glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:00 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen, ![]() wel eens kort door de bocht gaan, ![]() en de trailer een andere route verzint dan de trekker, ![]() en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: Game on ![]() Vorige topics: 1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic 2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2 3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3 4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4 5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5 6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6 7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7 8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8* 9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9* 10: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 10* 11: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 11* 12: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 12* 13: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 13* 14: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel 14 15: Deze OP is hier te vinden [ Bericht 1% gewijzigd door glasbak op 17-08-2010 21:38:32 ] | |
Iuc | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:02 |
Nee, ik kom net bij oldenzaal de grens over ![]() Tevens fipo | |
glasbak | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:03 |
quote:Nou dan heb je mazzel. Ik was vandaag in Almelo en daar heeft het (in ieder geval zolang ik buiten stond te laden) flink geregend ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:05 |
Wat is dat ding op de trailer? | |
densmee | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:06 |
quote:zijn waarschijnlijk bagger kleppen | |
Iuc | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:08 |
quote:Ik vind die naam ook zo gaaf van dat bedrijf ![]() Hoe toepasselijk. | |
vannelle | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:13 |
quote:ex-militair denk ik. ![]() | |
densmee | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:13 |
quote:hoe zit het eigenlijk met foto's, bij de zwitsers. ik ben wel benieuwd hoe de combinatie eruit ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:27 |
![]() Wat bezielt zo een chauffeur eigenlijk om zulks een bocht te proberen? Je ziet toch zo dat dat niet gaat. | |
RealZeus | dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:31 |
quote:Tsja, het blijft een eigenwijze Fries natuurlijk. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:32 |
Ik heb vandaag een toertje door limburg en luik e.o. gemaakt. Negen klantjes en evenzoveel rijuren later is de dag ook tot op de minuut vol en sta ik op Eindhoven. En om 4u gaat het wekkertje weer dus ik ga maar eens de binnenkant van m'n ogen bekijken ![]() | |
Iuc | dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:33 |
Zo, nachtrust bij Apeldoorn. Morgenvroeg eerst 25 lege euro's oppikken in Schijndel en dan door naar Gent in België om 100 boxpallets te lossen ![]() | |
Iuc | dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:35 |
Kut ![]() Ik dacht dat blik op de weg vandaag zou komen. Krijgen we Ik Vertrek bij de tros en voebal op 3. Bah | |
gateway | dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:08 |
quote:het was inderdaad schijtweer! | |
motaro | dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:01 |
inderdaad en hierbij een tvp'tje | |
Redbaron | woensdag 18 augustus 2010 @ 03:22 |
onderweg naar frankrijk, 5 klanten ri regio marseille ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42 |
quote:Gezellig bij die luidruchtige krekels. ![]() | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:31 |
quote:iig beter dan een stel koelagregaten ![]() | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:34 |
Oh ja, overnachting vlakbij Bergen op Zoom ![]() Hint hint hint ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:42 |
quote:Jep! kom maar op de koffie. ![]() | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:Ik sta bij t ankertje ![]() Kom maar een biertje drinken ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 19:16 |
quote:Ik kom er aan! Doe jij even een strohoed op en een roos in je knoopsgat? Anders herken ik je niet. ![]() Euh....tussen wouw en roosendaal is dat toch? | |
Alexxxxx | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:19 |
fok gaydating in actie! | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:21 |
quote:Als Luc nog Druppelkut was geweest dan had Vannelle een hele rare avond gehad. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:31 |
quote:Ik zat er nog aan te denken ![]() | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:34 |
quote: ![]() Het is wel gezellig zo'n minimeet ![]() | |
glasbak | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:45 |
Waar blijven de sterke verhalen? ![]() | |
glasbak | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:47 |
wel een lekker ruime parkeerplaats daar ![]() | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 20:54 |
quote:Die blijven in het rookhok ![]() | |
glasbak | woensdag 18 augustus 2010 @ 21:00 |
quote: ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 21:48 |
quote:Het wás Druppelkut! Of ik zat in het verkeerde café..... ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 21:49 |
quote:Vond ik nou ook es, echt leuk je ontmoet te hebben Luc! ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 21:50 |
quote: ![]() Volgens mij poep je nu heel makkelijk. | |
Iuc | woensdag 18 augustus 2010 @ 21:54 |
quote:Jij bent snel thuis ![]() Maar zo'n minimeet smaakt toch naar meer. Ik zou eigenlijk wel eens een meet willen hebben met meerdere van dit topic. Lijkt me namelijk echt super! Oh en Vannelle, nog bedankt! Echt ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:02 |
quote:En ben ik nog gestopt om shag en chips te halen ook. ![]() quote:Was idd erg gezellig. Voor mij was het een kleine moeite maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou de week even breekt zeg maar. Maar idd, waarom niet vaker met meerdere mensen? Iedereen hier op dit forum meet: motorrijders, klaagbaak, onzin en meer aparte groepjes. Waarom de chauffeurs dan eigenlijk niet? quote:Ben een beetje voorzichtig met wat ik typ na de laatste insinuatie van RealZeus maar kan niks anders zeggen dan: graag gedaan! ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:03 |
quote: ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:06 |
quote:Ja verdomme man! Alles wat je wil typen als je weet dat iemand die kant op denkt komt verkeerd over! ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:09 |
quote:Ja, mooi hč? ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:11 |
quote:Eigenlijk wel. ![]() Je weet zeker dat je chauffeur bent en geen psycholoog? Of doe je dat in de weekenden? ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:13 |
quote:Nee, dat doe ik alleen als mensen weer huillie bij mij komen, maar ik rijd liever. | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:17 |
quote:En toch kan het toepassen van een beetje psychologie op sommige adressen geen kwaad......kan een hoop tijd schelen! | |
RealZeus | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:21 |
quote:Dat klopt.En vooral rustig blijven. Wij hadden een losadres , daar losten ze in principe niet voor drie uur omdat eerst hun eigen lijndiensten aan de rit moesten. Sommige collega's gingen dan heel omgeduldig doen, ik niet. En toen die loodsbaas een keer zei dat hij alleen was heb ik gewoon geholpen mijn auto leeg te trekken. Een paar weken later was ik er voor drie uur en werd ik gelijk gelost. Ik zei:"Ik dacht dat jullie niet voor drie uur losten? " "Dat klopt, maar sommige collega's van jou zijn altijd chagerijnig en ongeduldig en dan wordt je mijn vriend. En als je mijn vriend bent kun je heel lang wachten." Dus mijn geduld scheelde me toen weer een half uur. ![]() | |
Barcaconia | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:22 |
Godver, ik was deze reeks helemaal uit het oog verloren, even volgen dit topic. Over 5 weken ben ik weer in NL, ik wil ook wel eens met een meet meedoen ![]() | |
vannelle | woensdag 18 augustus 2010 @ 22:50 |
quote:Is idd een mooi voorbeeld. Zo werkt het bij mij ook, als een chauffeur een bepaalde zeecontainer moet opzetten en hij zegt gewoon heel normaal dat hij haast heeft ben ik er zsm. Iemand die loopt te blaffen terwijl ik nét een bakje koffie ingeschonken heb kan lang wachten....... Charters help ik altijd zsm om 2 redenen: zij worden per rit betaald en de eigen chauffeurs per uur. PLUS dat de vaste charters "hun" container al opgezocht hebben voor ze er om vragen, eigen chauffeurs gaan er meestal van uit dat jij weet wat de bedoeling is. Nou, dat is lang niet altijd zo helaas..... En als ik zelf op de wagen zit doe ik ook alles om het de klant waar we moeten laden zo makkelijk mogelijk te maken, ik wil dat ze van me houden en me graag zien komen. Zo moeten we op vrijdagavond nog wel eens reefers laden, klaar=weekend. Die containers staan op bepaalde tijden ingeboekt maar door de vele goodwill die we daar al gekweekt hebben kunnen die tijden aardig flexibel zijn. Heel vaak liepen we gewoon een halve dag voor op schema. En hoe bereik je dat? Bereidheid tot samenwerking tonen, geen opdrachtgever/klantverhaal....nee, SAMEN. Heb in m'n t-shirt in de vriescel gestaan om mee te helpen als het tegen zat bij hun. Nou en? Heb er uiteindelijk zelf ook baat bij. In plaats van zondag op maandag om 00.00 aan te docken kan ik ze nu ook zaterdagmiddag al neerzetten, maandagmorgen ophalen. Of met 5 chassis rijden (pendelwerk idd) terwijl er maar 2 deuren gereserveerd zijn. Samenwerking, zó belangrijk! | |
Iuc | donderdag 19 augustus 2010 @ 09:36 |
Zo, de bak zit al weer vol op het laadadres. Via Luxemburg naar Basel ![]() | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 20:01 |
Ik heb vandaag precies 2 kilometer gereden ![]() | |
vannelle | donderdag 19 augustus 2010 @ 20:03 |
quote:Volgende keer de koppeling intrappen voor je start. ![]() | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 20:09 |
quote: ![]() Geen rijwerk vandaag. Ik heb al m'n aluminium onderdelen met zuur schoongemaakt, velgen en naven gespoten en de containervergrendeling gangbaar gemaakt. Heerlijk in het zonnetje, samen met 2 andere collega's de hele dag in de weer geweest. En ondertussen af en toe naar de sail-in-parade gekeken ![]() | |
vannelle | donderdag 19 augustus 2010 @ 20:17 |
quote:In Almelooooo is idd altijd wat te doen. ![]() | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:00 |
quote:Best leuk hoor, bootjes kijken in de baas z'n tijd ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:03 |
Chevy Van met De Vries inrichting van de VZA, leuk. | |
densmee | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:04 |
quote:er staat in elk geval genoeg ambiance/ambulance op het terrein | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:16 |
Ja, er waren er zelfs 2 ![]() Vraag me niet waarom ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:16 |
is die pick up een Ford F150 of een Toyota Tundra? | |
densmee | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:ford f150 aan de grille te zien, als je het plaatje uitvergroot is het duidelijker | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:Ik denk een F150.. Ik zal morgen eens kijken.. Er is vanmorgen trouwens een nieuwe CAT shovel aangekomen.. Na 4 uur draaien mocht er al een monteur komen ![]() | |
glasbak | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:22 |
![]() Duidelijk nu? ![]() | |
densmee | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:30 |
quote:wij huren ook regelmatig een Cat shovel 906, om stammen uit het bos te slepen met een bomentang. maar ik moet zeggen dat ik er ook al regelmatig mee stil heb gestaan. vaak problemen in de electronica | |
blup | zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:16 |
woei, gister een ouwe 94d handbak mee, lekkere zwarte pluimen bij elk stoplicht.. ![]() ook een keer leuk om die ouwe troep te rijden ![]() | |
Iuc | dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:06 |
Hoi ![]() Weer even op doortocht door Nederland ![]() | |
Iuc | dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:07 |
Oh ja, Nedeland: te langzaam rijdende vrachtwagens en inhaalverboden ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:52 |
quote:Jij rijdt onbegrensd? | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:21 |
pff weer eens thuis.. weekendje tussen 5 polen gestaan in Volvic. Morgen om 7.30u laden bij de ![]() ![]() En een meet lijkt me wel gezellig | |
Iuc | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:04 |
quote:Nee natuurlijk niet. Alleen ik kan harder rijden dan 79-82 km/h ![]() | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:06 |
quote:irritant he, overal in het buitenland wordt ik ingehaald als ik 88 rij, en in NL kachel ik iedereeen voorbij ![]() | |
Iuc | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:15 |
Zevenbergschen Hoek ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:02 |
quote:Oké, ik weet eerlijk gezegd niet of buitenlandse wagens ook begrensd zijn of niet, vandaar mijn vraag. ![]() | |
densmee | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:03 |
quote:ik geloof alleen de franse vrachtwagens tot 10 ton niet. | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:06 |
quote:Ik heb tot voor kort pendelwerk gedaan met een 2500, ónbegrensd!! ![]() Met een losse trekker liep dat ding gewoon 120 (of meer, dat weet ik niet want alles was binnen bebouwde kom en de afstand om snelheid te maken was ook beperkt) maar met een volle trailer er achter was het drama, werd nét niet ingehaald door ongeduldige fietsers. ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:07 |
quote:In de buurt maar vanavond kom ik niet langs. ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:09 |
quote:Maar de rest dus wel volgens jou. Af en toe zie ik nl. wagens rijden die gewoon de 110 aantikken, meestal LT of PL links op de kentekenplaat. | |
motaro | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:11 |
ook genoeg met een gele plaat.. ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:15 |
quote:Laten we het daar idd eens over hebben, er lijkt meer animo voor te zijn. Ik weet niet waar iedereen woont maar er van uitgaande dat dat alle windstreken van Nederland zal zijn stel ik een centrale locatie voor. Bij een kartcentrum of bowlingbaan of zo, andere suggesties zijn uiteraard welkom! Dan hebben we nog een datum nodig die de meeste mensen schikt, iedereen tevreden houden gaat toch niet lukken. Als het makkelijker/overzichtelijker is om dat in een apart topic af te spreken wil ik die best maken. | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:17 |
quote:Zie ik idd ook wel eens maar het merendeel waren toch buitenlanders, vandaar dat ik me afvroeg of die dingen ook begrensd horen te zijn. | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:29 |
Zo. Ik moet morgen even naar het uitzendbureau, dan wil ik eerst eens horen wat ik ga verdienen en als me dat naar de zin is dan ga ik volgende week weer met fleurige ruikers naar La douce France. ![]() Eindelijk weer een vrachtwagen onder mijn hol. | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:36 |
quote:jij gaat ook op dat apenland rijden? | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:37 |
quote:Ja, lekker je verbazen over kamikazepiloten in oude Renaults en op motoren. ![]() Maar wel een goed ontbijt. ![]() | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:38 |
quote:Zaterdags wordt voor de internationale chauffeurs onder ons al lastig, en zelfs de zondag is niet altijd veilig ![]() | |
motaro | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:38 |
quote:Jah ok maargoed, 1 Europa toch? ![]() | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:39 |
quote:idd lekker stokbroodje scoren ![]() Maar rijden kunnen ze idd niet...wel mooie omgeving gezien al. Afgelopen week mogen overnachten vlak aan de middellandse zee ![]() | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:41 |
quote:Pain au Chocolat. ![]() Zuid-Frankrijk is wel mooi ja. De vorige keer zat ik steeds in omgeving Toulouse, het zal mij benieuwen waar ik volgende week terecht kom. | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:43 |
quote:alles beter dan nederland met zn files...heb nu in 8 weken frankrijk rijden 3x in de file gestaan, voor veen kwartiertje ![]() | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:46 |
quote:Nou, de laatste keer dat in Frankrijk was hadden we na het eten in Chateauroux nog rijuren over. En mijn collega zegt:"Blijven we hier staan of gaan we nog een stukje verder?" "Och, ik heb er nog wel zin in eigenlijk." dus verder. Komen we voor Parijs in de file door een ongeluk. ![]() | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:49 |
quote:hehe parijs moet je idd met een grote boog omheen, daar is het ALTIJD druk. vanmorgen nog vast gestaan door een ongeluk met motorrijder op de B51 richting prum in duitsland ![]() | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:50 |
quote:Neuh. 's Avonds en 's nachts is het wel te doen. Maar overdag moet je er inderdaad niet komen. ![]() | |
Redbaron | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:52 |
Tot 21.00u blijf ik wel uit de buurt van parijs als t ff kan.... nu bedtijd, morgen 7u enschede laden, nog geen 10min rijden ![]() | |
RealZeus | dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:53 |
quote:Welterusten en een goede rit. ![]() | |
vannelle | dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:08 |
quote:Daarom schreef ik ook: Wat voor de meesten goed uitkomt. ![]() | |
Redbaron | woensdag 25 augustus 2010 @ 19:02 |
Alweer thuis, maar morgen toch hopelijk nog ff laden voor het noorden van Frankrijk, eens weg uit deze baggerzooi die nl heet | |
Iuc | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:34 |
Bij ons gaat het lekker ![]() Zit nu sinds dinsdagmiddag dubbelbemand "omdat ik het nog moet leren" en vanaf dat moment is het alleen maar trappen geweest. Gisteren stonden we nog in Moerdijk om half 12 en vannacht om half 5 al weer in Kassel (D). Wel via Basel gereden uiteraard. Nu staan we weer in Salzgitter om te lossen maar daar zijn we te laat. Morgenvroed zijn we de eerste ![]() Anders hadden we vanavond nog in Berlijn gestaan om daar morgen te laden en dan naar huis. Nu moeten we nog steeds laden in Berlijn dus ik zie het weekend al weer aardig ingekort worden ![]() | |
vannelle | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:39 |
quote:Zie je wel? Dachten we al. ![]() Succes iig en hopelijk ben je alsnog een beetje op tijd thuis... | |
Iuc | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:52 |
quote:Inderdaad ![]() Zo zie je maar, een vooruitziende blik ![]() | |
Anne | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:14 |
Wie was het ![]() http://www.omroepbrabant.(...)en+in+sloot+A50.aspx | |
densmee | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:17 |
quote:ik heb altijd gedacht dat in reusel alleen boeren woonden ![]() | |
Iuc | vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:18 |
En nog steeds in Salzgitter en er is nog niks van de wagen af. We stonden vanochtend om 7 uur al binnen de poort. Alleen wij hebben een nadeel en dat is dat wij nog langs de douane hier moesten om de lading in te klaren. En op dat moment is er een andere wagen die dat niet hoefde voor ons gekomen. En dat uitladen duurde tot half 11. En toen was het pauze voor die mannen ![]() Dus....... En we moeten nog steeds naar Berlijn om daar te laden en het daarheen rijden duurt ook 4,5 uur dus de kans bestaat dat we in Berlijn niet meer geladen kunnen worden ![]() | |
RealZeus | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:53 |
Als het goed is wordt het vanaf maandagavond weer gevaarlijk op de Belgische en Franse snelwegen, en die kans is heel groot. ![]() | |
Iuc | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:53 |
quote:Shit.. Hoe weet jij dat ik daar moet gaan rijden dan? ![]() | |
RealZeus | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55 |
quote:Jij ook? Ik ook. Hoor maandag pas hoe laat en hoe lang. | |
Iuc | vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:00 |
quote:Ik moet maandag vanuit Hannover naar Berlijn om vervolgens via Frankrijk naar Vallobre in Zwitserland te rijden ![]() | |
RealZeus | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:50 |
quote:Dan denk ik niet dat ik je tegen kom. Ik ga sowieso bij Breda de grens over en dat zal pas laat in de avond zijn. | |
Redbaron | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:05 |
Zo net ff een andere auto gekocht/gereserveerd. Maandag weer om 03.00u ri postcodegebied 62 in Frankrijk. 4 adresjes voor de maandag ![]() | |
Iuc | zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:10 |
Gefeliciteerd ![]() Wat voor auto? | |
Redbaron | zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:09 |
quote:Een suzuki swift sport uit 2007 ![]() | |
Iuc | vrijdag 3 september 2010 @ 13:30 |
kijk nou toch eens wat een vervelende kantoorbaan ik heb ![]() ![]() Mont Blanc op de achtergrond ![]() | |
vannelle | vrijdag 3 september 2010 @ 16:33 |
Mwah, zou er best aan kunnen wennen! ![]() Mag ik trouwens vragen wie jouw avatar heeft gemaakt? Stijl komt me heel bekend voor namelijk. | |
Sounddragon | vrijdag 3 september 2010 @ 16:36 |
quote:Ian_Nick UI ![]() | |
vannelle | vrijdag 3 september 2010 @ 16:42 |
Die ken ik niet, dacht meer aan iemand met de initialen E.K. | |
densmee | vrijdag 3 september 2010 @ 19:36 |
quote:een erg mooie combi op een leuk plekje. ik ben benieuwd hoe het daar rijden is in de winter | |
Redbaron | vrijdag 3 september 2010 @ 21:37 |
deze week ook zo'n kutproduct uit eindhoven onder het gat gehad, gelijk allerlei dingen fout gegaan! Maandag wel met een Volvo, ff naar denemarken. Dan beetje knooien rondom huis omdat ik do/vrij/zat voor de ADR moet | |
vannelle | vrijdag 3 september 2010 @ 22:19 |
ADR basis of opfriscursus? | |
Redbaron | vrijdag 3 september 2010 @ 22:25 |
ik heb nog geen ADR dus moet voor het complete pakket ![]() | |
vannelle | zaterdag 4 september 2010 @ 00:02 |
quote:ADR basis dus, die is 3 dagen. Heb ik pas ook gedaan, vandaar dat ik het weet. ![]() Basis + tank is al 5 dagen en dan heb je categorie 1 nog niet....... Weet je? Het valt allemaal wel mee, het is goed te doen! | |
Redbaron | zaterdag 4 september 2010 @ 00:05 |
we zien wel ff, zal er wel weer ff tegenaan moeten, zo lang al niets meer hoeven leren wat ik al niet deels wist | |
vannelle | zaterdag 4 september 2010 @ 00:30 |
Alleen gaat dit om lullige feitjes...... | |
RealZeus | zaterdag 4 september 2010 @ 03:33 |
Zo, de eerste week met bloemen zit er op. Maandag om 21.30u vertrokken en woensdag waren we om 10.00u terug. Woensdagavond om 19.30u vertrokken en vanavond om 23.30u op de zaak. Het liep wat uit en zat wat tegen. ![]() ![]() | |
Iuc | zaterdag 4 september 2010 @ 16:20 |
quote:Ik ben daar net weer geweest. Col de la Faucille heet het daar ![]() Ik ben ook benieuwd hoe het is om daar te rijden in de winter maar dan mogen wij daar niet komen met de vrachtwagen. Veel te gevaarlijk met al die steile hellingen en haarspeldbochten ![]() En ik heb weer eens geluk. Een open netwerk gevonden vanuit mijn wagen. ik sta zowat onder de luchthaven van Genčve ![]() | |
glasbak | dinsdag 7 september 2010 @ 18:23 |
18:02:53 Brandweer Prio 1 Ongeval beknelling A28 L KNP HOEVELAKEN-AMERSFOORT 22,5 AMF 1171 (soort voertuig: vrachtauto) BRW Nijkerk ( OvD Spoed ) BRW Nijkerk ( Bevelvoerders ) BRW Nijkerk ( Blusgroep 2 Spoed ) BRW Nijkerk ( Blusgroep 3 Spoed ) vandaar dat het voor geen reet opschiet ![]() http://gpsed.com/where?lat=52.188556&lon=5.439276 ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door glasbak op 07-09-2010 18:33:35 ] | |
motaro | dinsdag 7 september 2010 @ 23:47 |
net hollands got talent.. bij 3 rode kruizen moet je weg ![]() Wel rot, laat thuis? | |
glasbak | woensdag 8 september 2010 @ 18:16 |
quote:Viel wel mee, half negen plofte ik op de bank ![]() | |
motaro | woensdag 8 september 2010 @ 20:49 |
ow netjes ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 9 september 2010 @ 18:13 |
Morgen ik ook weer met de patatjesboot onderweg ![]() Om half 2 opstaan ![]() | |
Redbaron | donderdag 9 september 2010 @ 19:39 |
zooo de eerste dag ADR gehad, voor mn gevoel gaat dit wel lukken... Moet alleen ff de klasses ed onthouden maar dat zal niet zo'n probleem zijn | |
vannelle | donderdag 9 september 2010 @ 19:51 |
Na nog 2 dagen weet je die echt wel hoor. ![]() | |
Redbaron | donderdag 9 september 2010 @ 20:04 |
lets hope so....dat is tot nu toe het enige waar ik zoiets bij heb dat ik moet leren | |
vannelle | donderdag 9 september 2010 @ 20:19 |
Ik vond vooral het mondeling lastig. Kwam vooral omdat ik heel matig voorbereid was en had het een beetje lastig bij sommige detailvragen die ik met iets meer leren best had kunnen weten. Ik heb buiten de 3 dagen school de map nét niet 1 keer compleet doorgelezen dus als je er een beetje tijd in steekt moet het makkelijk gaan! Theoretisch was een makkie, foute antwoorden wegstrepen en de goede blijft over. ![]() (Al kun je beter eerst zelf een antwoord bedenken en dan pas kijken of dat antwoord in het rijtje staat....) Wanneer heb je examen? | |
Redbaron | donderdag 9 september 2010 @ 20:49 |
quote:Zaterdag eind vd dag examen, en wordt in duitsland gedaan dus geen mondeling ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 9 september 2010 @ 20:59 |
![]() ![]() | |
Redbaron | donderdag 9 september 2010 @ 21:49 |
mooi dom ![]() | |
vannelle | donderdag 9 september 2010 @ 21:55 |
quote:Dan gaat het helemaal goed komen! ![]() | |
vannelle | donderdag 9 september 2010 @ 21:56 |
quote:Die zal het wel even flink warm hebben gehad. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 9 september 2010 @ 22:54 |
quote:Dan mankeer je wel wat hoor, om hem haaks om te willen trekken in een grasveldje ![]() | |
Redbaron | donderdag 9 september 2010 @ 23:08 |
het wil wel, maar danh moet je wel al rollen en snelheid houden.... | |
Sounddragon | donderdag 9 september 2010 @ 23:11 |
Mwahh. niet op deze manier, en niet in deze tijd van het jaar ![]() SPOILER | |
vannelle | vrijdag 10 september 2010 @ 01:42 |
quote:Ik doelde meer op wat hij vervoert, lees maar eens wat er op z'n trailer staat. ![]() | |
glasbak | vrijdag 10 september 2010 @ 19:26 |
http://www.l1.nl/popups/m(...)_lsvideoId/1_3679069 Even doorspoelen naar 3:17 ![]() | |
densmee | vrijdag 10 september 2010 @ 19:42 |
quote:is dat glasbak die aan de hendels van de autolaadkraan staat te rukken ![]() | |
glasbak | vrijdag 10 september 2010 @ 19:49 |
quote:nee ![]() Het is mijn gewaardeerde collega ![]() | |
glasbak | vrijdag 10 september 2010 @ 20:19 |
eeeeh.. Baas? http://www.vidiload.com/video/102755/A_Miraculous_Escape/ | |
Iuc | vrijdag 10 september 2010 @ 21:02 |
Hoi ![]() Hoe kan die wagen nou opeens zo gaan scharen? Zat die te slapen ofzo en schrok de chauffeur van de auto's aan de andere kant van de weg? Rare actie iig ![]() | |
RealZeus | vrijdag 10 september 2010 @ 21:07 |
quote:Hard in de remmen en een kapotte ABS op de trailer? Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik nog wilde remmen voor een stoplicht en ik de achterkant van mijn trailer naar links zie gaan. ![]() ![]() | |
Redbaron | zaterdag 11 september 2010 @ 18:18 |
ADR gehaald, 0fout! Was een piece of cookie ![]() | |
RealZeus | zaterdag 11 september 2010 @ 18:21 |
quote:Gefeliciteerd. ![]() | |
motaro | zaterdag 11 september 2010 @ 19:37 |
quote: | |
Iuc | zaterdag 11 september 2010 @ 21:28 |
quote:Ik mag vanaf de 27ste op cursus. Basis+tank ![]() | |
glasbak | zondag 12 september 2010 @ 01:37 |
quote: ![]() ![]() ![]() Gefeliciteerd! Wanneer krijgen we taart? ![]() | |
Redbaron | zondag 12 september 2010 @ 12:28 |
tnx all... taart heb ik zelf al op ![]() | |
vannelle | zondag 12 september 2010 @ 12:49 |
Gefeliciteerd Redbaron! ![]() ![]() | |
motaro | zondag 12 september 2010 @ 12:51 |
quote: ![]() | |
gateway | maandag 13 september 2010 @ 21:03 |
quote:gefeliciteerd! | |
glasbak | donderdag 16 september 2010 @ 18:22 |
Effe keren... http://www.ttm.nl/nieuws/(...)en-bergweggetje.html | |
gateway | donderdag 16 september 2010 @ 18:34 |
quote:doet ie netjes! | |
Bartholomeus | donderdag 16 september 2010 @ 19:08 |
quote:Die ga ik zaterdag eens aan een collega laten zien, kijken offie dan nog zo'n grote bek heeft ![]() | |
densmee | donderdag 16 september 2010 @ 20:16 |
die houtrijders kunnen heel wat met hun voor en volgwagen maar ook de mannen met de trekker opleggers die weten wel raad op die smalle bospaadjes | |
Iuc | donderdag 16 september 2010 @ 20:34 |
Heb ik weer. Een auto mee met een nieuwe magnetron erin, ik maaltijden meenemen, doet die verrekte tron het niet. De hele tron wordt warm behalve het voer ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 16 september 2010 @ 20:41 |
Dan doe je toch de oude truck? Cabine iets opkantelen, voerbak op de cylinderkop, cabine naar beneden, motor kwartiertje laten lopen, *trrrrrrrrrrrrrrring* ![]() | |
densmee | donderdag 16 september 2010 @ 20:41 |
kun je toch het beste net als al die hongaren roemenen en bulgaren gewoon een gasbrander meenemen en dan een heel kampement opzetten met pallets | |
Iuc | donderdag 16 september 2010 @ 20:42 |
heb net een worstebroodje proberen warm te maken ![]() na 5 minuten op 500W is ie nog steeds kamertemperatuur ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 16 september 2010 @ 20:44 |
pallet in de fik steken, stok door je broodje, klaar | |
Iuc | donderdag 16 september 2010 @ 20:48 |
quote:Kut. Heb ik eergisteren 48 rotte euro's laten afladen ![]() Was anders een gouden idee ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 16 september 2010 @ 20:49 |
Sowieso het maaltijdenvoer... ga dan gewoon naar een fatsoenlijk wegrestaurant, heb je kans dat je nog wat semi-gezonds binnenkrijgt ![]() Toen ik hele dagen op de lange baan zat groeide ik als kool, in de breedte welteverstaan. De enige manier om dat te voorkomen c.q. af te bouwen is door consequent géén cola (en bier bij 't eten) te drinken, te zorgen voor een zo gevarieerd mogelijk maal (dus niet standaard het dagmenu, want 9 van de 10 keer is dat een schnitzel met gebakken piepers) en bovendien zo vetarm mogelijk. Boontjes bijvoorbeeld uitdrukkelijk zónder de bekende klont boter bestellen, liever patat of aardappelkroketjes die goed gefrituurd zijn dan zompige vette gebakken piepers, sausjes apart laten aanrukken en zo minimaal mogelijk gebruiken, en meer van die gein. Al die voorverpakte troep is echt een aanslag, en dat is het rijden op de lange baan toch al ![]() | |
Redbaron | vrijdag 17 september 2010 @ 22:07 |
Ik heb eigenlijk altijd magnetron bij me, gewoon niet te veel eten en de rest van de dag normaal brood eten. En idd geen cola drinken, ik heb water en siroop. | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 00:08 |
Tering, ik kom wel aan mijn uren. De eerste week 65 uur, de tweede iets van 60 en deze week spande de kroon met 70 uur. ![]() Ik ben benieuwd naar mijn loonstrookje. ![]() En misschien de komende twee jaar wel een hele procent meer. ![]() ![]() ![]() | |
Iuc | zaterdag 18 september 2010 @ 09:55 |
quote:En dat met een chauffeurstekort in de komende jaren ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 13:34 |
quote:Ja, mijn collega zei ook al dat hij ging stoppen als het niet beter werd en ik wil ook niet in het goederenvervoer blijven. ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 18 september 2010 @ 16:42 |
Vroegâh! Toen de A2 nog zandweg was, toen jezus nog gewoon herman heette, toen kratten bier nog van hout waren en je nog door moest zuipen om de kachel aan de gang te houden, toen sex nog vies was en de lucht nog schoon, toen je kogels nog met de hand moest gooien, tóen! Toen deed ik in m'n eentje in 5,5 dag minimaal 75 uur. En als je onder de 70 uur in de week kwam had je een slappe week gehad. Maarja, die goeie ouwe tijd ![]() | |
vannelle | zaterdag 18 september 2010 @ 17:08 |
Dat was met paard en wagen zeker, stuk langzamer. Geen wonder dat je toen zoveel uren maakte! ![]() | |
Iuc | zaterdag 18 september 2010 @ 17:10 |
quote:Toen ging je met 80-100 pk de bergpassen over. Toen reed je maar 10 km/h ![]() | |
vannelle | zaterdag 18 september 2010 @ 17:13 |
Tot een jaar geleden reed ik nog met een DAF 2500 uit 1989, ik kan me er dus wat bij voorstellen. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 19:25 |
Ik had vd week een scania met maar 340pk en 26ton geladen, Dat merk je ook verrekte goed heuvelop | |
glasbak | zaterdag 18 september 2010 @ 20:05 |
Vroegah ben ik nog wel eens met een MAN 19.290 met een 3 assige noteboom dieplader erachter naar duitsland geweest met 20 ton staal achterop.. Das ook nie echt een pretje ![]() | |
glasbak | zaterdag 18 september 2010 @ 20:06 |
quote:en? ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 20:09 |
quote:hehe das ongeveer tzelfde als ik dus vd week in frankrijk binnendoor, haarspeldbocht door en 9% omhoog...terug naar de 1 dan maar ![]() | |
vannelle | zaterdag 18 september 2010 @ 20:46 |
Dan heb je tijd zat om van de omgeving te genieten! ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 21:57 |
Ik ben afgelopen week over de pont du Normandie gekomen ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 22:10 |
quote:Mooi he! | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 22:20 |
quote:Ja ![]() ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 22:54 |
quote:ik heb toen moeten overnachten in Lorient...iets verderop en vd week vlakbij zwitserland/italie gezeten ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 22:56 |
quote: ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 22:58 |
quote:koel, daar zat ik nog zo'n 100km onder...heb overnacht vlakbij nantua geloof ik, kruising d14 en de d1083 geloof ik... | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 22:59 |
quote: ![]() ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:02 |
quote:uhhh bij die rotonde met aan weerszijden een routier? ik stond als enige hollander daar... heb jij dan bij die grill/pizza tent gestaan? | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:07 |
quote:Nee, wij stonden vlak voor Nantua, voor die waar wij stonden moet je afslag 9 hebben op de A40. Hierzo: http://maps.google.nl/map(...).00393,0.006899&z=17 | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:17 |
quote:ik heb hier gestaan, hoe je dat op jouw manier doet met straten enzo erop is me onduidelijk ![]() http://maps.google.nl/map(...)002189,0.004823&z=18 | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:20 |
quote:Jij stond meer richting Geneve. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:22 |
quote:nouja nantua was ook de wereldrit niet meer ![]() zat toen op 9u.56 dus mocht niet verder ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:27 |
quote:Tachograafschijven ftw. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:29 |
quote:had ik ook, maar via de boordcomputer kan ik dat ook uitrekenen...en moest toch ff wat eten, en bij zo'n klein routiertje kunj goed eten ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:34 |
quote:Wij kwamen net wat tijd te kort dus hebben wij even creatief met kaart gedaan. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:35 |
quote:dat heb ik gister gedaan/moeten doen...Ik moest naar enschede komen ivm weekendrust. zou anders op een krappe 2u blijven staan ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:37 |
quote:Ach ja, soms moet je wel. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:39 |
quote:joah...met schijf kan t gelukkig nog ![]() komende week weer in auto met zo'n smerige digitach ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:39 |
quote:Wij niet. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:45 |
quote:ik rij gelukkig alleen ![]() bevalt t wel weer? | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:46 |
quote:Het is niet iets wat ik tot mijn pensioen wil doen, maar het voordeel is dat je dubbelbemand veel uren maakt in korte tijd. In principe werk ik van maandavond tot vrijdagochtend, maar we hebben nu al twee keer de vrijdagavond gehaald. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:48 |
quote:ik ben zondag 17.00u vertrokken en gister 20.00 terug ![]() en morgen weer weg ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:49 |
quote:Dat lijkt me dus niks. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:53 |
quote:dat op zondag weg is ook niet mijn hobby, maarja dan had ik maar geen int chauf moeten worden die zo nodig elke week bij huis wil zijn ![]() Mij lijkt t compleet niets om dubbelbemand te rijden ![]() | |
RealZeus | zaterdag 18 september 2010 @ 23:56 |
quote:Voor tijdelijk is het prima, maar ik wil toch uiteindelijk als buschauffeur OV aan de slag. ![]() | |
Redbaron | zaterdag 18 september 2010 @ 23:59 |
quote:oeh leuk, elke dag lijn 23 doen, rondjes om de kerk ![]() | |
RealZeus | zondag 19 september 2010 @ 00:04 |
quote:Nee, ook andere lijnen. ![]() Je weet dan tenminste hoe laat je vrij bent, zit niet met schijven te kutten, krijgt beter betaald en hebt betere arbeidsvoorwaarden. Je lading wandelt zelf in en uit, je hebt kans op hele mooie lading... | |
Redbaron | zondag 19 september 2010 @ 00:07 |
quote:tsjah als je dat mooi vindt... ik hoef meestal ook niet zelf te laden en te lossen ![]() ![]() | |
glasbak | zondag 19 september 2010 @ 00:38 |
quote:Beter betaald? Ik heb ooit eens gekeken bij het GVB maar daar staat een bruto bedrag waarvoor ik nieteens m'n bed voor uit wil komen ![]() | |
Redbaron | zondag 19 september 2010 @ 00:55 |
ik weet niet hoeveel t is, maar als t minder is dan 2200 blijf ik dit lekker doen ![]() | |
Iuc | zondag 19 september 2010 @ 02:00 |
Gofterdomme. Hebben jullie nou op een plek gestaan deze week waar ik normaal gesproken wekelijks kom/overnacht? ![]() | |
Redbaron | zondag 19 september 2010 @ 02:07 |
quote:?? | |
glasbak | zondag 19 september 2010 @ 09:39 |
quote:Personenvervoerder Tram / Trambestuurder voor 36 uren per week : Je arbeidsvoorwaarden Het aanvangssalaris bedraagt ¤ 1.529,- tot maximaal ¤ 1.739,- bruto per maand (afhankelijk van leeftijd en werkervaring) http://www.gvb.nl/overgvb/vacatures/Pages/vacatures.aspx | |
Redbaron | zondag 19 september 2010 @ 10:43 |
quote:hehe dan hou je net 1050 over als je net begint...daar kom ik idd mn nest niet voor uit ![]() | |
RealZeus | zondag 19 september 2010 @ 13:05 |
quote:Het startuurloon in het OV is al meer dan mijn uurloon nu. Misschien heeft het GVB een eigen CAO, maar normaal gesproken verdient het OV prima. In 32 uur verdienen waar je op de vrachtwagen zeker 40 uur voor moet werken. | |
RealZeus | zondag 19 september 2010 @ 13:06 |
quote:Dat is inderdaad vrij weinig. Mijn WW uitkering was net zo veel. ![]() Nee wacht, meer zelfs want die ging per 4 weken. ![]() | |
vannelle | zondag 19 september 2010 @ 13:59 |
Vrij weinig? 't Is een fooi, meer niet. | |
Bartholomeus | maandag 20 september 2010 @ 11:43 |
quote: quote:En de goeie oude rijtijdenwet natuurlijk. Eenmaal per week maar 8 uur maken, de rest 9, en je drie kwartier rust in drie kwartieren mogen opdelen. Godsamme, toen kon je nog wat doen op een dag ![]() Trouwens, het beest waar ik toen m'n werk mee deed: ![]() | |
Bartholomeus | maandag 20 september 2010 @ 12:20 |
quote:Hij was stil ![]() | |
Redbaron | dinsdag 21 september 2010 @ 21:41 |
pff wat is antwerpen kut om voorbij te komen ![]() heul mn planning van thuis eten weer in de war | |
vannelle | dinsdag 21 september 2010 @ 21:51 |
quote:Ring Antwerpen is het horrorgedeelte van Europa. Ben er met de vrachtwagen nooit geweest maar met de gewone auto vind ik het een complete ramp, is echt een plek waar ik een grondige hekel aan heb. | |
Redbaron | woensdag 22 september 2010 @ 08:36 |
jah antwerpen staat elke dag wel vast... snap niet dat ze daar niets aan kunnen) doen | |
blup | woensdag 22 september 2010 @ 18:21 |
raampjes tellen bij 't sportpaleis! | |
Bartholomeus | zaterdag 25 september 2010 @ 21:44 |
Zullen we het eens hebben over Parijs? Antwerpen is een stukje koek, je moet er gewoon op het goeie moment van de dag langs ![]() | |
gateway | zondag 26 september 2010 @ 00:13 |
hoorde op de radio van de week dat ze wat aan de ring bij antwerpen (of was het brussel?) willen gaan doen.... Wel moet er dan tol betaald worden | |
Bartholomeus | zondag 26 september 2010 @ 14:37 |
Ze wilden eerst een grote brug bouwen (genaamd de Lange Wapper, geen geintje ![]() ![]() | |
Hardox | donderdag 30 september 2010 @ 20:46 |
En wat vinden jullie van die puinzooi rondom Luik dan? Om nog eens een beerput open te trekken... :\ | |
densmee | donderdag 30 september 2010 @ 21:21 |
quote:wat moet een truck met hardox zo ver gaan halen. zand hebben we zat in nederland ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 30 september 2010 @ 22:13 |
Jah da's helemaal een teringbende zeg ![]() | |
Hardox | vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:20 |
quote:Ja ach, zelfs met een hardox bak erop kom je nog eens ergens ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:59 |
Ah, hier zitten de linskrijdende blokkades ![]() Grapje he ![]() | |
RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Tip: niet doen. Je wilt het niet. Hongerloontje, kuttachograaf, Jan Modaal die een hekel aan je heeft. Veel wachten, nooit thuis. | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:50 |
Hongerloontje boeit me niet, doe liever wat ik leuk vind en wil het sowieso proberen. Tachograaf lijkt me niet zo'n probleem als je niet door de baas tot onrealistische rijtijden gedwongen wordt? Jan Modaal moet sowieso dood en internationaal lijkt me dat al een stuk minder. Nooit thuis is al helemaal niet relevant ![]() | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:28 |
quote: ![]() Ik heb zo'n 2,5 jaar geleden de stap gewaagd om uit het adviesleven naar het chauffeursleven te gaan. Salaris zo ongeveer gehalveerd en werkbeleving/vreugde meer dan kwadratisch toegenomen ![]() De werkdagen die ik maak zijn wel lang. Gemiddeld zo'n 14-15 uur per dag maar dat maakt me niet uit. Ik rij echt met zeer veel plezier met m'n wagen door Europa heen, vervoer alles wat er in de bak past en geen dag is hetzelfde. En wat dat lang weg zijn betreft, heerlijk! Soms ben ik 3 weken niet thuis en als ik dan op zaterdag thuis kom mag ik op zondagavond weer gaan rijden. Dit zijn wel extreme situaties maar over het algemeen heb ik 45 uur weekend. Als je je aan de arbeidstijden- en rijtijdenwet houdt is zo'n digitach helemaal niet erg. ps, hoi ![]() morgen examen ADR basis+tank | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:33 |
En al die rijbewijzen/certificaten? Worden die nog ergens (gedeeltelijk) vergoed? Of is die tijd voorbij? ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:34 |
[edit]Dubbel, is moeilijk, knopjes drukken ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:34 |
Luc, welk soort advies zat je dan? | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:49 |
Ik zat in de milieutechniek ![]() De rijbewijzen zal je toch echt zelf moeten betalen. Ik heb een beetje mazzel gehad daarmee omdat ik een uitzendbureau heb gevonden die mij de kosten wilden vergoeden in ruil voor 1 uur werken per euro. Uiteindelijk heeft het me dus niks gekost. ik heb eind 2007 mijn baan opgezegd en ben naar het uitzendbureau hier in het dorp gelopen met de mededeling dat ik "werk" wilde hebben. Daar zeiden ze dat ze geen werk voor me hadden gezien mijn vooropleiding (HBO). Ik heb toen herhaald dat ik "werk" wilde hebben. Uiteindelijk heb een paar maanden ik draadjes gemaakt bij DE fabriek in Eindhoven die in de lampjes gingen. Deze tijd heb ik gebruikt om op zoek te gaan naar een uitzendbureau in de transportsector. Hier liep ik overal tegen een muur aan omdat ik totaal geen ervaring had in de transport en al "op leeftijd" was. Toen heb ik gedacht, "ik zal ze wel hebben" en ben op eigen initiatief naar een rijschool gegaan, heb daar de boeken voor CCV-b gekocht en examens aangevraagd. Voor ¤ 277,- had ik dus mijn chauffeursdiploma ![]() Dit betekende veel voor die uitzendbureaus en uiteindelijk kon ik kiezen voor wie ik aan de slag kon gaan ![]() Eerst als bijrijder en later als chauffeur uiteraard. Van daaruit ben ik rond gaan kijken wat me echt beviel. Distributie was helemaal niks voor me. 25 klanten aflopen in alle vroegte, niet mijn piece of koekje! Net toen ik werk had gevonden als uitzendkracht bij een grote internationale vervoerder in Tilburg klapte de crisis erin en kon ik daar vertrekken. Na een paar sollicitaties ben ik bij een schroothandelaar terecht gekomen in het Helmondse en nu werk ik sinds 2 maanden als internationaal chauffeur voor een Zwitsers bedrijfje met alleen maar Nederlandse chauffeurs. kortom, totaal géén spijt van mijn beslissing eind 2007! | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:57 |
![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:58 |
Mooi verhaal. Zit zelf ook op zoiets te broeden, want de kantoorbaan ben ik meer dan zat. Ooit begonnen vanwege de niet 9 tot 5 mentaliteit bij deze detacheerder, maar dat viel ff tegen ![]() ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:58 |
quote:A59 vanmorgen? | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:59 |
quote:Helaas wel ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:02 |
quote:Twee weken geleden ben ik ook aangetikt door een vrachtwagen daar. Gelukkig alleen de trekhaak verbogen, maar ik ga nooit meer over de A59 in de spits. Hoofdrijbanen, op- en afritten zijn totaal niet ingericht op de verkeersintensiteit daar. | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:10 |
quote:Paar weken geleden heeft een Q7 mij aangetikt ![]() Ik stond stil in de file vlak voor Antwerpen. Opeens voelde ik iets, kijk in mijn spiegels en zie een witte vlek tegen mijn blauwe DAF staan. Ik stap uit en die stomme Belg vraagt nog aan mij of ik hem niet gezien had ![]() Ik stond stil ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:20 |
quote:Dat heb ook eens gehad. Stond al 15-20 seconden stil voor rood, krijg ik ineens een buts van achter. Belg achter tegen me aan. Toen wel mooi honderd euro gebeurd en thuis bumper rechtgebogen ![]() | |
vannelle | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:11 |
quote:Is idd goed zelf te doen, ik ben er ook niet voor naar school geweest. Zonde van de tijd. @R8ality: Als ik mijn boeken kan vinden (denk het wel) mag je ze gerust lenen, kun je alvast een beginnetje maken. ![]() | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:20 |
quote:Die van mij mag ie ook lenen ![]() Ik denk dat Eindhoven - Asten wat beter te doen is dan waar jij woont ![]() | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:23 |
Enorm bedankt voor het aanbod heren maar het is voorlopig nog een beetje orienteren. Mocht mijn keuze definitief worden laat ik wel iets weten ![]() | |
vannelle | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:43 |
quote:Had nog niet in het profiel gekeken maar TNT schijnt ook wel eens iets te bezorgen. ![]() | |
vannelle | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:44 |
quote:Sgoe, aanbod van mij (en dat van Luc ws. ook) blijft staan. Roep maar als je er uit bent. ![]() | |
Iuc | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:47 |
Gevonden ![]() Het wekelijkse bash topic Vrachtwagens | |
Hardox | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:13 |
Ik zit zelf ook nog gebonden aan 'mijn' containerauto omdat ik na het behalen van mijn C / C1 rijbewijs geen tijd meer had voor E achter C. Ik zit nu in de Polder op een voltijdse HBO studie die ik liever even de voorrang geef. Gelukkig komt het rijden met de aanhanger bij ons niet veel voor, en aangezien ik meestal op de '2de' wagen rijd ben ik ook niet degene die met de aanhanger op pad hoeft. Wel vreselijk mooi werk, gewoon ouwe tacho in de Actros en mooi overal binnendoor cruisen. Zou eigenlijk wel wat meer verre ritten willen maken maar dat vind je met een container auto niet zo snel. | |
RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:32 |
quote: ![]() The horror. Laatst in Frankrijk zag ik ook zoiets. Dat wrak waren ze met snijbranders onder de trailer aan het weg branden. | |
RealZeus | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:33 |
quote:Belgen. ![]() | |
Redbaron | vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:04 |
zooo we zijn weer thuis, deze week 2x in de buurt van Parijs gezeten dus genoeg file weer gehad ![]() Woensdag laden voor Almelo, was te doen in 8u normaal gesproken...File Parijs, Lille, Antwerpen en met mn 10u stond ik nog maar in opheusden...dus bijna 11.5u nodig gehad! Was een flinke chaos op de A59 hoorde ik op het nieuws, Nu ik de foto zie kan ik het enigzins begrijpen | |
Barcaconia | zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:08 |
quote: ![]() Gewoon niet meer reageren. Neem zo'n vent een dagje mee in de cabine en hij schijt 7 kleuren stront over hoe automobilisten zich gedragen. | |
vannelle | zaterdag 2 oktober 2010 @ 02:44 |
sorry...... | |
gateway | zaterdag 2 oktober 2010 @ 07:20 |
quote:als je dit ziet denk je toch echt dat het een wonder is dat er 1 iemand het overleeft heeft..... En ook waarom het wrak met de lichamen erin weggehaald is..... lijkt me geen pretje die daar weer uit te halen.... | |
Iuc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:43 |
Zo, ADR is ook weer binnn ![]() | |
glasbak | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:49 |
quote:Gefeliciteerd man! ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:49 |
quote:Gefeli ![]() | |
vannelle | zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:14 |
quote:Goed bezig, gefeliciteerd! Edit: Weer? Was het een verlenging dan? | |
motaro | zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:20 |
Gefeli ![]() | |
Iuc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:28 |
Weer als in een uitdrukking gebruikt ![]() Was gewoon een volledige cursus en dank jullie voor de felicitaties! | |
vannelle | zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:51 |
quote:Tank moet ik ook nog gaan doen, is dat lastig of net zo "lastig" als basis? | |
Iuc | zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:24 |
Dat is net zo "lastig" inderdaad ![]() | |
vannelle | zondag 3 oktober 2010 @ 06:29 |
Mooi kut, kan ik weer een uur gaan leren..... | |
glasbak | zondag 3 oktober 2010 @ 23:00 |
Gordel ja of nee? http://www.machovideo.com/video/Smashed_out_of_his_truck_20231/ | |
Iuc | zondag 3 oktober 2010 @ 23:05 |
quote: ![]() Ach, het is maar een schamia ![]() | |
EuroBirdV8 | zondag 3 oktober 2010 @ 23:46 |
quote:waar zou hij op dat moment aan gedacht hebben? ![]() | |
Barcaconia | zondag 3 oktober 2010 @ 23:48 |
Damn, die heeft geluk dat hij zo nog wegloopt. | |
Iuc | maandag 4 oktober 2010 @ 00:00 |
quote:"Hey, ik kan dus toch zoals de dukes of hazard uit mijn wagen stappen. Kewl!" | |
EuroBirdV8 | maandag 4 oktober 2010 @ 02:31 |
quote:was het niet dat de general lee een stuk lager aan de grond staat ![]() | |
Iuc | maandag 4 oktober 2010 @ 10:51 |
Tot over een week ![]() | |
Bartholomeus | maandag 4 oktober 2010 @ 13:14 |
quote:Wij hadden van 't weekend nog zo'n hok in de fik staan ![]() Ik reed achteruit over de plas, wilde het apparaat parkeren, slaat ie ineens af. Best knap natuurlijk, tijdens het rijden. Dus ik eens wat met de knopjes van het alarm gespeeld en opnieuw proberen te starten. Resultaat: niks. Toen de monteur erbij met een voltagemeter, de accus waren verdacht. Dus ik opnieuw proberen te starten, roept er een van een afstandje: HEUJ DAT DING FIKT! Een brandblusser was niet nodig want het ging vanzelf weer uit, dus we hebben gewoon een accupool losgeschroefd en klaar is kees. Inspectie bij daglicht de volgende morgen leerde dat de startmotor compleet verrot is en door het vocht van de wasstraat (hij was net gewassen) kortsluiting is gaan maken. Maar verder is het natuurlijk een prachtig zweeds kwaliteitsproduct ![]() | |
Hardox | woensdag 6 oktober 2010 @ 00:29 |
quote:Jaaaa, verder wel :-P Doe mij dan maar een Germaan met een ster in de ruit... ahum.. grille. | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:38 |
Daarom moet je dus een Volvo hebben. En geen Saab ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:39 |
Ach alle auto's hebben voor- en nadelen, zelfs een Iveco heeft goede punten. Ja echt, ze trekken bijvoorbeeld als een malle, en omdat ze van plastic zijn roesten ze niet ![]() Principieel ben ik anti-benz, ondanks dat ze vast geen hele slechte producten hebben. De EPS schakeling, die halfautomaat met zo'n kutpookje, is wel een waardeloos iets. Verder heb ik met de huidige generatie actros nooit gereden, dus ik kan er ook niet echt een oordeel over vellen. Nouja, de instap is gi-gan-tisch hoog in de megaspace uitvoering. Wil je die hoge instap niet? Dan krijg je de lage cabinevariant met een behoorlijke motortunnel. De black edition is wel een lust voor het oog, eerlijk is eerlijk. Scania heeft mooie grote spiegels, en het overzicht vanachter het stuur is ook alleraardigst, maar de vering is in 1 woord kut. De cabine-indeling kan ook een stuk handiger, waardoor eindelijk eens een fatsoenlijk bed gemonteerd zou kunnen worden. Het nieuwe uitschuifbed is te zacht, en als je midden in de nacht wilt pissen moet je eerst je bed inschuiven, dan de stoel aan de kant schuiven, en dan kan je uitstappen. Jammer dat ze, net als benz in de personenwagens, het succes van vroeger omgezet hebben in een onmetelijke arrogantie met betrekking tot het heden. Vroeger, in de tijd van de 2 en 3-series kon je geen betere auto dan een scania hebben. Op dat niveau zijn ze stil blijven staan, luisteren naar chauffeurs doen ze nog altijd niet, en toch vinden ze dat ze nog altijd het beste product hebben. Dat de concurrentie wel doorgegaan is in ontwikkeling van kwaliteit en comfort willen ze niet zien. U wilt een voorbeeld? U krijgt een voorbeeld. De 4-balgs luchtvering is nog steeds niet standaard op de R-series. De standaard 2-balgs achteras stamt al van de 2-serie, alleen de overbrenging is iets aangepast. Geen wonder dat er standaard een luchtgeveerde cabine op zit, anders was het helemáál niet te doen. Dan Daf. Uit het rijtje tot nog toe mijn favoriet. De stoelen passen mij als gegoten (zal per persoon verschillend zijn), het bed is onovertroffen, de vering van het hele spul is goed, en zo kan ik wel even doorgaan. Toch is ook een Daf niet zaligmakend, zo is er het spijltje in de zijruiten waardoor je bij een verkeerde afstelling van de spiegelsteun niet goed in de spiegels kan kijken. Ook staat het stuur te ver naar links, je zit net niet recht achter het stuur. Verder staat de stoel ook te ver naar links, waardoor je te dicht op de deur zit. Gevolg is dat iedereen met de arm op de deur gaat hangen, met schouderklachten als gevolg. Een collega kwam ermee bij de arbo-arts terecht, en die kon naar aanleiding van de klachten het merk auto raden. Ook het middenstuk van het dashboard is vrij fors, waardoor ruimte op de motortunnel (of wat daar van over is) verloren gaat. Volvo bouwt ook prachtige auto's, zeker geen straf om mee te moeten werken. Trekken als een malle, de automaat is onovertroffen, veert goed, remt goed, het stuurt zo scherp als een scheermes en er gaat niets boven de VEB, de volvo motorrem. Maar. Het standaard bed is ronduit klote, je voelt de spiraalveren in je rug prikken. Door de schuine voorruit heb je niks aan de kastjes boven de voorruit, op het dashboard kun je je papieren niet kwijt waardoor die altijd door de cabine heen vliegen (scania zelfde verhaal trouwens) en doordat de deur, wederom door de schuine voorruit, ver naar achter staat in verhouding tot de trap aan de buitenkant, sodemieter ik er altijd half af, hoe goed ik er ook bij nadenk. Ook is het bed niet al te breed, met een rechtere voorruit zou de stoel wat naar voren kunnen, en dus het bed breder. MAN bouwt prachtige auto's, maar ik heb er nog nooit mee gereden. Van wat ik er uit het wereldje van hoor moet het qua comfort op het moment de top zijn, en het ziet er inderdaad verrekt goed en doordacht uit. Maar ook daar zijn puntjes van kritiek. Zo zijn de nieuwe spiegelhuizen zo groot dat je niet meer tussen de spiegels en de raamstijl door kunt kijken. Resultaat is een dode hoek waar zomaar 2 complete vrachtwagens in verdwijnen. Dat dat een typegoedkeuring heeft gekregen snap ik echt niet. Ook zitten de knopjes van van alles en nogwat in het dashboard zo dicht bij elkaar en lijken zo sterk op elkaar dat het verwarrend werkt. Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar het zal wel ff duren voor je in de gaten hebt wat waar zit. Ook die mooie grote hoge voorruit heeft een nadeel: in de zomer is het net een broeikas, zonder standairco zou ik in zo'n ding echt niet willen liggen. Renault heeft tegenwoordig de Volvo aandrijflijnen, dus daar ga ik het niet meer over hebben. De cabineindeling van zowel de Magnum als de Premium is typisch Frans. In de Premium is het bovenbed letterlijk een hangmat, en daardoor onbruikbaar om spullen op te sodemieteren. Laat staan voor gebruik door een bijrijder. Voor de middellange afstand is de Premium wat klein af, en dan kom je gauw bij de Magnum terecht. Dat concept, met die grepen aan de buitenkant, heb ik nooit begrepen. Je wilt je cabine schoonhouden, hoe ga je dat doen als je zwarte klauwen hebt van het in- en uitstappen, zo vaak als je dat moet doen? Dan erbij is het een behoorlijke klim naar boven, net als bij de Benz Megaspace. Ook de ruimte van binnen vond ik zeer teleurstellend. Van buiten lijkt het heel wat, maar van binnen is het huilen. Ja, stoelen zijn goed, overzicht is ook verrassend goed, maar op het oog is het bovenbed van een Scania nog breder dan het onderbed van de Magnum. En ik ben geen fan van het bovenbed van Scania. Absoluut niet zelfs. Leuk hoor, dat je er een kantoorzitje van maken kunt. Maar hoe ga ik dan m'n bed fatsoenlijk opmaken? Of mag ik dat iedere dag opnieuw doen? Hmm? Moraal van het verhaal: het is maar net waar je waarde aan hecht. Wil je goed uitziend spul, en hecht je minder waarde aan ontwikkeling en comfort? Kies een Scania! Rij je lange afstanden maar wil je ook een nette cabine? Ga voor de Benz Megaspace! Middellange afstand maar toch een goed bed en een ruime cabine? Neem de Daf of de MAN! Of de Volvo, maar dan wel met het extra dikke bed ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:45 |
Dat is een behoorlijk constructieve post. | |
Bartholomeus | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:53 |
Ach. Het licht ging branden toen ik jaren geleden met een Dafje 75 met al een miljoen op de klok en een cityhoppert erachter met 95km/h de arrogante droeftoeters in hun Scania V8's met brulpijp voorbij suisde. Liefst die lui die binnenland rijden met zulke auto's ![]() Dat ging zo: Scania: VRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAARRRRR ![]() Dafje: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr *BEEEP BEEEP* *ZOEFFFFF* ![]() ![]() Scania: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dafje: ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zondag 10 oktober 2010 @ 20:50 |
Zeg, gaat er nog gereden worden of hoe zit dat? ![]() | |
glasbak | zondag 10 oktober 2010 @ 21:15 |
quote:Morgen om 5 uur richting Friesland ![]() | |
Alexxxxx | zondag 10 oktober 2010 @ 21:17 |
quote:ach nee he... | |
Redbaron | zondag 10 oktober 2010 @ 21:57 |
morgen tegen 7u ri Bramsche lossen, daarna zien we wel weer ![]() | |
Bartholomeus | zondag 10 oktober 2010 @ 21:58 |
quote:Zo, helemaal naar het buitenland? Is je rijbewijs daar wel geldig? ![]() ![]() | |
glasbak | zondag 10 oktober 2010 @ 22:56 |
quote:Nee, dat niet.. Maar ik ga er toch met een noodgang doorheen want ik moet in een provincie zijn waar ze geen taalgebrek hebben. Als ik af en toe zie hoe de friezen sommige woorden opschrijven, denk je echt dat er een stel analfabeten woont ![]() | |
Redbaron | maandag 11 oktober 2010 @ 16:06 |
zooo met een beetje creativiteit kan ik vandaag waarschijnlijk nog tot voorbij parijs komen ![]() | |
Iuc | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:45 |
Luchtvracht rijden, is dat iets? Mijn baas denkt erover 1 trailer om te laten bouwen om er permanent luchtvracht mee te gaan rijden. | |
r8ality | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:59 |
Wat is luchtvracht? | |
Alexxxxx | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:57 |
quote:Zo heet het als je vrachtwagen leeg is. ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:13 |
Ok, laat ik het anders formuleren. Waarom zou je een trailer om moeten bouwen voor luchtvracht? | |
Sounddragon | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:20 |
Om hem luchtdicht te maken natuurlijk, anders loopt die lucht er toch uit ?? ![]() | |
Toempf | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Je weet dat een luchtvrachtpallet niets meer is dan een grote alluminum plaat? Om zo'n ding in en uit je trailer te krijgen heb je van die 'rollers' nodig in je vloer. | |
r8ality | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:36 |
quote:Dat wist ik dus niet. Bedankt voor de uitleg, i.t.t. de kinderachtige uitleg van de twee (ex)mods ![]() | |
Redbaron | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:39 |
lv rijden is toch veel snachts? en veelal onder tijdsdruk? | |
Iuc | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:15 |
Ik weet wat het is maar is het iets? Is het leuk om te doen? | |
motaro | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:54 |
Paar keer meegeweest, erg leuk en makkelijk werk. Wel veel wachten. | |
Redbaron | woensdag 13 oktober 2010 @ 23:45 |
net npg controle gehad aan de A1 bij voorst... ivm kort aan de uren alleen de pieren die vorige week al 3x zijn bestudeerd dopr de gendarmerie dus vrij vlot klaar gelukkig ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:52 |
De luchtvrachtwereld is er een van de grote jongens (jan de rijk, georgi, zulke bedrijven) en de rest is kruimelwerk. Als in: alleen dat wat de grote jongens zelf niet kunnen gebruiken wordt uitgecharterd. Dat betekent dus per definitie de kutritjes, terugvracht is vaak een probleem en dan hebben we het nog niet over de wachturen gehad. Als je goede afspraken kunt maken daarover kan het lonen, maar dan moet je echt een werkgarantie afdingen. Heb je die niet dan kan het wel eens een duur grapje worden. Als je baas er iets anders bij wil doen dan kan ik hem maar 1 tip geven. Zorg dat je iets kan dat bijna niemand anders kan. Of dat nu is met bijzonder materieel, bijzondere scholing voor de chauffeurs, bijzondere services naast het transport sec, dat maakt niet uit. Bijvoorbeeld die jongens die met die wieken van de windmolens in de rondte toeren. Verdienen bakken met geld, simpelweg omdat bijna niemand die speciale trailers heeft of durft aan te schaffen. Concurrentie op prijs alleen is de doodsteek voor ieder transportbedrijf, simpelweg omdat het betekent dat je genoegen neemt met minder winstmarge dan een ander. Die ander wil z'n werk terug, en zo gaat het balletje rollen tot er geen droog brood meer aan te verdienen valt. Hoe staat het in Zwitserland met de dubbeldekkers zoals van Eck die bouwt? Die pakken gewoon anderhalve vracht pallets van 1.80 hoog in 1 auto binnen de maten van een normale vrachtwagen. Als hij nou zorgt dat hij daar de eerste mee is, en daar klanten mee kan winnen, dan kan ie iets bijzonders ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:59 |
quote:Lache joh, chauffeur zijn! Files hier, regeltjes daar, malafide opdrachtgevers zus, bekeuringen zo, digitale tacho's, berovingen onderweg, de steeds groter wordende ieder-voor-zich mentaliteit onder ze zogenaamde collega's (vaak zelfs binnen het eigen bedrijf) en ga zo maar door. En nog een hongerloontje ook. Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen? ![]() | |
EuroBirdV8 | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:48 |
quote:doordat er studenten zijn van 40 jaar en ouder? | |
Iuc | vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:22 |
Zo, daar sta ik dan. Gevangen in zuid Limburg ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:23 |
quote: ![]() | |
Redbaron | vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:33 |
quote: | |
Redbaron | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:07 |
quote:OA de digi tacho, de absurde boetebedragen, het slechte loon? Maar ik ben er nu wel flauw van al die controles, in anderhalve week tijd 4!! controles gehad. | |
Iuc | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:18 |
quote: quote:Dat betekent dat ik dit weekend niet thuis kom, dat ik dus gevangen sta op de enige parkeerplaats langs een snelweg in nederland waar geen bemanning/shop zit ![]() | |
Redbaron | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:20 |
quote:Als je niet al te ver van huis zit laat je je toch ophalen oid? Kan me vaag herinneren dat je in het zuiden des lands woont | |
RealZeus | vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:26 |
quote:Dat inderdaad. Ik vraag me wel eens af waarom ik er ooit aan begonnen ben. |