quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef FalleNk810i het volgende:
ghehe, er kan bij mij amper iemand naast me zittentering bende
Dat dus! Hoe bedenken ze het? Reed vandaag op de uitvoegstrook en ineens op dat stuk waar de snelweg en uitvoegstrook zich splitst kwam er ineens nog een vent aangescheurd. En dat gebeurde meerdere keren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:51 schreef FalleNk810i het volgende:
mensen die volledig op tomtom rijden zijn vrij vervelend, heel de tijd mij opduwen.. ga ik naar rechts want ik moet eraf dus 2 banen naar rechts ofzo.. rijd tie vet hard verder, zit ik al op de afrit zie ik die gast opeens in een keer over al die banen ook nog net de afrit opkomen, vlak voor mn neus, iedereen remmen.. was een belg die de weg niet wist en ik zag m al de hele tijd op zn tomtom kijken -_-
als je de weg niet weet, ga dan niet helemaal links rijden maar iets rustiger rechts zodat je de tijd hebt
Sommige mensen denken van wel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Empathologica het volgende:
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?
precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaatquote:Op woensdag 1 september 2010 03:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog![]()
parkeren 22,50
Jaa vreselijk! Ik wou best wel met openbaar vervoer gaan (is toch gratisquote:Op woensdag 1 september 2010 07:52 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaatdan kan je je portomonee open trekken
Het zou me niets verbazen! Er was een parkeergarage in de straat van de club dus dat was wel handig. Met een heuse autolift naar het dak toe gegaanquote:Op woensdag 1 september 2010 08:43 schreef twiFight het volgende:
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken
Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoorquote:Op woensdag 1 september 2010 11:31 schreef jacobras het volgende:
Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden, vind 't soms zo irritant...
Weet ik, doe ik ook (doorrijden dan héquote:Op woensdag 1 september 2010 11:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor. Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Ik snap echt niet hoe je stoplichten verkeerd kunt doen![]()
Zie:quote:Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Ik snap echt niet hoe je stoplichten verkeerd kunt doen![]()
En ik doe ze niet 'verkeerd' hoor, ik vind ze alleen nog iets te spannendquote:Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef L0we het volgende:
[..]
Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...
Zeker als je net begint is het eventjes wennen
Dat is in Engeland ook, ideaalquote:
dat dus, heb je in heel veel landen, vind t veel relaxter... kan je m weer rustig van de handrem afhalen en weer in zn 1 zettenquote:Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg![]()
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden![]()
wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst
je bent me net voorquote:Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is in Engeland ook, ideaal
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo
Inderdaad, wat een handig systeem.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is in Engeland ook, ideaal
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo
oranje als hij naar groen gaat, brandt vrij kort maar terug van oranje naar rood is het hier best langquote:Op woensdag 1 september 2010 17:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:quote:Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef JDude het volgende:
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
Klopt, voor zover ik me kan herinneren geldt er een oranje -> rood tijd van 4 seconden voor wegen vanaf 80 km/u (iig op autowegen en snelwegen).quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
[..]
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:
[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
[..]
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.
Correct. Maar minder dan drie komt (voor autoverkeer) in principe niet voor.quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.
In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:quote:Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:
[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
volgens mij staan die in rotterdam nog steeds, geniaalquote:Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef JDude het volgende:
[..]
In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
[ afbeelding ]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:06 schreef twiFight het volgende:
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezetquote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
Hier staan er regelmatig flitskasten bijquote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Kom ik gelukkig nooitquote:Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Goddelijker het volgende:
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten.
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong.
Whehehe. Aan de lussen te zien is het nog een roodlichtcamera ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Ik reed ook bijna achterin, omdat ik op het moment dat hij op rood sprong, ook al over de stopstreep was.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin
Dat doe ik niet meer.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier staan er regelmatig flitskasten bij
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen![]()
Zeeland, Deltawegquote:Op woensdag 1 september 2010 19:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer.
[..]
Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
Nou, die 2 wegen rijd ik wekelijksquote:Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef JDude het volgende:
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
Ik zat achter een vrachtwagenquote:Op woensdag 1 september 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole
Whoops, verkeerde gequote.quote:
Beerze bij Ommen in de buurt?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet
Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijdenquote:
Zolang zijn we nog niet bezigquote:Op woensdag 1 september 2010 19:30 schreef JDude het volgende:
Grappige reeks trouwens, dit. Had ik eerder moeten ontdekken.
Het is toch geen diesel hè?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg. Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo
. Het was rustig op de weg, dat scheelt
Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de opritquote:Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor die paar km die ermee gereden wordt?
merk je niks van diesel of benzine hoor.quote:
En dan het weerbericht van vanavond: plaatselijk zeer dichte mistquote:Op woensdag 1 september 2010 20:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de oprit
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
merk je niks van diesel of benzine hoor.
Merk jij daar zoveel van dan? Sturen en schakelen gaat allemaal even soepel hoorquote:
Das waar, maar de topics stromen zó volquote:Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijden
[..]
Zolang zijn we nog niet bezig
Goed bezig! Is af en toe best goed voor een auto, wat meer belastingquote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg. Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo
. Het was rustig op de weg, dat scheelt
Haha, voor zulk soort acties zou je eigenlijk een verborgen camera meenemenquote:Op donderdag 2 september 2010 10:04 schreef Empathologica het volgende:
Ons mam gaat straks in mijn auto rijden
Die rijdt al jaren (als ze al rijdt, ze fietst liever) diesel met stuurbekrachtiging. En dan nu een oude benzinebak zonder stuurbekrachtiging, ik ga lol hebben
quote:Op donderdag 2 september 2010 13:33 schreef Empathologica het volgende:
op de een of andere manier merk je het niet als die er op staat..
Uhhmquote:Maar daar komt ze snel genoeg achter dan haha.
Ik zie het lampje ook nooitquote:Op donderdag 2 september 2010 13:42 schreef Empathologica het volgende:
Ja ik bedoelde dus met dat je het niet merkt omdat je gewoon weg kan rijden als ie er op staat. Maar ik ga er van uit dat ze het lampje dan wel ziet branden ofzo
quote:
Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg. Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo
. Het was rustig op de weg, dat scheelt
Haha! Altijd grappig dat soort dingen!quote:Op donderdag 2 september 2010 18:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vanmorgen m'n pa maar weer overgehaald om me naar m'n werk te brengen![]()
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hierBij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen
Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra
Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoorquote:Op donderdag 2 september 2010 18:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best okéMijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.
Vanmorgen m'n pa maar weer overgehaald om me naar m'n werk te brengen![]()
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hierBij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen
Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra
bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaatquote:Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor. Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's
Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens. Voordeel van een kleine auto
Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uitquote:Op donderdag 2 september 2010 18:54 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best okéMijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.
Vanmorgen m'n pa maar weer overgehaald om me naar m'n werk te brengen![]()
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hierBij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen
Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra
Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaat
ah okay, ik moet met mn polo minder als 30 km per uur rijden wil ik terug naar zn 2quote:Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.
Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor. Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's
Dat blijft leuk he?quote:Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens. Voordeel van een kleine auto
Dat plein is geniaalquote:Op donderdag 2 september 2010 15:34 schreef JJH het volgende:
Ik ben vandaag het Keizer Karelplein in Nijmegen overgereden. 2x.Welke retard heeft dat ontworpen, en erger nog, wel halve zool heeft toestemming gegeven om het aan te leggen.
Bij mij ook hoor. Ik moet echt heel langzaam rollen wil die in de 1 vallen.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor. Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's
Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens. Voordeel van een kleine auto
Als je weet hoe het werkt ja. Ik heb nog een mevrouw zich bijna dood laten schrikken,quote:
Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leukquote:Op donderdag 2 september 2010 19:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uitMaar hij schakelt niet goed. Als je hem in z'n één zet is het net alsof er een tandwieltje ergens niet goed zit, daar moet je hem doorheen duwen. M'n zus vindt het niet boeiend, maar ik denk dat ik er even naar had laten kijken.
En ik vind het echt stoer dat je zo'n toffe Micra hebtJaloers
30 km in drie weken? Eerste week dat ik m had, reed ik er al 400 km meequote:Op donderdag 2 september 2010 22:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leukHeb er echt alleen nog schandalig weinig in gereden..30 km in drie weken
Ik moet minder gaan werken.. Van 't weekend en maandag lekker vrij
Als ik in de file sta?quote:Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat?
[..]
Ook daar schakel ik niet terug naar zn 1 als ik rij.quote:
Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:23 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)etes-worden-15-hoger
Feit blijft, als je je aan de regeltjes houdt heb je nergens last vanquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:44 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.
en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijkquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:23 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autoblog.nl/ar(...)etes-worden-15-hoger
Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef errrbek het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijk
quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef Empathologica het volgende:
En ik kan weer door m'n voorruit kijken! Even de auto gewassen, incl. mezelf want de slang knalde los
precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aanquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:43 schreef errrbek het volgende:
[..]
precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aan
Behalve dat voor iemand die van de bijstand moet rondkomen 100,- belachelijk veel geld is. En meneer de CEO met een inkomen van een miljoen op jaarbasis kijkt daarvan niet op of om.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
allebei eenzelfde percentage van het bruto jaarloon is toch ook dezelfde straf?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
Fijn is dat ja... Ik had net bijna een oud dametje in mn zijkant zitten. Ik soorteerde rechts voor, rij vlak voor het stoplicht, als ze bedenkt dat ze ook opeens naar rechts wil. Normaal schrik ik daar niet zo van, maar ik kon nergens heen. Gelukkig zag ze het zelf op tijd...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef CherryLips het volgende:
Net stak er ineens een blaag over, ik zag het gelukkig op tijdmaar dan ben ik zo van de leg dat ik bij de rotonde een inschattingsfoutje maakte. Het ging goed, maar de meneer in de prius keek niet vrolijk. Maar goed, hij zou hetzelfde bij mij gedaan hebben denk ik.
En?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
Zojuist de eerste kilometers gemaakt in m'n nieuwe aanwinst.
Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelenquote:
wat voor auto? heb ik vast ergens gemistquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
Zojuist de eerste kilometers gemaakt in m'n nieuwe aanwinst.
Ach, houdt je van de straat...quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelen.
Maar goed, nu staat er tenminste eindelijk eens een auto voor de deur die ik niet de volgende dag aan de baas terug hoef te geven.
Vergeet ook niet dat het de andere kant op werkt. Voor degenen die rijk zijn is het een fooitje om af en toe een boete te betalen, dus kunnen ze doen en laten wat ze willen. Op gehandicaptenplaatsen parkeren, te hard rijden, weet ik wat allemaal. Zij hebben dr geen last van, een paar 100jes meer of minder maakt toch niet meer uit, maar het gevaar en de overlast blijft... Zoals een boete oorspronkelijk bedoeld is is dat het pijn doet, dat je dr van leert. Zou mooi zijn als dat voor iedereen zo is. Ik zou best wel voor zijn denk ik, maar ben ook geen expert op dat gebied.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat voor auto? heb ik vast ergens gemist![]()
owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Dus rijke mensen mogen van jou wel overtredingen maken, of hoeven er althans niet over na te denken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat voor auto? heb ik vast ergens gemist![]()
owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat voor auto? heb ik vast ergens gemist![]()
owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Iedereen weet dat 50+ (en meerdere keer 30+ ook) directe invordering is. Dat is dan ook gewoon dom.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.
Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaatquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt.
A28 - Utrecht -> A'foortquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaat
Dat is met heel veel files zo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt.
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas ergquote:
Maar dat staat ook gewoon echt vast.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas erg
Stomme werkzaamheden bij Muiden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas erg
Ja, en op andere plekken ook.. 5 banen en dan een snelheidsbeperking.. Zodoende zijn de twee meest linkse banen nutteloos omdat je allemaal 100 rijd met hooguit een paar kilometer verschilquote:
Meerdere kerenquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar dat staat ook gewoon echt vast.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:28 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb vandaag 2 Aston Martins DBS gezien.
Niet samen en ook niet dezelfde.
Al een rondje in gedaan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:32 schreef FalleNk810i het volgende:
bij mn stage staan gewoon 2 nissan skyline's... dingen zie je vrijwel nooit en nu staan er opeens 2
Dat is op de A2 richting Amsterdam ook. D:quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja, en op andere plekken ook.. 5 banen en dan een snelheidsbeperking.. Zodoende zijn de twee meest linkse banen nutteloos omdat je allemaal 100 rijd met hooguit een paar kilometer verschil
was t maar zo'n feestquote:Al een rondje in gedaan?![]()
Ik ga ooit nog een witte, rechtsgestuurde EVO V of EVO IV bezitten. Dat apart worden inderdaad.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
was t maar zo'n feestwel raar met links schakelen lijkt me..
Maar hoe ben je binnengekomen dan?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:15 schreef CherryLips het volgende:
O jongens, ik had zo'n domme blonde actie vanavond, ik durf het eigenlijk niet te vertellen.
Ik stap in de auto (was nog thuis). Doe gordel om, verstel de stoel en de spiegels nog een beetje... Ben ik de sleutels vergeten![]()
Nu je 't zegt, hoe doen mensen met 't stuur rechts dat? Gewoon ver naar de andere kant toereiken?quote:
In de garage staan de auto's blijkbaar niet op slotquote:Op zaterdag 4 september 2010 00:20 schreef jacobras het volgende:
[..]
Maar hoe ben je binnengekomen dan?
Ik heb meestal van die kleine dingetjes, auto op slot doen en dan naar de andere kant toelopen om wat uit de auto te pakken. Of niet-niet-recht parkeren, me eraan ergeren, in z'n achteruit en corrigeren om dan weer precies hetzelfde te parkeren.
Als ik ga corrigeren kom ik 9/10 keer weer precies hetzelfde uit, toch maar 'ns wat beter focussen.
Ik zat in m'n eentje in de auto, dus dan is het lastig om even foto's te maken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:41 schreef jacobras het volgende:
[..]
. Dat model heb ik nog nooit in 't echt gezien, daar duik ik echt meteen met m'n camera bovenop
. James Bond-car
.
[..]
Al een rondje in gedaan?![]()
Ik had gister een nog stommere actiequote:Op zaterdag 4 september 2010 00:15 schreef CherryLips het volgende:
O jongens, ik had zo'n domme blonde actie vanavond, ik durf het eigenlijk niet te vertellen.
Ik stap in de auto (was nog thuis). Doe gordel om, verstel de stoel en de spiegels nog een beetje... Ben ik de sleutels vergeten![]()
Maar dan kan toch iedereen zo met je auto wegrijden?quote:Op zaterdag 4 september 2010 08:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik had gister een nog stommere actie. Ik had 'ochtends getankt, kom ik aan in gouda, kan ik mn sleutels nergens vinden... bleek dat ik mn sleutels incl tankdop nog bij de pomp had liggen. (mijn contactslot is vervangen door een schakelaar, dus ik kan starten zonder sleutels) .
ik heb gelijk maar ff mn ouders wakker gebeld, of ze ff die sleutels wilden halen, gelukkig lagen ze er nog...
Dan voel je je best wel stom
Klopt, zeker als je de deuren ook niet dicht kan doen... Ik heb een ander slotenset, dat gaat er binnenkort in, das toch wel wat veiligerquote:Op zaterdag 4 september 2010 12:26 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maar dan kan toch iedereen zo met je auto wegrijden?
Ik parkeer 'm dan gewoon even, da's toch niet zo raar?quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zat in m'n eentje in de auto, dus dan is het lastig om even foto's te maken.
Midden op de snelweg, goed idee ja.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:08 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik parkeer 'm dan gewoon even, da's toch niet zo raar?
Dat vond ik altijd al stoer. Een startknopje ipv de sleutel!quote:Op zaterdag 4 september 2010 08:13 schreef L0we het volgende:
(mijn contactslot is vervangen door een schakelaar, dus ik kan starten zonder sleutels) .
Bij zo'n situatie zou ik echt even uitstappenquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:45 schreef CherryLips het volgende:
Heb ik gvd weer bijna een fietser op de motorkap. Domme trut. Ik had voorrang, vliegt zij er nog even voor. Haar vriend, waar ze naast reed, stopte, dus zij kwam ineens van achter die vriend aankakken. Ze kon me nog net ontwijken (en ik haar). Ik had het raampje open staan dus ik hoorde allemaal geroep, zie ik haar in m'n binnenspiegel nog allemaal vage gebaren maken. Dom wijf. Zeker vergeten wat haaientanden zijn.
Begrijpelijkquote:Ik vind autorijden leuk hoor, maar ik rij altijd hartstikke voorzichtig, als een oud wijf, en dan gebeurt er zoiets en nu vind ik er geen flikker meer aan.
Fijn, steun en behulpzame tipsquote:O, en verderop kon ik weer op de rem omdat een auto zich voor me gooide op de rotonde en hier vlak bij m'n huis liep er iemand enorm te kleven achter me. En dan krijg ik te horen dat ik niet kan rijden. M'n moeder zat net te gillen in de auto met die fietser, m'n broer gister met dat overstekende jochie.
Het is slecht voor je ego als iedereen steeds zit te gillen in de auto hoor. En ik kreeg commentaar bij het parkeren (twee keer).
quote:Nog even en ik kap ermee, heb het even helemaal gehad.
Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rondquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:14 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat je dan op te late leeftijd bent gaan rijden, dan zie je de risico's meer in.
Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rond
Dan gaat bij jou het verhaal op van genetische aanleg, of het gebrek daaraan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:17 schreef CherryLips het volgende:
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzoDie reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was
Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoorquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
Wat bij mij wel een half uur is blijven hangen is dat ik van de week tegen die andere auto aan zat. Daar was ik een half uur lang echt even goed ziek van.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoorMaar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje andersquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Midden op de snelweg, goed idee ja.
Ik zou meteen denken van: Wat heb ik zojuist gedaan? Is er iets met m'n auto?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:51 schreef jacobras het volgende:
[..]
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders.
Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen.
Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen.
Gewoon lekker een paar keer gaan rijden, en toch heel duidelijk maken dat als men 'mee gaat rijden' ze een andere chauffeur moeten gaan zoekenquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:20 schreef CherryLips het volgende:
Niet meer aan denken, niet meer aan denken![]()
Laat het achter je, adem in, adem uit.
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke aanrijding die ik heb kunnen voorkomen doordat iemand anders een fout maakte zou ik nu een rijk man zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:03 schreef CherryLips het volgende:
Nu voel ik me kut, want het had echt een aanrijding kunnen zijn gewoon.
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
Zou zoiets genetisch zijn?Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed
Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden
![]()
Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5
) in het water gereden
![]()
Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We'Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald
Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:07 schreef vannelle het volgende:
En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:
Laat hem dan een kratje pils langsbrengenquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken.
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:20 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Laat hem dan een kratje pils langsbrengen
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iigquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
En als je dan én routine hebt, én op blijft letten, ben je imho een goeie chauffeurquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig
Klopt als een bus, ik kom soms thuis en dan vraag ik me echt af wat er allemaal gebeurd is tijdens de ritquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
Nou, ik heb m'n rijbewijs nu een jaar en ik moest gelijk terug denken aan mijn rij-instructrice. Ik moest in Utrecht me altijd scheel kijken op de grotere rotondes. Altijd als ik linksaf ging moest ik naar rechts kijken of er niemand verkeerd zat er naar links kwam zetten. Nu rij ik een bestelbusje met een dode hoek zo groot dat er een auto in kan verdwijnen en ik kon haar opmerkingen op de rotondes nog horen. Daarom leek het me niet zo heel verstandig om dat gat dicht te rijden en dat pakte dit keer goed uit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
Dat denk je in ieder geval. Ik merk het zelf ook hoor. Op punten waar ik bekend ben kijk ook ook alleen de kant op waar nog wel eens wat vandaan komt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig
Hoe dicht sommige mensen achter een dichte achterkant van een bestelbus durven rijden snap ik ook niet. Komt ook omdat ik een tik van achter heb gekregen in een eerdere bestelbus met iemand die zat te kleven hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
met oldtimertjes is het helemaal fijn rijden, bijna iedereen die je dr tussen laatquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
IK!quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:54 schreef JJH het volgende:
En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat.
Heb ik ook nog steeds, iedereen maakt toch foutjes?quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:47 schreef hollander87 het volgende:
Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter'.
Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
Ik ben als de dood dat ik er nog een keer een motor onder krijg op de snelweg als ik naar links ga. Dus daar kijk ik meestal wel goed in m'n spiegels voordat ik richting aangeef, ook in de stad met fietsers heb ik dat vaak. Dode hoeken zijn een bitch onder het rijden maar ik ben wel een stuk bewuster met de omgeving bezig .quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
In dat soort situaties kijk ik ook altijd eventjes voor de zekerheid. Force of habit. Soms bij een busbaan zie je mensen nog inhalen over de lijnen heen, dan kan je nog voor 'leuke' verrassingen komen te staan...quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen.
Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten.
Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden..![]()
Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...
pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.
Zo grappig vond ik het zelf niet..
Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden..![]()
Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...
pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.
Zo grappig vond ik het zelf niet..
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs.
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel.
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt?quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
Het kijken bij rijles is idd overdreven.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.
En die snap ik niet.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.
Wat denk je? Mevrouw rijdt aan![]()
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt?![]()
Zolang het bij neigingen blijft, niks mis mee.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.quote:Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet?![]()
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.quote:Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?
[..]
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.quote:Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt?
Dat men na verloop van tijd minder kijkt is idd zo, daarom ligt de lat ook zo hoog.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.
Dat van die klever doe je goed, moet je idd rekening mee houden.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.
Ik verdraai niks, ik reageer op wat ik lees.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
Nouja, ik rij met een kleine auto wel achter hem. De kans bestaat dat hij mij dan niet ziet, dus zomaar voorbij rijden gaat niet.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden.
Ja fijn hier.quote:Op zondag 5 september 2010 00:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
Leg het niet helemaal goed uit, altijd lastig om een situatie te beschrijven waarin je opgefokt raaktquote:Op zondag 5 september 2010 00:48 schreef vannelle het volgende:
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.
Welkom in mijn wereldquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
Gewoon doen, je kunt beter een keer extra goed kijken dan een keertje te weinig.quote:Op zondag 5 september 2010 12:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welkom in mijn wereldBlond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Zo snel mogelijk er langs of niet?quote:Op zondag 5 september 2010 13:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter.
Precies.quote:Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk er langs of niet?
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt.quote:Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best okéTwee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht
Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan
![]()
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwindenquote:Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingquote:Op zondag 5 september 2010 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt.![]()
[..]
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwinden
Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh!quote:Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best okéTwee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht
Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan
![]()
Het parkeren hier voor de deur ging aardig, buiten het feit dat mijn pa als een cipier voor het raam stond waar ik doodzenuwachtig van werd. Vier keer moeten steken om achteruit in te parkeren![]()
Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan
quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingEn dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
Anders geef je toch een keertje nog extra gasquote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingEn dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee danquote:Op zondag 5 september 2010 15:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh!
Haha had ik ook daarnet, Micraatje begon vet te schokkenquote:Op zondag 5 september 2010 15:16 schreef CherryLips het volgende:
Vet gas geven. En dan zit m'n vader achterin van 'nou, nou nou!' En dan denk ik: ga maar lopen. Terwijl we schokkend in de auto zitten
Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!quote:Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Purdey ik wil een keer bij jou in de auto!
quote:Op zondag 5 september 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!
House
Helemaal leuk!quote:Op zondag 5 september 2010 15:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
ik laat het je weten als ik weer eens richting Rotterdam ga!
Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingEn dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
Ik weet hetquote:Op zondag 5 september 2010 16:16 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!
Je hebt een rijbewijs, het zal niet perfect zijn maar je het bewezen dat je kunt rijden. Het af laten slaan zal wel slijten, een kwestie van gewenning. En als ie toch afslaat met een rij achter je is het niet jouw probleem..... foutje, kan gebeuren.
Ik ben zo blij dat mijn lesauto gelijk een benzine was, vaak genoeg laten afslaan maar nu gaat het best goed. Alleen met inparkeren wil ik mijn busje nog wel eens laten afslaan.
Kan bij de meeste benzineauto's ook hoor!quote:Op zondag 5 september 2010 16:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik weet hetIk weet het allemaal, en de rest van de rit ging ook gewoon foutloos. De heenweg en het parkeren voor de deur daar gingen prima. De motor sloeg af bij het eerste stoplicht op de terugweg, en daarna het volgende stoplicht.
Heb je indd geluk mee gehad, een benzine lesauto. Gebeurt vrijwel nooit. Kleinere rijschool zeker?
Is het trouwens bij elke diesel auto zo dat je de koppeling helemaal los op kan laten komen zonder gas te geven?
En bij Cherry durf je niet?quote:Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Purdey ik wil een keer bij jou in de auto!
Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriendquote:
Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgevenquote:Op zondag 5 september 2010 15:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee dan
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..quote:Op zondag 5 september 2010 18:36 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgeven
Ze moet ook niet denken van, oh owh, koppeling niet te ver want dan ga je het gas vergeten. Je moet denken dat je de koppeling "tot zo ver gaat op laten komen" (de positie dat de auto gaat rollen) en dan de koppeling vasthouden en gas bijgeven waardoor je vanzelf de koppeling los gaat laten omdat je je auto hoort brullen.quote:Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te latenIets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken
Zo bedoelde ik het helemaal niet johquote:Op zondag 5 september 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriend![]()
Jij wilt niet bij Cherry in de auto. Ik zou het wel doenZe heeft gewoon een rijbewijs, en rijdt volgens mij elke dag wel een stukje. Ook de situaties waarin ze de afgelopen dagen belandde, handelde ze goed af, wist ze zich uit de situatie te redden. Kudo's voor Cherry
Haha, je zou het gewoon eens moeten proberen...quote:Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te latenIets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken
Denk eraan: in de auto zelf is nog niemand gewond geraakt.quote:Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh
En ik heb al meer gezegd dat ik bij jullie allebei in zou stappen
Goedzo Pilesquote:Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh
En ik heb al meer gezegd dat ik bij jullie allebei in zou stappen
Ja mevrouwquote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo Piles
Gedraag je een beetje tegen de meisjes hier
Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo...quote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo Piles
Gedraag je een beetje tegen de meisjes hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo...Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Ik denk het wel jaquote:Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maar
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijnquote:Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik denk het wel jaIig om over auto's en autorijden te praten
Echt? We menen er niks van hoorquote:Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Purdey het volgende:
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijn![]()
Als ik even een baal dag heb wat betreft autorijden zijn jullie heel cheerfull
Als jullie zeggen 'Ah joh, dat komt wel goed!' Dan denk ik dat ook echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dr ook alle vertrouwen in hoorquote:Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maar
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
Ik heb m'n rijbewijs over twee weken alweer drie maanden. Jee, dat is ook hard gegaan! En jij dus alweer een jaar! Cerry en ik moeten er allebei nog een beetje inkomen, maar Cherry rijdt iets meer dan ikquote:Op zondag 5 september 2010 21:14 schreef Empathologica het volgende:
Aanstaande vrijdag alweer een jaar m'n rijbewijs en ik merk veel verschil qua hoe ik toen reed en nu.
Dus als ik gewoon van hot naar her durf te rijden (met rijles zat ik al te piepen terwijl de auto nog niet eens gestart was) dan durf ik ook te wedden dat Purdey het kan. Of was het nou CherryLips?Ach, alles komt goed
Jepquote:Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor
Ach, het gaat over autorijden toch? Das mijn excuus tenminstequote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef JDude het volgende:
Zomaar wat rondrijden is best leuk.
Heb m'n rijbewijs trouwens een paar weken geleden voor het eerst verlengd. Wat dat betreft pas ik misschien niet zo goed in dit topic. Leuk leesvoer, desalniettemin.
Scheelt, die kant op is het meestal wat minder druk dan, ik noem maar wat, de randstadquote:Op zondag 5 september 2010 21:51 schreef Empathologica het volgende:
Ik kan dat niet, ik moet een doel hebben
Was zo fijn met examen 'ja euh zie maar waar je heen rijdt' Neeeheheeeeee dat kan ik niet
En ej, doorgewinterde bestuurders kunnen de groentjes tips geven, dus kan er toch makkelijk tussen?
Morgenavond in de spits van Nijmegen naar huis rijden, hopelijk kan ik een beetje doorrijden op de A73.
Nee, want dan blijf ik rechtdoor rijden, en dat wordt saai na een poos. Mocht ik dan toch ergens afslaan, dan raak ik gegarandeerd de weg kwijtquote:Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor
Kun je uitzetten geloof ik.quote:Op zondag 5 september 2010 20:51 schreef errrbek het volgende:
Vanaf begin november krijg ik trouwens zo'n groene fabia, met zo'n systeem dat je motor afslaat als je auto stilstaat in zijn vrij... ben wel benieuwd of het gaat wennen
Je redenatie klopt niet echtquote:Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef twiFight het volgende:
@ afslaan: moet je de koppeling niet verder op laten komen? Toen ik het eerst benzine reed oefende ik wat, en ik was redelijk tevreden dat ik de auto met schokken, doch zonder afslaan kon laten wegrijden. Tot ik eens de koppeling twee keer zo ver liet opkomen voordat ik gas gaf. Toen ging ik opeens supersoepel vanuit stilstand weg. Bij de lesauto was de speling op de pedaal lang zo groot niet.
Of je moet een rotte koppeling hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 22:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Je redenatie klopt niet echtSchokken en afslaan gebeurt juist door te ver laten opkomen en te weinig gasgeven
Ik sinds ik mijn eigen auto heb zo'n 8000 km denk ik.. Maar toen had ik mijn rijbewijs al ruim een jaar en ook al aardig wat geredenquote:
De mijne staat nu op 99.984 ofzo.quote:Op zondag 5 september 2010 22:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik sinds ik mijn eigen auto heb zo'n 8000 km denk ik.. Maar toen had ik mijn rijbewijs al ruim een jaar en ook al aardig wat gereden
Kans dat ik morgen over de 207.000 of 208.000 ga.. Weet niet meer welke preciesquote:Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne staat nu op 99.984 ofzo.
Ja hier ookquote:Op zondag 5 september 2010 22:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik ook bedenk ik me net![]()
![]()
En dan wil ik niet weten wat dat mij aan benzine heeft gekostn
Jup ik mag ook weer tanken morgen of overmorgen.. Week met een tankquote:Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja hier ookmag over 2 dagen weer tanken denk ik. Bah. Jij betaalt tenminste 4.40zl daar!
Is nog goedkoop!
Ik heb de eerste 10.000 km mazzel gehad toen ik in mijn ouders auto reed.. Hoefde niet zo vaak de benzine te betalenquote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Benzineprijs gemiddeld ¤ 1,47
= 1862 euro![]()
![]()
Ik wil geeneens uitrekenen wat die Volvo mij aan bandstof kost. Ik weet dat ie 1 op tien loopt, en dat er 50l in gaat. En dat dat me te veel geld kost.quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Benzineprijs gemiddeld ¤ 1,47
= 1862 euro![]()
![]()
M'n rijbewijs was duurder.quote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Benzineprijs gemiddeld ¤ 1,47
= 1862 euro![]()
![]()
Hier het dubbele, incl 4x afrijden.quote:Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik was 1315 euro kwijt, incl. afrijden.
Ik weet niet meer hoe duur mijn rijbewijs was. Maar ik weet wel zeker dat het geen 1800 euri's was. Wel 3x afgereden thoughquote:Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik was 1315 euro kwijt, incl. afrijden.
38-43 euro zo'n beetje.quote:Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe duur mijn rijbewijs was. Maar ik weet wel zeker dat het geen 1800 euri's was. Wel 3x afgereden though
Hoeveel doet een uurtje lessen tegenwoordig?
Als ik soms hoor wat 50+ers betaald hebben, dan lig ik echt in een scheur.quote:Op zondag 5 september 2010 23:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zat toen nog onder de 30 volgens mij, 7 jaar geleden.
Ja, en dan mochten ze na drie lessen afrijden, een rondje om de kerk ofzo.quote:Op zondag 5 september 2010 23:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Als ik soms hoor wat 50+ers betaald hebben, dan lig ik echt in een scheur.
Ik hoop 'erover' voor jequote:Op zondag 5 september 2010 22:21 schreef Goddelijker het volgende:
Morgen de auto op de 100.000 km zetten!
4.60 op een volle tank scheelt het mij 3/4 euroquote:Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja hier ookmag over 2 dagen weer tanken denk ik. Bah. Jij betaalt tenminste 4.40zl daar!
Is nog goedkoop!
ik ook zoiets hoor, ben ook twee keer geswitcht van instructeur; een keer van rijschool en binnen de tweede rijschool ook nog eens van instructeur. Sowieso na de eerste keer moest de instructeur me allemaal foute gewoontes aflerenquote:Op maandag 6 september 2010 08:33 schreef monsterd. het volgende:
Voor het behalen van mijn rijbewijs was ik rond de 3000 kwijt
Fuel costs: 7,00 EUR/100km 15.656 km and 1.095 EURquote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Benzineprijs gemiddeld ¤ 1,47
= 1862 euro![]()
![]()
Gister had ik alleen m'n moeder naast me, en van haar heb ik geen onvertogen woord gehoord hoorquote:Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef twiFight het volgende:
Purdey, waarom rijd jij in godsnaam nog met je ouders er bij. Laat ze lekker in de stront zakken. Rij lekker alleen, krijg wat zelfvertrouwen, en als je het onder de knie hebt en je ouders willen een keer mee dan zeg je "jullie houden je mond dicht of je loopt maar".
@ afslaan: moet je de koppeling niet verder op laten komen? Toen ik het eerst benzine reed oefende ik wat, en ik was redelijk tevreden dat ik de auto met schokken, doch zonder afslaan kon laten wegrijden. Tot ik eens de koppeling twee keer zo ver liet opkomen voordat ik gas gaf. Toen ging ik opeens supersoepel vanuit stilstand weg. Bij de lesauto was de speling op de pedaal lang zo groot niet.
Als ik het goede bedrag heb uitgerekend, ga ik eerst even aan het zuurstof, en kom ik later bij je terugquote:Op maandag 6 september 2010 10:01 schreef CherryLips het volgende:
42 euro per uur, lessen van twee uur per week, bijna anderhalf jaar lang. Reken maar uit
Maar goed dat ik de helft door m'n ouders hebben laten sponsoren. Ik was in de heilige overtuiging dat ik het zelf kon betalen, aangezien een pakket met 40 lessen+examen 1260,- kosttequote:Op maandag 6 september 2010 10:13 schreef CherryLips het volgende:
Maar goed dat ik wachtte met rijlessen tot ik afgestudeerd was en spaargeld had.
Als twee toeristen die ergens langs de weg balletje balletje gingen spelenquote:
dat je in een Prius rijdt maakt voor de hoeveelheid brandstof niet uit toch? Voornamelijk de schadelijke uitstoot die een stuk minder is.quote:Op maandag 6 september 2010 09:26 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Fuel costs: 7,00 EUR/100km 15.656 km and 1.095 EUR
Moet je kunnen![]()
Ik heb al meer kilometers gereden, maar niet van alles een tankbon.
Mijn vader betaald de benzine dus daar heb ik ook geen omkijken naar
En ik rij met een Prius....
Probeer het zelf eens met een middenklasser benzinewagen en je zal het verschil wel merkenquote:Op maandag 6 september 2010 10:59 schreef errrbek het volgende:
[..]
dat je in een Prius rijdt maakt voor de hoeveelheid brandstof niet uit toch? Voornamelijk de schadelijke uitstoot die een stuk minder is.
Mijn 207 deed 4,7 liter/100kmquote:Op maandag 6 september 2010 11:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Probeer het zelf eens met een middenklasser benzinewagen en je zal het verschil wel merken![]()
![]()
Mijn gemiddelde is 5.2 liter/100km
quote:Op maandag 6 september 2010 10:01 schreef CherryLips het volgende:
42 euro per uur, lessen van twee uur per week, bijna anderhalf jaar lang. Reken maar uit
42 * 2 * 70 = 5880quote:Op maandag 6 september 2010 10:01 schreef CherryLips het volgende:
42 euro per uur, lessen van twee uur per week, bijna anderhalf jaar lang. Reken maar uit
Nou ja, heb ook wel lessen van één of anderhalf uur gehad, hij is weleens met vakantie, ik was weleens met vakantie, ik ziek, hij ziek. Plus theorie, TTT en afrijden en rijbewijs zelf met spoed.quote:
Dus er kan zo'n 800 van dat bedrag af?quote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, heb ook wel lessen van één of anderhalf uur gehad, hij is weleens met vakantie, ik was weleens met vakantie, ik ziek, hij ziek. Plus theorie, TTT en afrijden en rijbewijs zelf met spoed.![]()
![]()
Volgens mij is dat idee om ons samen met een auto op vakantie te sturen niet eens zo gek. Ik zie hier een roadmovie inquote:Op maandag 6 september 2010 16:09 schreef CherryLips het volgende:
toch fijn dat ik niet de enige ben
Ik had er helaas al 8 weken vanaf getrokken om daar rekening mee te houdenquote:Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, heb ook wel lessen van één of anderhalf uur gehad, hij is weleens met vakantie, ik was weleens met vakantie, ik ziek, hij ziek. Plus theorie, TTT en afrijden en rijbewijs zelf met spoed.![]()
![]()
Dan rij je toch als 2e?quote:Op maandag 6 september 2010 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me af of ik de Veluwe af kom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |