abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98797006
Ik woon al 6 jaar samen met mijn poes (Pien):

zij is 17 jaar oud en woont al 6 jaar bij mij.

Nu wilde ik twee maanden geleden samenwonen met mijn vriend, en hij had drie katten. Aangezien zijn zus in zijn huis ging wonen konden de katten op zich wel blijven. Toch wilde hij er graag één meenemen. Één kat is nogal sociaal, maar ik schatte in dat mijn kat niet zo gediend zou zijn van veel aandacht. Één kat is een pestkop naar andere katten, dat doe ik mijn poesje van 17 zeker niet aan. De laatste is een schatje, nogal op zichzelf. Dit leek ons dan ook de beste combinatie. Poes 2 (Troy):

Deze kat is ongeveer 8 jaar oud en dus andere katten gewend. Voordat we de katten geïntroduceerd hebben heb ik eerst een Feliway stekker gekocht en een week in het huis laten zitten. De katten zijn tegelijk is aparte ruimtes geïntroduceerd en zijn eerst een middagje tot rust gekomen.

's Avonds wilde Pien al wel rondjes lopen maar Troy bleef nog in een hoekje. Ze hadden aparte kattenbakken maar Troy gebruikte al na één keer die van Pien, en dat is geen probleem blijkbaar want Pien gaat er ook nog op. Ze hebben natuurlijk ook aparte eet en drinkbakjes en zij staan in andere ruimtes.

Pientje leeft ongeveer in de slaapkamer op het bed, af en toe komt ze 's avonds bij ons op de bank. Overdag komt ze niet verder dan de opening van de woonkamer, daarna ziet ze Troy en gaat ze blazen.
Troy leeft voornamelijk in de woonkamer. 's Nachts loopt ze wel eens richting slaapkamer, maar als Pien haar ziet is het blazen.

Zover ik weet hebben ze elkaar nog nooit aangeraakt, het lijkt bij beide voornamelijk om angst te gaan. Mijn tweede Feliwaystekker is al bijna op, maar het gaat eigenlijk niet beter of slechter sinds het begin.

Ze hebben dus iets van 3 keer samen op de bank gelegen, met iets van 40 CM afstand ertussen, maar meestal is het blazen geblazen zodra ze elkaar zien.

Iemand nog tips om deze twee katten dichter tot elkaar te laten komen?

And the druids turn to stone...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:28:46 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98799077
Tsja... tijd. Soms lukt het nooit. Als ze elkaar niet perse opzoeken om te knokken, zou ik het gewoon nog een poosje aankijken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_98799428
Gelukkig knokken ze niet. (zover ik weet dan hè)

Denk je dat het verstandig is om nog een Feliwaystekker refill te halen als deze op is, of kan ik dat afbouwen? Is er misschien nog een ander middeltje waarvan je denkt dat het helpt?
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:01:27 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_98800876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:34 schreef Panthera1984 het volgende:
Gelukkig knokken ze niet. (zover ik weet dan hè)

Denk je dat het verstandig is om nog een Feliwaystekker refill te halen als deze op is, of kan ik dat afbouwen? Is er misschien nog een ander middeltje waarvan je denkt dat het helpt?
Ik zou die Feliway mooi voorlopig nog een poosje laten zitten :Y

Wat wij zelf altijd doen is proberen ze uit te dagen elkaar regelmatig een beetje op te zoeken. Maar dan wel op zodanige manier dat ze beide nog onbelemmerd hun eigen kant uit kunnen (terugvluchten, zeg maar). Dus probeer eens een poosje om ze in elkaars zicht te eten te geven (wel een meter of wat uit elkaar om te beginnen) en dat over een periode van twee weken steeds een beetje naar elkaar toe te laten opschuiven.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99053438
Valeriaan + genoeg mandjes/schuilplekken (liefste ook iets hoger, niet alleen op de grond) + geduld.
pi_99053470
Nieuwe kat een week alleen in de voorkamer laten. Dan is ie van hem aan het eind van de week. Daarna onder toezicht 1 kat per keer laten kennismaken in de voorkamer. Dit langzaam opbouwen.

Het kan echt enorm lang duren als je pech hebt.
pi_99644600
Ik zal even een update geven. Vlak nadat ik dit gevraagd had ging ik vrij onverwacht een paar daagjes weg. Ik ben hierna dus begonnen met de tip van het een paar meter uit elkaar eten geven. Dat is nu 4 dagen geleden.

Ik ben begonnen met 3 meter (ong.) en dat was geen probleem. Nu zit ik ongeveer aan anderhalve meter, maar ik heb nu het idee dat ze naar elkaar kijken. Eerst keken ze eigenlijk alleen naar het eten. Ik wil nu niet de bakjes nog dichter bij elkaar zetten, maar eerst dit even volhouden.

Verder gaat alles hetzelfde als in de OP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')