Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen ja, wij rijden volgens mij iets 'vrijer' rond
Dan gaat bij jou het verhaal op van genetische aanleg, of het gebrek daaraan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:17 schreef CherryLips het volgende:
M'n zus heeft ook domme acties hoor, en die was 23 ofzoDie reed een tijdje terug zonder nadenken achter haar voorganger aan, alleen reed de voorganger een verkeerde weg in zodat ze aan het spookrijden was
Daar is ze nog een tijdje van over de zeik geweest.
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoorquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, precies. Als ik ergens boos om ben, dan ben ik dat 10 seconden en daarna ben ik het vergeten.
Wat bij mij wel een half uur is blijven hangen is dat ik van de week tegen die andere auto aan zat. Daar was ik een half uur lang echt even goed ziek van.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Bij mij blijft het soms ook wel wat langer hangen hoorMaar het is niet zo dat ik dan met tegenzin in de auto stap
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje andersquote:Op zaterdag 4 september 2010 16:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Midden op de snelweg, goed idee ja.
Ik zou meteen denken van: Wat heb ik zojuist gedaan? Is er iets met m'n auto?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:51 schreef jacobras het volgende:
[..]
Oh, dan wordt het verhaal inderdaad ietsje anders.
Ik las trouwens in de Telegraaf vandaag dat de politie had gecontroleerd op auto's van belastingwanbetalers o.i.d. Stond in dat politiemotoren STOP POLITIE-teken gaven, en dan je gegevens gingen controleren. Ik zou toch echt behoorlijk zenuwachtig worden als ik STOP POLITIE opeens voor me zie verschijnen.
Vanmiddag reed ik over zo'n weg, staan er kinderen aan de kant. En tuurlijk springt er eentje voor de auto met z'n hand en roept "stop!". Irritant grut dat de gevaren niet inzit, idiote ouders die hun kinderen langs die weg laten spelen.
Gewoon lekker een paar keer gaan rijden, en toch heel duidelijk maken dat als men 'mee gaat rijden' ze een andere chauffeur moeten gaan zoekenquote:Op zaterdag 4 september 2010 17:20 schreef CherryLips het volgende:
Niet meer aan denken, niet meer aan denken![]()
Laat het achter je, adem in, adem uit.
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke aanrijding die ik heb kunnen voorkomen doordat iemand anders een fout maakte zou ik nu een rijk man zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:03 schreef CherryLips het volgende:
Nu voel ik me kut, want het had echt een aanrijding kunnen zijn gewoon.
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:42 schreef Purdey het volgende:
Zou zoiets genetisch zijn?Zou een hoop verklaren. Mijn pa rijdt gewoon heel 'natural' als een tweede natuur. In elke auto. Ook in mijn auto reed hij van de week voor de eerste keer, alsof hij er al tien jaar in reed
Enniewee, m'n moeder heeft nu al een jaartje of 28 niet meer gereden. Ik rijd dus in principe niet meer met m'n pa naast me omdat hij dus zo schreeuwt tegen me, en bij m'n moeder deed hij dat dus ook, waardoor ze dus is gestopt met autorijden
![]()
Ik heb dus de rij skills (Of het ontbreken daaraan dus) van m'n moeder. Die is met haar eerste lesauto (Van de 5
) in het water gereden
![]()
Ik ben ook behoorlijk chagerijnig hoor, als er iets is misgegaan in het verkeer. Ik had het vooral met m'n pa naast me. Als ik dan ging parkeren, zat hij mij 'aan te moedigen'. Maar op een dusdanige manier dat ik daar schijtonzeker van werd. En dan vooral thuis nog even zeggen: 'Dat parkeren hé, dat sloeg nergens op. Daar moeten we nog aan werken.' Vooral dat 'We'Ik heb geen idee hoe hij denkt dat ik m'n rijbewijs heb gehaald
Van de week zei hij 'Al met al ben ik best tevreden hoor, maar dat sturen, daar moeten we nog even aan werken.' Forget it pa
quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:07 schreef vannelle het volgende:
En het volgende mag je uitprinten en aan je moeder laten lezen:
Laat hem dan een kratje pils langsbrengenquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij mag dat stukje ook uitprinten nadat je eea aangepast hebt aan je situatie, denk niet dat je pa mij gaat leren strijken.
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:20 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Laat hem dan een kratje pils langsbrengen
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iigquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
En als je dan én routine hebt, én op blijft letten, ben je imho een goeie chauffeurquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig
Klopt als een bus, ik kom soms thuis en dan vraag ik me echt af wat er allemaal gebeurd is tijdens de ritquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
Nou, ik heb m'n rijbewijs nu een jaar en ik moest gelijk terug denken aan mijn rij-instructrice. Ik moest in Utrecht me altijd scheel kijken op de grotere rotondes. Altijd als ik linksaf ging moest ik naar rechts kijken of er niemand verkeerd zat er naar links kwam zetten. Nu rij ik een bestelbusje met een dode hoek zo groot dat er een auto in kan verdwijnen en ik kon haar opmerkingen op de rotondes nog horen. Daarom leek het me niet zo heel verstandig om dat gat dicht te rijden en dat pakte dit keer goed uit.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te leren.
Maar jouw voorbeeld over die rotonde vind ik wel een mooie eigenlijk.
Ik ben van mening dat de meeste mensen die al langer hun rbw hebben minder goed opletten of in de gaten hebben wat ze veroorzaken met hun lakse gedrag.
Mensen die hun rbw net hebben letten in de regel beter op.
Ik zeg niet dat ze daarom ook beter rijden, gaat me ff om de alertheid.
Dat denk je in ieder geval. Ik merk het zelf ook hoor. Op punten waar ik bekend ben kijk ook ook alleen de kant op waar nog wel eens wat vandaan komt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo denk ik ja. Maar op den duur komt er routine in het rijden, waardoor je op sommige punten minder (hoeft) op te letten. Of dat denk je iig
Hoe dicht sommige mensen achter een dichte achterkant van een bestelbus durven rijden snap ik ook niet. Komt ook omdat ik een tik van achter heb gekregen in een eerdere bestelbus met iemand die zat te kleven hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
met oldtimertjes is het helemaal fijn rijden, bijna iedereen die je dr tussen laatquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
IK!quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:54 schreef JJH het volgende:
En wie spiegelt er nu nog netjes voordat er een richtingaanwijzer uit gaat.
Heb ik ook nog steeds, iedereen maakt toch foutjes?quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:47 schreef hollander87 het volgende:
Maar ik heb gelukkig ook nogsteeds genoeg leermomenten in mijn auto dat ik denk van 'hmmmz, dat kan volgende keer ook wel wat netter'.
Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
Ik ben als de dood dat ik er nog een keer een motor onder krijg op de snelweg als ik naar links ga. Dus daar kijk ik meestal wel goed in m'n spiegels voordat ik richting aangeef, ook in de stad met fietsers heb ik dat vaak. Dode hoeken zijn een bitch onder het rijden maar ik ben wel een stuk bewuster met de omgeving bezig .quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
In dat soort situaties kijk ik ook altijd eventjes voor de zekerheid. Force of habit. Soms bij een busbaan zie je mensen nog inhalen over de lijnen heen, dan kan je nog voor 'leuke' verrassingen komen te staan...quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:11 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou. Als ik bijvoorbeeld op een tweebaansweg rijd. Op een rotonde af ofzo. Dan weet ik al wat er achter me rijd. Voorsorteren voeg ik altijd strak met de lijn mee uit. En op de snelweg werp ik wel een blik over m'n schouder ivm met het eventuele schrikeffect. Maar ook daar weet ik wat er om me heen rijd en waar het ongeveer zit. Net wat ik zeg, het slijt er met de jaren gewoon in dat je dingen uit je systeem/routine laat verdwijnen.
Eigenlijk best slecht dat ik dit goed probeer te praten.
Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden..![]()
Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...
pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.
Zo grappig vond ik het zelf niet..
Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Pff.. iemand probeerde mij net expres van de weg af te rijden..![]()
Ik moest invoegen en voor mij was er ook nog zo'n grote bus (touringbus), die twijfelde ofzo omdat er ook een busbaan was waarop hij kon rijden, maar hij wilde naar de gewone.. Dus na 10 seconden getwijfel had ik het gehad, en reed ik gewoon de weg op want dat kon prima. Reed wel een auto achter verderop, maarja ik zou het makkelijk redden. Net op de moment ging de bus ook de baan op, nog steeds twijfelend welke baan hij zou nemen, dus ik dacht; nou dan laat ik hem even voor op de baan (nog steeds genoeg tijd ivm. naderende bestuurder van achter). Man nog steeds twijfelen, ik nog steeds langzaam op de baan. Dus komt die bestuurder van achteren. Hij begon al gelijk te toeteren, terwijl het eigenlijk nog nergens op sloeg. Dus ik gewoon gassen. Voor de rest was er niets aan de hand. 1000 meter verderop moest ik af, de grote weg af, rijdt die eikel mij voorbij en probeert hij mij gewoon de weg af te rijden, zodat ik in de vangrail zou botsen. Daarbij nog verder toeteren enzo...
pfff.. ik zag hem gewoon lachen, samen met degene die naast hem zat.
Zo grappig vond ik het zelf niet..
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik spiegel eigenlijk altijd nog als ik van rijstrook wissel. Maar ik heb dan ook nog maar net mijn rijbewijs.
Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik doe het niet op momenten dat er geen 'normale' baan rechts van me zit. Dus als ik van een éénbaansweg bij stoplichten rechts voorsorteer, dan kijk ik niet rechts. Er zou nog een hulpdienst aan kunnen komen, dat wel.
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Ik kijk van te voren altijd nog wel in de binnenspiegel, voornamelijk omdat ik wil weten hoe dicht autos achter me zitten. Ik reed in de vorige auto altijd hard op rotondes en verkeerslichten af, om daarna hard op de rem te gaan (het was een oude bak, met een alles-of-niets rem, langzaam remmen kon hij niet), maar dan nog presteren sommige mensen het om al die tijd 3 meter achter je te blijven rijden. Vaak tip ik dan de rem aan, en daarna zoeken ze het zelf maar uit.
Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt?quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:44 schreef twiFight het volgende:
Maar het blijft kut, want ik heb dan altijd zenuwen dat zo'n gast niet op zit te letten.
Het kijken bij rijles is idd overdreven.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Ik spiegel niet zo overdreven meer als met rijles (dus echt binnen-buiten-over de schouder) maar ik wil wel zeker weten dat er niks links of rechts van me is als ik van baan wissel of afsla.
En die snap ik niet.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Nog zoiets achterlijks, ik ga de rotonde af, staat daar een auto op fietspad/weg geparkeerd. Zo van ff iemand in laten stappen, vlak na die auto is er een bocht waar heel veel auto's uitkwamen dus ik kon niet inhalen. Die vrouw ziet mij staan wachten, de vrouw die instapt ziet mij ook en nog gaat ze lekker op d'r gemak staan kwekken met degene die bij het huis stond. Dus ik zwaai zo is van 'rij door, ik wacht op jou' en ze doet iets, of ze wou wegrijden met de handrem er op of hij sloeg af. En toen deed ze niks meer. Dus ik word vals, er komt niks aan uit die bocht en die muts blijft staan dus ik zet knipperlicht aan en geef vol gas.
Wat denk je? Mevrouw rijdt aan![]()
Stomme koe, je kijkt toch ff in je spiegels en dode hoek of er wat aan komt?![]()
Zolang het bij neigingen blijft, niks mis mee.quote:Op zondag 5 september 2010 00:19 schreef Empathologica het volgende:
Op zulke momenten heb ik de neiging om uit te stappen en te gaan meppen
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.quote:Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat je van plan bent om dat later niet meer te doen?
Je stuurt toch nergens heen waarvan je niet weet of er iets rijdt of niet?![]()
Bind voor de grap eens een theedoek rond je hoofd, ook voor je ogen zodat je niks ziet en ga op een willekeurige locatie eens keihard rennen. Durf je dat?
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.quote:Dus je geeft al toe dat er aparte omstandigheden kunnen zijn.
Niet alleen hulpdiensten, maar zou ook een gehaaste medeweggebruiker kunnen zijn die te vroeg naar rechts gaat en al half naast je zit. Spiegels, dode hoek en zo........
Kom op man! Hoeveel moeite kost het nou om even te kijken?
[..]
Je bent te veel met je zelf bezig, het verkeer deel je met meerdere mensen maar het enige waar jij om blijkt te geven is je eigen hachje.
Buiten dat: Als een auto digitaal remt ( rem aan of uit) is er iets mis met de auto en moet ie nageken worden.
Of het ligt aan de bestuurder die niet kan doseren. iig moet er aan 1 van de 2 iets gedaan worden.
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.quote:Wie was ook alweer degene die weinig spiegelt?
Dat men na verloop van tijd minder kijkt is idd zo, daarom ligt de lat ook zo hoog.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je geeft zelf ook al aan dat kijkgedrag minder wordt naarmate je meer ervaring krijgt. Vandaar dat ik het zeg. Maar ook bij wegen die niet eens iets (bereidbaars) hadden aan de rechterkant moest ik altijd voor kijken bij rijles. Leuk natuurlijk om dat gedrag er in te stampen, maar niet nuttig. Dan besteed ik liever mijn tijd aan het kijken naar plekken waar een grotere kans is dat er een idioot vandaan komt.
Dat van die klever doe je goed, moet je idd rekening mee houden.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sorry, ik heb het over een klever en jij zegt dat ik alleen om mezelf denk? Het feit dat ik in mijn binnenspiegel kijk èn mijn rem aantip vat jij ook op als met mezelf bezig zijn? Je kunt ook teveel zeiken hoor. Die rem is gaar ja, de auto is 20 jaar oud. Maar hij is niet van ons, dus wat de eigenaar wel of niet aan die rem gaat doen moet hij zelf weten. Inmiddels rij ik er al niet meer in.
Ik verdraai niks, ik reageer op wat ik lees.quote:Op zondag 5 september 2010 02:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik spiegel niet weinig, dat maak jij er van. Een ervaren bestuurder die al helemaal in zijn alledaagse rijsleur zit spiegelt stukken minder dan ik. Dat is tevens het eerste dat in mijn vorige post stond. Maar goed, verdraai vooral steeds mijn woorden. Je mag me zelfs een egoistische bestuurder noemen als je wilt, maar mij zul je een ander niet zien afsnijden, geen richting aangeven, kleven, gevaarlijk inhalen, etc etc.
Nouja, ik rij met een kleine auto wel achter hem. De kans bestaat dat hij mij dan niet ziet, dus zomaar voorbij rijden gaat niet.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Slechte buschauffeur dan, ik durf te wedden dat ook jij weet of een touringcar wel of niet over een busstrook/ -baan mag rijden.
Ja fijn hier.quote:Op zondag 5 september 2010 00:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Welkom in Polen monsterd. Begin steeds minder trots te zijn op m'n land wat verkeer betreft.
Leg het niet helemaal goed uit, altijd lastig om een situatie te beschrijven waarin je opgefokt raaktquote:Op zondag 5 september 2010 00:48 schreef vannelle het volgende:
En die snap ik niet.
Je gaat er niet voorbij omdat je door die bocht geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer. Verstandig.
Het wegrijden van die vrouw lukt niet, het obstakel is alleen maar groter geworden en dan zie je ineens wel dat er geen tegemoetkomend verkeer is?
Dan geef je vol gas zoals je zelf zegt en je bent verbaasd over dat die vrouw niet heeft gekeken.
Heb je er ooit aan gedacht dat ze misschien wel heeft gekeken en jou stil zag staan en daarom haar aandacht op vooruit richtte?
Ik neem aan dat je niet op 600 meter afstand stond te wachten dus met vol gas ben je er zo.
Welkom in mijn wereldquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef errrbek het volgende:
Ook bizar trouwens, hoe automobilisten anders reageren als ik in de auto van mijn vriendin rijdt (felgroene polo op '95). Niemand die je ertussen laat, ze gaan allemaal ver achter je al op de linkerbaan rijden en ze kleven bijna allemaal
Als ik in mijn 207 rijd heb ik daar allemaal geen last van
Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
IK!
Want als ik af wil slaan wil ik graag op tijd weten wat de situatie is en me niet laten verrassen op het laatste moment.
En als ik een rijstrook op wil schuiven wil ik eerst weten of dat kan voor ik m'n knipper aan zet om evt. achterliggers niet te laten denken dat ik ze mogelijk niet gezien heb.
Heb jij een goed argument om niet te kijken voor je richting aangeeft?
Gewoon doen, je kunt beter een keer extra goed kijken dan een keertje te weinig.quote:Op zondag 5 september 2010 12:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Over de schouder kijken doe ik alleen bij twijfel. Als je vaak genoeg spiegelt en ze goed afgesteld hebt is het amper nodig.
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter.quote:Op zondag 5 september 2010 12:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welkom in mijn wereldBlond miepje in een Yaris, dat is vragen om ongelukken.
Zo snel mogelijk er langs of niet?quote:Op zondag 5 september 2010 13:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Typisch een auto + bestuurder waar ik liever voor rij dan achter.
Precies.quote:Op zondag 5 september 2010 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk er langs of niet?
Dat is altijd een moment waar bij mij een smerig lachje op m'n gezicht verschijnt.quote:Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Purdey het volgende:
Net terug van een kort, maar even leuk ritje. Even met m'n moeder naar een vriendin van haar toe geweest. Ging best okéTwee keer de motor af laten slaan voor een stoplicht
Een keer snel hersteld, de andere keer iets minder snel waardoor de auto's achter mij als een gek begonnen te toeteren. Ik reed nog snel door oranje, maar de auto's achter mij moesten blijven staan
![]()
Niet druk over maken! Ik laat m'n moeders Peugeot om de haverklap afslaan en heb er schijt aan, ik geef de schuld aan de auto. Ander verkeer moet zich er maar niet zo over opwindenquote:Morgen nog even een stukje rijden. Ik ben onzeker als een gek, heb nog geen moment plezier beleefd aan m'n auto aangezien ik doodnerveus wordt van het feit dat die verdomde motor steeds af kan slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |