abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85921841
Aanschouw hier; het tiende +1 = elfde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorijtopic #4 Met veiligheidsvestjes de weg op!
Autorijtopic #5 Met nieuwe geslaagden en dode herten!
Autorijtopic #6 Met veel invoegen en inhalen
Autorijtopic #7 Over rijden, maar waarin?
Autorijtopic #8 - Met Purdey en Cherry aan het stuur...
Autorijtopic #9 Met newbies en pro's
Autorijtopic #10 Over files en uitgestorven wegen

[ Bericht 24% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:28:26 ]
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_85921857
pas de OP nog ff aan, maar het topic is er iig weer :)

LP:

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef FalleNk810i het volgende:
ghehe, er kan bij mij amper iemand naast me zitten :P tering bende :D

[ Bericht 64% gewijzigd door FalleNk810i op 31-08-2010 19:29:43 ]
pi_85924857
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:51 schreef FalleNk810i het volgende:
mensen die volledig op tomtom rijden zijn vrij vervelend, heel de tijd mij opduwen.. ga ik naar rechts want ik moet eraf dus 2 banen naar rechts ofzo.. rijd tie vet hard verder, zit ik al op de afrit zie ik die gast opeens in een keer over al die banen ook nog net de afrit opkomen, vlak voor mn neus, iedereen remmen.. was een belg die de weg niet wist en ik zag m al de hele tijd op zn tomtom kijken -_-

als je de weg niet weet, ga dan niet helemaal links rijden maar iets rustiger rechts zodat je de tijd hebt :N
Dat dus! Hoe bedenken ze het? Reed vandaag op de uitvoegstrook en ineens op dat stuk waar de snelweg en uitvoegstrook zich splitst kwam er ineens nog een vent aangescheurd. En dat gebeurde meerdere keren.
Of het een tomtomrijder was, geen idee, maar tomtom geeft al een kilometer van te voren aan dat je er af moet. En je hebt borden lul }:|
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:02:50 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85928454
Mja, maar sommige navigatiesystemen zijn gewoon slecht. De navigatie waarmee we ooit naar amsterdam zijn gereden gaf de ene keer "neem de afslag" aan terwijl de afrit alweer voorbij was en de andere keer zij hij "neem nu de afrit" terwijl je nog 1.9 km door moest rijden. Degene waarmee we laatst naar Almere reden (toen reed ik zelf) was echt STUKKEN beter en gaf bovendien netjes de max. snelheid aan, super handig!

Op borden letten moet je altijd, maar je kunt maar één ding tegelijk, en wanneer mensen de route niet kennen zit die aandacht vaak dus bij de navigatie. Krijg je best aso maneouvres van. Jammer dat die mensen wel altijd plankgas 130 blijven rijden, waardoor je nogal gevaarlijke situaties krijgt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:57:45 #5
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_85931579
:)
pi_85931942
ja, die laatste tomtom hebben mijn ouders. die is vet handig met max snelheid enzo :P
ik weet niet hoor, maar je tomtom geeft afrit nr aan en locaties, en dan kijk je toch ff op de borden? zo moeilijk is t niet, maarja sommige mensen.
we zullen ze maar ontwijken dan :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:06:56 #7
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85932003
Veel mensen rijden ook zo zonder Tomtom hoor. Die vinden het retebelangrijk om 15seconden eerder op 't werk te zijn.
pi_85932413
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?

Moet zeggen dat ik tijdens rijles tomtom echt godvers irritant vond maar nu wel blij ben dat ik het gehad heb. Rijinstructeur leerde echt luisteren en kijken tegelijk, zo van tomtom zegt dit en wat zie ik op de borden? Ben wel gewend om dus niet puur alleen op de tomtom te rijden maar gewoon als ondersteuning van oh ik heb nog x km tot ik er af moet en dan de bordjes volgen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:28 #9
314372 Goddelijker
pi_85932473
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef Empathologica het volgende:
Maar wel lekker kut als je er boven op rijdt want je rijdt toch best hard daar. Ik ben zo'n watje dat altijd belachelijk veel ruimte er tussen laat dus het ging wel maar bij andere auto ging het maar nét, die moest ook ff flink remmen.
Scheelt het nou zoveel als je d'r ff snel tussen ramt ipv 300 meter van te voren ff je knipperlichtje aan te zetten en door te rijden?
Sommige mensen denken van wel.
pi_85937642
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_85938096
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Amsterdam viel wel weer mee om in te rijden! Wel een keer de bodemplaat geraakt bij een heuveltje bij de grachten (ik reed niet eens asociaal hard!) maar de auto doet het nog *O*

parkeren 22,50 -O-
precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
  woensdag 1 september 2010 @ 08:43:49 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85938539
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:31:30 #13
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942480
Heb m'n zusje vanmorgen naar school gebracht, om 10 voor 8 8)7. Maar wel even lekker stukje rijden :).

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...

Ook vervelend: weg waar je 80 mag met stoplichten. Dingen springen altijd op de meest irritante momenten op oranje :X.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:33:58 #14
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85942561
En ik moet echt eens wat beter parkeerterreinen afscannen naar plekjes... Moest m'n moeder ophalen bij de C1000. Was zo'n plekje vlak na een bocht, tussen 2 auto's in. Maar om erin te komen moest ik eerst 180 graden draaien, daarbij stoep en paaltjes ontwijken om vervolgens stekend auto erin te parkeren }:|.

Stond wel mooi recht, en de personen naast me konden ook nog in- en uitstappen (mogelijk wel met ingehouden buik, maar toch) :).
pi_85943183
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:52 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

precies wat je zegt, het inrijden valt wel mee. tot je stilstaat :P dan kan je je portomonee open trekken :'(
Jaa vreselijk! Ik wou best wel met openbaar vervoer gaan (is toch gratis *O*) maar dat kwam totaal niet uit qua tijd + ik zou niet meer thuiskomen.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:43 schreef twiFight het volgende:
Haha nu heb ik echt zo'n beeld dat als je 3 seconden voor een rood licht staat te wachten dat er dan gelijk een kudde parkeerwachters op de autos af komen rennen om een boete onder je ruitenwisser te plakken :D
Het zou me niets verbazen! Er was een parkeergarage in de straat van de club dus dat was wel handig. Met een heuse autolift naar het dak toe gegaan _O_ Van 19.30 tot ~ 00.30 was dus 22,50.

Nasty foto in de OP trouwens. Doet me denken aan m'n vakantie van paar weken terug naar Oost Europa. Alleen daar mochten we er vrolijk doorheen rijden :')
  woensdag 1 september 2010 @ 11:57:19 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85943451
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:31 schreef jacobras het volgende:

Ik heb echt liever dat stoplichten op rood staan als ik aan kom rijden, dan rij ik tenminste door groen licht... Kwam daar gister ook aanrijden, zie stoplicht op groen springen en auto voor me reed erdoor. Ik ben bijna bij de streep en het licht op oranje, dan maar doorrijden -O-, vind 't soms zo irritant...
Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 1 september 2010 @ 15:24:20 #17
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85951016
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Als het licht op geel springt als je bijna op de streep rijdt, mág je ook gewoon doorrijden hoor :s). Sterker nog, het levert veel meer gevaar op om dan nog als een malle te gaan remmen.
Weet ik, doe ik ook (doorrijden dan hé ;)). Maar een 2 weken terug stond ik in m'n uppie voor een rood stoplicht. Licht ging op groen, maar nog voor ik optrok stond 'ie alweer op oranje. Ding meette waarschijnlijk hoeveel auto's er stonden, op zich wel handig :).

Waar ik me druk om maak bij stoplichten, is dat je net zal zien dat ik door oranje rij, het licht achter me op rood springt en een agent me op de bon slingert. Had m'n moeder paar maanden terug ook, even verderop is zo'n stoplicht die erg kort op oranje blijft staan. Werd ze even later ingehaald (ze stond stil) door een agent op zo'n gestreept fietsje :').

Net m'n zusje opgehaald van school. Normaal keer ik op het parkeerterrein en rij ik weer terug. Dacht nu een snellere route te weten :'). Na een groot rondje gereden te hebben stond ik weer naast de school :P.
pi_85951397
Ik snap echt niet hoe je stoplichten verkeerd kunt doen :? :')
pi_85951584
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
  woensdag 1 september 2010 @ 17:22:11 #20
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85955127
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:35 schreef Piles het volgende:
Zie:
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef L0we het volgende:

[..]

Blijft altijd even lastig om in te schatten dat als hij op oranje springt, of je dan nog genoeg tijd hebt om fatsoenlijk stil te staan...

Zeker als je net begint is het eventjes wennen :)
En ik doe ze niet 'verkeerd' hoor, ik vind ze alleen nog iets te spannend :') :P.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:26 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85955161
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:23:51 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85955172
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
pi_85955398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef monsterd. het volgende:
Ook als het groen moet worden
Dat is in Engeland ook, ideaal :Y
Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
pi_85955463
quote:
Ik heb weer internet! Dus om even naar het vorige topic terug te gaan en nog even snel te reageren op reacties:
@l0we; ik heb het zingen uitgehouden :p, mijn ramen ook, dus het was nog niet vals of hoog genoeg :{
@purdrey: fijn dat je micraatje bevalt! Leuk he, micra rijden :P

wat betreft trouwens oranje stoplichten hier, hier (in warschau) krijg je altijd oranje licht. Ook als het groen moet worden, en het blijft ook veel langer oranje. Stiekem rij ik best veel vaker nu door oranje/rood dan eerst :@
dat dus, heb je in heel veel landen, vind t veel relaxter... kan je m weer rustig van de handrem afhalen en weer in zn 1 zetten :P
pi_85955491
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet van die mensen bij groen nog driftig naar de eerste versnelling moeten schakelen enzo :')
je bent me net voor :( :P
pi_85955502
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:42:46 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85955711
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een handig systeem.
In Duitsland is dat ook (of bedoel je dat het enkel oranje wordt?)
Rood+oranje en je weet dat het weldra veranderd naar groen.
En het oranje licht brandt slechts heel kort.
oranje als hij naar groen gaat, brandt vrij kort maar terug van oranje naar rood is het hier best lang
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 1 september 2010 @ 18:33:13 #28
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85957090
quote:
Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:

Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...

quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:23 schreef JDude het volgende:
Een seconde of drie heb je in NL sowieso, vanaf het moment dat'ie van groen naar geel gaat.
Volgens mij is het afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg onder je.

[ Bericht 18% gewijzigd door jacobras op 01-09-2010 18:39:41 ]
  woensdag 1 september 2010 @ 18:43:31 #29
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_85957359
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:33 schreef jacobras het volgende:

[..]

Maar wat als je net een hoek ofzo om komt rijden, en je ziet een oranje stoplicht? Hoe weet je dan of het oranje van rood af, of oranje van groen af is? Doe mij maar gewoon dit:

[ afbeelding ]
Is helaas slechts [url=]http://jalopnik.com/5415057/eko-a-red-light-with-a-twist]een concept[/url]...
[..]

Klopt, voor zover ik me kan herinneren geldt er een oranje -> rood tijd van 4 seconden voor wegen vanaf 80 km/u (iig op autowegen en snelwegen).
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  woensdag 1 september 2010 @ 18:46:11 #30
314372 Goddelijker
pi_85957433
Auto heeft een grote beurt gehad. *O*
Ik heb het idee dat hij soepeler koppelt (het pedaal in elk geval) en dat hij iets feller reageert op het gas. :P
  woensdag 1 september 2010 @ 18:55:50 #31
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85957734
quote:
Correct. Maar minder dan drie komt (voor autoverkeer) in principe niet voor.
  woensdag 1 september 2010 @ 18:58:06 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85957822
quote:

[ afbeelding ]

In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
pi_85957926
Dat aftellen ziet er leuk uit, maar dan gaan mensen natuurlijk massaal door rood rijden :')
Voor voetgangers zou het wel handig zijn, die lopen toch altijd door rood als het kan :P
pi_85957930
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:58 schreef JDude het volgende:

[..]

In Nederland wel (op een paar plaatsen, als test) in gebruik als voetgangerslicht:
[ afbeelding ]
volgens mij staan die in rotterdam nog steeds, geniaal :D
  woensdag 1 september 2010 @ 19:06:17 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85958118
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
  woensdag 1 september 2010 @ 19:07:31 #36
314372 Goddelijker
pi_85958154
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:06 schreef twiFight het volgende:
Wat ik irritant vind is als je op een 100 km/u weg rijdt, er een stoplicht komt die op groen staat, maar omdat het een kruispunt is je terug moet naar 70 km/u en daarom dus te laat bent voor groen :S
Wat leer je daar van? Volgende keer het gas erop houden.
pi_85958269
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:07 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85958285
quote:

[..]

Hier staan er regelmatig flitskasten bij ;(
Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
Dus na de kruising remmen :X :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:11:44 #39
314372 Goddelijker
pi_85958331
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten. :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:12:15 #40
314372 Goddelijker
pi_85958356
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik had gisterenavond weer zo'n kut-boodschappenkar voor me. Hele weg éxact 80 (ok, zeg ik niet van), maar die ging hier remmen voor de flitspaal aan de andere kant van de weg.
De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong. :')
pi_85958390
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:11 schreef Goddelijker het volgende:
De weg naar Walibi staat ook vol met flitsers bij de kruispunten. :')
Kom ik gelukkig nooit :7..
De brommerjochies uit mijn klas zeuren wel over de hoeveelheid politie in de buurt van Deltion.. Rollenbank enzo :')
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85958444
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

De laatste keer had ik een auto die na de stopstreep nog vol op de rem ging, omdat het verkeerslicht op rood sprong. :')
:X
Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:15:33 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85958516
quote:

Whehehe. Aan de lussen te zien is het nog een roodlichtcamera ook.

Overigens zijn er wel camera's die van voren fotograferen tegenwoordig. Maar die staan dan niet op de andere rijbaan gericht :').
  woensdag 1 september 2010 @ 19:15:36 #44
314372 Goddelijker
pi_85958518
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik kleef nooit, maar op zulke momenten rij ik m het liefst achterin :')
Ik reed ook bijna achterin, omdat ik op het moment dat hij op rood sprong, ook al over de stopstreep was.
Die stopstreep ligt heel ver voor het verkeerslicht, omdat er nog een baan aan de rechterkant is waar de bus vanaf die baan op die ernaast kan voegen.
  woensdag 1 september 2010 @ 19:22:30 #45
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85958796
quote:

[..]

Dat doe ik niet meer. :N
quote:

[..]

Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
pi_85958851
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:22 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat doe ik niet meer. :N
[..]

Beerze, bij Ommen in de buurt? Heb ik hem ook al een keer gehad.
Zeeland, Deltaweg :+
  woensdag 1 september 2010 @ 19:26:32 #47
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85958997
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70 :') ". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
pi_85959085
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:26 schreef JDude het volgende:
Ik reed laatst van Goes naar Rotterdam via de Zeelandbrug en de N59. Ook zo'n traject met regelmatig verkeerslichten en flitspalen. Bij één kruising bedacht ik me pas een paar honderd meter verderop "Oh kut! 70 :') ". Maar als ik terugkijk op Google Maps is dat net de enige kruising zonder flitspaal geweest.
Nou, die 2 wegen rijd ik wekelijks O-)
Dus ik weet de palen allemaal te staan gelukkig :P Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole ;(
  woensdag 1 september 2010 @ 19:29:36 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959121
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
Alleen die Zeelandbrug hè, trajectcontrole ;(
Ik zat achter een vrachtwagen :').
  woensdag 1 september 2010 @ 19:29:59 #50
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85959140
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Zeeland, Deltaweg :+
Whoops, verkeerde gequote. :D
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Had in Overijssel een 100 weg die terug ging naar 70 bij een kruispunt zonder verkeerslichten. Zeer overzichtelijk en zo te zien kwam er amper verkeer uit de zijwegen.. Raad eens waar ze voor iedere richting een flitspaal hadden neergezet :')
Beerze bij Ommen in de buurt?
  woensdag 1 september 2010 @ 19:30:27 #51
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959170
Grappige reeks trouwens, dit. Had ik eerder moeten ontdekken.
pi_85959204
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:29 schreef JDude het volgende:
Ik zat achter een vrachtwagen :').
Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijden :P
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:30 schreef JDude het volgende:
Grappige reeks trouwens, dit. Had ik eerder moeten ontdekken.
Zolang zijn we nog niet bezig ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 19:31:33 #53
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_85959227
Oh, mooi, dan heb ik weinig gemist.
pi_85961469
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg :') . Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo :') . Het was rustig op de weg, dat scheelt :P
Tap tap tap
  woensdag 1 september 2010 @ 20:52:51 #55
314372 Goddelijker
pi_85962738
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:23 schreef CherryLips het volgende:
Die Yaris stuurt en schakelt best zwaar voor een bejaardenbak, jemig zeg :') . Maar de auto van m'n zus is weer eens de snelweg op geweest, voor het eerst in vier jaar ofzo :') . Het was rustig op de weg, dat scheelt :P
Het is toch geen diesel hè? :+
pi_85962920
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Voor die paar km die ermee gereden wordt? :P
Tap tap tap
  woensdag 1 september 2010 @ 20:58:30 #57
314372 Goddelijker
pi_85962946
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor die paar km die ermee gereden wordt? :P
Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de oprit :+
pi_85963042
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

merk je niks van diesel of benzine hoor.
pi_85963059
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Anders zou je net de stoomboot van sinterklaas zijn geweest tijdens het gasgeven op de oprit :+
En dan het weerbericht van vanavond: plaatselijk zeer dichte mist B-)
  woensdag 1 september 2010 @ 21:05:24 #60
314372 Goddelijker
pi_85963221
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

merk je niks van diesel of benzine hoor.
:')
pi_85975063
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Merk jij daar zoveel van dan? Sturen en schakelen gaat allemaal even soepel hoor :). Het is alleen dat een diesel met minder toeren meer kracht geeft, dus je kan / moet wat eerder opschakelen.
pi_85975069
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Alleen maar handig, kun je ook niet te hard rijden :P
[..]

Zolang zijn we nog niet bezig ;)
Das waar, maar de topics stromen zó vol :). Deel 11 alweer
pi_85975076
quote:
Goed bezig! Is af en toe best goed voor een auto, wat meer belasting :). En dan bedoel ik niet de variant die je moet betalen ;)
pi_85977428
Ons mam gaat straks in mijn auto rijden :')
Die rijdt al jaren (als ze al rijdt, ze fietst liever) diesel met stuurbekrachtiging. En dan nu een oude benzinebak zonder stuurbekrachtiging, ik ga lol hebben :D
pi_85978094
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:04 schreef Empathologica het volgende:
Ons mam gaat straks in mijn auto rijden :')
Die rijdt al jaren (als ze al rijdt, ze fietst liever) diesel met stuurbekrachtiging. En dan nu een oude benzinebak zonder stuurbekrachtiging, ik ga lol hebben :D
Haha, voor zulk soort acties zou je eigenlijk een verborgen camera meenemen _O-
pi_85978703
Breng me niet op ideeën :')
Helaas kan ik niet weg anders was ik d'r achterna gefietst om te kijken haha.
pi_85983393
Ze reed in een keer weg, verbaasde me echt! En ergens vind ik het een eng idee dat ze mijn auto mee heeft :')
Maar vraag me nu af of ze de handrem er wel afgehaald heeft, op de een of andere manier merk je het niet als die er op staat.. Maar daar komt ze snel genoeg achter dan haha.
pi_85983489
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:33 schreef Empathologica het volgende:
op de een of andere manier merk je het niet als die er op staat..
quote:
Maar daar komt ze snel genoeg achter dan haha.
Uhhm :P
Dan merkt ze de brandlucht waarschijnlijk pas als ze uitstapt :+
pi_85983674
Ja ik bedoelde dus met dat je het niet merkt omdat je gewoon weg kan rijden als ie er op staat. Maar ik ga er van uit dat ze het lampje dan wel ziet branden ofzo :')
pi_85983770
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:42 schreef Empathologica het volgende:
Ja ik bedoelde dus met dat je het niet merkt omdat je gewoon weg kan rijden als ie er op staat. Maar ik ga er van uit dat ze het lampje dan wel ziet branden ofzo :')
Ik zie het lampje ook nooit :') Maar dan gaat er wel iets piepen.
Tap tap tap
pi_85984566
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

:') :') in het opzicht van schakelen en sturen niet hoor, tenzij je er 1 hebt zonder stuurbekrachtiging natuurlijk maar dan geld weer hetzelfde voor benzine..
  donderdag 2 september 2010 @ 15:34:43 #72
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85987426
Ik ben vandaag het Keizer Karelplein in Nijmegen overgereden. 2x. :Y Welke retard heeft dat ontworpen, en erger nog, wel halve zool heeft toestemming gegeven om het aan te leggen. _O-
  donderdag 2 september 2010 @ 18:54:36 #73
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85993822
quote:
Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best oké :) Mijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.

Vanmorgen m'n pa maar weer overgehaald om me naar m'n werk te brengen :')
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hier }:| Bij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen :') Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85993990
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:54 schreef Purdey het volgende:

[..]
Ik moest wel later beginnen, maar ik heb zo'n poephekel aan de metro hier }:| Bij het stoplicht stond er een dikke Audi, met iemand die maar op het gas bleef trappen :') Eenmaal bij het wegrijden sloeg zijn motor af en reed mijn paps hem eruit met mijn bejaarde Micra _O-
Haha! Altijd grappig dat soort dingen!
Met de Prius heb ik dat ook altijd, maarja, da's wel een automaat...
Vandaag trouwens 70km gereden met een gemiddelde van 3.6l/100km, dus onder de fabrieksopgave van 3.9l!
  donderdag 2 september 2010 @ 19:18:53 #75
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85994728
quote:

[..]

Wordt een Yaris echt gezien als een bejaardenbak? Vind het wel een hip, jong ding!
Zwaar schakelen vind ik trouwens best oké :) Mijn micra schakelt ook best stroef, dat je hem echt in een versnelling moet trekken. De Opel astra van m'n pa schakelt héél licht, zo zwabberig. Als ik hem vanuit z'n 1 in z'n 2 ding wil doen, presteer ik het altijd om hem in z'n 4 te trekken, hoeveel moeite ik ook doe om hem echt naar links uit te trekken.

Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor :P . Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's

Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens :P . Voordeel van een kleine auto ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_85995137
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:18 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mijn micra schakelt helemaal niet zwaar! Het gaat altijd wel soepel, eventueel terug van 2 naar 1 gaat wat lastiger maar voor de rest valt het mee hoor :P . Maarja, er zit altijd wel verschil in auto's

Het is sowieso niet zo heel moeilijk mensen in de stad hier eruit te rijden, doe ik ook wel eens :P . Voordeel van een kleine auto ^O^
bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaat :P
pi_85995252
quote:

[..]

Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uit :P Maar hij schakelt niet goed. Als je hem in z'n één zet is het net alsof er een tandwieltje ergens niet goed zit, daar moet je hem doorheen duwen. M'n zus vindt het niet boeiend, maar ik denk dat ik er even naar had laten kijken.

En ik vind het echt stoer dat je zo'n toffe Micra hebt O+ Jaloers O+
Tap tap tap
pi_85995292
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

bij welke snelheid? want dat gaat bij de meeste auto's pas soepel als je bijna stilstaat :P
Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.
Tap tap tap
pi_85995887
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zei, bij de Yaris gaat het ook heel stroef. Je moet echt stilstaan als je hem in z'n één wilt zetten. Bij de Note heb ik daar absoluut geen last van.
ah okay, ik moet met mn polo minder als 30 km per uur rijden wil ik terug naar zn 2 :P best wel jammer, teveel afremmen voor bochten dus :(
pi_85997128
quote:

[..]

Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat? :)
quote:
Dat blijft leuk he? ;). Ik hoef het alleen niet te proberen met mn oude diesel... Ik ben hooguit de eerste 10 meter sneller, maar dan houdt het ook op.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:53:10 #81
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86001116
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:34 schreef JJH het volgende:
Ik ben vandaag het Keizer Karelplein in Nijmegen overgereden. 2x. :Y Welke retard heeft dat ontworpen, en erger nog, wel halve zool heeft toestemming gegeven om het aan te leggen. _O-
Dat plein is geniaal _O_
  donderdag 2 september 2010 @ 21:56:35 #82
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86001312
quote:

[..]

Bij mij ook hoor. Ik moet echt heel langzaam rollen wil die in de 1 vallen.

En om mensen er in de stad uit te rijden heb je helemaal geen kleine auto nodig. Alleen beetje lef.
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat plein is geniaal _O_
Als je weet hoe het werkt ja. Ik heb nog een mevrouw zich bijna dood laten schrikken, :@ ik remde een beetje laat. :D
  donderdag 2 september 2010 @ 22:11:39 #83
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86002397
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die nieuwe Yaris is wel wat strakker vormgegeven, maar die oude is echt zo'n gebakje. Wel een schattig gebakje hoor, ik vind hem tof, maar er zitten over het algemeen veel bejaarden en miepjes in. Hij stapt nl heel lekker in, de stoel zit vrij hoog dus je komt er makkelijk in en uit :P Maar hij schakelt niet goed. Als je hem in z'n één zet is het net alsof er een tandwieltje ergens niet goed zit, daar moet je hem doorheen duwen. M'n zus vindt het niet boeiend, maar ik denk dat ik er even naar had laten kijken.

En ik vind het echt stoer dat je zo'n toffe Micra hebt O+ Jaloers O+
Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leuk O+ Heb er echt alleen nog schandalig weinig in gereden..30 km in drie weken ;( Ik moet minder gaan werken.. Van 't weekend en maandag lekker vrij :)
pi_86002986
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Of je zus merkt niks geks? Ik denk eigenlijk ook dat ik niet zo snel iets geks zal merken. Mijn micra is helemaal leuk O+ Heb er echt alleen nog schandalig weinig in gereden..30 km in drie weken ;( Ik moet minder gaan werken.. Van 't weekend en maandag lekker vrij :)
30 km in drie weken? Eerste week dat ik m had, reed ik er al 400 km mee :').. Deze week zit ik ook al aan de 300+
pi_86005545
Ligt er ook maar net aan hoeveel tijd je hebt he :P Ik heb de eerste paar weken ook amper gereden, alles was op de fiets te doen dus korte stukjes zijn dan echt funest voor je auto. Nu de laatste paar dagen steeds 100km op een dag vanwege school enzo.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:16:05 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86011085
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:25 schreef L0we het volgende:

[..]

Waarom wil je terugschakelen naar zn 1? Dat doe je toch alleen maar als je stil staat? :)
[..]

Als ik in de file sta? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86011445
Net op de A1 ook een mooie: een Audi A4 die met 110 km/h constant links blijft plakken. Op zich geen probleem, ware het niet dat ie met een thuiskomertje reed :X Da's toch altijd maximaal 80?

Bij de al jaren defecte flitspaal onder het viaduct bij afslag Utrecht gaf ie me nog even een enorme brake-test :') en toen ik hem daarna rechts probeerde in te halen gaf ie nog wat gas bij, dus ik dacht: als ik nou nog even wat harder ga rijden, doet hiij dat misschien ook, klapt dat bandje en is de wereld weer een kansloze chauffeur minder. Echter, hij besloot uiteindeliijk toch maar naar rechts te gaan, waarbij ie me zo ongeveer de vangrail in drukte. Toen ik hem vervolgens links voorbij ging, keek ie stoïcijns voor zich uit. Niks aan de hand kerel :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:23:24 #88
314372 Goddelijker
pi_86012750
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als ik in de file sta? :P
Ook daar schakel ik niet terug naar zn 1 als ik rij. :) Ik blijf gewoon in zn 2 rijden, als ik stilsta ga ik terug naar zn 1. (of ik trek weer op in zn 2, als ik te lui ben :P)
pi_86012835
quote:
Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:27:52 #91
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86015443
Ja, maar als de politie aankondigt alleen mensen die 30 km/u te hard gaan te beboeten dan gaat iedereen 20 km /u te hard rijden en wordt heel nederland onveiliger. Als de politie aankondigt alleen gevaarlijke snelweg A-nogwat te gaan controleren, dan gaat iedereen op alle andere wegen te hard rijden, waardoor heel nederland onveiliger wordt. Snap je waar ik heen wil..?
pi_86018139
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:44 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Hoge boetes is in basis niks mis mee; de manier van controleren in NL deugt echter niks van. Wanneer het echt om veiligheid zou gaan, mogen boetes best wel wat meer kosten, maar zolang boetes enkel worden gebruikt om te cashen, is eigenlijk elke verhoging bijzonder asociaal.
Feit blijft, als je je aan de regeltjes houdt heb je nergens last van :).

Oh, wat klink ik toch weer braaf :D
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:48:34 #93
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86018168
quote:
en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijk :D
pi_86018764
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef errrbek het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat de boetes hier nog steeds geen enkele aanleiding geven om niet zo snel te rijden als mogelijk :D
Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.
pi_86019044
Ik zie zelf eigenlijk het nut er niet van in om bv je gordel niet aan te doen ofzo. Gaat om je eigen veiligheid lijkt me.
Wat ik wel achterlijk vind is dat ze hier heel veel boetes uitschrijven omdat je de parkeerschijf bent vergeten maar de mensen die door het dorp rijden (waar aan beide kanten van die straat duidelijk staat dat het verboden is voor brommers en auto's) gewoon door laten rijden.

En ik kan weer door m'n voorruit kijken! Even de auto gewassen, incl. mezelf want de slang knalde los :')
pi_86019125
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:10 schreef Empathologica het volgende:
En ik kan weer door m'n voorruit kijken! Even de auto gewassen, incl. mezelf want de slang knalde los :')
:D
Er moeten hier filmpjes van FOK!kers in actie gepost worden :Y
pi_86019252
Natuurkundige krachten, als je hard genoeg trekt schiet er van eigens wel wat los.
pi_86019334
We hadden het hier net over dubbelzinnige opmerkingen, en ik wilde je post iets aanpassen, maar ik hou me in O-) B-)
pi_86019444
:') Ahum.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:43:28 #100
312694 errrbek
pi_86020583
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:03 schreef L0we het volgende:

[..]

Nee inderdaad, iedereen loopt maar te zeuren over de boetes, maar de beste manier om de overheid `terug te pakken` is toch echt om je gewoon eens aan de regels te houden.
precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aan :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:38:00 #101
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86022738
Boetes voor verkeersveiligheid. ^O^

Maar mij 's nachts om half drie op een lege A28 pakken. :N
Dat is puur cashen.
pi_86023809
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:43 schreef errrbek het volgende:

[..]

precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aan :)
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:08:46 #103
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86023994
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
Behalve dat voor iemand die van de bijstand moet rondkomen 100,- belachelijk veel geld is. En meneer de CEO met een inkomen van een miljoen op jaarbasis kijkt daarvan niet op of om.

In Finland hebben ze een dergelijk systeem, en het schijnt daar best goed te werken. :Y
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:19:30 #104
312694 errrbek
pi_86024512
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:

[..]

allebei eenzelfde percentage van het bruto jaarloon is toch ook dezelfde straf? :P
pi_86033411
Net stak er ineens een blaag over, ik zag het gelukkig op tijd :r maar dan ben ik zo van de leg dat ik bij de rotonde een inschattingsfoutje maakte. Het ging goed, maar de meneer in de prius keek niet vrolijk. Maar goed, hij zou hetzelfde bij mij gedaan hebben denk ik.
Tap tap tap
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:03:47 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86033978
Zojuist de eerste kilometers gemaakt in m'n nieuwe aanwinst.
pi_86034477
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef CherryLips het volgende:
Net stak er ineens een blaag over, ik zag het gelukkig op tijd :r maar dan ben ik zo van de leg dat ik bij de rotonde een inschattingsfoutje maakte. Het ging goed, maar de meneer in de prius keek niet vrolijk. Maar goed, hij zou hetzelfde bij mij gedaan hebben denk ik.
Fijn is dat ja... Ik had net bijna een oud dametje in mn zijkant zitten. Ik soorteerde rechts voor, rij vlak voor het stoplicht, als ze bedenkt dat ze ook opeens naar rechts wil. Normaal schrik ik daar niet zo van, maar ik kon nergens heen. Gelukkig zag ze het zelf op tijd...
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
En? :)
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:19:18 #108
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86034671
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:15 schreef L0we het volgende:

En? :)
Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelen :').
Maar goed, nu staat er tenminste eindelijk eens een auto voor de deur die ik niet de volgende dag aan de baas terug hoef te geven :P.
pi_86036138
Even met vuilniszak erdoorheen gegaan, weer genoeg eruit gehaald :'). Straks even stofzuigen zodat ie weer netjes is van binnen,
pi_86039008
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
wat voor auto? heb ik vast ergens gemist :P

owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
pi_86041290
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef JDude het volgende:

[..]

Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelen :').
Maar goed, nu staat er tenminste eindelijk eens een auto voor de deur die ik niet de volgende dag aan de baas terug hoef te geven :P.
Ach, houdt je van de straat... ;)
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Vergeet ook niet dat het de andere kant op werkt. Voor degenen die rijk zijn is het een fooitje om af en toe een boete te betalen, dus kunnen ze doen en laten wat ze willen. Op gehandicaptenplaatsen parkeren, te hard rijden, weet ik wat allemaal. Zij hebben dr geen last van, een paar 100jes meer of minder maakt toch niet meer uit, maar het gevaar en de overlast blijft... Zoals een boete oorspronkelijk bedoeld is is dat het pijn doet, dat je dr van leert. Zou mooi zijn als dat voor iedereen zo is. Ik zou best wel voor zijn denk ik, maar ben ook geen expert op dat gebied. :+
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:05:23 #112
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86041883
quote:

[..]

Dus rijke mensen mogen van jou wel overtredingen maken, of hoeven er althans niet over na te denken...
pi_86042060
*O* vandaag trouwens de 230.000 kilometer over gegaan

Helaas doet mn startmotor het niet helemaal lekker meer. Lijkt wel alsof hij blijft plakken af en toe. Morgen maar even een nieuwe onder hangen. :Y
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:13:57 #114
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86042239
quote:

[..]

Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.
pi_86042366
Vandaag goede 200 km gemaakt, thuis via Utrecht naar binnenstad Den Haag. Vanaf daar via Wassenaar richting Leiden om daar midden in de stad te zijn.. En toen in de spits terug via Amsterdam :').. Ging met een vriendin spullen naar haar kamer in Den Haag brengen en een fiets in Leiden.. En wat was het gruwelijk druk op de terugweg.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:49:56 #116
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86044144
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.
Iedereen weet dat 50+ (en meerdere keer 30+ ook) directe invordering is. Dat is dan ook gewoon dom. :Y
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:12:28 #117
314372 Goddelijker
pi_86044987
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt. :')
pi_86045213
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt. :')
Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaat :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:18:13 #119
314372 Goddelijker
pi_86045231
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaat :')
A28 - Utrecht -> A'foort :N
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:18:28 #120
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86045245
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is met heel veel files zo. :Y
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:25:36 #121
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86045521
LOL :P. Vanavond met een maat van me rondje gedaan (van zo'n 1,5 uur :P), moesten eerst even wat pakketten rond brengen (hij loopt post). Net het laatste pakket bezorgd, zie ik in de verte een auto van m'n rijschool staan. Herinnerde me plots weer dat m'n instructeur daar woonde, en wie zie ik daar op een stoel in het zonnetje zitten? _O-

Reed er al toeterend langs, eerste keer dat ik 'm tegenkom sinds ik m'n rijbewijs heb :).

Oh ja, we reden ook nog langs een auto die geparkeerd stond, een Cadillac SLS :o. Tuurlijk een auto achter me, wilde net uitstappen om een foto te maken. :|W
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:28:09 #122
314372 Goddelijker
pi_86045636
Ik heb vandaag 2 Aston Martins DBS gezien. _O_
Niet samen en ook niet dezelfde. :+
pi_86045837
bij mn stage staan gewoon 2 nissan skyline's... dingen zie je vrijwel nooit en nu staan er opeens 2 :P

owja, en ja dat is dus ook oneerlijk tegenover de wat minder rijke mensen, dat die rijke het niet boeid en daardoor aso zou gaan kunnen doen.. daarom dus kut regel!
tja en als je met een basis bedrag gaat werken is het zn nut alweer voorbij geschoten heb ik t idee, je weet wat wel en niet mag, alles wat je ertegen in doet is je eigen schuld..

morgen lekker naar t oosten toe, familiedag :+ weer wat km's ervaring opdoen.
Weer eens wat anders.. 1 van mn ouders op de achterbank ghehe :D
pi_86045850
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

A28 - Utrecht -> A'foort :N
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas erg :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:33:53 #125
314372 Goddelijker
pi_86045882
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas erg :')
Maar dat staat ook gewoon echt vast. :+
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:36:08 #126
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86045965
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Stomme werkzaamheden bij Muiden. :N
pi_86046123
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:36 schreef JJH het volgende:

[..]

Ja, en op andere plekken ook.. 5 banen en dan een snelheidsbeperking.. Zodoende zijn de twee meest linkse banen nutteloos omdat je allemaal 100 rijd met hooguit een paar kilometer verschil :')
pi_86046163
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Maar dat staat ook gewoon echt vast. :+
Meerdere keren :')
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:41:18 #129
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86046194
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:28 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb vandaag 2 Aston Martins DBS gezien. _O_
Niet samen en ook niet dezelfde. :+
:o. Dat model heb ik nog nooit in 't echt gezien, daar duik ik echt meteen met m'n camera bovenop :9~. James Bond-car *O*.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:32 schreef FalleNk810i het volgende:
bij mn stage staan gewoon 2 nissan skyline's... dingen zie je vrijwel nooit en nu staan er opeens 2 :P
Al een rondje in gedaan? ;)
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:41:42 #130
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86046207
Breda-Rotterdam is tot nu toe goed te doen. 3+4+4+3 rijstroken bij kp. Ridderkerk _O_.
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:42:35 #131
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86046241
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ja, en op andere plekken ook.. 5 banen en dan een snelheidsbeperking.. Zodoende zijn de twee meest linkse banen nutteloos omdat je allemaal 100 rijd met hooguit een paar kilometer verschil :')
Dat is op de A2 richting Amsterdam ook. D:
pi_86046432
quote:
was t maar zo'n feest :P wel raar met links schakelen lijkt me..
  vrijdag 3 september 2010 @ 23:49:12 #133
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86046500
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

was t maar zo'n feest :P wel raar met links schakelen lijkt me..
Ik ga ooit nog een witte, rechtsgestuurde EVO V of EVO IV bezitten. Dat apart worden inderdaad.

En achteruit door de McDrive. _O_
pi_86047614
O jongens, ik had zo'n domme blonde actie vanavond, ik durf het eigenlijk niet te vertellen :') .
Ik stap in de auto (was nog thuis). Doe gordel om, verstel de stoel en de spiegels nog een beetje... Ben ik de sleutels vergeten _O- _O-
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:20:56 #135
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86047804
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:15 schreef CherryLips het volgende:
O jongens, ik had zo'n domme blonde actie vanavond, ik durf het eigenlijk niet te vertellen :') .
Ik stap in de auto (was nog thuis). Doe gordel om, verstel de stoel en de spiegels nog een beetje... Ben ik de sleutels vergeten _O- _O-
Maar hoe ben je binnengekomen dan? :P

Ik heb meestal van die kleine dingetjes, auto op slot doen en dan naar de andere kant toelopen om wat uit de auto te pakken :P. Of niet-niet-recht parkeren, me eraan ergeren, in z'n achteruit en corrigeren om dan weer precies hetzelfde te parkeren.

Als ik ga corrigeren kom ik 9/10 keer weer precies hetzelfde uit, toch maar 'ns wat beter focussen ;).
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:22:13 #136
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86047857
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:49 schreef JJH het volgende:

[..]

En achteruit door de McDrive. _O_
Nu je 't zegt, hoe doen mensen met 't stuur rechts dat? Gewoon ver naar de andere kant toereiken? :P
pi_86047904
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:20 schreef jacobras het volgende:

[..]

Maar hoe ben je binnengekomen dan? :P

Ik heb meestal van die kleine dingetjes, auto op slot doen en dan naar de andere kant toelopen om wat uit de auto te pakken :P. Of niet-niet-recht parkeren, me eraan ergeren, in z'n achteruit en corrigeren om dan weer precies hetzelfde te parkeren.

Als ik ga corrigeren kom ik 9/10 keer weer precies hetzelfde uit, toch maar 'ns wat beter focussen ;).
In de garage staan de auto's blijkbaar niet op slot :')
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 00:29:27 #138
314372 Goddelijker
pi_86048150
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:41 schreef jacobras het volgende:

[..]

:o. Dat model heb ik nog nooit in 't echt gezien, daar duik ik echt meteen met m'n camera bovenop :9~. James Bond-car *O*.
[..]

Ik zat in m'n eentje in de auto, dus dan is het lastig om even foto's te maken. :+
pi_86053002
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik had gister een nog stommere actie :@. Ik had 'ochtends getankt, kom ik aan in gouda, kan ik mn sleutels nergens vinden... bleek dat ik mn sleutels incl tankdop nog bij de pomp had liggen. (mijn contactslot is vervangen door een schakelaar, dus ik kan starten zonder sleutels) .
ik heb gelijk maar ff mn ouders wakker gebeld, of ze ff die sleutels wilden halen, gelukkig lagen ze er nog...

Dan voel je je best wel stom :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 09:54:02 #140
312694 errrbek
pi_86053655
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:36 schreef JJH het volgende:

[..]

wanneer zijn die werkzaamheden daar klaar eigenlijk?
pi_86053823
Eind 2011 volgens de site van Rijkswaterstaat :'(
pi_86056713
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 08:13 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik had gister een nog stommere actie :@. Ik had 'ochtends getankt, kom ik aan in gouda, kan ik mn sleutels nergens vinden... bleek dat ik mn sleutels incl tankdop nog bij de pomp had liggen. (mijn contactslot is vervangen door een schakelaar, dus ik kan starten zonder sleutels) .
ik heb gelijk maar ff mn ouders wakker gebeld, of ze ff die sleutels wilden halen, gelukkig lagen ze er nog...

Dan voel je je best wel stom :P
Maar dan kan toch iedereen zo met je auto wegrijden?
pi_86057737
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:26 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Maar dan kan toch iedereen zo met je auto wegrijden?
Klopt, zeker als je de deuren ook niet dicht kan doen... Ik heb een ander slotenset, dat gaat er binnenkort in, das toch wel wat veiliger :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:08:55 #144
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86058053
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik zat in m'n eentje in de auto, dus dan is het lastig om even foto's te maken. :+
Ik parkeer 'm dan gewoon even, da's toch niet zo raar? :P
pi_86060005
Zo, autootje weer gewassen O+

Oh, en Zeeland O+ Nooit files :D Alleen in de zomer als de toeristen komen :')
pi_86062293
Heb ik gvd weer bijna een fietser op de motorkap. Domme trut. Ik had voorrang, vliegt zij er nog even voor. Haar vriend, waar ze naast reed, stopte, dus zij kwam ineens van achter die vriend aankakken. Ze kon me nog net ontwijken (en ik haar :') ). Ik had het raampje open staan dus ik hoorde allemaal geroep, zie ik haar in m'n binnenspiegel nog allemaal vage gebaren maken. Dom wijf. Zeker vergeten wat haaientanden zijn. Ik vind autorijden leuk hoor, maar ik rij altijd hartstikke voorzichtig, als een oud wijf, en dan gebeurt er zoiets en nu vind ik er geen flikker meer aan. O, en verderop kon ik weer op de rem omdat een auto zich voor me gooide op de rotonde en hier vlak bij m'n huis liep er iemand enorm te kleven achter me. En dan krijg ik te horen dat ik niet kan rijden. M'n moeder zat net te gillen in de auto met die fietser, m'n broer gister met dat overstekende jochie.
Het is slecht voor je ego als iedereen steeds zit te gillen in de auto hoor :') . En ik kreeg commentaar bij het parkeren (twee keer). Nog even en ik kap ermee, heb het even helemaal gehad :') .
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:05:09 #147
314372 Goddelijker
pi_86062791
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:08 schreef jacobras het volgende:

[..]

Ik parkeer 'm dan gewoon even, da's toch niet zo raar? :P
Midden op de snelweg, goed idee ja. :')
pi_86063203
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 08:13 schreef L0we het volgende:

(mijn contactslot is vervangen door een schakelaar, dus ik kan starten zonder sleutels) .

Dat vond ik altijd al stoer. Een startknopje ipv de sleutel!

@ CherryLips fietsers zouden verboden moeten worden. Ze zitten echt áltijd in de weg.
pi_86063282
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 15:45 schreef CherryLips het volgende:
Heb ik gvd weer bijna een fietser op de motorkap. Domme trut. Ik had voorrang, vliegt zij er nog even voor. Haar vriend, waar ze naast reed, stopte, dus zij kwam ineens van achter die vriend aankakken. Ze kon me nog net ontwijken (en ik haar :') ). Ik had het raampje open staan dus ik hoorde allemaal geroep, zie ik haar in m'n binnenspiegel nog allemaal vage gebaren maken. Dom wijf. Zeker vergeten wat haaientanden zijn.
Bij zo'n situatie zou ik echt even uitstappen :(
Zeker als de ene stopt, en de ander niet, dat zie je gewoon nooit aankomen :{
quote:
Ik vind autorijden leuk hoor, maar ik rij altijd hartstikke voorzichtig, als een oud wijf, en dan gebeurt er zoiets en nu vind ik er geen flikker meer aan.
Begrijpelijk :@ Had ik af en toe ook na 'incidenten'.
quote:
O, en verderop kon ik weer op de rem omdat een auto zich voor me gooide op de rotonde en hier vlak bij m'n huis liep er iemand enorm te kleven achter me. En dan krijg ik te horen dat ik niet kan rijden. M'n moeder zat net te gillen in de auto met die fietser, m'n broer gister met dat overstekende jochie.
Het is slecht voor je ego als iedereen steeds zit te gillen in de auto hoor :') . En ik kreeg commentaar bij het parkeren (twee keer).
Fijn, steun en behulpzame tips ^O^ :')
quote:
Nog even en ik kap ermee, heb het even helemaal gehad :') .

Gewoon zo veel mogelijk alleen rijden :Y
  zaterdag 4 september 2010 @ 16:56:49 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86064013
Na een idiote actie van een medeweggebruiker was ik soms ook wel een paar minuten chagerijnig hoor :@ maar ik vond het verder wel leuk, dus dan had ik er wel weer lol in.
pi_86064180
En dan zit m'n moeder het nog voor dat mens op te nemen _O- 'Ja ze is buitenlands, misschien weet ze het niet.'
Nee, haaientanden zijn ook iets typisch Nederlands natuurlijk.
'Misschien wist ze het even niet meer, want bij de ene rotonde heeft de fietser voorrang en bij de ander niet.'
'Dan nog, die haaientanden zijn best duidelijk. in de afgelopen 28,5 jaar dat ik fiets, nou ja, een paar jaar minder dan, heb ik op de één of andere manier NOOIT problemen gehad. WANT IK KIJK VOOR ME.'
'Je hoeft niet zo lelluk tegen me te doen.'
'Ja mag ik :{w '.
Gezellig :')
Nu voel ik me kut, want het had echt een aanrijding kunnen zijn gewoon. Het was dus op een rotonde buiten de bebouwde kom, auto's hebben daar voorrang. Ik kreeg tijdens m'n rijles altijd op m'n donder dat ik remde voor fietsers terwijl ik voorrang had, en nu dit. Probeer iets meer zelfvertrouwen te krijgen, en nu dit. Ik ga gewoon weer als een oud wijf rijden. En ik vind het stom dat ik me er zo over kan opwinden en het niet gewoon achter me kan laten :(
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:14:36 #152
314372 Goddelijker
pi_86064477
Ik denk dat je dan op te late leeftijd bent gaan rijden, dan zie je de risico's meer in. :@
pi_86064491
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:14 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat je dan op te late leeftijd bent gaan rijden, dan zie je de risico's meer in. :@
Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rond :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:16:56 #154
314372 Goddelijker
pi_86064528
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rond :P
Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
pi_86064530
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzo :P Die reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was :') Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:18:13 #156
314372 Goddelijker
pi_86064561
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:17 schreef CherryLips het volgende:
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzo :P Die reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was :') Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Dan gaat bij jou het verhaal op van genetische aanleg, of het gebrek daaraan.
pi_86064624
Niet meer aan denken, niet meer aan denken :') :D Laat het achter je, adem in, adem uit.
Tap tap tap
pi_86064640
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoor :@ Maar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap :P
pi_86064785
Ik vind het ook nog steeds leuk hoor, alleen die andere weggebruikers... }:| Vooral ook omdat m'n moeder ernaast zat te gillen van STOP STOP. Ja, ik of zij? Ik kon ook niet uitwijken want dan lag ik in het plantsoenwerk. Dan toon ik eens initiatief en dan krijg je dit :r .
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:37:29 #160
314372 Goddelijker
pi_86065074
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoor :@ Maar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap :P
Wat bij mij wel een half uur is blijven hangen is dat ik van de week tegen die andere auto aan zat. Daar was ik een half uur lang echt even goed ziek van.
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:51:58 #161
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86065476
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Midden op de snelweg, goed idee ja. :')
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders :P.

Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen :P.

Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen :X.
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:11:06 #162
314372 Goddelijker
pi_86066033
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:51 schreef jacobras het volgende:

[..]

Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders :P.

Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen :P.

Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen :X.
Ik zou meteen denken van: Wat heb ik zojuist gedaan? Is er iets met m'n auto? :o
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:16:24 #163
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86066188
Ouders die kinderen lekker los laten rennen over parkeerplaatsen, ook zo iets. Je mag dan hooguit 15 km/u rijden, maar dan is dat kind nog gewond. En het zicht is al zo slecht op die dingen. Maar ja, als ouder heb je natuurlijk veel belangrijkere dingen te doen he.. zoals SMSen terwijl je in de andere hand 3 tassen hebt.
pi_86066322
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:20 schreef CherryLips het volgende:
Niet meer aan denken, niet meer aan denken :') :D Laat het achter je, adem in, adem uit.
Gewoon lekker een paar keer gaan rijden, en toch heel duidelijk maken dat als men 'mee gaat rijden' ze een andere chauffeur moeten gaan zoeken :).

Komt heus wel goed, je moet gewoon nog ff je draai vinden. :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:42:37 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86066882
Zou zoiets genetisch zijn? _O- Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed :X Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden :N

Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus :')) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5 :')) in het water gereden _O-

Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We' :N Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald |:( Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa :N
pi_86069213
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:03 schreef CherryLips het volgende:

Nu voel ik me kut, want het had echt een aanrijding kunnen zijn gewoon.
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke aanrijding die ik heb kunnen voorkomen doordat iemand anders een fout maakte zou ik nu een rijk man zijn.
Maar dát is nou verkeersdeelname, ook andermans fouten oplossen.
Moet je je niet kut om voelen.
Ik geef je bij deze een schouderklopje omdat je het goed hebt opgelost. o|O (Kon geen andere smilie vinden die dichter in de buurt kwam :+ )

En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:

Beste moeder van Cherrylips,

Uw dochter heeft haar rijbewijs gehaald en dat is niet zonder reden.
Ze heeft training gehad en heeft aan opgeleide, bevoegde personen laten zien dat ze veilig en ZELFSTANDIG door het verkeer kan.
Haar opleiding is een stuk recenter dan de uwe dus bij een menings- of inzichtsverschil moet u zich maar eens afvragen of uw mening wel de juiste is.
Uw dochter heeft geen behoefte aan aanwijzingen van een persoon met een verouderde opleiding en in aangehaald voorbeeld een door in de jaren verkeerd gegroeid zogenaamd "inzicht".

Het enige wat u er mee bereikt is dat u uw dochter onzeker maakt, haar het plezier van autorijden ontneemt en wat voor u het ergste is: u zet u zelf voor paal.
U meent het beter te weten dan uw dochter die pas geleden bekwaam is bevonden, hoe denkt u dat u overkomt?
Achter uw rug om wordt u uitgelachen, dat kan niet anders.

Als u nu persé iemand iets wil leren heb ik liever dat u mij leert strijken, dát is wel nuttig want dat kan ik niet.

Maar laat uw dochter gewoon haar ding doen en bemoeit u zich er aub niet mee, niemand is daar mee geholpen.

Met vriendelijke groet,
Een rij-instructeur
pi_86069266
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
Zou zoiets genetisch zijn? _O- Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed :X Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden :N

Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus :')) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5 :')) in het water gereden _O-

Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We' :N Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald |:( Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa :N
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken. :+
pi_86069294
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:07 schreef vannelle het volgende:
En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:
:D _O_
pi_86069491
Ik begin ook steeds meer rekening te houden met het weggedrag van medeweggebruikers, die rijden slecht zeg :{w

Op de turborotonde bij Joure, waar ik weer eens moest zijn van de week, sorteerde degene voor mij voor linksaf (3/4 rond) net als ik. Net voor de afrit rechtdoor schuift mevrouw/meneer een baan op naar rechts waardoor zij/hij rechtdoor zou gaan. Ik had al zo'n flauw vermoeden dat het niet helemaal de bedoeling was dus ik ben maar keurig langzaam blijven rijden om genoeg ruimte over te laten als hij/zij toch nog terug wou.
En verdomd, ze/hij ging weer rustig terug naar links..... dan ben ik toch wel trots op mezelf :)

Zo'n natuurtalent was ik namelijk niet tijdens het lessen :`) dus ik ben blij dat ik het steeds meer begin in te zien *O*
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_86069514
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken. :+
Laat hem dan een kratje pils langsbrengen ;)
I've got to break free
pi_86069753
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:20 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Laat hem dan een kratje pils langsbrengen ;)
Dat hoeft hij mij ook niet te leren. :P

Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
pi_86069843
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig :+
pi_86069991
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig :+
En als je dan én routine hebt, én op blijft letten, ben je imho een goeie chauffeur :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:40:03 #174
312694 errrbek
pi_86070025
quote:

[..]

Klopt als een bus, ik kom soms thuis en dan vraag ik me echt af wat er allemaal gebeurd is tijdens de rit :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:41:23 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86070065
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden.. -O-

Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...

pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.

Zo grappig vond ik het zelf niet.. |:(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86070256
quote:

[..]

Nou, ik heb m'n rijbewijs nu een jaar en ik moest gelijk terug denken aan mijn rij-instructrice. Ik moest in Utrecht me altijd scheel kijken op de grotere rotondes. Altijd als ik linksaf ging moest ik naar rechts kijken of er niemand verkeerd zat er naar links kwam zetten. Nu rij ik een bestelbusje met een dode hoek zo groot dat er een auto in kan verdwijnen en ik kon haar opmerkingen op de rotondes nog horen. Daarom leek het me niet zo heel verstandig om dat gat dicht te rijden en dat pakte dit keer goed uit.

Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter :@ '.
I've got to break free
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:50:05 #177
312694 errrbek
pi_86070346
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal :')

Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:54:09 #178
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86070452
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat denk je in ieder geval. Ik merk het zelf ook hoor. Op punten waar ik bekend ben kijk ook ook alleen de kant op waar nog wel eens wat vandaan komt.
En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat. :+
pi_86070616
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal :')

Hoe dicht sommige mensen achter een dichte achterkant van een bestelbus durven rijden snap ik ook niet. Komt ook omdat ik een tik van achter heb gekregen in een eerdere bestelbus met iemand die zat te kleven hoor.
Als ik voor mij een file zie ontstaan stuur ik ook meestal wat naar rechts in mijn baan als ik moet remmen zodat degene achter me ook zicht heeft op het verkeer voor mij.

Andere auto's gebruik ik nauwelijks dus ik merk ook geen verschil, wel dat ze altijd zitten te kleven als ik moet optrekken maar ik trap als er ruim baan altijd wel door :7 het duurt alleen even voordat ik wat tempo maak :')
I've got to break free
pi_86070664
quote:

met oldtimertjes is het helemaal fijn rijden, bijna iedereen die je dr tussen laat :D
pi_86070706
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:54 schreef JJH het volgende:

En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat. :+
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.

En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.

Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
pi_86070752
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:47 schreef hollander87 het volgende:

Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter :@ '.
Heb ik ook nog steeds, iedereen maakt toch foutjes?
Juist de mensen die deze leermomentjes niet ervaren zijn imho de gevaarlijkste weggebruikers.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:11:37 #183
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86070936
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.

En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.

Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen. :)

Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten. :@
pi_86071055
quote:

[..]

IK!

Ik ben als de dood dat ik er nog een keer een motor onder krijg op de snelweg als ik naar links ga. Dus daar kijk ik meestal wel goed in m'n spiegels voordat ik richting aangeef, ook in de stad met fietsers heb ik dat vaak. Dode hoeken zijn een bitch onder het rijden maar ik ben wel een stuk bewuster met de omgeving bezig .
I've got to break free
pi_86071565
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:11 schreef JJH het volgende:

[..]

Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen. :)

Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten. :@
In dat soort situaties kijk ik ook altijd eventjes voor de zekerheid. Force of habit. Soms bij een busbaan zie je mensen nog inhalen over de lijnen heen, dan kan je nog voor 'leuke' verrassingen komen te staan...
pi_86071725
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:

Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...

Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden. ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:44:22 #187
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86075823
Een "bus"strook wel, maar een "lijnbus"strook niet, toch? ;)

Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs. Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel. Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit. Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
pi_86076893
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:

Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
pi_86077002
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.

Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.

Wat denk je? Mevrouw rijdt aan }:|
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt? :{w
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen :')
pi_86077414
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:

Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs.
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet? :?
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?

quote:
Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel.
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?

quote:
Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.

quote:
Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt? _O-
pi_86077840
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.
Het kijken bij rijles is idd overdreven.
De gedachte hier achter is dat heel duidelijk is dat een bepaald percentage van het kijkgedrag gaat verdwijnen. Door de lat hoog te leggen blijft er iig genoeg over. ;)
Zoals jij het zegt ben je goed bezig, je wil weten wat er om je heen gebeurt voor je wat doet. ^O^

quote:
Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.

Wat denk je? Mevrouw rijdt aan }:|
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt? :{w
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.

quote:
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen :')
Zolang het bij neigingen blijft, niks mis mee. ;)
Ik ken het gevoel.
  zondag 5 september 2010 @ 02:15:22 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86079742
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet? :?
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.

quote:
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?

[..]

Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.

quote:
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt? _O-
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
pi_86080263
Ik wil even voorop stellen dat ik je niet aanval, niet mijn bedoeling, nooit geweest en dat zal het nooit worden ook.
Gewoon discussie. ;)

quote:
Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.
Dat men na verloop van tijd minder kijkt is idd zo, daarom ligt de lat ook zo hoog.
Maar je zegt zelf dat als je rechts een voorsorteervak in rijdt al niet meer kijkt. Maar er kunnen wel hulpdiensten aankomen schrijf je zelf.
Ik voeg daar aan toe dat er ook een haastige bestuurder kan rijden.
Jij kijkt niet zeg je en zo kom je aan elkaars adres, via het schadeformulier.

quote:
[..]

Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.
Dat van die klever doe je goed, moet je idd rekening mee houden.
En ja, te veel met jezelf bezig. Je houdt er wel rekening mee dat je remmen gewoon ruk zijn en dus wil je voorkomen dat er iemand bij je achterin klapt. Logisch.
Maar met een uitvoegstrook pakken zonder te spiegelen heb je blijkbaar geen moeite. Minder logisch.

Maar mijn uitspraak was gebaseerd op je vorige: je kijkt niet in je spiegels als je rechts voor gaat sorteren, boeit je blijkbaar niet of je snapt het niet.
Er komt ooit nog eens een situatie dat je zou willen dat je dat wél had gedaan. Misschien moeilijk voor te stellen nu maar die komt er.
Maar waarom dat selectief kijken? Waar baseer je die beslissing op?
Omdat je de situatie weet, door te kijken.
Zeg nou nou zelf, wat is meer moeite: De situatie beoordelen, dan jezelf afvragen of je moet kijken of niet en dan een beslissing nemen of:
binnen, buiten, schouder.........weg is vrij dus gaan!
Wordt niet voor niks aangeleerd.
Verkeersdeelname is reageren op situaties en die situaties ken je alleen maar door te kijken.

quote:
[..]

Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
Ik verdraai niks, ik reageer op wat ik lees.
Het kan zijn dat je eea ongelukkig opgeschreven hebt maar dat geloof ik niet zo aangezien je behoorlijk verstandig over komt.
Ik probeer alleen maar te waarschuwen voor ontbrekend kijkgedrag.
Dat je minder kijkt dan dat je is geleerd snap ik, maar helemaal niet kijken is gewoon ronduit stom.

No offence intended ;)
  zondag 5 september 2010 @ 10:04:53 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86082307
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden. ;)
Nouja, ik rij met een kleine auto wel achter hem. De kans bestaat dat hij mij dan niet ziet, dus zomaar voorbij rijden gaat niet. :P Zeker niet als hij twijfelt..

quote:
Op zondag 5 september 2010 00:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
Ja fijn hier. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86082308
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:48 schreef vannelle het volgende:
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.
Leg het niet helemaal goed uit, altijd lastig om een situatie te beschrijven waarin je opgefokt raakt :P Ze stond niet vlak voor een bocht, er was nog wel een meter of 30/40 rechte weg schat ik? Denk dat de ervaren chauffeur al lang voorbij was gegaan maar ik wacht over het algemeen liever als ik niet zeker ben dat het ook echt kan. Je gaat alleen een beetje de boel ophouden omdat ik net van de rotonde af kwam.

Op een gegeven moment was het rustig, komt er niemand uit die bocht dus ik wil snel voorbij aangezien zij toch stil blijft staan. Had wel het idee dat het nu kon, als je daar toch al even zit te kijken naar wat er allemaal rijdt en wat niet :P

En nu snap ik ook het nut van dat overdreven kijken tijdens lessen, ik vond dat altijd echt ontzettend irritant, zo van ja ik zie het toch ook als ik niet m'n nek verdraai? Als ik niet goed gekeken had moest ik serieus langs de weg stoppen (als dat kon) en dan 5 keer dat riedeltje afwerken }:| Dan leer je het wel inderdaad.
pi_86086020
quote:

Welkom in mijn wereld :') Blond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Tap tap tap
pi_86086046
quote:

[..]

IK!

Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
pi_86086143
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:59 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
Gewoon doen, je kunt beter een keer extra goed kijken dan een keertje te weinig.
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 13:06:29 #199
314372 Goddelijker
pi_86086247
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welkom in mijn wereld :') Blond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter. _O-
pi_86086296
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:06 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter. _O-
Zo snel mogelijk er langs of niet? :7
  zondag 5 september 2010 @ 13:09:55 #201
314372 Goddelijker
pi_86086354
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk er langs of niet? :7
Precies. :@ O-)
pi_86087366
Het is te merken :') . Hoe vaak ik wel niet BLIJF STAAN GVD roep tegen mensen die zich er even tussengooien. Het is opvallend dat de twee 'incidenten' deze week in de Yaris waren :P
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 15:01:59 #203
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86089756
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best oké :) Twee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht :@ Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan ;(
Het parkeren hier voor de deur ging aardig, buiten het feit dat mijn pa als een cipier voor het raam stond waar ik doodzenuwachtig van werd. Vier keer moeten steken om achteruit in te parkeren }:|

Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan ;(
pi_86089850
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best oké :) Twee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht :@ Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan ;(
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt. >:)
quote:
Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan ;(
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwinden :{w
  zondag 5 september 2010 @ 15:12:57 #205
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86090093
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt. >:)
[..]

Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwinden :{w
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppeling :{ En dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
  zondag 5 september 2010 @ 15:14:20 #206
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86090135
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Het parkeren hier voor de deur ging aardig, buiten het feit dat mijn pa als een cipier voor het raam stond waar ik doodzenuwachtig van werd. Vier keer moeten steken om achteruit in te parkeren }:|

Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 5 september 2010 @ 15:14:55 #207
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86090154
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppeling :{ En dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
quote:

[..]

Anders geef je toch een keertje nog extra gas :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_86090206
Vet gas geven. En dan zit m'n vader achterin van 'nou, nou nou!' En dan denk ik: ga maar lopen. Terwijl we schokkend in de auto zitten :')
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 15:17:19 #209
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86090226
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:14 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh! :D
Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee dan :)
  zondag 5 september 2010 @ 15:19:30 #210
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86090263
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:16 schreef CherryLips het volgende:
Vet gas geven. En dan zit m'n vader achterin van 'nou, nou nou!' En dan denk ik: ga maar lopen. Terwijl we schokkend in de auto zitten :')
Haha had ik ook daarnet, Micraatje begon vet te schokken :') Maar m'n moeder is super relaxed, en die zei 'Maakt helemaal niet uit, doe het maar rustig.' Moeders met geduld O+
Vaders met ongeduld: |:( Kwam daarstraks binnen, hij was ineens heel nors, en later zei hij 'Nou, dat parkeren sloeg weer helemaal nergens op. Ik heb al 80 keer gezegd hoe je dat moet doen.'
Goed voor je zelfvertrouwen als beginnend bestuurder :s)
pi_86090567
Purdey ik wil een keer bij jou in de auto! :D
  zondag 5 september 2010 @ 15:37:15 #212
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86090709
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!
House O+
pi_86091167
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!
House O+
^O^ ik laat het je weten als ik weer eens richting Rotterdam ga!
  zondag 5 september 2010 @ 16:11:12 #214
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86091711
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

^O^ ik laat het je weten als ik weer eens richting Rotterdam ga!
Helemaal leuk! :s)
Ritjes maken met House *O*
pi_86091925
quote:

[..]

Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!

Je hebt een rijbewijs, het zal niet perfect zijn maar je het bewezen dat je kunt rijden. Het af laten slaan zal wel slijten, een kwestie van gewenning. En als ie toch afslaat met een rij achter je is het niet jouw probleem..... foutje, kan gebeuren.

Ik ben zo blij dat mijn lesauto gelijk een benzine was, vaak genoeg laten afslaan maar nu gaat het best goed. Alleen met inparkeren wil ik mijn busje nog wel eens laten afslaan.
I've got to break free
  zondag 5 september 2010 @ 16:47:39 #216
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86092839
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:16 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!

Je hebt een rijbewijs, het zal niet perfect zijn maar je het bewezen dat je kunt rijden. Het af laten slaan zal wel slijten, een kwestie van gewenning. En als ie toch afslaat met een rij achter je is het niet jouw probleem..... foutje, kan gebeuren.

Ik ben zo blij dat mijn lesauto gelijk een benzine was, vaak genoeg laten afslaan maar nu gaat het best goed. Alleen met inparkeren wil ik mijn busje nog wel eens laten afslaan.
Ik weet het :) Ik weet het allemaal, en de rest van de rit ging ook gewoon foutloos. De heenweg en het parkeren voor de deur daar gingen prima. De motor sloeg af bij het eerste stoplicht op de terugweg, en daarna het volgende stoplicht.

Heb je indd geluk mee gehad, een benzine lesauto. Gebeurt vrijwel nooit. Kleinere rijschool zeker?
Is het trouwens bij elke diesel auto zo dat je de koppeling helemaal los op kan laten komen zonder gas te geven?
pi_86093690
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:47 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik weet het :) Ik weet het allemaal, en de rest van de rit ging ook gewoon foutloos. De heenweg en het parkeren voor de deur daar gingen prima. De motor sloeg af bij het eerste stoplicht op de terugweg, en daarna het volgende stoplicht.

Heb je indd geluk mee gehad, een benzine lesauto. Gebeurt vrijwel nooit. Kleinere rijschool zeker?
Is het trouwens bij elke diesel auto zo dat je de koppeling helemaal los op kan laten komen zonder gas te geven?
Kan bij de meeste benzineauto's ook hoor! :). Als je het maar rustig aan doet :). Ik rij een diesel, maar geef altijd gas bij, zonder gas bij wordt het een hele trage bedoeling om weg te komen.

Enne, veel blijven oefenen. Goed voor je zelfvertrouwen, en leuk om te doen! ;).
pi_86093829
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En bij Cherry durf je niet? >:)
  zondag 5 september 2010 @ 18:16:40 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86095338
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:24 schreef Piles het volgende:

[..]

En bij Cherry durf je niet? >:)
Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriend ;)
Jij wilt niet bij Cherry in de auto. Ik zou het wel doen :) Ze heeft gewoon een rijbewijs, en rijdt volgens mij elke dag wel een stukje. Ook de situaties waarin ze de afgelopen dagen belandde, handelde ze goed af, wist ze zich uit de situatie te redden. Kudo's voor Cherry :s)
pi_86095820
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:17 schreef Purdey het volgende:

[..]

Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee dan :)
Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgeven :)
  zondag 5 september 2010 @ 18:43:13 #221
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86095984
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:36 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgeven :)
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te laten _O- Iets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken :')
pi_86096232
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te laten _O- Iets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken :')
Ze moet ook niet denken van, oh owh, koppeling niet te ver want dan ga je het gas vergeten. Je moet denken dat je de koppeling "tot zo ver gaat op laten komen" (de positie dat de auto gaat rollen) en dan de koppeling vasthouden en gas bijgeven waardoor je vanzelf de koppeling los gaat laten omdat je je auto hoort brullen.

De actie om de hellingproef bij elk stoplicht te gebruiken vind ik zelf niet zo fijn
pi_86096638
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriend ;)
Jij wilt niet bij Cherry in de auto. Ik zou het wel doen :) Ze heeft gewoon een rijbewijs, en rijdt volgens mij elke dag wel een stukje. Ook de situaties waarin ze de afgelopen dagen belandde, handelde ze goed af, wist ze zich uit de situatie te redden. Kudo's voor Cherry :s)
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh :P
En ik heb al meer gezegd dat ik bij jullie allebei in zou stappen ;)
pi_86097769
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, je zou het gewoon eens moeten proberen... ;). Niet in 1 klap op laten komen, maar een beetje met beleid :P.

Best wel leuk af en toe })
pi_86097823
*O* hoorde van mn pa dat hij de nummerplaten besteld heeft, blauw met witte oplegletters . De mooiste variant vind ik :)
  zondag 5 september 2010 @ 20:00:09 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86098583
Ik denk er niet eens meer bij na hoe ik met de koppeling omga, zo'n automatisme is het geworden. Komt vanzelf.
pi_86100811
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Denk eraan: in de auto zelf is nog niemand gewond geraakt.
Had het net nog met m'n moeder over dat stomme wijf van gister. Ze zei dat ik er ook niks aan kon doen, want zij dacht ook dat ze zouden stoppen. Ze keken, ze remden, en toen gingen ze weer rijden, zei ze. Dus het lag niet aan mij. Ik vroeg nog of ik niet even had moeten stoppen of ze wel oké was, maar volgens m'n moeder mankeerde ze niks, gezien de gebaren die ze maakte. Anders was ik misschien zo pissig geworden dat ik haar alsnog had aangereden }) Zo, genoeg erover, morgen nieuwe kansen.
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 20:50:35 #228
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86100945
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goedzo Piles :)
Gedraag je een beetje tegen de meisjes hier ;)
pi_86101011
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja mevrouw :@
  zondag 5 september 2010 @ 20:51:41 #230
312694 errrbek
pi_86101024
Vanaf begin november krijg ik trouwens zo'n groene fabia, met zo'n systeem dat je motor afslaat als je auto stilstaat in zijn vrij... ben wel benieuwd of het gaat wennen :)
pi_86101407
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo... ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 september 2010 @ 20:59:41 #232
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86101546
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo... ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maar :')
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
pi_86101670
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
Ik denk het wel ja :) Iig om over auto's en autorijden te praten :P
  zondag 5 september 2010 @ 21:03:33 #234
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86101824
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja :) Iig om over auto's en autorijden te praten :P
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijn :')
Als ik even een baal dag heb wat betreft autorijden zijn jullie heel cheerfull :)
Als jullie zeggen 'Ah joh, dat komt wel goed!' Dan denk ik dat ook echt :s)
pi_86101923
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Purdey het volgende:
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijn :')
Als ik even een baal dag heb wat betreft autorijden zijn jullie heel cheerfull :)
Als jullie zeggen 'Ah joh, dat komt wel goed!' Dan denk ik dat ook echt :s)
Echt? We menen er niks van hoor B-)
SPOILER
pi_86101969
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik heb dr ook alle vertrouwen in hoor :). Veel oefenen, dan komt het vast goed! :Y
  zondag 5 september 2010 @ 21:14:23 #237
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86102508
Eigenlijk he, zijn jullie best lief O+ Grote mond, maar een heel klein hartje :)
pi_86102520
Aanstaande vrijdag alweer een jaar m'n rijbewijs en ik merk veel verschil qua hoe ik toen reed en nu.
Dus als ik gewoon van hot naar her durf te rijden (met rijles zat ik al te piepen terwijl de auto nog niet eens gestart was) dan durf ik ook te wedden dat Purdey het kan. Of was het nou CherryLips? :') Ach, alles komt goed :D
  zondag 5 september 2010 @ 21:24:23 #239
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86103222
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:14 schreef Empathologica het volgende:
Aanstaande vrijdag alweer een jaar m'n rijbewijs en ik merk veel verschil qua hoe ik toen reed en nu.
Dus als ik gewoon van hot naar her durf te rijden (met rijles zat ik al te piepen terwijl de auto nog niet eens gestart was) dan durf ik ook te wedden dat Purdey het kan. Of was het nou CherryLips? :') Ach, alles komt goed :D
Ik heb m'n rijbewijs over twee weken alweer drie maanden. Jee, dat is ook hard gegaan! En jij dus alweer een jaar! Cerry en ik moeten er allebei nog een beetje inkomen, maar Cherry rijdt iets meer dan ik :) Morgen naar de dokter toe, ook met de auto. Heerlijk, moest eerst met de metro en dan nog een kwartier lopen..
pi_86103308
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor :')
pi_86103717
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor :')
Jep :@
Soms om te gaan geocachen, maar alleen geocachen doe ik bijna nooit, dus dan zoek ik even en rij dan maar weer naar huis of wat verder ofzo.
Of wat vroeger vertrekken voor een afspraak en dan in de buurt wat rondrijden.
Of zomaar een deel van een spoorlijn afrijden op zoek naar fotoplaatsen :P
  zondag 5 september 2010 @ 21:39:56 #242
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86104428
Zomaar wat rondrijden is best leuk :Y.
Heb m'n rijbewijs trouwens een paar weken geleden voor het eerst verlengd. Wat dat betreft pas ik misschien niet zo goed in dit topic :'). Leuk leesvoer, desalniettemin.
pi_86105231
Ik kan dat niet, ik moet een doel hebben :')
Was zo fijn met examen 'ja euh zie maar waar je heen rijdt :D' Neeeheheeeeee dat kan ik niet :')

En ej, doorgewinterde bestuurders kunnen de groentjes tips geven, dus kan er toch makkelijk tussen? :')
Morgenavond in de spits van Nijmegen naar huis rijden, hopelijk kan ik een beetje doorrijden op de A73.
pi_86105571
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef JDude het volgende:
Zomaar wat rondrijden is best leuk :Y.
Heb m'n rijbewijs trouwens een paar weken geleden voor het eerst verlengd. Wat dat betreft pas ik misschien niet zo goed in dit topic :'). Leuk leesvoer, desalniettemin.
Ach, het gaat over autorijden toch? Das mijn excuus tenminste :D
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:51 schreef Empathologica het volgende:
Ik kan dat niet, ik moet een doel hebben :')
Was zo fijn met examen 'ja euh zie maar waar je heen rijdt :D' Neeeheheeeeee dat kan ik niet :')

En ej, doorgewinterde bestuurders kunnen de groentjes tips geven, dus kan er toch makkelijk tussen? :')
Morgenavond in de spits van Nijmegen naar huis rijden, hopelijk kan ik een beetje doorrijden op de A73.
Scheelt, die kant op is het meestal wat minder druk dan, ik noem maar wat, de randstad :)
  zondag 5 september 2010 @ 22:06:09 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86106278
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Nee, want dan blijf ik rechtdoor rijden, en dat wordt saai na een poos. Mocht ik dan toch ergens afslaan, dan raak ik gegarandeerd de weg kwijt :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 5 september 2010 @ 22:10:41 #246
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86106626
Tot nu toe een keer doelloos gereden, alhoewel dat dus niet echt doelloos was aangezien ik naar een bedrijventerrein ging om de koppeling te oefenen. Maar verder ben ik steeds een boodschap gaan doen, of zoals vanmiddag, naar een verjaardag :)
pi_86107019
Ik wil wel doelloos rond gaan rijden maar dat kan ik me nou net niet veroorloven. :')

Heb nu wel 7500km gehad sinds ik m'n rijbewijs heb! *O*
  zondag 5 september 2010 @ 22:21:51 #248
314372 Goddelijker
pi_86107304
Morgen de auto op de 100.000 km zetten! :D
pi_86108147
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:51 schreef errrbek het volgende:
Vanaf begin november krijg ik trouwens zo'n groene fabia, met zo'n systeem dat je motor afslaat als je auto stilstaat in zijn vrij... ben wel benieuwd of het gaat wennen :)
Kun je uitzetten geloof ik.
En ik zet de auto nooit in zijn vrij als ik stilsta eigenlijk dus voor mij werkt zoiets niet :')
  zondag 5 september 2010 @ 22:44:23 #250
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86108580
[quote] [b]Op zondag 5 september 2010 22:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:[/b

Heb nu wel 7500km gehad sinds ik m'n rijbewijs heb! *O*
[/quote]

Ik ook bedenk ik me net :P *O*
En dan wil ik niet weten wat dat mij aan benzine heeft gekost :@ n
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 5 september 2010 @ 22:46:05 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86108662
Purdey, waarom rijd jij in godsnaam nog met je ouders er bij. Laat ze lekker in de stront zakken. Rij lekker alleen, krijg wat zelfvertrouwen, en als je het onder de knie hebt en je ouders willen een keer mee dan zeg je "jullie houden je mond dicht of je loopt maar".

@ afslaan: moet je de koppeling niet verder op laten komen? Toen ik het eerst benzine reed oefende ik wat, en ik was redelijk tevreden dat ik de auto met schokken, doch zonder afslaan kon laten wegrijden. Tot ik eens de koppeling twee keer zo ver liet opkomen voordat ik gas gaf. Toen ging ik opeens supersoepel vanuit stilstand weg. Bij de lesauto was de speling op de pedaal lang zo groot niet.
  zondag 5 september 2010 @ 22:46:27 #252
314372 Goddelijker
pi_86108687
Ik heb er +- 19.000 op staan. _O-
pi_86108893
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef twiFight het volgende:
@ afslaan: moet je de koppeling niet verder op laten komen? Toen ik het eerst benzine reed oefende ik wat, en ik was redelijk tevreden dat ik de auto met schokken, doch zonder afslaan kon laten wegrijden. Tot ik eens de koppeling twee keer zo ver liet opkomen voordat ik gas gaf. Toen ging ik opeens supersoepel vanuit stilstand weg. Bij de lesauto was de speling op de pedaal lang zo groot niet.
Je redenatie klopt niet echt :? Schokken en afslaan gebeurt juist door te ver laten opkomen en te weinig gasgeven :?
  zondag 5 september 2010 @ 22:50:31 #254
314372 Goddelijker
pi_86108930
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Je redenatie klopt niet echt :? Schokken en afslaan gebeurt juist door te ver laten opkomen en te weinig gasgeven :?
Of je moet een rotte koppeling hebben. :+
pi_86108963
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb er +- 19.000 op staan. _O-
Ik sinds ik mijn eigen auto heb zo'n 8000 km denk ik.. Maar toen had ik mijn rijbewijs al ruim een jaar en ook al aardig wat gereden :P
  zondag 5 september 2010 @ 22:52:06 #256
314372 Goddelijker
pi_86109009
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik sinds ik mijn eigen auto heb zo'n 8000 km denk ik.. Maar toen had ik mijn rijbewijs al ruim een jaar en ook al aardig wat gereden :P
De mijne staat nu op 99.984 ofzo. :+
pi_86109088
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

De mijne staat nu op 99.984 ofzo. :+
Kans dat ik morgen over de 207.000 of 208.000 ga.. Weet niet meer welke precies :')
  zondag 5 september 2010 @ 22:53:57 #258
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86109105
En als je heel veel gas geeft en de koppeling opeens laat komen dan ga je met spinnende banden van je plek af. :Y
pi_86109129
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:44 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik ook bedenk ik me net :P *O*
En dan wil ik niet weten wat dat mij aan benzine heeft gekost :@ n
Ja hier ook :') mag over 2 dagen weer tanken denk ik. Bah. Jij betaalt tenminste 4.40zl daar! :P Is nog goedkoop!
pi_86109196
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja hier ook :') mag over 2 dagen weer tanken denk ik. Bah. Jij betaalt tenminste 4.40zl daar! :P Is nog goedkoop!
Jup ik mag ook weer tanken morgen of overmorgen.. Week met een tank ;(
  zondag 5 september 2010 @ 22:55:52 #261
314372 Goddelijker
pi_86109202
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Benzineprijs gemiddeld ¤ 1,47
= 1862 euro :X :X :X
pi_86109336
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Ik heb de eerste 10.000 km mazzel gehad toen ik in mijn ouders auto reed.. Hoefde niet zo vaak de benzine te betalen :D
  zondag 5 september 2010 @ 22:59:18 #263
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86109387
quote:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Ik wil geeneens uitrekenen wat die Volvo mij aan bandstof kost. Ik weet dat ie 1 op tien loopt, en dat er 50l in gaat. En dat dat me te veel geld kost. :Y
pi_86109846
quote:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
M'n rijbewijs was duurder.
Tap tap tap
pi_86109964
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

zondag 5 september 2010 @ 23:12:10 #266
314372 Goddelijker
pi_86109970
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was 1315 euro kwijt, incl. afrijden.
pi_86110000
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hier het dubbele, incl 4x afrijden. -O-
  zondag 5 september 2010 @ 23:13:07 #268
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86110018
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe duur mijn rijbewijs was. Maar ik weet wel zeker dat het geen 1800 euri's was. Wel 3x afgereden though

Hoeveel doet een uurtje lessen tegenwoordig?
  zondag 5 september 2010 @ 23:13:45 #269
314372 Goddelijker
pi_86110045
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik weet niet meer hoe duur mijn rijbewijs was. Maar ik weet wel zeker dat het geen 1800 euri's was. Wel 3x afgereden though

Hoeveel doet een uurtje lessen tegenwoordig?
38-43 euro zo'n beetje.
  zondag 5 september 2010 @ 23:14:44 #270
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86110087
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

38-43 euro zo'n beetje.
Ik zat toen nog onder de 30 volgens mij, 7 jaar geleden.
  zondag 5 september 2010 @ 23:16:28 #271
314372 Goddelijker
pi_86110162
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:14 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik zat toen nog onder de 30 volgens mij, 7 jaar geleden.
Als ik soms hoor wat 50+ers betaald hebben, dan lig ik echt in een scheur. :')
pi_86110246
Ik weet niet hoeveel, heb het niet zelf betaald :P.. Maar zit wel onder de 1500 euro.
  zondag 5 september 2010 @ 23:25:13 #273
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86110541
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Als ik soms hoor wat 50+ers betaald hebben, dan lig ik echt in een scheur. :')
Ja, en dan mochten ze na drie lessen afrijden, een rondje om de kerk ofzo. :')
pi_86111658
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:21 schreef Goddelijker het volgende:
Morgen de auto op de 100.000 km zetten! :D
Ik hoop 'erover' voor je ;).
  maandag 6 september 2010 @ 08:33:21 #275
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86116427
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

4.60 op een volle tank scheelt het mij 3/4 euro :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 6 september 2010 @ 08:33:53 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86116430
Voor het behalen van mijn rijbewijs was ik rond de 3000 kwijt :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 6 september 2010 @ 08:42:18 #277
312694 errrbek
pi_86116511
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:33 schreef monsterd. het volgende:
Voor het behalen van mijn rijbewijs was ik rond de 3000 kwijt :{
ik ook zoiets hoor, ben ook twee keer geswitcht van instructeur; een keer van rijschool en binnen de tweede rijschool ook nog eens van instructeur. Sowieso na de eerste keer moest de instructeur me allemaal foute gewoontes afleren :D
pi_86117254
quote:
19.000 km
Verbruik +- 1 op 15
Fuel costs: 7,00 EUR/100km 15.656 km and 1.095 EUR
Moet je kunnen :P
Ik heb al meer kilometers gereden, maar niet van alles een tankbon.
Mijn vader betaald de benzine dus daar heb ik ook geen omkijken naar

En ik rij met een Prius....
  maandag 6 september 2010 @ 09:54:58 #279
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86117772
quote:
Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef twiFight het volgende:
Purdey, waarom rijd jij in godsnaam nog met je ouders er bij. Laat ze lekker in de stront zakken. Rij lekker alleen, krijg wat zelfvertrouwen, en als je het onder de knie hebt en je ouders willen een keer mee dan zeg je "jullie houden je mond dicht of je loopt maar".

Gister had ik alleen m'n moeder naast me, en van haar heb ik geen onvertogen woord gehoord hoor :)
Zat heel relaxed naast me, zei nergens iets van. Prima! M'n vader wil ik niet meer naast me hebben alleen, daar wordt ik echt gek van. Die zou zelfs op een ervaren rij instructeur nog commentaar hebben :')

Ik moet mijn koppeling redelijk hoog op laten komen voordat de auto iets gaat doen. Daarbij moet ik wel meteen wat gas geven, anders slaat ie dus af. En 8 van de tien keer, globaal gezien, doe ik dat ook. Maar twee van de tien geef ik te weinig/geen gas en dan slaat ie stil. Is nu 4 keer gebeurd in totaal sinds ik de micra heb.

Ik heb voor m'n rijbewijs precies 3000,- betaald. Dit was inclusief 1 examen en TTT.
En dan zat ik bij een 'goedkope' rijschool á 30,- per 50 minuten
pi_86117915
42 euro per uur, lessen van twee uur per week, bijna anderhalf jaar lang. Reken maar uit :@
Tap tap tap
  maandag 6 september 2010 @ 10:06:56 #281
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86118050
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:01 schreef CherryLips het volgende:
42 euro per uur, lessen van twee uur per week, bijna anderhalf jaar lang. Reken maar uit :@
Als ik het goede bedrag heb uitgerekend, ga ik eerst even aan het zuurstof, en kom ik later bij je terug :{
pi_86118237
Maar goed dat ik wachtte met rijlessen tot ik afgestudeerd was en spaargeld had :') .
Tap tap tap
  maandag 6 september 2010 @ 10:17:13 #283
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86118311
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:13 schreef CherryLips het volgende:
Maar goed dat ik wachtte met rijlessen tot ik afgestudeerd was en spaargeld had :') .
Maar goed dat ik de helft door m'n ouders hebben laten sponsoren. Ik was in de heilige overtuiging dat ik het zelf kon betalen, aangezien een pakket met 40 lessen+examen 1260,- kostte :')
pi_86118441
Hoe naïef waren we ;( ;)
Tap tap tap
  maandag 6 september 2010 @ 10:26:59 #285
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86118530
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Hoe naïef waren we ;( ;)
Als twee toeristen die ergens langs de weg balletje balletje gingen spelen ;(
  maandag 6 september 2010 @ 10:59:51 #286
312694 errrbek
pi_86119393
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:26 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Fuel costs: 7,00 EUR/100km 15.656 km and 1.095 EUR
Moet je kunnen :P
Ik heb al meer kilometers gereden, maar niet van alles een tankbon.
Mijn vader betaald de benzine dus daar heb ik ook geen omkijken naar

En ik rij met een Prius....
dat je in een Prius rijdt maakt voor de hoeveelheid brandstof niet uit toch? Voornamelijk de schadelijke uitstoot die een stuk minder is.
pi_86119633
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:59 schreef errrbek het volgende:

[..]

dat je in een Prius rijdt maakt voor de hoeveelheid brandstof niet uit toch? Voornamelijk de schadelijke uitstoot die een stuk minder is.
Probeer het zelf eens met een middenklasser benzinewagen en je zal het verschil wel merken ;) ;)
Mijn gemiddelde is 5.2 liter/100km
  maandag 6 september 2010 @ 11:10:02 #288
312694 errrbek
pi_86119733
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:07 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Probeer het zelf eens met een middenklasser benzinewagen en je zal het verschil wel merken ;) ;)
Mijn gemiddelde is 5.2 liter/100km
Mijn 207 deed 4,7 liter/100km :D
  maandag 6 september 2010 @ 11:11:44 #289
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86119790
quote:
:o :o :o
pi_86124197
quote:
42 * 2 * 70 = 5880
pi_86124753
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:26 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

42 * 2 * 70 = 5880
Nou ja, heb ook wel lessen van één of anderhalf uur gehad, hij is weleens met vakantie, ik was weleens met vakantie, ik ziek, hij ziek. Plus theorie, TTT en afrijden en rijbewijs zelf met spoed.

;( ;( ;(
Tap tap tap
pi_86126656
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, heb ook wel lessen van één of anderhalf uur gehad, hij is weleens met vakantie, ik was weleens met vakantie, ik ziek, hij ziek. Plus theorie, TTT en afrijden en rijbewijs zelf met spoed.

;( ;( ;(
Dus er kan zo'n 800 van dat bedrag af? :+
Blijft toch een poep centen hoor............maar je hebt em!!!! *O*
pi_86126990
Toch maar even doelloos gereden als gevolg van studie ontwijkend gedrag. Raampje open, goed cd'tje aan en langs het water heen *O*

En nou heb ik een lege tank, lege portmonnee en een stapel werk om af te maken. :')
pi_86129065
Was vandaag weer lekker dagje, iemand naderde kruising links van mij en reed kei hard door terwijl ik al bijna op de kruising stond, ik reed gelukkig niet hard en kon nog stoppen maar schrok wel. Ik rij even later op de rotonde, iemand gooit hem er gewoon voor, ging ook nog maar net goed. Dus ik had het gehad met rijden en pakte de fiets, gooit iemand z'n deur open op het moment dat ik er langs zwabber :')

Ik blijf dus binnen nu :')
  maandag 6 september 2010 @ 16:07:27 #295
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86129736
Net terug van de dokter, en de rit ging goed *)
Niet afgeslagen, goed geparkeerd daar voor de deur, top :s) Minpunt was wel dat ik met het inparkeren hier voor de deur haast de auto van de buuf ramde :@ Ik vergis me steeds met sturen :') Als ik ergens vandaan moet sturen, krijg ik het voor elkaar om er juist naartoe te sturen :')

Oh ja, en ik heb er haast een portier afgereden van een of ander trutwijf wat ineens haar portier opengooide. Ik remde volop af, en ze zei door mijn zijraam 'Ja, haha. Sorry, ik zag je niet joh!'
Daar heb je spiegels voor, kutjepikandijvie }:|
pi_86129812
toch fijn dat ik niet de enige ben :')
Tap tap tap
  maandag 6 september 2010 @ 16:25:36 #297
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86130348
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:09 schreef CherryLips het volgende:
toch fijn dat ik niet de enige ben :')
Volgens mij is dat idee om ons samen met een auto op vakantie te sturen niet eens zo gek. Ik zie hier een roadmovie in *)
pi_86130445
Ik vraag me af of ik de Veluwe af kom :P
Tap tap tap
pi_86133236
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

;( ;( ;(
Ik had er helaas al 8 weken vanaf getrokken om daar rekening mee te houden ;(
pi_86133280
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me af of ik de Veluwe af kom :P
Dan rij je toch als 2e? :P
  maandag 6 september 2010 @ 18:11:48 #301
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86134157
En dan maak ik 'm maar even vol, en open een nieuwe :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')