abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:36:29 #251
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122645624
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Sterkte, hopelijk vindt je snel een leuke haarbal om te vertroetelen.
Bedankt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:36:42 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122645630
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122672104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.

Hij moest weer dringend onderhuids vocht krijgen, dus vanaf maandag weer 3 keer bij de DA langs, en had juist deze week geleerd om zelf onderhuids toe te dienen, om een paar keer per week lekker thuis te kunnen spoelen, maar hij werd ook deze week weer extra beroerd (een Burmees die zachtjes of geluidloos mauwt is er niet best aan toe).

Gisteren naar de DA geweest voor een compleet bloedonderzoek, maar niets afwijkends gevonden (naast de hoge nierwaarden, maar die waren door het spoelen lager dan eerder deze week). Vannacht op de bank in de huiskamer geslapen, met hem de hele tijd tegen me aan, en daardoor kunnen constateren dat hij wel elke paar uur iets ging drinken, maar niets meer at, zelfs niet de gekookte vis die hij had gekregen.

Dus vandaag weer naar de DA (5e opeenvolgende dag), maar we konden niets meer bedenken waarmee we hem weer wat beter zouden kunnen maken, en ik wilde zeker niet het weekeinde ingaan met zo'n hoopje ellende, dus zijn tijd was duidelijk ten einde.

Toch niet slecht, 2 Burmezen met stamboom, de ene broer de 17,5 gepasseerd, de andere de 20,5. Dat halen de huidige Burmezen (en andere raskatten) niet snel, ernstige nier-problemen met 6 jaar zijn niet meer bijzonder.

Nu even wat verf-klussen binnenshuis doen die ik vanwege hem al maanden aan het uitstellen ben, en dan naar het asiel om een nieuwe voorraad haarballen in te slaan.
Ja, ze hebben hun best gedaan en inderdaad komt op een gegeven moment het punt dat het einde daar is wat je ook doet. ;( Gelukkig dat het pas gekomen is op het moment dat ze flink op leeftijd waren dan kun je er meer vrede mee hebben dan een dier wat gewoon te jong sterft (ook dat heb ik mee moeten maken :{ ). Sterkte :* en hopelijk vind je weer een paar leuke katten die het bij jou heel leuk gaan krijgen.

Tickel heeft inmiddels zijn derde kuur met antibiotica achter de rug (totaal 6 weken gehad) en ook de pijnstiller is op en de dierenarts was bij het toedienen van de derde ab-injectie tevreden, geen zwelling meer en geen koorts. Het is nu even afwachten of het diep in het bot nu eindelijk weg is maar we hebben hoop dat dat zo is. Die derde injectie heeft hij dan ook gehad om er (bijna) zeker van te zijn dat de botinfectie echt de kop ingedrukt zou worden, nu afwachten of er over een paar weken/maanden niet ineens een gat in zijn kaak zit zoals de vorige keer toen de ontsteking er toch nog zat en zich zo een weg naar buiten had "gevreten" of dat we er deze keer gelukkig op tijd bij zijn geweest en de ab het probleem heeft kunnen oplossen. Zijn klitten beginnen er weer uit te groeien dus dat is in ieder geval een goed teken dat zijn lijf zich begint te herstellen. Dame en heer liggen nu lekker in het zonnetje op de stoelen te zonnebaden...tijd dat ik er eens een derde stoel bijzet want zo kan ik er zelf nooit zitten. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 12:49:29 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122672573
Sterkte mvdejong :* altijd lastig om afscheid te moeten nemen van een beestje ;(

Kitty wordt over 3 maanden 21 en doet het voor haar leeftijd nog goed *O* Alleen mauwt ze de laatste tijd wat meer, echt zo'n klagelijke mauw die door merg en been gaat :X ze lijkt alleen nergens last van te hebben :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 februari 2013 @ 12:50:59 #255
22592 crew  Ole
pi_122672615
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:49 schreef MaJo het volgende:
Sterkte mvdejong :* altijd lastig om afscheid te moeten nemen van een beestje ;(

Kitty wordt over 3 maanden 21 en doet het voor haar leeftijd nog goed *O* Alleen mauwt ze de laatste tijd wat meer, echt zo'n klagelijke mauw die door merg en been gaat :X ze lijkt alleen nergens last van te hebben :?
Zie je wel vaker bij oude knarren. Ms wordt ze beetje dement.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_122674563
Inderdaad gewoon een beetje dement en waarschijnlijk ook doof, dan willen ze het volume ook nog wel eens een tandje hoger zetten onder de noemer....ik doof iedereen doof dus opschroeven dat volume. :')
Optimist tot in de kist
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:00:02 #257
8252 mvdejong
pi_122674568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 12:49 schreef MaJo het volgende:

Ze kan dement worden, maar er kan natuurlijk altijd wat mis zijn op deze leeftijd.

Mijn DA heeft een tijd geleden een katten-APK ingevoerd. Het houdt in dat ze rond het 10e levensjaar bij de jaarlijke injectie-beurt een extra grondige controle krijgen, en dat dan ook direct een breed bloedonderzoek wordt gedaan, voor iets van een dozijn stofjes in het bloed. Niet alleen dat dan beginnende kwaaltjes ontdekt worden, maar er ligt dan ook vast wat voor dat beest de normale bloedwaarden zijn. Het is dan veel makkelijker om later, als het beestje zich niet goed voelt, weer een bloedonderzoek te doen en de waarden te vergelijken. Dat heeft bij mijn heren best geholpen, ook om een aantal mogelijke oorzaken van problemen uit te sluiten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:01:30 #258
8252 mvdejong
pi_122674612
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:59 schreef trovey het volgende:
Inderdaad gewoon een beetje dement en waarschijnlijk ook doof, dan willen ze het volume ook nog wel eens een tandje hoger zetten onder de noemer....ik doof iedereen doof dus opschroeven dat volume. :')
Caesar had daar geen last van, maar Julius was op het einde inderdaad stokdoof. Maar ja, aangezien hij dan de terugkoppeling van zijn eigen gemauw miste, probeerde hij dat te compenseren. En Burmezen zijn al niet bepaald geluidloos ...
pi_122674720
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:01 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Caesar had daar geen last van, maar Julius was op het einde inderdaad stokdoof. Maar ja, aangezien hij dan de terugkoppeling van zijn eigen gemauw miste, probeerde hij dat te compenseren. En Burmezen zijn al niet bepaald geluidloos ...
Noren en Javanezen kunnen er ook wat van als ze menen dat het vrouwtje doof aan het worden is en zij niet.....even een concert....zomaar omdat het kan. *O* Hoezo zit ze nou te brullen dat ik mijn bek moet houden en dat er niets is om over te schreeuwen :? :')
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 februari 2013 @ 15:19:06 #260
22592 crew  Ole
pi_122677017
Die van bijna 19 hier is harstikke stijf geworden.
Nu ligt hij graag bovenop de kast. Heb van boodschappenkratten een hele constructie gemaakt zodat hij daar nog steeds kan komen. Hij maakt er dankbaar gebruik van :D
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 februari 2013 @ 15:22:23 #261
22592 crew  Ole
pi_122677127
Deze hadden mijn jonge mannetjes gister mee naar binnengenomen! Met 3 man half uur bezig geweest om te vangen en naar buiten te krijgen :o
pi_122982560
De kat van mij is alweer 17 (afgelopen december).
Gekregen toen ze 3 weken oud was (van de straat af gehaald)
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_123513190
Wij hebben een stabij/wetterhoun van bijna 10 jaar oud. Heb het vermoeden dat ze wat dement wordt.. Ze schrikt heel vaak van zichzelf en van de waterbak (weerspiegeling?). Ook plast en poept ze regelmatig in de bijkeuken. Ook nadat ze net is uitgelaten en dus al gepoept en geplast heeft.

Herkenbaar? En wat kan ik er aan doen?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 1 maart 2013 @ 20:51:56 #264
22592 crew  Ole
pi_123514979
Hier ook het idee dat kat enigszins dement wordt. Hij kan wel door het luik naar buiten, maar als hij er weer in wil zit hij vlak ervoor te bleren.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon wil dat ik de deur voor hem opendoe :P
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:01:40 #265
244933 trovey
Nachtoele
pi_124680777
Tickel(15) begin nu willekeurig te schreeuwen....'s nachts, overdag, als hij richting kattenbak gaat, richting etensbak...en dan niet een zacht miaauwtje...nee gewoon een scheepshoorn. :') Volgens mij is hij doof aan het worden want zo hard schreeuwen deed hij eerst nooit. :P
Emily (18) heeft de katttenbak (bijna) volledig weer weten te vinden na een wisseling van het grit, plassen gaat weer in de bak maar de grote boodschap wil er soms naast liggen. Gelukkig is het grootste probleem namelijk het plassen naast de bak hierbij weer opgelost....mevrouw wilde gewoon ander grit na 17 jaar. 8)7

[ Bericht 100% gewijzigd door trovey op 30-03-2013 13:15:23 ]
Optimist tot in de kist
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:14:53 #266
244933 trovey
Nachtoele
pi_124681147
dubbel.
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 maart 2013 @ 14:01:34 #267
22592 crew  Ole
pi_124682459
Nog een maandje en dan is Japie 19. Het gaat heel goed. Hij eet goed, spuugt nauwelijks en doet alles netjes op de bak. Ook zijn klitten heb ik er met veel geduld uit kunnen kammen en knippen. We gaan ervoor! *G*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:08:08 #268
244933 trovey
Nachtoele
pi_124684185
Een kennis van mij heeft een kater die dit jaar 17 gaat worden....gaat worden ja want het is de vraag of hij het gaat redden. :{ Heeft al een tijdje te snel werkende schildklier en krijgt daar ook medicijnen voor maar begint nu snel te vermageren en de dierenarts heeft ook een vergrote nier geconstateerd (geen nierfalen echter). Kater is nog vrolijk en speels en eet en drinkt nog prima maar met een levensverwachting van nog een half jaar (volgens de dierenarts), zal moeilijk zijn om afscheid te nemen, hij heeft hem al sinds het beestje een jaar oud was. ;(
De poes van bijna 18 jaar gaat maar door....en die heeft juist een heel slechte start gehad als kitten. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:10:22 #269
244933 trovey
Nachtoele
pi_124684248
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:01 schreef Ole het volgende:
Nog een maandje en dan is Japie 19. Het gaat heel goed. Hij eet goed, spuugt nauwelijks en doet alles netjes op de bak. Ook zijn klitten heb ik er met veel geduld uit kunnen kammen en knippen. We gaan ervoor! *G*
Emily gaat 12 april 18 jaar worden, maken we een feestje *O* van want altijd maar de vraag of het de laatste is op deze leeftijd, heeft wat nierfalen door haar leeftijd en dat kan nog twee jaar goed gaan maar ook volgende week ineens verergeren, gewoon afwachten maar. :P
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 maart 2013 @ 15:11:08 #270
22592 crew  Ole
pi_124684270
Tja, dat is minder. Heb ooit een stokoude poes gehad (waarschijnlijk ook 18-19, weet ik niet precies) en op een gegeven moment was het duidelijk dat ze nierproblemen had.
Zolang ze nog goed at en lekker bij me kwam liggen heb ik het laten gaan. Toen het tijd was voelde ik het gewoon. Ze had pijn, hield niets meer binnen.
Maar het blijft moeilijk, voelde me toch een beul :{
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 maart 2013 @ 15:11:56 #271
22592 crew  Ole
pi_124684298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Emily gaat 12 april 18 jaar worden, maken we een feestje *O* van want altijd maar de vraag of het de laatste is op deze leeftijd, heeft wat nierfalen door haar leeftijd en dat kan nog twee jaar goed gaan maar ook volgende week ineens verergeren, gewoon afwachten maar. :P
*G*
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:17:23 #272
244933 trovey
Nachtoele
pi_124684443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:11 schreef Ole het volgende:
Tja, dat is minder. Heb ooit een stokoude poes gehad (waarschijnlijk ook 18-19, weet ik niet precies) en op een gegeven moment was het duidelijk dat ze nierproblemen had.
Zolang ze nog goed at en lekker bij me kwam liggen heb ik het laten gaan. Toen het tijd was voelde ik het gewoon. Ze had pijn, hield niets meer binnen.
Maar het blijft moeilijk, voelde me toch een beul :{
Ik zie het meer als een teken van liefde (tja, ik heb het al veel vaker meegemaakt ;( ). Als het leven lijden gaat worden voor het dier maar de dood wil maar niet komen dan is het je laatste daad van liefde naar het dier toe om het verder ellende te besparen dan dat het langzaam maar zeker richting dood moet gaan met wellicht pijn er ook nog bij. :* Bij al mijn dieren die ik moest laten inslapen was er niet eentje bij die te vroeg of te laat ging, je voelt het wel aan als het tijd is om in te grijpen...ook al is dat midden in de nacht (bij voorkeur ook nog in het weekend of/en op een feestdag....daar waren ze hier allemaal erg goed in :'))....en dan maakt het geld met ook niet meer uit, als het tijd is is het tijd. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 maart 2013 @ 15:19:07 #273
22592 crew  Ole
pi_124684492
Helemaal waar hoor! Maar ik hoop nog even te mogen wachten met mijn oude knar. Half jaartje geleden nog bloed laten testen en wonder boven wonder was dat nog helemaal goed!
Zijn dag bestaat nu vooral uit eten en slapen :Z
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:19:53 #274
244933 trovey
Nachtoele
pi_124684516
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:11 schreef Ole het volgende:

[..]

*G*
Mevrouw ligt wel 22 van de 24 uur te slapen. :') Het balanceren op allerlei randjes heeft ze ook maar opgegeven, als ze het nog probeert (keukenblad waar wat in de weg staat) valt ze er bijna altijd af. :') Ach, ze is verder tevreden, eet en drinkt goed....en heeft nog steeds een grote bek als het allemaal niet snel genoeg gaat. _O-
Optimist tot in de kist
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 maart 2013 @ 15:21:18 #275
22592 crew  Ole
pi_124684561
Ik heb hier van boodschappenkratten een stelling gebouwd, waardoor mijnheer toch nog zelf bovenop de kast kan komen. Is een favoriete plek van hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')