljoen per maand gaat alleen voor de GVB he, de rest komt er nog bij. De oplossingen van Groen links zijn ook flauwekul, je moet gewoon een goed werkend systeem maken. Van mijn part een vaste rittenprijs, 1 euro per rit ofzo in de bus/tram/metro In Zuid Frankrijk heb je dat ook, hier ben je toch al minimaal 0,78 instaptarief kwijt | |
macca728 | dinsdag 28 september 2010 @ 17:14 |
quote:niet zo raar, want de fouten van de OV chipkaart zijn al sinds 2005 bekend hier in Rotterdam. Dat is nog het ergste, dat niemand blijkbaar een oplossing weet | |
Whiskers2009 | dinsdag 28 september 2010 @ 17:27 |
Laat het aub mislukken!! Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude.. | |
gebrokenglas | dinsdag 28 september 2010 @ 20:26 |
quote:Redenen: • dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer. • het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie • snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein. | |
macca728 | dinsdag 28 september 2010 @ 20:28 |
quote:nou die redenen zijn allemaal al achterhaald ook dat het veiliger zou worden | |
LoggedIn | dinsdag 28 september 2010 @ 20:34 |
quote:Het is niet makkelijker ![]() Betalen per kilometer is niet eerlijker. Er zijn 2 busverbindingen naar mn huis, en per busverbinding betaal ik een ander bedrag. Blijkbaar geldt dus dat hoe slechter de dienstverlening (hoe groter de omweg en hoe langer ik onderweg ben), hoe meer de vervoerder verdient. Lekker eerlijk ![]() En dat in en uitstappen gaat absoluut niet sneller met die teringpoortjes ![]() | |
raptorix | woensdag 29 september 2010 @ 08:19 |
quote:Het instappen gaat idd sneller, maar het uitstappen is bij sommige punten een drama, zelf stap ik dagelijks uit bij halte weesperplein met de tram, dan willen er 15 man uit, en die moeten allemaal eerst uitchecken, het vervelende is dat is vaak twijfel of ik uitgecheckt heb, omdat de uitcheckpaal een beetje traag reageert. | |
Tokus | woensdag 29 september 2010 @ 09:22 |
quote:ja, want hele volkstammen waren zo ontevreden en voelden zich achtergesteld hierdoor. Vooral voor die 10 cent die het misschien scheelt. Op jaarbasis zou dat toch wel zo'n 50 euro zijn. Nou nou... quote:Bij de trein gaat dat dus echt niet werken, en wordt de doorvoersnelheid echt niet hoger. Als ik naar bijvoorbeeld Rotterdam Centraal kijk, daar stappen in de spits honderden mensen tegelijk uit één trein. Die moeten dan allemaal via een niet al te brede trap de tunnel in. Als je daar onderaan (of bovenaan) poortjes zet, krijg je daar nog meer opstoppingen. Een kwart van de mensen daar gaat staan wachten met uitchecken totdat het schermpje weer aangeeft van "houdt uw kaart voor de lezer", terwijl dat helemaal niet nodig is. Gevolg: nog meer opstoppingen. Dit is in de metro in R'dam al overduidelijk, terwijl er daar in de spits toch een stuk minder mensen de poortjes passeren. Daar komt nog bij dat ik met grote regelmaat (1 op de 10 keer, minimaal) er wat misgaat bij het uitchecken en de poortjes niet open gaan, en men het nog een keer moet proberen. Echter, op dat moment moet je wčl wachten tot het poortje gereset is, wat langer duurt. Nee, voor de trein gaat dit in de spits hele grote problemen opleveren. | |
Charmian | woensdag 29 september 2010 @ 09:28 |
quote:Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets. | |
Disko.Krali | woensdag 29 september 2010 @ 10:11 |
quote:Dan doe je toch zelf echt iets fout | |
Basp1 | woensdag 29 september 2010 @ 10:13 |
quote:Nee hoor, die apparaten reken gewoon niet altijd de juiste halte, of soms rijdt de bus wat om waardoor je wat meer mag betalen. Dat is een bekend probleem met dit systeem. ![]() | |
Light | woensdag 29 september 2010 @ 10:30 |
quote:Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten. | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 10:34 |
quote:terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn ![]() het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken | |
EilandjeOnline | woensdag 29 september 2010 @ 11:12 |
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft. hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd. | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 11:15 |
quote:NS wil de poortjes open houden in Rotterdam is er een daling van 10% van het aantal reizigers, lijkt me niet dat de overheid daar blij mee is. | |
EilandjeOnline | woensdag 29 september 2010 @ 11:33 |
maakt niet uit, ik moet nog steeds reizen met dat ding en ik merk nergens dat er stappen worden ondernomen | |
Weltschmerz | woensdag 29 september 2010 @ 11:35 |
quote:Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden. | |
Light | woensdag 29 september 2010 @ 11:37 |
quote:Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geďmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen. quote: | |
EilandjeOnline | woensdag 29 september 2010 @ 11:37 |
quote:koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven | |
Light | woensdag 29 september 2010 @ 11:38 |
quote:Ik koop wel kaartjes. | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 11:42 |
quote:met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ? abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 11:43 |
quote:of net als in Singapore en/of Hong Kong iedereen anoniem laten reizen, ook met abonnement en kortingen | |
Tokus | woensdag 29 september 2010 @ 11:43 |
quote:hm, goed dat je dat noemt. ik moet het nog eens proberen op het station. M'n metro-abo staat in iedergeval wel op dezelfde kaart. | |
Luchtkoker | woensdag 29 september 2010 @ 11:44 |
Dreigt te mislukken? Is toch al mislukt? | |
psv-gomes | woensdag 29 september 2010 @ 12:22 |
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it Dit is gewoon goed geregeld hier IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest | |
Light | woensdag 29 september 2010 @ 12:29 |
quote:Je kunt wel reizen op saldo aanvragen. | |
Aether | woensdag 29 september 2010 @ 12:32 |
quote:Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand. | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 12:40 |
quote:in Zuid Frankrijk ook perfect, van Nice naar Monaco voor 1 euro en die bussen zitten wel vol i.t.t. de streekbussen hier in NL | |
superworm | woensdag 29 september 2010 @ 17:56 |
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid. Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven. Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden. Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. ![]() | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 18:07 |
quote:Dat is ook het probleem, niemand controleert, dus niemand is verantwoordelijk Gewoon nar de vervoerder gaan met klachten en voet bij stuk houden. De vrvoerders zijn TLS trouwens en daar heb je een contract mee | |
gebrokenglas | woensdag 29 september 2010 @ 18:21 |
En die lezers zijn echt onwijs vaak stuk. Raar, voor een apparaat zonder bewegende onderdelen.. | |
Levolution | woensdag 29 september 2010 @ 18:53 |
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij. | |
juxtaposition | woensdag 29 september 2010 @ 18:55 |
quote:OV bedrijven willen niet meer reizigers. Dat hebben ze heel duidelijk laten merken. | |
ethiraseth | woensdag 29 september 2010 @ 19:02 |
quote:Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. ![]() ![]() | |
raptorix | woensdag 29 september 2010 @ 19:09 |
quote:Bij een overstap betaal je minder he? Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro ![]() | |
raptorix | woensdag 29 september 2010 @ 19:09 |
Ik ga zo het ritje doen, zal voor grap eens foto van maken ![]() | |
Stupendous76 | woensdag 29 september 2010 @ 20:31 |
quote:Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen... | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 20:33 |
quote:zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen | |
Stupendous76 | woensdag 29 september 2010 @ 20:42 |
quote:Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat. | |
ethiraseth | woensdag 29 september 2010 @ 20:53 |
quote:Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. ![]() | |
macca728 | woensdag 29 september 2010 @ 20:59 |
quote:ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel | |
longinus | woensdag 29 september 2010 @ 21:03 |
quote:ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing. | |
Stupendous76 | woensdag 29 september 2010 @ 21:05 |
quote:Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone. | |
Light | woensdag 29 september 2010 @ 21:14 |
quote:De gemiddelde prijs zou niet stijgen, volgens de hooge heeren in Den Haag. Het is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer geweest zijn, dat die uitspraken achteraf | |
Aether | woensdag 29 september 2010 @ 22:08 |
quote:Gelden nog voor heel Nederland. Tenzij er abonnementen komen waarmee een x aantal kms vanaf een plek/halte gereisd kan worden zou ik niet weten hoe ze dat anders kunnen doen. | |
kip_zonder-kop | donderdag 30 september 2010 @ 02:33 |
quote:Bij mij zijn de bedragen ook variabel. Zo reis ik iedere dag met bus 34/35 dezelfde route en de ene keer betaal ik de normale prijs en de andere keer alleen het instaptarief. ![]() ![]() En ik heb ook al een keer meegemaakt dat het display van de chipkaart automaat aangaf dat mijn reis 0.00 euro had gekost. Ach ja, ik vind het niet erg hoor maar het geeft wel aan dat het systeem verre van perfect functioneert. [ Bericht 7% gewijzigd door kip_zonder-kop op 30-09-2010 02:43:35 ] | |
raptorix | donderdag 30 september 2010 @ 10:39 |
quote:Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij ![]() | |
EilandjeOnline | donderdag 30 september 2010 @ 10:41 |
quote: | |
raptorix | donderdag 30 september 2010 @ 10:49 |
quote:Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ![]() | |
Zuivelkoe | donderdag 30 september 2010 @ 13:28 |
En hoeveel procent van die 5% zijn studenten? ![]() | |
Frith | donderdag 30 september 2010 @ 19:02 |
quote:Handelsgeest. ![]() Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt. Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd. Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft. | |
macca728 | donderdag 30 september 2010 @ 19:14 |
quote:slechts 5% gebruikt de chipkaart bij NS, dus de problemen die komen door verkeerd uitchecken komen niet daardoor. Eerder door falende software en hardware in bussen en trams | |
fs180 | donderdag 30 september 2010 @ 20:11 |
Mag er hier ook gratis meer forenzen, ik betaal wel voor mijn eigen vervoer; kansloos onding dat die kaart is ![]() | |
fs180 | donderdag 30 september 2010 @ 20:13 |
quote:Het is wel gewoon fout ![]() ![]() | |
Light | donderdag 30 september 2010 @ 20:42 |
quote:Als je gaat verbeteren, doe het dan goed. | |
Light | donderdag 30 september 2010 @ 20:49 |
quote:NS snapt het zelf ook niet. Ze klagen dat er zo weinig mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, en ondertussen kunnen abonnementshouders (en studenten met vrij reizen?) niet in- en uitchecken. | |
macca728 | maandag 4 oktober 2010 @ 15:34 |
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt. Š NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat. Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt. http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html | |
juxtaposition | maandag 4 oktober 2010 @ 15:38 |
quote: ![]() | |
Red_85 | maandag 4 oktober 2010 @ 18:30 |
quote:Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt. | |
macca728 | maandag 4 oktober 2010 @ 18:51 |
quote:ik vraag me weleens af wat ze bespreken in dat overleg over dat spoeddebat een par weken geleden hoor je ook niets meer, zijn de problemen voor de studenten nu opgelost ? | |
De_Groentenboer | maandag 4 oktober 2010 @ 19:46 |
Dit is echt een toppertje wat betreft Nederlandse onkunde. Het is een falende schijtkaart en hij word koste wat het kost toch doorgedrukt. | |
Aether | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:49 |
quote: | |
fs180 | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57 |
"Alle fouten zijn gewoon schoonheidsfoutjes; de kaart werkt prima" | |
petertje2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:01 |
quote:Op zich is dat nog waar ook. Niet de kaart is het probleem, maar het chaotische tarieven stelsel waarbij iedere vervoerder en regio ter plekke steeds weer eigen tarieven, regelingen en uitzonderingen verzint. | |
Q. | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:03 |
quote:Pffff, handig. ![]() ![]() | |
eleusis | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:04 |
quote:Wat een treurig zootje is het toch weer. ![]() | |
Light | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:22 |
quote:Ze willen gewoon iedereen uit het OV en in de auto. | |
ethiraseth | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:43 |
quote:Ja ja, de zegeningen van privatiseren en concurrentie. ![]() | |
macca728 | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:36 |
quote:niets met concurrentie te maken en privatisering, want met een papieren kaartje krijg je wel gewoon korting bij andere vervoerders. Gewoon weer falen van de OV chipkaart, waar dit niet in kan worden gebouwd. Het kan wel, maar stel je voor zeg, dan moeten we toch nadenken | |
freako | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:37 |
quote:Die ¤0,01 is nog een tijdelijk tarief ook ben ik bang. Connexxion biedt voor Oost-Nederland ook zo'n dalurenkaart aan (20% korting in de bus) voor ¤0,01. Die kost normaal gesproken ¤7,50/jaar. | |
macca728 | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:36 |
quote:die 0,01 moet je betalen ter verificatie van je bankrekening. Het gaat hier namelijk om het bestellen van automatisch opwaarderen Normaal kost een OV-chipkaart ¤ 7,50. De Provincie Overijssel en Regio Twente bieden haar inwoners de kaart echter tijdelijk gratis aan. U dient dan wel meteen voor automatisch opladen te kiezen. Burgers worden dus gelijk genaaid, want automatsich opwaarderen is voor heel veel mensen geen zegen en nu ben je het nog verplicht ook | |
freako | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:Nee, dat is een aanbieding voor de OV-chipkaart, een fysieke kaart dus. Ik heb het over iets anders, namelijk deze aanbieding: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=50430& , dat is een product die je op de kaart kunt laden, en kunt bestellen via de OV-chipkaart website. | |
GuitarJJ | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:19 |
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken. Dit wil verder niet zeggen dat ik een voorstander van de chipkaart ben ![]() | |
juxtaposition | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:22 |
quote:R u Fuckin kidding me? | |
macca728 | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:29 |
quote:je kan ook de OV chipkaart goedkoper maken hoor, dan trek je meer mensen dan als het OV nog duurder maken Hebben ze in Singapore ook gedaan, chipkaarttarieven stuk lager, kozen alle mensen voor de chipkaart | |
GuitarJJ | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:30 |
quote:De tarieven zijn toch al lager? Op mijn traject iig wel! | |
macca728 | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:oh ok, dat is wel een goede aanbieding an sich, moeten ze in de randstad ook doen !! | |
macca728 | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:35 |
quote:nou in Amsterdam, Nijmegen, Utrecht ligt het tarief van de OV chipkaart gemiddeld een stuk hoger. In Rotterdam iets lager, na een flinke prijsstijging net voor de OV chipkaart Bij NS is het gelijk of enkele reis iets goedkoper dan een fysiek kaartje, na een prijsstijging van 2x 6%, dus uiteindelijk ook een stuk duurder | |
juxtaposition | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:36 |
quote:jouw traject misschien. hier zijn ze tenminste 20 procent hoger. op sommige ritten met de bus meer dan 180% ![]() | |
macca728 | zondag 24 oktober 2010 @ 22:57 |
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)20klantvriendelijker 'OV-chipkaart kan klantvriendelijker' 24 oktober 2010 Het vertrouwen in de OV-chipkaart kan worden hersteld door hem klantvriendelijker te maken. Dat denkt GroenLinks in Rotterdam. Gemeenteraadslid Arno bonte stelt in een brief aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen een aantal maatregelen voor om de klantvriendelijkheid van de OV-chipkaart te verbeteren. Zo zou de aanschaf van de kaart gratis moeten zijn, en zou het instaptarief moeten verdwijnen. Ook wil Bonte dat er maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen vergeten om uit te checken. | |
macca728 | zondag 24 oktober 2010 @ 22:59 |
quote:als je het instaptarief afschaft, maakt het toch niet meer uit of je vergeet uit te checken ? | |
Light | zondag 24 oktober 2010 @ 23:18 |
quote:Het instaptarief staat los van de borg die je betaalt bij het inchecken. | |
superworm | zondag 24 oktober 2010 @ 23:24 |
http://www.omroepgelderla(...)yendaal-vernield.htm NIJMEGEN - Alle OV-chippalen op station Nijmegen Heyendaal zijn vernield. Treinreizigers kunnen daardoor niet in- of uitchecken met hun OV-chipkaart. Dat kan nog enkele weken duren. Naast de overlast voor reizigers is de financiële schade groot. Volgens vervoerder Veolia loopt de schade in de tienduizenden euro's. Veolia vermoedt dat het een doelgerichte actie is. Volgens een woordvoerder zijn de palen vernield met een zware hamer of honkbalknuppel. Het station wordt veel gebruikt door studenten, omdat het vlakbij de Radboud Universiteit ligt. A A A woensdag 20 oktober 2010 | |
macca728 | maandag 25 oktober 2010 @ 00:06 |
quote: Instaptarief = borg Bus, metro en tram Trein (NS) Trein (Veolia) Anonieme en Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 4 ¤ 20 ¤ 15 Persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement ¤ 4 ¤ 10 ¤ 15 Bij Veolia is die borg weer lager dan bij NS maar hoger als je met voordeelurenkaart reist Maar je krijgt nu toch juist weer geen korting als je met de OV chipkaart bij Veolia (trein) reist ? | |
macca728 | maandag 25 oktober 2010 @ 00:09 |
quote:nee het gebeurde per ongeluk ![]() zal na een voetbalwedstrijd of avond stappen wel meer gebeuren | |
Bankfurt | maandag 25 oktober 2010 @ 00:29 |
Wat zijn de geponeerde feiten in dit topic toch een heeeeeeerlijk voorbeeld van hoe onze dynamische kenniseconomie er voor staat. ![]() ![]() Jan-Peter Balkenende, bedankt voor je bijdrage in het innovatie-platform. ![]() ![]() | |
Basp1 | maandag 25 oktober 2010 @ 08:45 |
quote:Ik moest daar toevalliger wijze uitstappen maar ging er van uit dat ik nog niet eens kon ov-chippen bij veolia en had gelukkig een kaartje gekocht. Ook nog eens gelukkig omdat de NS kortingskaart blijkbaar niet meer geldig is bij veolia. Ik moet wel zeggen dat de apparaten van veolia er wel beter uitzien als de palen van de NS, het heeft een iets groter scherm en het scherm staat wat meer gekanteld waardoor je wat makkelijk kan zien wat er op het scherm staat. | |
plakkert- | maandag 25 oktober 2010 @ 10:36 |
quote:Dat is alleen icm de ov chipkaart. Papieren kaartjes in de kortingskaart wel geldig. | |
Basp1 | maandag 25 oktober 2010 @ 10:44 |
quote:Dat over dat punt nog geen kamervragen gesteld zijn. ![]() Hoe kan het zijn dat ik met een papieren kaartje wel recht heb op korting bij veolia en op de chipkaart niet meer. Dan is volgens mij ook nog steeds niet het probleem bij treinvervoer met meerdere vervoerders waarbij je dan elke keer het instaptarief moeten betalen opgelost. Ach en zo zijn er nog wel wat meer fouten in het hele systeem te vinden, waar helaas voor de bgebruikers niet veel aan gedaan wordt. (of althans dat lijkt zo) | |
plakkert- | maandag 25 oktober 2010 @ 10:47 |
quote:Het zijn helaas geen fouten, maar opzettelijk. NS schijnt nogal asociaal te zijn qua delen van inkomsten uit kaartverkoop (ergens gelezen, weet de bron helaas niet meer). | |
plakkert- | maandag 25 oktober 2010 @ 10:48 |
Oh, het geval van de kortingskaart kent een andere oorzaak: http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html quote: | |
Basp1 | maandag 25 oktober 2010 @ 10:57 |
quote:Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden. quote:Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien. | |
macca728 | maandag 25 oktober 2010 @ 11:07 |
quote:da zijn zeker smoesjes, want NS kan natuurlijk zo toestemming geven aan Veolia en andere om de kortingschip (of hoe dat ook heet) te kunnen lezen. Dit soort dingen moet je sowieso al voor de invoering van de kaart regelen, net als de meereiskorting van 40% | |
Aether | maandag 25 oktober 2010 @ 11:14 |
quote:Dit is een van de problemen bij het opzetten geweest. Van Wikipedia: quote: | |
macca728 | maandag 25 oktober 2010 @ 11:15 |
quote:Niet het probleem van de reiziger toch ? 1 kaart vor het hele OV Het artikel bewijst wel dat de hele opzet, de basis al fout is geweest, wat veel mensen in 2005/6 ook hebben gezegd | |
Basp1 | maandag 25 oktober 2010 @ 11:19 |
quote:Die wiki klopt dan volgens mij niet want een collega van mij moest voor de "automatische" verlenging van het kortings abbonement met haar ov-chipkaar toch echt naar een NS automaat om dit product te activeren/op te halen. Dat had ze dus eerst niet gedaan en betaalde vervolgens de reis volledig. Naderhand heeft ze dit wel nog gedaan en de NS gebeld, deze hebben dan wel weer netjes het kortingsbedrag terug gestort. | |
Bankfurt | maandag 25 oktober 2010 @ 11:40 |
quote:Als ik met de trein ga reizen, neem ik voortaan mijn eigen advocaat mee. ![]() | |
Light | maandag 25 oktober 2010 @ 12:58 |
quote:Splaakvelwalling ![]() | |
macca728 | maandag 25 oktober 2010 @ 13:58 |
quote:ja ik zei dat ook hoor, maar heb het opgezocht | |
DjinN | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:56 |
Fijn, oprotten dan met die klotezooi. Breng het oude systeem maar terug en dan ook nog met de OUDE PRIJZEN. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:59 |
Waarom werkt dit systeem dan wel in London, Beijing, Hong Kong etc.? Er zal wel meer achter zitten behalve het argument dat het voor het eerst is dat zo'n systeem landelijk ingevoerd wordt. [ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 26-10-2010 22:00:11 ] | |
De_Hertog | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:Omdat dat een zone-gebaseerd systeem op relatief kleine schaal is. Niet qua passagiersaantallen, maar in de opzet van het systeem: zones met kaartjes binnen een zone of van de ene zone naar de andere, of een prijs voor één rit of een bepaalde tijdseenheid. Natuurlijk zijn er dan nog tientallen abonnementen en kortingskaarten, maar de basis is eenvoudig en eenduidig. Hier moet het systeem in het hele land werken en is het gebaseerd op kilometers, niet op zones. Dat 'in het hele land' zorgt ervoor dat je geen simpel vast tarief voor één rit of tijdseenheid kunt maken - je kunt in anderhalf uur van de ene kant van Utrecht naar de andere kant, of van Roosendaal naar Arnhem. Daarnaast is een kilometersysteem variabel: op hoeveel kilometer een bepaald station ligt hangt af van je startpunt en je route. In een zonesysteem is een station altijd aan die ene zone gekoppeld, wat veel makkelijker werkt. | |
Stupendous76 | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:11 |
Nee, dat is het hem juist. In Nederland zijn er tig vervoerders die allemaal eigen wensen en eisen hebben die door Translink worden uitgevoerd. Dat hierdoor een complete chaos ontstaat en dat de reiziger er de dupe van is boeit die bedrijven en zeker de overheid niets. Al die andere voorbeelden hebben maar 1 of een klein aantal vervoerders, waarbij het gebruiksgemak voorop staat. | |
Stupendous76 | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13 |
En wat De_hertog al zegt: het vrijwel perfect zonesysteem (de strippen) zijn vervangen door een kilometersysteem dat slechts in een enkel geval voordeliger is voor de reiziger. off-topic: waar zijn al die icoontjes opeens heen om te editten ed? | |
De_Hertog | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:15 |
En verder, geen idee hoe het in Hongkong of Beijing zit, maar in London kun je naast de Oyster Card nog steeds 'papieren' kaarten gebruiken. Weliswaar met een magneetstrip, maar daar staat alleen op wat voor kaartje het is volgens mij. En je kunt gewoon je treinkaartje gebruiken. Dus dat het exclusief en landelijk moest worden ingevoerd is eigenlijk de hoofdreden, ja. | |
Red_85 | woensdag 27 oktober 2010 @ 14:55 |
quote:Ze hadden er in eerste instantie niet eens aan moeten beginnen. We hadden een perfect systeem van pre-paid dat iedereen snapte en 100% werkbaar was. In de basis is er nog wel meer fout. Niet alleen de hele opzet van het chipkaart systeem. Nu ben je afhankelijk van allerlei elektronische systemen die niet betrouwbaar zijn. | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:38 |
http://www.spitsnieuws.nl(...)ven_beticht_van.html Vervoersbedrijven beticht van bedrijfsdwang Het is prijsdwang dat alleen houders van een persoonlijke OV-kaart, en niet degenen met een anonieme kaart, aan kortingsacties mee kunnen doen, vindt het Flevolandse raadslid Paul Vermast. Hij heeft daarom het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) vandaag gevraagd te oordelen over een actie die de vervoersbedrijven momenteel hebben lopen in Flevoland, Overijssel en Gelderland. In de drie provincies kun je momenteel voor een bedrag van ¤ 0,01 een jaar lang tijdens de daluren reizen met 20 procent korting. Deze kortingsactie geldt echter alleen voor reizigers die zich registreren, houders van een anonieme kaart kunnen het recht op de korting niet voor een eurocent aanschaffen. Dat is niet in de haak, vindt Vermast. „Er is geen enkele reden voor dat onderscheid.” Bij kortingen die alleen gelden voor mensen met bepaalde persoonskenmerken zoals studenten of senioren, is nog iets voor te zeggen voor de restrictie. „Maar deze korting geldt voor iedereen, waarom zou je dan een persoonlijke kaart moeten kopen?” Ook mag het zo zijn dat de overheid heeft vastgelegd dat persoonlijke reisgegevens niet zomaar bij vervoerders mogen terechtkomen. „Er wordt wel geregistreerd wanneer en hoe laat je in een trein of bus stapt.” Maar het is vooral een principiële zaak, zegt Vermast. In 2005 deed het CPB namelijk al eens een uitspraak over de kaart. Toen zei het CBP: „De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen, waar zij dit niet willen.” Volgens het GroenLinksraadslid is hier echter wel sprake van prijsdruk. Omdat alleen burgers naar het College kunnen stappen, doet hij dat als particulier. In 1998 tikte het CPB supermarktketen Albert Heijn al eens op de vingers omdat de grootgrutter mensen die geen persoonlijke gegevens gaven geen korting gaf. Dat is een niet-wenselijke ontwikkeling vond het College. | |
MisterSqueaky | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:20 |
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes. Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden. En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk. Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding. | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:21 |
quote:Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken. | |
MisterSqueaky | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:22 |
quote:Nope. Niet volgens de NS - je hoeft alleen uit te checken als je het station verlaat ![]() | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:24 |
quote: quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)rt/reizen-met-ovchip | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:32 |
ook ontzettend vaag weer toch ? | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:34 |
quote:Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand. | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:35 |
quote:bij de NS zijn er ook nog genoeg problemen. Zo kunnen er nog steeds geen mensen meereizen op mijn voordeelurenabonnement via de chipkaart om nog maar niet te spreken over het zeer lage aantal in en uitcheckpaaltjes op stations en als straks de poortjes dicht gaan op grote stations zoals Amsterdam en Den Haag HS zal het niet makkelijker worden | |
Aether | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:36 |
quote:Waarom? Dit is altijd zo geweest. Er is een directe route en je neemt nu een omweg. Wel vreemd dat de kortingsproducten niet voor anonieme kaarten te gebruiken zijn. Producten als onbeperkt reizen zijn wel voor anonieme kaarten beschikbaar. | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:37 |
quote:De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen. Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken. Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies. Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan? ![]() | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ? | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:40 |
quote:Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan. ![]() | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg. Vroeger wou men mensen de trein in krijgen door ze zo snel mogelijk van A naar B te krijgen tegenwoordig jaagt men mensen de trein uit door zoveel mogelijk geld eruit te proberen te persen. ![]() | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:43 |
quote:Je mag de snelste weg OF de weg met de minste overstappen kiezen (=meest comfortabele weg). Voor Rotterdam - Utrecht - Amsterdam geldt geen van beiden. | |
KomtTijd... | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:43 |
quote:En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken. | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv. Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg. | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:46 |
quote:Waardoor je dus gefopt gaat worden omdat je dubbel instaptarief mag gaan betalen. | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:48 |
quote:Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken? ![]() | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:49 |
quote:een ander probleem is dat de korting ook niet automatisch wordt berekent vanaf 9 uur. met de poortjes bij de ingang van stations, krijg je dus dat je buiten moet wachten tot het 9 uur is (of 8.56) om in te checken met korting. Waanzin natuurlijk | |
Q. | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:49 |
quote:Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen. ![]() | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:50 |
quote:toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:ik bedoel niet een specifieke reis, een via reis in het algemeent, waar je dus halverwege ergens uit moet checken en dan weer in. Ook voor de 40% korting is het handiger zuilen te plaatsen bij elk perron, ook voor de drukte te spreiden | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:54 |
quote:Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden. Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes. | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:09 |
quote:dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen. ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard Daar hoor je dan weer niemand over | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:17 |
quote:Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen. | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:25 |
quote:Best veel hoor denk ik, van lombardijen naar centraal/blaak is 8 min met trein en met bus en metro of tram kan je daar rustig 20 min minimaal voor uittrekken. En nog een stuk gevaarlijker !! | |
Aether | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:30 |
quote:Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen. Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren. | |
TJDoornbos | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:33 |
quote: | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:34 |
quote:ja Amsterdam en Rotterdam alleen bij mijn weten ? Het hoeft van mij niet, maar bij prijsstijgingen zou dat ook meegenomen moeten worden, sowieso dat je voor de trein een apart instaptarief betaalt nu | |
Basp1 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:35 |
quote:Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. ![]() Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart. | |
Aether | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:47 |
quote:Dat vergeet ik idd steeds ![]() quote:Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal. Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen ŕ la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen). | |
macca728 | vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:51 |
quote:in Rotterdam heb je die ook, alleen zijn die dan weer geldig bij de RET. Je heb ook nog andere vervoerders (Qbuzz, Arriva) die die kaartjes dan weer niet accepteren Het probleem is gewoon dat er teveel vervoerders zijn, die allemaal hun eigen voordeelkaartjes hebben of andere tarieven. | |
Basp1 | zondag 31 oktober 2010 @ 08:24 |
Ik was gisteren wat aan het zappen en kwam een max aflevering tegen over problemen met de ov-chip kaart. http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/997814-ov-chipkaart Het is te triest voor woorden er zat de directeur van TLS heel stoďcijns die alleen maar wat onsamenhangend te stamelen dat mensen maar naar automatisch opladen moeten overstappen. Er komt een vrouw voorbij die automatisch opladen aangevraagd heeft en een TLS die het niet voor elkaar krigt die vrouw die van kast, naar de muur, naar het volgende kastje gestuurd wordt, en die directeur van tls dan maar zeggen dat het aan de vervoerders ligt en dat de vervoerders nogmaals geinstrueerd zijn wat ze moeten doen. Die directuer mogen ze wat mij betreft meteen ontslaan zoals ik deze heb gezein in de max uitzendingen, die is niet daadkrachtig en kan alleen maar wat neuzelen over de feiten die wel werken. ![]() En dan zie ik ook nog eens dat er onder dit topic reclame komt voor de ov-chip kaart. ![]() | |
Schenkstroop | zondag 31 oktober 2010 @ 09:06 |
Je moet een aantal dingen goed onthouden en doorhebben met die chip. De eerste keer dat ik reisde met dat onding kon ik niet uitchecken en toen kwam alle kwaadheid over cashless-society /new world order facism/ en govt conspiracy bij mij naar boven en begon ik hardop te schelden. Ik zei oa wat is dit ik ben toch geen koe en begon te loeien. 1 meisje vond het leuk en vroeg me waarom ik kwaad was. ik zei ik kan niet wennen aan de chip ik word er agressief van, Toen zag ik dat bordje boven de uitcheck turnstyles en begon het te dagen. Er is natuurlijk verschil tussen trein en metro uitcheckpoints... pfff [ Bericht 24% gewijzigd door Schenkstroop op 31-10-2010 09:12:38 ] | |
Schanulleke | zondag 31 oktober 2010 @ 09:16 |
Maar het is natuurlijk wel een van de vele gaten in het systeem. Waar niet uitchecken een grote melkkoe is voor de NS wordt hier een situatie beschreven waar de klant er voordeel van kan hebben. Ook al mag het dan misschien niet officieel. Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein? | |
Basp1 | zondag 31 oktober 2010 @ 09:25 |
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet. | |
Red_85 | zondag 31 oktober 2010 @ 11:44 |
En voor mij heel onduidelijke redenen, de laatste 10 reizen met die je gedaan heb met die kutkaart. | |
macca728 | zondag 31 oktober 2010 @ 11:54 |
wat is eigenlijk de logica van poortjes in de metro in Rotterdam die je van 2 kanten kan benaderen ? Waardoor er heel vaak poortjes zijn die "buiten gebruik" zijn om uit te checken, omdat ervoor iemand aan de andere kant had ingecheckt. Echt heel irritant, vorige week waren er maar 2 poortjes om uit te checken bij Beurs De RET reageert niet eens als je daar een opmerking over maakt, ook wer lekker klantvriendelijk | |
Drinky | zondag 31 oktober 2010 @ 15:00 |
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken ![]() | |
macca728 | zondag 31 oktober 2010 @ 15:12 |
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken Zelfs in Amsterdam schijnt dit logisch te zijn, maar in Rotterdam kunnen 2 mensen van verschillende kanten hun kaart ervoor houden | |
Aether | maandag 1 november 2010 @ 10:34 |
Bestaan in het buitenland toch ook? | |
NikkieNicole | woensdag 3 november 2010 @ 20:33 |
. | |
MevrouwHopjes83 | woensdag 3 november 2010 @ 20:43 |
Ik zeg maar één ding: Joh. | |
Aether | donderdag 4 november 2010 @ 13:22 |
| |
Q. | donderdag 4 november 2010 @ 13:26 |
Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten. | |
Aether | donderdag 4 november 2010 @ 13:31 |
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen. Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn. | |
Schenkstroop | donderdag 4 november 2010 @ 13:33 |
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat? | |
Q. | donderdag 4 november 2010 @ 13:33 |
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer. | |
Schenkstroop | donderdag 4 november 2010 @ 13:35 |
Er staat wel met koeieletters boven elke rits poorten of het voor trein of metro is toch? | |
macca728 | donderdag 4 november 2010 @ 14:10 |
zeker na een langere reis is die kans veel groter ja sowieso is de OV chipkaart voor NS helemaal niet nodig, het % zwartrijders ligt maar op 1,5, dus pure flauwekul om daarvoor miljoenen uit te geven. | |
EilandjeOnline | donderdag 4 november 2010 @ 14:12 |
zittend in de trein zie ik nog zat mensen die zogenaamd een kaartje vergeten zijn te kopen of nog denken een kaartje bij de conducteur te kunnen kopen | |
macca728 | donderdag 4 november 2010 @ 14:28 |
Met palen zit je tenminste niet opgesloten als er weer een poortje weigert op een station, waar geen personeel aanwezig is ook een stuk makkelijker om pas in te checken na 9 uur bv, als je recht hebt op korting. Kan je tenminste eerst een broodje eten of wat drinken !! | |
Frutsel | donderdag 4 november 2010 @ 14:38 |
Hey, jullie zaten toch in GC? ![]() Ga daar dan ook verder straks ![]() OV-Chipkaart #34 voor al uw ervaringen en problemen | |
Boris_Karloff | donderdag 4 november 2010 @ 14:44 |
![]() | |
KingOfMars | vrijdag 5 november 2010 @ 08:13 |
http://tweakers.net/nieuw(...)-euro-te-hacken.html | |
Lambiekje | vrijdag 5 november 2010 @ 08:26 |
te belachelijk eigenlijk. | |
macca728 | vrijdag 5 november 2010 @ 09:40 |
http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101105/1/2/ ergernissen over het OV met stip op 1 overvolle treinen en natuurlijk de OV chipkaart | |
fruityloop | vrijdag 5 november 2010 @ 09:47 |
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ![]() ![]() Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij. | |
macca728 | vrijdag 5 november 2010 @ 09:55 |
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie | |
fruityloop | vrijdag 5 november 2010 @ 10:04 |
NS moet wel, aangezien dat fonds expliciet bedoelt was om de fysieke veiligheid op de stations etc te verbeteren met die ov-chipkaart poortjes, en dat hebben ze (nog) niet gedaan. Zijn ook al kamervragen over gesteld, dus dat geld zou de overheid er weg kunnen halen voor die nieuwe chip. Translink heeft ook wel weer een punt, het is nog steeds geen druk op de knop natuurlijk, je moet software compileren etc etc, daar zullen de meesten niet aan beginnen. Maar goed, zulke arrogantie siert ze niet, je kan wachten op een stel scriptkiddies die er mee gaan experimenteren, gepakt worden, en dan voor de rechter gaan lopen piepen en mauwen. Ze worden toch al door iedereen afgebrand, dus als ik hen was zou ik nu de gifbeker helemaal leeg drinken en die nieuwe chip uitrollen. | |
Lambiekje | vrijdag 5 november 2010 @ 13:33 |
Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen. | |
fruityloop | maandag 8 november 2010 @ 10:21 |
Jij als IT-er zou toch moeten weten hoe een functioneel ontwerp tot stand komt, en dat daar normaliter geen zigeunerdames met een glazen bol voor worden geraadpleegd? | |
Burakius | maandag 8 november 2010 @ 10:28 |
Chip gaat niet mislukken, want de mening van het volk telt niet. Het wordt onze neus ingeduwd, omdat de vrijmetselaars chip control willen, of NWO, net wat je wilt. | |
EilandjeOnline | maandag 8 november 2010 @ 10:31 |
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt | |
Burakius | maandag 8 november 2010 @ 10:32 |
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam. | |
Schenkstroop | maandag 8 november 2010 @ 10:40 |
Om hoveel belastinggeld ging het ook alweer? | |
Q. | maandag 8 november 2010 @ 10:41 |
Ach, dan ben ik toch al dood. ![]() | |
thumbnail | maandag 8 november 2010 @ 10:45 |
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart. Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug). Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd". Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen. Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken. Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng. | |
EilandjeOnline | maandag 8 november 2010 @ 10:50 |
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ? | |
macca728 | maandag 8 november 2010 @ 10:54 |
ja, dat klopt | |
macca728 | maandag 8 november 2010 @ 10:56 |
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd ![]() | |
Q. | maandag 8 november 2010 @ 11:11 |
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen. Mooi systeem. ![]() | |
picodealion | maandag 8 november 2010 @ 11:12 |
Doe mij maar gewoon de chipkaart, ik vind het alleen maar handig. | |
thumbnail | maandag 8 november 2010 @ 11:14 |
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte. Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte. Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen. Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart. De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen. Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken. | |
thumbnail | maandag 8 november 2010 @ 11:17 |
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken. Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit. | |
Q. | maandag 8 november 2010 @ 11:27 |
Het mocht natuurlijk niet te veel kosten. | |
fruityloop | maandag 8 november 2010 @ 11:36 |
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden. | |
macca728 | maandag 8 november 2010 @ 11:41 |
ik kon vroeger gewoon doorlopen met mijn abonnement, nu 8x per dag in en uitchecken op die oma's moet je nog steeds wachten hoor en nu ook op die studentjes die zoveel problemen hebben | |
macca728 | maandag 8 november 2010 @ 11:44 |
hebben ze weinig geleerd in 3 jaar. Qbuzz heeft het wel aardig voor elkaar | |
Q. | maandag 8 november 2010 @ 11:47 |
Dat vind ik ook geweldig. Dan moeten die poortjes wel werken natuurlijk, vrijdag op Utrecht Centraal waren ze weer eens allemaal kapot waardoor ik weer een ouderwets kaartje moest kopen bij de automaat achter oude oma's en ik moest rennen om mn trein te halen. ![]() -edit- Hier verder: OV-Chipkaart #35 voor al uw ervaringen en problemen |