abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:16:56 #154
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_86064528
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rond :P
Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
pi_86064530
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzo :P Die reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was :') Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:18:13 #156
314372 Goddelijker
pi_86064561
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:17 schreef CherryLips het volgende:
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzo :P Die reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was :') Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Dan gaat bij jou het verhaal op van genetische aanleg, of het gebrek daaraan.
pi_86064624
Niet meer aan denken, niet meer aan denken :') :D Laat het achter je, adem in, adem uit.
Tap tap tap
pi_86064640
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoor :@ Maar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap :P
pi_86064785
Ik vind het ook nog steeds leuk hoor, alleen die andere weggebruikers... }:| Vooral ook omdat m'n moeder ernaast zat te gillen van STOP STOP. Ja, ik of zij? Ik kon ook niet uitwijken want dan lag ik in het plantsoenwerk. Dan toon ik eens initiatief en dan krijg je dit :r .
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:37:29 #160
314372 Goddelijker
pi_86065074
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoor :@ Maar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap :P
Wat bij mij wel een half uur is blijven hangen is dat ik van de week tegen die andere auto aan zat. Daar was ik een half uur lang echt even goed ziek van.
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:51:58 #161
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_86065476
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Midden op de snelweg, goed idee ja. :')
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders :P.

Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen :P.

Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen :X.
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:11:06 #162
314372 Goddelijker
pi_86066033
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:51 schreef jacobras het volgende:

[..]

Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders :P.

Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen :P.

Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen :X.
Ik zou meteen denken van: Wat heb ik zojuist gedaan? Is er iets met m'n auto? :o
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:16:24 #163
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86066188
Ouders die kinderen lekker los laten rennen over parkeerplaatsen, ook zo iets. Je mag dan hooguit 15 km/u rijden, maar dan is dat kind nog gewond. En het zicht is al zo slecht op die dingen. Maar ja, als ouder heb je natuurlijk veel belangrijkere dingen te doen he.. zoals SMSen terwijl je in de andere hand 3 tassen hebt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86066322
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:20 schreef CherryLips het volgende:
Niet meer aan denken, niet meer aan denken :') :D Laat het achter je, adem in, adem uit.
Gewoon lekker een paar keer gaan rijden, en toch heel duidelijk maken dat als men 'mee gaat rijden' ze een andere chauffeur moeten gaan zoeken :).

Komt heus wel goed, je moet gewoon nog ff je draai vinden. :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 18:42:37 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86066882
Zou zoiets genetisch zijn? _O- Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed :X Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden :N

Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus :')) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5 :')) in het water gereden _O-

Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We' :N Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald |:( Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa :N
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86069213
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 17:03 schreef CherryLips het volgende:

Nu voel ik me kut, want het had echt een aanrijding kunnen zijn gewoon.
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke aanrijding die ik heb kunnen voorkomen doordat iemand anders een fout maakte zou ik nu een rijk man zijn.
Maar dát is nou verkeersdeelname, ook andermans fouten oplossen.
Moet je je niet kut om voelen.
Ik geef je bij deze een schouderklopje omdat je het goed hebt opgelost. o|O (Kon geen andere smilie vinden die dichter in de buurt kwam :+ )

En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:

Beste moeder van Cherrylips,

Uw dochter heeft haar rijbewijs gehaald en dat is niet zonder reden.
Ze heeft training gehad en heeft aan opgeleide, bevoegde personen laten zien dat ze veilig en ZELFSTANDIG door het verkeer kan.
Haar opleiding is een stuk recenter dan de uwe dus bij een menings- of inzichtsverschil moet u zich maar eens afvragen of uw mening wel de juiste is.
Uw dochter heeft geen behoefte aan aanwijzingen van een persoon met een verouderde opleiding en in aangehaald voorbeeld een door in de jaren verkeerd gegroeid zogenaamd "inzicht".

Het enige wat u er mee bereikt is dat u uw dochter onzeker maakt, haar het plezier van autorijden ontneemt en wat voor u het ergste is: u zet u zelf voor paal.
U meent het beter te weten dan uw dochter die pas geleden bekwaam is bevonden, hoe denkt u dat u overkomt?
Achter uw rug om wordt u uitgelachen, dat kan niet anders.

Als u nu persé iemand iets wil leren heb ik liever dat u mij leert strijken, dát is wel nuttig want dat kan ik niet.

Maar laat uw dochter gewoon haar ding doen en bemoeit u zich er aub niet mee, niemand is daar mee geholpen.

Met vriendelijke groet,
Een rij-instructeur
pi_86069266
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
Zou zoiets genetisch zijn? _O- Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed :X Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden :N

Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus :')) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5 :')) in het water gereden _O-

Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We' :N Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald |:( Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa :N
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken. :+
pi_86069294
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:07 schreef vannelle het volgende:
En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:
:D _O_
pi_86069491
Ik begin ook steeds meer rekening te houden met het weggedrag van medeweggebruikers, die rijden slecht zeg :{w

Op de turborotonde bij Joure, waar ik weer eens moest zijn van de week, sorteerde degene voor mij voor linksaf (3/4 rond) net als ik. Net voor de afrit rechtdoor schuift mevrouw/meneer een baan op naar rechts waardoor zij/hij rechtdoor zou gaan. Ik had al zo'n flauw vermoeden dat het niet helemaal de bedoeling was dus ik ben maar keurig langzaam blijven rijden om genoeg ruimte over te laten als hij/zij toch nog terug wou.
En verdomd, ze/hij ging weer rustig terug naar links..... dan ben ik toch wel trots op mezelf :)

Zo'n natuurtalent was ik namelijk niet tijdens het lessen :`) dus ik ben blij dat ik het steeds meer begin in te zien *O*
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_86069514
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken. :+
Laat hem dan een kratje pils langsbrengen ;)
I've got to break free
pi_86069753
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:20 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Laat hem dan een kratje pils langsbrengen ;)
Dat hoeft hij mij ook niet te leren. :P

Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
pi_86069843
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig :+
pi_86069991
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig :+
En als je dan én routine hebt, én op blijft letten, ben je imho een goeie chauffeur :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:40:03 #174
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86070025
quote:

[..]

Klopt als een bus, ik kom soms thuis en dan vraag ik me echt af wat er allemaal gebeurd is tijdens de rit :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:41:23 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86070065
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden.. -O-

Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...

pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.

Zo grappig vond ik het zelf niet.. |:(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86070256
quote:

[..]

Nou, ik heb m'n rijbewijs nu een jaar en ik moest gelijk terug denken aan mijn rij-instructrice. Ik moest in Utrecht me altijd scheel kijken op de grotere rotondes. Altijd als ik linksaf ging moest ik naar rechts kijken of er niemand verkeerd zat er naar links kwam zetten. Nu rij ik een bestelbusje met een dode hoek zo groot dat er een auto in kan verdwijnen en ik kon haar opmerkingen op de rotondes nog horen. Daarom leek het me niet zo heel verstandig om dat gat dicht te rijden en dat pakte dit keer goed uit.

Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter :@ '.
I've got to break free
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:50:05 #177
312694 errrbek
Rollende R en ook een harde L
pi_86070346
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal :')

Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 20:54:09 #178
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86070452
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat denk je in ieder geval. Ik merk het zelf ook hoor. Op punten waar ik bekend ben kijk ook ook alleen de kant op waar nog wel eens wat vandaan komt.
En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat. :+
pi_86070616
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal :')

Hoe dicht sommige mensen achter een dichte achterkant van een bestelbus durven rijden snap ik ook niet. Komt ook omdat ik een tik van achter heb gekregen in een eerdere bestelbus met iemand die zat te kleven hoor.
Als ik voor mij een file zie ontstaan stuur ik ook meestal wat naar rechts in mijn baan als ik moet remmen zodat degene achter me ook zicht heeft op het verkeer voor mij.

Andere auto's gebruik ik nauwelijks dus ik merk ook geen verschil, wel dat ze altijd zitten te kleven als ik moet optrekken maar ik trap als er ruim baan altijd wel door :7 het duurt alleen even voordat ik wat tempo maak :')
I've got to break free
pi_86070664
quote:

met oldtimertjes is het helemaal fijn rijden, bijna iedereen die je dr tussen laat :D
pi_86070706
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:54 schreef JJH het volgende:

En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat. :+
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.

En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.

Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
pi_86070752
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:47 schreef hollander87 het volgende:

Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter :@ '.
Heb ik ook nog steeds, iedereen maakt toch foutjes?
Juist de mensen die deze leermomentjes niet ervaren zijn imho de gevaarlijkste weggebruikers.
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:11:37 #183
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86070936
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.

En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.

Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen. :)

Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten. :@
pi_86071055
quote:

[..]

IK!

Ik ben als de dood dat ik er nog een keer een motor onder krijg op de snelweg als ik naar links ga. Dus daar kijk ik meestal wel goed in m'n spiegels voordat ik richting aangeef, ook in de stad met fietsers heb ik dat vaak. Dode hoeken zijn een bitch onder het rijden maar ik ben wel een stuk bewuster met de omgeving bezig .
I've got to break free
pi_86071565
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:11 schreef JJH het volgende:

[..]

Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen. :)

Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten. :@
In dat soort situaties kijk ik ook altijd eventjes voor de zekerheid. Force of habit. Soms bij een busbaan zie je mensen nog inhalen over de lijnen heen, dan kan je nog voor 'leuke' verrassingen komen te staan...
pi_86071725
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:

Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...

Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden. ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:44:22 #187
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86075823
Een "bus"strook wel, maar een "lijnbus"strook niet, toch? ;)

Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs. Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel. Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit. Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_86076893
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:

Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_86077002
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.

Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.

Wat denk je? Mevrouw rijdt aan }:|
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt? :{w
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen :')
pi_86077414
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:

Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs.
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet? :?
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?

quote:
Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel.
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?

quote:
Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.

quote:
Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt? _O-
pi_86077840
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.
Het kijken bij rijles is idd overdreven.
De gedachte hier achter is dat heel duidelijk is dat een bepaald percentage van het kijkgedrag gaat verdwijnen. Door de lat hoog te leggen blijft er iig genoeg over. ;)
Zoals jij het zegt ben je goed bezig, je wil weten wat er om je heen gebeurt voor je wat doet. ^O^

quote:
Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.

Wat denk je? Mevrouw rijdt aan }:|
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt? :{w
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.

quote:
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen :')
Zolang het bij neigingen blijft, niks mis mee. ;)
Ik ken het gevoel.
  zondag 5 september 2010 @ 02:15:22 #192
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86079742
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet? :?
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.

quote:
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?

[..]

Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.

quote:
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt? _O-
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
pi_86080263
Ik wil even voorop stellen dat ik je niet aanval, niet mijn bedoeling, nooit geweest en dat zal het nooit worden ook.
Gewoon discussie. ;)

quote:
Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.
Dat men na verloop van tijd minder kijkt is idd zo, daarom ligt de lat ook zo hoog.
Maar je zegt zelf dat als je rechts een voorsorteervak in rijdt al niet meer kijkt. Maar er kunnen wel hulpdiensten aankomen schrijf je zelf.
Ik voeg daar aan toe dat er ook een haastige bestuurder kan rijden.
Jij kijkt niet zeg je en zo kom je aan elkaars adres, via het schadeformulier.

quote:
[..]

Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.
Dat van die klever doe je goed, moet je idd rekening mee houden.
En ja, te veel met jezelf bezig. Je houdt er wel rekening mee dat je remmen gewoon ruk zijn en dus wil je voorkomen dat er iemand bij je achterin klapt. Logisch.
Maar met een uitvoegstrook pakken zonder te spiegelen heb je blijkbaar geen moeite. Minder logisch.

Maar mijn uitspraak was gebaseerd op je vorige: je kijkt niet in je spiegels als je rechts voor gaat sorteren, boeit je blijkbaar niet of je snapt het niet.
Er komt ooit nog eens een situatie dat je zou willen dat je dat wél had gedaan. Misschien moeilijk voor te stellen nu maar die komt er.
Maar waarom dat selectief kijken? Waar baseer je die beslissing op?
Omdat je de situatie weet, door te kijken.
Zeg nou nou zelf, wat is meer moeite: De situatie beoordelen, dan jezelf afvragen of je moet kijken of niet en dan een beslissing nemen of:
binnen, buiten, schouder.........weg is vrij dus gaan!
Wordt niet voor niks aangeleerd.
Verkeersdeelname is reageren op situaties en die situaties ken je alleen maar door te kijken.

quote:
[..]

Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
Ik verdraai niks, ik reageer op wat ik lees.
Het kan zijn dat je eea ongelukkig opgeschreven hebt maar dat geloof ik niet zo aangezien je behoorlijk verstandig over komt.
Ik probeer alleen maar te waarschuwen voor ontbrekend kijkgedrag.
Dat je minder kijkt dan dat je is geleerd snap ik, maar helemaal niet kijken is gewoon ronduit stom.

No offence intended ;)
  zondag 5 september 2010 @ 10:04:53 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_86082307
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden. ;)
Nouja, ik rij met een kleine auto wel achter hem. De kans bestaat dat hij mij dan niet ziet, dus zomaar voorbij rijden gaat niet. :P Zeker niet als hij twijfelt..

quote:
Op zondag 5 september 2010 00:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
Ja fijn hier. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_86082308
quote:
Op zondag 5 september 2010 00:48 schreef vannelle het volgende:
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.
Leg het niet helemaal goed uit, altijd lastig om een situatie te beschrijven waarin je opgefokt raakt :P Ze stond niet vlak voor een bocht, er was nog wel een meter of 30/40 rechte weg schat ik? Denk dat de ervaren chauffeur al lang voorbij was gegaan maar ik wacht over het algemeen liever als ik niet zeker ben dat het ook echt kan. Je gaat alleen een beetje de boel ophouden omdat ik net van de rotonde af kwam.

Op een gegeven moment was het rustig, komt er niemand uit die bocht dus ik wil snel voorbij aangezien zij toch stil blijft staan. Had wel het idee dat het nu kon, als je daar toch al even zit te kijken naar wat er allemaal rijdt en wat niet :P

En nu snap ik ook het nut van dat overdreven kijken tijdens lessen, ik vond dat altijd echt ontzettend irritant, zo van ja ik zie het toch ook als ik niet m'n nek verdraai? Als ik niet goed gekeken had moest ik serieus langs de weg stoppen (als dat kon) en dan 5 keer dat riedeltje afwerken }:| Dan leer je het wel inderdaad.
pi_86086020
quote:

Welkom in mijn wereld :') Blond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Tap tap tap
pi_86086046
quote:

[..]

IK!

Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_86086143
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:59 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
Gewoon doen, je kunt beter een keer extra goed kijken dan een keertje te weinig.
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 13:06:29 #199
314372 Goddelijker
pi_86086247
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welkom in mijn wereld :') Blond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter. _O-
pi_86086296
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:06 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter. _O-
Zo snel mogelijk er langs of niet? :7
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 5 september 2010 @ 13:09:55 #201
314372 Goddelijker
pi_86086354
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk er langs of niet? :7
Precies. :@ O-)
pi_86087366
Het is te merken :') . Hoe vaak ik wel niet BLIJF STAAN GVD roep tegen mensen die zich er even tussengooien. Het is opvallend dat de twee 'incidenten' deze week in de Yaris waren :P
Tap tap tap
  zondag 5 september 2010 @ 15:01:59 #203
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86089756
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best oké :) Twee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht :@ Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan ;(
Het parkeren hier voor de deur ging aardig, buiten het feit dat mijn pa als een cipier voor het raam stond waar ik doodzenuwachtig van werd. Vier keer moeten steken om achteruit in te parkeren }:|

Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan ;(
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86089850
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best oké :) Twee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht :@ Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan ;(
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt. >:)
quote:
Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan ;(
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwinden :{w
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')