Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingquote:Op zondag 5 september 2010 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt.![]()
[..]
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwinden
Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh!quote:Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best okéTwee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht
Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan
![]()
Het parkeren hier voor de deur ging aardig, buiten het feit dat mijn pa als een cipier voor het raam stond waar ik doodzenuwachtig van werd. Vier keer moeten steken om achteruit in te parkeren![]()
Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan
quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingEn dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
Anders geef je toch een keertje nog extra gasquote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk over moeten maken, maar dat is zo'n spanning, dat op laten komen van die koppelingEn dan geef ik voor mijn gevoel genoeg gas, maar dan nog valt ie stil. Het zal wel slijten met de tijd..
Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee danquote:Op zondag 5 september 2010 15:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ach joh, je hoeft je niet zo te laten opfokken door anderen! Je moet gewoon nog aan je autotje wennen, en als je steeds bang bent dat het niet goed gaat. Dan gaat het ook vaak fout. Wat is er nou erg aan dat hij een keer of 2,3,4,5 of zelfs 6 x afslaat. Over een tijdje heb je hem gewoon onder controle joh!
Haha had ik ook daarnet, Micraatje begon vet te schokkenquote:Op zondag 5 september 2010 15:16 schreef CherryLips het volgende:
Vet gas geven. En dan zit m'n vader achterin van 'nou, nou nou!' En dan denk ik: ga maar lopen. Terwijl we schokkend in de auto zitten
Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!quote:Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Purdey ik wil een keer bij jou in de auto!
quote:Op zondag 5 september 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom House! Dát vind ik nou echt een mooie opmerking!
House
Helemaal leuk!quote:Op zondag 5 september 2010 15:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
ik laat het je weten als ik weer eens richting Rotterdam ga!
Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!quote:Op zondag 5 september 2010 15:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik weet hetquote:Op zondag 5 september 2010 16:16 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Maak je dan ook niet zo druk over het autorijden!
Je hebt een rijbewijs, het zal niet perfect zijn maar je het bewezen dat je kunt rijden. Het af laten slaan zal wel slijten, een kwestie van gewenning. En als ie toch afslaat met een rij achter je is het niet jouw probleem..... foutje, kan gebeuren.
Ik ben zo blij dat mijn lesauto gelijk een benzine was, vaak genoeg laten afslaan maar nu gaat het best goed. Alleen met inparkeren wil ik mijn busje nog wel eens laten afslaan.
Kan bij de meeste benzineauto's ook hoor!quote:Op zondag 5 september 2010 16:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik weet hetIk weet het allemaal, en de rest van de rit ging ook gewoon foutloos. De heenweg en het parkeren voor de deur daar gingen prima. De motor sloeg af bij het eerste stoplicht op de terugweg, en daarna het volgende stoplicht.
Heb je indd geluk mee gehad, een benzine lesauto. Gebeurt vrijwel nooit. Kleinere rijschool zeker?
Is het trouwens bij elke diesel auto zo dat je de koppeling helemaal los op kan laten komen zonder gas te geven?
En bij Cherry durf je niet?quote:Op zondag 5 september 2010 15:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Purdey ik wil een keer bij jou in de auto!
Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriendquote:
Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgevenquote:Op zondag 5 september 2010 15:17 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon de anderen indd. Dat ik bij een stoplicht vooraan sta en al paniekerig ga zitten kijken of er niemand achter me staat. Het is ook gewenning, over een tijdje heb ik hier geen last meer van. Dit was ook pas m'n 8e ritje ofzo sinds het halen van m'n rijbewijs? Ja zoiets wel, schandalig weinig eigenlijk. Ik moest wel 12 keer stoppen voor een stoplicht vandaag, en twee keer sloeg hij af. Valt best mee dan
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..quote:Op zondag 5 september 2010 18:36 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Gewoon lekker gas geven en de koppeling wanneer je stilstaat altijd al op laten komen. Niet dat als het groen wordt, rem los (als je remt), en koppeling oplaten komen. Gewoon al bijna rijden en veel gas bijgeven
Ze moet ook niet denken van, oh owh, koppeling niet te ver want dan ga je het gas vergeten. Je moet denken dat je de koppeling "tot zo ver gaat op laten komen" (de positie dat de auto gaat rollen) en dan de koppeling vasthouden en gas bijgeven waardoor je vanzelf de koppeling los gaat laten omdat je je auto hoort brullen.quote:Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te latenIets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken
Zo bedoelde ik het helemaal niet johquote:Op zondag 5 september 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Deze opmerking zegt meer over jou, dan over House, vriend![]()
Jij wilt niet bij Cherry in de auto. Ik zou het wel doenZe heeft gewoon een rijbewijs, en rijdt volgens mij elke dag wel een stukje. Ook de situaties waarin ze de afgelopen dagen belandde, handelde ze goed af, wist ze zich uit de situatie te redden. Kudo's voor Cherry
Haha, je zou het gewoon eens moeten proberen...quote:Op zondag 5 september 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik probeer daar ook heel erg op te letten, maar af en toe slaat ie alsnog af. So be it..
Iemand gaf me hier ooit de tip om de koppeling helemaal in te trappen, het gas tot op de bodem, en de koppeling in 1 keer los te latenIets in mij zegt dat mijn Micra dat niet gaat trekken
Denk eraan: in de auto zelf is nog niemand gewond geraakt.quote:Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh
En ik heb al meer gezegd dat ik bij jullie allebei in zou stappen
Goedzo Pilesquote:Op zondag 5 september 2010 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh
En ik heb al meer gezegd dat ik bij jullie allebei in zou stappen
Ja mevrouwquote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo Piles
Gedraag je een beetje tegen de meisjes hier
Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo...quote:Op zondag 5 september 2010 20:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo Piles
Gedraag je een beetje tegen de meisjes hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Die blaken al zo van zelfvertrouwen enzo...Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Ik denk het wel jaquote:Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maar
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijnquote:Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik denk het wel jaIig om over auto's en autorijden te praten
Echt? We menen er niks van hoorquote:Op zondag 5 september 2010 21:03 schreef Purdey het volgende:
Ik vind vooral het korrelatie gedeelte heel fijn![]()
Als ik even een baal dag heb wat betreft autorijden zijn jullie heel cheerfull
Als jullie zeggen 'Ah joh, dat komt wel goed!' Dan denk ik dat ook echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dr ook alle vertrouwen in hoorquote:Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Tja L0we, iemand moet vertrouwen in ons hebben. Dan wij zelf maar
Best wel jammer eigenlijk, dat er maar zo weinig vrouwen hier zitten. Zou autorijden dan toch echt een mannen dingetje te zijn?!
Ik heb m'n rijbewijs over twee weken alweer drie maanden. Jee, dat is ook hard gegaan! En jij dus alweer een jaar! Cerry en ik moeten er allebei nog een beetje inkomen, maar Cherry rijdt iets meer dan ikquote:Op zondag 5 september 2010 21:14 schreef Empathologica het volgende:
Aanstaande vrijdag alweer een jaar m'n rijbewijs en ik merk veel verschil qua hoe ik toen reed en nu.
Dus als ik gewoon van hot naar her durf te rijden (met rijles zat ik al te piepen terwijl de auto nog niet eens gestart was) dan durf ik ook te wedden dat Purdey het kan. Of was het nou CherryLips?Ach, alles komt goed
Jepquote:Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor
Ach, het gaat over autorijden toch? Das mijn excuus tenminstequote:Op zondag 5 september 2010 21:39 schreef JDude het volgende:
Zomaar wat rondrijden is best leuk.
Heb m'n rijbewijs trouwens een paar weken geleden voor het eerst verlengd. Wat dat betreft pas ik misschien niet zo goed in dit topic. Leuk leesvoer, desalniettemin.
Scheelt, die kant op is het meestal wat minder druk dan, ik noem maar wat, de randstadquote:Op zondag 5 september 2010 21:51 schreef Empathologica het volgende:
Ik kan dat niet, ik moet een doel hebben
Was zo fijn met examen 'ja euh zie maar waar je heen rijdt' Neeeheheeeeee dat kan ik niet
En ej, doorgewinterde bestuurders kunnen de groentjes tips geven, dus kan er toch makkelijk tussen?
Morgenavond in de spits van Nijmegen naar huis rijden, hopelijk kan ik een beetje doorrijden op de A73.
Nee, want dan blijf ik rechtdoor rijden, en dat wordt saai na een poos. Mocht ik dan toch ergens afslaan, dan raak ik gegarandeerd de weg kwijtquote:Op zondag 5 september 2010 21:25 schreef Piles het volgende:
Rijden jullie trouwens ook wel eens zomaar ergens heen? Heb soms wel zin om ergens heen te rijden, maar weet nooit waarheen/waarvoor
Kun je uitzetten geloof ik.quote:Op zondag 5 september 2010 20:51 schreef errrbek het volgende:
Vanaf begin november krijg ik trouwens zo'n groene fabia, met zo'n systeem dat je motor afslaat als je auto stilstaat in zijn vrij... ben wel benieuwd of het gaat wennen
Je redenatie klopt niet echtquote:Op zondag 5 september 2010 22:46 schreef twiFight het volgende:
@ afslaan: moet je de koppeling niet verder op laten komen? Toen ik het eerst benzine reed oefende ik wat, en ik was redelijk tevreden dat ik de auto met schokken, doch zonder afslaan kon laten wegrijden. Tot ik eens de koppeling twee keer zo ver liet opkomen voordat ik gas gaf. Toen ging ik opeens supersoepel vanuit stilstand weg. Bij de lesauto was de speling op de pedaal lang zo groot niet.
Of je moet een rotte koppeling hebben.quote:Op zondag 5 september 2010 22:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Je redenatie klopt niet echtSchokken en afslaan gebeurt juist door te ver laten opkomen en te weinig gasgeven
Ik sinds ik mijn eigen auto heb zo'n 8000 km denk ik.. Maar toen had ik mijn rijbewijs al ruim een jaar en ook al aardig wat geredenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |