Ik woon al 6 jaar samen met mijn poes (Pien):
![th_GroteFoto-VPRMHVQP.jpg]()
zij is 17 jaar oud en woont al 6 jaar bij mij.
Nu wilde ik twee maanden geleden samenwonen met mijn vriend, en hij had drie katten. Aangezien zijn zus in zijn huis ging wonen konden de katten op zich wel blijven. Toch wilde hij er graag één meenemen. Één kat is nogal sociaal, maar ik schatte in dat mijn kat niet zo gediend zou zijn van veel aandacht. Één kat is een pestkop naar andere katten, dat doe ik mijn poesje van 17 zeker niet aan. De laatste is een schatje, nogal op zichzelf. Dit leek ons dan ook de beste combinatie. Poes 2 (Troy):
![IMAG0003.jpg]()
Deze kat is ongeveer 8 jaar oud en dus andere katten gewend. Voordat we de katten geïntroduceerd hebben heb ik eerst een Feliway stekker gekocht en een week in het huis laten zitten. De katten zijn tegelijk is aparte ruimtes geïntroduceerd en zijn eerst een middagje tot rust gekomen.
's Avonds wilde Pien al wel rondjes lopen maar Troy bleef nog in een hoekje. Ze hadden aparte kattenbakken maar Troy gebruikte al na één keer die van Pien, en dat is geen probleem blijkbaar want Pien gaat er ook nog op. Ze hebben natuurlijk ook aparte eet en drinkbakjes en zij staan in andere ruimtes.
Pientje leeft ongeveer in de slaapkamer op het bed, af en toe komt ze 's avonds bij ons op de bank. Overdag komt ze niet verder dan de opening van de woonkamer, daarna ziet ze Troy en gaat ze blazen.
Troy leeft voornamelijk in de woonkamer. 's Nachts loopt ze wel eens richting slaapkamer, maar als Pien haar ziet is het blazen.
Zover ik weet hebben ze elkaar nog nooit aangeraakt, het lijkt bij beide voornamelijk om angst te gaan. Mijn tweede Feliwaystekker is al bijna op, maar het gaat eigenlijk niet beter of slechter sinds het begin.
Ze hebben dus iets van 3 keer samen op de bank gelegen, met iets van 40 CM afstand ertussen, maar meestal is het blazen geblazen zodra ze elkaar zien.
Iemand nog tips om deze twee katten dichter tot elkaar te laten komen?
![th_IMAG0355.jpg]()