quote:Op zondag 19 september 2010 06:39 schreef trovey het volgende:
Sterkte iedereen. Hier loopt ook een kandidaat (Palle, Noorse Boskatkater)rond waarmee het eigenlijk elk moment afgelopen kan zijn, nierfalen (althans dat nemen we aan a.d.h. van de bloedonderzoeken, we kunnen verder geen oorzaak vinden ondanks alle onderzoeken) in de laatste fase.....broodmager (alleen nog botten met een mottig en hier en daar kaal velletje er omheen) maar hij blijft maar doorgaan met eten, zeer actief zijn en gewoon lol hebben in het leven.Elke keer als ik thuiskom of 's morgens naar beneden ga verwacht ik hem stervend of dood aan te treffen maar hij weigert
. 2 november zal hij 13 jaar oud worden mocht het lukken.....we wachten af. Zolang meneertje aangeeft dat hij er nog zin in heeft gaan we gewoon door ondanks zijn behoorlijk enge uiterlijk (en de voortdurende uitleg die ik moet geven aan bezoekers dat de kat niet verwaarloosd is
)
quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Zolang hij zelf niet aangeeft dat hij er genoeg van heeft gaan we gewoon door.Helaas heeft hij nu zijn hak opengestoten (de huid)...zijn achterpoten zijn kaal en helaas daardoor nogal gevoelig...hechten zit er op die plek niet in en ook als het wel kon dan zou hij de narcose niet overleven doordat hij zo mager is. Nu zit ik tig keer per dag zijn hak in te smeren met een speciale zalf om ontstekingen voor te zijn en het genezingsproces te bevorderen, gelukkig geneest hij nog steeds behoorlijk snel (hij heeft ook al een abces gehad aan zijn wang dat ook redelijk vlot weer dicht zat) maar nu naar zijn hak kijken is eng....je kijkt nu letterlijk op het witte gewricht en dat is meer dan je van je kat wilt zien bij leven.
Echter meneertje heeft nergens last van
...loopt normaal en zit er ook niet aan, net of er niets aan de hand is
. Ik maak me er drukker om dan hem, als hij zijn hapje en drankje maar krijgt en een lekkere slaapplek vindt hij alles prima, ook dat insmeren van die hak.
Gelukkig is hij heel erg makkelijk in de omgang.
Sterkte nogmaals met je verlies, weet helaas maar al te goed hoe het voelt en het went nooit hoe vaak je die gang ook moet maken.
Awww wat een lieve snoet! ^^quote:Op woensdag 22 september 2010 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:Hier is ons oude wijffie afgelopen winter in de achtertuin!
![]()
[ afbeelding ]
Beessie is al bijna 16 jaar oud en dat begin je goed te merken. Staar (en al gedeeltelijk blind aan het worden), doof worden (ze schrikt hedendaags van elk miniem geluid al enorm), ze heeft de bekende ouderdoms wratjes, vetbulten, traagheid, etc. Gek genoeg wordt ze weer helemaal jong en hyper als ze Pepper tegenkomt, één van haar hondenvriendjes! Ze is mijn moppie en mijn alles, want 15 van mijn 22 jaartjes jong heb ik met haar doorgebracht! Maar ja, het kan nu elk moment natuurlijk ineens over zijn dus geniet ik nog van de tijd die ik met haar heb!
Och wat een leukerd. En een hele kwieke blik nogquote:Op woensdag 22 september 2010 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier is ons oude wijffie afgelopen winter in de achtertuin!
![]()
[ afbeelding ]
Beessie is al bijna 16 jaar oud en dat begin je goed te merken. Staar (en al gedeeltelijk blind aan het worden), doof worden (ze schrikt hedendaags van elk miniem geluid al enorm), ze heeft de bekende ouderdoms wratjes, vetbulten, traagheid, etc. Gek genoeg wordt ze weer helemaal jong en hyper als ze Pepper tegenkomt, één van haar hondenvriendjes! Ze is mijn moppie en mijn alles, want 15 van mijn 22 jaartjes jong heb ik met haar doorgebracht! Maar ja, het kan nu elk moment natuurlijk ineens over zijn dus geniet ik nog van de tijd die ik met haar heb!
Nog jachtinstinct genoeg dusquote:Op woensdag 22 september 2010 10:24 schreef mvdejong het volgende:
Ik had 2 Burmezen, overgenomen van de vorige eigenaren toen ze 9,5 jaar waren. De afgelopen jaren hadden ze beide al verminderde nier-functionaliteit, gecompenseerd met een dieet, en overactieve schildklieren, opgelost met een pilletje.
Caesar heeft er vorig jaar "iets" bijgekregen waardoor hij wel at, maar dat niet meer in vlees en vet omzette, nooit uitgevonden wat het was, en begin dit jaar heb ik hem moeten laten inslapen. Hij was van 4,5 kg afgevallen tot 2,7 kg.
Julius is ondertussen 18 jaar geworden, en heeft er ondertussen wat probleempjes bij. Zijn gehoor is nog hoogstens een derde van wat het was, hij heeft beginnende staar, en pijn in zijn rug omdat zijn rugwervels versleten zijn. Desondanks heeft hij een maandje geleden nog 2 spitsmuizen te pakken gehad.
Ik verwacht eigenlijk niet dat hij het einde van het jaar haalt, maar dan heeft hij een mooi leven gehad.
Geen hele recente, wel een paar rond 15 jaar, maar aan zijn uiterlijk is nog weinig te zien :quote:Op woensdag 22 september 2010 10:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Nog jachtinstinct genoeg dusKlinkt alsof hij het inderdaad nog erg goed heeft. Heb je ook foto's? Ben wel benieuwd naar Julius
quote:Op woensdag 22 september 2010 10:13 schreef senesta het volgende:
Lezend in het memoriam topic vond ik eigenlijk dat dat ook een eigen topic verdiend. Er valt genoeg te delen over senioren dieren immers, buiten de kwaaltjes en gebreken zijn er onderwerpen als voedingssuplementen, seniorenvoeding, wat doe je extra bij warmte of juist in de winter. Is een nieuw jong vriendje een goed idee of juist niet? Kortom alles wat je bezig houd over jouw "oudje".
Zelf ben ik in het bezit van een 11 jarige Duitse herder.
Buiten dat hij stram, (oostindisch) doof is en staar heeft heeft hij ook een verminderde werking van zijn schildklier, een allergie en een hartprobleem.
En als ik het nu zo opschrijf klinkt het enorm veel maar hij lijkt met de medicijnen toch nog lekker door te keutelen. De dierenarts bereid ons al 1,5 voor op het einde maar gelukkig bleef hij gewoon nog even bij ons.
Elco: [ afbeelding ]
Ik ben wel blij dattie nog zo speels e.d isquote:Op woensdag 22 september 2010 12:10 schreef oh-oh het volgende:
Tssssss Qwea, das ook een jonge god, net als de mijnes
Mijn ouwe baasquote:Op woensdag 22 september 2010 12:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dattie nog zo speels e.d is. Hij staat nu rijst te eten... en het is echt een flikker hoor. Hij probeert me nog steeds uit. Komt ie aan met rijst in zn waffel en laat ie het zo vallen. En dat 3x
![]()
Wat een beauty!quote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef anboni het volgende:
Ivory die net onder de douche vandaan komt:
[ afbeelding ]
Ze wordt in januari 16 (ongeveer, volgens mij heeft het asiel haar leeftijd geschat toen ze mij 11 jaar geleden uitkoos). Ze heeft nierfalen, dus het is maar afwachten hoe lang ze nog bij me blijft, maar ze is nog energiek genoeg om bij me op schoot te springen en stevig knorrend aaitjes in ontvangst te nemen. Eten doet ze meestal nog als een bootwerker. En ja, ze doucht.. Al gauw een paar keer per dag staat ze luid schreeuwend bij de badkamer deur dat ik de kraan open moet draaien
Misschien handig om de foto's iets te verkleinen?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:24 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Geen hele recente, wel een paar rond 15 jaar, maar aan zijn uiterlijk is nog weinig te zien :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ahhhh, nog zo'n snoetje !quote:Op woensdag 22 september 2010 16:59 schreef Greys het volgende:
Ik heb ook een ouwetje
De Bink, 14 en een half inmiddels.
Krijgt elke dag een half harttabletje sinds vorig jaar, maar alles doet het nog
[ afbeelding ]
Meest recente foto van gisteren, met de poes (da's nog een puber).
[ afbeelding ]
Da's een kruising tussen een Yorkshire Terriër en een Malthezer leeuwtjequote:Op donderdag 23 september 2010 11:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ahhhh, nog zo'n snoetje !
is dat nou nog een ras? dan weet ik in elk geval waar ik om moet zeuren
wat een schoonheidquote:Op donderdag 23 september 2010 12:57 schreef MissBliss het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook een (redelijk) oudje, Kitty van 11 jaar. Toevallig loopt ze deze week nogal te kwakkelen (wilde niet eten en drinken) en krijgen we vanmiddag de (gedeeltelijke) uitslag van een bloedonderzoek. Inmiddels eet en drinkt ze wel weer een beetje, dus dat is fijn!
Hij is heel hard gegaan inderdaad, vooral de huidproblemen hebben hem behoorlijk de das om gedaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hij is ook echt oud geworden in de afgelopen jaren. Toen ik foto's van hem zag toen ik net hier kwam was ie echt veeeeeel jonger van uiterlijk ook.
Dat is ook een goede inderdaad. Er zijn ook speciale matjes die het water langer vasthouden had ik begrepenquote:Op maandag 6 juni 2011 11:30 schreef Ireth het volgende:
Hier dan nog geen oudje (2 jr) maar wel een met een heleboel vachtIk dompel op de hele warme dagen altijd een handdoek in het zwembad van Susanne, die hang ik dan over joep heen om hem af te koelen. Daarna gaat de handdoek in de schaduw op de grond en gaat ie er altijd op liggen.. en dat een keer of 10 per dag
Binkquote:Op maandag 6 juni 2011 11:40 schreef Greys het volgende:
Oh ja, dit topic! Dan hier ook nog even een Bink op leeftijd...
Ze is vorige week 15 jaar geworden
[ afbeelding ]
Wat een schatje.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:40 schreef Greys het volgende:
Oh ja, dit topic! Dan hier ook nog even een Bink op leeftijd...
Ze is vorige week 15 jaar geworden
[ afbeelding ]
Ik heb een koelhalsband... en nu we een tuin hebben, hebben we dus ook schaduw. Ik ga maar regelmatig de tegels natsproeien, en Baloe erbij. En lekker laten zwemmen in zee. Denk dattie dat prima gaat uithoudenquote:Op maandag 6 juni 2011 11:27 schreef senesta het volgende:
Even een hele harde schop tegen dit topic, zonde dat hij zo ver wegzakt.
Elco is inmiddels 12, en behalve de kwaaltjes die hij al had gaat het redelijk, wat strammer misschien maar verder wel goed. Vanmiddag moet ik wel even een kuurtje halen omdat hij steeds wat bloed bij zijn ontlasting heeft.
Elco gisteren, zie die witte neus![]()
[ afbeelding ]
Respect is ver te zoeken bij die kattenjeugd![]()
[ afbeelding ]
Doen jullie overigens nog iets speciaals op hele warme dagen voor de oudjes?
Vorig jaar heb ik een coolband gekocht en die lijkt hier wel te helpen tegen erge warmte:
Yups!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:02 schreef _Multiply86_ het volgende:
Kim heeft dat gedaan toch? Als ik daar weer heenga, mag ze dat ook wel bij Nacho doen. Bij de 3 tanden die hij nog heeft
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:11 schreef _Multiply86_ het volgende:
Het is niet in Eindhoven hoor, ze gaat naar de pinkstershow in Arnhem!![]()
Maar er doen maar een paar Peruaantjes mee, volgens mij bijna allemaal van Kim
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:20 schreef _Multiply86_ het volgende:
Uhu ik begin ze steeds leuker te vinden, misschien wil ik er ook wel eentje in de toekomst.![]()
We gaan alleen wel erg offtopic hier, verder gaan in het andere topic?
Joh we zijn al lang wegquote:
Baloe moest toen onder narcose voor zijn castratie met zijn prostaat problemen... heb gelijk zijn tanden ook laten doen. Achteraf gezien was het een kut DA want dat had helemaal niet in 1x gemogenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vorig jaar dikke mazzel, ik wil Chico sowieso niet meer onder narcose hebben eigenlijk, maar een vriendin van me wilde wel ff kijken of ze zijn tanden zo kon saneren.
Beetje plaatselijke verdoving er op gesprayed, met zn tweeën Chico vastgehouden en hoppa, ging als een tiet![]()
AB prikje dr in nadien, omdat er wel wat tandjes uitgekomen waren, en 10 minuten later stond ie daar alweer de baas te spelen en kipkarkassen weg te kauwen
Een soort plaatselijke verdoving dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vorig jaar dikke mazzel, ik wil Chico sowieso niet meer onder narcose hebben eigenlijk, maar een vriendin van me wilde wel ff kijken of ze zijn tanden zo kon saneren.
Beetje plaatselijke verdoving er op gesprayed, met zn tweeën Chico vastgehouden en hoppa, ging als een tiet![]()
AB prikje dr in nadien, omdat er wel wat tandjes uitgekomen waren, en 10 minuten later stond ie daar alweer de baas te spelen en kipkarkassen weg te kauwen
Echt zo'n oud kattenkoppiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Ik begin ondertussen meer kriebels te krijgen.. nog 7 weekjes en 1 dag.
Dan is ze 20. Ze komt steeds vaker op schoot liggen en dichtbij liggen. Ze is een instabiel poppetje.
Maar verder gezond, alle tandjes nog (behalve een hoektandje). Wel wat slechter zicht en gehoor.
En ik hou haar in de gaten als ze te hoog gaat, zou niet willen dat ze ergens vanaf valt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan hebben we nog Joep, al is dat nog een broekie vergeleken met haar.
Hij is 10.5. Blind aan een oog, kogeltje in zijn oor en gruis in zijn kaak. Maar hij staat zijn mannetje.
[ afbeelding ]
En ondertussen wordt meneer volgende week 19 jaar, en is zijn conditie redelijk stabiel, hij blijft nog steeds mooi op het gewicht dat hij zijn hele leven heeft gehad. Felimazole voor zijn schildklier krijgt hij nu 2 keer per dag, en een paar keer per jaar moet hij even een antibiotica-prik halen om zijn terugkerende niesziekte de kop in te drukken.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:24 schreef mvdejong het volgende:
Ik verwacht eigenlijk niet dat hij het einde van het jaar haalt, maar dan heeft hij een mooi leven gehad.
Hij heeft gele ogen, maar met een hoop bruine vlekjes erin, altijd al gehad. Als je de foto aanklikt krijg je de volle 8 mpixel versie, dan kun je de vlekjes goed zien (wel een snelle verbinding nodig).quote:Op maandag 13 juni 2011 19:44 schreef Murmeli het volgende:
@mvdejong: heeft jouw kat nou een soort van (donker)goudkleurige ogen? Grappige kleur!
Mijn ex-kat max is ook burmees en die heeft meer groenige ogen (ik dacht dat dat niet mocht bij Burmezen, maar volgens de papieren is hij echt burmees)
Wat een beauty, lekkere theemutsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:22 schreef Garbageman het volgende:
Rond de 18, heupen zien er op de röntgen uit als een maanlandschap, duur anti blaasgruis dieet, maar ze geniet nog steeds van het leven
[ afbeelding ]
Birmanen zijn van zichzelf volgens mij vrij tenger, maar gewichtsverlies kan ook op aandoeningen duiden. Drink/plast 'ie veel? Dat kan duiden op nierfalen (dat heeft mijn birmaan van 16) of suikerziekte. Wellicht verstandig om de DA gewoon eens te bellen om wat van dat soort dingen te laten testen (urineonderzoek voor nierfalen, bijvoorbeeld)quote:Op maandag 13 juni 2011 19:54 schreef Aloria het volgende:
Onze heilige birmaan is nu 13 a 14 jaar. Alleen ik vind hem vrij mager. Als je hem aait voel je de botjes op zijn hoofd. Als je als je over zijn rug aait, voel je ook zijn bot. Hij springt nog wel ziet er prachtig mooi uit.
Dat kan alleen de DA je vertellenquote:Zal eens een afspraak gaan maken om zijn gebit te controleren, of kan dit ook op spreekuur ?
Is hij verrassend actief, dan kan hij een goedaardig gezwelletje aan een van de lobben van zijn schildklier hebben, ook een klassiek probleem met oude katten (mijn jongens hadden ergens vanaf het 14e/15e jaar zowel minder goed werkende nieren als een overactieve schildklier). Dit jaagt zijn hele metabolisme op, hij eet en drinkt dan heel veel, maar valt wel af, ook zijn hartslag gaat veel sneller dan normaal (maar die is toch al snel bij katten). Het is simpel op te lossen met wat pilletjes, (of eventueel een operatie, of in sommige gevallen met bestraling).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef anboni het volgende:
Birmanen zijn van zichzelf volgens mij vrij tenger, maar gewichtsverlies kan ook op aandoeningen duiden. Drink/plast 'ie veel? Dat kan duiden op nierfalen (dat heeft mijn birmaan van 16) of suikerziekte. Wellicht verstandig om de DA gewoon eens te bellen om wat van dat soort dingen te laten testen (urineonderzoek voor nierfalen, bijvoorbeeld)
Vaak kun hij wel voldoende bij het water als je zijn bakje op een verhoging zet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:00 schreef K.Weenie het volgende:
Mijn hondje van 13 heeft vandaag een melkklierresectie gehad, vrij zware operatie, maar het is gelukkig goed gegaan. Nu kwam 'ie thuis met een kraag om zijn nek, is er een techniek waarbij ik hem met kraag kan laten drinken of moet die dan echt af?
Ik vind het een beetje naar om nu aan die kraag te gaan zitten sjorren terwijl hij nog hartstikke muf is.
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:18 schreef Strega het volgende:
Misschien goed om te lezen voor de baasjes van bejaarde honden?
http://dieren.todio.nl/honden/mijn-hond-is-dement-2035.html
Ik herkende sommige dingen echt van onze 17jarige Othello.
Ja, vooral dat kijken en staan. En dan even niet meer weten waar heen te gaan of te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.![]()
http://www.dierenkliniekw(...)senior/dementie.html
Ja, dit is (helaas) zo herkenbaar.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.![]()
http://www.dierenkliniekw(...)senior/dementie.html
Hier zitten er een paar die heel af en toe geen idee hebben dat ze nog niet zo ver hebben gelopen dat ze op de kattenbak zitten te poepenquote:Op zondag 19 juni 2011 18:30 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, dit is (helaas) zo herkenbaar.
Duidelijk bij onze Abbessijn Derwish, de laatste maanden van zijn leven.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef Lord Katundro het volgende:
Mijn twee ouwe beestjes:
[ afbeelding ]
Links Scully, rechts Jabba.
Zusje en broertje, geboren in mei 2000.
Het is inmiddels al opgelost met een Medical Pet Shirt, kijk de arme stakker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:29 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vaak kun hij wel voldoende bij het water als je zijn bakje op een verhoging zet.
Mooi stel!quote:Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef Lord Katundro het volgende:
Mijn twee ouwe beestjes:
[ afbeelding ]
Links Scully, rechts Jabba.
Zusje en broertje, geboren in mei 2000.
Vocht in het pootje kan zeker na de operatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:11 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Het is inmiddels al opgelost met een Medical Pet Shirt, kijk de arme stakker.
[ afbeelding ]
Vanmiddag viel me ineens op dat het linkerpootje bij de enkel dikker was dan het rechterpootje. Kan het zijn dat hij door de operatie vocht vasthoud o.i.d?
Nee het is bij de achterpoot, ik moet dinsdag toch weer terug naar de dierenarts voor controle dus dan zal ik het eens vragen. Ik vind het pakje ook en groot succes, het is net zo'n ouderwets rompertje met drukknoopje bij zijn kont.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Die pet suits zijn veel fijner dan die lompe kappen, ik heb zelf zo een ding gemaakt esinclusief kol en lange mouwen. Kan het pootje de plek zijn waar ie geprikt is mss?
Nee dusquote:
quote:
Maar bij FIP hebben ze juist meestal een opgeblazen buik toch? Ik heb de laatste tijd veel gelezen over foute FIP diagnoses dus ik hoop dat ze hem nog even goed nakijken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:39 schreef trovey het volgende:
Weer bericht gehad over een onderzoek (onderzocht in Utrecht)...het is helemaal fout...FIP en wel bijna zekerMorgen naar de dierenarts toe die hem toch nog wil onderzoeken en als het dan wel duidelijk is is het einde daar voor Bearke. Teveel ervaring gehad met deze ziekte om hem verder te laten leven, hij is nu nog vrolijk en eet nog goed ondanks zijn slechte lichamelijke situatie.....bij wachten op het onvermijdelijke gaat hij alleen nog maar verder achteruit en gaat het oneerlijk worden voor hem en voor ons want er is geen weg terug.
De bloedsuikergehaltes en zijn slechte gebit zijn blijkbaar een uiting van de FIP. Ik vond al dat hij van het ene moment op het andere broodmager was...ongewoon snel mager.
Bedankt Senestaquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar bij FIP hebben ze juist meestal een opgeblazen buik toch? Ik heb de laatste tijd veel gelezen over foute FIP diagnoses dus ik hoop dat ze hem nog even goed nakijken.
Sterkte trovey
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
Bearke is vorige week donderdag, nadat de dierenarts er 100% van overtuigd was dat het FIP was (door het vocht in de buik wat stroperig was in samenhang met alle gevonden bloedwaarden), meteen ingeslapen. Hij lag rustig in zijn meegebrachte slaapmandje te spinnen toen de dierenarts achter hem staande de dodelijke injectie gaf en is, terwijl ik hem aaide en hij me aankeek, weggezakt tot hij nooit meer wakker zou worden. De volgende morgen hebben we hem naar het dierencrematorium gebracht waar we hem aan het einde van de week weer gaan ophalen. Hij is 12 jaar en iets meer dan 3 maanden oud geworden.![]()
Lijkt me een boefje.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:24 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bellefleur, wordt over een paar weken 18
Veel sterkte trovey.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
Bearke is vorige week donderdag ingeslapen. Hij is 12 jaar en iets meer dan 3 maanden oud geworden.![]()
Hugsquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
Bearke is vorige week donderdag, nadat de dierenarts er 100% van overtuigd was dat het FIP was (door het vocht in de buik wat stroperig was in samenhang met alle gevonden bloedwaarden), meteen ingeslapen. Hij lag rustig in zijn meegebrachte slaapmandje te spinnen toen de dierenarts achter hem staande de dodelijke injectie gaf en is, terwijl ik hem aaide en hij me aankeek, weggezakt tot hij nooit meer wakker zou worden. De volgende morgen hebben we hem naar het dierencrematorium gebracht waar we hem aan het einde van de week weer gaan ophalen. Hij is 12 jaar en iets meer dan 3 maanden oud geworden.![]()
Sterkte trovey.....quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
Nog veel sterkte Trovey,quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:29 schreef trovey het volgende:
Bedanktquote:
Bedanktquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:48 schreef ausweiss het volgende:
[..]
Nog veel sterkte Trovey,
Had denk over je bericht heen gelezen.
Bedankt voor je tips op mijn bericht.
Typisch een ""oude katten" koppie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 03:43 schreef Ole het volgende:
Hier zie je ook dat ie echt grooooot is
[ afbeelding ]
Wat leuk dat ie er nog is!, en hoe!.... Greys x!quote:Op zondag 31 juli 2011 01:16 schreef Greys het volgende:
15
En het was een slakkentempo-'sprintje', maar de oren wapperden
Foto gemaakt door user Multiply.
[ afbeelding ]
Boh! Buzzzzzerd! Long time!quote:Op zondag 31 juli 2011 01:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Wat leuk dat ie er nog is!, en hoe!.... Greys x!
Op naar de 19quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:24 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bellefleur, wordt over een paar weken 18
Japie van bijna 18 eet zijn buikje weer rond sinds de kleintjes er zijnquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:07 schreef borisz het volgende:
[..]
Op naar de 19. Ze is wel langzaam aan het afvallen, maar verder werkt alles nog en eet en drinkt ze normaal. Ik denk wel dat de kans klein is dat ze 2013 haalt.
Wat een leukerdquote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Onze oude dame wordt dit jaar 13.
Ze slaapt vooral veel en lijkt soms een beetje stijf als ze lang heeft gelegen. Maar verder lijkt ze nog prima in orde
[ afbeelding ]
Aaaaah wat een leukerd!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Onze oude dame wordt dit jaar 13.
Ze slaapt vooral veel en lijkt soms een beetje stijf als ze lang heeft gelegen. Maar verder lijkt ze nog prima in orde
[ afbeelding ]
Hebben jullie hem ook al bijna 18 jaar dus? Lijkt me zo bijzonder.. om zo'n groot deel van je eigen leven mee te maken met een huisdier.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Japie van bijna 18 eet zijn buikje weer rond sinds de kleintjes er zijnen hij is er veel actiever door geworden. We gaan hier nog steeds voor de 20+ hoor!
quote:Op maandag 23 juli 2012 19:39 schreef Garbageman het volgende:
Mijn vriendin heeft van dit 10 jaar oude één oogige monster gisteren een muisje gekregen
[ afbeelding ]
Die hondenshow...was dat toevallig de Catherinedag?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Naar is dat he![]()
Chico gaat juist weer goed, het goede weer doet wonderen.
Hij huppelt en speelt en eet goed en slaapt lekker en is ook niet meer stram.
Wel heel mager, maar hij eet echt prima, en poept en plast ook goed ( en nog steeds zindelijk ook).
We waren gisteren op een soort van hondenshow, en de jongste aanwezige hond was een nakomeling van Chico![]()
Chico is de vader van Jacky, die weer de moeder is van Gizmo, die de moeder is van Sheila, die weer de moeder is van de pup.
Dat is toch best bijzonder he![]()
Kijk ze samen:
[ afbeelding ]
Morgen is Chico alweer 14.5![]()
![]()
Yups!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:55 schreef Patapon het volgende:
[..]
Die hondenshow...was dat toevallig de Catherinedag?
Sweet!quote:Op maandag 23 juli 2012 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Naar is dat he![]()
Chico gaat juist weer goed, het goede weer doet wonderen.
Hij huppelt en speelt en eet goed en slaapt lekker en is ook niet meer stram.
Wel heel mager, maar hij eet echt prima, en poept en plast ook goed ( en nog steeds zindelijk ook).
We waren gisteren op een soort van hondenshow, en de jongste aanwezige hond was een nakomeling van Chico![]()
Chico is de vader van Jacky, die weer de moeder is van Gizmo, die de moeder is van Sheila, die weer de moeder is van de pup.
Dat is toch best bijzonder he![]()
Kijk ze samen:
[ afbeelding ]
Morgen is Chico alweer 14.5![]()
![]()
Ik ken het nieuwe vrouwtje van Magick, en die lijkt een beetje op Chico vandaar dat ik dat dacht.quote:
Oh wat leuk, ik ken Catherine al heel lang, Magick dr papa Storm ken ik ook goed en Magick heb ik altijd een bijzondere hond gevonden. Ik heb nog overwogen haar te adopteren, maar mijn roedel was niet de juiste plek voor haar. Ik ben heel blij dat ze een goed huis gevonden heeft nu.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:25 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik ken het nieuwe vrouwtje van Magick, en die lijkt een beetje op Chico vandaar dat ik dat dacht.
Erg slecht....slaapt heel veel, kan niet meer zo goed lopen en heeft hulp nodig bij het opstaan. Dinsdag moeten de Coons voor hun APK en dan gaan we met de DA overleggen om hem in te laten slapen.....quote:
Leuk is dat om te zien hè?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Hier is de ouwe bok ook nog steeds dik de baas over de drie jonkies
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:56 schreef Patapon het volgende:
Mijn dochter wil er erg graag bij zijn en die kan niet eerder.
Tis haar broer, toen ze 7 was wilde ze een broertje. Ik was toen alleenstaande moeder en heb me eruit weten te bluffen door te zeggen een hondje of een broertje. Gelukkig koos ze een hondje die ze vanaf toen broer heeft genoemd.
Nu hebben nog een week om hem te knuffelen en te verwennen....(god wat moeilijk, daar komen de tranen weer...)
kat van 18,5quote:Op maandag 17 december 2012 19:05 schreef Panthera1984 het volgende:
Veel drinken, slechte vacht en veel spugen kunnen symptomen zijn van slecht functionerende nieren. Kan met urine getest worden geloof ik. Als je even belt hoef je misschien niet met 'oude heer' (kat of hond?) naar de dierenarts maar kan een bekertje urine misschien al aangeven of dat het is.
Als het nierfalen is dan gewoon aan het nierdieet en de fortekor/benakor. Krijgt hier mijn oudste poes Emily ook (ruim, 17,5) en daar doet ze het fantastisch op. Andere katten met nierfalen die ik gehad heb knapten ook helemaal er van op, niet meer misselijk en de eetlust komt weer terug, echt een aanrader om ze het leven aangenamer te maken. Tickel van ruim 14 eet ook gewoon mee van het nierdietvoer, is prima als ze wat ouder worden en Conchita de chihuahua van ruim 12,5 zit er al jaren aan(dieet en fortekor/benacor) omdat haar nierwaarden iets te hoog waren, nu heeft ze een hartruisje en het werkt ook meteen om haar hart te ontzien. Gewoon grootverpakking hier, even wat duurder maar per tablet een stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:56 schreef Ole het volgende:
Donderdag naar de dierenarts. Even laten checken. En misschien kan hij/zij hem wel een vitaminepreparaat geven of zo
ook hier, Sonic de kat van 18 is onze pup Cooper (een Samoyed van 6 manden) aan alle kanten de baas en loopt langs Cooper met een houding van "wat moet je nu blaag, ik heb in mijn 18 jaar met wilde katten, opossums en haviken gevochten dus kom maar op....)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Hier is de ouwe bok ook nog steeds dik de baas over de drie jonkies
Mijn moeder had ooit een hond die nogal vaak ziek was. Maar elke keer als we bij de dierenarts waren geweest leefde ze weer een tijdje helemaal op! Dan had hij haar weer één of andere injectie gegeven met een pepmiddel of zoquote:
Ohhhhhquote:Op donderdag 20 december 2012 09:32 schreef Limi het volgende:
Oh-oh attendeerde me op dit topic, bij deze meld ik me met mijn oude dame aan![]()
Wat een lieve foto's komen hier voorbij!
Dice is een duitse doggendame die in februari 10 jaar wordt. Ze krijgt inmiddels wat moeite met opstaan en haar achterhand begint wat te zwalken, m.n. als ze te snel wil kan dat niet meer. Ze wordt inmiddels behoorlijk star in haar denkpatroon. Een rondje de andere kant op wandelen bijvoorbeeld, wil ze niet meer. Houdt vast aan haar structuur en ritme en heeft er veel moeite mee als daar van afgeweken wordt.
Even gek doen en speeltjes verzameld op haar dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thx, tis ook zo'n lieverdquote:Op donderdag 20 december 2012 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
OhhhhhWat is Dice tof en mooi.
Om van te smeltenquote:Op woensdag 19 december 2012 01:34 schreef oh-oh het volgende:
Bestaat dat?
Als hij de stress van de da niet erg vindt kan een check-up natuurlijk nooit kwaad.
Mijn gouwe ouwe, Chico, is volgende week alweer 14 jaar en 11 maanden oud![]()
Vorige winter ging het echt heel slecht met hem, ik had niet durven dromen dat we nog zo een fijn jaar samen zouden hebben![]()
Ik draag hem wat sneller, en ik kleed hem wat dikker aan, maar dat is allemaal geen enkel probleem.
[ afbeelding ]
Hij vindt het heerlijk in de draagtas
Liefff!quote:Op woensdag 19 december 2012 16:37 schreef Eisoep het volgende:
Mijn lieve flatcoated retriever kruising Thera van 11,5 jaar alweer.
Wat een grijze snoet heeft ze hea![]()
!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was wel een hele toer hoorquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:56 schreef Ole het volgende:
Donderdag naar de dierenarts. Even laten checken. En misschien kan hij/zij hem wel een vitaminepreparaat geven of zo
Dus relatief goed nieuws... Nooit leuk als er wat is met die oudjesquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Het was wel een hele toer hoorHelemaal nagekeken. Eerste bloeduitslagen zijn binnen, en alles wijst op schildklierprobleem. Uitslag daarvan moet nog binnenkomen.
Gelukkig geen suiker of nierfalen. Schildklier is goed te behande;en.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik hoop dat je jouw poesje nog een jaartje of wat bij je kan houden...
voor als je niet terugleest, mijn poes van 18,5 is 3 december net ingeslapen...![]()
Sweet! 10 jaar is toch ontzettend oud voor een Duitse Dog?quote:Op donderdag 20 december 2012 09:32 schreef Limi het volgende:
Oh-oh attendeerde me op dit topic, bij deze meld ik me met mijn oude dame aan![]()
Wat een lieve foto's komen hier voorbij!
Dice is een duitse doggendame die in februari 10 jaar wordt. Ze krijgt inmiddels wat moeite met opstaan en haar achterhand begint wat te zwalken, m.n. als ze te snel wil kan dat niet meer. Ze wordt inmiddels behoorlijk star in haar denkpatroon. Een rondje de andere kant op wandelen bijvoorbeeld, wil ze niet meer. Houdt vast aan haar structuur en ritme en heeft er veel moeite mee als daar van afgeweken wordt.
Even gek doen en speeltjes verzameld op haar dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hequote:Op vrijdag 21 december 2012 15:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik hoop dat je jouw poesje nog een jaartje of wat bij je kan houden...
voor als je niet terugleest, mijn poes van 18,5 is 3 december net ingeslapen...![]()
Lekker ding, kijkt nog wel ondeugend uit zijn oogjesquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
lurk af en toe mee dus hier dan ook maar even een foto van Sonic.
nog 3 weken en dan mag hij stemmen!!
[ afbeelding ]
Ohw een rottie toch? wat glimt ze nog mooi! Super! Het dametje/heertje recht ziet er wel super vertederend uit, wat een mooie tekening!quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:55 schreef Berkery het volgende:
[..]
Sweet! 10 jaar is toch ontzettend oud voor een Duitse Dog?
De dame links is maar twee maanden jonger maar begint al te wennen aan die kleine etterbak rechts.
[ afbeelding ]
Zo voorstelbaar he.Als ik al kom bij het dierenasiel, of zie advertenties, heb ik meer moeite met de oudjes als de puppies en kittens; die vinden vaak wel een plekje. De oudjes niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:36 schreef senesta het volgende:
Ik vind al die ouwtjes geweldig, ik ben zo blij dat het topic weer lekker loopt want de bekkies hier raken me vaak nog meer dan kittens en puppies. Koesteren moeten we ze, de oude mannen en vrouwtjes. Ik mis mijn oude kerel echt nog zo vaak
Yep, voor haar 9.5 jaar ziet ze er nog goed uit en ze heeft nog een goede conditie.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:33 schreef Limi het volgende:
Ohw een rottie toch? wat glimt ze nog mooi! Super! Het dametje/heertje recht ziet er wel super vertederend uit, wat een mooie tekening!
Tickel's tand is eruitgerot aan de puntquote:Op woensdag 26 december 2012 01:24 schreef oh-oh het volgende:
Kun je niet preventief een kuurtje ab halen?
Bij Chico had ik laatst hetzelfde, die was met wild spelen uit bed gepleurd en had een hoektand helemaal los hangen, ik durfde hem er niet zelf uit te tikken omdat ik bang was dat zijn halve kaak mee zou komen. Kuurtje stomorgyl gegeven, en geloof het of niet, die tand staat weer vast inmiddels
We duimen hier mee.quote:Op woensdag 26 december 2012 01:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Tickel's tand is eruitgerot aan de punt, dezelfde kwaal die toen zijn hele gebit verwoestte en hem een operatie opleverde bij de specialist om de fistel in de bovenkaak te sluiten en daarna 9 maanden kuren met een driedubbele dosis AB. Ik heb net gekeken hoe het eruitziet (met een lampje) en neus lijkt nu schoon te zijn (hele oplichting omdat het toen zowel uit zijn oog en neus bulderde alsof hij niesziekte had), daarna even met een stuk keukenpapier langs zijn lip geweest en een poging gedaan om dat ook over de plek te halen waar het gat zit. Ik zie gelukkig geen echte dikke viezigheid als toen dus wie weet gaat het nu goed. Vanmiddag weer even goed bekijken bij daglicht en wie weet kan ik dan echt in zijn bekkie kijken, het is nu blijkbaar nog erg gevoelig, vanmiddag was de tand er pas definitief uit. Vertrouw ik het niet dan ben ik donderdagmorgen de eerste aan de lijn bij de dierenarts
, zal het wel weer loos alarm zijn volgende de dierenarts maar beter te vroeg dan te laat in deze, zeker gezien zijn voorgeschiedenis in deze. Volgens mij heeft hij nog 1 kies ergens zitten maar kan ook zijn dat dit de laatste was....zie de gevolgen net al, zijn tong hing naar buiten toe toen hij lekker te slapen lag op de vensterband(verwarming eronder) maar daar hadden ze me voor gewaarschuwd dat die niet meer binnen blijft bij het ontbreken van hoektanden.
![]()
Duimen dat het deze keer met hooguit een 10-daagskuurtje AB gaat aflopen, hij heeft al genoeg geleden onder dat gebit van hem.![]()
quote:Op woensdag 26 december 2012 03:07 schreef Strega het volgende:
[..]
We duimen hier mee.![]()
Onze tienjarige Jamie heeft ook een probleem gebit. Na algehele renovatie, veel trekken en schoonmaken gaat het nu al drie jaar goed. Z'n moeder had ook zo'n rot gebit.
Blijkbaar welquote:Op woensdag 26 december 2012 14:07 schreef Ole het volgende:
Tjeemig Trovey blijf je bezig?. Morgen hopelijk de uitslag van bloedonderzoek van Japie. Goede hoop dat het ' alleen' schildklier is, kan hij meteen aan de medicijnen en wat aankomen!
Bedankt, ik hoop ook dat het zoiets simpels is als weer dat gebit, desnoods ga ik wel weer naar de specialist toe als er weer iets uitgebreiders moet plaatsvinden, niet leuk maar alles is beter dan wat er nu door mijn hoofd spookt.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:10 schreef Bengeltje het volgende:
Sterkte Trovey, het klinkt inderdaad minder positief als een beestje afvalt.![]()
Hopelijk valt het mee en kunnen ze snel iets voor Tickel.
Bedankt. Inderdaad zo snel mogelijk beginnen, gaat hij zich vast veel beter voelen. Tickel heeft net weer kaaskussentjes op, hij heeft wat in te halen met zijn lievelingssnoepjes.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:33 schreef Ole het volgende:
Ik duim voor je!
Morgen maar even bellen voor de uitslag van Japie. Kan hij meteen beginnen met de medicijnen.
quote:Op woensdag 26 december 2012 01:25 schreef highender het volgende:
Deze is inmiddels ook > 8 jaar, pas een gezwel laten weghalen en al flink wat grijze haren op zijn snuit.
[ afbeelding ]
Wow! Wij hadden thuis een Duitse Staander die 14 is geworden. Dat is voor deze honden echt een topleeftijd!quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:43 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Ik sprak onlangs iemand die een Rottweiler had die 14 jaar was geworden. Ik teken er voor
Succes, hopelijk is het de oplossing.quote:Op maandag 31 december 2012 13:06 schreef Ole het volgende:
Uitslag van Japie is binnen: Het is geen schildklierprobleem. Wel beetje afwijking galwaarde. Nu krijgt hij antibioticakuurtje
Fijn zo!quote:Op maandag 31 december 2012 13:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Succes, hopelijk is het de oplossing.Hier is in ieder geval de ontsteking niet erger geworden. Meneertje eet weer goed. Geef hem nog wel een pijnstiller want ik merk wel dat dat beter werkt momenteel. Woensdag weer even dierenarts bellen om progressie door te geven.
Klinkt ook beter, hier net nieuwe pil(pijnstiller) erin en in tegenstelling tot gisteren zie ik niet meteen pusdraden als ik zijn bekkie opentrek dus we blijven duimen dat de ontsteking nu aangepakt gaat worden, zou perfect kloppen met het intreden van de verbeteringen (na een dag of 3-4) na het toedienen van ab.quote:Op maandag 31 december 2012 13:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Fijn zo!
Japie heeft ook minder gespuugd afgelopen dagen. Zo even kuurtje halen en dan knapt hij hopelijk nog meer op.
Ik was dan ook heel blij toen ik zag dat het 3,2 kilo was i.p.v. 3,1 al had ik al wel het idee dat hij was aangekomen doordat zijn rug steviger aanvoeld. Nu er voor zorgen dat hij nog een paar ons gaat aankomen. Goed op gewicht zijn is altijd beter als ze onder narcose moeten. Hij mag dit jaar dan 15 worden maar buiten dat bekprobleem doet hij het verder uitstekend dus we gaan er gewoon weer voor.quote:
Klinkt goedquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Chico is uit zichzelf sinds een week of 3 denk ik een maaltijd extra gaan eten!
Hij wil nu voor we gaan slapen ook nog een bakkie, en hij vreet dan makkelijk 100 gram duck weg.
Hij kan het makkelijk hebben, hij mag ook wel veeeeeel aankomen, dus daar ben ik ook echt blij mee.
Hij eet nu 's morgens 75 gram natvoer, tussen de middag een hand brokken en om 18.00 en om een uur of 24.00 100 gram kvv
Conchita doet ook nog gewoon meequote:Op woensdag 9 januari 2013 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Chico loopt natuurlijk ook nog meer dan gemiddeld voor een oude hond, hij gaat altijd mee, en ik draag hem alleen in de winter wel es stukjes, hij moet ff op gang komen maar als ie eenmaal lekker loopt dan loopt ie ook gewoon uren mee, geen probleem
Met slecht weer wandelen...Conchitaquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:38 schreef oh-oh het volgende:
Wij lopen op dagen met slecht weer minstens 2 uur per dag en bij mooi weer makkelijk het dubbele op werkdagen en op vrije dagen nog meer.
Ja maar ik zit op mijn werk, en op één of andere manier kan ik daar niet editten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:31 schreef oh-oh het volgende:
Of je gebruikt je edit knop joh
![]()
Chico vandaag, blij dat ie weer binnen was na een uur door de regen wandelen![]()
Conchita compenseert het niet lopen door het niet aannemen van hapjes.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Kansloos hoor, bij mij moeten ze allemaal door de regen, geen gezeur, vandaag gewoon een uur tussen de middag, die jonkies zijn allemaal te dik, bewegen zullen ze
![]()
Eerlijk is eerlijk, ik vind chihuahua's honden, geen katten, en honden doen het bij mij gewoon buiten.
Conchita staat gewoonquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:36 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij krijgen allemaal overal van iedereen de hele dag door vreten.
Maar sowieso vind ik beweging heel belangrijk hoor.
Gewoon doorgaan maar. Heeft hij vandaag het binnengehouden?quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Ole het volgende:
Zo, AB kuur zit erin. Door smeerkaas heen gemengd.
Mijnheer heeft niet meer gespuugtLijkt zich ook wel iets beter te voelen. Kijkt af en toe wel met een blik naar de jonkies zo van
wat een druktemakers.
Hij is vast vergeten dat hij zelf nog veel erger was
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef Ole het volgende:
sinds begin van de kuur alles binnengehouden![]()
mijn lieve stoere man
Klinkt inderdaad of het niet niet zo lang zal duren maar hij heeft een mooie leeftijd weten te behalen, moeten de mijne nog maar doen. Sterkte, hopelijk mag hij nog even van het leven genieten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:37 schreef mvdejong het volgende:
Nou, zojuist voor de derde dag met Julius naar de DA geweest om 250 cc onderhuids vocht te laten inbrengen (ze wilden het hem niet aandoen om hem 3 dagen daar te houden om het met een infuus te doen.
Julius, mijn Burmese kater, is nu 20,5 jaar, en staat al meer dan 5 jaar op nierdieet, maar zijn ureum- en creatinine-waarden waren deze week 3x de toch al niet geweldige waarden van eerder. Hij krijg nu die spoeling om te kijken hoe goed dat werkt, maar het is duidelijk dat zijn nieren het nu aan het begeven zijn. 'k Was al positief verrast dat hij 2013 heeft gehaald (dat had ik halverwege 2012 niet verwacht), maar de eindstreep komt nu toch wel erg duidelijk in zicht.
Ach ja, hij heeft een lang en verwend leven gehad, dus ik heb er vrede mee.
Zou ik inderdaad even doen, kan een veltbult zijn maar als het wat anders is kun je er beter op tijd bij zijn, Succes.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Rick_Castle het volgende:
Mijn labrador van 11 heeft sinds een paar dagen een bult onder bij haar buik. Tenminste, weet er pas een paar dagen vanaf. Hij is wel te bewegen en ook niet helemaal hard maar ben er toch niet gerust op. De plek, net onder haar ribben vind ik niet erg fijn. Morgen toch maar even naar de da voor de zekerheid.
Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:37 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Klinkt inderdaad of het niet niet zo lang zal duren maar hij heeft een mooie leeftijd weten te behalen, moeten de mijne nog maar doen. Sterkte, hopelijk mag hij nog even van het leven genieten.
Sterkte, hopelijk vindt je snel een leuke haarbal om te vertroetelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.
Hij moest weer dringend onderhuids vocht krijgen, dus vanaf maandag weer 3 keer bij de DA langs, en had juist deze week geleerd om zelf onderhuids toe te dienen, om een paar keer per week lekker thuis te kunnen spoelen, maar hij werd ook deze week weer extra beroerd (een Burmees die zachtjes of geluidloos mauwt is er niet best aan toe).
Gisteren naar de DA geweest voor een compleet bloedonderzoek, maar niets afwijkends gevonden (naast de hoge nierwaarden, maar die waren door het spoelen lager dan eerder deze week). Vannacht op de bank in de huiskamer geslapen, met hem de hele tijd tegen me aan, en daardoor kunnen constateren dat hij wel elke paar uur iets ging drinken, maar niets meer at, zelfs niet de gekookte vis die hij had gekregen.
Dus vandaag weer naar de DA (5e opeenvolgende dag), maar we konden niets meer bedenken waarmee we hem weer wat beter zouden kunnen maken, en ik wilde zeker niet het weekeinde ingaan met zo'n hoopje ellende, dus zijn tijd was duidelijk ten einde.
Toch niet slecht, 2 Burmezen met stamboom, de ene broer de 17,5 gepasseerd, de andere de 20,5. Dat halen de huidige Burmezen (en andere raskatten) niet snel, ernstige nier-problemen met 6 jaar zijn niet meer bijzonder.
Nu even wat verf-klussen binnenshuis doen die ik vanwege hem al maanden aan het uitstellen ben, en dan naar het asiel om een nieuwe voorraad haarballen in te slaan.
Bedankt.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Sterkte, hopelijk vindt je snel een leuke haarbal om te vertroetelen.
Ja, ze hebben hun best gedaan en inderdaad komt op een gegeven moment het punt dat het einde daar is wat je ook doet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.
Hij moest weer dringend onderhuids vocht krijgen, dus vanaf maandag weer 3 keer bij de DA langs, en had juist deze week geleerd om zelf onderhuids toe te dienen, om een paar keer per week lekker thuis te kunnen spoelen, maar hij werd ook deze week weer extra beroerd (een Burmees die zachtjes of geluidloos mauwt is er niet best aan toe).
Gisteren naar de DA geweest voor een compleet bloedonderzoek, maar niets afwijkends gevonden (naast de hoge nierwaarden, maar die waren door het spoelen lager dan eerder deze week). Vannacht op de bank in de huiskamer geslapen, met hem de hele tijd tegen me aan, en daardoor kunnen constateren dat hij wel elke paar uur iets ging drinken, maar niets meer at, zelfs niet de gekookte vis die hij had gekregen.
Dus vandaag weer naar de DA (5e opeenvolgende dag), maar we konden niets meer bedenken waarmee we hem weer wat beter zouden kunnen maken, en ik wilde zeker niet het weekeinde ingaan met zo'n hoopje ellende, dus zijn tijd was duidelijk ten einde.
Toch niet slecht, 2 Burmezen met stamboom, de ene broer de 17,5 gepasseerd, de andere de 20,5. Dat halen de huidige Burmezen (en andere raskatten) niet snel, ernstige nier-problemen met 6 jaar zijn niet meer bijzonder.
Nu even wat verf-klussen binnenshuis doen die ik vanwege hem al maanden aan het uitstellen ben, en dan naar het asiel om een nieuwe voorraad haarballen in te slaan.
Zie je wel vaker bij oude knarren. Ms wordt ze beetje dement.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:49 schreef MaJo het volgende:
Sterkte mvdejongaltijd lastig om afscheid te moeten nemen van een beestje
Kitty wordt over 3 maanden 21 en doet het voor haar leeftijd nog goedAlleen mauwt ze de laatste tijd wat meer, echt zo'n klagelijke mauw die door merg en been gaat
ze lijkt alleen nergens last van te hebben
Ze kan dement worden, maar er kan natuurlijk altijd wat mis zijn op deze leeftijd.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:49 schreef MaJo het volgende:
Sterkte mvdejongaltijd lastig om afscheid te moeten nemen van een beestje
Kitty wordt over 3 maanden 21 en doet het voor haar leeftijd nog goedAlleen mauwt ze de laatste tijd wat meer, echt zo'n klagelijke mauw die door merg en been gaat
ze lijkt alleen nergens last van te hebben
Caesar had daar geen last van, maar Julius was op het einde inderdaad stokdoof. Maar ja, aangezien hij dan de terugkoppeling van zijn eigen gemauw miste, probeerde hij dat te compenseren. En Burmezen zijn al niet bepaald geluidloos ...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:59 schreef trovey het volgende:
Inderdaad gewoon een beetje dement en waarschijnlijk ook doof, dan willen ze het volume ook nog wel eens een tandje hoger zetten onder de noemer....ik doof iedereen doof dus opschroeven dat volume.
Noren en Javanezen kunnen er ook wat van als ze menen dat het vrouwtje doof aan het worden is en zij niet.....even een concert....zomaar omdat het kan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:01 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Caesar had daar geen last van, maar Julius was op het einde inderdaad stokdoof. Maar ja, aangezien hij dan de terugkoppeling van zijn eigen gemauw miste, probeerde hij dat te compenseren. En Burmezen zijn al niet bepaald geluidloos ...
Emily gaat 12 april 18 jaar worden, maken we een feestjequote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:01 schreef Ole het volgende:
Nog een maandje en dan is Japie 19. Het gaat heel goed. Hij eet goed, spuugt nauwelijks en doet alles netjes op de bak. Ook zijn klitten heb ik er met veel geduld uit kunnen kammen en knippen. We gaan ervoor!
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Emily gaat 12 april 18 jaar worden, maken we een feestjevan want altijd maar de vraag of het de laatste is op deze leeftijd, heeft wat nierfalen door haar leeftijd en dat kan nog twee jaar goed gaan maar ook volgende week ineens verergeren, gewoon afwachten maar.
Ik zie het meer als een teken van liefde (tja, ik heb het al veel vaker meegemaaktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:11 schreef Ole het volgende:
Tja, dat is minder. Heb ooit een stokoude poes gehad (waarschijnlijk ook 18-19, weet ik niet precies) en op een gegeven moment was het duidelijk dat ze nierproblemen had.
Zolang ze nog goed at en lekker bij me kwam liggen heb ik het laten gaan. Toen het tijd was voelde ik het gewoon. Ze had pijn, hield niets meer binnen.
Maar het blijft moeilijk, voelde me toch een beul
Mevrouw ligt wel 22 van de 24 uur te slapen.quote:
Altijd fijn om te horen dat alles goed gaat, tja kan zo eens gebeuren dat hij een keer gaat slapen en gewoon niet meer wakker gaat worden (net als bij mensen) maar daar hou je op zo'n leeftijd toch rekening mee, het gaat gewoon een keer ophouden maar tot die tijd genieten we gewoon van hun aanwezigheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:19 schreef Ole het volgende:
Helemaal waar hoor! Maar ik hoop nog even te mogen wachten met mijn oude knar. Half jaartje geleden nog bloed laten testen en wonder boven wonder was dat nog helemaal goed!
Zijn dag bestaat nu vooral uit eten en slapen![]()
quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:23 schreef Berkery het volgende:
Er is er een jarig hoera, hoera![]()
[ afbeelding ]
Bowie, vandaag 10 geworden
Wat lief!! Jij ook trouwens. Maar dat snuitje. Doddig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:11 schreef oh-oh het volgende:
Doe ik!
Iedereen die hem kent noemt dat Chico-ogen![]()
We waren gisteren en vandaag op pad, met de trein, van Maastricht naar den Haag, naar Wassenaar naar Delft uit gelogeerd, heeeeeeeeel veel gewandeld en zo.
Zo lag ie te slapen in de trein toen we thuis kwamen bij me:
[ afbeelding ]
Het is zo lief.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:14 schreef oh-oh het volgende:
Chico kan ik in een draagdoek knopen, in een tas douwen, hij rijdt zijn buggy als een boss, en hij is onwijs blij met nieuwe kleren, de keizer![]()
Maar hij is dan ook wel helemaal naakt he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Hahahaha gekkie!
Chico slaapt sinds ik hem heb elke nacht in mijn armen in bed hoor.
Al 11 jaar en 2 maanden en 21 dagen, we zijn maar 1 nacht niet samen geweest in al die jaren.
voor jou!
Te lief. Hij weet het. Lol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onwijs tof. En... herkenbaar.
Ik ga mijn plek even opeisen boven. Misschien kan ik er nog bij.
Het is best wel raar namelijk. De kleinste hondjes lijken dan ineens dinosauriers.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:24 schreef Ole het volgende:
19 jaar vandaag![]()
Hij heeft een relatie met de radiator![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:24 schreef Ole het volgende:
19 jaar vandaag![]()
Hij heeft een relatie met de radiator![]()
[ afbeelding ]
Die Oranjehalsband met de driekleur doet het voor mij.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:21 schreef oh-oh het volgende:
Aaaaaaah wat een moppies alletwee![]()
Gefeliciteerd jullie beiden!
En Ing, jij een hondenmens? Ik vind jou kattenvrouwtje pur sang nu![]()
Nu ik er toch ben show ik ook nog maar even mijn keizertje gisteren, hij wenst de koning veel succes, keizer ben je voor het leven![]()
Zo zie je maar weer. Maar je kent toch die gedachte:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:01 schreef oh-oh het volgende:
Ah gos, we dachten dat ie nooooooooooit dood zou gaan, maar de mops van mijn ouders krijgt morgen een spuitje...
Bijna 13.5 is hij dan, en hij heeft die twee chihuahua's van mij toch maar mooi overleefd die ouwe knorbeer.
Al die tijd heb ik een hekel aan het mormel gehad maar ik vind het toch wel sneu natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |