Yups!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:02 schreef _Multiply86_ het volgende:
Kim heeft dat gedaan toch? Als ik daar weer heenga, mag ze dat ook wel bij Nacho doen. Bij de 3 tanden die hij nog heeft
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:11 schreef _Multiply86_ het volgende:
Het is niet in Eindhoven hoor, ze gaat naar de pinkstershow in Arnhem!![]()
Maar er doen maar een paar Peruaantjes mee, volgens mij bijna allemaal van Kim
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:20 schreef _Multiply86_ het volgende:
Uhu ik begin ze steeds leuker te vinden, misschien wil ik er ook wel eentje in de toekomst.![]()
We gaan alleen wel erg offtopic hier, verder gaan in het andere topic?
Joh we zijn al lang wegquote:
Baloe moest toen onder narcose voor zijn castratie met zijn prostaat problemen... heb gelijk zijn tanden ook laten doen. Achteraf gezien was het een kut DA want dat had helemaal niet in 1x gemogenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vorig jaar dikke mazzel, ik wil Chico sowieso niet meer onder narcose hebben eigenlijk, maar een vriendin van me wilde wel ff kijken of ze zijn tanden zo kon saneren.
Beetje plaatselijke verdoving er op gesprayed, met zn tweeën Chico vastgehouden en hoppa, ging als een tiet![]()
AB prikje dr in nadien, omdat er wel wat tandjes uitgekomen waren, en 10 minuten later stond ie daar alweer de baas te spelen en kipkarkassen weg te kauwen
Een soort plaatselijke verdoving dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vorig jaar dikke mazzel, ik wil Chico sowieso niet meer onder narcose hebben eigenlijk, maar een vriendin van me wilde wel ff kijken of ze zijn tanden zo kon saneren.
Beetje plaatselijke verdoving er op gesprayed, met zn tweeën Chico vastgehouden en hoppa, ging als een tiet![]()
AB prikje dr in nadien, omdat er wel wat tandjes uitgekomen waren, en 10 minuten later stond ie daar alweer de baas te spelen en kipkarkassen weg te kauwen
Echt zo'n oud kattenkoppiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Ik begin ondertussen meer kriebels te krijgen.. nog 7 weekjes en 1 dag.
Dan is ze 20. Ze komt steeds vaker op schoot liggen en dichtbij liggen. Ze is een instabiel poppetje.
Maar verder gezond, alle tandjes nog (behalve een hoektandje). Wel wat slechter zicht en gehoor.
En ik hou haar in de gaten als ze te hoog gaat, zou niet willen dat ze ergens vanaf valt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan hebben we nog Joep, al is dat nog een broekie vergeleken met haar.
Hij is 10.5. Blind aan een oog, kogeltje in zijn oor en gruis in zijn kaak. Maar hij staat zijn mannetje.
[ afbeelding ]
En ondertussen wordt meneer volgende week 19 jaar, en is zijn conditie redelijk stabiel, hij blijft nog steeds mooi op het gewicht dat hij zijn hele leven heeft gehad. Felimazole voor zijn schildklier krijgt hij nu 2 keer per dag, en een paar keer per jaar moet hij even een antibiotica-prik halen om zijn terugkerende niesziekte de kop in te drukken.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:24 schreef mvdejong het volgende:
Ik verwacht eigenlijk niet dat hij het einde van het jaar haalt, maar dan heeft hij een mooi leven gehad.
Hij heeft gele ogen, maar met een hoop bruine vlekjes erin, altijd al gehad. Als je de foto aanklikt krijg je de volle 8 mpixel versie, dan kun je de vlekjes goed zien (wel een snelle verbinding nodig).quote:Op maandag 13 juni 2011 19:44 schreef Murmeli het volgende:
@mvdejong: heeft jouw kat nou een soort van (donker)goudkleurige ogen? Grappige kleur!
Mijn ex-kat max is ook burmees en die heeft meer groenige ogen (ik dacht dat dat niet mocht bij Burmezen, maar volgens de papieren is hij echt burmees)
Wat een beauty, lekkere theemutsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:22 schreef Garbageman het volgende:
Rond de 18, heupen zien er op de röntgen uit als een maanlandschap, duur anti blaasgruis dieet, maar ze geniet nog steeds van het leven
[ afbeelding ]
Birmanen zijn van zichzelf volgens mij vrij tenger, maar gewichtsverlies kan ook op aandoeningen duiden. Drink/plast 'ie veel? Dat kan duiden op nierfalen (dat heeft mijn birmaan van 16) of suikerziekte. Wellicht verstandig om de DA gewoon eens te bellen om wat van dat soort dingen te laten testen (urineonderzoek voor nierfalen, bijvoorbeeld)quote:Op maandag 13 juni 2011 19:54 schreef Aloria het volgende:
Onze heilige birmaan is nu 13 a 14 jaar. Alleen ik vind hem vrij mager. Als je hem aait voel je de botjes op zijn hoofd. Als je als je over zijn rug aait, voel je ook zijn bot. Hij springt nog wel ziet er prachtig mooi uit.
Dat kan alleen de DA je vertellenquote:Zal eens een afspraak gaan maken om zijn gebit te controleren, of kan dit ook op spreekuur ?
Is hij verrassend actief, dan kan hij een goedaardig gezwelletje aan een van de lobben van zijn schildklier hebben, ook een klassiek probleem met oude katten (mijn jongens hadden ergens vanaf het 14e/15e jaar zowel minder goed werkende nieren als een overactieve schildklier). Dit jaagt zijn hele metabolisme op, hij eet en drinkt dan heel veel, maar valt wel af, ook zijn hartslag gaat veel sneller dan normaal (maar die is toch al snel bij katten). Het is simpel op te lossen met wat pilletjes, (of eventueel een operatie, of in sommige gevallen met bestraling).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef anboni het volgende:
Birmanen zijn van zichzelf volgens mij vrij tenger, maar gewichtsverlies kan ook op aandoeningen duiden. Drink/plast 'ie veel? Dat kan duiden op nierfalen (dat heeft mijn birmaan van 16) of suikerziekte. Wellicht verstandig om de DA gewoon eens te bellen om wat van dat soort dingen te laten testen (urineonderzoek voor nierfalen, bijvoorbeeld)
Vaak kun hij wel voldoende bij het water als je zijn bakje op een verhoging zet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:00 schreef K.Weenie het volgende:
Mijn hondje van 13 heeft vandaag een melkklierresectie gehad, vrij zware operatie, maar het is gelukkig goed gegaan. Nu kwam 'ie thuis met een kraag om zijn nek, is er een techniek waarbij ik hem met kraag kan laten drinken of moet die dan echt af?
Ik vind het een beetje naar om nu aan die kraag te gaan zitten sjorren terwijl hij nog hartstikke muf is.
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:18 schreef Strega het volgende:
Misschien goed om te lezen voor de baasjes van bejaarde honden?
http://dieren.todio.nl/honden/mijn-hond-is-dement-2035.html
Ik herkende sommige dingen echt van onze 17jarige Othello.
Ja, vooral dat kijken en staan. En dan even niet meer weten waar heen te gaan of te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.![]()
http://www.dierenkliniekw(...)senior/dementie.html
Ja, dit is (helaas) zo herkenbaar.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan geef ik hierbij mijn aandeel voor de bejaarde kat....ik heb zo'n vermoeden dat er hier een paar zitten die er ook last van beginnen te krijgen.![]()
http://www.dierenkliniekw(...)senior/dementie.html
Hier zitten er een paar die heel af en toe geen idee hebben dat ze nog niet zo ver hebben gelopen dat ze op de kattenbak zitten te poepenquote:Op zondag 19 juni 2011 18:30 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, dit is (helaas) zo herkenbaar.
Duidelijk bij onze Abbessijn Derwish, de laatste maanden van zijn leven.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef Lord Katundro het volgende:
Mijn twee ouwe beestjes:
[ afbeelding ]
Links Scully, rechts Jabba.
Zusje en broertje, geboren in mei 2000.
Het is inmiddels al opgelost met een Medical Pet Shirt, kijk de arme stakker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:29 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vaak kun hij wel voldoende bij het water als je zijn bakje op een verhoging zet.
Mooi stel!quote:Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef Lord Katundro het volgende:
Mijn twee ouwe beestjes:
[ afbeelding ]
Links Scully, rechts Jabba.
Zusje en broertje, geboren in mei 2000.
Vocht in het pootje kan zeker na de operatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:11 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Het is inmiddels al opgelost met een Medical Pet Shirt, kijk de arme stakker.
[ afbeelding ]
Vanmiddag viel me ineens op dat het linkerpootje bij de enkel dikker was dan het rechterpootje. Kan het zijn dat hij door de operatie vocht vasthoud o.i.d?
Nee het is bij de achterpoot, ik moet dinsdag toch weer terug naar de dierenarts voor controle dus dan zal ik het eens vragen. Ik vind het pakje ook en groot succes, het is net zo'n ouderwets rompertje met drukknoopje bij zijn kont.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Die pet suits zijn veel fijner dan die lompe kappen, ik heb zelf zo een ding gemaakt esinclusief kol en lange mouwen. Kan het pootje de plek zijn waar ie geprikt is mss?
Nee dusquote:
quote:
Maar bij FIP hebben ze juist meestal een opgeblazen buik toch? Ik heb de laatste tijd veel gelezen over foute FIP diagnoses dus ik hoop dat ze hem nog even goed nakijken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:39 schreef trovey het volgende:
Weer bericht gehad over een onderzoek (onderzocht in Utrecht)...het is helemaal fout...FIP en wel bijna zekerMorgen naar de dierenarts toe die hem toch nog wil onderzoeken en als het dan wel duidelijk is is het einde daar voor Bearke. Teveel ervaring gehad met deze ziekte om hem verder te laten leven, hij is nu nog vrolijk en eet nog goed ondanks zijn slechte lichamelijke situatie.....bij wachten op het onvermijdelijke gaat hij alleen nog maar verder achteruit en gaat het oneerlijk worden voor hem en voor ons want er is geen weg terug.
De bloedsuikergehaltes en zijn slechte gebit zijn blijkbaar een uiting van de FIP. Ik vond al dat hij van het ene moment op het andere broodmager was...ongewoon snel mager.
Bedankt Senestaquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar bij FIP hebben ze juist meestal een opgeblazen buik toch? Ik heb de laatste tijd veel gelezen over foute FIP diagnoses dus ik hoop dat ze hem nog even goed nakijken.
Sterkte trovey
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |