Ik was dan ook heel blij toen ik zag dat het 3,2 kilo was i.p.v. 3,1 al had ik al wel het idee dat hij was aangekomen doordat zijn rug steviger aanvoeld. Nu er voor zorgen dat hij nog een paar ons gaat aankomen. Goed op gewicht zijn is altijd beter als ze onder narcose moeten. Hij mag dit jaar dan 15 worden maar buiten dat bekprobleem doet hij het verder uitstekend dus we gaan er gewoon weer voor.quote:
Klinkt goedquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:57 schreef oh-oh het volgende:
Chico is uit zichzelf sinds een week of 3 denk ik een maaltijd extra gaan eten!
Hij wil nu voor we gaan slapen ook nog een bakkie, en hij vreet dan makkelijk 100 gram duck weg.
Hij kan het makkelijk hebben, hij mag ook wel veeeeeel aankomen, dus daar ben ik ook echt blij mee.
Hij eet nu 's morgens 75 gram natvoer, tussen de middag een hand brokken en om 18.00 en om een uur of 24.00 100 gram kvv
Conchita doet ook nog gewoon meequote:Op woensdag 9 januari 2013 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Chico loopt natuurlijk ook nog meer dan gemiddeld voor een oude hond, hij gaat altijd mee, en ik draag hem alleen in de winter wel es stukjes, hij moet ff op gang komen maar als ie eenmaal lekker loopt dan loopt ie ook gewoon uren mee, geen probleem
Met slecht weer wandelen...Conchitaquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:38 schreef oh-oh het volgende:
Wij lopen op dagen met slecht weer minstens 2 uur per dag en bij mooi weer makkelijk het dubbele op werkdagen en op vrije dagen nog meer.
Ja maar ik zit op mijn werk, en op één of andere manier kan ik daar niet editten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:31 schreef oh-oh het volgende:
Of je gebruikt je edit knop joh
![]()
Chico vandaag, blij dat ie weer binnen was na een uur door de regen wandelen![]()
Conchita compenseert het niet lopen door het niet aannemen van hapjes.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Kansloos hoor, bij mij moeten ze allemaal door de regen, geen gezeur, vandaag gewoon een uur tussen de middag, die jonkies zijn allemaal te dik, bewegen zullen ze
![]()
Eerlijk is eerlijk, ik vind chihuahua's honden, geen katten, en honden doen het bij mij gewoon buiten.
Conchita staat gewoonquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:36 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij krijgen allemaal overal van iedereen de hele dag door vreten.
Maar sowieso vind ik beweging heel belangrijk hoor.
Gewoon doorgaan maar. Heeft hij vandaag het binnengehouden?quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:26 schreef Ole het volgende:
Zo, AB kuur zit erin. Door smeerkaas heen gemengd.
Mijnheer heeft niet meer gespuugtLijkt zich ook wel iets beter te voelen. Kijkt af en toe wel met een blik naar de jonkies zo van
wat een druktemakers.
Hij is vast vergeten dat hij zelf nog veel erger was
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 08:51 schreef Ole het volgende:
sinds begin van de kuur alles binnengehouden![]()
mijn lieve stoere man
Klinkt inderdaad of het niet niet zo lang zal duren maar hij heeft een mooie leeftijd weten te behalen, moeten de mijne nog maar doen. Sterkte, hopelijk mag hij nog even van het leven genieten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:37 schreef mvdejong het volgende:
Nou, zojuist voor de derde dag met Julius naar de DA geweest om 250 cc onderhuids vocht te laten inbrengen (ze wilden het hem niet aandoen om hem 3 dagen daar te houden om het met een infuus te doen.
Julius, mijn Burmese kater, is nu 20,5 jaar, en staat al meer dan 5 jaar op nierdieet, maar zijn ureum- en creatinine-waarden waren deze week 3x de toch al niet geweldige waarden van eerder. Hij krijg nu die spoeling om te kijken hoe goed dat werkt, maar het is duidelijk dat zijn nieren het nu aan het begeven zijn. 'k Was al positief verrast dat hij 2013 heeft gehaald (dat had ik halverwege 2012 niet verwacht), maar de eindstreep komt nu toch wel erg duidelijk in zicht.
Ach ja, hij heeft een lang en verwend leven gehad, dus ik heb er vrede mee.
Zou ik inderdaad even doen, kan een veltbult zijn maar als het wat anders is kun je er beter op tijd bij zijn, Succes.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Rick_Castle het volgende:
Mijn labrador van 11 heeft sinds een paar dagen een bult onder bij haar buik. Tenminste, weet er pas een paar dagen vanaf. Hij is wel te bewegen en ook niet helemaal hard maar ben er toch niet gerust op. De plek, net onder haar ribben vind ik niet erg fijn. Morgen toch maar even naar de da voor de zekerheid.
Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:37 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Klinkt inderdaad of het niet niet zo lang zal duren maar hij heeft een mooie leeftijd weten te behalen, moeten de mijne nog maar doen. Sterkte, hopelijk mag hij nog even van het leven genieten.
Sterkte, hopelijk vindt je snel een leuke haarbal om te vertroetelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:36 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vandaag is hebben we besloten dat het niet goed zou zijn om nog verder te gaan.
Hij moest weer dringend onderhuids vocht krijgen, dus vanaf maandag weer 3 keer bij de DA langs, en had juist deze week geleerd om zelf onderhuids toe te dienen, om een paar keer per week lekker thuis te kunnen spoelen, maar hij werd ook deze week weer extra beroerd (een Burmees die zachtjes of geluidloos mauwt is er niet best aan toe).
Gisteren naar de DA geweest voor een compleet bloedonderzoek, maar niets afwijkends gevonden (naast de hoge nierwaarden, maar die waren door het spoelen lager dan eerder deze week). Vannacht op de bank in de huiskamer geslapen, met hem de hele tijd tegen me aan, en daardoor kunnen constateren dat hij wel elke paar uur iets ging drinken, maar niets meer at, zelfs niet de gekookte vis die hij had gekregen.
Dus vandaag weer naar de DA (5e opeenvolgende dag), maar we konden niets meer bedenken waarmee we hem weer wat beter zouden kunnen maken, en ik wilde zeker niet het weekeinde ingaan met zo'n hoopje ellende, dus zijn tijd was duidelijk ten einde.
Toch niet slecht, 2 Burmezen met stamboom, de ene broer de 17,5 gepasseerd, de andere de 20,5. Dat halen de huidige Burmezen (en andere raskatten) niet snel, ernstige nier-problemen met 6 jaar zijn niet meer bijzonder.
Nu even wat verf-klussen binnenshuis doen die ik vanwege hem al maanden aan het uitstellen ben, en dan naar het asiel om een nieuwe voorraad haarballen in te slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |