SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het station van buiten
Warschau is een erg mooie stad! Je zou het misschien niet zeggen, maar het is toch echt zo. Ze hebben een oud centrum (erg mooi!) en een nieuw centrum (moderne hoogbouw met wat flats ertussen). Warszawa Centralna is in het nieuwe centrum. Vlak daarbij stond een toren waar je over de stad kon uitkijken.
Warszawa Centralna vanaf de top van de toren (met het blauwe dak)
Verder nog een beetje door het oude centrum geslenterd. Vervolgens weer de kroeg in gedoken, de volgende ochtend rond 5.00 wachtte de trein naar Krakow Glowny.
Een Poolse intercity op Warszawa
Krakow Glowny
Het interieur van de stoptrein naar Oswiecim
Een weggerangeerde stoptrein op Oswiecim, exact dezelfde als die wij hadden
Toen hebben we een hele middag doorgebracht het concentratiekamp Auschwitz en het vernietigingskamp Birkendau een stukje verderop. Erg indrukwekkend om te zien. Ik heb het niet zo snel, maar ik was echt geraakt en heb de hele dag met een brok in m'n keel rondgelopen.
Na het bezoeken van de kampen terug naar het station, waar de slaaptrein zouden nemen naar Praag. Ons eerste bed!
Het stationsgebouw van Praag
We kwamen hier op tijd aan, dat wil zeggen om kwart over 6 's ochtends. Na de nodige formaliteiten op het station (plaatsje reserveren voor de volgende trein naar Wenen, naar een SCHOON toilet gaan, douchen, ontbijt kopen) verlieten we rond half 8 het station en gingen we Praag in. Wederom een erg mooie stad! Veel foto's geschoten van de diverse toeristische attracties en lekker op een terrasje gezeten. Toen weer terug naar het station, om 00.37 vertrok de trein naar Wenen namelijk! Helaas geen slaaptrein, maar een ICK-achtige lay-out. Coupe's met 6 stoelen dus. Helaas zaten we er ook met z'n 6'en in, dus slapen was niet comfortabel.
We kwamen aan op Wien Westbahnhof. Meteen verder gereisd naar Sudbahnhof, daar zou die avond onze trein naar Bratislava Petrzalka gaan vertrekken. Die hoefde niet gereserveerd te worden, dus dat was makkelijk. Toen meteen de stad ingegaan. We zijn naar Schonbrunn geweest (het huis van de keizerlijke familie van Oostenrijk-Hongarije). Vervolgens de toeristentram genomen die een rondje om het centrum rijdt en daarna heerlijk gegeten in het Prater.
Toen weer terug naar Sudbahnhof:
Wien Sudbahnhof, dat wordt omgebouwd tot Hauptbahnhof
De trein die ons naar Bratislava Petrzalka zou brengen, met daarnaast mijn reisgenoot
De rit naar Petrzalka duurde slechts een klein uurtje. Daar aangekomen geen foto's gemaakt, we hadden namelijk een hostel gereserveerd waar we voor een bepaalde tijd in moesten zijn, dus het was haasten. De volgende dag het slot van Bratislava bezocht, wat een schitterend uitzicht gaf over de stad. Verder drank ingeslagen en uit eten geweest. Toen was het tijd om de trein naar Budapest te nemen. Hier ging het fout: wij waren weer naar Petrzalka gegaan, om er 20 minuten voor vertrektijd achter te komen dat onze trein vanaf Hlavana Stanica zou gaan... Gelukkig deed de bus er een kwartier over en kwamen we flink rennend precies op tijd op het juiste station/perron aan.
Toen was het op naar Budapest Keleti! Dat was een ritje van 2.5 uurtjes met een trein van DB. Daarin konden we dus even bijkomen van het rennen naar de trein. Toen dus aangekomen in Budapest Keleti Palyaudvar (waarbij Palyaudvar Hongaars is voor station), zoals het station voluit heet.
Budapest Keleti
Daar meteen weer naar ons hostel gegaan, geslapen en de volgende dag de stad in gegaan. Budapest was - wederom - erg mooi! Wel waanden we ons in een Nederlandse enclave: bijna overal waar we kwamen werd er Nederlands gesproken. Ook in ons hostel zaten er alleen maar Nederlandse vrouwen. Die wisten ons te vertellen dat Sziget populair zou gaan worden, maar dat hadden we zelf ook al bedacht.
's Avonds weer terug naar Keleti Pu. Hier namen we de trein naar Zagreb Glavni Kolodvor. Weer een trein met ICK-layout. Dat kwam sowieso erg vaak voor in Oost-Europa, eigenlijk alleen maar. Dit keer hadden we de hele coupe voor ons zelf. Schoenen uit, armleuning opklappen en lekker liggen dus!
Onze prive-coupe
Na een reisje van 6 uur kwamen we aan in Zagreb. Mooi stationsgebouw:
Door een speling van het lot werd dit stationsgebouw ook de plek waar we de nacht moesten doorbrengen. Het hostel dat we wilden ging om 22.00 dicht en wij kwamen om 23.30 aan en de 24/7 hostels waren vol. Helaas waren er ook weinig kroegen en/of clubs te vinden, dus we gingen maar weer de stationshal in. Daar hebben we de nacht doorgebracht met 4 Ierse meiden die hetzelfde probleem hadden, dus dat was erg gezellig. We hebben nu een uitnodiging op zak om volgend jaar naar Cork te komen, dus da's prima nietwaar?
De volgende dag Zagreb in gegaan. Helaas was het weer niet al te best, dus hebben we veel tijd doorgebracht onder luifels van terrasjes. Op zich is het een leuke stad, maar bij ons viel het wat tegen door het weer. Bovendien moesten we rond 18.00 de trein naar Ljubljana nemen, dus we waren vroeg weer terug.
De route van Zagreb naar Ljubljana is erg mooi! Als je de grens over bent, ga je helemaal door het dal heen. Schitterende beelden en mooie foto's te maken. Deze foto's moet ik jullie helaas nog even schuldig blijven, mijn batterij was toen leeg dus m'n reisgenoot heeft die foto's gemaakt en die moeten we nog even uitwisselen.
Hier weer geslapen en de volgende dag zijn we naar Maribor gegaan. De stoptrein vanuit Ljubljana genomen. Die deed er 3 uur over om in Maribor te komen.
Onze stoptrein Ljubljana-Maribor
Een tentoongestelde stoomloc op Maribor
Het stationsgebouw van Maribor
Toen een middagje rondgelopen in Maribor. Leuk stadje, niet zo heel groot. Na een paar uurtjes hadden we het wel weer gezien en gingen we terug naar Ljubljana. Daar zouden we een slaaptrein naar Belgrado nemen.
Overzicht van het station van Ljubljana met op de achtergrond onze IC Maribor-Ljubljana
Gerangeerde locs op Ljubljana
De voetgangerstunnel van Ljubljana, met kroeg
De MacDonalds-trein. Staat zelfs apart in het spoorboekje
Een stoptrein naar Ljubljana. Dat bordje zit er gewoon los in, had het zo mee kunnen nemen als ik had gewild![]()
Een Sloveense loc
Toen was het op naar de volgende locatie: Belgrado! Dat betekende weer een trein met een bed, iets wat ons niet verkeerd uitkwam na 2 nachten op het station. Ook in Ljubljana waren de hostels namelijk vol...
Gelukkig hadden we in deze trein een rit van ruim 8 uur voor de boeg, dus dat zou een prima nacht worden. Het enige vervelende was dat we rond 2 uur 's nachts Kroatië in moesten en daar dus een paspoortcontrole hadden, net als enkele uren later toen we Kroatië weer uit gingen en Servië in. Volgens mij heb ik dit alles half slapend doorstaan, ik weet er weinig meer van en ik had toch echt geen druppel alcohol op!
In Belgrado meteen weer de volgende trein geregeld en wel de trein naar Bucuresti Nord. Deze zou om 15.50 vanaf Belgrado vertrekken om de volgende ochtend om 5.37 aan te komen in Boekarest. Een leuk reisje dus, hoewel je in Boekarest in een andere tijdszone komt (uur later).
Eerst Servisch geld halen. We wilden voor 60 euro halen, maar de pinautomaten namen geen Maestro-pasjes aan. We hadden nog 20 euro cash, toen hebben we dat maar omgeruild, vrezend dat dat lang niet genoeg zou zijn. Uiteindelijk hadden de grootste moeite om dit alles op te maken
In de kroeg op het station betaalde je omgerekend 50 cent voor een halve liter bier, we hebben uitgebreid gelunched voor omgerekend 70 cent per persoon.... Kortom, heerlijk!
Toen weer terug naar het station. Ook hier een mooi gebouw erbij:
Belgrado is een kopstation, de sporen
Onze trein naar Bucuresti Nord
De trein naar Boekarest was wederom in ICK-layout, alleen nu met banken van 4 in plaats van 3 personen. Ook hier waren we weer de enige die erin zaten. Ondanks dat het geen bed was dus wel een prima nacht gehad!
Het spoor was echter vrij onderontwikkeld: het was niet eens geëlektrificeerd! Ondanks alles prima uitgeslapen aangekomen in Boekarest. Daar een dagkaart voor de metro genomen (kosten 5 lei, oftewel 1.25 euro) en de stad in gegaan. Ook over Boekarest weinig klachten: een hele mooie stad!
Het station zelf was ook vrij modern. Alleen jammer van de toiletten: bij de ingang 0.5 lei betalen en in ruil daarvoor kreeg je 3 velletjes mee. En daar heb je weinig aan als je al 3 dagen geen fatsoenlijk toilet hebt gezien!!![]()
Maar goed, verder geen klachten over Boekarest, een overzicht:
Vanuit hier ging het naar Sofia, Bulgarije. Daar eerst de slaaptrein naar Istanbul geregeld. Er werd ons verteld dat we geluk hadden, we hadden de laatste 2 bedden! Prima dus!
Toen Sofia zelf in. Hier vonden we echter weinig aan en we waren het na 2 uurtjes alweer zat. Toen terug naar het station gegaan, waar we nog 6 uur hadden te doden. Kortom, een kaartje gelegd, gesocialized met andere backpackers/interrailers, je kent het wel!
Foto's van het station:
De ingang
Een tentoongestelde trein
De stationshal
Decoratie aan de muren
Toen ging het in de slaaptrein, waar wij de laatste 2 bedden zouden hebben, naar Istanbul Sirkeci. Leuk detail: in het 3e bed van de cabine (er zijn 3 bedden per cabine) lag een Brit en die vertelde dat er tegen hem precies hetzelfde werd gezegd
We dachten een lekkere nacht te krijgen. De trein zou namelijk om 21.00 vertrekken en om 7.50 aankomen. Helaas werd dat anders. Rond 2 uur 's nachts gingen we Turkije in. En iemand die in Turkije al eens in is geweest weer: visum kopen! Kortom, trein uit, in de rij om een visum te kopen, in de volgende rij om een stempel erop te laten zetten en weer terug de trein in. Al met al duurde dat 2.5 uur
Om het allemaal nog eens leuker te maken werd het eindpunt van de trein een station zo'n 100km voor Istanbul. Dit alles vanwege het feit dat het spoor verzakt was door een aardverschuiving een paar maanden geleden. Laatste stukje ging per bus naar Sirkeci.
Het stationsgebouw van Istanbul Sirkeci
De stationshal
Een loc met rechts daarvan een vertrekkende trein, die niet voorbij het verzakte spoor hoefde
Toen maar weer de hele dag de stad in. Istanbul dus. Erg mooie stad, maar ook erg duur. De toeslag voor de slaaptrein naar Thessaloniki kostte ons bijvoorbeeld 120 lira's, de entree voor het Topkapi-paleis was 40 lira's en ga zo maar door. Toch heb ik erg genoten in Istanbul. Prachtige stad en heerlijk eten bovendien.
Voor we het wisten was het weer avond en tijd voor de volgende trein, naar Griekenland dus! In Thessaloniki hadden we weinig tijd, we gingen meteen door naar Athena Larissa. Na een reis van 24 uur (18 uur naar Thessaloniki, vervelende grenscontroles... en 5 uur naar Athene ) kwamen we aan in Athene
Het station Athene Larissa
Hierna meteen weer het hostel opgezocht waar we dit keer 4 nachten zouden blijven. Eerste nacht gelijk flink geslapen (14 uur lang). Dag daarna de Akropolis beklommen in 42 graden. Best warm, maar zeker de moeite waard! Prachtig uitzicht over de hele stad en de Akropolis zelf is ook mooi.
Na daar de middag te hebben doorgebracht zijn we even naar Piraeus gegaan en aan het strand gegeten. Vanaf daar weer terug naar het hostel, even een drankje gedaan in de bar en gaan slapen.
Volgende dag de ferry gepakt naar Kreta. Daar deden we 6 uur over. We kwamen rond 18.00 aan in Heraklion. Daar de bus genomen naar Chersonissos en een nachtje feest gehad. Volgende ochtend weer terug naar Heraklion, ferry van 14.00 en om 22.00 terug in het hostel. Daar nog een meer dan gezellige nacht gehad in de bar.
De dag daarna was Athene ook weer voorbij. Trein naar Kiato genomen, waar we moesten overstappen op de bus naar Patras. Normaal is dat ook trein, maar er ligt smalspoor. Dat zijn ze nu aan het ombouwen, dus het was nu tijdelijk een busroute. In Patras de ferry genomen naar Venetië. Die deed er 35 uur over, dus weer heerlijk kunnen slapen.
Aangekomen in Venetië zijn we eerst naar het station St Lucia gegaan. Daar de trein naar Bern geregeld, waar we de laatste 2 nachten van onze vakantie zouden doorbrengen. Toen de stad in. Ik vond het op zich een aardige stad, maar had me er meer van voorgesteld.
Station Venezia St. Lucia
Wagons van de Orient Express
Vanaf Venetië naar Milaan gereisd en aldaar overgestapt op de EuroCity naar Bern. Daar 2 nachten geslapen en een dag doorgebracht in het Thermalbad van Brig. Best een aanrader na zo'n vermoeiende reis!
Overzicht van het station van Bern
Na die 2 nachten hebben we in Bern de trein naar huis weer gepakt. Eerst met de ICE naar Frankfurt (Main) Hbf, alwaar we overstapten op de ICE naar Eindhoven. Daar de IC naar Rotterdam genomen, alwaar we met de auto werden opgehaald door de ouders van m'n reisgenoot.
Al met al een vermoeiende, maar erg leuke reis geweest!!
PS: eerst nog even foto's uitwisselen met die vriend van me, dan plaats ik nog wat meer treinfoto's en last but not least: de bordjes!!
Zeker weten, maar het was het allemaal waardquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt zo te lezen heel wat meegemaakt
Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel meequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:36 schreef Igen het volgende:
Wow, wat een reis!
En zo weinig slaap en het dan ook nog leuk vinden, respect!
Ah okee.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben iemand die overal kan slapen, dus met weinig slaap viel het wel mee
Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan.quote:We hebben het overigens uitgerekend, in totaal 11000 km gereisd
Bij mij is het in zo'n geval matje uitrollen en slapen maarquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah okee.
Ik kan juist totaal niet slapen als ik me ergens aan erger (zoals bijvoorbeeld in een station moeten overnachten) dus voor mij zou iets een totale ramp zijn. Maar goed, des te beter voor jou.
[..]
We hebben de ferry Patras - Venetie ook meegenomen in de berekeningquote:Verdomme, net iets van 50 kilometer meer dan ik deze zomer heb gedaan.![]()
Mja, bij extra treinen mag je niet klagen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Zat gisteren in een "extra trein" richting Amsterdam. Waarom vertrekken die dingen altijd 5 mins. te laat? En dan ook nog tot aan Maarssen met een kruipgangetje, dan over de wissels over het snelle spoor weer 140.
't Was in elk geval tof om te lezen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Je wilt niet weten hoe lang ik hierover gedaan heb trouwens
Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Probeer de camera eens recht te houden
Sorryquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:46 schreef Andyy het volgende:
@Irritatie100
Probeer de camera eens recht te houden
Dank u!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Was in elk geval tof om te lezen!
Tja, ik fotografeer ook nooit, dus jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, bij zo'n groot reisverslag vind ik het verhaal bij de foto belangrijker dan de foto zelf, dus een fotografisch niet 100% exemplaar maakt in dat geval weinig uit.
Ja, die ICE zat ik ook jaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:02 schreef Socios het volgende:
Leuk reisverslag!
Zat je ook in de ICE van 17.42u uit Köln Hbf, ja?
Dan heb ik dat van dat personeel te Venlo gemist. Stapte die gewoon midden in de tuin in? We stonden niet langs een perron ofzo.
Ja zoiets dacht ik alquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mja, het lijkt heel wat, maar een aantal van die treinen rijden eens per dag of eens in de 6 uur ofzo
Heel vet! Begint ´ie ook in Hoek van Holland Haven?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef bork het volgende:
Iets anders, de Rheingold gaat deze winter naar Zwitserland, zaterdag 19 februari heen, terug zaterdag 26 februari 2011. Originele Rheingold-Aussichtswagen rijdt mee, doe er je voordeel mee zo vaak krijg je de kans niet om in dit historische voertuig met 200 km per uur door Duitsland te crossen.
Nu niet echt zin in eigenlijk. Misschien vanavond, of een ander keertje deze week. Bordjescollage is sowieso VEEL werk: 229 nieuwe gemaaktquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgende pagina even fotoverslagje van treinreis?
Nee, je dient over te stappen op Düsseldorf Hbf. Het ligt ook niet op dezelfde lijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:02 schreef Cerbie het volgende:
We gaan morgen met de ICE van Arnhem naar Düsseldorf Vliegveld. (Eerste dag na de buitendienststelling).
De NS Hispeed site zegt overstappen: 1, maar geeft vervolgens alleen aan Arnhem - Duesseldorf Hbf. Kun je hier gewoon in de trein blijven zitten dus
En op de geprintte tickets staat in het Nederlands Arnhem - Duesseldorf Hbf, in het Duits Emmerich(GR) - Duesseldorf. Ligt het vliegveld op dit traject of moet je daarvoor overstappen in Düsseldorf?
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat wordt wel een krappe overstap op de terugweg. Dan landen we om 14:05 op het vliegveld en om 15:14 vertrekt onze ICE vanaf Düsseldorf Hbf. Kun je dan een trein later pakken als je de aansluiting mist of heb je dan een probleem?
Er staan een trein-, rijtuig- en zitplaatsnummer op. Ben bang van wel dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt ervan af of je een ´treingebonden´ treinkaartje hebt.
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen
Dat is maar voor de helft ervan. Wil je de andere helft ook zien, dan moet je nog eens 20 lira betalen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Topkapi in isranbul is trouwens maar 20 lire per persoon (E10), maar dat is het geld echt waard.
Die euro kan ik wel missen, maar de ticket is inclusief plaatsnummer en alles tot Hbf. En we hebben ruim de tijd, vertrekken om 15:30 in Arnhem en vliegen om 20:00quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.
Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Ik zou in Duisburg Hbf overstappen trouwens. Düsseldorf Hbf ligt namelijk voorbij Düsseldorf Flughafen. Tenzij je echt naar Düsseldorf Flughafen TERMINAL wilt, dat is een ander station. Dan moet je door naar D Hbf en dan met S-Bahn lijn 11 naar Flughafen TERMINAL.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Dus tot Düsseldorf Hbf kunnen we rustig blijven zitten, gelukkig. Dan ga ik een lijstje van mogelijke treinen opstellen
Ah ja, wat Igen al zei dusquote:Op zondag 22 augustus 2010 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan wrs. beter al in Duisburg overstappen en daar de RE5 naar station Düsseldorf-Flughafen pakken. En vanaf daar de SkyTrain, moet je trouwens wel nog een kaartje voor kopen.
Of als je echt een krent bent en die ene euro wil uitsparen, dan rij je inderdaad door naar Düsseldorf Hbf en vanaf daar met de S11 naar station Düsseldorf-Flughafen Terminal.
Zo'n bedrijf zal het ongetwijfeld beter gaan doen dan die NS-dochterquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Good luck![]()
Namens FOK!Railways HiSpeed
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijnquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:12 schreef Cerbie het volgende:
Zal kijken of ik wat foto's kan maken
Ook voor Dus Int. Airport <--> Duisburg hoeven we dus geen kaartje te kopen omdat dat op het traject Arnhem-Dusseldorf Hbf ligt dus?
Vanaf Enschede, of is dat nu DB regio? Klopt trouwens dat die harem 15 TL meer kost, maar je bent een cultuurbarbaar als je je lira's daarvoor niet wil uitgeven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Topkapi was het inderdaad wel waard ja
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Enschede - Glanerbrug, als onderdeel van 2 concessies naar Gronau en verder Duitsland in. Maar niet zo lang meer. Per komende Fahrplanwechsel (december 2010) gaan die beide concessies naar DB Regio dacht ik. Nu rijdt PEG Enschede - Dortmund en DB Regio Enschede - Münster.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens staat er op m'n interrailkaart dat ie in Nederland ook geldig is bij Prignitzer Eisenbahngesellschaft. Maar waar rijdt dat in godsnaam
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. Je betaalt voor een rit per ICE tot D Hbf. Het staat je altijd vrij om met een minder product genoegen te nemen. In dit geval de RE van Duisburg tot D Flughafen. Dat mag geen probleem zijn
Nee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als je een treinticket hebt met treinbinding, mag je dus no-way in de RE van Duisburg naar D Flughafen stappen. Daarvoor heb je namelijk treinbinding: je mag alleen met de trein waarvoor je geboekt hebt. Dus alleen geldig op _die_ trein op_die_ dag op _dat_ tijdstip.
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
nou nou, petje af hoor. Gaan mensen voor jou ook op de knieën als je gewoon doet waar je voor betaald wordt?
Sorry?quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik apprecieer jouw commentaar ad rem, maar wordt het niet een keer tijd personen en instanties uitsluitend af te schieten als er echt reden daartoe is?
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Ik ben bèta. Mijn antwoord zou "ja" zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 04:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het jouw roeping alleen maar te schreeuwen maar geen constructieve oplossing te bedenken zoals een echte alfaman dat betaamt?
Wat niet wil zeggen dat je meteen je hoofd in hun reet hoeft te douwen als het bij wijze van toeval een keer niet in het honderd loopt.quote:Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Tot nu toe heeft alleen Fles langdurig in het ziekenhuis gelegen, dus met dat afschieten valt het wel mee.quote:En fles: Op al je vragen aan olyfes2: Je schiet mensen af, je wekt de suggestie van schreewen en je komt zeker niet met oplossingen. Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.quote:Halloo. Ben nu in Enschede, en ga nog Hengelo, Oldenzaal zutphen, apeldoorn, a mersfoort, ede-wageningen rhenen, tiel gelderma,sen, dordrecht en zwijndrecht.
Tuurlijk johquote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens zou je graag die alfaman zijn. Maar dat zal je wel niet snappen
Ik denk dat complimentjes wel degelijk iets toevoegen af en toe.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:43 schreef Duvel het volgende:
Verder ben ik onbescheiden van mening dat posts als:
[..]
niets toevoegen. Dus daar mag je dan best wat van zeggen.
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vanmiddag eens in Arnhem ga kijken wat er van geworden is, nu er vandaag voor de eerste keer sinds end juli weer treinen naartoe rijden
Ik kan niet beoordelen of het in andere reeksen allemaal kusje kroel is, maar hier heeft bijvoorbeeld greavy soms zo'n bord voor z'n kop dat je er niet aan ontkomt de pneumatische hamer in te zetten. Treurig? Ja. Nodig? Helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het kan hier imo allemaal best wat aardiger tegen elkaar. Iets wat in veel reeksentopics wel gewoon gebeurt.
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou eerst de weersverwachting bekijken, en dan gaan. Dan kun je nog eens een stukje wandelen naar de Bovenbrug (vernieuwd) en de Oranjebrug (goed uitzicht op het emplacement).
Inderdaad. Volgens mij is er in Europa maar één spoorwegbedrijf dat het wellicht iets beter doet, de SBB, maar als je dan ziet hoe veel je daar betaalt* dan denk ik dat wij in NL heel tevreden mogen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:38 schreef Ascendancy het volgende:
Wees blij dat het niet zo is als in Japan. Dan had je ook een werkcultuur die je niet zou willen.
Ik vind dat de NS ook af en toe eens een compliment mag krijgen voor wat ze wel goed doen. Want treininfra is gewoon zeer complex.
Ja, er is één nieuwe overkapping klaar als het goed is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken wel genoeg stukjes gewandeldik bekijk wel wat er vanaf het perron te zien is. Hopelijk is er een overkapping klaar?
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL:
Ik heb er wel 1 maar die willen jullie vast niet horen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dat dit nu weer gebeurt trouwens. Eind juni heb ik met de CNL terug uit Praag in Venlo ook een uur op een loc staan wachten. Je zou daar toch wat van geleerd kunnen hebben.
En nee, het spijt me. Geen constructieve oplossing van mijOf je moet "Zorg dat er genoeg locs op de juiste plaatsen staan" een constructieve oplossing willen noemen
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef dennistd het volgende:
NS is ook lekker aan het falen met de CNL: de locs zijn naar Venlo gestuurd terwijl de treinen gewoon weer via Emmerich komen. EETC heeft nu zelf twee 1200-locs naar Emmerich gestuurd.
Zou zo'n machinist van te voren weten wat voor trein hij moet gaan ophalen? Kan me best voorstellen van niet namelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik mij wel afvraag. Denkt zo'n machinist niet van huh, dit klopt toch niet?
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarktquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ik denk twee treinen met beiden één locquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus er komt straks een CNL door Utrecht met twee 1200'en er voor, en mijn fototoestel ligt thuis?
Ohja, het zijn Railion-loc, mijn foutquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft NS er mee te maken dat DB-locs die DB-treinen moesten ophalen op het juist moment op de verkeerde plaats stonden?
Ja zeg, dan heb ik drie camera's thuis liggen. Verder is het in Utrecht kutweer.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt nog een uurtje voor een spurtje naar de MediaMarkt
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?quote:Op het traject ten oosten van Zevenaar worden ook het spanningssysteem (25 kV) en het beveiligingsysteem (ERTMS) aan de Betuweroute aangepast. Die systemen zijn voor 2015 klaar, aldus Eurlings.
Ga maar uit van het eerste.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemenquote:
Ze komen er aan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig heb je met je mobieltje alsnog foto's kunnen nemen
Leukquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Vetquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef Duvel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Da's 1. Er volgen er nog meer. Sorry voor de baggerkleuren, maar ja, HTC camera.
Ik hoop toch echt dat ze zo slim zijn voor Zevenaar-Emmerich niet hetzelfde systeem te kiezen als de Betuweroute, maar gewoon meteen het Duitse 15kV. Anders zou je vanuit Arnhem twee keer moeten omschakelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef dennistd het volgende:
Ik lees hier:
[..]
Betekent dat dat er vanaf dit tijd niet meer met 1600-locs of treinstellen internationaal vervoer gereden kan worden via Emmerich, of komt er een spoor met omschakelbare bovenleiding in Zevenaar-(Oost)?
Mwah, de laatste paar heb ik met een opgevoerde sensor gemaakt (+2 EV), en dat ziet er gelijk wat beter uit, vind ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
Kleuren vallen trouwens nog wel mee, voor een telefooncamera, met dit donkere weer.. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |