Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:43 schreef errrbek het volgende:
[..]
precies, ik vind een systeem om boetes afhankelijk te maken van je jaarlijkse inkomen nog steeds het beste, dan pak je iedereen even hard aan
Behalve dat voor iemand die van de bijstand moet rondkomen 100,- belachelijk veel geld is. En meneer de CEO met een inkomen van een miljoen op jaarbasis kijkt daarvan niet op of om.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
allebei eenzelfde percentage van het bruto jaarloon is toch ook dezelfde straf?quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:04 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een overtreding is een overtreding, daar dient dezelfde straf voor te staan voor zowel arm als rijk. Het feit zelf veranderd niet door degene die het begaat.
Fijn is dat ja... Ik had net bijna een oud dametje in mn zijkant zitten. Ik soorteerde rechts voor, rij vlak voor het stoplicht, als ze bedenkt dat ze ook opeens naar rechts wil. Normaal schrik ik daar niet zo van, maar ik kon nergens heen. Gelukkig zag ze het zelf op tijd...quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:52 schreef CherryLips het volgende:
Net stak er ineens een blaag over, ik zag het gelukkig op tijdmaar dan ben ik zo van de leg dat ik bij de rotonde een inschattingsfoutje maakte. Het ging goed, maar de meneer in de prius keek niet vrolijk. Maar goed, hij zou hetzelfde bij mij gedaan hebben denk ik.
En?quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
Zojuist de eerste kilometers gemaakt in m'n nieuwe aanwinst.
Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelenquote:
wat voor auto? heb ik vast ergens gemistquote:Op vrijdag 3 september 2010 19:03 schreef JDude het volgende:
Zojuist de eerste kilometers gemaakt in m'n nieuwe aanwinst.
Ach, houdt je van de straat...quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:19 schreef JDude het volgende:
[..]
Puik karretje! Was alleen wel even zoeken naar de code om de carkit aan m'n telefoon te koppelen.
Maar goed, nu staat er tenminste eindelijk eens een auto voor de deur die ik niet de volgende dag aan de baas terug hoef te geven.
Vergeet ook niet dat het de andere kant op werkt. Voor degenen die rijk zijn is het een fooitje om af en toe een boete te betalen, dus kunnen ze doen en laten wat ze willen. Op gehandicaptenplaatsen parkeren, te hard rijden, weet ik wat allemaal. Zij hebben dr geen last van, een paar 100jes meer of minder maakt toch niet meer uit, maar het gevaar en de overlast blijft... Zoals een boete oorspronkelijk bedoeld is is dat het pijn doet, dat je dr van leert. Zou mooi zijn als dat voor iedereen zo is. Ik zou best wel voor zijn denk ik, maar ben ook geen expert op dat gebied.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
wat voor auto? heb ik vast ergens gemist![]()
owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Dus rijke mensen mogen van jou wel overtredingen maken, of hoeven er althans niet over na te denken...quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
owja, en dat inkomens afhankelijk is echt bullshit, overtreding is overtreding, als je weinig geld hebt moet je je dat maar 2x bedenken voordat je te hard gaat rijden of ergens gaat parkeren waar dat niet mag oid..
Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Iedereen weet dat 50+ (en meerdere keer 30+ ook) directe invordering is. Dat is dan ook gewoon dom.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een basisbedrag + een inkomensafhankelijke toevoeging, maar dat laatste is ook zoiets. Rijdt een taxichauffeur met 110 door de bebouwde kom en dan gaan janken als hun rijbewijs ingevorderd wordt... "ja maar dan raak ik mijn baan kwijt.. *huil*". Ja, inderdaad ja. Waarom rij je dan ook zo hard, klapjosti.
Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaatquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt.
A28 - Utrecht -> A'foortquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja apart is dat heh? Of dat een file lijkt op te lossen en 1 kilometer verder op het weer stilstaat
Dat is met heel veel files zo.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
Heerlijk die wegen waarop soms zomaar een file ontstaat en 1 km verderop weer zomaar verdwijnt.
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas ergquote:
Maar dat staat ook gewoon echt vast.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat vind ik meestal nog wel meevallen.. Van Amsterdam naar Amersfoort is het pas erg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |