Weet ik, maar ik moest werken en opa en oma kunnen niet flexibel omgaan met de voedingen dus ik heb hem zelf gewoon nu wat gegeven zodat zij in hun ritme blijven. Als ik thuis ben, leg ik hem gewoon elke 2 uur aan. Vannacht waarschijnlijk nog doorbikkelen en dan morgen nog werken en dan ben ik weer 4 dagen vrij en kan hij weer zo vaak drinken als hij wil...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Vergeten te reageren, sorry! Emma is nu 8,5 maand en sinds een week drinkt ze à 3 uur... Nu geloof ik wel dat dat al wat eerder had gebeurd als de zomer er niet tussen had gezeten, maar sommige kinderen willen eenmaal vaker kleine slokken ipv minder vaak grotere voedingen. Mijn tip is om het te accepteren, go with the flow. Als je dat niet ziet zitten, moet je bij iemand anders zijn voor raadquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer de tijd tussen twee voedingen te verlengen, maar het lukt niet. Is nu steeds gemiddeld 2 uur (van begin tot begin). Soms minder, soms meer (als ze slaapt). Iemand tips? Of is er niets aan te doen en is dit gewoon haar patroon?
Ik zou bijna zeggen, wat een zegen, geniet van je nachtrust en neem de stuwing voor lief!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:38 schreef Morretje het volgende:
Hier ook niet meer dan 3 uur overdag tussen de voedingen, regelmatig minder dan dat..
Maarr! wel 's nachts er een uur of 8 tussen laten, en incidenteel zelfs 10 () uur. Wat me dan meteen weer bij m'n vraag brengt: ik heb nog regelmatig 's ochtends last van stuwing, meestal rechts. Nu is dat ook meteen de onzindelijke kant, dus merk ik dat meteen. Vannacht werd ik om 2 uur al wakker van de stuwing, tegen 6en hield ik het niet meer en heb ik haar wakker gemaakt. Dat wil ik eigenlijk niet te vaak hoeven doen, maar echt iets anders doen van te voren kan zeker niet?
Ze drinkt tussen 5 en 10 's avonds erg vaak, ik probeer haar dan wel een uur of 2/3 aan dezelfde kant te laten drinken.. Iemand nog tips tegen de stuwing, of hoort het er gewoon bij?
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:42 schreef Orea het volgende:
Maar dat is ook wat ik zeg, dat ik het heel goed kan begrijpen![]()
Ik heb zelf ook al op een punt gestaan om ermee te kappen en dan maar te zeggen: ik ga over op de kunstvoeding! Dit put me uit, maakt me te onzeker.. Hier heeft die lactatiekundige gewoon heel veel in betekent, zodat we nu live kunnen voeden en het helemaal goed gaat!
Ik zat juist aan de andere kant, 4 dagen na geboorte haalde ik uit 1 borst met 10 minuten kolven minimaal 150 ml! Eerst dacht ik fijn, ik heb genoeg!! Maar dat viel dus wel tegen. Ik had zoveel dat Leia met geen mogelijkheid de achtermelk te pakken kreeg, zonder dat ik eerst e.e.a. moest afkolven. Daarbij heb ik een luie drinker.. in die zin dat ze vaak na 10 minuten al in slaap dondert en echt niet wakker te krijgen is... Inmiddels drinkt ze langer, maar dat was ook nog wel een punt van wanhoop want ze kreeg echt alleen maar voormelk.
Het feit dat Willem inmiddels boven geboortegewicht is is erg goed! Hij krijgt dus voldoende binnen....!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je er echt goed aan doet om even een laktatiekundige om advies te vragen flugel. Het kan echt het verschil maken...
Het scheelt enorm dat ik een paar goeie nachten heb gehad doordat we besloten hebben dat Martijn de nachtvoeding doet en ik dan door mag slapen. het is ook vaak een optelsom van verschillende zaken. Vermoeidheid, hormonen, problemen met de BV. De frustratie blijft dan stijgen. Nu zit er wat meer rust in en ik hoop dat dat samen met tips van de lactatiedeskundige nog even dat extra zetje geeft om weer wat langer vol te houden. Het doel blijft dat ik gewoon volledig BV ga geven...quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:23 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, ik weet heel goed hoe het is als het niet vanzelf gaat... Het is gewoon niet leuk.
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gevoeld eigenlijk. Wel als ze beet maar dan voelde ik de ondertanden ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me afvroeg, als een kindje boventanden krijgt, dan komen die toch wel op je tepel(hof)? Schuurt dat niet, of zo?
de ondertanden komen onder de tong, dat weet ik, maar de boventanden komen wel in aanraking met je borst?
yushquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:34 schreef WupWup het volgende:
ge-wel-dig filmpje!
weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
Wedstrijd?? Dat heb ik niet gezien! *zoekt*quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef WupWup het volgende:
[..]Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt
Zie hierbovenquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:44 schreef WupWup het volgende:
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo
Nou het was een wonder dat hij niet ophield met drinken om naar de camera te graaien.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ookEerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.
Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en geen dan niet meer gedronken
We nemen het zoals het komt momenteel, als we er eerder genoeg van hebben zullen we het ook echt eerder aankaarten. Maar eerst die lactatiedeskundige maar eens afwachten...quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.
Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.
Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
Volgens mij doen veel kindjes dat rond de 9 maanden... Jen deed het ook... En bij een jaar nog eens, en toen was het klaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:12 schreef WupWup het volgende:
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 septemberAlsnog maar even gedaan dus.
Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil etenMijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding
![]()
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraagquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:43 schreef Orea het volgende:
Ik word een beetje moe van mijn rechterborstLeia heeft 2 dagen gehad dat ze het liefst constant aan de borst wilde (regelen regelen!) maar mijn rechterborst is gelijk weer overactief
![]()
Toen ik gisteren maar weer de borsten ging resetten om via blokvoeden de boel weer rustig te krijgen, kwam er zoveel uit dat mijn kolf het niet aankon en er melk in het slangetje gezogen werd (en daar komt normaliter geen melk...)
Denk maar als ze weer een regeldag heeft dat ik haar voornamelijk links ga aanleggen en dan de voedingen die ze rechts zou moeten hebben afkolf. Helaas had de lactatiekundige dit al gezegd, doordat ze in de eerste week zijn gaan overproduceren ligt die blauwdruk vast en heb ik vrij snel kans op weer overproductie...
Maar man o man, dat voelt echt niet fijn hoor
Ik vind nu een blouse ook erg fijn... simpelweg openknopen en je kunt erbijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:44 schreef pessie het volgende:
Oh ja, misschien een stom vraagje. Ik pas geen kleren meer. Mn zwangerschapskleding slobbert en mn eigen kleding past nog lang niet. Waar moet ik op letten bij het kopen van kleding met het oog op het geven van borstvoeding? Zijn er bepaalde tips die jullie kunnen geven waar ik op kan letten?
De Medela Swingquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraagTwinkly en Asy hadden ook last van hyperlactatie, bij hun is het ook goed gekomen.
Ik leef met je mee though, tis niet grappig nee. Welke kolf heb je trouwens?
ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:01 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn baby is vandaag voor het eerst zonder welterusten-voeding gaan slapen. Merk echt dat mn menstruatie er in hakt. (Vrijdag is het weer zo ver). Duurt lang voor ik een TSR krijg, vooral 's middags en 's avonds. Hierdoor heeft ze er gewoon geen zin in. Ondertussen hebben we 2x spruw gehad, iedere keer tijdens of direct na mn menstruatie. Kan dat samenhangen?
Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfectiesquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:07 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfectiesIk zat al na te gaan of ik me op die manier besmet kan hebben ofzo, maar dat lijkt me onlogisch. Hopelijk krijgen we het nu niet, want ik ben het wel een beetje zat. Ongesteld-spruw-behandeling-ongesteld
Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.
zie je wel, ik had het ergens opgeslagen in m'n hoofd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.
Ja, maar opzich kom ik niet van vagina naar tepels ofzo. Of zou 'ie dan door mn lijf gaan zwerven? Geen idee hoe zoiets werktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.
Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Linda2205 het volgende:
Twinkly, Lotte is trouwens helemaal fan van de GV! Na het drinken werd ze helemaal blij als ik het flesje pakte. Ze werd ook heel boos als ik het wattenstaafje weg ging gooien
Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijfquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien door een handdoek ofzo? Heb je alle handdoeken en dergelijke bijvoorbeeld gewassen op minimaal 60 graden?
Ik snap er ook niks van, het stinkt ookquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!!
Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes hadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka vond het spul ook wel best. Al weet ik niet wat ze er tegenwoordig van zou vinden, ze was drie maanden ofzo toen we het gebruikten. Bij de nystatine deed ze op een gegeven moment haar mond niet meer open, de GV vond ze prima.
Ja. Vies, plakkerig spul.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes had)
Dat deed ik ook, na iedere voeding en dan met je vinger verspreiden (voor zover dat ging, want ze klemde met dr kaakjes, zodat ze het er vanaf kon sabbelen. Daardoor kan ze nu wel op commando aaaaaaa-en, wat weer handig is met tandenpoetsenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja. Vies, plakkerig spul.In principe moet je volgens de voorschriften van de fabrikant 4 keer per dag 1 ml naar binnen proppen, maar wij gebruikten het na iedere voeding.
Balen dat het wassen en dergelijke niet helpt.
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijf)
Weet ik dat melk besmet is, maar als die hydrofiel alleen de melk opvangt, maar niet met Lotte's mondje in contact komt of met mijn tepels, is dat toch niet erg?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...
Het gaat er ook uit in de wasquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat was minimaal 5 keer per dag ofzo, en dan ook nog in de nacht.![]()
Mochten we ooit weer eens last hebben van spruw, zal ik meteen GV gebruiken.
Wat, dat jullie elkaar herbesmettenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ja, dat was minimaal 5 keer per dag ofzo, en dan ook nog in de nacht.![]()
Mochten we ooit weer eens last hebben van spruw, zal ik meteen GV gebruiken.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat, dat jullie elkaar herbesmetten![]()
![]()
![]()
Na de spruw nog bij de gyn op controle geweest en niks te horen gekregen...wel aangegeven van de spruwquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar wellicht heb je nog een vaginale schimmel waar je niets van merkt?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:43 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Weet ik dat melk besmet is, maar als die hydrofiel alleen de melk opvangt, maar niet met Lotte's mondje in contact komt of met mijn tepels, is dat toch niet erg?* morgen wasje draaien gaat Melk in de vriezer heb ik niet
En R. en ik besmetten elkaar niet![]()
![]()
Neeeeeejj, dat ging over die nystatine waar we het over hadden...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat, dat jullie elkaar herbesmetten![]()
![]()
![]()
Misschien aangeven dat je continue last hebt van nieuwe spruw en dat je denkt dat daar de herbesmetting vandaan komt?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Na de spruw nog bij de gyn op controle geweest en niks te horen gekregen...wel aangegeven van de spruw
idem.quote:
Ja, ik heb volgende week nog een afspraak, dan kaart ik het nog even aanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Misschien aangeven dat je continue last hebt van nieuwe spruw en dat je denkt dat daar de herbesmetting vandaan komt?
Wie weet... Dumpen die hap dus...zit niks anders opquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Tja. Ik heb ook een R. Misschien ligt het daaraan.
vanaf hoeveel weken telt dat excuus?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:52 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Jij bent hoogzwanger, dan mag dat... toch?
Begin zwangerschap ben je ziek,zwak en misselijk. Halverwege moet je babykamertjes klussen en shoppen dus ben je uitgeput en aan het einde ben je te walvisserigquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
vanaf hoeveel weken telt dat excuus?
nee die baby moet eruit, die moet ie niet terugduwenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:53 schreef WupWup het volgende:
Dan moet je het juist doen. Krijg je baby's van enzo
juist!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Begin zwangerschap ben je ziek,zwak en misselijk. Halverwege moet je babykamertjes klussen en shoppen dus ben je uitgeput en aan het einde ben je te walvisserig
Flinke ventquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nee die baby moet eruit, die moet ie niet terugduwen
20cm... Doorsnee.quote:
Het was half 6, maar daarna nog geslapen tot 7u. Dat gaat nog!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Twinkly het volgende:
Ik moest ook echt heel strikt zijn met blokvoeden, anders had ik direct weer ontploftietenIk merk sinds Niels echt goed van de bijvoeding eet dat mijn overproductie gestopt is, ik leg hem nu gewoon steeds aan de andere borst aan.
Van mijn eerste menstruatie deze maand heb ik helemaal niets gemerkt in de productie![]()
Linda ik hoop dat ze vannacht niet meer gaat drinken dan!
Wat rot dat je nu alweer spruw gehad hebt zeg, ik denk dat dat wel kan samenhangen met de menstruatie, dat dan je weerstand wat verlaagd. De candida schimmel komt normaal ook voor op ons lichaam, maar vormt pas een probleem zodra de weerstand verlaagd is.
spruwmelk uit de vriezer kan je nog wel gebruiken, toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...
Oooohhh is dat het! Ik heb ook zo'n exemplaar!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Tja. Ik heb ook een R. Misschien ligt het daaraan.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:28 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oooohhh is dat het! Ik heb ook zo'n exemplaar!![]()
Linda, handig dat ze zo lang zijn, kun je Lotte voeden terwijl ze op je rug zit
Ik kan het me niet voorstellen hoor Wup. Dat zou voor mij echt een beetje voelen als het betrekken van mn baby bij onze seksquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Asy mooie gewcihtscurve weer hoor! enneh, seriously? vriend moet echt van me afblijven tijdens het voeden, kan dat er niet bij hebben![]()
Ja, tuurlijk, wij ook toen Lotte nog op onze kamer sliep. Maar asy zei: seks met kindje aan de borst. Dat kwam over als, Harry drinkt en Asy heeft ondertussen seksquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:02 schreef Ticootje het volgende:
Jen slaapt al 2,5 jaar bij ons in bed... Ik kan wel verklappen dat we tussendoor wel ergens een keer sex hebben gehad.Heel stil en op M. zn kant zeg maar.
Dat zou ik niet kunnen... M. ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:04 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, wij ook toen Lotte nog op onze kamer sliep. Maar asy zei: seks met kindje aan de borst. Dat kwam over als, Harry drinkt en Asy heeft ondertussen seks
Ik ook niet, zoals ik al zei, dat komt op mij een beetje over alsof je je kindje betrekt bij het hebben van seks...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zou ik niet kunnen... M. ook niet trouwens.
Nee, hij was een halve cm gegroeid maar dat kun je niet aangeven in de curve dus ik heb het maar gelijk gelatenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:40 schreef Linda2205 het volgende:
Asy, Harry is gekrompenMaar mooi lijntje hoor, voor je kleine kaboutertje
Je wordt er vanzelf handiger in hoor.. De shirtjes van h&m bijvoorbeeld vind ik wel handig, maar de opening is niet echt groot genoeg voor mn borst... Maar ik had op een gegeven moment ook niet echt voedingsshirts meer hoor...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Dames met grote borsten, hoe doen jullie dat met voeden in het openbaar?
Wij gingen net terrassen, en ik merkte dat ik toch moeite had nog. Ook wel omdat ik zonder kussen voeden nog lastig vind, maar gewoon. Jarenlang heb ik mijn grote borsten 'verborgen' en nu ineens zijn er delen (en ook nog wel flinke delen) te zien bij het voeden (ik lig bijv. ook nooit topless aan het strand, sauna is een ander verhaal daar heb ik geen moeite mee). Ik moet er duidelijk nog aan wennen... Iemand goede tips? Ben nu even binnen gaan zitten waar het rustig was, had ook geen zin dat Leia onrustig werd van mijn gepruts
Gek genoeg heb ik er thuis geen moeite mee als er bijv. visite is...
Qua kleding: ik heb een voedings shirt van de Hema, maar dat is niet helemaal berekend op zulke grote borstenstuk stof wat moet bedekken is veels te klein...
Heb je zelf wel eens voor de spiegel gezeten om te kijken hoeveel er te zien is? Misschien helpt je dat met het beeld wat je hebt...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:04 schreef Orea het volgende:
Binnen is inderdaad ook niet raar... en wel fijn om even de rust te hebben inderdaad!
Later liepen we langs de dijk en mevrouw had nog honger en toen even op een bankje aan het water gaan zitten en M. zei al er is amper wat te zien... Het is echt mijn eigen gevoel..
Heb gewoon niet echt veel handige kleding voor borstvoeding... maar eens kijken of die van de h&m wat zijn voor nu.. verder zal het kwestie van wennen zijn denk ikhad ik eigenlijk niet van mezelf verwacht... Had gedacht er makkelijker in te zijn!
Nee, dat had ik ook... Ik "kromp" van 85 E tijdens het borstvoeden naar 75 E... Toen ik stopte werd het weer een D... nu zit ik op 80 F en ik verwacht eigenlijk dat het tijdens de stuwing en de eerste maanden misschien ietsjes groter wordt, maar dat ik vrij snel weer op F zit en dat ik ook weer terugplooi naar 75..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:18 schreef WupWup het volgende:
Persoonlijk vind ik de hemashirts makkelijker te handelen dan de H&M-shirts. Die laatste heeft nl wel heel kleine gaten en dan zitten ze nog ongeveer onder je oksel ook.
Ik heb trouwens het idee dat ik weer bijna terugben op m'n oude, pre-zwangerschap, cupmaat. Krimpen jullie ook of ben ik raar?
Als je van 85 naar 75 gaat en wel dezelfde cup houdt, dan krimpen je borsten ookquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:27 schreef WupWup het volgende:
Maar dat is je omvang. Ik heb het echt over de cup. Ben van E terug naar een C
Das wel heeeeeel smal hoor!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:33 schreef WupWup het volgende:
Oohhh dus ik kan gewoon een -ff rekenen- 65E gaan halen
Ik heb voedingsshirts van de Prenatal. Ik vind ze prettig. Die van missEtam zijn ook fijn (niet de hemdjes maar wel de shirts).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Dames met grote borsten, hoe doen jullie dat met voeden in het openbaar?
Lotte was helaas niet zo elastisch dat ze de voorkant en beide zijkanten kon bedekkenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb nooit last gehad van een blote buik: er ligt meestal een kind voor in dat geval...
Oho, welles! zie boven!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb nooit lekkende borsten gehad tijdens de sex
Alles wat jij eet komt in je melk terecht. Dus ook dat brood wat niet melkvrij is. (Er is gelukkig heel veel lekker brood dat gewoon melkvrij is)quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:32 schreef Kersjes het volgende:
Slinkende boezem, check![]()
Alle fabels ten spijt is er na 3,5 jaar non-stop voeden c.q. zwanger zijn weinig meer van over.
Theezakjes, striae... en de zwaartekracht heeft me ook al verslagen![]()
Volgende week wordt Toby 1 jaar. Een paar dagen geleden zijn we er achter gekomen dat hij erg allergisch is voor koemelk, kippenei en pinda. Beter laat dan nooit he![]()
Borstvoeding krijgt hij niet zo veel meer, eigenlijk voornamelijk nog rond middernacht, 's nachts minstens 1x en 's ochtends. Soms ook voor het slapen gaan en als ik er ben mag hij overdag ook vaker, maar die kans laat hij meestal liggen. Kolven doe ik al maanden niet meer.
Nu ben ik me overal aan het inlezen, wat mag hij wel, wat niet... Op 31 augustus hebben we een afspraak bij een diëtiste. Geen idee waarvoor eigenlijk, aan de telefoon zei ze dat ze zulke allergieën eigenlijk niet "doen"![]()
Nou ja, ik ga er ook maar van uit dat ze weinig tot niks weet over bv.
Misschien dat iemand hier weet hoe het zit in mijn situatie?
Als ik op mijn werk ben, kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een broodje ei eten? Warme chocolademelk drinken??
Hoe lang duurt het voor de voor Toby schadelijke stoffen uit mijn systeem zijn? Of moet ik nu ook voor een full-blown dieet gaan?
En hoe schadelijk IS het eigenlijk als ik gewoon brood eet i.p.v. een koemelkvrije variant?
Ik kan er niks over terugvinden, alle borstvoeding/allergie - info heeft betrekking op kleine baby's die nog veel vaker bv krijgen en daar ook meer afhankelijk van zijn dan mijn kleine vreetzakje.
Die allemaal dingen die hij altijd zo goed at en zo lekker vond nu ineens niet meer mag
Bij de ah heb je (bak)boter die volledig melkvrij is. Die kun je bijvoorbeeld op je brood smeren, maar ook in koekjes verwerken. Verder kun je op internet veel recepten vinden zonder de ingredienten waar Tobi allergisch voor is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Je kan koekjes zonder ei maken, maar of het ook zonder melk kan... Dat weet ik niet.
Dat dacht ik ookquote:Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Aangezien Tobi al bijna 1 is, is het dan niet "handiger" om over te stappen op speciale kunstvoeding?
Ja joh, alles kanquote:Op zondag 22 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Je kan koekjes zonder ei maken, maar of het ook zonder melk kan... Dat weet ik niet.
Vanaf 1 hoef je helemaal geen kunstvoeding meer te geven. Je hebt wel die soya peuter groei meuk...quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Bij de ah heb je (bak)boter die volledig melkvrij is. Die kun je bijvoorbeeld op je brood smeren, maar ook in koekjes verwerken. Verder kun je op internet veel recepten vinden zonder de ingredienten waar Tobi allergisch voor is.
Aangezien Tobi al bijna 1 is, is het dan niet "handiger" om over te stappen op speciale kunstvoeding?
Júist een kindje met allergien kan borstvoeding goed gebruiken. Het is toch hartstikke krom om een kindje wat allergisch is voor koemelk dan maar gehydrolyseerde koemelk te gaan voeren?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat dacht ik ookAlthans, ik zou wel overstappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..... met gevoel voor drama....
Maar is dat ook nog zo als een kindje al bijna 1 is? Ik heb begrepen dat het voor de allergieën het beste is om 6 maanden volledig borstvoeding te geven, maar hij is al bijna een dreumes, in hoeverre draagt het dan nog iets bij?quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Júist een kindje met allergien kan borstvoeding goed gebruiken. Het is toch hartstikke krom om een kindje wat allergisch is voor koemelk dan maar gehydrolyseerde koemelk te gaan voeren?
Kersjes, wat rot dat hij zoveel allergiën blijkt te hebben. Ik weet niet hoe jullie traject verder is geweest, maar had je het verwacht? Goed van je dat je zelf ook op dieet gaat! Er is inderdaad redelijk goed mee te leven, mijn broertje was allergisch voor koemelk en kippeneiwit. Hij dronk bijvoorbeeld soyamelk en at geitenkaas. Daar kon 'ie wel tegen. En uiteindelijk is 'ie eroverheen gegroeid.
In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Yep, het is niet voor niets dat de WHO aanraad om kinderen de eerste 2 jaar borstvoeding te geven, dat advies geldt niet alleen voor ontwikkelingslanden.
ik weet dat niet zeker. Het is bekent dat hiv in de moedermelk over gaat. Maar als je geen toegang hebt tot schoon drinkwater is het kiezen tussen 2 kwaden. Misschien krijgt een kindje dan wel melk van de buuf ofzo?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?
ja, vreselijk! Er sterven zoveel kindjes door diaree, puur omquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Brr, je zal voor die keuze staan...
1% maar? Da's ook weinig. Dan zou ik ook voor bv gaan idd.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef WupWup het volgende:
Ik weet dat wel. In derdewereldlanden wordt borstvoeding ook bij HIV aangeraden. De kans op een hygienische fles kunstvoeding is dermate minimaal, dat borstvoeding met al zijn goede stoffen nog altijd beter is. Ik geloof dat de kans op overdracht van HIV rond de 10% ligt. In Westerse landen als Nederland wordt daarentegen wel kunstvoeding aangeraden wanneer de moeder HIV-positief is.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
Ik ben akkoord dat het wel goed kan zijn, maar je moet voor jezelf zien of het wel haalbaar is.
Als ik dit voor mezelf bekijk, zou dat niet te doen zijn. Om het nog een beetje leefbaar te houden voor ons eten wij van zodra we kunnen terug op het werk. Anders komen we na 18u thuis en moet ik nog beginnen koken e.d. Dit kost me te veel tijd die ik met Thomas zal kunnen doorbrengen: spelen, badje, voorlezen, ...
Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Ja, maar nu is het ook voor Kersjes allemaal zoeken wat zij nog kan/mag eten. Zoals ze zelf zei: dat ene koekje 's vanochtend (of was het gisteren, daar wil ik nu vanaf zijn). Je eet als volwassene volgens mij zo vlug iets wat je dan niet mag eten, gewoon omdat je het al zo lang anders gewend bent.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:59 schreef Ticootje het volgende:
Bovendien, Tobi is 1 en zal ook gewoon bijvoeding krijgen. Dat uitzoeken moet toch wel, borstvoeding of niet.
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef leonieke het volgende:
Ik zei toch helemaal niet: "na een jaar" stop je met borstvoeding. Ik zei (en je zette het zelf nog in het vet) "op een bepaald moment". Dat kan perfect na BIJVOORBEELD 2 jaar zijn en dan kan je ook geen gewone melk geven dus moet je vanalles regelen qua voeding. Mijn god, je kan ook in alles het slechtste zien, hoor
nee sorry je argumenten gaan echt niet op hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef leonieke het volgende:
Maar je eet als volwassene volgens mij vaker nog ergens anders iets dan als baby/peuter/...
Op het werk bijvoorbeeld, bij de koffiepauze of als je op stap gaat.
Waarom zou ik niet achter mijn eigen keuzes staan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.
Ik herken me ook niet in jouw post. Ik ben namelijk ook niet van plan om 'op een bepaald moment' te stoppen met bv. Mijn inschatting is dat het aantal voedingen gewoon terugloopt omdat ze steeds meer andere dingen gaat eten. Dus hoef ik ook niet ineens vanalles te gaan regelen qua voeding.
ik hoop ook dat het zo gaat als jij hier benoemt; ik merk nu al dat Evie minder behoefte heeft aan de BV-en. Ze drinkt nu meestal maar 3, soms 4 keer per dag maximaal.... en verder eet ze andere dingen... ik verwacht ook dat er zo steeds een voeding vervalt... en het verloopt zo soepel; dat ik eerst ook de natuur zijn gang laat gaan en gewoon nog lekker even doorga met de BV.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.
Ik herken me ook niet in jouw post. Ik ben namelijk ook niet van plan om 'op een bepaald moment' te stoppen met bv. Mijn inschatting is dat het aantal voedingen gewoon terugloopt omdat ze steeds meer andere dingen gaat eten. Dus hoef ik ook niet ineens vanalles te gaan regelen qua voeding.
Voor jou misschien nietquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nee sorry je argumenten gaan echt niet op hoor.
waar. Ik vond het geen probleem. En nee zeggen tegen gebak en taart was ook niet heel slecht voor de overtollige kiloos.quote:
Hier ging dat wel zoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop ook dat het zo gaat als jij hier benoemt; ik merk nu al dat Evie minder behoefte heeft aan de BV-en. Ze drinkt nu meestal maar 3, soms 4 keer per dag maximaal.... en verder eet ze andere dingen... ik verwacht ook dat er zo steeds een voeding vervalt... en het verloopt zo soepel; dat ik eerst ook de natuur zijn gang laat gaan en gewoon nog lekker even doorga met de BV.
Ik weet er redelijk veel vanaf, drie kinderen met KMA. Ik heb jaren geleden ook een allergiespecial geschreven voor kindje op komst en ik voed alles bij elkaar nu bijna tien jaar, dus vraag maar raak, nu geen tijd om bovenstaande vragen te beantwoorden, maar zal er morgen even de tijd voor nemen. Weet niet of ik je kan helpen, maar ik kan wellicht meedenken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:32 schreef Kersjes het volgende:
Slinkende boezem, check![]()
Alle fabels ten spijt is er na 3,5 jaar non-stop voeden c.q. zwanger zijn weinig meer van over.
Theezakjes, striae... en de zwaartekracht heeft me ook al verslagen![]()
Volgende week wordt Toby 1 jaar. Een paar dagen geleden zijn we er achter gekomen dat hij erg allergisch is voor koemelk, kippenei en pinda. Beter laat dan nooit he![]()
Borstvoeding krijgt hij niet zo veel meer, eigenlijk voornamelijk nog rond middernacht, 's nachts minstens 1x en 's ochtends. Soms ook voor het slapen gaan en als ik er ben mag hij overdag ook vaker, maar die kans laat hij meestal liggen. Kolven doe ik al maanden niet meer.
Nu ben ik me overal aan het inlezen, wat mag hij wel, wat niet... Op 31 augustus hebben we een afspraak bij een diëtiste. Geen idee waarvoor eigenlijk, aan de telefoon zei ze dat ze zulke allergieën eigenlijk niet "doen"![]()
Nou ja, ik ga er ook maar van uit dat ze weinig tot niks weet over bv.
Misschien dat iemand hier weet hoe het zit in mijn situatie?
Als ik op mijn werk ben, kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een broodje ei eten? Warme chocolademelk drinken??
Hoe lang duurt het voor de voor Toby schadelijke stoffen uit mijn systeem zijn? Of moet ik nu ook voor een full-blown dieet gaan?
En hoe schadelijk IS het eigenlijk als ik gewoon brood eet i.p.v. een koemelkvrije variant?
Ik kan er niks over terugvinden, alle borstvoeding/allergie - info heeft betrekking op kleine baby's die nog veel vaker bv krijgen en daar ook meer afhankelijk van zijn dan mijn kleine vreetzakje.
Die allemaal dingen die hij altijd zo goed at en zo lekker vond nu ineens niet meer mag
Maar ze eet daar maar 1 broodjequote:Op zondag 22 augustus 2010 22:13 schreef WupWup het volgende:
Waarom moet ze wachten? In de zin van, kan ze thuis niet alvast een boterham krijgen als ze daar trek in heeft en dat ze dan op het kdv een broodje minder eet?
Omdat je vaak zo defensief reageert als bv gepromoot wordt. Je lijkt je keuzes zo hard te willen verdedigen dat ik me afvraag of ze er zelf wel achter staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet achter mijn eigen keuzes staan?
Prima. Ik hoop je je er goed bij voelt. Dat is het belangrijkst.quote:In mei (zoals ik voor mijn bevalling in gedachten had) vond ik het idd nog te vroeg om te stoppen met bv dus ben ik tot nu doorgegaan.
Nu is het niet meer haalbaar om nog bv te geven, dus heb ik besloten om te stoppen met bv. Plus dat ik het ook niet slecht vind om die eerste stap te nemen in het loslaten.
Nu is het een tijdje 6u, dan kan ze idd prima wat etenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:15 schreef Ticootje het volgende:
Dat zat ik ook al te denken wup. Maar mijn vraag was dan meer, hoelaat zijn jullie wakker? Hier is het wakker worden en eerst ontbijten. Om 9 uur eten ze alweer wat op het kdv.
Ik denk dat ik iets van een cracker zou geven. Of een stuk ontbijtkoek ofzo.
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Omdat je vaak zo defensief reageert als bv gepromoot wordt. Je lijkt je keuzes zo hard te willen verdedigen dat ik me afvraag of ze er zelf wel achter staat.
[..]
Prima. Ik hoop je je er goed bij voelt. Dat is het belangrijkst.
Ik vind dat het wel meevalt met dat maffiagedoe. Er worden enkel feiten genoemd en juist een moeder die geen bv kan geven, maar dit wel graag zou willen, is pro-bv, lijkt me. Het valt mij dan ook ook dat juist dat juist de mensen die bewust voor fv kiezen er aanstoot aan lijken te nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.
Ik heb wel iets tegen het maffia-gevoel waarvan ik vind dat het hier zo vaak overheerst. Ik bedoel maar, ik heb zelf bv gegeven (Thomas krijgt nu, op dit moment, zelfs nog een fles afgekolfde melk omdat ik mijn productie rustig wil afbouwen) en ik krijg hier heel vaak een naar gevoel als ik sommige posts lees.
En misschien leef ik me te veel in in andere mensen en zou ik me daar niets moeten van aantrekken, maar ik zou hier echt vaak met een heel slecht gevoel zitten lezen moest ik geen bv (kunnen) geven.
Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt, want hierover discussiëren heeft geen zin. Maar het is omdat je er zo naar vroeg.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:39 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik dan wat vragen over BV en allergieen? Mijn buurvrouw is lactose-intolerant en die zegt geen bv te geven omdat haar kindje lactose nodig heeft en niet krijgt omdat zij het niet tot zich neemt. Daarvoor koos ze voor flesvoeding. Die redenatie klopt niet toch?
Hoe moeten andere zoogdieren dat doen dan? Die drinken toch ook geen koemelk?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, mama is lactose-intolerant en kan dus geen melkproducten gebruiken. Baby heeft lactose nodig en krijgt daarom FV, omdat mama dat niet via de BV over kan geven ofzo...
dat dus!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey ik ben ook helemaal niet van e BV-maffia hoor; ik wil alleen voor mijn eigen meisje dat ze Bv krijgt.. en het liefst ga ik daar nog even mee door; omdat ik dat fijn en belangrijk vind.
Maar wat een ander doet en hoe en waarom; heeft hier niets mee te maken en ik wil ook niemand veroordelen, om het wel of niet geven van BV.
en tja ik ben gewoon blij dat ik BV KAN en MAG geven... *na alle pijn en moeite*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nog één ding, ik raad je aan zo lang mogelijk BV te blijven geven, hoe allergischer het kindje, hoe beter het is om lang BV te krijgen, maar dit wist je al denk ikIk heb Jessai zelfs tot hij naar school ging gevoed, en ik wil Elyas, die flink allergisch is, ook zo lang mogelijk voeden. Of hij dat zelf wil, weet ik niet, van alle kindjes is hij het minst geïnteresseerd in BV (hij heeft er geen geduld voor, en drinkt alleen omdat het 'moet'. Maar dat zien we dan wel weer...
Jawel hoor, ik lees hier altijd in stilte mee, heb altijd wel interesse in wat jullie hier neerzetten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Het valt mij dan ook ook dat juist dat juist de mensen die bewust voor fv kiezen er aanstoot aan lijken te nemen.
Of eigenlijk ook nog niet eens, want die komen hier uberhaupt niet.
Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt hiermee. Ik heb hier nog nooit gelezen "mensen die geen bv geven zijn stom" ofzoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef leonieke het volgende:
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.
Ik heb wel iets tegen het maffia-gevoel waarvan ik vind dat het hier zo vaak overheerst. Ik bedoel maar, ik heb zelf bv gegeven (Thomas krijgt nu, op dit moment, zelfs nog een fles afgekolfde melk omdat ik mijn productie rustig wil afbouwen) en ik krijg hier heel vaak een naar gevoel als ik sommige posts lees.
En misschien leef ik me te veel in in andere mensen en zou ik me daar niets moeten van aantrekken, maar ik zou hier echt vaak met een heel slecht gevoel zitten lezen moest ik geen bv (kunnen) geven.
Volgens die redenatie kun je dus ook wel direct na de geboorte met kv beginnen, heb je direct alles geregeld qua voeding?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Er zit gewoon lactose in moedermelk. Dat de moeder geen melkproducten gebruikt, heeft niks te maken met moedermelk/borstvoeding etc. Moedermelk wordt van bloed gemaakt, niet van de melk die je zelf drinkt of zoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, mama is lactose-intolerant en kan dus geen melkproducten gebruiken. Baby heeft lactose nodig en krijgt daarom FV, omdat mama dat niet via de BV over kan geven ofzo...
Oh, haai!quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik lees hier altijd in stilte mee, heb altijd wel interesse in wat jullie hier neerzetten.
Overigens heb ik totaal nog nooit waar dan ook een bv-maffia ervaren
Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.quote:
Ik geloof dat ik zelf overging op vaste momenten te voeden (voor en/of na het slapen, bijv.) En als er nauwelijks gedronken werd, dan liet ik die voeding achterwege.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:50 schreef Twinkly het volgende:
(..)
Ik ben wel benieuwd naar verhalen van langvoedsters hoe het bij jullie gaat en gegaan is? Gingen jullie kindjes vanzelf over tot een klein aantal grotere voedingen of bleven ze steeds kleine beetjes vragen?
Zo heb ik een tijd geen frieten gegeten. Elke avond als ik frieten had gegeten was het de volgende dag prijs. Geen idee of het daaraan lag eigenlijk, maar na x aantal weken nog eens geprobeerd en toen had Thomas er geen last meer van.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef pessie het volgende:
Ik heb even een klein vraagje. Mn zoontje is nu bijna 4 weken oud en iedere keer als ik een softijs/roomijsje gegeten heb, heeft hij de volgende dag volgens mij last van zn darmen. Nu hoorde ik van een vriendin dat dit niet kan omdat de tijd die ertussen zit te lang is, ikzelf denk dat zijn darmen nog niet helemaal klaar zijn hiervoor, of is dit onzin?
Kan ik beter ijs de komende 2 a 3 weken even laten staan? Ik weet ook niet wat er dan precies in ijs zit wat hij nu dan niet zo goed kan hebben, ik drink elke dag een glas melk en normaal gesproken gaat het heel goed met zn darmen, althans dan heb ik geen krijsend maar een gelukkig kindje.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Grijs het volgende:
[..]
Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.
Ik heb sowieso respect voor het feit dat je het hebt geprobeerd... Het hele relacteren lijkt mij erg zwaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:14 schreef lammetje01 het volgende:
[..]
![]()
heb nog ochtend voeding geprobeerd maar dat loopt ook hard terug. maar zeker geen spijt van t relacteren!
jen heeft spruw, en daar wil ik snel vanaf ivm komende baby.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef Ssserpente het volgende:
Heb je spruw, Tico?
Davinia, lief dat je ernaar vraagt. Ik neem nog twee tabletjes per dag. Bij helemaal stoppen loopt m'n productie te ver terug helaasch. Maar zo gaat het prima, hoor.
Nog niet meer...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, dat snap ik ja. Da's ook kut. Krijgt Jen nog bv?
I knowquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Ik zat al te zoeken of je stiekem had gebaard. Beterschap voor Jen, spruw is a bitch
ik bijt het eraf... Je wilt niet weten...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:20 schreef Twinkly het volgende:
Auch arme JenHopelijk werkt de GV snel, nog voor de bevalling! Ik heb toen we spruw hadden het ook op mijn lip gekregen, niet fijn
van bv.comquote:L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.
als het echt noodzakelijk is wel ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, balen dat jullie nu spruw hebben! dan mag je baby nog eventjes blijven zitten tot jullie spruwvrij zijn
gewetensvraagje: zouden jullie medicatie gebruiken die door Hale L3 is geclassificeerd? (icm bv uiteraard)
van bv.com
dat dusquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
als het echt noodzakelijk is wel ja.
Zoals gezegd, Willem krijgt er meer uit dan een kolf! Je weet niet wat er gebeurt, misschien gaat de productie langzamerhand wel omhoog! Wel verstandig van je om dit even met de lk te bespreken, zij kan je beter bemoedigen dan ik dat kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:00 schreef flugeltje het volgende:
Pffft, weer even een demotivatie net. Omdat ik een portje gedronken heb vanavond had ik besloten dan maar een volledige voeding te kolven en weg te gooien. Willem krijgt toch nog bijvoeding, dus die hebben we voor een keer opgehoogd. Opbrengst van het kolven was echter slechts een schamele 20cc
Nu weet ik dat Willem er meer uitkrijgt dan de kolf, maar f*cking 20cc is wel heel erg weinig, ik vraag me af of het wel zin heeft om door te blijven zetten... Als de productie na bijna 3 weken nog niet veel beter is kan ik dan wel verwachten dat ik nog volledig op BV kan overschakelen? En heeft het nog toegevoegde waarde als een baby per voeding misschien nog iets van 20 tot 40cc borstvoeding krijgt bij de kunstvoeding?
Morgen na het weeguurtje e.e.a. maar weer eens met de lactatiedeskundige bespreken. Mijn initiële reactie na het zien van de opbrengst was om er meteen maar de brui aan te geven. Zo schiet het gewoon niet op...
Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
als het echt noodzakelijk is wel ja.
na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:23 schreef TearSong het volgende:
[..]
Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:31 schreef Ssserpente het volgende:
Flugel, kun je niet eens met je lactatiedeskundige bespreken of Domperidon geen zin heeft? Heeft hier wonderen verricht.
Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...
@Asyniur, buiten het feit dat ik weinig kolf heb ik momenteel ook gewoon niet genoeg melk voor Willem. Hij vraag ook steeds meer bijvoeding. Vraag is dus gewoon of ik nog verbetering kan verwachten, Willem gaat steeds meer vragen en ik geef dat blijkbaar niet. Hoe zinvol is het om dan ook borstvoeding te blijven geven?
Ben zelf ook erg benieuwd naar z'n gewicht straks. het lijkt me wel dat hij aangekomen is, hij heeft van die heerlijke mollige 'hapwangetjes' gekregen...
Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)
Als je een paar dagen Willem heel vaak aanlegt, dan zou je wel na een paar dagen verschil moeten merken.
Wat wil je horen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...
tsja, wat is dan wijsheid?
Dat kende ik niet, dank voor de tip!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:
Heb je wel eens gehoord van een borstvoedingshulpset, Flugel?
Da's een spuitje, flesje of zakje met een sondeslang er aan.
De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.
Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.
Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.
O.a. hier te koop: Eurolac
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Misschien is het een idee om een second opinion te vragen? Ik heb ook wel eens een vreemd advies van een LK gekregen: ik moest water gaan geven en dat is echt geen goed idee voor je productie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tiet![]()
Bijvoeding is essentieel hier, hij viel echt heel erg veel af en werd heel erg apathisch en passief... Er was dan ook geen 'willen' bij, het moest van de VK. (en geloof me, als je kind gewoon uren aan een stuk niet wakker te krijgen is en als hij wel z'n ogen opent haske suf is laat je al snel wat principes varen)
Door heel vaak aanleggen hoopten we dat de productie omhoog gaat en we de bijvoeding stukje bij beetje kunnen verminderen. Op dit moment lijkt het er echter op dat dit plannetje niet helemaal werkt. Ook het nakolven na iedere voeding had weinig effect. De geijkte truukjes lijken dus niet te werken bij mij... De lactatiedeskundige heeft nog steeds goeie hoop, maar geeft wel aan dat er nu eenmaal ook vrouwen zijn die gewoon niet zo heel erg veel melk hebben. M'n borsten zijn ook amper gegroeid en ik heb nog steeds geen stuwing gehad. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat ik nog eens op 100% BV uit ga komen, bijvoeding zal noodzakelijk blijven...
Heejquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:
Heb je wel eens gehoord van een borstvoedingshulpset, Flugel?
Da's een spuitje, flesje of zakje met een sondeslang er aan.
De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.
Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.
Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.
O.a. hier te koop: Eurolac
nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:37 schreef Twinkly het volgende:
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Klopt maar dat komt zo weinig voor dat je daar niet zo snel van uit wilt gaan toch? Je wilt eerst proberen of de productie op te krikken is, want in de meeste gevallen is het echt een kwestie van vraag en aanbod, te wenig of verkeerd aanleggen, verkeerde drinktechniek. En als Flugeltje schrijft dat ze bijvoeding geeft, denk ik als eerst daar aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:40 schreef trui het volgende:
[..]
nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.
Trui (en Flugel) ik wilde helemaal niet rot overkomen hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef trui het volgende:
bij mij kostte het ook flink veel moeite, dat opvoeren van de productie. en ik weet hier al 2 dames die een verminderde hoeveelheid melkklierweefsel hebben. dus als ze dan verteld geen stuwing gehad te hebben, en 't kindje komt echt te weinig aan (valt af zelfs), dan vind ik 't niet zo'n gekke opmerking van de LK. het kan ook gewoon heel fijn zijn lijkt me als iemand je vertelt dat 't niet bij iedereen zo goed te sturen is. (want je voelt je heel rot als 't niet lukt, weet ik uit ervaring).
Goed adviesquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:16 schreef WupWup het volgende:
Twinkly![]()
![]()
En dan wil ik nog even toevoegen dat het mij slim lijkt om een lactatiekundige IBCLC in te schakelen en niet de lactatie(des)kundige van het consultatiebureau. Maar dat advies is wel wat gekleurd door m'n eigen ervaringen![]()
Een lactatieDESkundige is overigens iedereen die dat zichzelf noemt. Een lactatiekundige heeft de opleiding gevolgd. Een lactatiekundige IBCLC heeft een internationaal examen afgelegd.
Zoek er hier één
Dat was dus ook wat ik had gelezen in een artikel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:21 schreef WupWup het volgende:
Ik heb geleerd dat minder dan 2% van de vrouwelijke bevolking niet in staat is om haar eigen baby te kunnen borstvoeden. Daar worden ook vrouwen in meegenomen die bijv bepaalde medicatie gebruiken en borstoperaties hebben ondergaan.
Ik pakte 'm ook niet aanvallend op hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:06 schreef Asyniur het volgende:
azo flugel, dan had ik het niet goed begrepen
en sowieso als Willem inderdaad apathisch wordt etc dan móet je gewoon iets anders.
Het was ook niet aanvallend bedoeld maar opbouwend.
Doen wat bij jullie past maar ook wat haalbaar is hoor!
Dat laatste met name... Ik was vast van plan om zo lang mogelijk borstvoeding bij te geven. Het is bij mij op het werk prima geregeld met kolven en ik had al wat verlofuren apart gehouden om in te kunnen zetten voor kolven nadat dit niet meer in 'baastijd' mag... Had mezelf er erg op verheugd en op de een of andere manier voel ik mezelf af en toe ook een beetje mislukt dat ik het niet voor elkaar krijg om die productie op te schroeven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef trui het volgende:
bij mij kostte het ook flink veel moeite, dat opvoeren van de productie. en ik weet hier al 2 dames die een verminderde hoeveelheid melkklierweefsel hebben. dus als ze dan verteld geen stuwing gehad te hebben, en 't kindje komt echt te weinig aan (valt af zelfs), dan vind ik 't niet zo'n gekke opmerking van de LK. het kan ook gewoon heel fijn zijn lijkt me als iemand je vertelt dat 't niet bij iedereen zo goed te sturen is. (want je voelt je heel rot als 't niet lukt, weet ik uit ervaring).
bij de poppoli roepen ze nu juist dat het niet kan icm bv... daar heeft mijn psych zijn info ook vandaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:41 schreef flugeltje het volgende:
Davinia, welke AD gaat het om?
Je zou kunnen overwegen om zelf (of je psych) contact op te nemen met de poppoli, toen er nog sprake van was dat ik zou moeten gaan slikken heb ik daar gekeken bij welke middelen ik zwanger mocht worden, ze hebben daar ook ervaring met BV.
http://www.poppoli.nl/smartsite.dws?ch=web&id=POPPOLI
en tnx voor het hart onder de riem, ik ga met Martijn weer een ultimo-datum afspreken voor verder overleg...
@pessie, Willem kreeg direct al een flinke bijvoeding idd. Omdat hij zo groot is heeft hij ook al veel nodig...
Jeutje zeg, wat een gedoe... Kan je huisarts hierin niets betekenen richting de POPpoli? Ik heb destijds bij m'n gyn ook advies gevraagd, die heeft toen wat middelen voor me opgeschreven die ik volgens hem gewoon kon gebruiken tijdens zwangerschap. Probleem was daar echter dat ik het ene middel wel tijdens zwangerschap en niet tijdens BV mocht gebruiken en andere middelen weer andersom. Daarom heb ik er toen voor gekozen om niet te gaan slikken en gelukkig ging het daarna weer snel beter met me...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij de poppoli roepen ze nu juist dat het niet kan icm bv... daar heeft mijn psych zijn info ook vandaan.
terwijl hun redenatie opgaat voor zwangerschap, en ze geen bronnen hebben mbt bv en dan al helemaal niet bij een kind wat al (bijna) 8 mnd is.
maar hij gaat het nog een keer navragen. (met gezonde tegenzin![]()
veel te moeilijk, patiënten die zelf googlen en kritisch zijn. opsluiten die hap!
)
ik merk dat ik me flink kwaad begin te maken hierover. hoe kunnen ze zo lichthartig doen over iets wat ik zo belangrijk vind. iets waar ik zó voor heb gevochten! iets wat gewoon fijn is. wat aviva ook ontzettend fijnvindt! beetje jammer, allemaal
Dat ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het ook raar dat hij verwacht dat je zomaar even zou stoppen met bv... Dat terwijl een depressie juist erger kan worden als je ook nog eens stopt met bv, door de hormoonverandering...
Het is inderdaad een aardige cirkelredenering. Ik hoop dat 'ie getriggerd is om nu zelf gedegen literatuuronderzoek te gaan doen en het niet afdoet met 'even navragen'.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het ook raar dat hij verwacht dat je zomaar even zou stoppen met bv... Dat terwijl een depressie juist erger kan worden als je ook nog eens stopt met bv, door de hormoonverandering...
Of dacht ie dat dan op te vangen met AD?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:03 schreef DaviniaHR het volgende:
oh, en hij heeft helemaal niets gezegd over hormoonwisselingen door stoppen met bv. het enige wat hij 'wist', is dat je een volledige bv wel met een paar dagen kon stoppen. uhm, nou nee! en ik zeker niet.
dus tsja...
Prima psych, geen lactatiekundige.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:26 schreef pessie het volgende:
[..]
per voeding reken je toch 5 dagen? Dus als je op 6 voedingen zit moet je dus 30 dagen doen over afbouwen?
Nare psych lijkt me dit...
Ohquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:37 schreef p_iglet het volgende:
geen nare psych, maar gewoon een psych die geen verstand heeft van borstvoeding en medicatie...
Ik gooi hem er nog maar een keer in.
De totale tijd die tijdens de geneeskunde opleiding besteed wordt aan borstvoeding is 2 uur aan werking van melkproductie etc, en tijdens je co-schappen een verdwaald kwartiertje tijdens kindergeneeskunde aan uitleg over borstvoeding bij pasgeborenen en een kwartiertje over medicatie en borstvoeding tijdens farmacie onderwijs.
Dat laatste is niet veel meer dan het kunnen opzoeken in het farmacotherapeutisch kompas.
Tenzij er dus persoonlijke interesse vanuit een arts is leer je alleen maar van wat je in de praktijk tegenkomt. En het makkelijkste voor een arts is opzoeken wat in de bijsluiter of het farmacotherapeutisch kompas staat. En die zijn dubbel op voorzichtig.
Artsen hebben dus op een enkele uitzondering na GEEEEEN borstvoedingskennis.
hij zei dat de hele bvmet een paar dagen gedaan kon zijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Prima psych, geen lactatiekundige.
Hij zegt dat je meteen kan stoppen met het voeden. Dat je nog een maand moet kolven is een bijzaak.
Goed dat je voor jezelf kiest als het echt niet anders kan. Ik ben er echter net als jijzelf en de anderen hier niet van overtuigd dat er geen andere opties zijn. Er zijn legio vrouwen die AD slikken rondom zwangerschap en er zullen er best meer zijn die met BV zitten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:53 schreef DaviniaHR het volgende:
flugel, als deze medicatie niet kan icm bv, dan stopt de bv. dan kies ik voor mezelf.
laat ik dat heel duidelijk voorop stellen.
maar, met wat simpel google-werk op de geijkte plekken zoals bv.com en het farmaceutisch kompas (of hoe dat ding ook heet) kom je al heel snel tot een andere conclusie.
zolang niet 100% zeker is dat het niet samen kan, en het er gewoon op neerkomt dat het makkelijker voor hun is om geen literatuuronderzoek te doen en mij maar 'gewoon' te laten stoppen met bv, ga ik niet stoppen, omdat zij lui zijn. met alle respect, hoor.
en ze is nog geen 8 maanden hoor! dus al helemaal nog geen 9 maand! mn kleine baby!
Nou ja, het kan wel. Jen stopte zo plots dat ik nog een week heb gekolfd en gewoon best veel stuwing had (maar dat heeft een functie als je wilt/moet stoppen) en daarna was het niet meer nodig de druk eraf te kolven...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:25 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
hij zei dat de hele bvmet een paar dagen gedaan kon zijn.
Misschien een rare vraag, maar hou je dan geen theezakjes over?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, het kan wel. Jen stopte zo plots dat ik nog een week heb gekolfd en gewoon best veel stuwing had (maar dat heeft een functie als je wilt/moet stoppen) en daarna was het niet meer nodig de druk eraf te kolven...
Dat vind ik wel een opluchtingquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:38 schreef owlet het volgende:
Van acuut stoppen zou je denk ik wel duidelijk merkbaarder theezakjes kúnnen krijgen dan wanneer je op de meest natuurlijke manier (namelijk na minimaal 2 jaar voeden héél geleidelijk afbouwen)*** zou stoppen omdat in het laatste geval het slinkende klierweefsel heel gelijkmatig wordt vervangen door vetweefsel.
Maar in principe wordt iedere borst die niet meer in werking is eerst een theezakje (klierweefsel wordt minder) om daarna weer gevuld te raken maar dan met vet.
Hoe snel dat gebeurt en hoe veel dat gebeurt heeft te maken met hoe veel klierweefsel je hebt, hoe veel vet er weer voor terug komt, je leeftijd, de conditie van je huid, etc. etc. etc.
Ook vrouwen die nooit BV hebben gegeven kunnen theezakjes krijgen, het is namelijk de zwangerschap die zorgt voor de groei van je borsten.
*** disclaimer: ik ga even uit van de biologisch gezien meest natuurlijke manier. Dus zonder oordeel over wat voor ieder individu de beste manier is
Dit is wel herkenbaar, Niels was ook zoquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef flugeltje het volgende:
owlet tnx!!
Wat een informatie ineens allemaal bij elkaar, ik ga er eens rustig voor zitten en kijken wat ik hier nog toe kan passen... Die 'zelf doen' methode is wel handig en heb ik ook al eens geprobeerd, maar buiten het feit dat hij dus niet geholpen wil worden raakt hij ook gefrustreerd als het te lang duurt.. Heb ik zo'n rood aangelopen joch tegen m'n tiet aanhangen
Dat hij er niet van houdt in z'n nek of bij z'n hoofd vastgehouden te worden had ik op dag 2 al zo'n beetje ontdekt toen hij dat met veel oe's en aah's kenbaar wist te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:50 schreef Twinkly het volgende:
Tico gewoon liposuctie met het slangetje van de buik-/ heupzone naar de tietIk ben voor!
[..]
Dit is wel herkenbaar, Niels was ook zoNu is hij er wel aan gewend gelukkig.
Hoe houdt je hem vast als je hem aanlegt? Baby'tjes vinden het heel vervelend wanneer je tegen hun achterhoofd duwt bij het aanleggen, dan gaan ze terugduwen en zich achterover gooien. Je kunt hem het beste bij het punt vasthouden waar zijn nek in zijn hoofd overgaat zeg maar.
Gewoon wc papiertje tussen je tieten vegen elke dag... Is je reet ook dik van geworden..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:06 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik dus niet. Dus ik hou m'n hart tieten vast.
Ik is blijquote:... Het middel is uitgebreid onderzocht bij vrouwen die borstvoeding geven en hoewel het middel in wisselende hoeveelheden overgaat in moedermelk zijn er geen ongewenste bijwerkingen gevonden, met uitzondering van 1 geval waarbij een kind van 3 weken oud nog resten van het middel tijdens de zwangerschap in zijn systeem had en de moeder 800mg per dag gebruikte.
Volgens de hieronder genoemde bronnen kan X veilig worden gebruikt tijdens de borstvoeding periode, waarbij het kind gemonitord moet worden voor milde onrust en darmklachten. In dat geval kan na 3 weken gebruik door bloedonderzoek bij het kind de hoeveelheid X worden bepaald en alsnog worden overwogen de dosering aan te passen, over te gaan op een andere medicatie of de borstvoeding te minderen of onderbreken. De psychiater moet bij zijn behandelingskeuzes zeker in aanmerking nemen dat stoppen met borstvoeding kan leiden tot verergering van de depressieve klachten.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:06 schreef DaviniaHR het volgende:nou weet k wat ik verkeerd doe!
* snel wc-papier halen gaat
Vanochtend naar de huisarts geweest, en hij zei ook op basis van de tekst in het Kompas, dat het in principe veilig zou zijn. In geval van bijwerkingen bij Aviva dan natuurlijk wel stoppen met voeden.
En, ik heb ook antwoord van Gonneke!
[..]
Ik is blij
Dit ziet er een stuk beter uit dan 'kan niet. je moet stoppen'. vanavond maar eens rustig met PR gaan zitten kletsen hieroveren beslissen hoe we de bv vorm gaan geven icm de medicatie.
Ik heb me nooit ingelezen in dat biological nurturing maar ik heb het wel een paar keer (onbewust) toegepast.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef flugeltje het volgende:
owlet tnx!!
Wat een informatie ineens allemaal bij elkaar, ik ga er eens rustig voor zitten en kijken wat ik hier nog toe kan passen... Die 'zelf doen' methode is wel handig en heb ik ook al eens geprobeerd, maar buiten het feit dat hij dus niet geholpen wil worden raakt hij ook gefrustreerd als het te lang duurt.. Heb ik zo'n rood aangelopen joch tegen m'n tiet aanhangen
En daar wil ik nog bij benadrukken dat (verplicht) stoppen met activiteiten die je als prettig ervaart, ook geen goed doet voor een depressie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:52 schreef Ticootje het volgende:
En ook gonneke benadrukt dat stoppen met bv kan leiden tot verergering van de klachten..
Ik voelde me ook echt wel heel kut toen Jen zomaar stopte... Ik was er zo niet aan toe... Ik kan me voorstellen dat als je al depressieve klachten hebt, dat dat nog wat harder aankomt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En daar wil ik nog bij benadrukken dat (verplicht) stoppen met activiteiten die je als prettig ervaart, ook geen goed doet voor een depressie.
Sterker nog om van een depressie te genezen wordt aangeraden om o.a. weer beginnen met activiteiten die je als prettig ervaarde maar waar je mee gestopt bent
Kan ik me best voorstellen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik voelde me ook echt wel heel kut toen Jen zomaar stopte... Ik was er zo niet aan toe... Ik kan me voorstellen dat als je al depressieve klachten hebt, dat dat nog wat harder aankomt.
Het was niet mijn man hoor die het vroeg. Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:51 schreef Twinkly het volgende:
Flugeltje nu je dat zo opschrijft herinner ik me weer dat Niels dat ook deedDriftkikkertje! Maar dat is nu echt over. Ik leg hem meestal nog zelf aan omdat hij de neiging heeft om direct naast mijn tepel te gaan zuigen, auch!
Maar de laatste tijd gaat zelf aanhappen steeds beter en dan krijg ik inderdaad ook zo'n triomfantelijke lach terug
Asy hier net zoEn ik krijg die vraag ook heel regelmatig en mensen vragen heel vaak of hij niet wat anders erbij moet drinken. Ik vertelde gisteren aan mijn man dat volgens wetenschappelijk onderzoek het het meest natuurlijk is om kinderen pas vanaf 2 jaar te spenen. Nou dat vond hij echt te bizar, dat kan echt niet hoor, een pratend kind aan de borst (maar wat versta je onder praten he
Ik laat hem langzaam wennen
Hij vond eerst ook tot 1 jaar bv geven erg lang, zes maanden was zat.
Ik heb zelf zoiets van als Niels of ik er genoeg van heeft, dan stoppen we. Maar het lijkt mij het fijnst om het allemaal natuurlijk te laten verlopen, ik zou niet Niels iets willen ontzeggen waar hij nog veel behoefte aan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |